Pidättekö siivousintoilua

kuhan kyselen

sivistyneisyyden merkkinä? Minä en sellaista pode, mutta käsittääkseni nyky-yhteiskunnassa arvostetaan sitä, että pölyhiukkaset ovat pois silmistä ja jokainen tavara on omalla paikallaan.
Kuvitelkaa, että teillä on lapsi, jolla on koulunkäyntiin liittyviä ongelmia. Koulu hälyttää paikalle sosiaaliviranomaiset.

Saatteko sosiaaliviranomaisilta enemmän arvonantoa (tai vähemmän epäluuloa kyvykkyydestänne kasvattajana) epäjärjestyksestä kodissanne vai pikkutarkasta tavaroiden asettelusta tyyliin muodot ovat symmetrisessä suhteessa toisiinsa nähden?

7

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • )(/&%¤&)(

Tulko tämä kirjoitus väärälle osastolle ?.

• ap.

Ei tullut, koska halusin eri ihmisiltä erilaisia näkemyksiä asiaan ja kohdistin kysymyksen tietoisesti tänne osastolle. Nettideittailussa ei varsinaisesti näe toisen siivousintoilua tai -innottomuutta, mutta sen vaikutus korostuu jatkossa.

Tämä aloitus on jatkoa tälle puheenvuorolleni:

Mitä tässä nyt voi tehdä, kun ei osaa suhteuttaa omaa ulkonäköään toisten ihmisten ulkonäköihin.

Enhän minä itseäni näe kuin peilin edessä joskus muutamien sekuntien ajan ja minähän olen tottunut omaan ulkonäkööni!

Muiden ihmisten suhteen olen huomattavasti armottomampi ja minua voi häiritä ulkonäköseikat paljonkin. En vain halua katsella epäesteettisyyttä, joten ystävyyssuhteidenkin kannalta tilanne on hankala.

Saattaa olla, että suhteiden muodostuminenkin estyy, koska minulla on erittäin vaativa miesmaku. Voisin kyllä kelpuuttaa parikin miestä.

On olemassa ns. epäsuhtaisia pareja ulkonäön suhteen, mutta sehän selittyy sillä, että ulkonäköominaisuuksiltaan tasokkaammalla saattaa olla vähemmän kehittynyt estetiikantaju?

Minun on tosin lisättävä, että olen myös älykkyyden suhteen erittäin vaativa.

Enkä tarkoittanut, että vähemmän kehittyneen estetiikantajun (muiden ihmisten suhteen) omaava olisi juntti, vaan estetiikantaju voi olla muotoutunut eri tavalla! Se voi kohdistua esim. auton / moottoripyörän muotoiluun jne.

Jotkut ihmiset ovat tarkkoja siisteyden suhteen. Sellainen tulkitaan nyky-yhteiskunnassa sivistyneisyydeksi, mutta en minä tiedä, onko se sitä... se on pikemminkin neurologinen piirre.

• ap.

Täsmennän vielä, että ihmistä voidaan pitää pinnallisena, jos hänen mielenkiintonsa kohdistuu toisen ulkonäköön. Minä näen tuon asian omalla kohdallani neurologisena ominaisuutena.

Monen naisen mielenkiinto kohdistuu kodin siistinä pitämiseen, mutta oma ulkonäkö saattaa olla, kuin haudasta nousseella.

• ap.

Moni ei varmaankaan nuorena tule ajatelleeksi, kuinka kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Rakastut ja teet lapsia. Teillä on siisti / epäsiisti koti. Teillä on / ei ole rahaa. Teillä on / ei ole koulutusta.

Epäsiisteyden voi saada paremmin anteeksi, jos on todisteita siitä, että kykenee suoriutumaan hyvin / erinomaisesti joillain toisilla osa-alueilla, mutta saatko anteeksi epäsiisteyden, jos sinulla ei ole näyttöä muustakaan osaamisesta?

• CineChic
        ap. kirjoitti:

Täsmennän vielä, että ihmistä voidaan pitää pinnallisena, jos hänen mielenkiintonsa kohdistuu toisen ulkonäköön. Minä näen tuon asian omalla kohdallani neurologisena ominaisuutena.

Monen naisen mielenkiinto kohdistuu kodin siistinä pitämiseen, mutta oma ulkonäkö saattaa olla, kuin haudasta nousseella.

Kodissa opittua, arvioisin.

Äitini piti kodin siistinä. Uhrautujana jätti itsensä arkena ankeaksi, juhlaan satsaai. Itse satamaan arkeen, juhlia on vähän. Pidän kodin siistinä, mutta en pidä pakkorutiineja yllä, ja sallin valita itse mitä ja milloin siivoan. Omana kriteerinä on, että itse viihdyn, pysyn terveenä ja on kaunista. Kiva koti, kiva fiilis, ja itsekin jaksaa tsempata ;)

• CineChic
        CineChic kirjoitti:

Kodissa opittua, arvioisin.

Äitini piti kodin siistinä. Uhrautujana jätti itsensä arkena ankeaksi, juhlaan satsaai. Itse satamaan arkeen, juhlia on vähän. Pidän kodin siistinä, mutta en pidä pakkorutiineja yllä, ja sallin valita itse mitä ja milloin siivoan. Omana kriteerinä on, että itse viihdyn, pysyn terveenä ja on kaunista. Kiva koti, kiva fiilis, ja itsekin jaksaa tsempata ;)

Oj, kyllä ennakoiva korjaus on kiva :D satsaan arkeen, hehehhheh

• kyllähän...

Kaikessa pitäis löytää se kultainen keskitie. Niin siivouksessa, kuin itsestä
      huolehtimisen suhteen. Ääripäät ovat aika rasittavia, varsinkin homsuisuus
      on luotaantyöntävää. Siivous intoilijat, jotka kampaa maton hapsutkin, sitten
      se toinen ei.

Ajatellaanpa miten paljon menee aikaa ja energiaa hukkaan ylenpalttisessa
      siivoamisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      83
      7371
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      113
      6052
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      136
      4185
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      222
      2898
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2846
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      35
      2808
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      84
      2550
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      90
      2298
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      184
      2152
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1686
    Aihe