Ihastuminen eron jälkeen täysin tuntemattomaan mieheen.

Ujo Ella

Erosin muutama kuukausi takaperin monen vuoden suhteesta. Tähän asti olen ollut ihan rikki, elätellyt toiveita yhteenpaluusta. En ole edes halunnut katsella ketään muuta. Mielessä on pyörinyt vain se "oma rakas". En ole ollut valmis siirtymään eteenpäin. Ajattelin, etten enää koskaan voisi kiinnostua kenestäkään.
Mies kuitenkin oli aloittanut uuden suhteen jo ennen lopullista eroamme ja ilmoitti ihan suoraan ettei tahdo nähdä minua enää koskaan.

Noin viikko sitten näin saman ihmisen, jonka olen ohikävellessäni nähnyt jo monet kerrat aiemminkin. Ihan hyvän näköinen mies. En vain ole kiinnittänyt sen kummemmin huomiota. Nyt kuitenkin jotain kolahti. Jäin miettimään että voisinko sittenkin olla joskus kiinnostunut jostain toisesta.
Näemme toisiamme ohimennen välillä useitakin kertoja päivässä. Yleensä ainakin kerran. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota, onko hän katsellut minua vai ei. Nyt kuitenkin näin hänet ihan vilaukselta ja huomasin että hän katsoi perääni. Sattumaa ehkä. Pari päivää tuosta olin omissa ajatuksissani seisomassa käytävällä ja yhtäkkiä alitajuntani hälytti että tuo mies on kävelemässä ohitseni. Tajusin vasta aivojen herättyä, että olin tuijottanut häntä suoraan silmiin ja katsoin vielä peräänkin.

Tässä parissa päivässä olen tullut siihen tulokseen, että taidan olla ihastunut. Haluaisin tutustua tuohon mieheen. En tiedä olisinko valmis vielä mihinkään uuteen suhteeseen tai muuhunkaan, mutta tuo mies kovasti houkuttelee.
En siis tiedä edes hänen nimeään. Emme ole koskaan jutelleet.

Olen kovin ujo aloittamaan keskustelua vieraan ihmisen kanssa, ellei kyse ole työasioista tai muusta vastaavasta viattomasta. En tiedä miten lähestyisin tuota miestä. Jonkun puhelinnumeron antaminen lapulla olisi kovin noloa ja lapsellista. Suoraan en uskalla mennä kysymään nimeä ja pyytämään kahville.

Mitä teen? Haluaisin jotenkin viestittää kiinnostuksestani olematta liian tyrkky ja loukkaamatta itseäni, jos hän ei olekkaan kiinnostunut.

5

152

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile vaikka hyväksyvää hymyä, aina kun hän katsoo sinua teidän kohdatessa. Huomaat miten mies reakoi sinun hymyilyysi.

Ehkä joku päivä uskallat tervehtiäkin, kun usein näätte. Ehkä hän tuleekin puhumaan sulle. Kuka tietää, mutta hymyily ei maksa mitään, eikä voi kauheasti tyriä.

• 14

Ei kannata jättää hymyn varaan, ei sitä kuitenkaan ymmärretä. Moikkaa ja ihan reilusti ääneen ja toista aina kun mahdollista. Olette samassa koulussa tai työpaikassa? Kysy ruokalassa tai luentosalissa "haittaako jos istun tähän"...

Jos on sinkku niin on kiinnostunut. Jos seurustelee, on kunnon mies kun on jollekin kelvannut eikä nolaa sua

• No hei, siitä voi ainakin aloittaa ja ujo kun on niin ehkä heti juttelemaan meneminen on liikaa?

• Ujo Ella

Olenhan mä yrittänyt tuota hymyilyä. Mutta kun sisälmykset vääntävät solmuun miehen nähdessä, unohtaa sen hymyilyn ja tuijottaa vain. Menen niinsanotusti lukkoon, eikä edes tuo hymyily onnistu. Aamuisin mies on useasti ollut kahviossa kahvilla minun tullessa paikalla, mutta en ole uskaltautunut samaan tai edes viereiseen pöytään yksinäni istumaan. Kun saavun yksin paikalle, hän on kavereineen ainoat koko kahvilassa. Nappaan vain äkkiä kahvin mukaani, vilkaisen päälle ja jatkan matkaani. Ei ole näemmä helppoa ottaa kontaktia. Siitä kun on niin kovin kauan kun on yrittänyt vieraaseen mieheen tuttavuutta tehdä.

• Miten pöksyt voi?

ES?!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe