Autovero tappoi taas

Suru-Pusero

Autovero vaati tällä kertaa todella hirvittävän hinnan.
Neljä henkeä poissa lopullisesti. Aivan turhaan.
Syvä osanottoni. Hävetkää Suomen rikolliset poliitikot!

http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194743304884/artikkeli/rakennusfirma kuolonkolarin uhrit nelja virolaismiesta.html

Heittelehtiminen olisi voitu estää ESP:llä.
Törmääminen taas olisi voitu estää keskikaiteella.
Ja voipi olla, että kuolemat olisi voitu estää turvakoreilla ja ilmatyynyillä.

Mutta vaikka rahoja revitään yli 7mrd Euroa liikenteeltä, määrärahoja tienpitoon tulee vain 0,7 mrd takaisin.

10

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+12

      "Silminnäkijän havaintojen mukaan pakettiauto olisi ollut virolaiskilvissä. Auton oli myös nähty tekevän monia uhkarohkeita ohituksia ennen turmaa.

      Rekka-auton kuljettaja uskoi kuskin nukahtaneen rattiin."

    • verotonta meininkiä

      Vai että autovero tappoi? Kyllä kai joo. Viron kilvissä olevaa pakua ei täällä Suomessa ole verotettu sentin vertaa. Ei myöskään rekasta mitään autoveroja ole peritty. Että siis täysin verovapaasti mentiin.

      Tästä näkee kuinka pahasti ketjun avaajan logiikka pettää. Taas kerran.

      • K.LP54

        Jollain muulla pettää luetun ymmärtäminen:

        "Törmääminen taas olisi voitu estää keskikaiteella."

        "Mutta vaikka rahoja revitään yli 7mrd Euroa liikenteeltä, määrärahoja tienpitoon tulee vain 0,7 mrd takaisin."


      • K.LP54 kirjoitti:

        Jollain muulla pettää luetun ymmärtäminen:

        "Törmääminen taas olisi voitu estää keskikaiteella."

        "Mutta vaikka rahoja revitään yli 7mrd Euroa liikenteeltä, määrärahoja tienpitoon tulee vain 0,7 mrd takaisin."

        Ahaa, aloittaja yrittikin sanoa, että riittämätön autovero tappoi taas. Siis jos oltaisiin peritty vaikka 70 miljardia, oltaisiin saatu 7 miljardia takaisin, ja sillä oltaisiin saatu keskikaistatieosuutta lappiin estämään sujuvaa liiikkumista niiden harvojen iloksi, jotka vielä viitsisivät asua siellä...

        Ihan hyvä pointti.


      • munaleikkurikaide
        The_Rat kirjoitti:

        Ahaa, aloittaja yrittikin sanoa, että riittämätön autovero tappoi taas. Siis jos oltaisiin peritty vaikka 70 miljardia, oltaisiin saatu 7 miljardia takaisin, ja sillä oltaisiin saatu keskikaistatieosuutta lappiin estämään sujuvaa liiikkumista niiden harvojen iloksi, jotka vielä viitsisivät asua siellä...

        Ihan hyvä pointti.

        Lapissa olisikin kiva ajaa keskikaidetiellä seuraavan kylän ohituskaistalle saakka..., kun se kylä on 200 km päässä...


      • verorotta
        The_Rat kirjoitti:

        Ahaa, aloittaja yrittikin sanoa, että riittämätön autovero tappoi taas. Siis jos oltaisiin peritty vaikka 70 miljardia, oltaisiin saatu 7 miljardia takaisin, ja sillä oltaisiin saatu keskikaistatieosuutta lappiin estämään sujuvaa liiikkumista niiden harvojen iloksi, jotka vielä viitsisivät asua siellä...

        Ihan hyvä pointti.

        Sinulta voisikin aloittaa perimään autoveroa 200% vuosittain noin hyvään tarkoitukseen.


      • verorotta kirjoitti:

        Sinulta voisikin aloittaa perimään autoveroa 200% vuosittain noin hyvään tarkoitukseen.

        Juu, kyllä minulla prosentteja riittää. Voin antaa vaikka miljoona prosenttia autoveroa.

        Eurojen kanssa taas vähän niin ja näin...


    • r2fuc

      Aika paha moka mennä syyttämään Suomen autoveroa virolaisen pakettiauton kuolonkolarista.

      Keskikaiteita minäkin kannatan. Jokainen rattiin nukahtava tai itsemurhaaja on hirveä riski syyttömälle vastaantulijalle. Sielläpähän pysyisivät omalla puolellaan tietä kaiteen takana!

    • Parempi ei

      kun siirretään autot raiteille niin ei voi koukata. Stadissa en ole koskaan kuullut että spora olisi koukannut vastaantulijan kaistalle.
      Mitä se keskikaide pelastaa ?

      • Minä taas olen stadissa nähnyt, kun spora vaihtaa kaistaa vieressä ajavan päälle - vaikka kiskot jatkuivatkin suoraan. Jäi muuten kivat jäljet asfalttiin.

        Mutta joo. Heti kun junalla pääsee kaikkialle, aina, nopeati ja vieläpä halvemmalla kuin omalla autolla, siirryn junamatkustajaksi. Noh, sellainen toivomus vielä, että matkustusmukavuus olisi edes lähellä omaa autoa... Viimeksi kun junassa istuin, oli ulkona 30 ja sisälllä 40 astetta. VR:n laatua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe