Morjesta. Olen siis 17-vuotias äijä, ja 4kk sitten päätin heittää pois joulun aikana ja muutenkin kertyneet turhat kilot. Siitä asti olen käynyt melko kuuliaisesti joka toinen päivä lenkillä(15-30min), ja ollut syömättä mitään turhan sokerista tai rasvaista, esim itsestänselvyydet hampurilaiset, pizza, limsa, vaalealeipä, leivonnaiset yms. olen myös syönyt hyvin paljon vihanneksia ja hedelmiä, joille minulla on ollut päivittäistä tarvetta kuvaava muistio. Siitä huolimatta oikeastaan MINKÄÄNLAISTA huomattavaa muutosta ei ole tapahtunut, ja kesäkunnon hankkiminen kusi pahasti. Aika vaikea välttää masennusta nyt tässä, kun tehty työ on ollut turhaa. Onko kellään teistä siis ideoita siihen, miksi en laihdu, tai mahdollisia vinkkejä tai kokemuksia?
Miksei tällainen elämäntapa laihduta? Hjälpa.
7
84
Vastaukset
- -42 kg
Hedelmissä on hed.sokeria ja paljon hiilihydraatteja, miten paljon niitä päivässä sinulla menee?
Et kerro mitään ruokavaliostasi oikeastaan - jjhkkkk
Puhutaan asioitten oikeilla nimillä.
Tavallisen suomalaisen nuoren ruokavaliossa on niin paljon ylimääräistä energiaa, että hänen elimistönsä poispäästämillä kaloriamäärillä eläis pienen kylän väestö tuolla nälkäalueella.
Kunhan ensin alkuun pidät 3 päivän paaston ja nautit sinä aikana vain vettä niin saat tuntuman ns. "solunälästä". Sun elimistö alkaa käyttää vararavintoa ja sen jälkeen syöt n. 1500 kaloriaa päivässä.
Takaan, että poika alkaa saavuttaa 1 kg painonpudotuksen viikossa. Poikkeukset kalorioissa vähentävät laihtumista.
Pituuskasvu pitää olla ehdottomasti loppunut.- kunnon ruokaa
Paasto ja liian vähä'inen energian saanto on haitaksi elimistölle. Kun sen lopettaa, niin lihoo kahta kauheammin.
Koskaan ei saa paastota.
Ravinto vaikuttaa!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinto.JPG
Lähes 50 vuotta monet ovat noudattaneet perinteisen terveydenhoidon sanelemia ravintosuosituksia, joissa neuvotaan runsaasti hiilihydraatteja ja vähän rasvoja sisältävää ruokavaliota. Lopputuloksena on ollut 700 %:n diabeteksen lisäys samalla aikavälillä, ja monet ovat alkaneet pitää diabetesta parantumattomana kroonisena sairautena.
Tämä ei ole totta, mutta väistämätön seuraus karkeasti virheellisistä ravintosuosituksista.
http://blog.vogel.fi/2012/03/alakarppia-aloittelijoille/
-Syö puoli kiloa erilaisia vihanneksia, joista osa vihreää.
-Syö vähintään kahta hedelmää tai marjoja, joista yksi on sitrus.
-Syö muutama eri lajin pähkinä.
-Syö ainakin vähän jotakin merenelävää.
-Syö vähintään yksi muna.
-Syö joko lihaa tai palkokasveja tai molempia.
-Katso että proteiinia tulisi vähintään 80 g päivässä.
-Syö ekstraneitsyt öljyä.
-Syö varastoitua juustoa ja hapanmaitotuotteita, jos ne sopivat.
http://mirkankysymyksia.blogspot.com/2012/04/karpin-kymmenen-kaskya.html
Kuka päättää, miten Suomi syö?
http://www.kemikaalicocktail.fi/2012/05/kuka-paattaa-miten-suomi-syo/
- kipponen
Oma mielipiteeni on, että muutamassa kuukaudessa ei paino katoa, vaikka ravinnon muuttaisikin terveelliseksi, jos ei harrasta riittävän rasittavaa liikuntaa. Mielestäni joka toinen päivä 15-30min lenkki on kaukana tarpeeksi rasittavasta.
Riippuu toki miten lujaa juokset. Jos juokset vähintään 15 minuuttia niin, että lopussa hyvä, kun happea enää saa, niin rasittavuus saattaa olla riittävä.
Itse sanoisin, että jos pelkästään lenkkeilemällä haluaa painoa pudottaa, niin joka toinen lenkki, pitkä lenkki keskiteholla (kesto mieluiten sinne 1h tai päälle), ja joka toinen sitten lyhyempi, mutta rajummalla vauhdilla.
Mieluiten kuitenkin muutakin liikuntaa, jossa joutuu tekemään kovasti työtä. Lepäilemällä ei kilot karise. - viljo.
Olen kokeillut aikoinaan todella kovaa lenkkeilyä ja syönyt sen mitä halutti, ei se paino siitä pudonnut, kyllä pitää energian tarpeesta tinkiä.
Ei painonpudottajan paikat kestä liikunnan lisäämistä rajusti. Pitää aloittaa liikunta todella varoen ja pitkäjänteisesti. Polkupyöräily ja rauhallinen kävely on paras laihduttajalle. - 25
Juo vettä enemmän. Kaksi litraa päivässä pitää nälän ja mieliteot loitolla. Muista myös syödä. Jos menet kylään niin jätä yksi ruokailu väliin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701