En tiedä, uskooko tätä nyt kukaan, mutta pistän tämän nyt tänne kumminkin.
Kävi nimittäin niin, että eilen kun lähdin töihin, niin lompakossani oli noin 50 euroa sekä vähän kolikoita kaupan päälle, ja kun tulin sitten työpäivän jälkeen kotiin, niin lompakossani olikin 100 euroa sekä vielä runsaasti kolikoita. Tämä on tapahtunut minulle kyllä ennenkin ja joskus ehkä toisinkinpäin, mutta nyt tämä oli niin selvä tapaus ja koin, että se tuli selvästi HERRALTA, joten en voinut olla tottelematta JEESUSKSEN kehotusta ja toin tämän nyt tänne. Uskokaa tai olkaa uskomatta.
LISÄÄ RAHAA TULLA TUPSAHTI
166
200
Vastaukset
- *
Setelin sarjanumeron perusteella voit selvittää mistä se tuli.
Jos Suomen pankki ei tunnista kyseistä sarjanumeroa, mutta myöntävät että kyseessä ei ole väärennös, niin siinä tapauksessa on pienenpieni mahdollisuus että se tuli Herralta. Todennäköisyys on kuitenkin täsmälleen sama että se tuli Saatanalta.- Miro
Pyh, ei saatana mitään rahoja kenellekkään uskovalle anna.
Tosi höpsö ehdotuskin - saatana voi kyllä antaa rahaa ja mammonaa omilleen, muttei kenellekään uskovalle, se on varma!!! - *
Miro kirjoitti:
Pyh, ei saatana mitään rahoja kenellekkään uskovalle anna.
Tosi höpsö ehdotuskin - saatana voi kyllä antaa rahaa ja mammonaa omilleen, muttei kenellekään uskovalle, se on varma!!!"saatana voi kyllä antaa rahaa ja mammonaa omilleen, muttei kenellekään uskovalle, se on varma!!!"
Mistä tiedät? Jos jokin asia on varma(!!!), se on yleensä todistettu varmaksi.
Joten kerro mistä moinen varmuus.
- Daniel 7
Kiitos kommentista. Kuljen kyllä yhtä matkaa JEESUKSEN kanssa, joten veikkaanpa, että se tuli häneltä. Suomen Pankkia lienee turha vaivata, kyseessä olivat mitä tavallisimman näköiset pienet setelit.
- Iliana
Minä uskon sinua ihan täysin ja Jumala tekee tällaista meidän iloksemme.
Muistan, kun olin parikymppinen ja vaikka olinkin tuolloin aikamoinen tuhlari ja palkkani oli aika pieni, minulla riitti aina jostain syystä rahaa ruokaan, biletykseen ja uusiin kuteisiin, jotka oli oltava joka kerta uusia kun diskoon lähdin, stadissa kun oltiin.
En siis tuolloin ollut varsinaisesti uskossa, vaikka Isä Jumalaa rukoilinkin aina hyvin intensiivisesti iltaisin ja kerroin Hänelle kaikki asiani. Jeesustakin symppasin kyllä täysillä, mutten tienyt, että Hän pelastaa ym.
Kerran sitten huomasin, ettei minulla ollut rahaa kun muutamia kymmeniä pennejä ja viikonloppu oli edessä.
Ajattelin , että ostan pari voinappia ja syön näkkileipää koko viikonlopun, kunnes avasin vanhan lipastoni ja sieltä lennähti 50 markkaa aivan kasvojeni eteen.
Minulla ei tosiaankaan ollut tapana pitää minkäänlaista rahaa ikinä lipastossani, joten tiesin heti, että se oli Herra joka sen rahan lähetti ja kiitollisin, iloisin mielin lähdin sitten viikonloppuruokia ostamaan tuolla rahalla.
Tästä hetkestä meni noin 6 - 7 vuotta, kun rukoilin Jeesusta Herrakseni eräässä seurakunnassa ja koin täydellisen vapauden biletyksestä, alkoholista ja tupakasta.- Daniel 7
Kiitos tästä kommentista. Minullekin on joskus ennenkin sattunut vastaavanlaista, mutta nyt tämä oli niin selvä tapaus, että minun oli suorastaan pakko tuoda se tänne.
- Joku raja sentään
Daniel 7 kirjoitti:
Kiitos tästä kommentista. Minullekin on joskus ennenkin sattunut vastaavanlaista, mutta nyt tämä oli niin selvä tapaus, että minun oli suorastaan pakko tuoda se tänne.
Lopeta toi pelleily.
Jos Jumala laittaa rahaa sun lompakkoon, niin onko se sit piru joka syö sukkia pesukoneesta? - Tiukka laki
Daniel 7 kirjoitti:
Kiitos tästä kommentista. Minullekin on joskus ennenkin sattunut vastaavanlaista, mutta nyt tämä oli niin selvä tapaus, että minun oli suorastaan pakko tuoda se tänne.
Väität siis, että Jumalasi on paitsi sadisti myös rahanväärentäjä.
Rahanväärennyksestä Jumalallekin tuomitaan vankeutta vähintään neljä kuukautta ja enintään neljä vuotta. - Daniel 7
Joku raja sentään kirjoitti:
Lopeta toi pelleily.
Jos Jumala laittaa rahaa sun lompakkoon, niin onko se sit piru joka syö sukkia pesukoneesta?Kiitos kommentista. Otetaan nyt kuitenkin yksi asia kerrallaan. Minuakin on joskus vähän ihmetyttänyt pesukoneeseen katoavat sukat, ehkä ne menevät huuhteluveden mukana, en tiedä. Mutta kyllä kai tämäkin "elämää suurempi" arvoitus aikanaan ratkeaa. Pysytään siihen asti JEESUKSESSA ja puhutaankin enemmän JEESUKSESTA ja ja jätetään siitä toisesta puhuminen, mikä sen nimi nyt olikaan, vähemmälle.
- ()
Daniel 7 kirjoitti:
Kiitos kommentista. Otetaan nyt kuitenkin yksi asia kerrallaan. Minuakin on joskus vähän ihmetyttänyt pesukoneeseen katoavat sukat, ehkä ne menevät huuhteluveden mukana, en tiedä. Mutta kyllä kai tämäkin "elämää suurempi" arvoitus aikanaan ratkeaa. Pysytään siihen asti JEESUKSESSA ja puhutaankin enemmän JEESUKSESTA ja ja jätetään siitä toisesta puhuminen, mikä sen nimi nyt olikaan, vähemmälle.
Minä uskon että piru laittoi rahat sun lompakkoon jotta voisit ostaa niillä rahoilla viinaa ja pornolehtiä.
Olen itseasiassa täysin varma siitä. - \0/
() kirjoitti:
Minä uskon että piru laittoi rahat sun lompakkoon jotta voisit ostaa niillä rahoilla viinaa ja pornolehtiä.
Olen itseasiassa täysin varma siitä.Miksi ihmeessä vihtahousu tekisi uskovaiselle mitään tällaista hyvää?
Mietipä nyt vähän, jutussasi ei ole logiikan häivääkään. - ()
\0/ kirjoitti:
Miksi ihmeessä vihtahousu tekisi uskovaiselle mitään tällaista hyvää?
Mietipä nyt vähän, jutussasi ei ole logiikan häivääkään.Mutta siinä on logiikkaa että yliluonollinen olento josta ei ole ensimmäistäkään todistetta laittaa rahaa sellaisen henkilön lompakkoon jolla on jo tarpeeksi rahaa?
- Iliana
Tiukka laki kirjoitti:
Väität siis, että Jumalasi on paitsi sadisti myös rahanväärentäjä.
Rahanväärennyksestä Jumalallekin tuomitaan vankeutta vähintään neljä kuukautta ja enintään neljä vuotta.Ai miten niin Jumala olisi sadisti??? ja vielä rahanväärentäjäkin?
Kyllä te ateistit/muslimit/agnostikot/muut pahanilkiset väännätte aina hyvän pahaksi, vaikka mikä olisi??? - \0/
() kirjoitti:
Mutta siinä on logiikkaa että yliluonollinen olento josta ei ole ensimmäistäkään todistetta laittaa rahaa sellaisen henkilön lompakkoon jolla on jo tarpeeksi rahaa?
Ei uskossa ole eikä tarvitakaan logiikkaa.
Usko on.
Ja pysyy.
Katsos näin se menee. - ()
\0/ kirjoitti:
Ei uskossa ole eikä tarvitakaan logiikkaa.
Usko on.
Ja pysyy.
Katsos näin se menee."Ei uskossa ole eikä tarvitakaan logiikkaa."
No hyvä. Sithän oli ihan oikein kun kirjoitin:
Minä uskon että piru laittoi rahat sun lompakkoon jotta voisit ostaa niillä rahoilla viinaa ja pornolehtiä.
Miksi ensin valitit siitä että viestissäni ei ollut logiikkaa, kun nyt sanot että uskossa ei tarvitse olla logiikkaa. - \0/
() kirjoitti:
"Ei uskossa ole eikä tarvitakaan logiikkaa."
No hyvä. Sithän oli ihan oikein kun kirjoitin:
Minä uskon että piru laittoi rahat sun lompakkoon jotta voisit ostaa niillä rahoilla viinaa ja pornolehtiä.
Miksi ensin valitit siitä että viestissäni ei ollut logiikkaa, kun nyt sanot että uskossa ei tarvitse olla logiikkaa."Miksi ensin valitit siitä että viestissäni ei ollut logiikkaa, kun nyt sanot että uskossa ei tarvitse olla logiikkaa."
Sen takia koska miksi "piru laittaisi" yhtään mitään toisen lompsaan, siinä ei ole mitään logiikkaa.
Hyvän Jumalan logiikka on hyvää, ja perustuu AINA hyvyyteen ja hyviin tekoihin. Jos hyvä Jumala antaa siis rahaa rahattomuudesta kärsivälle tai ihan vaikka sitten rahallisellekin ihmiselle ilman logiikan häivää niin tämä teko on, kuitenkin, vailla logiikan häivääkin hyvä.
Tätä tärkoitan. Hyvä Jumala ilman maallisen ihmisen ymmärtämätöntä logiikkaa on, kuitenkin siis loogista toimintaa.
Toivottavasti käsitit miten tämä siis, Jumalan näkökulmasta menee : lopputulos on sitten silti hyvä. - ()
\0/ kirjoitti:
"Miksi ensin valitit siitä että viestissäni ei ollut logiikkaa, kun nyt sanot että uskossa ei tarvitse olla logiikkaa."
Sen takia koska miksi "piru laittaisi" yhtään mitään toisen lompsaan, siinä ei ole mitään logiikkaa.
Hyvän Jumalan logiikka on hyvää, ja perustuu AINA hyvyyteen ja hyviin tekoihin. Jos hyvä Jumala antaa siis rahaa rahattomuudesta kärsivälle tai ihan vaikka sitten rahallisellekin ihmiselle ilman logiikan häivää niin tämä teko on, kuitenkin, vailla logiikan häivääkin hyvä.
Tätä tärkoitan. Hyvä Jumala ilman maallisen ihmisen ymmärtämätöntä logiikkaa on, kuitenkin siis loogista toimintaa.
Toivottavasti käsitit miten tämä siis, Jumalan näkökulmasta menee : lopputulos on sitten silti hyvä."Sen takia koska miksi "piru laittaisi" yhtään mitään toisen lompsaan, siinä ei ole mitään logiikkaa."
Ei aavistustakaan miksi, mutta uskon niin ja uskon ei tarvitse noudattaa logiikan sääntöjä, niin kuin itse sanoit.
En näe siinäkään logiikkaa että Jumala laittaa suomalaisen lompsaan rahaa, vaikka henkilö ei sitä tarvitse ja samaan aikaan jättää oikeasti köyhät kuolemaan nälkään koska ei ole rahaa ruokaan. Daniel 7 kirjoitti:
Kiitos tästä kommentista. Minullekin on joskus ennenkin sattunut vastaavanlaista, mutta nyt tämä oli niin selvä tapaus, että minun oli suorastaan pakko tuoda se tänne.
* Daniel, uskon toki, että Jumala voi tehdä ihan mitä vaan, enkä halua horjuttaa uskoasi vähääkään, ja iloitsen kanssasi, varmaan tuli hyvään tarpeeseen.
* Tuli vaan mieleen, että olisiko mahdollista, että setelit olisi tiiviisti tarttuneet toisiinsa, ja ja sitten seuraavassa kukkaron analyysissä, ne olikin irronneet toisistaan. Tämä vaan järjelliseksi ilmiön aiheuttajaksi? Niin kuin sanoin, uskon kyllä Herran tekemiin ihmeisiin.- \0/\o/\0/
() kirjoitti:
"Sen takia koska miksi "piru laittaisi" yhtään mitään toisen lompsaan, siinä ei ole mitään logiikkaa."
Ei aavistustakaan miksi, mutta uskon niin ja uskon ei tarvitse noudattaa logiikan sääntöjä, niin kuin itse sanoit.
En näe siinäkään logiikkaa että Jumala laittaa suomalaisen lompsaan rahaa, vaikka henkilö ei sitä tarvitse ja samaan aikaan jättää oikeasti köyhät kuolemaan nälkään koska ei ole rahaa ruokaan.Sinä et voi tietää mitä todella köyhien keskuudessa tapahtuu, itse asiassa siellä missä on kaikesta pulaa - siellä yleensä osastaan jakaa KAIKKI.
- ()
\0/\o/\0/ kirjoitti:
Sinä et voi tietää mitä todella köyhien keskuudessa tapahtuu, itse asiassa siellä missä on kaikesta pulaa - siellä yleensä osastaan jakaa KAIKKI.
Vai en voi tietää mitä todella köyhien keskuudessa tapahtuu?
Kaikenlaisia päätelmiä teet vaikka et edes tiedä kuka olen.... ei siitä sen enempää.
Jos Jumala jakaisi rahat tasapuolisesti, eikä Suomalaisille jotka eivät sitä tarvitse niin todella köyhiä ei olisi.
"itse asiassa siellä missä on kaikesta pulaa - siellä yleensä osastaan jakaa KAIKKI."
Miten tämä liittyy siihen että Jumala jakaa epäoikeudenmukaisesti rahaa? - \0/\o/\0/
() kirjoitti:
Vai en voi tietää mitä todella köyhien keskuudessa tapahtuu?
Kaikenlaisia päätelmiä teet vaikka et edes tiedä kuka olen.... ei siitä sen enempää.
Jos Jumala jakaisi rahat tasapuolisesti, eikä Suomalaisille jotka eivät sitä tarvitse niin todella köyhiä ei olisi.
"itse asiassa siellä missä on kaikesta pulaa - siellä yleensä osastaan jakaa KAIKKI."
Miten tämä liittyy siihen että Jumala jakaa epäoikeudenmukaisesti rahaa?Jumala jakaa aina rahan tasapuolisesti enkeliensä välityksellä, mutta sun on hyvä tietää että langennut enkeli lucifer petti Jumalan, ja on heitettynä maan päälle korkealle vuorelle, omaan yksinäisyyteensä, säihkyvien ja loistavien jalokivien keskelle.
Tämä on luciferin, maailman yksinäisimmän olennon oma paikka, eikä hyvä Jumala halua kenenkään ihmisen sinne joutuvan. - ()
\0/\o/\0/ kirjoitti:
Jumala jakaa aina rahan tasapuolisesti enkeliensä välityksellä, mutta sun on hyvä tietää että langennut enkeli lucifer petti Jumalan, ja on heitettynä maan päälle korkealle vuorelle, omaan yksinäisyyteensä, säihkyvien ja loistavien jalokivien keskelle.
Tämä on luciferin, maailman yksinäisimmän olennon oma paikka, eikä hyvä Jumala halua kenenkään ihmisen sinne joutuvan.Nyt menee jo sellaiseksi satuiluksi että en pysy enää mukana....
- \0/
() kirjoitti:
Nyt menee jo sellaiseksi satuiluksi että en pysy enää mukana....
Mä nyt kerrron vielä tämän, Jesajan kirjassa en muista nyt lukua, kerrotaan silti Aamuruskon Pojasta joka pyöriskelee arvokkaiden jalokiviensä keskellä ihan onnessaan - tämä on se raamatun Lucifer joka sitten lankesi Jumalan asettamalta kauneimman enkelin paikalta alas sinne paikalle jonne sen pitikin langeta - siis yksinäisyyteen ja rikkauteen.
Voiko kukaan linkittää raamatunpaikkaa?
Ja sano sinä että satuilua on, sorry vaan, itse uskon jokaisen raamatun sanan pitävän paikkansa, en vaan laita painoarvoa niin paljon VT:n puolelle, mutta joka tapauksessa tämän kavalan käärmeen Luciferin stoori, siis NOUSU JA TUHO löytyy ainakin Jesajan kirjasta, ja tottakai raamatun alkulehdiltä. - Miró
\0/ kirjoitti:
Mä nyt kerrron vielä tämän, Jesajan kirjassa en muista nyt lukua, kerrotaan silti Aamuruskon Pojasta joka pyöriskelee arvokkaiden jalokiviensä keskellä ihan onnessaan - tämä on se raamatun Lucifer joka sitten lankesi Jumalan asettamalta kauneimman enkelin paikalta alas sinne paikalle jonne sen pitikin langeta - siis yksinäisyyteen ja rikkauteen.
Voiko kukaan linkittää raamatunpaikkaa?
Ja sano sinä että satuilua on, sorry vaan, itse uskon jokaisen raamatun sanan pitävän paikkansa, en vaan laita painoarvoa niin paljon VT:n puolelle, mutta joka tapauksessa tämän kavalan käärmeen Luciferin stoori, siis NOUSU JA TUHO löytyy ainakin Jesajan kirjasta, ja tottakai raamatun alkulehdiltä.\0/
21.5.2012 05:12
Tässä pyytämäsi linkitys.
Profetia lusiferin tuhosta, myös Israelin vastustajat tuhotaan ja Jumala tuo kaikki israelilaiset maailmalta kotiin.
He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa.
Hes 28:13-26
13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
18 Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti.
20 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
21 Ihmislapsi, käännä kasvosi Siidonia kohti ja ennusta sitä vastaan
22 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Siidon, ja näytän kunniani sinun keskuudessasi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä siinä panen toimeen tuomiot ja näytän siinä pyhyyteni.
23 Minä lähetän sinne ruton ja verta sen kaduille, ja kaatuneita on viruva sen keskellä, kaatuneita miekkaan, joka käy sen kimppuun joka taholta. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
24 Sitten ei Israelin heimolle enää ole pistävänä orjantappurana eikä vaivaavana ohdakkeena yksikään sen naapureista, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra.
25 Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.
26 He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa. - daisyrose
\0/ kirjoitti:
Mä nyt kerrron vielä tämän, Jesajan kirjassa en muista nyt lukua, kerrotaan silti Aamuruskon Pojasta joka pyöriskelee arvokkaiden jalokiviensä keskellä ihan onnessaan - tämä on se raamatun Lucifer joka sitten lankesi Jumalan asettamalta kauneimman enkelin paikalta alas sinne paikalle jonne sen pitikin langeta - siis yksinäisyyteen ja rikkauteen.
Voiko kukaan linkittää raamatunpaikkaa?
Ja sano sinä että satuilua on, sorry vaan, itse uskon jokaisen raamatun sanan pitävän paikkansa, en vaan laita painoarvoa niin paljon VT:n puolelle, mutta joka tapauksessa tämän kavalan käärmeen Luciferin stoori, siis NOUSU JA TUHO löytyy ainakin Jesajan kirjasta, ja tottakai raamatun alkulehdiltä.\0/
21.5.2012 05:12
Voiko kukaan linkittää raamatunpaikkaa?
Jes 14
9 Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat.
10 Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme.'
11 Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi.
12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
15 Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
16 Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
17 joka teki maanpiirin erämaaksi ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?' - \0/
Miró kirjoitti:
\0/
21.5.2012 05:12
Tässä pyytämäsi linkitys.
Profetia lusiferin tuhosta, myös Israelin vastustajat tuhotaan ja Jumala tuo kaikki israelilaiset maailmalta kotiin.
He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa.
Hes 28:13-26
13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
18 Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti.
20 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
21 Ihmislapsi, käännä kasvosi Siidonia kohti ja ennusta sitä vastaan
22 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Siidon, ja näytän kunniani sinun keskuudessasi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä siinä panen toimeen tuomiot ja näytän siinä pyhyyteni.
23 Minä lähetän sinne ruton ja verta sen kaduille, ja kaatuneita on viruva sen keskellä, kaatuneita miekkaan, joka käy sen kimppuun joka taholta. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
24 Sitten ei Israelin heimolle enää ole pistävänä orjantappurana eikä vaivaavana ohdakkeena yksikään sen naapureista, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra.
25 Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.
26 He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa.Oukei
Ja kiitos Mirou, se olikin Hesekielissä, tämän onnettoman stoori.
Siunausta! - \0/
daisyrose kirjoitti:
\0/
21.5.2012 05:12
Voiko kukaan linkittää raamatunpaikkaa?
Jes 14
9 Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat.
10 Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme.'
11 Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi.
12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
15 Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
16 Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
17 joka teki maanpiirin erämaaksi ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?'"sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi."
Hyvin pyyhkii kaikesta päätellen sillä tyypillä siellä.
Mutta tänks sullekin, Daysi-Rosey ! - voi hurjaa
Miró kirjoitti:
\0/
21.5.2012 05:12
Tässä pyytämäsi linkitys.
Profetia lusiferin tuhosta, myös Israelin vastustajat tuhotaan ja Jumala tuo kaikki israelilaiset maailmalta kotiin.
He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa.
Hes 28:13-26
13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
18 Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti.
20 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
21 Ihmislapsi, käännä kasvosi Siidonia kohti ja ennusta sitä vastaan
22 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Siidon, ja näytän kunniani sinun keskuudessasi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä siinä panen toimeen tuomiot ja näytän siinä pyhyyteni.
23 Minä lähetän sinne ruton ja verta sen kaduille, ja kaatuneita on viruva sen keskellä, kaatuneita miekkaan, joka käy sen kimppuun joka taholta. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
24 Sitten ei Israelin heimolle enää ole pistävänä orjantappurana eikä vaivaavana ohdakkeena yksikään sen naapureista, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra.
25 Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.
26 He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa.Raaka on Jumalan kosto juutalaisille. Nöyrtyvätkö he lopulta, se jää nähtäväksi.
- daisyrose
\0/ kirjoitti:
"sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi."
Hyvin pyyhkii kaikesta päätellen sillä tyypillä siellä.
Mutta tänks sullekin, Daysi-Rosey !21.5.2012 17:48
Oleppa Hyvä \0/, Näköjään tuo aamuruskon poika löytyi ainakin Jesajasta, mutta nuo jalokivet ja muut kalleudet Hesekielistä. - Iliana
voi hurjaa kirjoitti:
Raaka on Jumalan kosto juutalaisille. Nöyrtyvätkö he lopulta, se jää nähtäväksi.
>
Ai miten niin raaka kosto juutalaisille? laitappa ne lasit päähän, niin näet ja jos et näe sittenkään, rukoile Jeesukselta näkökykyä.
Jakeissahan sanottaan, että kaikki Israelin vastustajat, myös lusifer, tuhotaan. Ja muuten Raamattu on täynnä Jumalan hyviä, tai siis aivan MAHTAVA lupauksia Israelin kansalle, mutta se puhuu tuhoa jokaiselle ihmiselle ja kansoille jotka Israelia ja juutalaista kansaa vihaa ja kiroaa.
Näinhän siinä luki:
Hesekiel 28
25 Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.
26 He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa. - \0/
Iliana kirjoitti:
>
Ai miten niin raaka kosto juutalaisille? laitappa ne lasit päähän, niin näet ja jos et näe sittenkään, rukoile Jeesukselta näkökykyä.
Jakeissahan sanottaan, että kaikki Israelin vastustajat, myös lusifer, tuhotaan. Ja muuten Raamattu on täynnä Jumalan hyviä, tai siis aivan MAHTAVA lupauksia Israelin kansalle, mutta se puhuu tuhoa jokaiselle ihmiselle ja kansoille jotka Israelia ja juutalaista kansaa vihaa ja kiroaa.
Näinhän siinä luki:
Hesekiel 28
25 Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.
26 He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa."Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajoitetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille."
Ja näin tämä sana on alkanut käydä toteen : arabikansat loukkaavat jalkansa Israeliin, koska siitä tulee loukkauskallio, juovuttava väkikivi kaikkien arabimaiden ja niissä asuvien kansojen keskelle.
Kaikki tapahtuu, säädetyllä tavalla, Israel nousee Jumalan sille lupaamalle paikalle, kaikkien kansojen keskelle, ja me kaikki saamme nähdä rakkaan Lunastajamme sen keskellä, sen, jonka Juudan rakentajat hylkäsivät, mutta jonka Jumala kohta nostaa Kulmakiveksi, kaiken keskelle.
Ja Juudan kansa katsoo häntä jonka he lävistivät, niinkuin omaa poikaansa he itkien häntä katsovat, ja he uskovat, lopultakin, että Jeesus on myös heidän rakas Lunastajansa. - Älä houri
\0/ kirjoitti:
"Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajoitetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille."
Ja näin tämä sana on alkanut käydä toteen : arabikansat loukkaavat jalkansa Israeliin, koska siitä tulee loukkauskallio, juovuttava väkikivi kaikkien arabimaiden ja niissä asuvien kansojen keskelle.
Kaikki tapahtuu, säädetyllä tavalla, Israel nousee Jumalan sille lupaamalle paikalle, kaikkien kansojen keskelle, ja me kaikki saamme nähdä rakkaan Lunastajamme sen keskellä, sen, jonka Juudan rakentajat hylkäsivät, mutta jonka Jumala kohta nostaa Kulmakiveksi, kaiken keskelle.
Ja Juudan kansa katsoo häntä jonka he lävistivät, niinkuin omaa poikaansa he itkien häntä katsovat, ja he uskovat, lopultakin, että Jeesus on myös heidän rakas Lunastajansa.Tuo aika on vielä pitkässä kuusessa, jos yleensä tulee ollenkaan.
Juutalaiset hylkäsivät aikoinaan Jumalan ja tapattivat Jeesuksenkin.
Kuinka monta uudestisyntynyttä upotuskasteella käynyttä heissä lie vieläkään.
Eiväthän he edelleenkään myönnä Jeesusta Jumalan Pojaksi vaan heille Hän on pelkkä profeetta.
Mitkään merkit Israelissa eivät viittaa siihen suuntaankaan että he olisivat rauhaa rakastava kansa ja tahtoisivat seurata Jeesusta. Se mitä he haluavat on rahaa ja valtaa sekä pyrkimys maailman suurimmaksi asevaltioksi Amerikan rinnalle. - \0/
daisyrose kirjoitti:
21.5.2012 17:48
Oleppa Hyvä \0/, Näköjään tuo aamuruskon poika löytyi ainakin Jesajasta, mutta nuo jalokivet ja muut kalleudet Hesekielistä.Sain muuten näyn siitä tilanteesta jolloin Jumala tempaisi Luciferilta kaiken kullan ja hopean pois, ja syöksi sitten sen alas hautaansa, mutta nosti jalokivet ym. ylös omaan paikkaansa odottamaan. On hienoa lukea jo vanhan testamentin puolelta mikä on pahan palkka, ja miten me Herran omat kyllä saamme hyvää niittää, kunhan emme väsy, ja vaikka väsyisimmekin - niin sitten vaan väsymme, ei vaarallista.
- \0/
Älä houri kirjoitti:
Tuo aika on vielä pitkässä kuusessa, jos yleensä tulee ollenkaan.
Juutalaiset hylkäsivät aikoinaan Jumalan ja tapattivat Jeesuksenkin.
Kuinka monta uudestisyntynyttä upotuskasteella käynyttä heissä lie vieläkään.
Eiväthän he edelleenkään myönnä Jeesusta Jumalan Pojaksi vaan heille Hän on pelkkä profeetta.
Mitkään merkit Israelissa eivät viittaa siihen suuntaankaan että he olisivat rauhaa rakastava kansa ja tahtoisivat seurata Jeesusta. Se mitä he haluavat on rahaa ja valtaa sekä pyrkimys maailman suurimmaksi asevaltioksi Amerikan rinnalle."Juutalaiset hylkäsivät aikoinaan Jumalan ja tapattivat Jeesuksenkin."
On se kumma juttu että tämä alkeellisinkaan uskon perusasia ei mene joidenkin kaaliin perille, tottakai juuri juutalaisten piti tappaa juutalainen Jeesus, ei kai sitä mikään muu kansa olisi voinut tehdä.
Jumalan kansan, siis juuri juutalaisten piti tappaa Jumala - vain siten Jumala voi kolmantena päivänä nousta ylös, oman kansansa keskellä - antamaan heidän syntinsä anteeksi, siis juuri juutalaisille, ei kenellekään muulle. Tämä vain odottaa vielä.
Tämähän on yksinkertaista teologista problematiikkaa, luulisi tämän nyt jo auenneen kaikille jotka syntiä juutalaista Jumalaamme kohtaa tekevät, ja sitä anteeksi haluavat Häneltä saada.
Juutalaisen kansan keskuuteen piti syntyä Messias, jonka piti tulla tapetuksi juuri juutalaisten toimesta, eikä siinä ole mitään pahaa, sillä näin Jumala näki oikeaksi tapahtuvan, oman kansansa keskellä, eikä missään muualla.
Meidän Herramme Jeesus on Juutalaisten Jumala ensiksi, sitten vasta pakanoiden kreikkalaisten Jumala ja kaiken koko maailman Jumala.
Ylläolevassa järjestyksessä, juutalaisille ensin, sitten kreikkalaisille koko maailmaan. - \0/
Älä houri kirjoitti:
Tuo aika on vielä pitkässä kuusessa, jos yleensä tulee ollenkaan.
Juutalaiset hylkäsivät aikoinaan Jumalan ja tapattivat Jeesuksenkin.
Kuinka monta uudestisyntynyttä upotuskasteella käynyttä heissä lie vieläkään.
Eiväthän he edelleenkään myönnä Jeesusta Jumalan Pojaksi vaan heille Hän on pelkkä profeetta.
Mitkään merkit Israelissa eivät viittaa siihen suuntaankaan että he olisivat rauhaa rakastava kansa ja tahtoisivat seurata Jeesusta. Se mitä he haluavat on rahaa ja valtaa sekä pyrkimys maailman suurimmaksi asevaltioksi Amerikan rinnalle.PS: juutalaisten keskuudessa elää Jeesukseen eli Messiaaseen uskova pieni jäännös.
Heitä on tällä hetkellä, asuu siis Israelissa noin 14-15 000 henkeä.
He ovat se timantti, joka tulee ja nousee kuin jalopeura lopun aikana.
AAMEN - Älä houri
\0/ kirjoitti:
PS: juutalaisten keskuudessa elää Jeesukseen eli Messiaaseen uskova pieni jäännös.
Heitä on tällä hetkellä, asuu siis Israelissa noin 14-15 000 henkeä.
He ovat se timantti, joka tulee ja nousee kuin jalopeura lopun aikana.
AAMENNiinpä. Juutalaisten piti tappaa Jumala ja Hitlerin joukkojen piti tappaa juutalaisia.
Hieno suunnitelma Jumalalta.
Mitä luulet, joko juutalaiset lopultakin oppivat tottelemaan ja palvomaan oikeaa Jumalaa tuon vuosituhansia kestävän koulutuksensa aikana, vai vieläkö heitä pitää opettaa jollakin tavalla.
Minkähän joukon / joukot Jumala seuraavaksi lähettää heidän kimppuunsa.
Eihän siinä muuta mutta kun kaikki kansat saavat kärsiä heidän takiaan. Niissä koulutuksissa kun tahtoo kuolla muitakin kuin juutalaisia. - \0/
Älä houri kirjoitti:
Niinpä. Juutalaisten piti tappaa Jumala ja Hitlerin joukkojen piti tappaa juutalaisia.
Hieno suunnitelma Jumalalta.
Mitä luulet, joko juutalaiset lopultakin oppivat tottelemaan ja palvomaan oikeaa Jumalaa tuon vuosituhansia kestävän koulutuksensa aikana, vai vieläkö heitä pitää opettaa jollakin tavalla.
Minkähän joukon / joukot Jumala seuraavaksi lähettää heidän kimppuunsa.
Eihän siinä muuta mutta kun kaikki kansat saavat kärsiä heidän takiaan. Niissä koulutuksissa kun tahtoo kuolla muitakin kuin juutalaisia.Ei Jumalan kansaa juutalaisia tarvitse enää opettaa muuten kuin ottamaan vapahtajansa sydämeensä ja elämäänsä enää.
Asetelma lähi-idässä alkaa olla valmis ja Jumalan hyvä suunnitelma käy lopulta toteen. Messiaanisten juutalaisten ollessa kaiken keskiössä Jerusalemin kattilassa, heitä ympäröi varsinaiset juutalaiset, ja juutalaisten Israelia ympäröi arabikansat, ja heitä ympäröi ja seuraa ja tarkkailee sitten koko maailma.
Kaikki tämä on suunniteltu todella johdonmukaisesti, tätä eivät pakanat ja uskosta osattomat vaan ymmärrä, mutta lopulta kaikki kääntyy hyväksi, ja messiaanisille juutalaisille tulee osaksi koko maailman johtaminen Herramme Jeesuksen nimessä. Sitten tulee loppu, kuolema voitetaan, uusi maa ja uusi taivas luodaan.
Kaikki muuttuu uudeksi ja hyväksi. - Älä houri
\0/ kirjoitti:
Ei Jumalan kansaa juutalaisia tarvitse enää opettaa muuten kuin ottamaan vapahtajansa sydämeensä ja elämäänsä enää.
Asetelma lähi-idässä alkaa olla valmis ja Jumalan hyvä suunnitelma käy lopulta toteen. Messiaanisten juutalaisten ollessa kaiken keskiössä Jerusalemin kattilassa, heitä ympäröi varsinaiset juutalaiset, ja juutalaisten Israelia ympäröi arabikansat, ja heitä ympäröi ja seuraa ja tarkkailee sitten koko maailma.
Kaikki tämä on suunniteltu todella johdonmukaisesti, tätä eivät pakanat ja uskosta osattomat vaan ymmärrä, mutta lopulta kaikki kääntyy hyväksi, ja messiaanisille juutalaisille tulee osaksi koko maailman johtaminen Herramme Jeesuksen nimessä. Sitten tulee loppu, kuolema voitetaan, uusi maa ja uusi taivas luodaan.
Kaikki muuttuu uudeksi ja hyväksi.>Ei Jumalan kansaa juutalaisia tarvitse enää opettaa muuten kuin ottamaan vapahtajansa sydämeensä ja elämäänsä enää<
Tätä juuri tarkoitinkin. Tämän vuoksihan Jumala heitä on kurittanut ja kurittaa hamaan loppuun saakka. - \0/
Älä houri kirjoitti:
>Ei Jumalan kansaa juutalaisia tarvitse enää opettaa muuten kuin ottamaan vapahtajansa sydämeensä ja elämäänsä enää<
Tätä juuri tarkoitinkin. Tämän vuoksihan Jumala heitä on kurittanut ja kurittaa hamaan loppuun saakka."Tätä juuri tarkoitinkin. Tämän vuoksihan Jumala heitä on kurittanut ja kurittaa hamaan loppuun saakka."
Jo sanakin sanoo että "poikani, älä pidä halpana isäsi kuritusta, sillä se ketä Jumala kurittaa, sitä hän rakastaa."
Toinen kohta mikä nousee mieleeni muistaakseni Sakarjan kirjasta on : "He luovat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet." Ja "he itkevät häntä kuin ainokaista poikaansa."
Siis juutalaiset. Nämäkin sanan paikat tulevat käymään pikapuoliin toteen, kun juutalaiset ottavat Jeesuksen, ensimmäistä kertaa sitten alkuseurakunnan aikojen, sydämeensä ja elämäänsä. Upeaa.
- uskon rahakukkaro.
Minä toivoisin, että saisin sellaisen lompuukin, että kun maksan tarpeeseeni kuuluvat laskut, niin 1000 jäisi pussinpohjalle pesämunaksi.
- Elämä on ...
Kuka pärjää tonnilla?
Mulla jää laskujen jälkeen noin 4000e/kk ja tuntuu että sekään ei riitä. - Daniel 7
Antaessaan saa. Itse annan seurakunnalleni joka kuukausi kymmenykset (200 e), ja luulenpa, että tämä juuri antaa minulle aina kuukaudeksi kerrallaan siunauksen raha-asioihin. Palkkaa saan vain n. 1300-1400 e käteen keskimäärin verojen jälkeen, mutta hyvin ovat rahat riittäneet.
- Elämä on
Daniel 7 kirjoitti:
Antaessaan saa. Itse annan seurakunnalleni joka kuukausi kymmenykset (200 e), ja luulenpa, että tämä juuri antaa minulle aina kuukaudeksi kerrallaan siunauksen raha-asioihin. Palkkaa saan vain n. 1300-1400 e käteen keskimäärin verojen jälkeen, mutta hyvin ovat rahat riittäneet.
"Palkkaa saan vain n. 1300-1400 e käteen keskimäärin verojen jälkeen, mutta hyvin ovat rahat riittäneet."
Eikö olisi järkevämpää että Jumala antaisi rahaa niille jotka sitä tarvitsevat, eikä sinulle jolla on jo riittävästi?
Miksi Jumala ei anna kehitysmaiden nälkäänäkeville rahaa? - Daniel 7
Elämä on kirjoitti:
"Palkkaa saan vain n. 1300-1400 e käteen keskimäärin verojen jälkeen, mutta hyvin ovat rahat riittäneet."
Eikö olisi järkevämpää että Jumala antaisi rahaa niille jotka sitä tarvitsevat, eikä sinulle jolla on jo riittävästi?
Miksi Jumala ei anna kehitysmaiden nälkäänäkeville rahaa?No, en ole mikään kehitysmaaekspertti, mutta tiedän,että kyllä JUMALALLA on tämä Pallo kumminkin hanskassa.Kyllähän kehitysmaiden nälkäänäkeville rahaa keräävät useatkon tahot, joiden kautta siis JUMALA toimii. Tämä on tosin vähän hankala asia jo suurista etäisyyksístäkin johtuen. Jos minulta pyydetään, niin annan kyllä apuani myös sinne, muuta en juuri pysty tekemään, paitsi tietysti rukoilemaan. Nämä kun olen tehnyt, niin jätän loput JUMALAN huoleksi. Mutta jos koet asian omaksesi, niin ilmoittaudu esim. vapaaehtoistyöhön kehitysmaiden hyväksi, siitä se lähtee.
- \0/
Elämä on ... kirjoitti:
Kuka pärjää tonnilla?
Mulla jää laskujen jälkeen noin 4000e/kk ja tuntuu että sekään ei riitä.Itse asiassa meillä uskovilla on LUPA PYYTÄÄ tällaista lompsaa itsellemme, jossa siis on vaikka AINA kymppi. Meidän Jum alamme on hyvä Jumala, niin miksi ihmeessä hän ei siis toteuttaisi hyviä lupauksiaan?
- \0/
Elämä on kirjoitti:
"Palkkaa saan vain n. 1300-1400 e käteen keskimäärin verojen jälkeen, mutta hyvin ovat rahat riittäneet."
Eikö olisi järkevämpää että Jumala antaisi rahaa niille jotka sitä tarvitsevat, eikä sinulle jolla on jo riittävästi?
Miksi Jumala ei anna kehitysmaiden nälkäänäkeville rahaa?Ehkä Jumala antaakin kehitysmaan ihmisille rahaa, salassa, mutta he eivät vain selittele ja kerro siitä eteenpäin.
- ()
\0/ kirjoitti:
Itse asiassa meillä uskovilla on LUPA PYYTÄÄ tällaista lompsaa itsellemme, jossa siis on vaikka AINA kymppi. Meidän Jum alamme on hyvä Jumala, niin miksi ihmeessä hän ei siis toteuttaisi hyviä lupauksiaan?
Niin miksi ei? Hyvä kysymys.
Köyhiä kristittyjä kuitenkin on maapallo täynnä ja veikkaan kyllä että he ovat pyytäneet. Joten vastaa itse kysymykseesi, miksi hän ei toteuta hyviä lupauksia. - ()
\0/ kirjoitti:
Ehkä Jumala antaakin kehitysmaan ihmisille rahaa, salassa, mutta he eivät vain selittele ja kerro siitä eteenpäin.
Ehkä Jumala antaa vanhapiioille kikkeliä, mutta he eivät vain selittele ja kerro siitä eteenpäin.
Kaikki on mahdollista. - \0/
() kirjoitti:
Ehkä Jumala antaa vanhapiioille kikkeliä, mutta he eivät vain selittele ja kerro siitä eteenpäin.
Kaikki on mahdollista.Jumala antaa omillensa salassa kaiken tarvittavan, ja vihtahousu omillensa, näin se menee.
- ()
\0/ kirjoitti:
Jumala antaa omillensa salassa kaiken tarvittavan, ja vihtahousu omillensa, näin se menee.
Se että sinä sanot että se menee niin, ei tarkoita sitä että se menee niin.
- \0/
() kirjoitti:
Se että sinä sanot että se menee niin, ei tarkoita sitä että se menee niin.
Se menee niin miten Jumala rukoilevillensa antaa sen menevän, eikö?
- ()
\0/ kirjoitti:
Se menee niin miten Jumala rukoilevillensa antaa sen menevän, eikö?
Älä minulta kysy. Sinähän tässä väität asioita.
Olisi vaan mukavaa nähdä todisteita myös eikä pelkkiä sanoja. Kirjoittaa voi mitä tahansa. - \0/
() kirjoitti:
Älä minulta kysy. Sinähän tässä väität asioita.
Olisi vaan mukavaa nähdä todisteita myös eikä pelkkiä sanoja. Kirjoittaa voi mitä tahansa."Sinähän tässä väität asioita"
En minä mitään väitä, minä uskon ja olen sisäistänyt uskoni sydämen tasolle. Älä laita sellaisia sanoja minun suuhun joita en ole sanonut. - ()
\0/ kirjoitti:
"Sinähän tässä väität asioita"
En minä mitään väitä, minä uskon ja olen sisäistänyt uskoni sydämen tasolle. Älä laita sellaisia sanoja minun suuhun joita en ole sanonut.Minusta tämä on väite eikä usko:
"Jumala antaa omillensa salassa kaiken tarvittavan, ja vihtahousu omillensa, näin se menee." - \0/
() kirjoitti:
Minusta tämä on väite eikä usko:
"Jumala antaa omillensa salassa kaiken tarvittavan, ja vihtahousu omillensa, näin se menee."Se on toteamus, ei sen kummempi.
Jumala antaa omillensa kitsastelematta, luepas raamattusi paremmin! - ()
\0/ kirjoitti:
Se on toteamus, ei sen kummempi.
Jumala antaa omillensa kitsastelematta, luepas raamattusi paremmin!En minä keskustele Raamatun kanssa, vaan sinun kanssa.
Jos "näin se menee" ei ole väite niin en tiedä mitä sana "väite" tarkoittaa. - \0/
() kirjoitti:
En minä keskustele Raamatun kanssa, vaan sinun kanssa.
Jos "näin se menee" ei ole väite niin en tiedä mitä sana "väite" tarkoittaa."Näin se menee" ei mun mielestä ole väite vaan toteamus.
Näin se katsos menee. - cool religion
\0/ kirjoitti:
Se on toteamus, ei sen kummempi.
Jumala antaa omillensa kitsastelematta, luepas raamattusi paremmin!Juu, yhdellekin kirjoittajalle Jumala on antanut kuulemma ryyppäys- ja discovaaterahaa. Mageeta!
- \0/
() kirjoitti:
Niin miksi ei? Hyvä kysymys.
Köyhiä kristittyjä kuitenkin on maapallo täynnä ja veikkaan kyllä että he ovat pyytäneet. Joten vastaa itse kysymykseesi, miksi hän ei toteuta hyviä lupauksia.Kyllä Hän antaakin, mutta miksi hän antaisi törsäreille ja tuhlareille yhtään mitään?
Näin se katsos menee. - \0/
cool religion kirjoitti:
Juu, yhdellekin kirjoittajalle Jumala on antanut kuulemma ryyppäys- ja discovaaterahaa. Mageeta!
höpö höpö
- Tässä sulle vinkki
cool religion kirjoitti:
Juu, yhdellekin kirjoittajalle Jumala on antanut kuulemma ryyppäys- ja discovaaterahaa. Mageeta!
Daniel 7, Nissenillä on nyt hyvä tarjous, kahdet lasit yhden hinnalla.
- Iliana
Daniel 7 kirjoitti:
Antaessaan saa. Itse annan seurakunnalleni joka kuukausi kymmenykset (200 e), ja luulenpa, että tämä juuri antaa minulle aina kuukaudeksi kerrallaan siunauksen raha-asioihin. Palkkaa saan vain n. 1300-1400 e käteen keskimäärin verojen jälkeen, mutta hyvin ovat rahat riittäneet.
Itse olen uskovainen ollut jo 25 vuotta, mutten uskalla käydä enää missään seurakunnassa, koska kaikki seurakunnat, jossa olen käynyt, tuntuvat tavalla tai toisella olevan harhaoppisia ja pahempaan suuntaan ovat menossa täällä Tampereella.
Ja Jumala onkin kehoittanut, etten menisi niihin harhaoppi-seurakuntiin, Hän puhuu minulle itse, ylistän, rukoilen ja luen Raamattua kotona, katselen tv7:kaa valikoiden ja kuuntelen/katselen netistä niitä vanhoja oikean Evankeliumin saarnaajia.
Maksan siis kymmenykseni ja paljon enemmänkin välillä Jumalan johdattamille köyhille ihmisille ja jakelen muutenkin tavaroitani kaikille tarvitseville, olen aina ollut sellainen ja Jumala pitää huolen siitä, että tililläni on jatkuvasti vähintään 10 000 euroa, vaikka olen sairaseläkkeellä ja eläke hyvin pieni.
Se on yliluonnollista ja tiedän ettei kukaan usko sitä, mutta näin asia kuitenkin on - kuka jakelee muille omaisuuttaan, sille annetaan.
Mitä enemmän jakelet omaasi, sen enemmän saat. Tämä on Jumalan kylvämisen ja niittämisen laki, joka on Raamatusta. - ()
\0/ kirjoitti:
"Näin se menee" ei mun mielestä ole väite vaan toteamus.
Näin se katsos menee.Aina kun todisteet puuttuvat, muuttuu keskustelu sanaleikiksi.
- \0/
Tässä sulle vinkki kirjoitti:
Daniel 7, Nissenillä on nyt hyvä tarjous, kahdet lasit yhden hinnalla.
.
- \0/
Iliana kirjoitti:
Itse olen uskovainen ollut jo 25 vuotta, mutten uskalla käydä enää missään seurakunnassa, koska kaikki seurakunnat, jossa olen käynyt, tuntuvat tavalla tai toisella olevan harhaoppisia ja pahempaan suuntaan ovat menossa täällä Tampereella.
Ja Jumala onkin kehoittanut, etten menisi niihin harhaoppi-seurakuntiin, Hän puhuu minulle itse, ylistän, rukoilen ja luen Raamattua kotona, katselen tv7:kaa valikoiden ja kuuntelen/katselen netistä niitä vanhoja oikean Evankeliumin saarnaajia.
Maksan siis kymmenykseni ja paljon enemmänkin välillä Jumalan johdattamille köyhille ihmisille ja jakelen muutenkin tavaroitani kaikille tarvitseville, olen aina ollut sellainen ja Jumala pitää huolen siitä, että tililläni on jatkuvasti vähintään 10 000 euroa, vaikka olen sairaseläkkeellä ja eläke hyvin pieni.
Se on yliluonnollista ja tiedän ettei kukaan usko sitä, mutta näin asia kuitenkin on - kuka jakelee muille omaisuuttaan, sille annetaan.
Mitä enemmän jakelet omaasi, sen enemmän saat. Tämä on Jumalan kylvämisen ja niittämisen laki, joka on Raamatusta.Hieno todistus sulta Iliana, siunausta elämääsi edelleen, meillä on elävä Jumala joka voi paljon, ja tähän me ei tarvita yhtään ja ketään eikä mitään välikäsiä, itse asiassa se on tosi vaarallista jos ihmisen ja Jumalan välille ajan mittaan muodostuu ja rakentuu kaikkea.
Ne ovat vain liikaa ja turhaa, ja tulevat lopulta sinun ja Jumalasi väliin.
Siunausta elämääsi edelleen, aloittajalle kans!
Vahditaanpa lompsiamme - ei sitä tiedä koska Herra tulee siellä käymään... ... - jaikal.se
Se lompuuki on hyvin helppo löytää. Se on Jeesus Kristus.
Jumala on antanut sinulle ja minulle kaiken Jeesuksessa.
Se, jolla on Jeesus sydämessä asumassa, sillä on sitten kaikki. Paavali todistaa Jeesuksesta ja Jumalasta että Jumala on siunannut meitä ihmisiä kaikella taivaan hengellisellä siunauksella Kristuksessa Jeesuksessa (Ef 1:3). Ei siis mitään pikkusiunauksia vähän kitsaasti ripottamalla. Siis, kaikki hyvä on Jeesuksessa Kristuksessa ja sinun tarvitsee vain ottaa vastaan Jeesus Kristus sydämeesi. (Mutta tämä merkitsee sinulle sitten jotakin. Siksi monet eivät ota vastaan Jeesusta. Mitä sinä teet Jeesukselle?)
Näistä Kristuksessa olevista siunauksista johtuen Jeesus puhui vuorisaarnassaan että ei tule murehtia huomisesta päivästä ja, koska Jumala vaatettaa kedon kukat ja ruokkii taivaan linnut, EIKÖ PALJOA ENNEMMIN TEITÄ te vähäuskoiset. Mutta Jeesus myös sanoi jossakin näinkin: "Etsikää ENSIN Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa, NIIN NÄMÄ KAIKKI TEILLE ANNETAAN. Tässä se ongelma monella onkin. Etsitään kaikkea muuta mutta ei Jumalalle tärkeitä asioita. Jumalan asiat eivät kiinnosta mutta maailman asiat kiinnostavat. Silloin ei Jumala pääse siunaamaan koska siunaukset ovat Jeesuksessa Kristuksessa uskon kuuliaisuuden kautta Häneeen (Room 1:5, Joh 14:18-24). - \0/
() kirjoitti:
Aina kun todisteet puuttuvat, muuttuu keskustelu sanaleikiksi.
"Aina kun todisteet puuttuvat, muuttuu keskustelu sanaleikiksi."
Lue nyt koko keskustelusarja kunnolla läpi ja näytä missä olen sortunut sanaleikkeihin, en missään, itse aloitit tuolla ylempänä puhumalla sellaisia jotka saippualla pitäisi pestä suustasi, syytä siis itseäsi. - jaikal.se
jaikal.se kirjoitti:
Se lompuuki on hyvin helppo löytää. Se on Jeesus Kristus.
Jumala on antanut sinulle ja minulle kaiken Jeesuksessa.
Se, jolla on Jeesus sydämessä asumassa, sillä on sitten kaikki. Paavali todistaa Jeesuksesta ja Jumalasta että Jumala on siunannut meitä ihmisiä kaikella taivaan hengellisellä siunauksella Kristuksessa Jeesuksessa (Ef 1:3). Ei siis mitään pikkusiunauksia vähän kitsaasti ripottamalla. Siis, kaikki hyvä on Jeesuksessa Kristuksessa ja sinun tarvitsee vain ottaa vastaan Jeesus Kristus sydämeesi. (Mutta tämä merkitsee sinulle sitten jotakin. Siksi monet eivät ota vastaan Jeesusta. Mitä sinä teet Jeesukselle?)
Näistä Kristuksessa olevista siunauksista johtuen Jeesus puhui vuorisaarnassaan että ei tule murehtia huomisesta päivästä ja, koska Jumala vaatettaa kedon kukat ja ruokkii taivaan linnut, EIKÖ PALJOA ENNEMMIN TEITÄ te vähäuskoiset. Mutta Jeesus myös sanoi jossakin näinkin: "Etsikää ENSIN Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa, NIIN NÄMÄ KAIKKI TEILLE ANNETAAN. Tässä se ongelma monella onkin. Etsitään kaikkea muuta mutta ei Jumalalle tärkeitä asioita. Jumalan asiat eivät kiinnosta mutta maailman asiat kiinnostavat. Silloin ei Jumala pääse siunaamaan koska siunaukset ovat Jeesuksessa Kristuksessa uskon kuuliaisuuden kautta Häneeen (Room 1:5, Joh 14:18-24).>>>Silloin ei Jumala pääse siunaamaan koska siunaukset ovat Jeesuksessa Kristuksessa uskon kuuliaisuuden kautta Häneeen (Room 1:5, Joh 14:18-24).
- Iliana
\0/ kirjoitti:
Kyllä Hän antaakin, mutta miksi hän antaisi törsäreille ja tuhlareille yhtään mitään?
Näin se katsos menee.\0/20.5.2012 13:51 KIRJOITTI
"Kyllä Hän antaakin, mutta miksi hän antaisi törsäreille ja tuhlareille yhtään mitään"?
Näin minä KIRJOITIN, Iliana 20.5.2012 11:14:
"En siis tuolloin ollut varsinaisesti uskossa, vaikka Isä Jumalaa rukoilinkin aina hyvin intensiivisesti iltaisin ja kerroin Hänelle kaikki asiani. Jeesustakin symppasin kyllä täysillä, mutten tienyt, että Hän pelastaa ym".
Minulleppa Jumala antoi aina rahaa ja varmasti syynä on se, että olen aina uskonut Taivaan isään ja Isä tiesi, että minä tulisin Jeesus-uskoon jokusen vuoden kuluttua, kuten kävikin. - Iliana
\0/ kirjoitti:
Hieno todistus sulta Iliana, siunausta elämääsi edelleen, meillä on elävä Jumala joka voi paljon, ja tähän me ei tarvita yhtään ja ketään eikä mitään välikäsiä, itse asiassa se on tosi vaarallista jos ihmisen ja Jumalan välille ajan mittaan muodostuu ja rakentuu kaikkea.
Ne ovat vain liikaa ja turhaa, ja tulevat lopulta sinun ja Jumalasi väliin.
Siunausta elämääsi edelleen, aloittajalle kans!
Vahditaanpa lompsiamme - ei sitä tiedä koska Herra tulee siellä käymään... ...Kiitos sinulle rohkaisusta \0/20.5.2012 14:09. Ja runsasta Jumalan siunausta ja Jeesuksen voimallista ja rakkaudellista läsnäoloa myös sinulle rakas veli/sisko!
Emme tosiaan tarvitse Jeesuksen ja meidän välimieheksi yhtään ketään - Hyvä Paimen puhuu meille itse hiljaisella, rakkaudellisella äänellään ja Häntä me seuraamme, emme pahaa paimenta = väärä jeesus ja väärää evankeliumi= torontolaisuus, menestysteologia, rock/heavygospel. - jaikal.se
Iliana kirjoitti:
Itse olen uskovainen ollut jo 25 vuotta, mutten uskalla käydä enää missään seurakunnassa, koska kaikki seurakunnat, jossa olen käynyt, tuntuvat tavalla tai toisella olevan harhaoppisia ja pahempaan suuntaan ovat menossa täällä Tampereella.
Ja Jumala onkin kehoittanut, etten menisi niihin harhaoppi-seurakuntiin, Hän puhuu minulle itse, ylistän, rukoilen ja luen Raamattua kotona, katselen tv7:kaa valikoiden ja kuuntelen/katselen netistä niitä vanhoja oikean Evankeliumin saarnaajia.
Maksan siis kymmenykseni ja paljon enemmänkin välillä Jumalan johdattamille köyhille ihmisille ja jakelen muutenkin tavaroitani kaikille tarvitseville, olen aina ollut sellainen ja Jumala pitää huolen siitä, että tililläni on jatkuvasti vähintään 10 000 euroa, vaikka olen sairaseläkkeellä ja eläke hyvin pieni.
Se on yliluonnollista ja tiedän ettei kukaan usko sitä, mutta näin asia kuitenkin on - kuka jakelee muille omaisuuttaan, sille annetaan.
Mitä enemmän jakelet omaasi, sen enemmän saat. Tämä on Jumalan kylvämisen ja niittämisen laki, joka on Raamatusta.Muuten hyvä ja Raamatun mukainen todistus, mutta tuo seurakunta-asia??? Pilasit sillä hyvän todistuksesi. Väitätkö ssinä todella että Jumala on varottanut sinua kaikista Tampereen alueella toimivista seurakunnista ja sanonut niitä harhaoppisiksi? Eikö todella Jumalalla ole yhtään uskovien joukkoa Tampereella jonne Hän voisi lähettää uusia lapsiaan kasvamaan? Vaikuttaa epäilyttävältä.
Eikö Tampere ole aika iso paikka ja siellä paljon uskovia jotka vilpittömästi palvelevat Jumalaa ja rakentavat Hänen huonettaan, elävän Jumalan seurakuntaa? Ja Jumala pitää SINUT erossa näistä uskovista???????????? Olet kovinkin erikoinen uskova?
Ymmärrän että Tapmereen kokoisessa kaupungissa on paljon harhaoppisia seurakuntia mutta EI NYT IHAN KAIKKI OLE HARHAOPPISIA! Mistä muuten löydät täydellisen seurakunnan täydellisen puhtaalla opilla? Et mistään. Olet siis yksin täysin oikeassa opissa ja sellaisena sinun tuleekin olla yksin kunnes näet että joku toinenkin voi olla oikeassa ja sinä voit olla väärässä. Et siis ole itsekään täydellinen opissasi.
Olet ehkä "Olen se minäkin Raamattua lukenut" ylpeä itseriittoinen tyyppi joita löytyy joka paikkakunnilta ja jotka ovat kriittisiä kaikille seurakunnille. Nämä ihmiset ovat loukkaukseksi Jumalan seurakunnalle (Fil 1:10, 1 Kor 10:32). Sitten nämä ylpeät ihmiset vastustavat puheillaan ja toimillaan kaikkien seurakuntien toimintaa luullen sillä palvelevansa elävää Jumalaa. "Jumala on sanonut minulle että tuo seurakunta on harhoppinen ja kieltänyt MINUA menemästä sinne". Jaa aaaahhhh, mitä tähän sanoisikaan???? "Luulin minäkin että minun tuli paljon taistella Jeesuksen nimeä vastaan." - \0/
Iliana kirjoitti:
\0/20.5.2012 13:51 KIRJOITTI
"Kyllä Hän antaakin, mutta miksi hän antaisi törsäreille ja tuhlareille yhtään mitään"?
Näin minä KIRJOITIN, Iliana 20.5.2012 11:14:
"En siis tuolloin ollut varsinaisesti uskossa, vaikka Isä Jumalaa rukoilinkin aina hyvin intensiivisesti iltaisin ja kerroin Hänelle kaikki asiani. Jeesustakin symppasin kyllä täysillä, mutten tienyt, että Hän pelastaa ym".
Minulleppa Jumala antoi aina rahaa ja varmasti syynä on se, että olen aina uskonut Taivaan isään ja Isä tiesi, että minä tulisin Jeesus-uskoon jokusen vuoden kuluttua, kuten kävikin.Tämä ihan totta.
Tottakai Jumala näkee tulevaisuuden koska JHWH:ssa ei ole aikaa, joten vaikka olisit missä elämäsi kunnossa(törsäri ja tuhlari) tahansa, niin Jumala sua auttaa.
Mutta kyllä Jumalammekin mitta täyttyy ajan mittaan.
Hän on siis vain pitkämielisempi kuin me kärsimättömät ja kiirehtivät ihmiset, älä siis suotta huolehdi Iliana menneestä elämästäsi ja mitä silloin teit - pääasia on se että uskossa olet ja olet sen säilyttänyt, eikö? - cool religion
\0/ kirjoitti:
höpö höpö
Tuolla ylhäällä lukee niin. Lue sieltä.
- \0/
cool religion kirjoitti:
Tuolla ylhäällä lukee niin. Lue sieltä.
Älä väännä asioita.
Nim, Iliana on uskossa oleva ihminen ja Jumala siunasi häntä sen takia koska näki hänen uskonsa.
Ja toiseksi : Jumalassa ei ole aikaa. Tästä seuraa se että olisit vaikka millainen discossa kävijä ja ryyppäri, niin Jumala ei siitä välitä.
Jumalalle on tärkeintä ihmisen sisin olemus, ja se on sydän, ja mihin sydän on kallellaan.
Sydämen asenne ratkaisee - eivät mitkään muotojumalisuudet ja ulkoiset tavat.
Koeta Cool Religion jatkossa olla irroittamatta asioita niiden isommista yhteyksistä. - Iliana
jaikal.se kirjoitti:
Muuten hyvä ja Raamatun mukainen todistus, mutta tuo seurakunta-asia??? Pilasit sillä hyvän todistuksesi. Väitätkö ssinä todella että Jumala on varottanut sinua kaikista Tampereen alueella toimivista seurakunnista ja sanonut niitä harhaoppisiksi? Eikö todella Jumalalla ole yhtään uskovien joukkoa Tampereella jonne Hän voisi lähettää uusia lapsiaan kasvamaan? Vaikuttaa epäilyttävältä.
Eikö Tampere ole aika iso paikka ja siellä paljon uskovia jotka vilpittömästi palvelevat Jumalaa ja rakentavat Hänen huonettaan, elävän Jumalan seurakuntaa? Ja Jumala pitää SINUT erossa näistä uskovista???????????? Olet kovinkin erikoinen uskova?
Ymmärrän että Tapmereen kokoisessa kaupungissa on paljon harhaoppisia seurakuntia mutta EI NYT IHAN KAIKKI OLE HARHAOPPISIA! Mistä muuten löydät täydellisen seurakunnan täydellisen puhtaalla opilla? Et mistään. Olet siis yksin täysin oikeassa opissa ja sellaisena sinun tuleekin olla yksin kunnes näet että joku toinenkin voi olla oikeassa ja sinä voit olla väärässä. Et siis ole itsekään täydellinen opissasi.
Olet ehkä "Olen se minäkin Raamattua lukenut" ylpeä itseriittoinen tyyppi joita löytyy joka paikkakunnilta ja jotka ovat kriittisiä kaikille seurakunnille. Nämä ihmiset ovat loukkaukseksi Jumalan seurakunnalle (Fil 1:10, 1 Kor 10:32). Sitten nämä ylpeät ihmiset vastustavat puheillaan ja toimillaan kaikkien seurakuntien toimintaa luullen sillä palvelevansa elävää Jumalaa. "Jumala on sanonut minulle että tuo seurakunta on harhoppinen ja kieltänyt MINUA menemästä sinne". Jaa aaaahhhh, mitä tähän sanoisikaan???? "Luulin minäkin että minun tuli paljon taistella Jeesuksen nimeä vastaan."jaikal.se KIRJOITTI
20.5.2012 14:42
"Muuten hyvä ja Raamatun mukainen todistus, mutta tuo seurakunta-asia??? Pilasit sillä hyvän todistuksesi. Väitätkö ssinä todella että Jumala on varottanut sinua kaikista Tampereen alueella toimivista seurakunnista ja sanonut niitä harhaoppisiksi"?
Ymmärrän sinua oikein hyvin Jaikal, itsekin olin ehdottomasti ennen sitä mieltä, että kristityn TÄYTYY käydä seurakunnassa ja kristittyjen yhteydessä ja niin sanoo mm.Heb 10:25, vaikka onkin kirjoitettu heprealaisille, siis juutalaisille.
Itse olen kuitenkin käynyt ihan jokaisessa seurakunnassa Tampereella ja joka paikassa nuo valheopit ovat valitettavasti saanut sijaansa, eli torontalaisuus ja menestysteologia TAI sitten rutikuiva lakihenkisyys ja ekumenia.
Kun olen käynyt näissä seurakuntien kokouksissa olen masentuneena, joskus jopa erittäin ahdistuneena lähtenyt niistä pois.
Eräs kirkontupa tuntui ensin jotenkuten hengelliseltä ja luulin ettei heillä olisi yhteyksiä näihin tiettyihin nauruherätys- ja kaatajapappeihin, mutta niinpä vaan oli heilläkin.
Eräskin "parantajanainen" heillä, kun rukoili puolestani hän ei maininnut Jeesusta ollenkaan, vaan tunsin voimakkaan noituuden hengen hänen katsoessaan minua outo, viekas ilme kasvoillaan - tunsin sanoinkuvaamatonta ahdistusta, sekavuutta ja heikkoutta, hänen "rukouksensa" jälkeen ja tajusin olleeni noituuden hengen kanssa tekemisissä.
Tuo olotila häipyi sitten, kun ystäväni rukoili puolestani ja ajoi Jeesuksen nimessä ja veressä tuon noitahengen pois, olin sitten jälleen täysin vapaa ja Jumalan Henkeä täynnä.
En halua sen kummemmin mainita seurakuntien nimiä, mutta sen lisään vielä, että mielestäni seurakunnat, joissa soitetaan rokinrämpytystä jopa heviä ilman henkeä, on rauhatonta; lippuja liehutellaan, hypitään ja huudetaan, jankataan samaa mandraa, ja jossa saarnaajat huutavat kuorossa Herralle kuin henkensä hädässä, saaden ihmiset tuon oudon hengen valtaan, ja jossa rahaa herätään joka käänteessä voimakkaassa ahneuden hengessä, eivät missään tapauksessa ole Jumalasta.
Minulla on kyllä aina ollut voimakas henkien erottamisen lahja, ja tunnen hyvin Raamatun, joten tiedän kyllä aika pian onko joku Jumalasta vai ei.
Olin itsekin ennen innokas nauruherätys/menestysteologia-uskova ja gospelrokki-bilettäjä, mutta Jumala pysäytti minut armossaan kesken rankan harharetken ja siitä olen ikuisesti oikein kiitollinen Herralle.
Kotonani tunnen voimakkaan Herran läsnäolon ylistäessäni, lukiessani Raamattua ja palvoessani Jeesusta ja Jumala puhuu henkeeni jatkuvasti tosi mielenkiintoisempia asioita hiljaisella äänellä ja hänen rakkautensa täyttää sydämeni päivittäin niin ihanalla ilolla ja rauhalla, aivan sydämen murtumiseen asti. En missään nykyään koe sellaista Jumalan antamaa läsnäoloa kuin kotonani.
Miksi siis menisin väkisin jonnekin seurakuntaan, jossa tunnen vasta-hengen rauhattoman ja ahdistavan olotilan? - \0/
Iliana kirjoitti:
jaikal.se KIRJOITTI
20.5.2012 14:42
"Muuten hyvä ja Raamatun mukainen todistus, mutta tuo seurakunta-asia??? Pilasit sillä hyvän todistuksesi. Väitätkö ssinä todella että Jumala on varottanut sinua kaikista Tampereen alueella toimivista seurakunnista ja sanonut niitä harhaoppisiksi"?
Ymmärrän sinua oikein hyvin Jaikal, itsekin olin ehdottomasti ennen sitä mieltä, että kristityn TÄYTYY käydä seurakunnassa ja kristittyjen yhteydessä ja niin sanoo mm.Heb 10:25, vaikka onkin kirjoitettu heprealaisille, siis juutalaisille.
Itse olen kuitenkin käynyt ihan jokaisessa seurakunnassa Tampereella ja joka paikassa nuo valheopit ovat valitettavasti saanut sijaansa, eli torontalaisuus ja menestysteologia TAI sitten rutikuiva lakihenkisyys ja ekumenia.
Kun olen käynyt näissä seurakuntien kokouksissa olen masentuneena, joskus jopa erittäin ahdistuneena lähtenyt niistä pois.
Eräs kirkontupa tuntui ensin jotenkuten hengelliseltä ja luulin ettei heillä olisi yhteyksiä näihin tiettyihin nauruherätys- ja kaatajapappeihin, mutta niinpä vaan oli heilläkin.
Eräskin "parantajanainen" heillä, kun rukoili puolestani hän ei maininnut Jeesusta ollenkaan, vaan tunsin voimakkaan noituuden hengen hänen katsoessaan minua outo, viekas ilme kasvoillaan - tunsin sanoinkuvaamatonta ahdistusta, sekavuutta ja heikkoutta, hänen "rukouksensa" jälkeen ja tajusin olleeni noituuden hengen kanssa tekemisissä.
Tuo olotila häipyi sitten, kun ystäväni rukoili puolestani ja ajoi Jeesuksen nimessä ja veressä tuon noitahengen pois, olin sitten jälleen täysin vapaa ja Jumalan Henkeä täynnä.
En halua sen kummemmin mainita seurakuntien nimiä, mutta sen lisään vielä, että mielestäni seurakunnat, joissa soitetaan rokinrämpytystä jopa heviä ilman henkeä, on rauhatonta; lippuja liehutellaan, hypitään ja huudetaan, jankataan samaa mandraa, ja jossa saarnaajat huutavat kuorossa Herralle kuin henkensä hädässä, saaden ihmiset tuon oudon hengen valtaan, ja jossa rahaa herätään joka käänteessä voimakkaassa ahneuden hengessä, eivät missään tapauksessa ole Jumalasta.
Minulla on kyllä aina ollut voimakas henkien erottamisen lahja, ja tunnen hyvin Raamatun, joten tiedän kyllä aika pian onko joku Jumalasta vai ei.
Olin itsekin ennen innokas nauruherätys/menestysteologia-uskova ja gospelrokki-bilettäjä, mutta Jumala pysäytti minut armossaan kesken rankan harharetken ja siitä olen ikuisesti oikein kiitollinen Herralle.
Kotonani tunnen voimakkaan Herran läsnäolon ylistäessäni, lukiessani Raamattua ja palvoessani Jeesusta ja Jumala puhuu henkeeni jatkuvasti tosi mielenkiintoisempia asioita hiljaisella äänellä ja hänen rakkautensa täyttää sydämeni päivittäin niin ihanalla ilolla ja rauhalla, aivan sydämen murtumiseen asti. En missään nykyään koe sellaista Jumalan antamaa läsnäoloa kuin kotonani.
Miksi siis menisin väkisin jonnekin seurakuntaan, jossa tunnen vasta-hengen rauhattoman ja ahdistavan olotilan?"Itse olen kuitenkin käynyt ihan jokaisessa seurakunnassa Tampereella, ja joka paikassa nuo valheopit ovat saaneet sijaa, eli totontolaisuus ja menestysteologia tai sitten rutikuiva lakihenkisyys ja ekumenia."
Kuulostaa niin, niin tutulta. Jos Tampereella on seurakuntien tila tällainen, niin millainen sitten koko Suomessa?
"Kun olen käynyt näissä seurakuntien kokouksessa olen masentuneena, joskus jopa erittäin ahdistuneena lähtenyt sieltä pois."
Niin tuttua mullekin.
Mutta älä välitä Iliana, pidä OMASTA USKOSTASI vain kiinni, sillä muuta et Jumalasi kaa tarvitse, Hän riittää. Näin minäkin toimin. Kävin aikoinaan paljon seurakunnissa ja ahdistuin ja masennuin ja ahdistuin ja ihmettelin että mikä mua vaivaa, mutta ei se vika minussa ollut vaan kaikkialla muualla. Tosin olin vielä aikamoisessa kyselyiässä Jumalani kanssa ja niinhän se on parempi aina ollakin kun aralla ja herkällä mielellä Herran kasvojen, niiden todellisten JHWH:n kasvoja etsitään ja sitten lopulta niiden edessä vaelletaan.
Pysy I vaan Herran kasvojen edessä ja siivoa aina pöytä sotkuista välillä puhtaaksi vääristä hengistä, sillä siellä missä ihminen saa kauan vaikuttaa siellä väistämättä tulee lihan ja maailman ja näiden molempien kautta vihollisen henkeä sotkemaan.
Näin yksinkertaista se on, Aabrahamin puhdas usko.
Siunausta sulle! - jaikal.se
Iliana kirjoitti:
jaikal.se KIRJOITTI
20.5.2012 14:42
"Muuten hyvä ja Raamatun mukainen todistus, mutta tuo seurakunta-asia??? Pilasit sillä hyvän todistuksesi. Väitätkö ssinä todella että Jumala on varottanut sinua kaikista Tampereen alueella toimivista seurakunnista ja sanonut niitä harhaoppisiksi"?
Ymmärrän sinua oikein hyvin Jaikal, itsekin olin ehdottomasti ennen sitä mieltä, että kristityn TÄYTYY käydä seurakunnassa ja kristittyjen yhteydessä ja niin sanoo mm.Heb 10:25, vaikka onkin kirjoitettu heprealaisille, siis juutalaisille.
Itse olen kuitenkin käynyt ihan jokaisessa seurakunnassa Tampereella ja joka paikassa nuo valheopit ovat valitettavasti saanut sijaansa, eli torontalaisuus ja menestysteologia TAI sitten rutikuiva lakihenkisyys ja ekumenia.
Kun olen käynyt näissä seurakuntien kokouksissa olen masentuneena, joskus jopa erittäin ahdistuneena lähtenyt niistä pois.
Eräs kirkontupa tuntui ensin jotenkuten hengelliseltä ja luulin ettei heillä olisi yhteyksiä näihin tiettyihin nauruherätys- ja kaatajapappeihin, mutta niinpä vaan oli heilläkin.
Eräskin "parantajanainen" heillä, kun rukoili puolestani hän ei maininnut Jeesusta ollenkaan, vaan tunsin voimakkaan noituuden hengen hänen katsoessaan minua outo, viekas ilme kasvoillaan - tunsin sanoinkuvaamatonta ahdistusta, sekavuutta ja heikkoutta, hänen "rukouksensa" jälkeen ja tajusin olleeni noituuden hengen kanssa tekemisissä.
Tuo olotila häipyi sitten, kun ystäväni rukoili puolestani ja ajoi Jeesuksen nimessä ja veressä tuon noitahengen pois, olin sitten jälleen täysin vapaa ja Jumalan Henkeä täynnä.
En halua sen kummemmin mainita seurakuntien nimiä, mutta sen lisään vielä, että mielestäni seurakunnat, joissa soitetaan rokinrämpytystä jopa heviä ilman henkeä, on rauhatonta; lippuja liehutellaan, hypitään ja huudetaan, jankataan samaa mandraa, ja jossa saarnaajat huutavat kuorossa Herralle kuin henkensä hädässä, saaden ihmiset tuon oudon hengen valtaan, ja jossa rahaa herätään joka käänteessä voimakkaassa ahneuden hengessä, eivät missään tapauksessa ole Jumalasta.
Minulla on kyllä aina ollut voimakas henkien erottamisen lahja, ja tunnen hyvin Raamatun, joten tiedän kyllä aika pian onko joku Jumalasta vai ei.
Olin itsekin ennen innokas nauruherätys/menestysteologia-uskova ja gospelrokki-bilettäjä, mutta Jumala pysäytti minut armossaan kesken rankan harharetken ja siitä olen ikuisesti oikein kiitollinen Herralle.
Kotonani tunnen voimakkaan Herran läsnäolon ylistäessäni, lukiessani Raamattua ja palvoessani Jeesusta ja Jumala puhuu henkeeni jatkuvasti tosi mielenkiintoisempia asioita hiljaisella äänellä ja hänen rakkautensa täyttää sydämeni päivittäin niin ihanalla ilolla ja rauhalla, aivan sydämen murtumiseen asti. En missään nykyään koe sellaista Jumalan antamaa läsnäoloa kuin kotonani.
Miksi siis menisin väkisin jonnekin seurakuntaan, jossa tunnen vasta-hengen rauhattoman ja ahdistavan olotilan?>>>Miksi siis menisin väkisin jonnekin seurakuntaan, jossa tunnen vasta-hengen rauhattoman ja ahdistavan olotilan?
- ()
\0/ kirjoitti:
"Aina kun todisteet puuttuvat, muuttuu keskustelu sanaleikiksi."
Lue nyt koko keskustelusarja kunnolla läpi ja näytä missä olen sortunut sanaleikkeihin, en missään, itse aloitit tuolla ylempänä puhumalla sellaisia jotka saippualla pitäisi pestä suustasi, syytä siis itseäsi.Sanaleikki on se kun kinastellaan siitä onko "näin se menee" väite vai toteamus.
Kun todisteet puuttuvat pitää ohjata keskustelu sivuraiteille. Tyypillistä toimintaa kun "keskustelee" uskovaisen kanssa. - cool religion
\0/ kirjoitti:
Älä väännä asioita.
Nim, Iliana on uskossa oleva ihminen ja Jumala siunasi häntä sen takia koska näki hänen uskonsa.
Ja toiseksi : Jumalassa ei ole aikaa. Tästä seuraa se että olisit vaikka millainen discossa kävijä ja ryyppäri, niin Jumala ei siitä välitä.
Jumalalle on tärkeintä ihmisen sisin olemus, ja se on sydän, ja mihin sydän on kallellaan.
Sydämen asenne ratkaisee - eivät mitkään muotojumalisuudet ja ulkoiset tavat.
Koeta Cool Religion jatkossa olla irroittamatta asioita niiden isommista yhteyksistä.Hän sanoi, ettei ollut uskossa tuolloin discoaikana, mutta Jumala hommasi fyrkkaa. Eipä siis väännellä.
- \0/
cool religion kirjoitti:
Hän sanoi, ettei ollut uskossa tuolloin discoaikana, mutta Jumala hommasi fyrkkaa. Eipä siis väännellä.
Mutta katsos suuri Jumala näki jo etukäteen et tämä Iliana tulee uskoon ja hommas fyrkat just sen takia hälle.
Älä siis ihmettele jos säkin saat yllättäen fyrkkaa - se voi olla merkki sulle että tulet uskoon, älä yritä yhtään kiemurrella osastasi. - \0/
() kirjoitti:
Sanaleikki on se kun kinastellaan siitä onko "näin se menee" väite vai toteamus.
Kun todisteet puuttuvat pitää ohjata keskustelu sivuraiteille. Tyypillistä toimintaa kun "keskustelee" uskovaisen kanssa..
- Iliana
\0/ kirjoitti:
"Itse olen kuitenkin käynyt ihan jokaisessa seurakunnassa Tampereella, ja joka paikassa nuo valheopit ovat saaneet sijaa, eli totontolaisuus ja menestysteologia tai sitten rutikuiva lakihenkisyys ja ekumenia."
Kuulostaa niin, niin tutulta. Jos Tampereella on seurakuntien tila tällainen, niin millainen sitten koko Suomessa?
"Kun olen käynyt näissä seurakuntien kokouksessa olen masentuneena, joskus jopa erittäin ahdistuneena lähtenyt sieltä pois."
Niin tuttua mullekin.
Mutta älä välitä Iliana, pidä OMASTA USKOSTASI vain kiinni, sillä muuta et Jumalasi kaa tarvitse, Hän riittää. Näin minäkin toimin. Kävin aikoinaan paljon seurakunnissa ja ahdistuin ja masennuin ja ahdistuin ja ihmettelin että mikä mua vaivaa, mutta ei se vika minussa ollut vaan kaikkialla muualla. Tosin olin vielä aikamoisessa kyselyiässä Jumalani kanssa ja niinhän se on parempi aina ollakin kun aralla ja herkällä mielellä Herran kasvojen, niiden todellisten JHWH:n kasvoja etsitään ja sitten lopulta niiden edessä vaelletaan.
Pysy I vaan Herran kasvojen edessä ja siivoa aina pöytä sotkuista välillä puhtaaksi vääristä hengistä, sillä siellä missä ihminen saa kauan vaikuttaa siellä väistämättä tulee lihan ja maailman ja näiden molempien kautta vihollisen henkeä sotkemaan.
Näin yksinkertaista se on, Aabrahamin puhdas usko.
Siunausta sulle!\0/
20.5.2012 16:43
Heh, sulla on hauska nikki, Herraa ylistävä uskovainen, eikö?
Niin, mitä tulee seurakuntien tilaan, toivon tosiaan, ettei muualla Suomessa ole näin surkeaa tilannetta, kuin Tampereella.
Kyselen päivittäin Herran johdatusta puuhiini ja asiat ovat napsahdelleen joka päivä kohdalleen pienintä piirtoa myöten.
Joku viisas on joskus sanonut, että Jumalamme on niin suuri, että hänelle ovat hyvin tärkeitä ihan pienetkin nyanssit meidän elämässämme.
Ja sen olen tosiaan huomannut mitkä elämässämme ärsyttää eniten - tietysti suuretkin asiat, mutta toisinaan varsinkin pienetkin asiat voivat vaikuttaa mielialaamme aika paljonkin.
Loppujen lopuksi, millään muulla elämässä ei ole niin väliä, kunhan saamme kokea vaan Jumalan ihanaa läsnäoloa ja hänen ohjaustaan ja että saamme auttaa muita ihmisiä mahdollisimman paljon.
Tämä kiteytyykin hyvin Luuk 10:27
" Rakasta Herraa sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistä niinkuin itseäsi".
Runsasta siunausta myös sinulle! - Iliana
jaikal.se kirjoitti:
>>>Miksi siis menisin väkisin jonnekin seurakuntaan, jossa tunnen vasta-hengen rauhattoman ja ahdistavan olotilan?
jaikal.se 20.5.2012 16:54
Mutta mitä tulee menestysteologiaan, kysynkin että mitä sinä sillä tarkoitat? Onko kaikenlainen menestys sitten vihollisesta? En antaisi viholliselle kunniaa uskovan menestyksestä. Kyllä Jumala tahtoo uskovansa menestyvän kaikessa ja voivan hyvin. Muuten Hän ei olisikaan hyvä Jumala.
En tietenkään tarkoita, että Jumalan siunaukset kristittyä kohtaan olisivat "syvyydestä", ei tietenkään!
Vaan puhun tässä seurakunnista jotka opettavat menestysteologiaa, eli esim:
1.Jumala parantaa KAIKKI sairaudet ja kaikki sairaudet ovat itseasiassa shatanasta ja jos ei parannu, hänessä on jotain syntiä tai muuta vikaa.
2. Niinikään uskova saa työtä ja menestystä, JOS maksaa kymmenyksiä ja mahdollisimman paljon anteja seurakunnalleen. Eli tuodaan joka käänteessä tuo raha esille, usein tuo kolehtipuhe voi olla jopa pitempi, kuin itse saarna.
3. Tässä opissa myös painostetaan uskovia tekemään mahdollisimman paljon ilmaista työtä, vaikka hänellä ei olisi edes kutsua tai haluakaan tehdä sitä. (Tottakai Jumala antaa jokaiselle uskovalle oman työnsä jolla rakentaa paikallis- tai koko maailman Kristuksen ruumista eli seurakuntaa).
Itse olen nämä tämänkaltaiset menestysteologiset asiat kokenut henkilökohtaisesti parissakin seurakunnassa ja kokenut voimakasta henkistä ja hengellistä pahaa oloa, kunnes olen jättänyt taakseni nuo huijariporukat. Myös kaikkinaiset kyttäämiset ja henkiset painostukset ovat kuuluneet tähän menestysteologia-pakettiin mukaan.
Koska tämänkaltainen on harhaoppia, se saa ihmiset käyttäytymään lihallisesti, joten haureus, homous ja jopa pedofiilius ei ole harvinaista tällaisessa porukassa, sillä kaikki pahat synnit lähtevät harhaopeista ja siitä, etteivät ottaneet köyhää ja kurjaa kädestä kiinni ja auttaneet heitä, vaan ahnehtivat RAHAAA itselleen, huijaten koko seurakuntaa. - \0/\o/\0/
Iliana kirjoitti:
\0/
20.5.2012 16:43
Heh, sulla on hauska nikki, Herraa ylistävä uskovainen, eikö?
Niin, mitä tulee seurakuntien tilaan, toivon tosiaan, ettei muualla Suomessa ole näin surkeaa tilannetta, kuin Tampereella.
Kyselen päivittäin Herran johdatusta puuhiini ja asiat ovat napsahdelleen joka päivä kohdalleen pienintä piirtoa myöten.
Joku viisas on joskus sanonut, että Jumalamme on niin suuri, että hänelle ovat hyvin tärkeitä ihan pienetkin nyanssit meidän elämässämme.
Ja sen olen tosiaan huomannut mitkä elämässämme ärsyttää eniten - tietysti suuretkin asiat, mutta toisinaan varsinkin pienetkin asiat voivat vaikuttaa mielialaamme aika paljonkin.
Loppujen lopuksi, millään muulla elämässä ei ole niin väliä, kunhan saamme kokea vaan Jumalan ihanaa läsnäoloa ja hänen ohjaustaan ja että saamme auttaa muita ihmisiä mahdollisimman paljon.
Tämä kiteytyykin hyvin Luuk 10:27
" Rakasta Herraa sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistä niinkuin itseäsi".
Runsasta siunausta myös sinulle!"Heh, sulla on hauska nikki, Herraa ylistävä uskovainen, eikö?"
Touche!
Tule mukaan! - Iliana
\0/\o/\0/ kirjoitti:
"Heh, sulla on hauska nikki, Herraa ylistävä uskovainen, eikö?"
Touche!
Tule mukaan!\0/\o/\0/
20.5.2012 19:12
"Heh, sulla on hauska nikki, Herraa ylistävä uskovainen, eikö?"
Touche!
Tule mukaan!
Jep, ylistetään yhdessä Herraa! Nythän meitä on jo kolme!
:-D - \0/\o/0/
Iliana kirjoitti:
\0/\o/\0/
20.5.2012 19:12
"Heh, sulla on hauska nikki, Herraa ylistävä uskovainen, eikö?"
Touche!
Tule mukaan!
Jep, ylistetään yhdessä Herraa! Nythän meitä on jo kolme!
:-DHienoa!!!!!!
Jatketaan Iliana ylistämisen hengessä!
Siukkista! - cool religion
\0/ kirjoitti:
Mutta katsos suuri Jumala näki jo etukäteen et tämä Iliana tulee uskoon ja hommas fyrkat just sen takia hälle.
Älä siis ihmettele jos säkin saat yllättäen fyrkkaa - se voi olla merkki sulle että tulet uskoon, älä yritä yhtään kiemurrella osastasi.Juu, selitykset ainakin paranee näissä jutuissa aina, kun alkuperäinen tarina ei pelaa.
- jaikal.se
Iliana kirjoitti:
jaikal.se 20.5.2012 16:54
Mutta mitä tulee menestysteologiaan, kysynkin että mitä sinä sillä tarkoitat? Onko kaikenlainen menestys sitten vihollisesta? En antaisi viholliselle kunniaa uskovan menestyksestä. Kyllä Jumala tahtoo uskovansa menestyvän kaikessa ja voivan hyvin. Muuten Hän ei olisikaan hyvä Jumala.
En tietenkään tarkoita, että Jumalan siunaukset kristittyä kohtaan olisivat "syvyydestä", ei tietenkään!
Vaan puhun tässä seurakunnista jotka opettavat menestysteologiaa, eli esim:
1.Jumala parantaa KAIKKI sairaudet ja kaikki sairaudet ovat itseasiassa shatanasta ja jos ei parannu, hänessä on jotain syntiä tai muuta vikaa.
2. Niinikään uskova saa työtä ja menestystä, JOS maksaa kymmenyksiä ja mahdollisimman paljon anteja seurakunnalleen. Eli tuodaan joka käänteessä tuo raha esille, usein tuo kolehtipuhe voi olla jopa pitempi, kuin itse saarna.
3. Tässä opissa myös painostetaan uskovia tekemään mahdollisimman paljon ilmaista työtä, vaikka hänellä ei olisi edes kutsua tai haluakaan tehdä sitä. (Tottakai Jumala antaa jokaiselle uskovalle oman työnsä jolla rakentaa paikallis- tai koko maailman Kristuksen ruumista eli seurakuntaa).
Itse olen nämä tämänkaltaiset menestysteologiset asiat kokenut henkilökohtaisesti parissakin seurakunnassa ja kokenut voimakasta henkistä ja hengellistä pahaa oloa, kunnes olen jättänyt taakseni nuo huijariporukat. Myös kaikkinaiset kyttäämiset ja henkiset painostukset ovat kuuluneet tähän menestysteologia-pakettiin mukaan.
Koska tämänkaltainen on harhaoppia, se saa ihmiset käyttäytymään lihallisesti, joten haureus, homous ja jopa pedofiilius ei ole harvinaista tällaisessa porukassa, sillä kaikki pahat synnit lähtevät harhaopeista ja siitä, etteivät ottaneet köyhää ja kurjaa kädestä kiinni ja auttaneet heitä, vaan ahnehtivat RAHAAA itselleen, huijaten koko seurakuntaa.Vaikuttaa siltä että olemme samaa mieltä hengellisistä asioista.
En löydä huomauttamista kirjoituksissasi.
Mutta väittämäsi Tampereen harhaoppiset seurakunnat häiritsevät minua. Olisiko tuossa väittämässäsi niiden harhaoppisuudesta perää? Et varmaan ole täysin ulalla jotenka jotakin tulisi Tamperelaisten uskovien ajatella kirjoituksiesi johdosta mikäli lukevat tätä ketjua. Varsinkin seurakuntien johtoviroissa toimivat ihmiset: TARKASTAKAA KOMPASSISTA SUUNTA!
Mutta sinun tulisi miettiä vakavasti miten sinä suhtaudut noihin harhaoppisiin seurakuntiin rukouksessa Jumalan edessä. Tunnetko hätää hengessäsi noista seurakunnista ja niiden ihmisistä? - \0/
cool religion kirjoitti:
Juu, selitykset ainakin paranee näissä jutuissa aina, kun alkuperäinen tarina ei pelaa.
Kyllä se pelaa.
. - Iliana
jaikal.se kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että olemme samaa mieltä hengellisistä asioista.
En löydä huomauttamista kirjoituksissasi.
Mutta väittämäsi Tampereen harhaoppiset seurakunnat häiritsevät minua. Olisiko tuossa väittämässäsi niiden harhaoppisuudesta perää? Et varmaan ole täysin ulalla jotenka jotakin tulisi Tamperelaisten uskovien ajatella kirjoituksiesi johdosta mikäli lukevat tätä ketjua. Varsinkin seurakuntien johtoviroissa toimivat ihmiset: TARKASTAKAA KOMPASSISTA SUUNTA!
Mutta sinun tulisi miettiä vakavasti miten sinä suhtaudut noihin harhaoppisiin seurakuntiin rukouksessa Jumalan edessä. Tunnetko hätää hengessäsi noista seurakunnista ja niiden ihmisistä?jaikal.se KIRJOITTI 20.5.2012 19:59
Mutta sinun tulisi miettiä vakavasti miten sinä suhtaudut noihin harhaoppisiin seurakuntiin rukouksessa Jumalan edessä. Tunnetko hätää hengessäsi noista seurakunnista ja niiden ihmisistä?
VATAUS: Tottakai tunnen valtavaa hätää ja tuskaa noiden ihmisten puolesta, jotka täysin petettyinä käyvät yhä noissa harhaoppisissa nauruherätys- ja menestysteologia-rokkibiletys-seurakunnissa, jossa uusi viini juovuttaa ja saa tanssia, nauraa, laulaa sydämensä kyllyydestä ja HUUTAA.
Aina kun olen tavannut näitä henkilöitä, sekä s-postilla olen kertonut heille selkeästi, että ovat eksyttävässä seurakunnassa, josta tulisi lähteä heti pois ja perustellut Raamatun Sanalla kaikki nämä harhaoppisuudet, mutta he eivät ole uskoneet - sillä heistä se rokkibiletys väärän hengen ja sen toisen evankeliumin jeesuksen tahdissa on vaan niin hauskaa ja menestystä ilman parannusta lupaavat "papit" ovat heidän mielestään oikeassa, sillä Jumalahan rakastaa kaikkia.
He siis pitävät minua lähinnä ilonpilaajana. Ei voida muuta kun rukoilla tämän maan seurakuntien ja yleensäkin kaikkien meidän ihmisten puolesta tässä maassa. Kukaan meistä ei ole täydellinen eikä synnitön.
Vanha Herran soturi Hilja Aaltonen puhuu jatkuvasti lähestyvästä valtavan suuresta herätyksestä Suomessa ennen ylösottoa ja toivon todellakin, että hän olisi oikeassa. - esirukousten lapsi
cool religion kirjoitti:
Juu, selitykset ainakin paranee näissä jutuissa aina, kun alkuperäinen tarina ei pelaa.
Luulen, että joku rukoili ap:n puolesta, että Herra pitää hänestä huolta silloin kun ei ollut vielä uskossa.
- \0/
esirukousten lapsi kirjoitti:
Luulen, että joku rukoili ap:n puolesta, että Herra pitää hänestä huolta silloin kun ei ollut vielä uskossa.
Totta.
- IIianalle
Myös minua Jumala on siunannut runsaasti monin tavoin ja varoittanut samalla tavalla näistä seurakunnista kuin sinuakin. Kielto on ollut aivan ehdoton.
Näin hän minua on puhutellut - "Näistä sinun tulee ehdottomasti pysyä poissa, tai minä otan käteni sinun päältäsi."
Silloin kun minua puhuteltiin olin suostumassa erään helluntailaisen kutsuun mennä tutustumaan seurakuntiin.
Siksi nyt varoitankin, että jos / kun saatte selviä kehoituksia niin tottelette niitä.- Iliana
IIianalle
20.5.2012 15:41
Olet kuullut oikein, Ystäväni - Kyllä Herraa on viisainta totella.
Myös pastalaiset Doctor T ja vonbulke ovat sanoneet olevansa samaa mieltä tästä asiasta, ettei nykyajan seurakuntiin ole ikävä kyllä mitään menemistä, koska ovat niin pilalle menneet jokainen.
Tv7:stä löytyy vielä joitain hyviä ja oikeaa Evankeliumia saarnaavia Jumalanpalvelijoita ja -palvelijattaria ja heitä seuraan mielenkiinnolla. - jaikal.se
Iliana kirjoitti:
IIianalle
20.5.2012 15:41
Olet kuullut oikein, Ystäväni - Kyllä Herraa on viisainta totella.
Myös pastalaiset Doctor T ja vonbulke ovat sanoneet olevansa samaa mieltä tästä asiasta, ettei nykyajan seurakuntiin ole ikävä kyllä mitään menemistä, koska ovat niin pilalle menneet jokainen.
Tv7:stä löytyy vielä joitain hyviä ja oikeaa Evankeliumia saarnaavia Jumalanpalvelijoita ja -palvelijattaria ja heitä seuraan mielenkiinnolla.Kertokaa nyt minullekin yli 30 vuotta Ruotissa asuneelle ruotsinsuomalaiselle että onko tódella Suomen hengellisessä kentässä niin paha tilanne että Jumalan täytyy varottaa omiaan seurakunnista. Kyllä on aikoihin eletty? Missä olisi joku seurakunta jonka Jumala hyväksyy? Tiedättekö sellaisen helluntaiseurakunnan? Kertokaa!!!
Huom! en kysy yleensä helluntailaisuuteen negatiivisesti suhtautuvilta helluntailaisuuden harhaopiksi tuomitsevilta ihmisiltä. Kysyn oikeilta Jumalan lapsilta seurakuntarajoista riippumatta. - Jallu.fi
jaikal.se kirjoitti:
Kertokaa nyt minullekin yli 30 vuotta Ruotissa asuneelle ruotsinsuomalaiselle että onko tódella Suomen hengellisessä kentässä niin paha tilanne että Jumalan täytyy varottaa omiaan seurakunnista. Kyllä on aikoihin eletty? Missä olisi joku seurakunta jonka Jumala hyväksyy? Tiedättekö sellaisen helluntaiseurakunnan? Kertokaa!!!
Huom! en kysy yleensä helluntailaisuuteen negatiivisesti suhtautuvilta helluntailaisuuden harhaopiksi tuomitsevilta ihmisiltä. Kysyn oikeilta Jumalan lapsilta seurakuntarajoista riippumatta.Situationen är mycket bättre i Sverige än i Finland.
Största delen av svenskarna är ateister. Finlands hundratals år gamla vidskepelse håller hårt fast.
Lyckans dig som bor i Sverige. - Selkeä opetus
jaikal.se kirjoitti:
Kertokaa nyt minullekin yli 30 vuotta Ruotissa asuneelle ruotsinsuomalaiselle että onko tódella Suomen hengellisessä kentässä niin paha tilanne että Jumalan täytyy varottaa omiaan seurakunnista. Kyllä on aikoihin eletty? Missä olisi joku seurakunta jonka Jumala hyväksyy? Tiedättekö sellaisen helluntaiseurakunnan? Kertokaa!!!
Huom! en kysy yleensä helluntailaisuuteen negatiivisesti suhtautuvilta helluntailaisuuden harhaopiksi tuomitsevilta ihmisiltä. Kysyn oikeilta Jumalan lapsilta seurakuntarajoista riippumatta.Kyllä Raamattu selkeästi kehoittaa olemaan seurakuntayhteydessä, eikä nyt ole kysymys mistää universaalisesta.Jos joku nyt väittää tälläistä oppia saavansa Jumalalta, ei Jumala sodi omaa oppiaan vastaan, kaikki mitä kuulet tai näet joka on vastoin hänen sanaansa, unohda.
- \0/
jaikal.se kirjoitti:
Kertokaa nyt minullekin yli 30 vuotta Ruotissa asuneelle ruotsinsuomalaiselle että onko tódella Suomen hengellisessä kentässä niin paha tilanne että Jumalan täytyy varottaa omiaan seurakunnista. Kyllä on aikoihin eletty? Missä olisi joku seurakunta jonka Jumala hyväksyy? Tiedättekö sellaisen helluntaiseurakunnan? Kertokaa!!!
Huom! en kysy yleensä helluntailaisuuteen negatiivisesti suhtautuvilta helluntailaisuuden harhaopiksi tuomitsevilta ihmisiltä. Kysyn oikeilta Jumalan lapsilta seurakuntarajoista riippumatta.No mä en kyllä tällä hetkellä tiedä täällä Suomessa parempaa paikkaa kuin tämä netti - täällä hölösuut ja ja törkyturvat pitää huolen että teeskentelijät, siis uskovia teeskentelevät pitävät suunsa kiinni, joten täällä mun mielestä on totuutta paljon.
Jeesus puhuu omasta "salaisesta kammiosta"[Matt 6:6] jonne mennä rukoilemaan, ja toistaa sen muuten ainakin viisi kertaa, eli tämä salaisen oman kammion merkitys on hyvin suuri - jos siis emme tästä omasta kammiostamme, ensin, pidä huolta, niin mun mielestä ei meillä ole mitään asiaa oikein sitten seurakunnassakaan. Tältä tuntuu siis nyt, täällä Suomen Siionissa. Valitettavasti.
Mutta tää mun mielipide. - jaikal.se
Jallu.fi kirjoitti:
Situationen är mycket bättre i Sverige än i Finland.
Största delen av svenskarna är ateister. Finlands hundratals år gamla vidskepelse håller hårt fast.
Lyckans dig som bor i Sverige.Kristendom är inte vidskeppelse om du vill hävda det.
Kristendom är inte heller en religion. Kristendom är relation.
Kummallista että kristinuskosta tehdään noituus.
Kristinusko on noituuden vastakohta. Noituuden harjoittaja palvelee Saatanaa. Kristinuskon Jumalaan uskova ihminen palvelee Elävää Jumalaa. Näin kristinusko ei ole noituutta.
Älä yritä sekoitta kristinuskoa ja noituutta yhteen ja samaan kattilaan. Niitä ei voi yhdistää. - Iliana
jaikal.se kirjoitti:
Kertokaa nyt minullekin yli 30 vuotta Ruotissa asuneelle ruotsinsuomalaiselle että onko tódella Suomen hengellisessä kentässä niin paha tilanne että Jumalan täytyy varottaa omiaan seurakunnista. Kyllä on aikoihin eletty? Missä olisi joku seurakunta jonka Jumala hyväksyy? Tiedättekö sellaisen helluntaiseurakunnan? Kertokaa!!!
Huom! en kysy yleensä helluntailaisuuteen negatiivisesti suhtautuvilta helluntailaisuuden harhaopiksi tuomitsevilta ihmisiltä. Kysyn oikeilta Jumalan lapsilta seurakuntarajoista riippumatta.En tarkoita, että itse helluntalaisuus olisi harhaoppi, ei tietenkään. Onhan näillä palstoillakin yksi helluntailainen, Mohikaani 27 jonka oppi on varsin puhdasta Raamatun oppia.
Täällä Tampereella Aleksanterinkadulla keskustan Helluntai-srk ei anna rukousta, sielunhoitoa, solupalvelua tai edes ehtoollistakaan muille kun juuri helluntaiseurakunnan jäsenille.
Itse ystäväni kanssa koimme tämän tylyyden, miten meidät suorastaan ajettiin seurakunnasta ulos, koska emme kuuluneet tuohon melko nuutuneeseen ja lakihenkiseen seurakuntaan. No ei se meitä paljon harmittanut, emmehän menettäneet mitään.
Kauempana oleva hellari-srk:ssa oli taas aika torontolaista meininkiä, joten sekin jäi.
Aika törkeästi sinä siis päättelet, että jos ei siis tällaisissa srk:ssa käy, tai "suhtautuu negatiivisesti"ei mielestäsi ole oikea Jumalan lapsi? - Iliana
Iliana kirjoitti:
En tarkoita, että itse helluntalaisuus olisi harhaoppi, ei tietenkään. Onhan näillä palstoillakin yksi helluntailainen, Mohikaani 27 jonka oppi on varsin puhdasta Raamatun oppia.
Täällä Tampereella Aleksanterinkadulla keskustan Helluntai-srk ei anna rukousta, sielunhoitoa, solupalvelua tai edes ehtoollistakaan muille kun juuri helluntaiseurakunnan jäsenille.
Itse ystäväni kanssa koimme tämän tylyyden, miten meidät suorastaan ajettiin seurakunnasta ulos, koska emme kuuluneet tuohon melko nuutuneeseen ja lakihenkiseen seurakuntaan. No ei se meitä paljon harmittanut, emmehän menettäneet mitään.
Kauempana oleva hellari-srk:ssa oli taas aika torontolaista meininkiä, joten sekin jäi.
Aika törkeästi sinä siis päättelet, että jos ei siis tällaisissa srk:ssa käy, tai "suhtautuu negatiivisesti"ei mielestäsi ole oikea Jumalan lapsi?JAIKALILLE ILIANALTA
Sori, unohdin laittaa viestiini, kenelle vastasin. Tässä nämä uudelleen.
JAIKAL.SE 20.5.2012 17:14
Kertokaa nyt minullekin yli 30 vuotta Ruotissa asuneelle ruotsinsuomalaiselle että onko tódella Suomen hengellisessä kentässä niin paha tilanne että Jumalan täytyy varottaa omiaan seurakunnista. Kyllä on aikoihin eletty? Missä olisi joku seurakunta jonka Jumala hyväksyy? Tiedättekö sellaisen helluntaiseurakunnan? Kertokaa!!!
Huom! en kysy yleensä helluntailaisuuteen negatiivisesti suhtautuvilta helluntailaisuuden harhaopiksi tuomitsevilta ihmisiltä. Kysyn oikeilta Jumalan lapsilta seurakuntarajoista riippumatta.
ILIANA 20.5.2012 19:15
En tarkoita, että itse helluntalaisuus olisi harhaoppi, ei tietenkään. Onhan näillä palstoillakin yksi helluntailainen, Mohikaani 27 jonka oppi on varsin puhdasta Raamatun oppia.
Täällä Tampereella Aleksanterinkadulla keskustan Helluntai-srk ei anna rukousta, sielunhoitoa, solupalvelua tai edes ehtoollistakaan muille kun juuri helluntaiseurakunnan jäsenille.
Itse ystäväni kanssa koimme tämän tylyyden, miten meidät suorastaan ajettiin seurakunnasta ulos, koska emme kuuluneet tuohon melko nuutuneeseen ja lakihenkiseen seurakuntaan. No ei se meitä paljon harmittanut, emmehän menettäneet mitään.
Kauempana oleva hellari-srk:ssa oli taas aika torontolaista meininkiä, joten sekin jäi.
Aika törkeästi sinä siis päättelet, että jos ei siis tällaisissa srk:ssa käy, tai "suhtautuu negatiivisesti"ei mielestäsi ole oikea Jumalan lapsi? - jaikal.se
Iliana kirjoitti:
JAIKALILLE ILIANALTA
Sori, unohdin laittaa viestiini, kenelle vastasin. Tässä nämä uudelleen.
JAIKAL.SE 20.5.2012 17:14
Kertokaa nyt minullekin yli 30 vuotta Ruotissa asuneelle ruotsinsuomalaiselle että onko tódella Suomen hengellisessä kentässä niin paha tilanne että Jumalan täytyy varottaa omiaan seurakunnista. Kyllä on aikoihin eletty? Missä olisi joku seurakunta jonka Jumala hyväksyy? Tiedättekö sellaisen helluntaiseurakunnan? Kertokaa!!!
Huom! en kysy yleensä helluntailaisuuteen negatiivisesti suhtautuvilta helluntailaisuuden harhaopiksi tuomitsevilta ihmisiltä. Kysyn oikeilta Jumalan lapsilta seurakuntarajoista riippumatta.
ILIANA 20.5.2012 19:15
En tarkoita, että itse helluntalaisuus olisi harhaoppi, ei tietenkään. Onhan näillä palstoillakin yksi helluntailainen, Mohikaani 27 jonka oppi on varsin puhdasta Raamatun oppia.
Täällä Tampereella Aleksanterinkadulla keskustan Helluntai-srk ei anna rukousta, sielunhoitoa, solupalvelua tai edes ehtoollistakaan muille kun juuri helluntaiseurakunnan jäsenille.
Itse ystäväni kanssa koimme tämän tylyyden, miten meidät suorastaan ajettiin seurakunnasta ulos, koska emme kuuluneet tuohon melko nuutuneeseen ja lakihenkiseen seurakuntaan. No ei se meitä paljon harmittanut, emmehän menettäneet mitään.
Kauempana oleva hellari-srk:ssa oli taas aika torontolaista meininkiä, joten sekin jäi.
Aika törkeästi sinä siis päättelet, että jos ei siis tällaisissa srk:ssa käy, tai "suhtautuu negatiivisesti"ei mielestäsi ole oikea Jumalan lapsi?>>>Aika törkeästi sinä siis päättelet, että jos ei siis tällaisissa srk:ssa käy, tai "suhtautuu negatiivisesti"ei mielestäsi ole oikea Jumalan lapsi?
- Iliana
jaikal.se kirjoitti:
>>>Aika törkeästi sinä siis päättelet, että jos ei siis tällaisissa srk:ssa käy, tai "suhtautuu negatiivisesti"ei mielestäsi ole oikea Jumalan lapsi?
jaikal.se KIRJOITTI 20.5.2012 17:14
"Huom! en kysy yleensä helluntailaisuuteen negatiivisesti suhtautuvilta helluntailaisuuden harhaopiksi tuomitsevilta ihmisiltä. Kysyn oikeilta Jumalan lapsilta seurakuntarajoista riippumatta".
Suo anteeksi, ehkä käsitin väärin kirjoituksesi - ehkä et tarkoittanut varsinaisesti minua tässä kirjoituksessasi, se on vaan jotenkin niin tuomitsevan oloista tekstiä kaikenkaikkiaan, mutta kaikillahan meillä voi tekstit tuntua jotenkin rankemmilta joskus kun tarkoitimme.
Silti, ketkä sinä määrittelet "oikeiksi Jumalan lapsiksi"? - jaikal.se
Iliana kirjoitti:
jaikal.se KIRJOITTI 20.5.2012 17:14
"Huom! en kysy yleensä helluntailaisuuteen negatiivisesti suhtautuvilta helluntailaisuuden harhaopiksi tuomitsevilta ihmisiltä. Kysyn oikeilta Jumalan lapsilta seurakuntarajoista riippumatta".
Suo anteeksi, ehkä käsitin väärin kirjoituksesi - ehkä et tarkoittanut varsinaisesti minua tässä kirjoituksessasi, se on vaan jotenkin niin tuomitsevan oloista tekstiä kaikenkaikkiaan, mutta kaikillahan meillä voi tekstit tuntua jotenkin rankemmilta joskus kun tarkoitimme.
Silti, ketkä sinä määrittelet "oikeiksi Jumalan lapsiksi"?Minun määritelmillä ei ole merkitystä.
Mutta Raamattu määrittelee oikean Jumalan lapsen sellaiseksi ihmiseksi joka on syntynyt
Jumalan Sanasta (1 Piet 1:23, Jaak 1:18, Joh 1:1,10-12,14).
Jumalan Hengestä (Joh 3:5-8).
Jumalasta (Joh 1:1,13).
Tämä tällainen ihminen on uudestisyntynt uskova ja on Jumalan lapsi. Pitääkö minun opettaa tämä sinulle vanhalle uskovalle? Ihmiset asettavat ihmisiä karsinoihin mutta Jumala ei aseta. Jumalalla on vain Jumalan lapsia.
Jumalan palvelija on Jumalan kanssa samaa mieltä.
Muuten riitelemme Jumalan kanssa ja se on hulluutta eikä se kannata. - jaikal.se
jaikal.se kirjoitti:
Minun määritelmillä ei ole merkitystä.
Mutta Raamattu määrittelee oikean Jumalan lapsen sellaiseksi ihmiseksi joka on syntynyt
Jumalan Sanasta (1 Piet 1:23, Jaak 1:18, Joh 1:1,10-12,14).
Jumalan Hengestä (Joh 3:5-8).
Jumalasta (Joh 1:1,13).
Tämä tällainen ihminen on uudestisyntynt uskova ja on Jumalan lapsi. Pitääkö minun opettaa tämä sinulle vanhalle uskovalle? Ihmiset asettavat ihmisiä karsinoihin mutta Jumala ei aseta. Jumalalla on vain Jumalan lapsia.
Jumalan palvelija on Jumalan kanssa samaa mieltä.
Muuten riitelemme Jumalan kanssa ja se on hulluutta eikä se kannata.Jos sinua pitää opettaa jotta tietäisit kuka on oikea Jumalan lapsi, minä olen kirjoittanut aiheesta http://www.jaikal.se/48683134
Skrollaa vähän alemmaksi niin löydät kirjoituksen
"Kenen lapsi sinä olet". Siinä minä kerron oman käsitykseni oikeasta Jumalan lapsesta. Uskon että käsitykseni perustuu Jumalan Sanaan. Huomaa että en puhu helluntailaisista tuossa kirjoituksessa niin kuin en missään muussakaan kirjoituksessa jossa kirjoitan näistä asioista.
Helluntailaisuus ei ole auktoriteetti. Jumalan Sana on auktoriteetti ja ratkaisee asian. Jos sinä olet vaikka luterilainen uskova ja tiedät että olet uudestisyntynyt uskova, tunnustat Jeesuksen Kristuksen Herraksesi, sinä olet oikea uskova vaikka kaikki helluntailaiset hyppisivät tasajalkaa ja hokisivat kuorossa: "Et ole Jumalan lapsi". Mutta kun helluntailaiset eivät vastusta Jumalan lapsia eivätkä tuomitse heitä että he eivät olisi Jumalan lapsia koska he eivät kuulu helluntaiseurakuntaan. En ole koskaan kuullut yhdenkään helluntailaisen näin tuomitsevan. Helluntailaiset ymmärtävät ja tunnustavat Jumalan lapsia olevan kaikkialla kristillissä piireissä. Sitäpaitsi helluntailaiset eivät ratkaise näitä asioita. Raamatun Sana ratkaisee. Miksi pitäisi kysyä helluntailaisilta olenko uskossa? Raamattu on meillä jokaisella niin että sieltä tutkimaan näitä asioita. Silloin ei tarvitse ihmisiltä kysellä ja olla heidän opetuksensa varassa.
Sitten olisi hyvä jos keskustelija lähtisi siitä lähtökohdasta että keskustelutoveri on vilpitön keskustelija ja vilpitön oikea hyvä uskova. Silloin keskusteluilmapiirikin olisi parempi. Minä olen kyllästynyt kun näyttää siltä että lähes aina keskustelutovereita pidetään heti alkuunsa harhaoppisina pahoina eksyttäjinä. Ja sitten yritetään ojentaa (oman väärinymmärtämisen perusteella) vaikka mitään ojentamista ei ole olemassakaan. Sitten täytyy perääntyä ja pyydellä anteeksi kun huomataan että ollaan tuomittu lukematta kirjoitusta vaikka niissä ei ollut mitään tuomitsemista. Sinä et ole ensimmäinen etkä varmasti myöskään viimeinen joka lukee kirjoituksiani ennakkoasenteella luullen......
Lukekaa ensin kirjoitus ja tuomitkaa sitten mikäli kirjoituksissa on tuomitsemista. - kaksi ohjetta...
Selkeä opetus kirjoitti:
Kyllä Raamattu selkeästi kehoittaa olemaan seurakuntayhteydessä, eikä nyt ole kysymys mistää universaalisesta.Jos joku nyt väittää tälläistä oppia saavansa Jumalalta, ei Jumala sodi omaa oppiaan vastaan, kaikki mitä kuulet tai näet joka on vastoin hänen sanaansa, unohda.
Raamattu kyllä neuvoo olemaan seurakuntayhteydessä, mutta Raamattu neuvoo myös lähtemään eri suuntaan epäjumalanpalvelijoiden joukosta jos eivät suostu tekemään parannusta, sillä parannukseen kehottaja ei halua tulla osalliseksi näitten teoista. Tämä tällaisena yleiskommenttina mitään seurakuntaa leimaamatta sillä en tunne teidän seurakuntianne ja millaisia ne on.
- Iliana
jaikal.se kirjoitti:
Minun määritelmillä ei ole merkitystä.
Mutta Raamattu määrittelee oikean Jumalan lapsen sellaiseksi ihmiseksi joka on syntynyt
Jumalan Sanasta (1 Piet 1:23, Jaak 1:18, Joh 1:1,10-12,14).
Jumalan Hengestä (Joh 3:5-8).
Jumalasta (Joh 1:1,13).
Tämä tällainen ihminen on uudestisyntynt uskova ja on Jumalan lapsi. Pitääkö minun opettaa tämä sinulle vanhalle uskovalle? Ihmiset asettavat ihmisiä karsinoihin mutta Jumala ei aseta. Jumalalla on vain Jumalan lapsia.
Jumalan palvelija on Jumalan kanssa samaa mieltä.
Muuten riitelemme Jumalan kanssa ja se on hulluutta eikä se kannata.jaikal.se KIRJOITTI
21.5.2012 19:47
"Minun määritelmillä ei ole merkitystä.
Tämä tällainen ihminen on uudestisyntynt uskova ja on Jumalan lapsi. Pitääkö minun opettaa tämä sinulle vanhalle uskovalle? Ihmiset asettavat ihmisiä karsinoihin mutta Jumala ei aseta. Jumalalla on vain Jumalan lapsia."
Minä halusinkin tietää nimenomaan, mitä SINÄ ajattelet asiasta, enhän tunne sinua olleenkaan.
- tämmönen selitys
Daniel 7,
Pidätkö töissä ollessasi lompakkoa koko ajan taskussasi?
Minä jätin usein työpaikalleni, kun läksin vessaan tai kahville. Lompakossani tapahtui milloin mitäkin useamman kerran. Joskus siellä oli vähemmän rahaa kuin olin muistellut, joskus sinne mystisellä tavalla tuli lisää. En oikein syventynyt ajattelemaan asiaa sen kummemmin, epäilin vain omaa muistiani.
Vuosia myöhemmin tapasin erään entisen työkaverini, joka meidän yhdessä töitä tehdessämme oli vähän ujon tuntuinen, hiljainen, nuori neitonen. Hän kertoi lainanneensa joskus lompakostani rahaa, kun ei uskaltanut pyytää minulta. Oli kuitenkin aina laittanut takaisin kaiken heti kun oli pystynyt.- skeptikkona
Daniel 7
En tahdo tehdä tyhjäksi Jumalan tekoja, mutta oletko varma, ettei aloituksessasi ollut rahan tupsahtaminen ollut jälleen jonkun lainaajan velan maksua korkoineen (kolikot)?
Jätitkö lompsasi taas näkyviin mennessäsi vessaan tai kahville? Jospa joku oli vähitellen lainaillut taas luvatta rahojasi? - \0/
skeptikkona kirjoitti:
Daniel 7
En tahdo tehdä tyhjäksi Jumalan tekoja, mutta oletko varma, ettei aloituksessasi ollut rahan tupsahtaminen ollut jälleen jonkun lainaajan velan maksua korkoineen (kolikot)?
Jätitkö lompsasi taas näkyviin mennessäsi vessaan tai kahville? Jospa joku oli vähitellen lainaillut taas luvatta rahojasi?Sun "skeptikkona" pitää ymmärtää nyt se että kun uskova pitää huolta lompsastaan, niin juuri silloin hän jättää sen jollekin yleiselle paikalle.
Ihminen joka taasen kouristuksenomaisesti käpertyy rahojensa ympärille, hän muistaa aina pistää lompsansa povariin, ja varjelee sitä kuin viimeistä päivää.
Hänelle raha on hänen rakas.
_._._._._._
Uskovalle suhde Jumalaan on tärkein eikä hän suojele ja varjele kukkaroansa, ja jättää sen paikalle jossa se näkyy, ja siten myös täyttyy.
Yksinkertaista mutta totta.
Oikeanlainen usko toimii myös tällä tavalla. - \0/\o/\0/
\0/ kirjoitti:
Sun "skeptikkona" pitää ymmärtää nyt se että kun uskova pitää huolta lompsastaan, niin juuri silloin hän jättää sen jollekin yleiselle paikalle.
Ihminen joka taasen kouristuksenomaisesti käpertyy rahojensa ympärille, hän muistaa aina pistää lompsansa povariin, ja varjelee sitä kuin viimeistä päivää.
Hänelle raha on hänen rakas.
_._._._._._
Uskovalle suhde Jumalaan on tärkein eikä hän suojele ja varjele kukkaroansa, ja jättää sen paikalle jossa se näkyy, ja siten myös täyttyy.
Yksinkertaista mutta totta.
Oikeanlainen usko toimii myös tällä tavalla.Tätä kutsutaankin enkelien parissa
Suuren Sydämen Lompakoksi
Siukkista! - \0/
\0/\o/\0/ kirjoitti:
Tätä kutsutaankin enkelien parissa
Suuren Sydämen Lompakoksi
Siukkista!Ja Se täyttyy aina.
- nicolaescu
\0/ kirjoitti:
Sun "skeptikkona" pitää ymmärtää nyt se että kun uskova pitää huolta lompsastaan, niin juuri silloin hän jättää sen jollekin yleiselle paikalle.
Ihminen joka taasen kouristuksenomaisesti käpertyy rahojensa ympärille, hän muistaa aina pistää lompsansa povariin, ja varjelee sitä kuin viimeistä päivää.
Hänelle raha on hänen rakas.
_._._._._._
Uskovalle suhde Jumalaan on tärkein eikä hän suojele ja varjele kukkaroansa, ja jättää sen paikalle jossa se näkyy, ja siten myös täyttyy.
Yksinkertaista mutta totta.
Oikeanlainen usko toimii myös tällä tavalla."kun uskova pitää huolta lompsastaan, niin juuri silloin hän jättää sen jollekin yleiselle paikalle."
Heh, täällä Helsingissä ainakin on helppo "huoltaa" lompakkoaan... sitä ei tarvitse välttämättä jättää edes näkyviin ja silti jossain ratikassa Romanian pojat huolehtivat, että väkevä taloudellinen siunaus silleen vaivihkaa lipuu heidän taskuihinsa. - \0/
nicolaescu kirjoitti:
"kun uskova pitää huolta lompsastaan, niin juuri silloin hän jättää sen jollekin yleiselle paikalle."
Heh, täällä Helsingissä ainakin on helppo "huoltaa" lompakkoaan... sitä ei tarvitse välttämättä jättää edes näkyviin ja silti jossain ratikassa Romanian pojat huolehtivat, että väkevä taloudellinen siunaus silleen vaivihkaa lipuu heidän taskuihinsa.Tui on se "lihan käsivarsi" joka ruokkii vain ja ainoastaan varkaat.
- ..
\0/ kirjoitti:
Ja Se täyttyy aina.
Ei sossu loputtomasti laiskoja elätä.
- pieni on suurta
Minullekin on tapahtunut tuommoisia yllätyksiä ja monia muitakin ihmeitä. Monet luulevat minua varakkaaksi koroillaaneläjäksi, vaikka olen ollut yli 20 v työkyvyttömänä pienehköllä eläkkeellä. Aina rahaa riittää kaikkeen tarpeelliseen ja myös matkustamiseen.
Herran huolenpito on ihmeellistä. Monasti kaupassa on käynyt niin, että ostoksieni loppusumma on eurolleen ellei sentilleen se (yleensä vähäinen) rahamäärä, mikä minulla on lompakossa. Ostan sen mitä tarvitsen enkä ajattele mikä loppusumma tulee olemaan.
Kiitos ja kunnia Herralle, kaiken hyvän Antajalle! Amen! :-) - kaisanka
Ilana,minäkin saan kotosalla kokea jeesukseni rauhaa.Ei tarvi mennä muualle.
Daniel;pienempikin raha riittää,itse olen yh,- ja annan välillä 5,-20e.Ja ovat varat riittäneen.Kerran annoin 20e eräälle uskovalle tarvitsevalle ja sain 50 e takasin muualta.Kyllä Jumala siunaa antajaansa.Sillä kaikki varat,rahat ja luonnonvarat ovat Herran,me olemme vain sen palvelioita.Kun Jumala puuttuu peliin,yks kaks rikkalla ei olekkaan mitään.Jumala voi senkin tehdä.- Iliana
Kaisanka, sinäkin kuulut siis meihin kotiseurakuntalaisiin!
Kyllä se on näin lopunaikoina, että Jeesuksen läsnäolo on kaikkein voimakkain meissä hänen rakkaissa seuraajissaan, ei käsillätehdyissä temppeleissä, vaan Hänen Pyhän Henkensä temppeleissään.
Siunausta sinulle ja runsasta Jeesuksen läsnäoloa edelleen!
- KTS (Ei kirj.)
Paljon SUUREMPIA ihmeitä tulee koko ajan mulle pilvin pimein, kun siukkailen palestiinalaisia!
:O)- pykälä§
Danielille.
Sinun täytyy ensisijaisesti ottaa yhteys tapahtuman vuoksi viranomaisille. Lakikin jo velvoittaa löytörahan löydettyä, se on palautettava poliisilaitokselle löytötavarana. Varsinkin nyt on kyseessä vielä että valuuttaa on lisääntynyt, se lienee viisainta käydä raportoimassa. Uskovan on syytä noudattaa lakia ja ainakin kysellä asiasta miten menetellä, omatuntohan sen meille imoittaa, vai ilmoittiko? - \0/
pykälä§ kirjoitti:
Danielille.
Sinun täytyy ensisijaisesti ottaa yhteys tapahtuman vuoksi viranomaisille. Lakikin jo velvoittaa löytörahan löydettyä, se on palautettava poliisilaitokselle löytötavarana. Varsinkin nyt on kyseessä vielä että valuuttaa on lisääntynyt, se lienee viisainta käydä raportoimassa. Uskovan on syytä noudattaa lakia ja ainakin kysellä asiasta miten menetellä, omatuntohan sen meille imoittaa, vai ilmoittiko?Jeesus on LAIN LOPPU, muista Pykälä tämä.
- pykälä§
\0/ kirjoitti:
Jeesus on LAIN LOPPU, muista Pykälä tämä.
Rahassa on aina numero, joten viranomaiset voivat tarvittaessa tutkia asiaakin. Luonnollisesti jos ilmaantuu itsestään jollekin vaikka mainittu 50 euroa, sehän raha on tottakai joltakin toiselta pois. En usko että Jumalamme anastaisi toiselta rahaa ja antaisi toiselle, asia siis tutkimukssen, sillä 20 euroa on löydetyn rahan raja, sitä pienemmän saa pitää ilmoittamatta.
- \0/
pykälä§ kirjoitti:
Rahassa on aina numero, joten viranomaiset voivat tarvittaessa tutkia asiaakin. Luonnollisesti jos ilmaantuu itsestään jollekin vaikka mainittu 50 euroa, sehän raha on tottakai joltakin toiselta pois. En usko että Jumalamme anastaisi toiselta rahaa ja antaisi toiselle, asia siis tutkimukssen, sillä 20 euroa on löydetyn rahan raja, sitä pienemmän saa pitää ilmoittamatta.
Mutta meidänpä Jumalalla onkin aivan ihku-oma rahapaja taivaassa, joka painaa ja painaa riihikuivaa KOKO AJAN lisää, etkä sinä Pykälä mahda sille yhtikäs mitään.
Niin! - pykälä§
\0/ kirjoitti:
Mutta meidänpä Jumalalla onkin aivan ihku-oma rahapaja taivaassa, joka painaa ja painaa riihikuivaa KOKO AJAN lisää, etkä sinä Pykälä mahda sille yhtikäs mitään.
Niin!Vai meinaatte tehdä Jumalasta vielä rikollisenkin, vain omien haihattelujenne takia?
- aatteles ny
pykälä§ kirjoitti:
Vai meinaatte tehdä Jumalasta vielä rikollisenkin, vain omien haihattelujenne takia?
Mitähän poliisi ihan oikeasti ajattelisi, jos Daniel7 kävelisi poliisiasemalle ja ilmoittaisi löytäneensä omasta lompakostaan 500 euroa, jota siellä ei hänen laskujensa mukaan ollut siellä vielä aamulla? Siihen vielä kun päälle kertoisi Jeesuksen laittaneen sen sinne...
- \0/
pykälä§ kirjoitti:
Vai meinaatte tehdä Jumalasta vielä rikollisenkin, vain omien haihattelujenne takia?
Etkö sinä ymmärrä että Jumala on luoja?
Hän luo siis rahaa tyhjästä koko ajan.
Jos vihtahousu ei vetelisi välistä, riihikuivaa riittäisi kaikille luoduilleen, usko tai älä.
Parempia aikoja siis odotellen... - \0/
pykälä§ kirjoitti:
Rahassa on aina numero, joten viranomaiset voivat tarvittaessa tutkia asiaakin. Luonnollisesti jos ilmaantuu itsestään jollekin vaikka mainittu 50 euroa, sehän raha on tottakai joltakin toiselta pois. En usko että Jumalamme anastaisi toiselta rahaa ja antaisi toiselle, asia siis tutkimukssen, sillä 20 euroa on löydetyn rahan raja, sitä pienemmän saa pitää ilmoittamatta.
Oletteko muuten kuulleet tarinaa uskiksesta joka löysi kympin seteleitä, ja se löytäminen vaan jatkui ja jatkui ja jatkui, eikä sille löytämiselle loppua sitten tullut...
- Näin kokisin
\0/ kirjoitti:
Etkö sinä ymmärrä että Jumala on luoja?
Hän luo siis rahaa tyhjästä koko ajan.
Jos vihtahousu ei vetelisi välistä, riihikuivaa riittäisi kaikille luoduilleen, usko tai älä.
Parempia aikoja siis odotellen...Yrjö Myller ei pyytänyt koskaan keneltäkään mitään, hän kertoimurheensa Jumalalle ja sai aina orpokotinsa asiat kuntoon, silloin kun vihjaillaan toiselle rahapulasta ei olla enää ihmeen kanssa tekemisissä vaan kerjäämisen.
- pykälä§
aatteles ny kirjoitti:
Mitähän poliisi ihan oikeasti ajattelisi, jos Daniel7 kävelisi poliisiasemalle ja ilmoittaisi löytäneensä omasta lompakostaan 500 euroa, jota siellä ei hänen laskujensa mukaan ollut siellä vielä aamulla? Siihen vielä kun päälle kertoisi Jeesuksen laittaneen sen sinne...
Kyllä jos ihminen on kerta uskossa ja rehellinen, kyllä hänen on helppo mennä asia julkaisemaan poliiseille, julkaisihan Daniel asian tällä foorumillakin. Kyllä kirkkaalla omallatunnolla voi sinne mennä.
Aikoinani löysin markka-aikana 50 mk, olin matkoilla joten en ehtinyt palauttaa rahaa , kun oli junaan kiire. Kun palasin kotiin postitin löytämäni rahan sen kaupungin poliisille mistä löysin rahan. Puolen vuoden kuluttua sain rahan sitten palautettuna, maininta "löytämänne raha", siihen aikaan oli 10 mk rajana löydölle. - Heh!
Näin kokisin kirjoitti:
Yrjö Myller ei pyytänyt koskaan keneltäkään mitään, hän kertoimurheensa Jumalalle ja sai aina orpokotinsa asiat kuntoon, silloin kun vihjaillaan toiselle rahapulasta ei olla enää ihmeen kanssa tekemisissä vaan kerjäämisen.
Juuri noin se menee. Vihjaillaan eli kerjätään. Ja sitten ollaan huuli pyöreänä ihmettelemässä ihmettä kun joku vanhapiika lykkää rahan kouraan, luonnollisesti huomaamatta. Olempa nähnyt sellaisenkin tapauksen kun eräs muori laittoi salaa rahaa tällaisen vihlailijan taskuun.
- varmaan
pykälä§ kirjoitti:
Kyllä jos ihminen on kerta uskossa ja rehellinen, kyllä hänen on helppo mennä asia julkaisemaan poliiseille, julkaisihan Daniel asian tällä foorumillakin. Kyllä kirkkaalla omallatunnolla voi sinne mennä.
Aikoinani löysin markka-aikana 50 mk, olin matkoilla joten en ehtinyt palauttaa rahaa , kun oli junaan kiire. Kun palasin kotiin postitin löytämäni rahan sen kaupungin poliisille mistä löysin rahan. Puolen vuoden kuluttua sain rahan sitten palautettuna, maininta "löytämänne raha", siihen aikaan oli 10 mk rajana löydölle.Vähän eri juttu kun jos sen rahan löytää omasta lompakostaan...
- Iliana
\0/ kirjoitti:
Mutta meidänpä Jumalalla onkin aivan ihku-oma rahapaja taivaassa, joka painaa ja painaa riihikuivaa KOKO AJAN lisää, etkä sinä Pykälä mahda sille yhtikäs mitään.
Niin!\0/ 20.5.2012 21:11
Niin, Sana sanoo, että Herran ovat hopeat ja kullat kaikki. - Iliana
\0/ kirjoitti:
Oletteko muuten kuulleet tarinaa uskiksesta joka löysi kympin seteleitä, ja se löytäminen vaan jatkui ja jatkui ja jatkui, eikä sille löytämiselle loppua sitten tullut...
\0/ 20.5.2012 21:29
Oletteko muuten kuulleet tarinaa uskiksesta joka löysi kympin seteleitä, ja se löytäminen vaan jatkui ja jatkui ja jatkui, eikä sille löytämiselle loppua sitten tullut...
Heh, niinkin voin käydä - eikä niitä sitten tarvii palauttaa, kun ovat pienempiä kun 20 egen setelit! :-D - \0/
Iliana kirjoitti:
\0/ 20.5.2012 21:11
Niin, Sana sanoo, että Herran ovat hopeat ja kullat kaikki.Näin se on.
Itse asiassa sain näyn tästä juuri :
Jumalan taivaassa on paikka joka on varattuna kaikille köyhille; tämä paikka on täynnä kultaa ja hopeaa ja tuliteriä euron seteleitä ym kolikoita, jalokiviä unohtamatta. Nämä arvoesineet leijuvat Jumalan taivaassa, odottaen saajaansa. Se joka uskoo, voi koetella Malakian 3:10 mukaan Jumalaa tuoden kymmenykset Herran varastohuoneeseen, niin ajallansa Herra kyllä avaa taivaan akkunat. Upea paikka.
Herran ovat hopeat ja kullat, ja kaikki. - Keynes
\0/ kirjoitti:
Oletteko muuten kuulleet tarinaa uskiksesta joka löysi kympin seteleitä, ja se löytäminen vaan jatkui ja jatkui ja jatkui, eikä sille löytämiselle loppua sitten tullut...
"Oletteko muuten kuulleet tarinaa uskiksesta joka löysi kympin seteleitä, ja se löytäminen vaan jatkui ja jatkui ja jatkui, eikä sille löytämiselle loppua sitten tullut... "
Taisi kaikesta päätellen törmätä Euroopan Keskuspankin painokoneeseen. - sade vai siunaus?
\0/ kirjoitti:
Näin se on.
Itse asiassa sain näyn tästä juuri :
Jumalan taivaassa on paikka joka on varattuna kaikille köyhille; tämä paikka on täynnä kultaa ja hopeaa ja tuliteriä euron seteleitä ym kolikoita, jalokiviä unohtamatta. Nämä arvoesineet leijuvat Jumalan taivaassa, odottaen saajaansa. Se joka uskoo, voi koetella Malakian 3:10 mukaan Jumalaa tuoden kymmenykset Herran varastohuoneeseen, niin ajallansa Herra kyllä avaa taivaan akkunat. Upea paikka.
Herran ovat hopeat ja kullat, ja kaikki.1992 Raamatun käännös väännös lupaa vain sadetta, mutta vanhemmissa käännöksissä Herra lupaa avata taivaan akkunat ja antaa siunausta. Kirjaimellisesti tuo kohta uusimmasta käännöksestä on vesittynyt.
- sade on siunaus
sade vai siunaus? kirjoitti:
1992 Raamatun käännös väännös lupaa vain sadetta, mutta vanhemmissa käännöksissä Herra lupaa avata taivaan akkunat ja antaa siunausta. Kirjaimellisesti tuo kohta uusimmasta käännöksestä on vesittynyt.
Otetaan nyt kuitenkin huomioon, miten tärkeä asia sade oli kuivassa ja kuumassa maatalousyhteiskunnassa. Rutikuiville pelloille lankeava sade on siunaus.
- entinen on vanhaa
\0/ kirjoitti:
Näin se on.
Itse asiassa sain näyn tästä juuri :
Jumalan taivaassa on paikka joka on varattuna kaikille köyhille; tämä paikka on täynnä kultaa ja hopeaa ja tuliteriä euron seteleitä ym kolikoita, jalokiviä unohtamatta. Nämä arvoesineet leijuvat Jumalan taivaassa, odottaen saajaansa. Se joka uskoo, voi koetella Malakian 3:10 mukaan Jumalaa tuoden kymmenykset Herran varastohuoneeseen, niin ajallansa Herra kyllä avaa taivaan akkunat. Upea paikka.
Herran ovat hopeat ja kullat, ja kaikki.Voi sinua reppanaa, kun tuollaisia unia näet, kovin ovat vielä saappaasi savessa ja näkökyky rajoittunut näyistä huolimatta.
Daniel 7
Oliko työpaikalla yhteinen kahvikassa?- Shalom Israel
Kyllä Jumala voi siunata rahallisestikin joskus. Laitoin taannoin Israel-työhön 100 euroa ja ei mennyt kuin muutama päivä, niin sain tililleni 2000 euroa enkä edes pyytänyt.
- Onnelliset vaeltajat
Shalom Israelille,
Uskon sinua täysin, omalle tilillenikin on tullut huomattava summa "ei mistään" ja se oli ihan sentilleen juuri vaadittava 15 % asuntomme hinnasta, jonka Herra kehoitti meidän ostamaan.
Meillä kun ei mitään takuumiehiä ollut, sillä kummankaan vanhemmat eivät suostuneet takaamaan meitä.
Joskus Jumala antaa ihan uskomattomia yllätyksiä ns. köyhille uskovilleen, omille rakkaille lapsilleen ihan vaan hyvästä hyvyyttään, koska rakastaa meitä.
Kaikkein ihmeellisintä armoa tuo vielä oli siksi, koska olimme hieman etääntyneet Herrasta ja kuljimme "kahdella tiellä".
Huomaa tosiaan, että Herra tekee vaikka mitä kunhan saa meidän takaisin kunnolla yhteyteensä.
Olimmehan ajatelleet, ettemme koskaan saisi omistusasuntoa köyhyytemme tähden. Siksi juuri tämä Jumalan yllätys oli aivan ihmeellisen suuri meille. - Valehtelet!
Onnelliset vaeltajat kirjoitti:
Shalom Israelille,
Uskon sinua täysin, omalle tilillenikin on tullut huomattava summa "ei mistään" ja se oli ihan sentilleen juuri vaadittava 15 % asuntomme hinnasta, jonka Herra kehoitti meidän ostamaan.
Meillä kun ei mitään takuumiehiä ollut, sillä kummankaan vanhemmat eivät suostuneet takaamaan meitä.
Joskus Jumala antaa ihan uskomattomia yllätyksiä ns. köyhille uskovilleen, omille rakkaille lapsilleen ihan vaan hyvästä hyvyyttään, koska rakastaa meitä.
Kaikkein ihmeellisintä armoa tuo vielä oli siksi, koska olimme hieman etääntyneet Herrasta ja kuljimme "kahdella tiellä".
Huomaa tosiaan, että Herra tekee vaikka mitä kunhan saa meidän takaisin kunnolla yhteyteensä.
Olimmehan ajatelleet, ettemme koskaan saisi omistusasuntoa köyhyytemme tähden. Siksi juuri tämä Jumalan yllätys oli aivan ihmeellisen suuri meille.Tilille "ei tule mistään", on suurta valetta. Pankissa on tarkka tieto siitä miltä tililtä raha on laitettu sinne. Häpeä!
- Onnelliset vaeltajat
Valehtelet! kirjoitti:
Tilille "ei tule mistään", on suurta valetta. Pankissa on tarkka tieto siitä miltä tililtä raha on laitettu sinne. Häpeä!
En valehtele - Arvasin, että joku kateellinen kivahtaa, jotain tällaista. Teitä kateellisia aina löytyy...
Miksi siis häpeisin totuutta, Jumala omistaa kaikki omaisuudet ja antaa niitä kenelle tahtoo.
Häpeä itse kun et tahdo uskoa sanomaani, luuletko että olisin niin tyhmä, että muka tällaisia satuilisin huvikseni???!!!
Halusin tämän kertoa vaan hyvänä todistuksena Jumalan hyvyydestä ja halusin antaa muillekin uskovaisille uskoa Jumalan ihmetekoihin ja hänen ihmeelliseen armoonsa meitä lapsiaan kohtaan. - Jumalan ihmeet
Onnelliset vaeltajat kirjoitti:
Shalom Israelille,
Uskon sinua täysin, omalle tilillenikin on tullut huomattava summa "ei mistään" ja se oli ihan sentilleen juuri vaadittava 15 % asuntomme hinnasta, jonka Herra kehoitti meidän ostamaan.
Meillä kun ei mitään takuumiehiä ollut, sillä kummankaan vanhemmat eivät suostuneet takaamaan meitä.
Joskus Jumala antaa ihan uskomattomia yllätyksiä ns. köyhille uskovilleen, omille rakkaille lapsilleen ihan vaan hyvästä hyvyyttään, koska rakastaa meitä.
Kaikkein ihmeellisintä armoa tuo vielä oli siksi, koska olimme hieman etääntyneet Herrasta ja kuljimme "kahdella tiellä".
Huomaa tosiaan, että Herra tekee vaikka mitä kunhan saa meidän takaisin kunnolla yhteyteensä.
Olimmehan ajatelleet, ettemme koskaan saisi omistusasuntoa köyhyytemme tähden. Siksi juuri tämä Jumalan yllätys oli aivan ihmeellisen suuri meille.Hienoa, että saitte oman kodin Isän lahjana, niin muuten mekin saimme. En edes pyytänyt omistusasuntoa ,saati ok-taloa, säästäminen oli vasta alussa, mutta niin vain Jumala järjesti asiat, että saimme ok-talon huomattavasti halvemmalla kuin normaalisti ja vielä hyvän sellaisen.
- yltäkyllin
Onnelliset vaeltajat kirjoitti:
En valehtele - Arvasin, että joku kateellinen kivahtaa, jotain tällaista. Teitä kateellisia aina löytyy...
Miksi siis häpeisin totuutta, Jumala omistaa kaikki omaisuudet ja antaa niitä kenelle tahtoo.
Häpeä itse kun et tahdo uskoa sanomaani, luuletko että olisin niin tyhmä, että muka tällaisia satuilisin huvikseni???!!!
Halusin tämän kertoa vaan hyvänä todistuksena Jumalan hyvyydestä ja halusin antaa muillekin uskovaisille uskoa Jumalan ihmetekoihin ja hänen ihmeelliseen armoonsa meitä lapsiaan kohtaan.Juuri näin, jos Jumala antaa hyvää elämäämme, miksi olisimme siitä suu supussa? Miksi pitäisi vain silloin puhua, kun on vaikeaa ja tarvitsee esirukousapua? Kyllä Jumalan ihmeellisestä huolenpidosta kannattaa aina kertoa eteenpäin. Aamen.
- Häpeä jos osaat
Jumalan ihmeet kirjoitti:
Hienoa, että saitte oman kodin Isän lahjana, niin muuten mekin saimme. En edes pyytänyt omistusasuntoa ,saati ok-taloa, säästäminen oli vasta alussa, mutta niin vain Jumala järjesti asiat, että saimme ok-talon huomattavasti halvemmalla kuin normaalisti ja vielä hyvän sellaisen.
Menehän kysymyään sieltä pankista miltä tililtä se on sinne maksettu tai jos on laittanut rahan pankissa käteisellä sinun tilillesi niin silloinkin täytyy löytyä maksajan allekirjoitus. Tämä on pankkilaki joka on sekä pankin että asiakkaiden suojaksi.
Vielä kerran, Lopeta tuo valehtelu! - : ). : )
Häpeä jos osaat kirjoitti:
Menehän kysymyään sieltä pankista miltä tililtä se on sinne maksettu tai jos on laittanut rahan pankissa käteisellä sinun tilillesi niin silloinkin täytyy löytyä maksajan allekirjoitus. Tämä on pankkilaki joka on sekä pankin että asiakkaiden suojaksi.
Vielä kerran, Lopeta tuo valehtelu!Sen lisäksi, että Jumala auttaa taloudellisesti täytyy vielä itse olla sen verran viisas, että tärkeimmät lait kaupanteosta on tiedossa, varsinkin verokarhun suhteen, ettei tule ylläreitä. Hyvin menee...mutta menköön.
- kummeksun
en usko
- ei torontolle
Aika mennarihenkisiä juttuja tuossa edellä näkyy olevan, vaikka sitä oppia näennäisesti vastustetaankin.
- hieno taival
Kyllähän se kadehdittaa, mutta ei hätää, sain vielä 3 krt tuon 2000 euroa ilman pyytämisiä, mutta nyt ei ole kuulunut moneen vuoteen mitään, enkä tosiasiassa edes tarvitsekaan, tulot riittää ihan hyvin normaaliin elämiseen. Kiitos Jumalalle, että hän pitää huolen omistaan, ei ole 30 uskossa olo vuoden aikana nähdä puutetta, tiukkaa on joskus voinut olla, mutta se on vain kasvattanut. Turvatkaa Jumalaan kaikessa ja olkaa uskolliset, kyllä Hän näkee maallisetkin tarpeet.
- jaikal.se
hieno taival kirjoitti:
Kyllähän se kadehdittaa, mutta ei hätää, sain vielä 3 krt tuon 2000 euroa ilman pyytämisiä, mutta nyt ei ole kuulunut moneen vuoteen mitään, enkä tosiasiassa edes tarvitsekaan, tulot riittää ihan hyvin normaaliin elämiseen. Kiitos Jumalalle, että hän pitää huolen omistaan, ei ole 30 uskossa olo vuoden aikana nähdä puutetta, tiukkaa on joskus voinut olla, mutta se on vain kasvattanut. Turvatkaa Jumalaan kaikessa ja olkaa uskolliset, kyllä Hän näkee maallisetkin tarpeet.
Niinson aamen!
- Kivoja satuja
jaikal.se kirjoitti:
Niinson aamen!
Kertokaa lisää!
- \0/
Kivoja satuja kirjoitti:
Kertokaa lisää!
Tosiasia mun kohdalla kuitenkin oli melkein koko 90-luvun, että kun menin ostamaan kaupasta jotain, niin oli pakko ruveta miettimään miksi maksamani summat kassalla jäivät miltei aina ihan vähän vajaaksi. Kun sitten jälkeenpäin kelasin niin huomasin että ostokseni olivat aina maallisia silloin, kun rahat jäivät muutamaa penniä vaille.
Tämä tietenkin ärsytti ja ihmetytti, ja muutaman kerran rahat riittivät just eikä melkein ostokseen, ja tästä sitten tiesinkin että se ostos tyydytti Jumalaa.
Pikkuhiljaa näin yrityksen ja erehdyksen kantapään kautta opin olemaan kuuliainen Jumalalle aivan pennilleen, mukavaa se ei kyllä tietenkään ollut, kun kassalta sai könytä viemään muutaman pennin takia omasta mielestä hyvänkin ostoksen takaisin hyllyyn. - semmoisia
hieno taival kirjoitti:
Kyllähän se kadehdittaa, mutta ei hätää, sain vielä 3 krt tuon 2000 euroa ilman pyytämisiä, mutta nyt ei ole kuulunut moneen vuoteen mitään, enkä tosiasiassa edes tarvitsekaan, tulot riittää ihan hyvin normaaliin elämiseen. Kiitos Jumalalle, että hän pitää huolen omistaan, ei ole 30 uskossa olo vuoden aikana nähdä puutetta, tiukkaa on joskus voinut olla, mutta se on vain kasvattanut. Turvatkaa Jumalaan kaikessa ja olkaa uskolliset, kyllä Hän näkee maallisetkin tarpeet.
Kaikista puhuttelevinta on ollut huomata, että ne jotka vääryydellä, kieroudella ovat yrittäneet saada Jumalan suoman siunauksen loppumaan, ovat joutuneet tavalla tai toisella ahdinkoon. Mutta mitäs siitä, empatiaa eivät ilkeät ihmiset tarvitsekaan missään vaiheessa.
- John D Rockefeller
\0/ kirjoitti:
Tosiasia mun kohdalla kuitenkin oli melkein koko 90-luvun, että kun menin ostamaan kaupasta jotain, niin oli pakko ruveta miettimään miksi maksamani summat kassalla jäivät miltei aina ihan vähän vajaaksi. Kun sitten jälkeenpäin kelasin niin huomasin että ostokseni olivat aina maallisia silloin, kun rahat jäivät muutamaa penniä vaille.
Tämä tietenkin ärsytti ja ihmetytti, ja muutaman kerran rahat riittivät just eikä melkein ostokseen, ja tästä sitten tiesinkin että se ostos tyydytti Jumalaa.
Pikkuhiljaa näin yrityksen ja erehdyksen kantapään kautta opin olemaan kuuliainen Jumalalle aivan pennilleen, mukavaa se ei kyllä tietenkään ollut, kun kassalta sai könytä viemään muutaman pennin takia omasta mielestä hyvänkin ostoksen takaisin hyllyyn.Tilille tupsahti rahaa tässä keväällä, kun pörssiyhtiöt, joiden osakkeita omistan, maksoivat osinkoja. Se oli kivaa.
- usko on rakkaus
semmoisia kirjoitti:
Kaikista puhuttelevinta on ollut huomata, että ne jotka vääryydellä, kieroudella ovat yrittäneet saada Jumalan suoman siunauksen loppumaan, ovat joutuneet tavalla tai toisella ahdinkoon. Mutta mitäs siitä, empatiaa eivät ilkeät ihmiset tarvitsekaan missään vaiheessa.
Kuka tätä viestiä on plussannut ja näin paljon??
Ei ole nimittäin uskovan = Jeesuksen seuraajan puhetta!
Ollaksemme kelvollisia Isälle ja Pojalle, meidän tulee siunata jokaista ja tehdä hyvää pahantekijöillemme. - Niinpä..............
usko on rakkaus kirjoitti:
Kuka tätä viestiä on plussannut ja näin paljon??
Ei ole nimittäin uskovan = Jeesuksen seuraajan puhetta!
Ollaksemme kelvollisia Isälle ja Pojalle, meidän tulee siunata jokaista ja tehdä hyvää pahantekijöillemme.Lapsellista nuo plussaukset muutenkin. Mutta näkeehän sen kuka on plussannut.
Juuri kirjoittajat itse tietysti. Ja siitä voi vetää moniakin eri johtopäätöksiä heidän rehellisyydestään ja uskostaan. - Jumalan siipien alta
semmoisia kirjoitti:
Kaikista puhuttelevinta on ollut huomata, että ne jotka vääryydellä, kieroudella ovat yrittäneet saada Jumalan suoman siunauksen loppumaan, ovat joutuneet tavalla tai toisella ahdinkoon. Mutta mitäs siitä, empatiaa eivät ilkeät ihmiset tarvitsekaan missään vaiheessa.
Totta turiset, paatuneet ihmiset eivät vain kieroilujaan lopeta, vaikka kuinka kolahtaisi, kiristelevät vain hampaitaan ja juonivat edelleen. Jumala kuitenkin omiaan auttaa aina, kun ei itse sorru kieroiluun ja rukouksessa pyytää apua Jumalalta, kaikennäköiset pahojen ihmisten asettamat muurit ja esteet sortuvat kuin Jerikon muurit, kun Jumala puuttuu asioihin ja siitä voi vapaasti iloita! Kannattaa myös muistaa, että jopa näennäisesti ikäväkin tilanne Jumalan lapsen elämässä on yleensää porttina siunaukseen, hetken aikaa kestää ahdistus ja sitten taas aurinko paistaakin täydeltä terältä.
- Miro
Niinpä.............. kirjoitti:
Lapsellista nuo plussaukset muutenkin. Mutta näkeehän sen kuka on plussannut.
Juuri kirjoittajat itse tietysti. Ja siitä voi vetää moniakin eri johtopäätöksiä heidän rehellisyydestään ja uskostaan.Niinpä..............
23.5.2012 22:27
" Lapsellista nuo plussaukset muutenkin. Mutta näkeehän sen kuka on plussannut.
Juuri kirjoittajat itse tietysti. Ja siitä voi vetää moniakin eri johtopäätöksiä heidän rehellisyydestään ja uskostaan."
----------------------------------------------------------------------------------
Aijaa, vai kirjoittaja itse omansa plussannut - väitätkö siis, että yksi ihminen olisi kirjoittanut kaikki tämän ketjun JUMALISISTA kirjoituksista?????
Tuohan on todella naurettava väite, tällä palstalla on nimittäin plussattu kaikki hyvät ja jumaliset, ERI kirjoittajien kirjoitukset, näemmä.
Kaikesta tekstistäsi kuultaa vaan hirveä kateelisuus ja viha Jumalan Pyhässä Hengessä kirjoitettuja tekstejä kohtaan.
Itse olet pielessä ja sinua harmittaa, kun sinun pahanilkisiä kirjoituksiasi ei kukaan plussaa, no siinäpähän näet, kirjoituksesi ei ole Jumalasta, eivätkä näin ollen ansaitse yhtäkään plussaa.
Laitoin sinulle kokeeksi kuitenkin yhden plussan, mutta otan sen ensi kerralla pois, jos ei joku muu jo kerkiä. - Älä eksy
Jumalan siipien alta kirjoitti:
Totta turiset, paatuneet ihmiset eivät vain kieroilujaan lopeta, vaikka kuinka kolahtaisi, kiristelevät vain hampaitaan ja juonivat edelleen. Jumala kuitenkin omiaan auttaa aina, kun ei itse sorru kieroiluun ja rukouksessa pyytää apua Jumalalta, kaikennäköiset pahojen ihmisten asettamat muurit ja esteet sortuvat kuin Jerikon muurit, kun Jumala puuttuu asioihin ja siitä voi vapaasti iloita! Kannattaa myös muistaa, että jopa näennäisesti ikäväkin tilanne Jumalan lapsen elämässä on yleensää porttina siunaukseen, hetken aikaa kestää ahdistus ja sitten taas aurinko paistaakin täydeltä terältä.
Jumalan siipien alta
24.5.2012 09:49
" Totta turiset, paatuneet ihmiset eivät vain kieroilujaan lopeta, vaikka kuinka kolahtaisi, kiristelevät vain hampaitaan ja juonivat edelleen".
Mietippä joskus elämääsi - KENEN siipien alla sinä todella elelet? Tietääkseni Jumalalla ei ole siipiä, mutta enkeleillä on...
Tarkista, ettei tuo lainauksesi puhu sinusta itsestäsi. - lue tarkemmin läksysi
Älä eksy kirjoitti:
Jumalan siipien alta
24.5.2012 09:49
" Totta turiset, paatuneet ihmiset eivät vain kieroilujaan lopeta, vaikka kuinka kolahtaisi, kiristelevät vain hampaitaan ja juonivat edelleen".
Mietippä joskus elämääsi - KENEN siipien alla sinä todella elelet? Tietääkseni Jumalalla ei ole siipiä, mutta enkeleillä on...
Tarkista, ettei tuo lainauksesi puhu sinusta itsestäsi.Voi, mietippäs nyt sitä, tunnetko Sanaa ollenkaan, Jumalaa verrataan kanaemoon, Hänessä kun on myös näitä feminiinisiä puolia.
- Kyselytynnit
lue tarkemmin läksysi kirjoitti:
Voi, mietippäs nyt sitä, tunnetko Sanaa ollenkaan, Jumalaa verrataan kanaemoon, Hänessä kun on myös näitä feminiinisiä puolia.
Tottakai tiedän, että Raamatussa on Jumalasta näitä siipivertauksia, useitakin - Mutta vertaukset ovat vertauksia, kyse olikin siitä, onko Jumalalla ihan oikeasti siipiä - enpä usko.
Vai luuletko sinä, että tekopyhällä ihmisellä on tosiaan se malka (hirsi) silmässä ja kun taas veljellä rikka?
Onko sinulla hirsi silmässäsi? - taivaanlammas
Älä eksy kirjoitti:
Jumalan siipien alta
24.5.2012 09:49
" Totta turiset, paatuneet ihmiset eivät vain kieroilujaan lopeta, vaikka kuinka kolahtaisi, kiristelevät vain hampaitaan ja juonivat edelleen".
Mietippä joskus elämääsi - KENEN siipien alla sinä todella elelet? Tietääkseni Jumalalla ei ole siipiä, mutta enkeleillä on...
Tarkista, ettei tuo lainauksesi puhu sinusta itsestäsi.Sulillansa hän sinua suojaa ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla....hienoa on olla Herran oma.
- Niinpä..............
Miro kirjoitti:
Niinpä..............
23.5.2012 22:27
" Lapsellista nuo plussaukset muutenkin. Mutta näkeehän sen kuka on plussannut.
Juuri kirjoittajat itse tietysti. Ja siitä voi vetää moniakin eri johtopäätöksiä heidän rehellisyydestään ja uskostaan."
----------------------------------------------------------------------------------
Aijaa, vai kirjoittaja itse omansa plussannut - väitätkö siis, että yksi ihminen olisi kirjoittanut kaikki tämän ketjun JUMALISISTA kirjoituksista?????
Tuohan on todella naurettava väite, tällä palstalla on nimittäin plussattu kaikki hyvät ja jumaliset, ERI kirjoittajien kirjoitukset, näemmä.
Kaikesta tekstistäsi kuultaa vaan hirveä kateelisuus ja viha Jumalan Pyhässä Hengessä kirjoitettuja tekstejä kohtaan.
Itse olet pielessä ja sinua harmittaa, kun sinun pahanilkisiä kirjoituksiasi ei kukaan plussaa, no siinäpähän näet, kirjoituksesi ei ole Jumalasta, eivätkä näin ollen ansaitse yhtäkään plussaa.
Laitoin sinulle kokeeksi kuitenkin yhden plussan, mutta otan sen ensi kerralla pois, jos ei joku muu jo kerkiä.Tuo huomioni plussauksista pitää varmaan paikkaansa ja tuo samainen kirjoitukseni oli ainoa tähän ketjuun.
Ei minulla ole mitään mielenkiintoa osallistua näin höpöihin keskusteluihin.
Piruko sinua riivaa kun kirjoittelet edellisessä puuta heinää.
- sijoittaja
Voitin arvalla ja lotossa. Miten kannattaisi nyt sijottaa n. 25.000 ekua???
- JD Rockefeller
Laita osakkeisiin, minulta saat parhaat sijoitusvinkit. Konsultointipalkkio 350€/kerta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463