Kohta puolin tulee täyteen 500 päivää työttömyyttä. Noin 150 päivää on kertynyt jostain lähes 10 vuoden takaa (jonka jälkeen opiskelua ja töitä) ja nyt tässä parin vuoden aikana loput 350 päivää.
Kysymykseni kuuluu, että mitä tässä nyt tapahtuu, kun toi 500 päivää tulee täyteen?
Työmarkkinatuki 500 päivän jälkeen?
25
4470
Vastaukset
- ..työtön..
Ja siis tosiaan työmarkkinatuella olen.
- ..työtön..
Tosin noissa papereissa lukee aina jostain syystä, että "Teille on maksettu peruspäivärahaa yhteensä xxx päivältä." ja laput on otsikoitukin, että "Ilmoitus peruspäivärahan maksamisesta"... Mutta se lienee vain Kelan oma tapa kaikkien työttömien kohdalla? Kaiken järjen mukaan olen kuitenkin työmarkkinatuella ja summatkin viittaa siihen (eli 31,36 e/pv)...
- kolpakko
voit saada ns. ikikarenssin eli 5 kk työssäolovelvoitteen, jos kieltäydyt perusteetta aktivointitoimista. Toisaalta olet oikeutettu korkeampaan palkkatukeen (50 % palkasta) jos palkkatukipaikan onnistut saamaan. Eipä paljon muuta muutosta aiempaan, onnea työnhakuun.
- selkeää
Jatkat elämääsi pummina, koska et hanki työpaikkaa itsellesi.
- ..työtön..
Teen koko ajan tilapäisiä keikkatöitä oman alani luonteesta johtuen (pituudet vaihtelee päivästä kahteen kuukauteen). Muilta aloilta ei ole hommia natsannut. Vai mitä sulla ois tarjolla? Jos taas koitit päteä jotain, niin säästä vaivasi. Ei voisi juuri vähempää liikuttaa mitä joku nimimerkki ajattelee musta Suomi24-palstalla :)
Ennen kuin pääsen kunnolla töihin kiinni, tulee tää olemaan tällaista on/off -työkkärisäätöä... Siksi pelkona onkin, että työkkäri työntää mut väkisin jonnekin huuhaa-kurssille, kun niistä ei mun tilanteessa ole muuta kuin haittaa. Palkkatöitä ihminen tarvitsee eikä mitään palkatonta työtä tai huuhaa-kursseja. - Todella selkeää!
Minkähän alan pummi itse olet: ei kukaan työssäkäyvä notku aamusta yöhön laukomassa aivopieruja työttömien palstalla.
Hopi hopi, kuntouttavaan työtoimintaan siitä, jo loppuu passssskanjauhanta! - jaonhannuhanhi
Todella selkeää! kirjoitti:
Minkähän alan pummi itse olet: ei kukaan työssäkäyvä notku aamusta yöhön laukomassa aivopieruja työttömien palstalla.
Hopi hopi, kuntouttavaan työtoimintaan siitä, jo loppuu passssskanjauhanta!esiintyy palstalla sairaseläkeläisenä, ja on Töissä 68 vuotiaaks asti
- ..työtön..
Todella selkeää! kirjoitti:
Hopi hopi, kuntouttavaan työtoimintaan siitä, jo loppuu passssskanjauhanta!Hahaha, anna jo olla, urpo.
- ..työtön..
..työtön.. kirjoitti:
Hahaha, anna jo olla, urpo.
Ja miten ihmeen kuntouttavaa työtoimintaa mä nyt muka tarviin? :D Oon ihan kunnossa ja töitäkin on aina toisinaan. Enemmänkin saisi olla, mutta sillehän sä et mahda mitään.
- ..työtön..
..työtön.. kirjoitti:
Ja miten ihmeen kuntouttavaa työtoimintaa mä nyt muka tarviin? :D Oon ihan kunnossa ja töitäkin on aina toisinaan. Enemmänkin saisi olla, mutta sillehän sä et mahda mitään.
Nämä siis nimimerkille "Todella selkeää!"... Ehditköhän sä itekään mitään töitä tehdä, kun sun pitää olla täällä valvomassa, että miten muut puhuu mistäkin aiheista? :D
- ei ehdi ei
..työtön.. kirjoitti:
Nämä siis nimimerkille "Todella selkeää!"... Ehditköhän sä itekään mitään töitä tehdä, kun sun pitää olla täällä valvomassa, että miten muut puhuu mistäkin aiheista? :D
Itse en tajuu, miten kukaan voi ehtiä noin paljon spämmätä netissä, ei tämä ole ainoa palsta missä se on. Ei kait se edes nuku tai käy vessassakaan ikinä.
- ikityötön!!!!
Ei tapahdu mitään. Minulla tuli 2500 työmarkkinatukipäivää täyteen tänä keväänä.
- ....................
Työkkäri voi ruveta lähettelemään työosoituksia eli pakkohakupaikkoja noihin palkkatukipaikkoihin tai sitten ne voi ehdottaa, että sut laitetaan työpalvelukeskuksen asiakkaaksi eli sua muka opastetaan ja neuvotaan, miten haet töitä ja minne. Hyvällä lykyllä joudut johonkin joutavalle työnhakukurssille, josta ei ole mitään käytännön hyötyä ainakaan sulle. Sut voidaan pistää työkokeiluun eli joudut johonkin firmaan, heille ilmaiseen, tekemään jotain joutavaa touhua muutamaks kuukaudeks. Oikeasti työkkäri ei pysty sua mitenkään auttamaan työnsaannissa. Sun kannattaa käyttää omia suhteita, jos on mahdollista, sen työpaikan hankkimiseen. Mulle työkkäri rupes nyt, kun ikääkin on jo liikaa vähän joka työhön, tuputtamaan tuota työpalvelukeskusjuttua. Siellä ne muka yrittää tehdä tälläsestä vanhasta kehäraakista, töihin kelvollista ihmistä. Epäilenpä tuota. Ihmettelen vaan, että miksei silloin mua yritetty auttaa, kun olin nuori ja vielä kelvollinen iän puolesta moneenkin paikkaan. Miks nyt, kun ikää alkaa olla jo melkein 50v. ruvetaan ihmistä turhan takia enää kiusaamaan kaikella ylimääräisellä paskalla. Pistäsivät vaan johonkin palkkatukipaikkaan kuten ennenkin, niin säästyis heiltäkin turha vaiva. Auttaisivat mieluummin mua nuorempia ihmisiä, joilla kaikki on vielä edessä ja kaikki on mahdollista. Mun kohdalla tuo nk. apu on jo myöhäistä. Mä jo tiedän olevani liian huono kelvatakseni mihinkään työpaikkaan. Ei niin epätoivoista työnantajaa löydy, joka tälläsen paskan riesakseen töihin ottaa
- ..työtön..
Joo, näinhän se on. Työkkäristä ei todellakaan ole enää nykypäivänä mitään apua työllistymisen suhteen. Hehän itsekin ilmoittavat linjakseen kurssien ja koulutuksen tarjoamisen. Töitä eivät enää välitä. Ja tämä siis heidän itsensä suusta. Kaikki työt mitä oon työttömänä tehnyt, on olleet mun itseni hankkimia. Sama tilanne on kaikilla muillakin tuntemillani työttömillä. Työkkäristä saa vain palkatonta pakkotyötä ja huuhaa-kursseja.
Oon itekin käynyt yhden kuukauden mittaisen työnhakukurssin, joka oli täyttä ajanhukkaa. Enkä ole ikinä tavannut ihmistä, joka olisi voinut kertoa, että työkkärin kursseista todella oli jotain hyötyä. Työttömiähän nakitetaan noille kursseille siksi, etteivät olisi enää tilastoissa työttömiä työnhakijoita. Tolla tavalla saa vaan työttömyystilastot näyttämään kivemmilta.
- Öö
Edellinen kirjoittaja, älä välitä, täällä kohtalotoveri.
Ikää toi sama kuin sulla varmaan ja nyt tuli tieto työmarkkinatuen katkaisusta. Perusteena kieltäytyminen työpalvelupaikasta johon minulla ei ollut mahdollisuutta kulkea. Matkaa siis yli 30 kilometriä. Joukkoliikenneyhteydet ja auto puuttuvat.
Kyllä Suomeen näillä keinoin saadaan turhautunutta ja valtiovaltaa kohtaan vihaista joukkoa. Sääliksi käy tosiaan nuoria työttömiä:( Sehän jo nimittäin nähtiin että aktivoinnin keinona ei esim. toimeentulotuenleikkaus tehonnut.. - ...
3 3 kuukautta mennyt työttömänä ja mitään muuta ei ole tapahtunut kuin liiton päiväraha muuttui viime keväänä työmarkkinatueksi ja joutui menemään sossuun hakemaan toimeentulotukea. Yhdessä välissä virkailija koetti pakottaa karenssin uhalla menemään työvoiman palvelukeskukseen. Kun sitten soitin sinne, virkailija sanoi et ei oo pakko tulla .No multa pistettiin päivärahat jäähylle. Soitin palvelukeskukseen ja ne soitti työkkäriin ja kertoivat että heidän virkailijansa oli tehnyt virheet ja ei tullut karenssia. Sen jälkeen olen aina ilmoittautunut puolsen vuoden välein työkkäriin ja kaikki o.k
- ..
siis 3 vuotta ja 3 kuukautta mennyt työttömänä, tarkoitin
- ..työtön..
Ite joudun käymään työkkärissä kahden kuukauden välein virkailijan juttusilla. Pahimmillaan juoksuttivat mua siellä 3-4 viikon välein, vaikka sanoin, että ilmoitan kyllä jos tilanteessani tapahtuu jotain muutosta.
- m m,gcxmc
Ota nyt edes selvää mitä tukea saat:
"Työmarkkinatuki on taloudellinen tuki, jolla tuetaan työttömän työnhakijan sijoittumista työmarkkinoille. Se on tarkoitettu
■työttömälle, joka tulee ensi kertaa työmarkkinoille tai joka ei ole ollut viime aikoina töissä (= ei täytä työssäoloehtoa).
■työttömälle, joka ei voi enää saada perus- tai ansiopäivärahaa 500 päivän enimmäisajan täytyttyä.
Työmarkkinatuki on tarveharkintainen, eli tuen suuruuteen vaikuttavat omien tulojesi lisäksi myös puolisosi tulot sekä vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan samassa taloudessa.
Työmarkkinatuen kestoa ei ole rajoitettu."
Miten liittyy joku 500päivää ja työmarkkinatuki yhteen? Ei mitenkään?
Saat siis PERUSPÄIVÄRAHAA kuten jo Kelan papereissakin lukee. Kannattaa neuvoa kysyessään antaa oikeat tiedot jotta voi saada oikeanlaisia tietoja.
Vastaus kysymykseesi:
Kun kerran saat työmarkkinatukea niin 500päivän jälkeen EI TAPAHDU MITÄÄN, ei yhtikäs mitään kuten ei myöskään 501 tai 642 päivän jälkeen, ihan yhtä turha päivä kuin kaikki muutkin päivät.- ..työtön..
Mikäs sun ongelma sitten taas on? Mistä toi kaikki kiukku?
Työkkärissä ovat itse puhuneet alusta asti mun työmarkkinatuesta. Kela on ainoa taho, joka pyörittää tota peruspäivärahaa papereissaan. Luulis, että ne nyt työkkärissä sentään tietää millä tuella mä oon. Kun valmistuin koulusta, ilmoittauduin työttömäksi enkä ollut siinä viimeisen 9 kuukauden aikana kerennyt olla töissä yhtään, koska tuli niin kiire valmistumisen kanssa. Eli mun työssäoloehto tuskin täyttyi. - asiallinen vastaaja
..työtön.. kirjoitti:
Mikäs sun ongelma sitten taas on? Mistä toi kaikki kiukku?
Työkkärissä ovat itse puhuneet alusta asti mun työmarkkinatuesta. Kela on ainoa taho, joka pyörittää tota peruspäivärahaa papereissaan. Luulis, että ne nyt työkkärissä sentään tietää millä tuella mä oon. Kun valmistuin koulusta, ilmoittauduin työttömäksi enkä ollut siinä viimeisen 9 kuukauden aikana kerennyt olla töissä yhtään, koska tuli niin kiire valmistumisen kanssa. Eli mun työssäoloehto tuskin täyttyi.Asiallinen vastaus:
http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/200701115156EH?OpenDocument
Tuolta selviää ero, elikäs muutamia tiettyjä eroja on nimen lisäksi erikoistapauksissa.
- fbdbnb
Kela sen sun tukesi maksaa joten eiköhän Kela tiedä mitä tukea sinulle maksavat.
- toimeentuloki
Voisko joku kertoo nyt miten tää juttu menee. Elikkä Olen ollut työttömänä ja nyt kun tuli tämä uusi säädös että toimeentulossa yksin asuvalla perusosa nousi tuohon 477,26. Miten on mahdollista että toimeentuloni laski eikä noussut? Tuloissa siis 330,04e asumistuki, kelan työmarkkinatuki 21,5 mukaan 558,31e (tätäkään en käsitä koska ennen se on ollut 539,39e) ja yleensä olen saanut 101e/kk päälle tuota toimeentulotukea ja nyt sainkin 98,91. tulot ja menot eivät ole muuttuneet.
- Kela.fi
Oliskohan niin, että työmarkkinatuen määrä on muuttunut vuoden alusta?
http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/200701132559EH?OpenDocument - jkk234
500 päivää työttömyyttä täynnä. Täytyykö tehdä työmarkkinatukihakemus tai tuleeko päätös automaattisesti? Olisin ilmoittanut työttömyyspäivät Kelan sivuilla netissä, mutten pääse niitä ilmoittamaan. Täytyykö odottaa ensin 7 päivän karenssiaika, joka tullee työmarkkinatuen alkupäiviin? Tuleeko karenssi tässäkin tilanteessa, kun putoaa peruspäivärahalta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437