http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/lupaus-petti-33-vuotiaalla-jo-30-lasta-11-naisen-kanssa-/art-1288470928576.html
Pentuja siitetään sillä tahdilla, ettei mitään rajaa. Missä kohtaa tulee raja vastaan?
Tätäkö on ateistin moraali?
15
145
Vastaukset
EI mitään tekemistä ateismin tai ateistien kanssa, eikä missään edes mainita että kyseessä olisi ateisti.
- Uskovainen Uskis
"EI mitään tekemistä ateismin tai ateistien kanssa, eikä missään edes mainita että kyseessä olisi ateisti. "
Ei sanota ei, mutta se taas ei tarkoita sitä etteikö henkilö itsessään voisi edustaa ateistista moraalia ;) Uskovainen Uskis kirjoitti:
"EI mitään tekemistä ateismin tai ateistien kanssa, eikä missään edes mainita että kyseessä olisi ateisti. "
Ei sanota ei, mutta se taas ei tarkoita sitä etteikö henkilö itsessään voisi edustaa ateistista moraalia ;)"Ei sanota ei, mutta se taas ei tarkoita sitä etteikö henkilö itsessään voisi edustaa ateistista moraalia ;)"
Tottakai, mutta on hyvä muistaa että ateistinen ja teistinen moraali ovat täysin identtisiä koska kumpikaan ei sisällä minkään tason moraalisääntöjä. Niinpä onkin aina täysin sama kummasta on kyse.
Moraali tuleekin nimenomaan aina ateismin/teismin ulkopuolelta, useimmiten jonkin tason ideologiasta, jollaisiksi myös uskonnot lasketaan.
- 56789
Selvä mormonihan tuo on.
Muistuu mieleeni tapaus joitain vuosia sitten mormoonilääkäristä joka siitti yli 70 lasta omalla klinikallaan.
- Vanhoillispedofiilis
Tuo on ilmiselvästi joku lestadiolaissaarnaaja. Niillä on jokaisella 30 lasta ties kuinka monen naisen kanssa, koska ovat koko ikänsä kaikkia sukulaistyttöjä raiskanneet ja niiden porukoissa ei koskan mitään abortteja tehdä, vaikka lapsi olisi sedän tai enon siittämä raiskauksella, kuten usein onkin.
- 12q3werdf
Vaadin (taas) parempia trolleja, vitttu. Yrittäkää edes.
- goddeloos
"Pentuja siitetään sillä tahdilla, ettei mitään rajaa. Missä kohtaa tulee raja vastaan?"
- kuulostaa niin luomakunnan sunnuntailta... lisääntykää täyttäkää maa... Kohtalaisen kuuluisa tiedemies Richard Dawkins tukee raamattujen jakamista kouluihin. R.Dawkinsin tukemana raamattujen jakaminen kouluihin on aloitettu Isossa-Britanniassa opetusministeri Michael Gove:n toimesta.
Olisiko tässä uskovillekin sopiva ele ateistien edustaja Dawkinsilta.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaat/8330-dawkins-tukee-raamattujen-lahettamista-kouluihin- tismalleen näin
Linkistäsi:
>>Dawkinsin ei ole yllättävästä kannastaan huolimatta luopunut aiemmista ajatuksistaan. Hän pitää Raamatun lukemista varmimpana keinona vierottaa nuoret kirjan sisällöstä. tismalleen näin kirjoitti:
Linkistäsi:
>>Dawkinsin ei ole yllättävästä kannastaan huolimatta luopunut aiemmista ajatuksistaan. Hän pitää Raamatun lukemista varmimpana keinona vierottaa nuoret kirjan sisällöstä.Nyt nuo samit ja jaskat eivät voi julistaakaan, että uus-ateistien Kuningas Richard Dawkins on tullut uskoon (ne kun eivät lue noita linkkien juttuja).
Tosin uskikset teki Isaac Newtonistakin TV7:lla raamattuun luottavan kristityn, vaikka Isaac oli areiolainen, eli ei uskonut kolmiyhteiseen jumalaan.
Isaac oli siis yhtä kristitty kuin Mormoni tai Jehovantodistaja!- 15+4
ikiateisti
Kommenteissa:
"Matti Taneli |
21.5.2012 22:47:53
Hei,
Voiko ateisti (?) Dawkings erehtyä?;)
D. luo kritisoidessaan kristinuskoa - ja ylipäätään
uskontoja - olkinukkeja (strawman), jotka hän voi melkein puhaltaa nurin. Helppo nakki ei haastetta.
Michael Martin ja Kai Nielsen ovat paljon parempia
ateistifilosofeja. Puhumattakaan Quentin Smithistä. Alvin Plantinga taitaa pestä kaikki edellä mainitut.
Hilary Putnam aivan kevyesti ja Keith Ward varmasti.
Musta tuntuu siltä, että ateismi ei ole ainoastaan
tylsä, vaan se on väärä ja pätemätön oppi!
ystävällisesti Matti"
En olekaan pitkään aikaan kuullut nimeä Plantinga. Sehän on se Puolimatkan suosikki. Miksi tuo Taneli sanoo ateismia opiksi? 15+4 kirjoitti:
ikiateisti
Kommenteissa:
"Matti Taneli |
21.5.2012 22:47:53
Hei,
Voiko ateisti (?) Dawkings erehtyä?;)
D. luo kritisoidessaan kristinuskoa - ja ylipäätään
uskontoja - olkinukkeja (strawman), jotka hän voi melkein puhaltaa nurin. Helppo nakki ei haastetta.
Michael Martin ja Kai Nielsen ovat paljon parempia
ateistifilosofeja. Puhumattakaan Quentin Smithistä. Alvin Plantinga taitaa pestä kaikki edellä mainitut.
Hilary Putnam aivan kevyesti ja Keith Ward varmasti.
Musta tuntuu siltä, että ateismi ei ole ainoastaan
tylsä, vaan se on väärä ja pätemätön oppi!
ystävällisesti Matti"
En olekaan pitkään aikaan kuullut nimeä Plantinga. Sehän on se Puolimatkan suosikki. Miksi tuo Taneli sanoo ateismia opiksi?15 4
22.5.2012 08:00
Itse en ole näiden ateistien julkaisuihin juurikaan tutustunut.
Dawkins on hyvä esiintymään ja osaa popularisoida asiat kaiken kansan ymmärrettäväksi.
Koska mitään tiede_vs_luomisusko-taistelua ei edes synny, johtuen näiden Puolimatkojen ja Plantikoiden faktaperusteiden täydellisestä puutteesta, niin en tarvitse "vahvistusta" ateismilleni.
Lisään vielä sen, että koko ateismini on vain looginen seuraus tieteellisestä ja (toivoakseni) rationaalisesta maailmankatsomuksestani.
Tiedehän on selittänyt evoluution, suhteellisuusteorian, DNA-tutkimusten ym avulla asiat jo aika hyvin.
>>>Miksi tuo Taneli sanoo ateismia opiksi?- 15+4
ikiateisti kirjoitti:
15 4
22.5.2012 08:00
Itse en ole näiden ateistien julkaisuihin juurikaan tutustunut.
Dawkins on hyvä esiintymään ja osaa popularisoida asiat kaiken kansan ymmärrettäväksi.
Koska mitään tiede_vs_luomisusko-taistelua ei edes synny, johtuen näiden Puolimatkojen ja Plantikoiden faktaperusteiden täydellisestä puutteesta, niin en tarvitse "vahvistusta" ateismilleni.
Lisään vielä sen, että koko ateismini on vain looginen seuraus tieteellisestä ja (toivoakseni) rationaalisesta maailmankatsomuksestani.
Tiedehän on selittänyt evoluution, suhteellisuusteorian, DNA-tutkimusten ym avulla asiat jo aika hyvin.
>>>Miksi tuo Taneli sanoo ateismia opiksi?Olen ollut ateisti paljon ennen kuin tiesin tieteistä mitään. Ei vaan natsanneet jumalat ja uskonnot minun ajatusteni kanssa.
En kiellä jumalia (en vaan usko niihin) mutta uskontoja kyllä vastustan monestakin syystä, enkä vähiten siksi, että ne tekevät maailmasta ikävän paikan lukemattomille uskontojen uhreille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694702
- 1053515
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383276- 492713
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262678Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52149- 232041
- 1991960
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981571Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91468