hipsterien tekopyhyydestä

sillitrooli

Eilen vai toissapäivänä oli ketju hipstereistä. 'Hipsteri' ei välttämättä sano kaikille mitään, mutta nämä ovat sellaisia erikoisesti pukeutuvia tyyppejä, jotka ajattelevat olevansa muita tyylikkäämpiä ja parempia ihmisiä. City-hipeiksikin heitä kai kutsuttaneen, vaikka ilmaus on kyllä loukkaus aitoja hippejä kohtaan.

Hipsterit pitävät kaikesta, jossa ekologinen imago. Esimerkiksi hipsterit pitävät triplahintaisista luomuaamiaisista ja -brunsseista trendikahviloissa. Myös kirpparit ovat hipsterien suosiossa, onhan se ekologista ja kaikkee.

Samalla hipsterit ovat kuitenkin Apple-tuotteiden vankin fanipohja. iPod levisi ihmisten käyttöön vielä ihan pelkän hyödyllisyytensä ja helppoutensa takia, mutta ensimmäisen iPhonen tullessa markkinoille hipsteripopulaatio oli jo kasvanut. Apple-fanitus alkoi levitä, koska omppulogo oli hipstereille hyvä keino kertoa että "tiäätteks kuin taiteellinen ja erikoinen ja edelläkävijä mä oon". Apple-tuotteita voi arvostaa jonkin verran niiden hyvän käyttökokemuksen takia. Valitettavasti hipsterien apple-fanitus ei liity tähän. Hipsterit omivat tuotteen ihan vain koska sillä voi vahvistaa omaa pseudotaiteilijan, pseudohipin, pseudoedelläkävijän imagoaan.

Hipsterit ovat edelleen Applen suurin faniryhmä, mutta nyt hipsteriys on levinnyt laajalle erityisesti nuoriin naisiin. Nuoret naiset kuluttavat yhä enemmän ja enemmän, ja samalla juovat "ekologisia" vihannessmoothieita ja syövät luomuaamiaisia. Samoin Apple-fanitus on levinnyt laajalle varsinkin naisiin. Ai sen hyvän käyttökokemuksen takia vai? No ei tietenkään, vaan trendikkään omppulogon takia.

Surullisinta ja tekopyhintä tässä on se, että Apple on ollut vuodesta toiseen pahimpia ympäristö- ja työnormien rikkojia aasialaisissa tehtaissa. Hipsterit ja hipsteriyden vaikutuksen alle joutuneet nuoret naiset ostavat siis kännyköitä, joiden imago kertoo käyttäjän olevan ekologisesti tiedostava, ja jotka on koottu orjatyövoimalla, laskien tuplat tai triplat saasteita kiinalaisiin jokiin verrattuna muihin kännykkävalmistajiin.

Joku kysyi siinä edellisessä ketjussa, että mitä on hipsteriys. Tässä oli nyt vähän siitä, millainen on hipsterien aatemaailma: sitä ei ole. On vain imago.

264

7380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cityjuntit

      Applen suhteellisesta epäeettisyydestä en tiedä, mutta viimeiset lauseesi osuivat naulan kantaan.

      • how to b a nobrainer

      • Futaaja111

        Täysin samaa mieltä! Noita maailmanpelastajia on kyllä nähty jos jonkinmoista. Päivän päätteeksi sitten hypätään Hummeriin tai kuusilitraisella moottorilla varustettuun urheiluautoon kuin ei mitään, syödään kotona kertakäyttöastioista jne. ja aamulla taas maailmanpelastus jatkuu--ainakin julkisella paikalla... Tekopyhää touhua! Kuitenkin olen heidän kanssaan samaa mieltä ainoastaan siinä, että ympäristön kuormitusta pitäisi vähentää.

        Mitä Appleen tulee, niin Amerikassa Applea on voimakkaasti kritisoitu ympäristökysymyksistä. Hauskinta tässä on, että amerikkalainen ystäväni haukkuu itse Applen tuotteita ja ostaa vain Nokialaisia (kuten monet muut amerikkalaiset), mutta täällä Euroopassa vaan omenabuumi tuntuu jatkuvan...


      • ziguli
        Futaaja111 kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä! Noita maailmanpelastajia on kyllä nähty jos jonkinmoista. Päivän päätteeksi sitten hypätään Hummeriin tai kuusilitraisella moottorilla varustettuun urheiluautoon kuin ei mitään, syödään kotona kertakäyttöastioista jne. ja aamulla taas maailmanpelastus jatkuu--ainakin julkisella paikalla... Tekopyhää touhua! Kuitenkin olen heidän kanssaan samaa mieltä ainoastaan siinä, että ympäristön kuormitusta pitäisi vähentää.

        Mitä Appleen tulee, niin Amerikassa Applea on voimakkaasti kritisoitu ympäristökysymyksistä. Hauskinta tässä on, että amerikkalainen ystäväni haukkuu itse Applen tuotteita ja ostaa vain Nokialaisia (kuten monet muut amerikkalaiset), mutta täällä Euroopassa vaan omenabuumi tuntuu jatkuvan...

        Ei siihen hipsteriyteen kyllä välttämättä se maailmanpelastus ihanteena mitenkään liity. Ehkä kuitenki kaikkein eniten se oman "persoonan" korostaminen kaikella sellaisella, minkä voi kuvitella jonkun toisen silmissä näyttävän uniikilta/retrolta -you name it.

        Todelliset maailmanpelastajat, akateemiset ja valveutuneet nuoret, ovat kyllä ihan tosissaan kiinnostuneita esimerkiksi yhteiskuntaan liittyvistä kysymyksistä. Tällaisia nuoria ei välttämättä yhdistä mikään ulkoinen tyyli, vaan yhteiskunnallinen hereilläolo.

        Hipsterin mieltä kiihottaa kirppareiden lisäksi lähinnä elämäntapalehdet tms.


    • sadfasdfasdfsadfasdf

      Naulankantaa. Applessa yksilöllistä on vain imago. Mitään älyllistä yksilöllisyyttä ei orjatyövoiman käyttöön liity. Se on erittäin laskelmoidusti liikkeelle laskettu tuote massoille, jotka haluaisivat olla yksilöitä, mutta eivät siihen kykene.

      Apple antaa mahdollisuuden kokea yksilöllisyyttä turvallisesti, ilman että joutuisi oikeasti kohtaamaan oikeaa, vaarallista ja pelottavaa yksilöllisyyttä, omata asioihin oma näkökulma ja puolustaa sitö. Silloin kun voisi joutua aivan yksin. Hipsteri on samanlainen tuote. Turvallista imagoon perustuvaa yksilöllisyyttä ilman oman näkökulman todellista vaaraa. Älyllinen yksilöllisyys on yksinäinen tie.

      Ja tästä päästään harkinnan ja tunneperäisen ajattelun eroon. Imago ja kaikki teerikukkoilu on tunneperäistä "yksilöllisyyttä". Mutta tunteet ovat jaettuja kokemuksia. Tunteet eivät kykene tarjoamaan omaa ainutlaatuista näkökulmaa kuten järki. Kommunistien voitonmarssit Moskovassa punalippuineen, jalkapallofanit katsomossa, niissä ihmiset jakavat tunteensa. He eivät omaa töysin yksilöllistä näkökulmaa, jota puolustaa. Ja kun ihmisille kerrottaan, että juuri sinun tunteesi ovat ainutlaatuisia ja tekevät sinusta yksilön, se on valhe. Tätä valhetta Apple hyödyntää varsin taidokkaasti markkinoinnissaan.

      • ldfkgjldfgdjl

        Tai sitten tyttöporukka pitää vähän samanlaisista miehistä.

        Täällä palstalla kirjoitteleva Gloriana D. korostaa aina tykkäävänsä muka aivan erilaisista miehistä kuin kukaan muu. Epäilen vähän.


      • En usko, että kukaan ostaa Applen ollakseen yksilöllinen.


      • ldfkgjldfgdjl kirjoitti:

        Tai sitten tyttöporukka pitää vähän samanlaisista miehistä.

        Täällä palstalla kirjoitteleva Gloriana D. korostaa aina tykkäävänsä muka aivan erilaisista miehistä kuin kukaan muu. Epäilen vähän.

        En ole korostanuut mitään tuohon suuntaankaan. Ainoastaan täydellinen idiootti kuvittelee olevansa uniikki pikku lumihiutale.

        Sille en voi mitään, etten tykkää ruskettuneista möykkymiehistä joita täällä aina tarjoillaan.


      • agdega
        gloriana_demeter kirjoitti:

        En usko, että kukaan ostaa Applen ollakseen yksilöllinen.

        mulle ostettiin se koska äiti halus vaan ostaa kalliin puhelimen jossa on paljon muistia ja kaikkee. mun viestissä ei kyllä ole pointtia mutta mitä siitä


      • nyt ollaan asian ytimessä. Media on keksinyt varmaan tuon hipsteri-idean tai sitten entä jos Apple on keksinyt koko jutun että saa myytyä niitä hikipajatuotteitaan!


      • ex-konna
        gloriana_demeter kirjoitti:

        En ole korostanuut mitään tuohon suuntaankaan. Ainoastaan täydellinen idiootti kuvittelee olevansa uniikki pikku lumihiutale.

        Sille en voi mitään, etten tykkää ruskettuneista möykkymiehistä joita täällä aina tarjoillaan.

        Mites sit tällänen kuiva ja kalpea pitkätukka?ei tartu aurinko muuten ku ihottuman muodossa!joo ja aito 60-luvun hippi olen!rauhaa kaikille!


      • ex-konna kirjoitti:

        Mites sit tällänen kuiva ja kalpea pitkätukka?ei tartu aurinko muuten ku ihottuman muodossa!joo ja aito 60-luvun hippi olen!rauhaa kaikille!

        Luultavasti liian vanha kun kerta nuoruutesi elit 60-luvulla. Ei se ikä aina paina mutta useimmilla painaa.


      • OMG!
        agdega kirjoitti:

        mulle ostettiin se koska äiti halus vaan ostaa kalliin puhelimen jossa on paljon muistia ja kaikkee. mun viestissä ei kyllä ole pointtia mutta mitä siitä

        No sun viestissä ei todellakaan ollut pointtia ja ei millään pahalla, mutta jos tuo juttusi oli totta, äitisi taitaa olla vähän tyhmä... "paljon muistia ja kaikkee..." TSIISUS!


      • Raami Ikänen
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Luultavasti liian vanha kun kerta nuoruutesi elit 60-luvulla. Ei se ikä aina paina mutta useimmilla painaa.

        Mutta onhan meillä paremmat puvut.Hmm.Sentään.


      • ludmila3

        Jos miehellä on pullea lompsa, niin se ratkaisee kaiken.
        Nou mani, nou hani!


      • maailman laita
        OMG! kirjoitti:

        No sun viestissä ei todellakaan ollut pointtia ja ei millään pahalla, mutta jos tuo juttusi oli totta, äitisi taitaa olla vähän tyhmä... "paljon muistia ja kaikkee..." TSIISUS!

        Eikö nuo ole ne normaalit perusteet, joilla tavis ostaa elektronisen laitteen? Mikä on kyllä sinänsä hyvin surullista...


      • tr0llaus ta(ko)
        maailman laita kirjoitti:

        Eikö nuo ole ne normaalit perusteet, joilla tavis ostaa elektronisen laitteen? Mikä on kyllä sinänsä hyvin surullista...

        itse kyllä luin tuon agdegan viestin trolliksi. mutta miten vain.


      • Paha vika
        tr0llaus ta(ko) kirjoitti:

        itse kyllä luin tuon agdegan viestin trolliksi. mutta miten vain.

        En ostanut iPhonea kun niitä ei saa sinisinä!


    • Reipas Mies

      Ei se minua haittaa ,että hippeuden aate kirjoa tai juuri tämä imagon tuonti esille on tuotteistettu symboleiksi, kuten phonet ja padit, joita käyttämällä tämä uusi polvi on in. Nämäkin brunssailijat taitavat pelätä kuitenkin oikeaa vapautta, koska ovat sympoliensa orjia. Kuten työnsä ja muiden mielistelyn.

      Käynhän minäkin usein kirppareilla, koska en vain kaupoista löydä niitä vaatteita joita tulee kirppiksiltä mukaan pikkurahalla otettua.

    • No minä käyn kirppareilla, pyrin elämään ekologisesti ja minulla on mac.

      Sekö minusta hipsterin tekee?

      En kuitenkaan pukeudu tarkoituksellisen typerästi, käy trendikahviloissa ja konekin on tarkoituksen mukaisesti mac, ei imagon takia. Mac vaan on tietyissä hommissa paljon parempi.

      • hipster douchebag

        Hipsterit eivät myöskään koskaan tunnusta olevansa hipstereitä. Kuunteletko indierokkia?


      • hipster douchebag kirjoitti:

        Hipsterit eivät myöskään koskaan tunnusta olevansa hipstereitä. Kuunteletko indierokkia?

        Kyllä minä joskus rokkia kuuntelen mutta hitostako minä tiiän onko se indietä vai ei.
        Enimmäkseen kuuntelen kuitenkin metallia ja räppiä.


      • hipster douchebag kirjoitti:

        Hipsterit eivät myöskään koskaan tunnusta olevansa hipstereitä. Kuunteletko indierokkia?

        En minä ole kieltänyt olevani hipsteri, en vain ole kertyaakaan vielä saanut siitä kuvausta joka osuisi minuun varsinaisesti.


      • How to be a hipster
        gloriana_demeter kirjoitti:

        En minä ole kieltänyt olevani hipsteri, en vain ole kertyaakaan vielä saanut siitä kuvausta joka osuisi minuun varsinaisesti.

        Voit siirtyä seuraavalle levelille tuossa orastavassa hipsteriydessäsi kuuntelemalla tämän sivuston kehumia bändeja ja levyjä: http://pitchfork.com/reviews/best/albums/


      • How to be a hipster kirjoitti:

        Voit siirtyä seuraavalle levelille tuossa orastavassa hipsteriydessäsi kuuntelemalla tämän sivuston kehumia bändeja ja levyjä: http://pitchfork.com/reviews/best/albums/

        Sori mutta ei kiinnosta. Taidat itse jo olla sillä levelillä kun tiedät tuollaisen sivustonkin.

        Minä jatkan mieluummin tämän parissa:
        http://youtu.be/Nrbc_0Pf10Q


      • jäit kiinni
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Sori mutta ei kiinnosta. Taidat itse jo olla sillä levelillä kun tiedät tuollaisen sivustonkin.

        Minä jatkan mieluummin tämän parissa:
        http://youtu.be/Nrbc_0Pf10Q

        Hah! Beastie Boyshan on hipsterimusaa. Pitchforkista löydät lisää samanlaista ironista elektronisella pörinällä maustettua renkutusta.


      • Hipster douchebag
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Sori mutta ei kiinnosta. Taidat itse jo olla sillä levelillä kun tiedät tuollaisen sivustonkin.

        Minä jatkan mieluummin tämän parissa:
        http://youtu.be/Nrbc_0Pf10Q

        Älä taistele luontaista taipumustasi vastaan. Syleile sisäistä hipsteriyttäsi ja ole onnellinen.


      • Hehee...

      • jäit kiinni kirjoitti:

        Hah! Beastie Boyshan on hipsterimusaa. Pitchforkista löydät lisää samanlaista ironista elektronisella pörinällä maustettua renkutusta.

        Niin? En ole kieltänyt olevani hipsteri. Ette vain ole onnistuneet kirjaamaan siitä määritelmää, joka sopisi minuun.

        Muita hipsterimuusikkoja: Metallica, Nofx, Raised fist, Lamb of god, Pink, Armageddon Clock, Heaven shall burn, Cypress Hill, Johnny Cash, Killswitch Engaga, Opeth, Prodigy, Rage against the machine, Tom waits.


      • Hipster douchebag kirjoitti:

        Älä taistele luontaista taipumustasi vastaan. Syleile sisäistä hipsteriyttäsi ja ole onnellinen.

        Voisin syleilläkin jos antaisitten siitä määritelmän, joka sopii minuun. Kuvitteletko oikeasti, että imago kiinnostaa minua?


      • Hipster douchebag kirjoitti:

        Älä taistele luontaista taipumustasi vastaan. Syleile sisäistä hipsteriyttäsi ja ole onnellinen.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Hipsteri

        Pukeudun työväenluokkaisesti varmaan. En pukeudu ironisesti tai nuorisokulttuurivaikutteisesti. En harrasta indiemusiikkia.


      • lghköfglhfkl
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Voisin syleilläkin jos antaisitten siitä määritelmän, joka sopii minuun. Kuvitteletko oikeasti, että imago kiinnostaa minua?

        Vahva, itsenäinen ja kapinallinen? Vai vahingossako imagosi on syntynyt?


      • Windows on paras.

        "Mac vaan on tietyissä hommissa paljon parempi."

        Itseasiassa ei ole.


      • Windows on paras. kirjoitti:

        "Mac vaan on tietyissä hommissa paljon parempi."

        Itseasiassa ei ole.

        Windows on paskin käyttöjärjestelmä mitä on keksitty.
        Mihin käytät konettasi? Kotikäytössä pärjää ihan normi pc:llä mutta minun hommissani se tilttailee jatkuvasti. Mac pelittää taas täydellisesti jo useampaa vuotta.


      • lghköfglhfkl kirjoitti:

        Vahva, itsenäinen ja kapinallinen? Vai vahingossako imagosi on syntynyt?

        Onko tuo minun imagoni? Wau.


      • realismus
        gloriana_demeter kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Hipsteri

        Pukeudun työväenluokkaisesti varmaan. En pukeudu ironisesti tai nuorisokulttuurivaikutteisesti. En harrasta indiemusiikkia.

        Nyt selvinnyt mikä on hipsteri, seuraavaksi selvitän, mitä on indiemusiikki.... Kyllä tämä palsta on sentään sivistävä :D


      • sdgfhhsgf
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Windows on paskin käyttöjärjestelmä mitä on keksitty.
        Mihin käytät konettasi? Kotikäytössä pärjää ihan normi pc:llä mutta minun hommissani se tilttailee jatkuvasti. Mac pelittää taas täydellisesti jo useampaa vuotta.

        Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä hommissa se mac sitten on parempi?


      • sdgfhhsgf kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä hommissa se mac sitten on parempi?

        Mitenkäs onnistuisin tämän ympäripyöreästi ilmaisemaan, ettei ammattini paljastu....
        Mac ei jumitu tai kaadu kuten PC jos joutuu pyörittämään useita ohjelmia kerrallaan.
        Maciin eivät myöskään haittaohjelmat tartu yhtä helposti.


      • lghköfglhfkl
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Onko tuo minun imagoni? Wau.

        Niin siis itseään "vahva, itsenäinen nainen" kutsuvat ovat käytännössä jotain vähän muuta.


      • lghköfglhfkl kirjoitti:

        Niin siis itseään "vahva, itsenäinen nainen" kutsuvat ovat käytännössä jotain vähän muuta.

        Niin? Mitä tekemistä tuolla nyt on minun kanssani? Sinähän minua kutsuit sanoilla "Vahva, itsenäinen ja kapinallinen".


      • ärripurri .
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Niin? Mitä tekemistä tuolla nyt on minun kanssani? Sinähän minua kutsuit sanoilla "Vahva, itsenäinen ja kapinallinen".

        Sellaista imagoa yrität selvästi luoda, vaikka lopputulos on enemmänkin tosikkomainen saivartelija ja kiukutteleva kinastelija.


      • ärripurri . kirjoitti:

        Sellaista imagoa yrität selvästi luoda, vaikka lopputulos on enemmänkin tosikkomainen saivartelija ja kiukutteleva kinastelija.

        En yritä mutta eikö imagoni pitäisi sitten olla tosikkomainen saivartelija, eikä "Vahva, itsenäinen ja kapinallinen"?


      • ...
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Mitenkäs onnistuisin tämän ympäripyöreästi ilmaisemaan, ettei ammattini paljastu....
        Mac ei jumitu tai kaadu kuten PC jos joutuu pyörittämään useita ohjelmia kerrallaan.
        Maciin eivät myöskään haittaohjelmat tartu yhtä helposti.

        Turha tuudittautua siihen uskoon, että Mac olisi jotenkin turvallisempi.
        Maciin ei vaan ole tehty niin paljon haittaohjelmia, koska käyttäjiä ei ole paljon.


      • Niin se vain on
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Mitenkäs onnistuisin tämän ympäripyöreästi ilmaisemaan, ettei ammattini paljastu....
        Mac ei jumitu tai kaadu kuten PC jos joutuu pyörittämään useita ohjelmia kerrallaan.
        Maciin eivät myöskään haittaohjelmat tartu yhtä helposti.

        Käyttäjässä vika, jos onnistuu saamaan pc:n kaatumaan


      • Olet homoseksuaali

      • ... kirjoitti:

        Turha tuudittautua siihen uskoon, että Mac olisi jotenkin turvallisempi.
        Maciin ei vaan ole tehty niin paljon haittaohjelmia, koska käyttäjiä ei ole paljon.

        Ai jaa...en tiennyt kuulee...hui...

        Sarkasmia jos et tajua.


      • Niin se vain on kirjoitti:

        Käyttäjässä vika, jos onnistuu saamaan pc:n kaatumaan

        Ei ole tässä tilanteessa mutta vaikka olisi, niin mac toimii kuitenkin täydellisesti.
        Hullun fanaattisia te PC-nörtit. Saakeli.



      • ...
        gloriana_demeter kirjoitti:

        En yritä mutta eikö imagoni pitäisi sitten olla tosikkomainen saivartelija, eikä "Vahva, itsenäinen ja kapinallinen"?

        Loistava esimerkki saivartelustasi. Tuskinpa kukaan täällä ainakaan pitää sinua kapinallisena. Korkeintaan ärsyttävänä.


      • Niin se vain on
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Ei ole tässä tilanteessa mutta vaikka olisi, niin mac toimii kuitenkin täydellisesti.
        Hullun fanaattisia te PC-nörtit. Saakeli.

        Olet väärässä.


      • ... kirjoitti:

        Loistava esimerkki saivartelustasi. Tuskinpa kukaan täällä ainakaan pitää sinua kapinallisena. Korkeintaan ärsyttävänä.

        Niin? Minä en ole kutsunutkaan itseäni kapinalliseksi, sinä sen keksit.


      • Niin se vain on kirjoitti:

        Olet väärässä.

        Vaikka olisin, niin macissä ei sellaisia ongelmia kuitenkaan edes ilmaannu.
        Ergo: Mac on parempi laite tiettyihin hommiin.


      • Niin se vain on
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Vaikka olisin, niin macissä ei sellaisia ongelmia kuitenkaan edes ilmaannu.
        Ergo: Mac on parempi laite tiettyihin hommiin.

        Turha inttää vastaan.
        Pc on parempi kaikessa


      • Niin se vain on kirjoitti:

        Turha inttää vastaan.
        Pc on parempi kaikessa

        Usko mitä fantasioita haluat mutta minulla on töissä mahtava mac, joka ei petä. Jos haluat vakuuttaa minut, niin otan ilmaisia PC:tä vastaan toki.


      • fkdofsjgkjv

        KYLLÄ!


      • hipsteriinako?
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Usko mitä fantasioita haluat mutta minulla on töissä mahtava mac, joka ei petä. Jos haluat vakuuttaa minut, niin otan ilmaisia PC:tä vastaan toki.

        MAC:iä käytetään ainakin yleisesti esim. mainostoimistoissa sekä muissa työpaikoissa, joissa ollaan tekemisissä esim. graafisten käyttöjärjestelmien kanssa. Tiedän, että myös musiikkia tekevät käyttävät paljon "mäkkiä". Todennäköisesti siis "Gloria" toimii jossain määrin luovalla alalla:)


      • Heh .
        hipsteriinako? kirjoitti:

        MAC:iä käytetään ainakin yleisesti esim. mainostoimistoissa sekä muissa työpaikoissa, joissa ollaan tekemisissä esim. graafisten käyttöjärjestelmien kanssa. Tiedän, että myös musiikkia tekevät käyttävät paljon "mäkkiä". Todennäköisesti siis "Gloria" toimii jossain määrin luovalla alalla:)

        Eli siis ehta hipsteri.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Windows on paskin käyttöjärjestelmä mitä on keksitty.
        Mihin käytät konettasi? Kotikäytössä pärjää ihan normi pc:llä mutta minun hommissani se tilttailee jatkuvasti. Mac pelittää taas täydellisesti jo useampaa vuotta.

        Itselläni ei ole ollut Windows-käyttöjärjestelmien kanssa mitään ongelmia. Macintosh PC taas ei ole koskaan sopinut minulle. Hidas, vaikeaselkoinen UI, erittäin suppea ohjelmavalikoima (tässä nyt puhun ohjelmista, jotka toimivat vähintään yhtä hyvin kuin huonommissa Windows-tietokoneissa). Mac-PC:t maksavat aivan järjettömän paljon, samalla hinnalla saa laadukkaampia Wintoosalla varustettuja tietokoneita.

        Usein kuulee sanottavan, että Mac on parempi mediatoiminnoissa, e.g. videoiden editoimisessa. Noh, olen useaan otteeseen yrittänyt tehdä videoita sillä mukana tulevalla ohjelmalla, mutta sekin on kaukana jäljessä Windows Movie Maker -ohjelmaa. En ole sitäkään kyllä käyttänyt pariin vuoteen, Adoben ohjelmistot lyövät muut laudalta.


      • sillitrooli
        Heh . kirjoitti:

        Eli siis ehta hipsteri.

        Oho... Onpas ketjuni kerännyt paljon vastauksia. Mutta niin, ei luovalla alalla työskentely tee hipsteriksi, eikä kaikki luovien alojen ihmiset käytä maccia. Osa käyttää, ja olen huomannut, että aika moni macin käyttäjistä on juuri niitä, joille on tärkeää että muut huomaavat hänen olevan macin käyttäjä. Kummasti ne photoshopit ja illustratorit pyörii kuitenkin ihan tavis-pc:lläkin.
        (Maccihan on pc, johon laitettu eri käyttöjärjestelmä, vähän kai optimoitu vielä komponentteja apple-käyttöjärjestelmää varten, ja sitten läppästy kamala hintalappu päälle.)


      • addict
        How to be a hipster kirjoitti:

        Voit siirtyä seuraavalle levelille tuossa orastavassa hipsteriydessäsi kuuntelemalla tämän sivuston kehumia bändeja ja levyjä: http://pitchfork.com/reviews/best/albums/

        Minkä ihmeen takia pitää kategorisoida ihmisiä, musiikkia ym.? Jokainen kuunnelkoon sellaista musiikkia mistä pitää ja käyttäköön sellaisia vaatteita ja läppäreitä ku pitää. Aito hippiys jäi kuuskytluvulle ja muu on vaan huonoa kopiointia... Kuunnelkaa joskus vaikka kuuskytluvun Pink Floydia ja yrittäkää tajuta mistä siinä on kyse.


      • addict
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Ai jaa...en tiennyt kuulee...hui...

        Sarkasmia jos et tajua.

        Sä vaikutat kiinnostavalta...


      • durr
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Mitenkäs onnistuisin tämän ympäripyöreästi ilmaisemaan, ettei ammattini paljastu....
        Mac ei jumitu tai kaadu kuten PC jos joutuu pyörittämään useita ohjelmia kerrallaan.
        Maciin eivät myöskään haittaohjelmat tartu yhtä helposti.

        No, ainakin paljastit että et todellakaan ole missään IT-alalla töissä. Läpi paistaa täysi tietämättömyys tietokoneista.


      • Alanmiehiä
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Windows on paskin käyttöjärjestelmä mitä on keksitty.
        Mihin käytät konettasi? Kotikäytössä pärjää ihan normi pc:llä mutta minun hommissani se tilttailee jatkuvasti. Mac pelittää taas täydellisesti jo useampaa vuotta.

        Nykyisissä Maceissa on samat komponentit kuin PC:issä. Niissä on hiukan paremmat sisuskalut kuin marketti-PC:issä ja hinta aivan tähtitieteellinen vastaavaan itse koottuun PC-kokoonpanoon nähden. Ennen Macintoshin ostoa puolsi laajemman käskykannan prosessori, joka sopi paremmin graafiseen työskentelyyn ja musiikkiin kun taas PC:issä on aina ollut suppeamman käskykannan prosessori. Kiteyttäen Mac selvisi monimutkaisemmista tehtävistä paremmin, mutta PC taas pystyy tekemään yksinkertaisia laskutoimituksia nopeammin. Mutta nykyään siis tosiaan samaa rautaa molemmissa, Maceissa noin 500 euroa kalliimmalla hinnalla.


      • hipsteriinako? kirjoitti:

        MAC:iä käytetään ainakin yleisesti esim. mainostoimistoissa sekä muissa työpaikoissa, joissa ollaan tekemisissä esim. graafisten käyttöjärjestelmien kanssa. Tiedän, että myös musiikkia tekevät käyttävät paljon "mäkkiä". Todennäköisesti siis "Gloria" toimii jossain määrin luovalla alalla:)

        Entä sitten? Jos olisin tuollaisella alalla, niin miksi saan niin vitun vähän palkkaa?

        En minä ole koneesta mitään maksanut ja toimii loistavasti(PC ei toiminut näissä hommissa lainkaan).


      • durr kirjoitti:

        No, ainakin paljastit että et todellakaan ole missään IT-alalla töissä. Läpi paistaa täysi tietämättömyys tietokoneista.

        En ole väittänyt olevani IT-alalla, eikä viestissäni ole mitään mistä voisi tulkita tiedänkö kuinkapalvon koneista vai en.

        Katsos kun en halua ilmaista miksi Mac toimii paremmin, sillä ilmaisisin samalla ammattini.


      • Kärkimies kirjoitti:

        Itselläni ei ole ollut Windows-käyttöjärjestelmien kanssa mitään ongelmia. Macintosh PC taas ei ole koskaan sopinut minulle. Hidas, vaikeaselkoinen UI, erittäin suppea ohjelmavalikoima (tässä nyt puhun ohjelmista, jotka toimivat vähintään yhtä hyvin kuin huonommissa Windows-tietokoneissa). Mac-PC:t maksavat aivan järjettömän paljon, samalla hinnalla saa laadukkaampia Wintoosalla varustettuja tietokoneita.

        Usein kuulee sanottavan, että Mac on parempi mediatoiminnoissa, e.g. videoiden editoimisessa. Noh, olen useaan otteeseen yrittänyt tehdä videoita sillä mukana tulevalla ohjelmalla, mutta sekin on kaukana jäljessä Windows Movie Maker -ohjelmaa. En ole sitäkään kyllä käyttänyt pariin vuoteen, Adoben ohjelmistot lyövät muut laudalta.

        Niin. Edelleenkään en ole väittänyt että PC olisi huonompi kuin mac, joten rauhoittukaa vähän :D


      • Han pritcher
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Usko mitä fantasioita haluat mutta minulla on töissä mahtava mac, joka ei petä. Jos haluat vakuuttaa minut, niin otan ilmaisia PC:tä vastaan toki.

        Joo ei siinä Macissa mitään eroa ole pc:n. Minulla on Mac jossa pyörii osx, Windows 7 ja Linux. Linux on oma suosikkini, kahta muuta tuskin käytän. Uusimmat wintoosat ovat teknisesti aivan samalla tasolla osx:n kanssa. Ei ole eroa useamman Softan samaan aikaan ajamisessa, muistinkäsittelyssä etc. Windows xp sitten erikseen.

        Uskallan kertoa ammattini. DI, tietotekniikka.

        Hipsterit ovat ärsyttäviä. Flow-festivaaleilla ne parveilevat ja ajavat Punavuoressa fix-pyörillä. Viikolla lorvailevat 'töissä' kahviloissa. Kuinka joku voi pystyä tekemään mitään ajattelemista vaativaa työtä kahvilassa? Yök. Lienee olen tulossa keski-ikäiseksi.


      • Han pritcher
        Alanmiehiä kirjoitti:

        Nykyisissä Maceissa on samat komponentit kuin PC:issä. Niissä on hiukan paremmat sisuskalut kuin marketti-PC:issä ja hinta aivan tähtitieteellinen vastaavaan itse koottuun PC-kokoonpanoon nähden. Ennen Macintoshin ostoa puolsi laajemman käskykannan prosessori, joka sopi paremmin graafiseen työskentelyyn ja musiikkiin kun taas PC:issä on aina ollut suppeamman käskykannan prosessori. Kiteyttäen Mac selvisi monimutkaisemmista tehtävistä paremmin, mutta PC taas pystyy tekemään yksinkertaisia laskutoimituksia nopeammin. Mutta nykyään siis tosiaan samaa rautaa molemmissa, Maceissa noin 500 euroa kalliimmalla hinnalla.

        Sori mutta nyt kyllä kirjoitat tuubaa vaikka alan mies oletkin. Nimenomaan Apple käytti PowerPC risc -suorittivat (risc=reduced instruction set computing) ja muut Intelin ties kuinka antiikinaikaisten käskyjen kanssa yhteensopiva.

        Ja ylläolevallaan ei ola mitään merkitystä edes tehokäyttäjälle ellei harrasta assembleria tai kääntäjien tekemistä.

        Ppc puolella oli ennen Wintel maailmaa altivec-kiihdytin, mutta intel vastasi nopeasti mmx tms. laajennoksila. En tiedä käyttikö esim. Adobe altivec vektorikäskyjä hyväkseen. Maybe not.

        Myös ammattilainen


      • Han pritcher
        Han pritcher kirjoitti:

        Sori mutta nyt kyllä kirjoitat tuubaa vaikka alan mies oletkin. Nimenomaan Apple käytti PowerPC risc -suorittivat (risc=reduced instruction set computing) ja muut Intelin ties kuinka antiikinaikaisten käskyjen kanssa yhteensopiva.

        Ja ylläolevallaan ei ola mitään merkitystä edes tehokäyttäjälle ellei harrasta assembleria tai kääntäjien tekemistä.

        Ppc puolella oli ennen Wintel maailmaa altivec-kiihdytin, mutta intel vastasi nopeasti mmx tms. laajennoksila. En tiedä käyttikö esim. Adobe altivec vektorikäskyjä hyväkseen. Maybe not.

        Myös ammattilainen

        Pahoittelut tuhannesta kirjoitusvirheestä. Tämän Applen tabletin itse-korjaavat näppäimistö on tosi ärsyttävä. Kai tämän ominaisuuden saa jostakin pois pältä.


      • Cherry Bomb
        addict kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia pitää kategorisoida ihmisiä, musiikkia ym.? Jokainen kuunnelkoon sellaista musiikkia mistä pitää ja käyttäköön sellaisia vaatteita ja läppäreitä ku pitää. Aito hippiys jäi kuuskytluvulle ja muu on vaan huonoa kopiointia... Kuunnelkaa joskus vaikka kuuskytluvun Pink Floydia ja yrittäkää tajuta mistä siinä on kyse.

        Aamen!


      • kumpijakampi
        Windows on paras. kirjoitti:

        "Mac vaan on tietyissä hommissa paljon parempi."

        Itseasiassa ei ole.

        No se riippuu kyllä täysin siitä, että mihin konetta käyttää.


      • Huono palkka
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Entä sitten? Jos olisin tuollaisella alalla, niin miksi saan niin vitun vähän palkkaa?

        En minä ole koneesta mitään maksanut ja toimii loistavasti(PC ei toiminut näissä hommissa lainkaan).

        Jos olet huono työssäsi... ;) ?


      • :D
        gloriana_demeter kirjoitti:

        En ole väittänyt olevani IT-alalla, eikä viestissäni ole mitään mistä voisi tulkita tiedänkö kuinkapalvon koneista vai en.

        Katsos kun en halua ilmaista miksi Mac toimii paremmin, sillä ilmaisisin samalla ammattini.

        Eli on VAIN YKSI AINUT sellainen ammatti, jossa mäkki skulaa paremmin???


      • ...
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Tykkään munasta.

        Naiset ei nauti seksistä.


      • :D kirjoitti:

        Eli on VAIN YKSI AINUT sellainen ammatti, jossa mäkki skulaa paremmin???

        En ole sellaisestakaan puhunut mitään.

        Kirjoitin 'miksi mac toimii paremmin minun työssäni', jos kertoisin syyn suoraan, niin paljastaisin samalla työni. Tuollahan tuli jo useita työpaikkoja, joissa preferoidaan mac-koneita. Minä vain en tee niitä töitä, joten en voi kertoa toimiiko mac mielestäni niissä paremmin kuin PC....oletko oikeasti jotenkin yksinkertainen?


      • ... kirjoitti:

        Naiset ei nauti seksistä.

        * Sinun kanssasi


      • ...
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Ai jaa...en tiennyt kuulee...hui...

        Sarkasmia jos et tajua.

        No nytpähän tiedät.


      • Niin se vain on
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Usko mitä fantasioita haluat mutta minulla on töissä mahtava mac, joka ei petä. Jos haluat vakuuttaa minut, niin otan ilmaisia PC:tä vastaan toki.

        Taidat vaan itsellesi yrittää uskotella, että mäkki on parempi.


      • Asiantuntija.
        gloriana_demeter kirjoitti:

        En ole sellaisestakaan puhunut mitään.

        Kirjoitin 'miksi mac toimii paremmin minun työssäni', jos kertoisin syyn suoraan, niin paljastaisin samalla työni. Tuollahan tuli jo useita työpaikkoja, joissa preferoidaan mac-koneita. Minä vain en tee niitä töitä, joten en voi kertoa toimiiko mac mielestäni niissä paremmin kuin PC....oletko oikeasti jotenkin yksinkertainen?

        Oli työsi mikä tahansa niin ihan yhtä hyvin pc:kin siinä toimii.
        Se, että kone tilttailee ei tarkoita sitä että vika on windowsissa.


      • Niin se vain on kirjoitti:

        Turha inttää vastaan.
        Pc on parempi kaikessa

        PC on rauta, Windows on käyttis. MAC on periaatteessa vain rauta, mutta käyttis on ilmeisesti myös integroitu siihen, eikä toimi juuri muilla koneilla. MAC:iin saa varmaan myös Linuxin, kuten myös PC:hen. MACin käyttis on vakaa, koska perustuu muistaakseni johonkin Unix-kerneliin.

        Itselleni ei ole niinkään väliä mikä on rauta, kunhan alla on kunnon Unix, kuten Linux.

        Esim.
        find bib -type f | grep .pdf | wc -l

        Etsii kaikki pdf-tiedostot yhdestä hakemistosta, ja laskee niiden määrän.


      • ef
        Asiantuntija. kirjoitti:

        Oli työsi mikä tahansa niin ihan yhtä hyvin pc:kin siinä toimii.
        Se, että kone tilttailee ei tarkoita sitä että vika on windowsissa.

        Joo, mulle on kyllä sopinut molemmat. Molempiin oli omat vieroitusoireensa... Ensin kun vaihdoin macciin sitten kun takasin peeceen maailmaan ja nyt käytän molempia. Ihan jees, ei ole ongelmia, kyllä peecee potkii ihan samalla tavalla...
        Ja kaatuu.
        Ei näistä teknisistä vempeleistä tunnu mikään toimivan just.

        Mut pyörii.
        Kunhan ostaa oikeanlaisen pc:n. Tosin silti tietyissä töissä suosin maccia.
        Se on hieman kun toyota-mies kiistelee volvo-miehen kanssa. Kummallakin on maailman paras auto ja perustetta löytyy miksi se toinen ei ole mitään :)


      • Asiantuntija. kirjoitti:

        Oli työsi mikä tahansa niin ihan yhtä hyvin pc:kin siinä toimii.
        Se, että kone tilttailee ei tarkoita sitä että vika on windowsissa.

        En ole väittänyt että vika olisi Windowsissa. Mutta Mac toimii jokatapauksessa ongelmitta.

        Minun elämäni ei ole siitä kiinni kumpi on objektiivisesti parempi, olen täysin tyytyväinen työ maciini ja se vaatii järjettömän paljon vähemmän säätämistä.


      • Niin se vain on kirjoitti:

        Taidat vaan itsellesi yrittää uskotella, että mäkki on parempi.

        En ole väittänyt, että mac on parempi. Ihmettelen oikeasti miten joku voi olla noin fanaattinen näin triviaalista asiasta....


      • Niin se vain on.
        gloriana_demeter kirjoitti:

        En ole väittänyt että vika olisi Windowsissa. Mutta Mac toimii jokatapauksessa ongelmitta.

        Minun elämäni ei ole siitä kiinni kumpi on objektiivisesti parempi, olen täysin tyytyväinen työ maciini ja se vaatii järjettömän paljon vähemmän säätämistä.

        Olet tyhmä.


      • Niin se vain on.
        gloriana_demeter kirjoitti:

        En ole väittänyt, että mac on parempi. Ihmettelen oikeasti miten joku voi olla noin fanaattinen näin triviaalista asiasta....

        Itse olet täällä fanaattisena puolustamassa mäkkiä


      • Hintsterit tiedetään
        Han pritcher kirjoitti:

        Joo ei siinä Macissa mitään eroa ole pc:n. Minulla on Mac jossa pyörii osx, Windows 7 ja Linux. Linux on oma suosikkini, kahta muuta tuskin käytän. Uusimmat wintoosat ovat teknisesti aivan samalla tasolla osx:n kanssa. Ei ole eroa useamman Softan samaan aikaan ajamisessa, muistinkäsittelyssä etc. Windows xp sitten erikseen.

        Uskallan kertoa ammattini. DI, tietotekniikka.

        Hipsterit ovat ärsyttäviä. Flow-festivaaleilla ne parveilevat ja ajavat Punavuoressa fix-pyörillä. Viikolla lorvailevat 'töissä' kahviloissa. Kuinka joku voi pystyä tekemään mitään ajattelemista vaativaa työtä kahvilassa? Yök. Lienee olen tulossa keski-ikäiseksi.

        Nämä miespuoliset hintsterit ne muuten pukeutuvat kuten homot. Ja sitä mäkkiä aikanaan kaupattiin "luovalle luokalle" joka eritoten ja nimenomaan siis tarkoittaa pyllyynkäyvää väkeä. Minä olen kuulkaa Suomen heteroin ohjelmoitsija, enkä mäkkiin koske edes kumihanskat kädessä.


      • Niin se vain on. kirjoitti:

        Itse olet täällä fanaattisena puolustamassa mäkkiä

        Enhän ole.


      • Niin se vain on. kirjoitti:

        Olet tyhmä.

        Loppuiko argumentit?


      • Troubleman
        ... kirjoitti:

        Turha tuudittautua siihen uskoon, että Mac olisi jotenkin turvallisempi.
        Maciin ei vaan ole tehty niin paljon haittaohjelmia, koska käyttäjiä ei ole paljon.

        No onhan se turvallisempi jos ei ole tehty niin paljon haittaohjelmia.


    • tsadaa wuuudstok jne

      Et sitten saanut hipsteritytöltä pimpulaa treffien päätteeksi?

      Koitas ostaa sellaiset epätyylikkäät kekkoslasit ja pistä päälle liian pienet värikkäät, mielellään punaiset, housut ja lähes ylös asti napitettu kauluspaita jollain naurettavalla kuviolla ynnä "persoonallinen" kaulahuivi niin johan sakset aukeavat. Lisäksi korosta olevasi suvaitsevainen luomuekologisti ja olevasi huolissasi ilmaston lämpenemisestä.

      • Paskanluojat

        Ei riitä.

        Pitää asua, tai siis sanoa asuvansa Kalliossa tai Punavuoressa (hipsterihän voi olla vain Helsingissä, tämä selviö), ja työskennellä, tai siis sanoa työskentelevänsä LUOVALLA ALLA.


      • ymmärtämätön
        Paskanluojat kirjoitti:

        Ei riitä.

        Pitää asua, tai siis sanoa asuvansa Kalliossa tai Punavuoressa (hipsterihän voi olla vain Helsingissä, tämä selviö), ja työskennellä, tai siis sanoa työskentelevänsä LUOVALLA ALLA.

        En lakkaa ihmettelemästä miehen ajatusmaailmaa. Elämä pyörii munan ja pimpulan ympärillä. Voiko se johtua oikeasti siitä että sitä ei saa?? siis pimpulaa.


      • koita ymmärtää
        ymmärtämätön kirjoitti:

        En lakkaa ihmettelemästä miehen ajatusmaailmaa. Elämä pyörii munan ja pimpulan ympärillä. Voiko se johtua oikeasti siitä että sitä ei saa?? siis pimpulaa.

        Siitä puhe mistä puute. Ap:n katkera teksti kertoo karua kieltään epäonnesta naisrintamalla. Usein namua saavat eivät ole niin kiukkuisia ja katkeria kuin sitä saamattomat.

        Seksi paisuu pääpuheenaiheeksi silloin kun sitä ei saa. Samoin jos sulla on tosi kova nälkä niin todennäköisesti puhut syömisestä ja ruoasta muun keskustelun lomassa. Ontuva esimerkki mutta näin se usein on.

        Tosin tekstisi vahvistaa mies1985:en, sillitroolin ja naisasialuuserin väittämää ettei nainen nauti seksistä. Jos nauttiset et ihmettelisi miksi muut siitä puhuvat. Nih.


      • ymmärtämätön
        koita ymmärtää kirjoitti:

        Siitä puhe mistä puute. Ap:n katkera teksti kertoo karua kieltään epäonnesta naisrintamalla. Usein namua saavat eivät ole niin kiukkuisia ja katkeria kuin sitä saamattomat.

        Seksi paisuu pääpuheenaiheeksi silloin kun sitä ei saa. Samoin jos sulla on tosi kova nälkä niin todennäköisesti puhut syömisestä ja ruoasta muun keskustelun lomassa. Ontuva esimerkki mutta näin se usein on.

        Tosin tekstisi vahvistaa mies1985:en, sillitroolin ja naisasialuuserin väittämää ettei nainen nauti seksistä. Jos nauttiset et ihmettelisi miksi muut siitä puhuvat. Nih.

        Nautin todella hyvästä seksistä ja se on NORMAALI osa elämää. Kuuluu elämään juuri niinkuin syöminen. Silti siitä ei tarvitse tehdä elämää SUUREMPAA asiaa. :D


      • koitas jälleen
        ymmärtämätön kirjoitti:

        Nautin todella hyvästä seksistä ja se on NORMAALI osa elämää. Kuuluu elämään juuri niinkuin syöminen. Silti siitä ei tarvitse tehdä elämää SUUREMPAA asiaa. :D

        Sen lisäksi ettet ymmärrä sarkasmia meni sinulta pointti kokonaan ohi. Et puhu seksistä koska saat sitä. Jos elät jatkuvasti seksin puutteessa niin siitä nopeasti nousee elämää suurempi ongelma. Näin yksinkertaista se on.

        Koitas ajatella joskus että on muunkinlaisia ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä kuin SINÄ.


      • elämää.....
        koitas jälleen kirjoitti:

        Sen lisäksi ettet ymmärrä sarkasmia meni sinulta pointti kokonaan ohi. Et puhu seksistä koska saat sitä. Jos elät jatkuvasti seksin puutteessa niin siitä nopeasti nousee elämää suurempi ongelma. Näin yksinkertaista se on.

        Koitas ajatella joskus että on muunkinlaisia ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä kuin SINÄ.

        Ymmärsin täysin sen. En kommentoinut sen takia sitä sen enempää juuri sen takia koska ymmärsin asian.
        Sitä vastoin kommentoin ja oikaisin luulon ettei nainen nauti seksistä. Oikeasti suurin osa tietää asian todellisuuden eli että seksi kuuluu naisen nautintoihin samalla tavalla kun miehenkin.
        Juuri ne saamattomat miehet on ensimmäisenä sanomassa ettei naiset tarvitse seksiä ja nauti siitä.
        Elämäntilanteet vaihtelee. Omassakin on ollut jaksoja ettei seksiä ole mutta en syyllistä siitä miehiä yleisesti.


      • RAAAAHHHHHH
        elämää..... kirjoitti:

        Ymmärsin täysin sen. En kommentoinut sen takia sitä sen enempää juuri sen takia koska ymmärsin asian.
        Sitä vastoin kommentoin ja oikaisin luulon ettei nainen nauti seksistä. Oikeasti suurin osa tietää asian todellisuuden eli että seksi kuuluu naisen nautintoihin samalla tavalla kun miehenkin.
        Juuri ne saamattomat miehet on ensimmäisenä sanomassa ettei naiset tarvitse seksiä ja nauti siitä.
        Elämäntilanteet vaihtelee. Omassakin on ollut jaksoja ettei seksiä ole mutta en syyllistä siitä miehiä yleisesti.

        No se etteivät naiset nauti seksistä juuri oli se sarkastinen kommentti jolla yritin mollata näitä palstalla riehuvia juntteja jotka tuota ihan oikeasti väittävät!


    • Ongelma täällä

      "Eilen vai toissapäivänä oli ketju hipstereistä."

      Joku keijo senkin poistattanut !!

    • ........

      Tuo sillitroolin avaus on taas samanlaista katkeraa itselle vieraan ryhmän (vuoroin naiset, vuoroin hipsterit) mollaamista. Minä tunnen monia hipstereitä. Se on vain yksi alakulttuuri muiden joukossa. Yhtä rasittavia on hc-nörtit, punkkarit, gootit, hiphopparit ja kaikki muutkin joiden elämäntapaan kuuluu tietyt ehdottomat arvot ja koodit pukeutumisesta musiikkimakuun jne.

      • sdfdsgf

        Paitsi, että hipsterit harvoin myöntävät olevansa hipstereitä, koska se on heistä loukkaavaa. Kun ollaan niin ernua mutta sitten olemalla hipsteri onkin osa laajempaa nuorisokulttuuria. Terminä samanlainen haukkumasana kuin pissis. Oh noes.


      • klihj
        sdfdsgf kirjoitti:

        Paitsi, että hipsterit harvoin myöntävät olevansa hipstereitä, koska se on heistä loukkaavaa. Kun ollaan niin ernua mutta sitten olemalla hipsteri onkin osa laajempaa nuorisokulttuuria. Terminä samanlainen haukkumasana kuin pissis. Oh noes.

        miten se nyt niin loukkaavaa voi olla


      • gdfadgffg
        klihj kirjoitti:

        miten se nyt niin loukkaavaa voi olla

        Sano jotain hipsteriä hipsteriksi ja katso reaktiota.


    • Pukeudun värikkäästi, kuuntelen indierockia, omistan Macin ja iPhonen, arvostelen kaupassa kovaan ääneen tuotteita joissa on lisäaineita tai epäeettisesti tuotettuja aineksia.

      Olen varmaan hipsteri.

      • The Hipster Paradox

        Et ole, koska tunnustat olevasi. Paitsi jos tuo viimeinen lause on ironinen, mitä se varmaankin on, joten olet siis hipsteri, niin kauan kun et myönnä sitä vakavasti.


      • The Hipster Paradox kirjoitti:

        Et ole, koska tunnustat olevasi. Paitsi jos tuo viimeinen lause on ironinen, mitä se varmaankin on, joten olet siis hipsteri, niin kauan kun et myönnä sitä vakavasti.

        Taidat olla hipsteri itse Hipster Paradox.


      • Applen tuotteet on tehty epäeettisesti ,. johdonmukaisuudella saavuttaa uskottavuutta ,.


      • HugaZaga kirjoitti:

        Applen tuotteet on tehty epäeettisesti ,. johdonmukaisuudella saavuttaa uskottavuutta ,.

        Kuten on kaikki muukin elektroniikka.


      • näin
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Kuten on kaikki muukin elektroniikka.

        Nokia on osallistunut kierrätykseen aktiivisesti, ainakin suuruutensa päivinä. Nokian kilpailijat eivät kierrätyksistä välitä, ne tahkoavat vain voittoa ja tuottavat uusiä jätevuoria ympäri maailmaa.


    • Garbolla on asiaa

      Olen käynyt kahdesti flow-festareilla. Oli monia hyviä bändejä. Olenko hipsteri?

    • Hipsterit on sitä väkeä jonka voi nähdä jenkkien uutisohjelma pätkissä... jossain occupy Wallstreet leirissä siinä osassa leiriä, jossa niillä on tuhansia dollareita maksavat Applet siellä ja kuntopyörä, joka toimii laturina noille laitteille kun sitä polkee. Niillä on ehkä aita joka rajaa ne köyhällistöstä ja sitä rataa...

      Sana Hipsteri itseasiassa juontuu latinan sanasta histuratum, joka tarkoittaa rikkaan perheen pikku paskaa.

      • Taas uusiversio mutta ei vaan edelleenkään osu. Olen köyhän perheen pikku paska.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Taas uusiversio mutta ei vaan edelleenkään osu. Olen köyhän perheen pikku paska.

        En minä sinusta tiedä... Hipstereistä puhuin

        Plus ei mac ole missään kyllä parempi... Yhtä hyvä monessa, mutta pääasiassa liikaa miinuksia on siinä. Etenkin jos haluaa olla ekologinen...


      • hahmotelma kirjoitti:

        En minä sinusta tiedä... Hipstereistä puhuin

        Plus ei mac ole missään kyllä parempi... Yhtä hyvä monessa, mutta pääasiassa liikaa miinuksia on siinä. Etenkin jos haluaa olla ekologinen...

        No viittasin noihin pölleihin, joiden mielestä olen hipsteri.

        Ja kyllä mac on parempi aika monessakin suhteessa. Voin kertoa, ettei työssäni ole tullut macin kanssa ongelmia mutta PC tilttasi jatkuvalla syötöllä. Eikä mistään tusina koneista ole siis kyse. Toki peruskäyttöön mac on täysin turha vehje.
        Enkä nyt ymmärrä miten Apple muka hommailisi koneensa yhtään sen epäekologisemmin kuin muutkaan firmat.
        Muut ei vain ole jääneet välttämättä kiinni.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        No viittasin noihin pölleihin, joiden mielestä olen hipsteri.

        Ja kyllä mac on parempi aika monessakin suhteessa. Voin kertoa, ettei työssäni ole tullut macin kanssa ongelmia mutta PC tilttasi jatkuvalla syötöllä. Eikä mistään tusina koneista ole siis kyse. Toki peruskäyttöön mac on täysin turha vehje.
        Enkä nyt ymmärrä miten Apple muka hommailisi koneensa yhtään sen epäekologisemmin kuin muutkaan firmat.
        Muut ei vain ole jääneet välttämättä kiinni.

        Voi yhtä epäekologista se on muillakin.

        Mutta jos haluat päivittää mäkin mitä teet?

        Päivitin tuossa juuri konettani ja lisäsin grafiikan käsittely kykyä noin 50% tai jotain... vaihdoin siihen yhden osan. Jos mulla ois ollu vuoden vanhan PCn sijaan vuoden vanha mac ja oisin halunnu lisää suorituskykyä, niin se ois uusi mac?

        Macit on niin kamalia päivitettävyyden suhteen... Ne on myyneet tämän yhden ekologisen asian saadakseen nättiä muotoilua...
        Ja kaatuilemis ongelmille voi tehdä jotain.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Voi yhtä epäekologista se on muillakin.

        Mutta jos haluat päivittää mäkin mitä teet?

        Päivitin tuossa juuri konettani ja lisäsin grafiikan käsittely kykyä noin 50% tai jotain... vaihdoin siihen yhden osan. Jos mulla ois ollu vuoden vanhan PCn sijaan vuoden vanha mac ja oisin halunnu lisää suorituskykyä, niin se ois uusi mac?

        Macit on niin kamalia päivitettävyyden suhteen... Ne on myyneet tämän yhden ekologisen asian saadakseen nättiä muotoilua...
        Ja kaatuilemis ongelmille voi tehdä jotain.

        Asia riippuu täysin käyttötarkoituksesta kuten jo sanoin. En ole väittänyt, että mac olisi kaikissa tapauksissa parempi. Se on parempi siinä tarkoituksessa mihin minä tietokonetta tarvitsen.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Asia riippuu täysin käyttötarkoituksesta kuten jo sanoin. En ole väittänyt, että mac olisi kaikissa tapauksissa parempi. Se on parempi siinä tarkoituksessa mihin minä tietokonetta tarvitsen.

        Mmm'kay...

        Pointti on kuitenkin se, että hipsterit on naurettavia pellejä.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Mmm'kay...

        Pointti on kuitenkin se, että hipsterit on naurettavia pellejä.

        Ehkäpä täällä onkin hipstereitä piilossa kun olit miinusta saanut :D


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Ehkäpä täällä onkin hipstereitä piilossa kun olit miinusta saanut :D

        Ehkä.

        Seuraavaksi taidan sylkeää muun vaihtoehtoväen päälle, jotka eivät ihan yllä hipsteriyteen.

        Kaiken maailman happukangaslaukkuväen päälle, jotka syö vain orgaanista lähiruokaa...

        Toki ei niistäkään irtoa kuin ehkä yksi miinus lisää... Jotka tosin saattavat korvautua muutamalla plussallakin...


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ehkä.

        Seuraavaksi taidan sylkeää muun vaihtoehtoväen päälle, jotka eivät ihan yllä hipsteriyteen.

        Kaiken maailman happukangaslaukkuväen päälle, jotka syö vain orgaanista lähiruokaa...

        Toki ei niistäkään irtoa kuin ehkä yksi miinus lisää... Jotka tosin saattavat korvautua muutamalla plussallakin...

        Sanon että eivät ihan yllä, mutta siis menevät itseasiassa heittämällä ohi... He ovat pahoja.


      • czvhrrh
        hahmotelma kirjoitti:

        Ehkä.

        Seuraavaksi taidan sylkeää muun vaihtoehtoväen päälle, jotka eivät ihan yllä hipsteriyteen.

        Kaiken maailman happukangaslaukkuväen päälle, jotka syö vain orgaanista lähiruokaa...

        Toki ei niistäkään irtoa kuin ehkä yksi miinus lisää... Jotka tosin saattavat korvautua muutamalla plussallakin...

        Nyt meni kyllä vähän yli, että miksi lähiruoan syöminen on pahasta?


      • czvhrrh kirjoitti:

        Nyt meni kyllä vähän yli, että miksi lähiruoan syöminen on pahasta?

        No se sama paha väki on vastuussa rahasta joka virtaa järjestöille, jotka esim. lobbaavat afrikassa geenimuunneltujen viljelykasvien kiellon puolesta...

        Eikä meillä ole täälläkään varaa siihen. Lähiruoka ei ole pahasta välttämättä, kunhan me se eettisesti geenimuunnellaan paremmin tuottavaksi.


      • Dimitri demented
        gloriana_demeter kirjoitti:

        No viittasin noihin pölleihin, joiden mielestä olen hipsteri.

        Ja kyllä mac on parempi aika monessakin suhteessa. Voin kertoa, ettei työssäni ole tullut macin kanssa ongelmia mutta PC tilttasi jatkuvalla syötöllä. Eikä mistään tusina koneista ole siis kyse. Toki peruskäyttöön mac on täysin turha vehje.
        Enkä nyt ymmärrä miten Apple muka hommailisi koneensa yhtään sen epäekologisemmin kuin muutkaan firmat.
        Muut ei vain ole jääneet välttämättä kiinni.

        Miks sitten useimmat macin käyttäjät on just näitä peruskäyttäjiä ja ammattilaisista useimmat käyttää pc:tä

        Kyllä se vaan on niin, että pc on parempi työkäyttöön.


      • Dimitri demented kirjoitti:

        Miks sitten useimmat macin käyttäjät on just näitä peruskäyttäjiä ja ammattilaisista useimmat käyttää pc:tä

        Kyllä se vaan on niin, että pc on parempi työkäyttöön.

        PC on halvempi, sen lisäosat ovat halvempia ja lähes kaikkiin hommiin tarpeeksi hyvä. Mac on kuitenkin parempi joihinkin hommiin. PC ei ole parempi minun työkäyttööni.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        PC on halvempi, sen lisäosat ovat halvempia ja lähes kaikkiin hommiin tarpeeksi hyvä. Mac on kuitenkin parempi joihinkin hommiin. PC ei ole parempi minun työkäyttööni.

        Elä unohda tärkeää ominaisuutta... PC on persoonallisempi.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        PC on halvempi, sen lisäosat ovat halvempia ja lähes kaikkiin hommiin tarpeeksi hyvä. Mac on kuitenkin parempi joihinkin hommiin. PC ei ole parempi minun työkäyttööni.

        Toisekseen... Sen lisäksi että PC on halvempi, on se myös kalliimpi jos haluaa. Ai niin... Koska se voi olla minkälainen vaan.

        Mutta minä vihdoin taidan jättää aiheen joka on suht turha...


      • hahmotelma kirjoitti:

        Elä unohda tärkeää ominaisuutta... PC on persoonallisempi.

        Toki toki. Hauskaa tässä on se, etten ole väittänyt PC:tä paskaksi vaan ainoastaan kertonut että Mac sopii minun työhöni paremmin. Aika ärhäkkää porukkaa tuli kommentoimaan :D


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Toki toki. Hauskaa tässä on se, etten ole väittänyt PC:tä paskaksi vaan ainoastaan kertonut että Mac sopii minun työhöni paremmin. Aika ärhäkkää porukkaa tuli kommentoimaan :D

        Se on pyhä asia, sillä mäkki on saatanasta.


      • digihiki
        gloriana_demeter kirjoitti:

        PC on halvempi, sen lisäosat ovat halvempia ja lähes kaikkiin hommiin tarpeeksi hyvä. Mac on kuitenkin parempi joihinkin hommiin. PC ei ole parempi minun työkäyttööni.

        Juju onkin siinä, että Apple myy käytännössä samoja pc-komponentteja kalliimmalla hinnallla. Näytönohjaimet, muistit, ssd- tai kovalevyt edustavat yleensä niitä halvemman hintahaitarin pc-komponentteja.

        Hipsterit kuvittelevat niiden edustavan parempaa laatua, silloin kun ne myydän Applen tuotteen sisällä :D


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Toki toki. Hauskaa tässä on se, etten ole väittänyt PC:tä paskaksi vaan ainoastaan kertonut että Mac sopii minun työhöni paremmin. Aika ärhäkkää porukkaa tuli kommentoimaan :D

        nooh kyllä ainakin Windowsia haukuit tuolla ylempänä maailman paskimmaksi ,.


      • addict
        gloriana_demeter kirjoitti:

        No viittasin noihin pölleihin, joiden mielestä olen hipsteri.

        Ja kyllä mac on parempi aika monessakin suhteessa. Voin kertoa, ettei työssäni ole tullut macin kanssa ongelmia mutta PC tilttasi jatkuvalla syötöllä. Eikä mistään tusina koneista ole siis kyse. Toki peruskäyttöön mac on täysin turha vehje.
        Enkä nyt ymmärrä miten Apple muka hommailisi koneensa yhtään sen epäekologisemmin kuin muutkaan firmat.
        Muut ei vain ole jääneet välttämättä kiinni.

        Oot aivan oikeessa. Kaikki firmat teettää kamansa siellä missä on halvinta ja ympäristöasioita voi kiertää ja ihmisiä riistää. Duunareilla ei oo mitään arvoo jossain kaukoidässä. Eikä luonnolla...


      • HugaZaga kirjoitti:

        nooh kyllä ainakin Windowsia haukuit tuolla ylempänä maailman paskimmaksi ,.

        Se onkin. Kyllä sekin kotikäytössä pelittää. Huonoin se minun kokeilemistani käyttiksistä on.


      • digihiki kirjoitti:

        Juju onkin siinä, että Apple myy käytännössä samoja pc-komponentteja kalliimmalla hinnallla. Näytönohjaimet, muistit, ssd- tai kovalevyt edustavat yleensä niitä halvemman hintahaitarin pc-komponentteja.

        Hipsterit kuvittelevat niiden edustavan parempaa laatua, silloin kun ne myydän Applen tuotteen sisällä :D

        Paitsi että minun töissäni mac toimii paremmin kuin pc. Jos haluat todistaa tämän vääräksi, niin lähetä ilmainen näytekone.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Se onkin. Kyllä sekin kotikäytössä pelittää. Huonoin se minun kokeilemistani käyttiksistä on.

        unohdin ettei kannata väitellä naisten kanssa tekniikasta ko teillä on se naisten logiikka yms ,.


      • Niin se vain on
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Paitsi että minun töissäni mac toimii paremmin kuin pc. Jos haluat todistaa tämän vääräksi, niin lähetä ilmainen näytekone.

        Hakeudu hoitoon.


      • Niin se vain on kirjoitti:

        Hakeudu hoitoon.

        :D Voi teitä PC-fanaatikkoja. Tämä on ehkä naurettavin keskustelu missä olen ikinä ollut osallisena.


      • hupaduba
        gloriana_demeter kirjoitti:

        :D Voi teitä PC-fanaatikkoja. Tämä on ehkä naurettavin keskustelu missä olen ikinä ollut osallisena.

        mikähän tästä sitten teki naurettavan? Onko peili tuttu kapine? Katso siihen.
        pc=personal computer


      • JAAAAAAAAAAha
        gloriana_demeter kirjoitti:

        :D Voi teitä PC-fanaatikkoja. Tämä on ehkä naurettavin keskustelu missä olen ikinä ollut osallisena.

        Voisitko pliis lakata jauhamasta itsestäsi ja koneistasi!!! Ei kiinnosta!!!! Tässä keskustelussa puhutaan ihan muusta mutta koitat jatkuvesti vetää itseäsi pääpuheenaiheeksi. Kuten tuossa hahmotelman kommentoidessa ihan muuta sait senkin pätkän käännettyä itseesi....


        Voi kristus!!!


      • hupaduba kirjoitti:

        mikähän tästä sitten teki naurettavan? Onko peili tuttu kapine? Katso siihen.
        pc=personal computer

        Ihmiset jotka eivät hyväksy muiden mielipiteitä, eli sinä esimerkiksi.


      • dfggfd
        JAAAAAAAAAAha kirjoitti:

        Voisitko pliis lakata jauhamasta itsestäsi ja koneistasi!!! Ei kiinnosta!!!! Tässä keskustelussa puhutaan ihan muusta mutta koitat jatkuvesti vetää itseäsi pääpuheenaiheeksi. Kuten tuossa hahmotelman kommentoidessa ihan muuta sait senkin pätkän käännettyä itseesi....


        Voi kristus!!!

        Itseasiassa nyt vasta tajusin kuinka ärsyttävä henkilö gloriana todella on. Tosi moni aloitus menee siihen kun joku hullu väittelee glorianan kanssa jostain täysin turhanpäiväisestä. Jotenkin gloriana tosiaan kääntää asian aina itseensä.


    • hevari<3hevari

      Ja silti sä haluat niitä enemmän kuin mitään muuta.
      Kertoo susta kaiken oleellisen.

    • Suurin osa...

      vastaantulijoista ainakin täällä "stadissa" on ns. hipstereitä.
      Veikkaan, että yhtä suuri osa ei edes tiedä mitä tuo termi
      hipsteri tarkoittaa :)

    • tsadilainen*

      Kulunut aihe tehdä edes tällainen avaus. Hipstereistä kirjoitettiin jo pari vuotta sitten Nyt-liitteessä, Virpi Salmi on useasti kirjoittanut kolumneissaan tästä ilmiöstä, esim.
      http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Ihana hippikesä/1135267563877

      Hipstereitä on muuallakin maailmassa ja kaikelaisia parodioita löytyy:
      http://www.youtube.com/watch?v=MuyuMXCk0Es&feature=related

      Olen pahoillani, mutta avauksessasi ei sanota kauheasti mitään sellaista, mitä ei olisi jo lausuttu hipstereistä. Lähinnä pyöritellään samoja stereotypioita mitä ennenkin.

      • hip to be square

        Montako uuttaluovaa avausta suoli24:stä löydät?


    • Hipit nippuun :D !

    • Pink Lady

      Niin kauan kun apple maksaa mun palkan niin en valita enka välitä

      • minä ainakin yritän ohjailla oman työnantajani ekologisia arvostuksia ,.


      • Dr. Lecter

        Miten itsekäs paska! Kunhan rahaa tulee, en välitä vittujakaan mistään. Kivat arvot sulla...


    • V

      Tämä koko keskustelu on kummallinen.
      En ole ikinä ymmärtänyt miksi esimerkiksi luomua kannattavan ja kirpputoreilla viihtyvän odotetaan olevan myös luonnollisesti kasvissyöjä, täydellinen kierrättäjä jne jne. Eikö ole tärkeintä että edes jotenkin pyrkii (yhteiseen?)hyvään esimerkiksi joidenkin kulutustottumuksiensa kautta..

      • tavis vaan

        Totta. Minusta nykypäivänä on enemmänkin niin, että eletään omannäköistä elämää olematta tyylipuhtaasti minkään tietyn genren edustaja. En minä ainakaan ole mikään gootti, vaikka kuuntelen metallimusaa, en ole hippi vaikka kiertelen viikoittain kirppiksillä enkä ole mikään kettutyttö, vaikka kannatankin luonnonsuojelullisia asioita. Yritän elää parempaa elämää vaikuttamalla valinnoillani esim. syömällä lattiakanaloissa tuotettuja munia tai suosimalla lähiruokaa, mutta valintojen takana ei ole mitään aatetta tai -ismiä.


      • .
        tavis vaan kirjoitti:

        Totta. Minusta nykypäivänä on enemmänkin niin, että eletään omannäköistä elämää olematta tyylipuhtaasti minkään tietyn genren edustaja. En minä ainakaan ole mikään gootti, vaikka kuuntelen metallimusaa, en ole hippi vaikka kiertelen viikoittain kirppiksillä enkä ole mikään kettutyttö, vaikka kannatankin luonnonsuojelullisia asioita. Yritän elää parempaa elämää vaikuttamalla valinnoillani esim. syömällä lattiakanaloissa tuotettuja munia tai suosimalla lähiruokaa, mutta valintojen takana ei ole mitään aatetta tai -ismiä.

        Pysytäänpäs genreissä.. !

        Kunnon gootti ei kuuntele metallia.


      • maoonniintärkeeeeetä

        kyllä, samaa mieltä olen. mitättöminkin periaate on silti periaate. mutta ei se hauskaa ole jos joku on aina pätemässä omilla valinnoillaan, jotka kuitenkin ovat jokseenkin ristiriitaisia.


      • gdfgf

        Tavallaan olen samaa mieltä kanssasi, mutta toisaalta ymmärrän tuon johdonmukaisuuden edellyttämisen: tekopyhäksi toiminta muuttuu silloin, kun ollaan suureen ääneen julistamassa oman hiilijalanjäljen pienuutta lentokoneessa matkalla New Yorkkiin.


    • asdpoilhweaf

      Sellaista asiaa ei ole edes olemassa, kuin hipsteri.
      Se on ison maailman "seiska- lehtien" keksimä sana,
      joka on saatu ujutettua korviesi väliin.

    • kalsari

      Hieman off-topic.. Mutta kysyisin onko semmoselle nykyiselle muoti-ilmiölle nimitystä, kun nuoret miehet vetävät kalsarit niin korkealle että varmasti kalsareiden merkki näkyy housujen reunuksen yli.

      Huvittuneena olen seurannut tätä ilmiötä.

      - Kalsarit persvakoon muoti?

      • Olen luullut että se on ne housut jotka on alhaalla, eikä kalsarit ylhäällä.


      • housut roikkuu

    • ÄLLITÄLLI

      On sullakin päänsärky. Ketä kiinnostaa. Jokainen pukeutukoon miten haluaa, ja käyttäköön vaikka rihvelitaulua, yks hailee. Eiks sulla muitakaan ongelmia ole?

      • helppoa kun osaa

        hakeudu itseäsi kiinnostaviin keskusteluihin, se on niin helppoa.


    • ...ii..tt..ss..

      Onko täällä aivottomassa maassa asuttava?

      Mitä IHMETTÄ sillä on väliä jos haluaa syödä luomua ja kirpputoreja ja silti ostaa jotain teknologiaa. Eiköhän me kaikki osteta ja kuluteta mitä on tarjolla.
      Älkää viitsikö typeriä luokitteluja ja vielä hyvein asioiden puolesta.
      Mikä vaivaa?
      Oikeastaan 30 vuotta niin ekosysteemeissä on niin paljon puutteita, että viimeisiä aikoja eletään. Parata olisi jos suurin osa ihmisistä heräisi , mutta siitä on vaikea unelmoida, ihmiset ovat aika hukassa, näin on varmaan tarkoitettu. On hienoa löytää niitä jotka ovat etelä-Suomen pinnallisen outouden ulottumattomuudessa.

      • theOneWhoKnows

        Ihmiset jotka eivät uskalla katsoa peiliin, haukkuvat toisia hipstereiksi, kettutytöiksi, puunhalaajiksi jne, ja ennen kaikkea tekopyhiksi.

        Onko se sitten jotenkin hienompaa että ollaan ja eletään asenteella "ei pienen ihmisen teot vaikuta, kuollaan me kuitenki ennen pitkää, ihan sama, hälläväliä, ilmastonlämpeneminen on siisti juttu, inhoan kylmiä talvia".

        Nykyään ihmisten suurimpia syntejä on välinpitämättömyys ja itsekkyys. Eletään miten halutaan, ajatellaan että se ei ole muitten asia vaikka kuinka ympäristöä tuhoaisi. Eikö se tosiaan ole muitten asia? Tämä on meidän kaikkien yhteinen planeetta, ja meidän KAIKKIEN velvollisuus on pitää siitä huolta, ei tuhota sitä.

        Suurin osa ihmisistä kuitenkin tekee juuri tuota, tuhoaa. Sen kummempia miettimättä, vaikka tietääkin tasan tarkkaan missä mennään.

        Te jotka haukutte muita, miettikääpä vähän. Oletko juuri sinä tuollainen välinpitämätön p*skiainen, joka ei ole koskaan laittanut tikkua ristiin estääkseen maapallon tuhoamista?

        Veikkaan että olet.


      • Poltan myös styroksi
        theOneWhoKnows kirjoitti:

        Ihmiset jotka eivät uskalla katsoa peiliin, haukkuvat toisia hipstereiksi, kettutytöiksi, puunhalaajiksi jne, ja ennen kaikkea tekopyhiksi.

        Onko se sitten jotenkin hienompaa että ollaan ja eletään asenteella "ei pienen ihmisen teot vaikuta, kuollaan me kuitenki ennen pitkää, ihan sama, hälläväliä, ilmastonlämpeneminen on siisti juttu, inhoan kylmiä talvia".

        Nykyään ihmisten suurimpia syntejä on välinpitämättömyys ja itsekkyys. Eletään miten halutaan, ajatellaan että se ei ole muitten asia vaikka kuinka ympäristöä tuhoaisi. Eikö se tosiaan ole muitten asia? Tämä on meidän kaikkien yhteinen planeetta, ja meidän KAIKKIEN velvollisuus on pitää siitä huolta, ei tuhota sitä.

        Suurin osa ihmisistä kuitenkin tekee juuri tuota, tuhoaa. Sen kummempia miettimättä, vaikka tietääkin tasan tarkkaan missä mennään.

        Te jotka haukutte muita, miettikääpä vähän. Oletko juuri sinä tuollainen välinpitämätön p*skiainen, joka ei ole koskaan laittanut tikkua ristiin estääkseen maapallon tuhoamista?

        Veikkaan että olet.

        Kohotan käteni. Olen juuri niin itsekäs ja mukavuudenhaluinen kuin vähänkään voi olla. Heitän paristot riskiin ja poltan makkarapaketit. ENkä pidä teitä luomuekohienoihminenlähiruokajeevitunmoukkia juuri minään. Nakertakaa lähi-ituja, meikä odottelee jo innoissaan mutaatiota kunhan saadaan vähän vielä luontoa tuhottua.

        Joka aikakaudella on omat "pyhimyksensä", nyt ne ovat nämä luonnosta aha niin huolestuneet länsimaiset läskiperseet.


    • Applehan valmistaa ylihinnoiteltuja massatuotteita, ei niillä voi erottua joukosta ,. jos oikeasti haluaa erottua kännykän avulla niin pitäisi ostaa Vertu tms ,.

    • Joo, taidat olla Pentti Linkolan kavereita. Se lähinnä elää niin kuin puhuu...

    • Taidan tosiaan olla oikeassa kun olen aina tiennyt pudonneeni kehityksen kelkasta tässä tekniikankin suhteessa... 90-luvun jälkeen ei mitään applelta ole ollut...en ole omistanut ipodia puhumattakaan iphonesta koskaan, tai edes haaveillut moisesta... pelkkä etuliite jotenkin puistattaa... Ja pari ekaa viestiä luettua tästä ketjusta niin en ole kyllä koskaan ajatellu mitä muut ajattelee seksikumppaneistakaan, vaikka kuullut toki olen... Ehkä tämä hipsterijuttu ja iphonet on se syy miksi hengailen 20 vuotta itseäni vanhempien seurassa mieluiten...kun en tunne koskaan sopivani joukkoon...tähän hipsterigoottijnejne-aikaonrahaa-sukupolveen.... Ei voi tietää

    • Apple on pieni paha

      Kyllä Microsoft on paljon pahempi orjuuttaja, riistäjä ja patenttitrolli mitä Apple koskaan. Sitäpaitsi Microsoft on koko ajan käyttänyt määräävää markkina-asemaansa väärin ja yrittänyt jopa oikeustoimin estää teknologian kehitystä Microsoftille itselleen epäsuotuiseen suuntaan.

      Itse kyllästyin Microsoftin harjoittamaan globaaliin riistämiseen ja ihmisten kyykyttämiseen jo vuosia sitten, vaihdoin Linuxiin. Linux on käyttöjärjestelmänä eettinen valinta, koska linux tuotetaan täysin vapaaehtoisesti yhteisömuotoisena projektina, johon kenenkään ei ole pakko osallistua. Linux ei orjuuta ketään, vaan vapauttaa.

      Apple on hyvin pieni paha Microsoftiin verrattuna.

      • Apple yrittää seuraavaksi kaataa Googlen ja Amazonin ,. siitä on tullut hirviö jolle mikään ei riitä ,. 100mrd taalaa on jo ylimääräistä tilillä mutta lisää pitäisi saada ,. keinoja kaihtamatta, lasten kärsimyksistä säästämättä ,.


    • Opin taas uutta...=)

      MMä olen aina luullut hipstereitä vaan niiksi matalaa mallia oleviksi alushousuiksi. hheheheheh...

      • :)

        No ovathan ne nekin hipsterit...


    • minäkömuka?

      Siis onko aloittaja ottanut punaisen sijasta sinisen napin tänä aamuna?

      Vai olenko minä hipsteri? Tyylini on boho, tukkani on liukuvärjätty, korkkarit alla aina tai Converset, puhelimena galaxy s3 (sen takia että kaikki puhelinnörtit väittää parhaaksi puhelimeksi enkä tarttenut sitä iPhonea vaan sen omenan takia), käyn ainakin kerran viikossa kirppiksillä ostamassa vaatteita(vauvalleni), huonekaluja, astioita.

      En siksi, että se on muotia vaan koska se on jännittävää. Kirppiksiltä löytyy aarteita halvalla! Ihania vauvanvaatteita pilkkahintaan. Makeita vanhoja huonekaluja jotka maalaamalla/tuunaamalla saa todella hienoiksi.Ei se ekologisuus ole mikään must mutta toki plussaa tässä kulutusyhteiskunnassa Olen visualisti (luova ala?).

      Luomuaamiainen? Brunssi? No eeeei, mut torilta on kyllä kiva hakea vihannekset kesällä. Koska saa shoppailla ulkona ja myyjätkin on mukavampia :)

      Luultavasti aloittajaa ärsyttää kun itsellä ei ole siihen iPhoneen varaa ja siksi pitää vähän moittia apple-kansaa :) On nää "hipsterit" ovat niin kauheita..ehkä ap itsekin on muttei vaan myönnä!

      • deft

        "En siksi, että se on muotia vaan koska se on jännittävää. Kirppiksiltä löytyy aarteita halvalla! Ihania vauvanvaatteita pilkkahintaan. Makeita vanhoja huonekaluja jotka maalaamalla/tuunaamalla saa todella hienoiksi.Ei se ekologisuus ole mikään must mutta toki plussaa tässä kulutusyhteiskunnassa Olen visualisti (luova ala?)."
        Ja juuri näin sanoisi hipsteri...

        "Luomuaamiainen? Brunssi? No eeeei, mut torilta on kyllä kiva hakea vihannekset kesällä. Koska saa shoppailla ulkona ja myyjätkin on mukavampia :)"
        ...ja näinkin vielä.

        Joten vastaus omaan kysymykseesi on perustasolla seuraava:
        Kyllä, olet hipsteri.

        Mä vähän jo ehdin huolestua kun Silli vertasi hipstereitä hippeihin, mutta eihän se ihan täysin niin mennytkään. Hipsterit kun tykkäävät edes idean tasolla brändäämisestä (vaikka sitten niiden kirppistavaroiden kanssa jotka ovat ah niin jugendia) kun taas hipit eivät sellaisesta(kaan) välitä.


      • herääpahvi
        deft kirjoitti:

        "En siksi, että se on muotia vaan koska se on jännittävää. Kirppiksiltä löytyy aarteita halvalla! Ihania vauvanvaatteita pilkkahintaan. Makeita vanhoja huonekaluja jotka maalaamalla/tuunaamalla saa todella hienoiksi.Ei se ekologisuus ole mikään must mutta toki plussaa tässä kulutusyhteiskunnassa Olen visualisti (luova ala?)."
        Ja juuri näin sanoisi hipsteri...

        "Luomuaamiainen? Brunssi? No eeeei, mut torilta on kyllä kiva hakea vihannekset kesällä. Koska saa shoppailla ulkona ja myyjätkin on mukavampia :)"
        ...ja näinkin vielä.

        Joten vastaus omaan kysymykseesi on perustasolla seuraava:
        Kyllä, olet hipsteri.

        Mä vähän jo ehdin huolestua kun Silli vertasi hipstereitä hippeihin, mutta eihän se ihan täysin niin mennytkään. Hipsterit kun tykkäävät edes idean tasolla brändäämisestä (vaikka sitten niiden kirppistavaroiden kanssa jotka ovat ah niin jugendia) kun taas hipit eivät sellaisesta(kaan) välitä.

        Tää on jo naurettavaa. Ei saa käydä kirpparilla eikä torilla ostoksilla olematta hipsteri.


      • deft
        herääpahvi kirjoitti:

        Tää on jo naurettavaa. Ei saa käydä kirpparilla eikä torilla ostoksilla olematta hipsteri.

        Ehei, enhän mä sitä tarkoittanut. Mitä jos sä harrastaisit sisälukutaitoja ennen kuin alat tekemään oletuksia...hmm?

        Kirppareilla ja torilla saa käydä, mutta sen ei pidä määrittää persoonallisuutta eikä siitä pitäisi tehdä ylpeilyn aihetta niitä kohtaan, jotka käy kirpparilta hakemassa jotain ihan vain siksi että se on tarpeellista ja halpaa. Hipstereitä varten kirppareillakin näkee nykyään kolminumeroisia lukuja "antiikista". Jossain mättää, jos kirpputori merkitsee nykyään jotain aivan muuta kuin mun nuoruudessa.


      • juuu

        Itse asiassa.. tekstisi mukaan olet. Ilmetty sellainen.


      • eihyvääpäiväätaas

        No just joo... ap on vain kateellinen ja sitä vituttaa kun ei ole varaa Appleen!? HUH, mikä kommentti!


      • Täysin totta
        eihyvääpäiväätaas kirjoitti:

        No just joo... ap on vain kateellinen ja sitä vituttaa kun ei ole varaa Appleen!? HUH, mikä kommentti!

        Noin mää sen kans näkisin..Koska selitän samaa,et ei ikinä.

        Mut jos niit ois seinään paiskottavaks asti tai massia sen verta,
        niin mul ois ollut sellainen jo 3 vuotta...Tää on ainkin kohdallani factaa eli olen perseauki.Ja yhä useemmin ja useemmin saan itteni kiinni selittämästä siitä kuinka en mää vaan ostais kun/koska...


    • Rikelot5
    • rswhg

      Heivataan kaikki koneet kuuhun ja otetaan kirjekyyhkyt?
      YOLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pusxxx





      ...antakaa tyhmien olla tyhmiä

    • Fakta.

      Hipsteri = NÖSSÖ.

    • "trollisiili"

      tämä oli erittäin hyvä provo! :D

      • näin on

        Sillin yli vuoden pakkoselibaatti alkaa kuulua epätoivona.


    • deft

      Mitenkäs...jos muistutetaan hipsteriyden keskiöstä mieliin jotain oleellista, ennen kuin aletaan ottamaan kirjaimellisesti wikipedian informaatiota tai tekemään henkilökohtaisia oletuksia:

      http://lookatthisfuckinhipster.com/

      Tässä ketjussa on nyt useammin kuin kahdesti esiin sellainen pointti, että hipsterit eivät ole samankaltainen sosiaalinen ryhmä kuin esmes gootit tai hc-nörtit(?!), vaan käsittävät ajanmukaisia trendejä ja siksi kattavat monipuolisempia persoonallisuuksia sisäänsä.
      Hipsteriksihän voidaan tuomita niinkin pienestä "rikkeestä" kuin Karpolla on asiaa-uusintojen katsomisesta...hmm...

      • Massaa ne on

        Kyllä hipsterit ovat ihan samanlainen stereotypinen ryhmä kuin nuo muutkin. Ei taida olla pelkkää sattumaa, että lähes heiltä kaikilta löytyy samanlainen pukeutumistyyli, aatemaailma ja tietysti ne Applen laitteet. He eivät vain halua kuulla olevansa stereotypiaa pahimmillaan, koska luulevat olevansa niiiiiin undergroud jne. Heh!


      • paskamassaa
        Massaa ne on kirjoitti:

        Kyllä hipsterit ovat ihan samanlainen stereotypinen ryhmä kuin nuo muutkin. Ei taida olla pelkkää sattumaa, että lähes heiltä kaikilta löytyy samanlainen pukeutumistyyli, aatemaailma ja tietysti ne Applen laitteet. He eivät vain halua kuulla olevansa stereotypiaa pahimmillaan, koska luulevat olevansa niiiiiin undergroud jne. Heh!

        Ihan kuin ATM.t. Luulevat olevansa niiiiiiiin oikeassa isä Laasasen oppeja toistellessaan. Mitää, ei mitään, omaa sanottavaa ole yhdelläkään. Kertoo tietysti älyllisestä tasosta.


      • deft
        Massaa ne on kirjoitti:

        Kyllä hipsterit ovat ihan samanlainen stereotypinen ryhmä kuin nuo muutkin. Ei taida olla pelkkää sattumaa, että lähes heiltä kaikilta löytyy samanlainen pukeutumistyyli, aatemaailma ja tietysti ne Applen laitteet. He eivät vain halua kuulla olevansa stereotypiaa pahimmillaan, koska luulevat olevansa niiiiiin undergroud jne. Heh!

        Teoriassa joo, käytännössä ei niin simppeli juttu. Jos sä voisit esittää argumentin sille että riittääkö yksi asia leimaamaan hipsteriksi niin voisi edes yrittää keskustella.

        Itsehän en todellakaan ole hipsteri, koska tykkään väärästä musiikista ja ainakin täysin vääristä syistä, en ymmärrä luomun päälle ollenkaan, puhelimellakin tahdon vain soittaa ja lähettää alkeellisia sms-viestejä. Sen sijaan mä tykkään muun muassa vanhoista brittiläisistä komedioista epäironisesti, elän epäterveellisesti sekä fiilistelen karaokessa Popedaa (jos vain biisi on hyvä).

        Se pitää kuitenkin myöntää, että mä olin Facebookissa jo ennen kuin siitä tuli iso juttu ;)


      • moustache
        Massaa ne on kirjoitti:

        Kyllä hipsterit ovat ihan samanlainen stereotypinen ryhmä kuin nuo muutkin. Ei taida olla pelkkää sattumaa, että lähes heiltä kaikilta löytyy samanlainen pukeutumistyyli, aatemaailma ja tietysti ne Applen laitteet. He eivät vain halua kuulla olevansa stereotypiaa pahimmillaan, koska luulevat olevansa niiiiiin undergroud jne. Heh!

        Apple on aika mainstreamia kyl ku perusinssitki jo kantaa niitä..


    • Jänkhäjorma

      Te olette S.E.K.A.I.S.I.N. ja maailma on M.I.E.L.I.P.U.O.L.I.N.E.N.

    • Ainakin totta se, että Apple on imagojuttu. Toisin kuin vaikka luuserin leiman saaneella Nokialla, Applella ei ole omia kännykkätehtaita, pelkkiä alihankkijoita, ja tutkimus ja kehitystyöhön Apple laittaa 2% liikevaihdostaan kun esim. Nokia 14%.
      Mutta Apple voi tehdä näin, koska sillä on valtava kyseenalaistamattomien fanien ryhmä, joka on valmis maksamaan pelkistä imagosyistä paljon enemmän kuin me muut yhtä hyvästä toisen merkkisestä tuotteesta.

    • dfhhhhhtr

      voi itku. Kyllä mä nuo lokeroin trendipellejen kanssa samaan lokeroon vaikka kuinka käyttää kirppareita. Pitäähän nyt niitäkin ihmisiä olla jotka vetää ne marimekon ym. hilavitkutin merkkien tuotteet mun naaman eestä pois.
      Toisaalta mullakin on paljon kirppareiden made in chinachildren tuotteita koska mielestäni tavaran käyttämättömyys ei pelasta maailman lapsia. Uutena en ostaisi. Mutta nää on näitä arvokysymyksiä.
      ompuista en tiedä mulla on vielä nokia 3210? eihän kukaan yliopistopoika loukkaannu siitä?

    • Z+IG

      Kiviäkin kiinnostaa. Se on ihan oma asia, jos joku pistää omat / isin / sossun rahat macciin ja käy puputtamassa trendikaffilassa näennäisekobagelin suoraan losista tai nykistä makukahvin kanssa. Mee jutulle, jos istut naapuripöydässä, tai mee essolle muitten samanhenkisten seuraan, jos pelkäät pistäväsi hipsterikääkkää tauluun kettuunnuksissasi. Ihan mitä vaan, mutta anna muitten olla rauhassa, tekopyhyyksillä tai ilman.

      • Ja heti kättelyssä.

        Meni heti reisille ja pahasti.


    • trololololololoooo

      Eli asian ydin ei ollut hipserit vaan taas yksi täysin turha Applen vihaus ketju.

      Ja miksi helvetissä pitää ihmiset pistää kaikenlaisiin lokeroihin?
      Ketä liikuttaa miten joku pukeutuu, mitä syö, mitä musaa kuuntelee tai minkä merkkistä puhelinta/tietokonetta käyttää. Hankkikaa helvetti jo se oma elämä ni ei tarttee olla muiden elämää tuijottamassa.

      PS: Pukeudun miten huvittaa, syön mitä huvittaa, luomu ei kiinnosta ja tietokone on Applen ja puhelin Sonyn android sellainen. Löytyy myös kiinalaista tietokonetta winblowsilla varustettuna. Musana soi vaikka Sinatra tai Ramstain.

      Ketjun aloittajan kaltaiselle valivali luuserille tarjoan keskisormea.
      Riistäjän kädet ovat kylmät, omani jäiset, ihmisoikeudet eivät voisi vähempää kiinostaa koska niitä ei ole olemassakaan. Orjuus pitäs saada sallia jälleen kerran ni saatas tästäkin maailmasta parempi!

      • Ruhahahah

        Huomaaks miten kirjotat, ja kuin huonosti?
        Ämmä o hipsteri=)


    • nobody knows

      Kukaan ei ole massaa, eikä kukaan ole täysin oman tien kulkija. Näin uskon.

      Enemmän minua naurattaa ihmiset, joita kauhesti kiinnostaa lokeroida ihmisiä. :D Mitä sitten jos joku ostaa vaatteita kirpparilta mutta käyttää Applea? Parempi sekin kuin kuluttaa koko ajan kaikkea uutta sillä varjolla, et jos "yrittää kierrättää vain vähän on tekopyhä". Outo ajatus. Tosin ehkä nyt kirjoittajalla oli mielessään sellainen tyyppi (ja näitäkin löytyy kaikista "lokeroista") joka tykkää saarnata ja paasata asioista ja toimia itse toisin (eli ylipäätään tekopyhyys lienee se, mikä ärsyttää).

      Ei ole ihme että olemme joidenkin mainosten uhreja (esim. Apple) kun maailmankuvaamme yritetään koko ajan muokata siten, että luulemme tarvitsevamme juuri sen ja sen tuotteen, ja siihen vielä sosiaalinen paine päälle.

      Itse ajattelen että tärkeintä on keskittyä omaan onnellisuuteensa eikä arvostelemaan/lokeroimaan muita ihmisiä. Kuinka moni on loppujen lopuksi täysin perillä edes omista ajatuksistaan tai arvoistaan, ne kun tuppaavat muuttumaan elämäntilanteen muuttuessa.

      • Lokeroimaton

        Aamen tälle!

        Ihmiset! Eläkää omaa elämäänne ja antakaa muiden tehdä samoin. Vähän positiivisuutta hei!


      • aivojenkäyttösallitt

        Mainosten uhrit ovat imbesillejä.


    • Maglite6D
    • tekopyhät unite

      kuka on tämä "hipsteri"?

    • hate hate hate

      VIHAPUHETTA!

    • runkhari

      Mikä vitun hipsteri? Minä kuljen ns. vintage ryysyissä, koska olen niin köyhä, ettei ole varaa ostaa uusia pukimia.

      • sdfhhf

        Mistä kirppikseltä saat vaatteesi halvemmalla kuin uutena?

        Vituttaa nää uffit ja muut "second handit", jotka on nykyään niin vintagea, ennen auttaminen toimi myös toisinpäin, ja myös köyhät pystyivät ostamaan vaatteensa kirpparilta. Nykyään ei, ja vaatteet ovat kalliimpia kuin uutena. Kun ne on niin vintagea.


      • käsitteet sekaisin
        sdfhhf kirjoitti:

        Mistä kirppikseltä saat vaatteesi halvemmalla kuin uutena?

        Vituttaa nää uffit ja muut "second handit", jotka on nykyään niin vintagea, ennen auttaminen toimi myös toisinpäin, ja myös köyhät pystyivät ostamaan vaatteensa kirpparilta. Nykyään ei, ja vaatteet ovat kalliimpia kuin uutena. Kun ne on niin vintagea.

        Vintage tarkoittaa vaatetta tai asustetta, joka on 40-luvulta tai SITÄ ENNEN!!!


      • ....
        käsitteet sekaisin kirjoitti:

        Vintage tarkoittaa vaatetta tai asustetta, joka on 40-luvulta tai SITÄ ENNEN!!!

        Huh, who cares..
        Kukaan köyhä ei kuitenkaan osta vintagea tai second handia, se on selvä.


      • retrosecondvintage

      • .... kirjoitti:

        Huh, who cares..
        Kukaan köyhä ei kuitenkaan osta vintagea tai second handia, se on selvä.

        Se, että jokin on vintagea, ei tarkoita, että se olisi kallista.


      • ...
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Se, että jokin on vintagea, ei tarkoita, että se olisi kallista.

        Mistä löydät halpaa vintagea?


      • ... kirjoitti:

        Mistä löydät halpaa vintagea?

        Kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista esim.


      • ...
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista esim.

        Ja paskat löydät.


      • ... kirjoitti:

        Ja paskat löydät.

        Kaikki vintage vaatteeni ovat maksaneet all 5 euroa ja kaikki ovat kirpparilta löydetty.


      • deft
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Kaikki vintage vaatteeni ovat maksaneet all 5 euroa ja kaikki ovat kirpparilta löydetty.

        Tästä voi olla helposti samaa mieltä. Vielä kun (kaiken kokoiset) miehet löytäisivät kirppareilta vintagea.
        Kai se vain on hyväksyttävä niin, että miehet eivät vaatteilla koreile ellei kyse ole jostain tietystä ryhmästä...me muut, tavanomaisemmat, joudutaan tyytymään Seppälään sekä Intersportiin. Tai jotain vastaavaa...


    • akkahki

      Olen aina ollut kiinnostunut kierrättämisestä ja ostankin paljon vaatteita käytettynä, samoin huonekaluja ja muuta sisustushommaa. Tykkään siitä, että tuotteella on joku historia. Kaupoista (varsinkin vaatekaupoista) on usein hankala löytää minua miellyttäviä vaatteita, koska en siedä näitä nykymuodin mukaisia liian värikkäitä ja muutenkin omituisia rytkyjä. Olen myös ollut kasvissyöjä yläasteelta asti ja olen kiinnostunut ekologisuudesta. Työskentelen musiikin parissa enkä todellakaan omista mitään iPodeja (tietokoneessanikin on Windows!) tai vastaavia, kun joka päivä kuuntelee työn puolesta musiikkia niin ei todellakaan kiinnosta kuunnella sitä ruuhkabussissakin. En koe itseäni millään tavalla hipsteriksi: en omista isoja kakkuloita, en käytä converseja tai muitakaan "hipsterikuteita", pidän itseäni ihan tavallisena ihmisenä, joka nyt vaan sattuu olemaan kasvissyöjä, kiinnostunut ekologisuudesta jne. Mitä sitten?

    • TwisterHipster

      Te ootte kaikki hipstereitä - jokaisella on eriävä mielipide ja kauhee hinku päteä sillä. Njoo, mäkin oon kai.

    • Lester the slaughter

      Windowsia paskempaa käyttöjärjestelmää saa hakea. Hyvä vain että hipsterit valitsevat mieluummin Iphonen kuin esim. nokia lumian. Joten hipsterit ovat tässä asiassa hyvinkin älykkäitä ihmisiä.
      Minun kännykässäni edelleen symbian(nokia n95), seuraava kännykkä tulemaan android. Nokia ei valmista enää hyviä puhelimia,poikkeuksena tuleva nokia 808 pureview ja vielä toistaiseksi myynnissä oleva N9.
      Jos nokia jatkaa windows phone linjalla niin menkööt nokia minun puolestani konkkaan. Minulle ei koskaan kelpaa mikään windows puhelin.
      Nokia fanaatikot tietysti ovat aina eri mieltä koska niille pelleille ei kelpaa muu kuin nokia.

      Jos joutuisin valitsemaan väliltä nokia lumia tai apple iphone niin tietysti valitsisin Iphonen. Minun valintaan vaikuttavat puhelimen ominaisuudet, laatu ja käyttöjärjestelmä. Windows phone on ehdoton ei kännykän valmistajasta riippumatta. Minua kiinnostaa itse puhelin eikä se minkälainen ja minkä maalainen yritys on valmistanut puhelimen.

      Sen verran paljon olen ollut tekemisissä windowsien kanssa vapaa ajalla ja töissä(yli 10vuotta). Täytyy sanoa että microsoft on sellainen jota vihaan eniten koko maailmassa, niin paljon että voisin ilomielin vaikka hankkia laittoman aseen ja käydä ampumassa nokian stephen elopin ja microsoftin steve ballmerin, bill gatesin.

      Se on niin hupaisaa että jotkut ihmiset aina jaksavat valittaa toisten tuotevalinnoista. Keskittykää omiin valintoihinne ja jättäkää muut rauhaan.
      Tulee mieleen että taitaa AP olla töissä microsoftilla tai nokialla...

      • pc rulez

        Sillä nyt oo paskaakaan väliä mikä käyttis jossain hiton kännykässä on.


      • Lester the slaughter
        pc rulez kirjoitti:

        Sillä nyt oo paskaakaan väliä mikä käyttis jossain hiton kännykässä on.

        Ehkä ei juuri sinulle... Mutta hyvinkin monelle muulle ihmiselle on paljonkin merkitystä kännykän käyttöjärjestelmällä. Lähes kaikki tutut lopettivat nokian puhelinten ostamisen juuri windows phonen takia. Nykyään tutuistani yhdellä on Iphone, muilla samsungit, vain kolmella on nokia. Nämäkin nokiat ovat symbianilla varustettuja.

        En ole lähellekään ainoa joka vihaa microsoftia.


    • saa-mari

      Ai mitkä? Luulin että ne hipsterit on jonkunlaiset epämukavat, lantiolle asti ulottuvat naisten pikkuhousut.

    • MainsTroll

      Minäpä olen Mainstream-Trolli!

    • Cityhippi

      Aloituspostaus on kuin suoraan omista ajatuksistani.

      Tunsin yhden tyypin joka aina osti reilua kauppaa ja luomua mutta kävi pari kertaa vuodessa lentäen etelässä lomilla. Ne reilun kaupan banaanit on vähän kuin aneita. Tyypit kuvittelee, että jos vain ostaa riittävästi kamaa, niin ympäristö pelastuu. Että rahalla saa mitä vaan.

      Vihreydestä ja maailmanparantamisesta on tullut läpikaupallinen imago jolla ei ole mitään tekemistä todellisen maailmanparantamisen kanssa. Todelliset ympäristönsuojelijat ovat ne pienipalkkaiset työläiset joilla ei ole varaa ostella mitään eikä pitää autoa ja jotka eivät lomilla lennä minnekään vaan käyvät hoitamassa sairaita tai vanhoja sukulaisiaan. He eivät kuitenkaan ole onnistuneet tuotteistamaan elämäntapaansa muodikkaaksi imagoksi.

      • anonymous!

        Viestisi on kyllä täyttä totta, tuohon ei oo mtn lisättävää!


      • The Real McÄtmi
        anonymous! kirjoitti:

        Viestisi on kyllä täyttä totta, tuohon ei oo mtn lisättävää!

        Kiitos kun bumppasit yli kaksi vuotta vanhaa ketjua noinkin tärkeällä viestillä...


    • The Hand 2012

      Täällä minä ja The Hand, osoittakaapa ....? Mikä minussa on sellaista, huomioin kiihoittaa kirjoitella tollaisia?

      • +++++++++++++++++++

        The hand 1952-2012 HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH 2012 - 0000. Unohdin erään huomattavan tilin, .....................? HAH HAH HAH HAH HAH, ei vaan Filmiteollisuus on unohtanut minut, kyllä. Olen pahoillani te kaikki, joita olen todella syvällisestikin syvällisemmin arvioinut, Tokion kaupunginosaa ja omaa osaamme. Kyllä. Kyllä. Kyllä.


    • 13

      mulla on kalsarit... ne on hipsterit... revi siitä.

    • Klangius

      Tv-sarja Pasilan Kyösti Pöysti on hipsteri. Piirteet ovat korostuneet viime tuotantoklauden aikana.

    • häpsy

      Nuorisokulttuuri se vain saa vuosi vuodelta enemmän yhä epätodellisempia piirteitä. :O

    • ^xY5pQkM

      Vai on vihreille keksitty uusi nimi.

    • hohhelishoijaa

      Se näkyy se suomalainen perikateus taas nostavan päätään... Itkeäkö vai nauraa? :D

      • .....

        Tärkeintä on muistaa, että Ukko Ylijumala on oikea Jumala.


      • Voi huokaus

        Kateuskorttihan se tästä puuttuikin...


      • Voitko selventää

        Kateus niinku mille? Yritin miettiä, mutta en millään keksi.

        Applen tuotteisiin minulla olisi varaa, mutta en osta, koska en halua.


      • efgedfvgbdfg

        Äläpä jo muuta virka... Lieneekö missään yhtä säälittävän kateellisia ihmisiä kuin Suomessa? Jo pelkkä erilaisuus riittää saamaan suomijunttien naamat vihreiksi.


      • Ei kateutta
        efgedfvgbdfg kirjoitti:

        Äläpä jo muuta virka... Lieneekö missään yhtä säälittävän kateellisia ihmisiä kuin Suomessa? Jo pelkkä erilaisuus riittää saamaan suomijunttien naamat vihreiksi.

        Ei tässä ole kyse erilaisuuden pelosta, vaan siitä, että hipster-aatteesta on muodostunut valtavirtaa, koska se sattuu olemaan trendikästä ja "cool". Tässä tapauksessa tietenkin aatteen perimmäiset ja oikeasti hyvät arvot (mm. ekologisuus) jäävät nyt sivusivuun, kun pelkät Apple-laite, kekkoslasit ja silloin tällöin nautittu luomuleivos riittävät. Se on vain imago, eikä mitään muuta.


    • 32343243232

      "Surullisinta ja tekopyhintä tässä on se, että Apple on ollut vuodesta toiseen pahimpia ympäristö- ja työnormien rikkojia aasialaisissa tehtaissa. Hipsterit ja hipsteriyden vaikutuksen alle joutuneet nuoret naiset ostavat siis kännyköitä, joiden imago kertoo käyttäjän olevan ekologisesti tiedostava, ja jotka on koottu orjatyövoimalla, laskien tuplat tai triplat saasteita kiinalaisiin jokiin verrattuna muihin kännykkävalmistajiin."


      Trendit tulevat ja menevät. Tällä hetkellä Apple on saanut markkinavoimiensa takia suurimman jalansijan ja päässyt paljolti lainatuillakin tuotteilla trendituotteeksi. On kuitenkin vain ajan kysymys milloin tämä applefanitus hiipuu.

      Hipstereistä olet varmasti aivan oikeassa eli se on vain tälläinen uusi trendivillitys "cityhippeily". Halutaan näyttää tyylikkäältä ja tiedostavalta muiden silmissä joten toimitaan kaikki samalla tavalla.

    • messor

      Apple on varmaan suosittu sen tietyntyylisen mainosgrafiikan takia, siinä missä joku laiha vihreä lainehtiva tyyppi syö omenaa kuulokkeet päässä, enpä muista tarkemmin. Ja sitten siksi kun sen ideologia taitaa olla että elektroniikan toiminnasta ei pidä ymmärtää mitään. Se varmasti sytyttää ja tietynhenkisiin ihmisiin se kolahtaa ja he aistivat sen kaukaa. Vähän kuin anti-nörtti.

      Enpä usko että maastoautoilla ajelevat laajemmin. Mutta tietysti parempi ideologia sellainen joka edes yrittää ihannoida ympäristöystävällisyyttä kuin että ihannoisi pihvin syömistä yms. Matkustamisessakin taitaa eniten arvostusta saada sellaisesta että pysytään pitempään paikan päällä ja matkustetaan eri tavoilla, eikä niin että vaan lennetään viikonlopuksi jonnekin.

      En ihmette jos syövät mieluummin aamiaista ja juovat kahvia joka tosiaan saattaa olla vähän erikoisempaa, toisin kuin baarissa jossa myydään appelsiinimehua suoraan purkista 7 euroa lasi, vaikka sekaan olisikin löräytetty tilkka viinaa.

    • Minä ainakin ostin

      silloiselle naisystävälleni hipsterit ja stay upit ja hyvin sain pimpulaa. Hipsterit on hyviä. Ne avaa ja avartaa. Enkä muuten läytänyt ao. henkilöä edes kirpparilta, vaikka muuten saattaakin jo nykyisin olla kierrätyksessä...

    • Nähty juttu

      Yks synonyymi muitten joukos kuvaamaan uskomatonta idioottia.

      Sitä enne:

      -Pissis
      -Blondi
      -Pissa-liisa

      Riippuen vähän katsojan elämästä vuosikymmenestä.
      Ja nämä kaikki jotka tätä edustavat ovat hyvin onnelisia ihmisä...
      Heidän pöydässään ei kengännauhoja tunneta, mutta tietenkin mihin tahansa muoti-ilmiöön luisuminen kertoo jo sen tarvittavan. Tuollaisen ajattelun sisäisteminen on outoa kyllä äärimmäisen yleistä lapsilla joilla on
      rahoitus taattu vanhempien puolesta, ei niinkään aina yltiöpäisen
      rikkaan kuin vain lapsiin panostavan vanhemman vesa siis.
      Yhtä kaikki pidetään hyvin heikkolahjaisena kaikilla elämän osa-alueilla lisäsin tuohon vielä Motiviuksen tai jonkun muun Elixina tms. kuntosalikortin =/
      Kettutyttö-ilmiö uudesta kantista...

      • androidzzz

        Vitut jostai omenoista. Android on paras


    • 1+2+3=

      Hipstereistä en tiedä mitään,
      maailmanpelastajista vähän enemmän,
      vanhana hippinä elän mahdollisimman ekologisesti...
      Suosittelen jätteidenlajittelua, terveellisiä elämäntapoja, maailman ihmis- ja eläinoikeuksiin reagoimista kaikille ajatteleville ihmisille.

    • 258

      mullkii o sellaset alkkarit

    • Greenpeace: Apple esittelee iCoalin
      http://www.greenpeace.org/finland/fi/media/videot/Apple-esittelee-iCoalin/

      "Se mitä teet älypuhelimellasi vaikuttaa maailmaan. Applen iCloud saastuttaa kaikkialla. Automaattisesti. "

      Sivulla Gp myös hyökkää voimalla Applen pilvipalveluita kohtaan.

      Applen ympäritövaikutukset ei luultavasti ole kaikkien hipstereiden tiedossa. Minulla on vielä usko siihen, että valtaosa suomalaisista ottaa hankinnoissaan huomioon niiden ekologiset vaikutukset - ei ehdottoman tiukasti, mutta mahdollisuuksien mukaan.

    • otemporasomores

      Tämäkin keskustelu (kuten koko suoli24:n foorumi) osoittaa, että evoluution sijasta länsimainen "sivistysyhteiskunta" on käynnistänyt onnistuneesti devoluution.

      • Bada bum

        Luulin, että hipsterit oli jo todiste devoluutiosta.


    • Hesa-Esa

      Aloitus oli hyvä. Aikaisemmin en tiennyt, mikä on hipsteri, mutta nyt tiedän.

    • 432222222

      Eli mollaat kaikki hipsterit joidenkin pikkeuksien takia?

      No sinähän se fiksu ihminen olet.

    • w4yhstg bvfs

      "I'm a web developer"

      "run a blogspot page"

      hipster nörttityttö kiteytettynä, et tiedä tietotekniikasta yhtään mitään ja valitat täällä että

      "PC kaatuilee, siksi Mac"

      mee nyt vittuun.jvg

    • Vapauteen luotiin.

      En tiennyt kuin hipstereistä jotka olivat kai pienet pikkupöksyt hieman ehkä ylimitoiteuilla pitsireunoilla Mutta jos nyt käsitetään hipsterit jo kaikeksi mitä vastaan tulee,on kai käsite laajentunut?Mielestäni stretsit ovat jotenkin selväpiirteisimmät näin kesälläkin syystä tai toisesta? Täällä kirkovaltiossa ei voi heidän pyhyyttään loukata jos ovat kuinkakin vanhurskaita Muumion ilmeillään.

    • nikco

      moi kaikki suht.terveet naiset.tos teille ettei tarvi istua koneella kun josain muualla,ei olis miehiä.ei pee jauhajille!=).t.nikco

      • nikco

        ja täs 0404669201.nikco


    • Blaa blaa blaa

      "Luulin, että hipsterit oli jo todiste devoluutiosta. "

      Tai jos ovat kasarijuppien jälkeläisiä, niin devolution develutiosta. Eli silkkaa alkulimaa jo sitten lähinnä.

      "PC kaatuilee, siksi Mac" = Vaihdetaan se pa*kaksi mennyt kiintolevy uuteen tai rakennetaan kone itse ja valitaan muuta kuin sitä, halvimmista halvinta tavaraa sinne sisään.

      Tai sitten juodaan yksi kossupullo päivässä vähemmän, että tavarat pysyy pystyssä ja itse myös...

    • Teemu Milto

      Hipsterin imagolla on aatemaailma =) Se on keskinkertainen, syyllisen välinpitämätön, mauton ja etuoikeutettu. Vähän niin kuin luokanopettajaopiskelijat. Ihan oikeasti. Minäminäminä, mikävittusäootmeepois, minäminäminä.

      • Teemu Milto

        Ja hipsteri on uudenaikainen ihminen, joka ei tee innovaatioita vaan vain hyötyy niistä.


    • misantropist_i

      Ihmisiä on helppo laatikoida ja, jos sitä lähdetään tekemään niin kyllä meistä jokainen johonkin laatikkoon päätyy. Kuka on hevari, kuka uus-natsi, kuka hippi, hipsteri, kommunisti, viherpipertäjä, tai sitten se perus velkainen perheellinen volvo-mies, "menestyvä" pukumies, ahdasmielinen paksuniskainen rasisti, ja niin edelleen, listaa voisi jatkaa loputtomiin. Pointtina on, että jokainen meistä sopii johonkin ei niin imartelevaan kategoriaan. Se vaan riippuu siitä kuka niita ihmisiä ketogorioi.

      Olkoon jokainen sellainen kuin on. Jos se muita ärsyttää niin antaa ärsyttää. Osallahan se on ihan tarkoitus ja oma imago on onnistunut, jos toiset vetää siitä herneen nenään. Itse harrastan ihmisvihaa ja vihaan teitä kaikkia, ikään, ihonväriin, varallisuuteen, musiikkimakuun, lempiväriin, aatemaailmaan katsomatta.

      SUCK MY BICK FAT COCK WANKERS!

    • nikco690

      on kummia naisia ei uskalla sit ees soittaa ja siltä pohjalta.tutustua=)vaikka numeron antaa niin täälä vaan valittaa kun ei seuraa saa??t.nico.35.....0404669201 koittakaa voi onnistuakin=)...siis viekin naisille!!.

    • amused_

      hipstereissä on sekin huvittava ristiriita, että tarkoitushan ois olla mahdollisimman kaukana mainstreamistä (uuttajännääerilaistajee) mut totuushan on, että hipsterikäsite onkin jo itsessään mainstreamiä?! :DD

    • Suomi Org

      Oletko koskaan halunnut perustaa yrityksen?
      Päästä maasi eduskuntaan?
      Tai keinotella osakkeilla?

      Vai ehkä jopa nousta presidentiksi johtamaan maata?

      Jos vastasit yhteenkin kyllä, on e-Sim tarkoitettu juuri sinulle.

      Mikä e-Sim?
      e-Sim on viime syksynä luotu, jatkuvasti kehittyvä maailmanlaajuinen selainpohjainen strategiapeli, jossa voit toteuttaa itseäsi kuten haluat. Voit perustaa sanomalehden ja hankkia satoja lukijoita, taistella maasi simMaailman valtiaaksi ja paljon muuta. Peliin sisältyy tällä hetkellä Sota-, talous- ja politiikkamoduulit. Peli on vielä suht tuore, joten et ole vanhimpiakaan pelaajia kovin paljoa jäljessä, sekä otat heitä kiinni alun nopeasta kehityksestä johtuen.

      Parhaillaan simSuomi sotii Liettuaa sekä Latviaa vastaan, Liettua on yksi pelin vahvimmista maista joten uutta verta kaivataan puolustamaan isänmaatamme.
      Myös länsinaapurimme Ruotsi hallitsee kahta aluettamme, joista toinen (Oulu) on hyvinkin tärkeä maamme talouden kannalta. Jo yksin tämän pitäisi saada teihin liikettä, sillä emme kai me Ruotsin vasallina voida toimia?

      Aloittelevana pelaajana kannattaa myös liittyä simSuomen IRC-kanavalle Quakenetissä. Se onnistuu helposti käyttämällä vaikkapa webchattia http://webchat.quakenet.org/?channels=e-sim.fi. Täytät vain Nickname-kohtaan haluamasi nimimerkin, Channelin kohdalle e-sim.fi ja painat connect.
      Kanavalla saat e-Simin alkutaipaleelle ohjeita kyselemällä, sekä vähän ruokaakin.

      Muistattehan liittyä allaolevan linkin kautta. Näin tekemällä kartutatte Suomen Valtion kassaa ja autatte näin valtiota, sekä kuittaatte itsellenne kaksi ylimääräistä kultaa saavutettuanne tason 7.

      http://e-sim.org/lan.33779/

    • Ei omenoille
      • ..

        Hipsterit ovat ihan samanlaisia kuin pissikset mutta he vain pukeutuvat eritavalla ja kuuntelevat eri musiikkia.


    • Hipsteritonperseestä

      Hipstereiden pitäisi siirtyä takaisin windowsiin, kun nykyään apple tuotteet ovat mainstreamia.

      Tais jos ihan kunnolla haluavat erottua massasta niin linux on siihen hyvä vaihtoehto.

      • Viis prossaa

        Tätähän minä kanssa ihmettelen, että miksi nämä niiiiiin kovin valtavirralle allergiset ei tiedä yleensä hölkäsen pöläystä Linuxista.

        Kai se liittyy siihen, että sitä käyttää yleensä Linus Torvaldsin näköiset henkilöt, kun taas Applen käyttelijät, tai ainakin niiden koneiden kanssa näyttäytyvät, näyttävät kai keskimäärin tällaiselta:

        http://assets.flavorwire.com/wp-content/uploads/2010/01/hipster.jpg

        Ja tärkeintähän on tietenkin se miltä näyttää.


    • PC on kiva

      Miksi te Mac käyttäjät aina sekoitatte merkitykset keskenään. Ensinnäkään PC tulee sanoista Personal Computer eli henkilökohtainen tietokone. Oman ymmärrykseni mukaan Mac on yhtälailla henkilökohtainen kuin Windows tietokone. Eli eikö Mac ole yhtälailla PC siinä missä Windows tai Linux kone? Mistä moinen käsite virhe on syntynyt, että sellaista roskaa kuulee vieläkin Mac käyttäjiltä?

      Mutta koska näin sinkkupalstalla ollaan, niin hipsteri naisia ei kannata yrittää edes iskeä. Täysin turha vaiva, koska ne naiset etsivät jotain täydellistäkin parempaa miestä. Kaikki on liian massoja, hehe.

      • mies32

        Totta, hipsterit eivät ole lainkaan niin seksikkäät kuin stringit.


    • m20kooo

      Hipsterit on helvetin seksikkäät.

      Mutta asiaan. Olet oikeassa, mutta tällänen tekopyhyys ilmenee monissa muissakin asioissa, kuten kommunismin tai vihreän puolueen kannattamisessa (koskien normaalia tai jopa alle normaalin tasoista poliittista tietämystä). Sano ei eläinkokeille -mielipiteet, käyttäen kuitenkin meikkejä ja lääkkeitä. Ja tämä lihansyönnistä kieltäytyminenkään ei oikein aukene itselleni.

      Kyllä tälläisissä normaalista poikkeavissa, jos niin nyt voi sanoa, mielipide ja -käyttäymismalleissa aina on se joku ristiriitainen varjopuoli. Itselleni tuottaa vaikeuksia hyväksyä tälläisiä ihmisiä, vaikka pyrin olemaan suvaitsevainen.

    • hipsteri1

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe