Naisten kliseiset kriteerit profiileissaan

Se exää huonompi :)

Minua ihmetyttää monien naisten profiileissa esiintyvät, tuulesta temmatut kriteerit, vai pitäisikö sanoa kliseet, miehelle. Olen joidenkin kanssa edennyt treffejä pitemmälle. Ja joskus tuntuu, että joku pienellä painettu osuus profiilitekstistä on tainnut jäädä lukematta.

Aika moni etsii miestä joka puhuu ja pussaa. Ilmeisesti nämä naiset eivät halua sen kuitenkaan kohdistuvan heihin itseensä. Tai sitten puhun vääristä asioista, tai nainen on kertakaikkisen kyvytön muuhun ajatustenvaihtoon kuin siihen kälätykseen jota hän harrastaa siskonsa, äitinsä, tyttärensä tai sen kuusi kertaa eronneen kaverinsa kanssa.
Entä sitten tuo pussauspuoli? Olen sen verran perverssi, että tykkään halata ja ihan ohimennen muiskauttaa pusun erinäisiin soveliaisiin kohtiin naisen vartalossa. Vastakaiku on usein sellaista, että yhtä hyvin voisin halailla puita.
Vai onko syytä puhua ja pussata vasta sitten kun donna on juonut kolme siideriä. Jos näin on niin voisitteko arvon naiset juoda ne sidukat ennen kuin tavataan.

Naiset myös toivovat, että olisin käsitellyt eroni ja ettei minulla olisi luurankoja kaapissa. En vain tiedä kuinka saisin heidät vakuuttuneeksi siitä, että eroni on todellakin EROTTU ja minulla on siitä käräjäoikeuden päätös enkä ole exäni kanssa missään tekemissä. En siksi, että häntä vihaisin, vaan siksi että olen ERONNUT. Tässä vaiheessa tulee kiinteästi kuvaan entistä pariduhdettani koskevat kuulustelut ja epäilyt (ehkä se on sitä puhumista) exän tietojen googlettaminen ja kaikenlainen piilomerkityksien hakeminen ihan kaikesta.
Naisethan ovat muuten itse käsitelleet eronsa ja ovat exiensä kanssa todella hyvissä väleissä. Pystyvät puhumaan ihan kaikesta. Ehkä minun ei pitäisi etsiä suhdetta vaan eroa, että saisin jonkin älyllisen kontaktin vastakkaiseen sukupuoleen. Ja aika usein olen saanut kuulla näistä existä ihan kaiken muun paitsi sen: miksi niin mainioista kavereista on pitänyt erota? Nämä ex-miehet kun ovat olleet tosi mukavia ja mahtavia tyyppejä. Ja heidän kanssaan on aina ollut niin mukava viettää aikaa. Kyllähän minunkin kanssani on ihan mukavaa, mutta ei ihan sillä tavalla kuin exän kanssa aikoinaan. Ei ainakaan jos ei ole juonut kolmea siideriä. Mutta siitä olen varma, että näillä exillä ei ole luurankoja kaapissa. Sen verran selkärangattomilta kavereilta ovat tuntuneet kun joitakin heistä olen vastoin tahtoani tavannut.

Sitten naiset edellyttävät, että miehellä on omaa elämää ja harrastuksiakin. Ja se onkin hyvä, sillä naisella näitä ei tunnu olevan, jos exää sukulaisineen ei lasketa mukaan. Ja aika pian selviää, että ei niitä pitäisi olla miehelläkään. Ei ole sellaista lajia tai askaretta jota nainen ei kokisi kilpailijana. Nainen kaipaa yhdessä tekemistä, mutta ei pysty tarkemmin määrittelemään sen sisältöä. Paitsi, että se on jotain sellaista jota hän tekee siskonsa, äitinsä, tyttärensä tai sen kuusi kertaa eronneen kaverinsa kanssa. Periaatteessa sellaista voi tehdä myös minun kanssani, mutta olen ollut vaistoavinani tietynlaista vaivaantuneisuutta näissä tilanteissa naisen taholta. Joskus olen pyytänyt naista mukaan omiin harrastuksiini tai menoihini. Aika ulkopuolisiksi he ovat kuitenkin itsensä noissa menoissa tunteneet. Sen sijaan ex-miehen kanssa on välillä ollut mukava käydä vaikkapa hirvimetsällä. Ex teurasti puolustuskyvyttömiä eläimiä tahollaan ja lapsetkin viihtyivät. Minun kanssani lapset ahdistuvat kaikenmaailman HopLopeissa kun oma isä ei ole mukana.

Tunteita miehen on myöskin hyvä kyetä osoittamaan. Jälleen vaan herää kysymys: kenelle? Jos kerron että olen iloinen, surullinen, innostunut, masentunut, ihastunut, vihastunut tai nuhainen, niin kaikki ne koetaan jonkinalaisena syytöksenä tai ahdistavana. Niinkin kiva lause kuin: ”tykkään susta”, saa aikaan jonkin emotionaalisen lukkiintumisen naisessa. Ja yleensä kuulenkin jonkin tukkeutunutta wc:n lavuaaria koskevan kommetin repliikkini jälkeen.
Nainen kyllä osaa ilmaista tunteitaan. Kiukku, ahdistus, epäilys, mustasukkaisuus ovat kyllä tulleet tutuiksi. Ja nehän johtuvat pelkästään siitä, että he eivät ole varmoja halauavatko seurustella kanssasi. Erityisesti mukavuuden- ja turvallisuudentunnettani lisää kuulla sellaista rakastelun jälkeen. Ja erityisen hekumalliseksi sen tekee jos siinä monologissa vertaillaan minua ja exää. Exä kun kuitenkin on hänen lastensa isä ja siksi tärkeä. Minä olen sitten kai elävä dildo.

Ja sitten: Aika moni nainen mainitsee lempiasiakseen mökin. Yhdelläkään tapaamallani naisella sellaista ei ole kuitenkaan ollut. Ei minullakaan ole, ja se kaiketi on iso miinus. Ex-miehen vanhemmilla on ollut ja siellä on vietetty monta hauskaa juhannusta, myös eron jälkeen – lasten takia.
Yhtä lailla minä voisin mainita lempiasiakseni lentokoneen. Itselläni ei sellaista ole, eikä ole ollut yhdelläkään tapaamallani naisella. Myöskään ex-vaimollani tai hänen vanhemmillaan ei kyseistä kapistusta löydy. Ja vaikka löytyisikin, niin tuskinpa olisin sillä lennellyt, varsinkaan eron jälkeen – edes lasten takia.

35

838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+12

Niin totta :) Itkisin jos ei olis niin hauskasti kirjoitettu.

• silu32

Joo oon kans törmänny näihin jotka kysellee kaikke a menneisyydestä mutta ei puhu koskaan meidän tulevaisuudesta.Nykyään heivaan sellaiset heti

• heh heh

Olipa vuodatus :) komppaan edellistä, hauskasti kirjoitettu

• aloittajalla hyvä ki

Voi, tuo on niin totta, sanoo nainen. Tällaisia me kai ollaan, ikävä kyllä. Jostain syystä puhutaan ihan liikaa existä. Se on loukkaavaa, mutta helposti lipsahtaa suusta. Yleensäkin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota, mitä sinne profiiliin kirjoittaa, jättää nämä yleiset kliseet pois, jotka eivät pidä paikkaansa.

Meidän pitäisi ymmärtää, ettei uutta suhdetta voi aloittaa, jos ex vielä kummittelee mielessä, jolloin suhteessa on kolme ihmistä.

Itsetutkiskelun paikka kanssasisaret.

• ....................

Petoksista itsepetos on ylivoimaisesti yleisin. Hauskaltahan se kuulostaa paitsi silloin kun joutuu itse moista kokemaan. :)

• Ikuinen optimisti

Voih, olipa vuodatus ! Tuli mieleeni, että et vain ole vielä löytänyt sinulle sopivaa naista. Ei pitäis yleistää...

Jos joku valehtelee profiilissaan, tulee se aina ilmi. Siksi en ymmärrä, miksei voi pysyä totuudessa jo alusta alkaen.

Jos ihminen puhuu exästään yli 3 min. ei hän ole vielä päässyyt siitä eroon ,käsittely siis kesken, joka taas aiheuttaa omat harminsa.

Onnea kuitenkin etsimiselle ! Kyllä niitä helmiäkin löytyy heinäkasasta, sekä miehille ja naisille.

• Hyväksynyt Mies

"ei pitäis yleistää"

Jos joku asia yleensä on niin, niin lienee hyödyllistä yleistää. Yleistämättömyys on epätervettä... mieti nyt esim "Myrkkysienen syömiestä ei välttämättä tule pahaa oloa. Siispä älä yleistä, vaan hyväksy myrkkysienet ravintoosi!!!"

• Urosnallekarju

Sellainenkin on jollain naisilla, että ne hakevat omaa nallekarhua. En sitten tiedä millainen reaktio olisi jos ylipainoisena uroksena ilmaantuisin treffeille fleece-kerrasto päällä ja tupsukorvat päässä ja sanoisin että sitä saa mitä tilaa.

Antaiskohan se halin?

• varmasti..

antaisin! Olisi aivan ihana poikkeus, jos joku mies uskaltaisi tulla nallepuku päällä treffeille. Jäisi ainakin mieleen!

Ikävää ja katkeraa tekstiä alkuperäisellä. Miehien profiileissa on myös hyvin usein käytetty, et puhun ja pussaan... Osaako sen sitten kuitenkaan tosielämässä?

• juur' näin

Ai helkkari miten oli hauskasti sanan säilää heilutettu. Kolumnistiainesta, vaiko peräti joku kolumnisti incognito...

Anyways, it's funny because it's true.

• Kiittävä mies

Kiitos tästä, aloittaja!

Pelastit päiväni ja ties mitä muuta...

Olen kolmekymppinen mies jolla ei ole paljon exiä eikä heistä juttuja. Suhteet ovat menneet puihin.
      Oman ikäiset naiset eivät innosta koska heillä on juuri tuota elämää elettyä takana ja se vaikuttaa heihin sillä tavoin että he ovat jo "kokeneet kaiken". Tämä tarkoittaa sitten vertailua exiin jne. vaikka kuitenkin minun miehenä ei pitäisi haikailla nuoruuttani takaisin nuorempien naisten kanssa vaan tyytyä oman ikäisiin joiden elämänasenne on tuon kuvatun kaltainen.
      Varmasti se vain huononee sitten iän myötä.

Olen huomannut muutamia asioita jotka valottaa asiaa.
      Se on se että naiset eivät tajua omien kriteeriensä ja sen mitä todellisuudessa hakevat välistä eroa.
      He saattavat sanoa etsivänsä miestä joka puhuu ja pussaa, mutta sen pitää joko tapahtua aina positiivisella tavalla heitä kohtaan huomioiden heidän oman tunnetilansa tai sitten he päätyvät yhteen jokun murjahtelevan murjottajan syliin joka on niin miehekäs (josta voi sivulauseessa aina valittaa että tuo minun jussi on niin periteinen mies).

Toinen juttu on se että naiset etsivät nykyään ennen kaikkea tunnetilaa. Eivät kumppania tai varsinaisesti miestä vaan tunnetilaa.

Eli jotakuta joka liikuttaa heitä, viihdyttää, keksii tekemistä ja aiheuttaa tunteita.
      He odottavat elämysautolleen kuskia joka toki on miehen itsensä hankkima ja nainen istuu vain vänkärin paikalla huomioiden mitä oikein tapahtuu ja miten mieluisaa se on.

Useamman kaverin kanssa (muutama heistä varattukin) on huomattu kuinka elämä on muuttunut kun nainen on tullut kuvioihin. Nainen haluaa diktatuurimaisesti käsitellä miehen elämää vaikka etukäteen miehhen on pitänyt olla loistavaa elämää elänyt itsenäinen tyyppi jolla on sosiaalinen verkosto.
      Nähtävästi tarkoituksena on aina että nainen "omii" miehen elämän itselleen saaden näin elää sitä elämää josta on haaveillut.

Mies toimii siis vain välineenä naisen intohimoille eikä ole lihaa ja verta ole rakastettava ihminen jolla olisi omat tarpeet (paitsi tietysti seksi ja ruoka jotka ovat tietysti miehen perustarpeet eikä mies kaipaa koskaan mitään muuta, eihän?)

Aivan mahtavasti kirjoitettu ja juuri sopivalla huumorilla höystettynä.
      Kiitokset ja kaikkea hyvää elämässä.

Itse taidan pysytellä mieluummin yksin.

• Hyväksynyt Mies

"Oman ikäiset naiset eivät innosta koska heillä on juuri tuota elämää elettyä takana ja se vaikuttaa heihin sillä tavoin että he ovat jo "kokeneet kaiken". Tämä tarkoittaa sitten vertailua exiin jne."

Nimenomaan. Ja miehenä minulle on LOUKKAUS se, että nainen sanoo esim deittiprofiilissaan että "olen hauskanpitoni pitänyt ja nyt haluan asettua aloilleni". Nainen-suomi -sanakirjan mukaan tuo tarkoittaa "olen hurjastellut sängyssä riittävän määrän kusipäitä kanssa ja nyt tahdon sinut maksamaan perheenperustamiseni. Muistathan ukko-kulta, että kun perhe-elämä alkaa, parisuhde loppuu".

Itse olen onneksi löytänyt poikkeustapauksen. Mutta on hyvä yleistää. Moni mies unohtaa tehdä sen ja siten tähän maahan syntyykin niin paljon uusia alkoholikuoleman kokevia miehiä, itsemurhan tekeviä miehiä, köyhiä miehiä, menestymättömiä miehiä ja väkivaltaisia miehiä - Siis miehiä, joita naiset eivät halua, mutta joita he nimenomaan itse näin toimimalla leipovat.

• mies_44

Sekä aloittaja sekä "Kiittävä mies" ovat molemmat kirjoituksissaan harvinaisen oikeassa. Ainakaan keski-ikään ehtineet kaiken kokeneet naiset eivät etsi ihmissuhdetta siinä merkityksessä kuin se perinteisesti ymmärretään: toinen toisiamme elämässämme tukien niin myötä kuin vastamäessä... Heille on tärkeää juuri tuo tunnetila ja oman itsensä ja ikääntyvän naiseutensa peilaaminen miehen kautta. Parisuhteen vastavuoroisuutta kuvaa todella hyvin naisten nettiprofiileissaan usein toistama sanonta "toivottavasti tulet omillasi toimeen" ts. mitä tulee miehen mihin tahansa tarpeisiin, niin ne ovat sitten siinä "parisuhtessa" sivuseikka.

• Kiittävä mies

Keski-ikäisistä naisista en osannut sanoa, mutta itse viittasin juuri nuoriin naisiin eli alle 35 vuotiaisiin joista on itsellä kokemusta.

EI sielllä varsinaisesti toista ihmistä ja kumppania haeta vierelle vaan jotain "Miestä" eli ideaalilelua vähän kuin sellaista älypuhelimen ja työkalupakin yhdistelmää.

Sitten vain etsitään miehen navigaattorista sopiva paikka jonne mennä tai sopiva pää meisseliin että saadaan nainen ruuvattua taas sille "olen nii tyytyväinen, tämän hetken (odota vain sitä seuraava kun en ole!)" mielentilaan.

On todella huvittavaa että se on nykyään naiset jotka eivät kykene pitkäjänteisyyteen tai rakentamaan ihmissuhteita tai parisuhteita.

Syytetään mediaa tai asiasta puhutaan yleisellä tasolla tai syytetään miehiä, mutta ei koskaan puhuta naisista ja heidän odotuksistaan.

Niitä käsitellään kuin luonnon antimia eli jotakin jota ei voi muuttaa koska muutenhan nainen ei olisi oma itsensä ja saisi tehdä mitä huvittaa kuten jokainen mieskin tekee.

Mutta kun jokainen mies ei tee mitä huvittaa sen vuoksi koska he joutuvat ottamaan huomioon hieman naistakin jos suhteen haluavat löytää.

". Heille on tärkeää juuri tuo tunnetila ja oman itsensä ja ikääntyvän naiseutensa peilaaminen miehen kautta."

Hyvin tiivistettynä noin juuri, tosin koskee nuorempiakin naisia.
        Ainut ero nähtävästi on se että nuoremmilla naisilla on sentään ehkä pieni epäilys omista kyvyistään laittaa miehelle vastaan jonka tietysti naiset näkevät lopulta huonona ominaisuutena koska eihän kompromisseja voi tehdä! Kokeneina he ovat todenneet tietysti että miehet eivät heidän kanssa pärjää tai halua olla koska naisella on niin paljon vaatimuksia ettei kukaan niitä lopulta pysty täyttämään viimeisenä hän itse jos miehellä olisi yhtään vastaavia odotuksia.

"Parisuhteen vastavuoroisuutta kuvaa todella hyvin naisten nettiprofiileissaan usein toistama sanonta "toivottavasti tulet omillasi toimeen" ts. mitä tulee miehen mihin tahansa tarpeisiin, niin ne ovat sitten siinä "parisuhtessa" sivuseikka. "

Oikeastaan kokonaisuutena naisten profiileja lukemalla huomaa että siellä on paljon itsekehua ja vaatimuksia, hyvin vähän realismia, kohtuullisuutta sekä inhimillisyyttä.

• Hyväksynyt Mies
        Kiittävä mies kirjoitti:

Keski-ikäisistä naisista en osannut sanoa, mutta itse viittasin juuri nuoriin naisiin eli alle 35 vuotiaisiin joista on itsellä kokemusta.

EI sielllä varsinaisesti toista ihmistä ja kumppania haeta vierelle vaan jotain "Miestä" eli ideaalilelua vähän kuin sellaista älypuhelimen ja työkalupakin yhdistelmää.

Sitten vain etsitään miehen navigaattorista sopiva paikka jonne mennä tai sopiva pää meisseliin että saadaan nainen ruuvattua taas sille "olen nii tyytyväinen, tämän hetken (odota vain sitä seuraava kun en ole!)" mielentilaan.

On todella huvittavaa että se on nykyään naiset jotka eivät kykene pitkäjänteisyyteen tai rakentamaan ihmissuhteita tai parisuhteita.

Syytetään mediaa tai asiasta puhutaan yleisellä tasolla tai syytetään miehiä, mutta ei koskaan puhuta naisista ja heidän odotuksistaan.

Niitä käsitellään kuin luonnon antimia eli jotakin jota ei voi muuttaa koska muutenhan nainen ei olisi oma itsensä ja saisi tehdä mitä huvittaa kuten jokainen mieskin tekee.

Mutta kun jokainen mies ei tee mitä huvittaa sen vuoksi koska he joutuvat ottamaan huomioon hieman naistakin jos suhteen haluavat löytää.

". Heille on tärkeää juuri tuo tunnetila ja oman itsensä ja ikääntyvän naiseutensa peilaaminen miehen kautta."

Hyvin tiivistettynä noin juuri, tosin koskee nuorempiakin naisia.
        Ainut ero nähtävästi on se että nuoremmilla naisilla on sentään ehkä pieni epäilys omista kyvyistään laittaa miehelle vastaan jonka tietysti naiset näkevät lopulta huonona ominaisuutena koska eihän kompromisseja voi tehdä! Kokeneina he ovat todenneet tietysti että miehet eivät heidän kanssa pärjää tai halua olla koska naisella on niin paljon vaatimuksia ettei kukaan niitä lopulta pysty täyttämään viimeisenä hän itse jos miehellä olisi yhtään vastaavia odotuksia.

"Parisuhteen vastavuoroisuutta kuvaa todella hyvin naisten nettiprofiileissaan usein toistama sanonta "toivottavasti tulet omillasi toimeen" ts. mitä tulee miehen mihin tahansa tarpeisiin, niin ne ovat sitten siinä "parisuhtessa" sivuseikka. "

Oikeastaan kokonaisuutena naisten profiileja lukemalla huomaa että siellä on paljon itsekehua ja vaatimuksia, hyvin vähän realismia, kohtuullisuutta sekä inhimillisyyttä.

"Mutta kun jokainen mies ei tee mitä huvittaa sen vuoksi koska he joutuvat ottamaan huomioon hieman naistakin jos suhteen haluavat löytää."

Tuossa sinä olet väärässä! Mies löytää helpoiten suhteen (tai oikeastaan suhteita, monikossa), kun hän on lapsesta saakka täysin omaa mieltään asioista eikä välitä tuon taivaallista naisen mielipiteistä.

Nainen haluaa muuttaa miehen. On olemassa suuri joukko naisia, joita itsepäinen ja omien miehisten mielipiteidensä takana seisova mies vetää puoleensa kuin hevosenläjä kärpäsiä.

• kjfjlkfdj5

edellinen kirjoittaja on kyllä niin oikeassa!

• Elämä on

Itse naisena olen yrittänyt etsiä kestävää parisuhdetta jo pitkään. Varmasti naiset osaavat olla vaikeita ja kokemukset muokkaavat heistä katkeria. Ja tottakai naiset vertaavat eksään, jos hänessä on ollut hyviäkin puolia. Kaikkien eksien hyvät puolet pitäisi löytyä aina mahdollisessa uudessa kumppanissa.
      Itse tapailin tässä keväällä 3 lapsen isää, juuri eronnutta. Suhteemme oli koko ajan sitä, että hän puhui katkerasta avioerosta ja lasten elastusmaksuista. Yritin olla tukena ja kuunnella häntä. Tällä viikolla hän kuitenkin jätti minut, koska en viettänyt tarpeeksi aikaa hänen lastensa kanssa ja leikkinyt äitipuolta. Itselläni ei ole lapsia. Että löytyy näitä molemminpuolin.....

• 8+12

Joo luulen kyllä, että tuo aloittajan teksti pätee myös miehiin. Onko ehkä niin että profiiliin laitetaan tulevalle kumppanille "ehdoiksi" niitä ominaisuuksia joita eksässä ei ollut tai joista kokee jääneensä paitsi. Siis juuri näitä puhumisia ja pussaamisia. Ja sitten kun uusi seurustelu tai tapailukumppani alkaakin puhua ja pussata niin sitä ei osata ottaa vastaan, saatikka vastata siihen samalla tavoin.
      No ihan varmaa on että nuo toivotut ominaisuudet katoaa uudestakin kumppanista jos niitä ei mitenkään ruoki. Pahimmassa tapauksessa katoaa se uusi kumppanikin, parisuhden kun on sellainen juttu joka onnistuakseen vaatii kaksi ihmistä jotka tykkäävät toisistaan.

• ...............

Olet oikeassa, pätee joihinkin miehiin. Tässä on kyseessä lähinnä raa'asti sanottuna naisilla jakauma 80% on, 20% erilaisia. Miehillä lähempänä 40/60. Naiset keskimääräisesti ovat kelvottomia muuhun kuin panohommiin, mutta kuten mainittu, osa on helmiä.

• huipputarinat!

Kiitos aloittajalle, oli kyllä niin parasta tuo teksti =)

Lisäisin listaan vielä pari juttua:

Pitkä ja tumma. Miesten keskipituus 177 cm, naiselle kelpaa vain 190 . Vaaleat kun jätetään pois niin ehkä 15-19 miestä 20:sta karsiutuu jo tällä kriteerillä

Omilla jaloillaan seisova. Kaipa sitä jokainen mies seisoo jaloillaan jos sellaiset sattuu olemaan. Nainen etsii puoliskoa joka täyttää hänen tyhjyytensä, mutta miehen tulee vain tarvittaessa täyttää tämä tyhjyys, mutta ei itse vaatia mitään. Sehän on takertumista

• 45v divorced man

Paras ketju aikoihin! Ei lisättävää.

• ero vuos sitten

Niin TOTTA ;)

• no thanks

Naulan kantaan,siksi en ,deittaile,yh.ta oli kyseessä yhteis tai yksin huoltaja.

• Biggie Skulls

AP:n teksti on niin tuttua että hymyilen kierosti sisälläpäin. Riemastuttavaa kuunnella kuinka pahoinpitelijä sosiopaatti ex oli niin kiva ja osasi kaiken ja oli kaikkien ihailema jne. Jännä miten ko. naisilla itsellään ei ole mitään tarjottavaa joten ei ihme kun nämä valiomiehet vaihtavat toiseen. Onneksi nyxän aikaisemmat miehet ovat olleet dorkia mieslapsia niin ei tarvi kuunnella moista skeidaa.

• 8:50

Hyvähän se on hihittää naisten kriteereille, kun miesten ne vasta huvittavia
      onkin.

Toki ne on ärsyttäviä molemmin puolin..

• Mustavalkoistako?

Voi hyssykät! Paljon on varmasti totta ap:n todistuksessa, ja todella hyvää itseilmaisua. Mutta. Itse olen yh, joka suhtautuu välinpitämättömästi exäänsä, mielellään ottaisin puhuvan ja pussaavan miehen, jota myös kuuntelisin ja tukisin elämässä. Kuinka sellaisia miehiä ei vaan tunnu olevan?

On miehiä, jotka ruikkaavat existään, ovat varattuja, silti yrittävät ehdotella, tai kuvittelevat, että yhden keskustelun jälkeen olen valmis avaamaan oveni ja päästämään pöksyihini-rajoittamattomalla käyttöoikeudella!

En haaveile mökkeilystä, en omista mökkiä, enkä perkules haluakaan lähteä mökille itikoiden syötäväksi:) Siksi en valehtele..

• sitäsuntätä...

Muuten minkälainen on mukava ihminen. Mitenkähän se määritellään ?.

Ulkoiset seikat näkee, mutta mitä siellä (tukan) alla oikein muhii, se onkin
      pelkkien sanojen perusteella vaikeempi homma. Pitääkö muka uskoa näihin
      kliseisiin, ihan tuosta vaan ?.

Kunhan tässä pohdin, näin sateen lomassa.

• mies_44

Aloittajan viesti ja muutamat muut kommentoijat valittavat naisten puhuvan vuolaasti existään positiiviseen sävyyn. Mielestäni tällaisesta ei ihan hirveän syvästi kannata loukkaantua tai vetää johtopäätöksiä. Useimmiten kun naiset puhuvat vähän enemmän jostakin tuntemastaan ihmisestä puhe virittyy joko myönteiseksi tai kielteiseksi tuota henkilöä kohtaan.

Tämä väritys ei usein edes liity tuohon henkilöön vaan kulloiseenkin naisen hyvään tai pahaan oloon. Itse olen oppinut suodattamaan naisia kuunnellessani kaikki nämä "henkilökohtaiset preferenssit" pois ja pyrin keräämään vain tarpeellisen asiatiedon.

Naisten puheet eri ihmisistä saattavat ensi viikolla saada ihan toisensuuntaisen sävyn kuin tällä viikolla. Näin on erityisesti enstisistä miehistä puhuttaessa. Se miten heistä puhutaan kertoo paljon senhetkisen parisuhteen tilasta eikä välttämättä mitään tuosta menneestä suhteesta.

• Tutturuu

Hyvä kirjoitus. Tiedoksesi kuitenkin, että tässä hieman vanhempana (= 50-kymppinen) naisena voin kertoa, että minun ei tulisi mieleenikään alkaa puhua ex:stäni, minua saa halata ja pussata ja sanoa tykkäävänsä, kiitän sellaisista sanoista. Mies saa ihan rauhassa mennä omiin harrastuksiinsa välillä, niin menen minäkin, yhdessä voidaan tehdä yhteisesti kiinnostavia asioita. Ja: usko tai älä, minulla on se mökki !
      Ehkäpä sinun kannattaisi tutustua hieman vanhempiin naisiin....(en tällä tarkoita nyt itseäni, taidan olla liiankin kypsä sinulle, kuvittelisin, että olet 30-40 kymppinen). Hyvää metsästysonnea !

• hbrnarheg

En menisi vannomaan. Tuosta ikäluokasta, kun netissä kohdatut naiset ovat olleet, niin voi sanoa ettei yksikään elävässä elämässä alkanut seurustelu ole päättynyt niin äkkinäisesti ja ilman oikeastaan mitään syytä. Paniikkireaktio kuvailisi käytöstä aika hyvin ja vastaavan ymmärtäisi korkeintaan, mikäli tuttavuus on hyvin tuore. Aika monella toki tuossa iässä ero on vähintään tuorehko tai ehkä se sitten on jäänyt aikanaan kokonaan käsittelemättä ja ihan omien kokemuksien perusteella deja vu tuntemuksilta ei voi koskaan täysin välttyä suhteen edetessä. Näin arvailisin. Melkoista kristallipalloa kuitenkin tarvitaan, että ne oikeasti tositarkoituksella liikenteessä olevat osaisi poimia.

• Hyväksynyt Mies

"Tiedoksesi kuitenkin, että tässä hieman vanhempana (= 50-kymppinen) naisena voin kertoa, että minun ei tulisi mieleenikään alkaa puhua ex:stäni,"

Tiedoksi, että minulla on pitkä tukka, vaikka suurimmalla osalla miehistä ei ole! Olen myös löytänyt poikkeustapauksen (ja vielä 22-vuotiaan). Mutat miten nämä seikat muuttaa itse ilmiötä? Sä olet poikkeus. WAU! Hienoa! Kirjoitus ei osu siis sinuun ja aloittaja ylistää sinua!

"Ehkäpä sinun kannattaisi tutustua hieman vanhempiin naisiin..."

Ajattelis siis sanoa, että "älä yleistä" ja heti perään yleistät, että vanhemmat naiset omistava mökin ja antavat miesten harrastaa ja muutenkin vaatimukset ovat alhaalla. Näin miehenä tiedoksesi, että minä olen deittaillut sekä vanhoja että nuoria naisia (Montaako naista SINÄ, arvon rouva, olet deittaillut?) ja voin kertoa, että olet yleistyksinesi väärässä ja aloittaja oikeassa!

• Olen samaa mieltä.. ei pidä yleistää..Eiköhän ne höpöjutut ole sitä heikkoa itsetuntoa.. halutaan antaa itsestä sellainen kuva mitä haluaisi olla. Mutta kyllä teissä miehissäkin löytyy.. aatelisista lähtien kaikenlaisia kartanonherroja.. lääkäriä.. upseeria ja herrasmiestä.. mutta mikä on se totuus =) Itse en ole hakemassa mitään mutta simmut auki pidän. Gigoloa en tarvitse enkä muutakaan elätettävää.. Rehellinen normaali suomalainen mies joka on myös sinut itsensä kanssa on jees..
      Ps. Kielimaisterit on sitten jo ihan oma joukkonsa..

• Lisäys.. jokainen tarvitsee parisuhteessa omaa tilaa. Me naiset käyttäydytään siten miten meidän annetaan käyttäytyä.. piru vie pikkusormen;) riippuu aikatavalla siitä kuin pitkä ja venyvä se siima on.

• Mie,NaineN

:D

• xfdfsg sd fgd

Aloittajan kirjoitus on oivaltava ja terävä. Ehkä ongelman ydin kuitenkin on häneltä jäänyt mainitsematta; huomattavan älykkään ihmisen on vaikea löytää sopivaa kumppania. Itselläni, mensalaisnaisena, on ollut sama ongelma. Vasta nut, kun löysin huippuälykkään miehen, kaikki loksahtaa paikoilleen. Ikä tai ylipaino tai hyvät välit eksään tai velkaisuus eivät merkitse paljon, kun ajatukset liikkuvat samoissa sfääreissä ja suunnitelmista osataan ja halutaan puhua. Oikeastaan ei tarvita kovin paljon edes seksiä, kun muuten on niin kivaa - ei oikein ole edes aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2298
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2063
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1434
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1381
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      964
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      108
      917
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe