Mies syyttää pettämisestä-epäluuloinen persoonallisuus(häiriö)?

Aiheetta syytetty

Onko kenelläkään samanlaista helvettiä? Mieheni syyttää minua toistuvasti pettämisestä-aiheetta.Olen ollut täysin uskollinen koko suhteemme ajan.Mies on todella hirviömäinen kun saa nämä "kilarit", vaatii tunnustusta pettämisestä mitä ei ole ikinä tapahtunut.

Tänään taas jätti minut puhelimitse kun en antanut itsestäni perätöntä tunnustusta. Minun pitäisi siis tunnustaa jotakin mitä en ole tehnyt että mieheni saisi jonkinlaisen "mielenrauhan".Sitä en aio kuuna päivänä tehdä kun en ole koskaan pettänyt häntä, sehän olisi sulaa hulluutta itseäni kohtaan!Mitä voi tehdä tällaisessa suhteessa?Minkäänlaista apua ei halua hakea , ei varmasti edes kykene näkemään olevansa jotenkin hakoteillä .Hänessä on myös paljon hyviä puolia ja kun ei ole "hulluuskohtausta" päällä niin varsin mukavaakin voi olla. Mutta kun "kohtaus " tulee niin mieheni näyttää juuri tältä (löysin netistä kuvausta epäluuloisesta persoonallisuudesta):

- puuttuu luottamus toisiin. He epäilevät ystäviensä ja kumppaninsa uskollisuutta tai ovatko he luottamuksen arvoisia, ja tarkkailevat heidän käyttäytymistään toistuvasti etsien todisteita pahaa tarkoittavista aikeista. He olettavat että muut eivät ole siinä määrin luotettavia, että he voisivat uskoa sitä kun ystävät vakuuttavat luotettavuuttaan. He pidättäytyvät antamasta henkilökohtaista tai merkityksellistä tietoa ystävistään, peläten että sitä voidaan käyttää vahingollisesti heitä vastaan. He eivät solmi läheisiä ihmissuhteita ja ovat usein eristäytyneitä. Ollessaan vaikeuksissa, eivät huoli apua ystäviltään tai muilta läheisiltään; sen sijaan he olettavat joutuvansa hyökkäyksen kohteeksi tai ettei heistä välitetä.

- eivät pyydä usein apua psykiatreilta. He eivät halua hoitoa; sensijaan he uskovat, että heitä pitää suojella toisten ihmisten vihalta ja hyökkäyksiltä. Henkilöt joilla on tämä persoonallisuushäiriö epäilevät että muut tekevät heille vahinkoa, käyttävät hyväkseen tai pettävät heitä. Nämät epäilykset eivät perustu puolueettomiin todisteisiin, vaan sisäiseen vakaumukseen sekä yritykseen löytää järjellinen selitys virheellisille oletuksille.

-ovat herkästi loukkaantuvia ja heidän ylpeytensä vahingoittuu helposti pienemmästäkin arvostelevasta kommentista tai kyselystä. He ovat liiallisen keskittyneitä hyökkäyksiin heidän mainettaan tai luonnettaan vastaan, ja pienetkin loukkaukset saattavat herättää suuren vihan ja vastaiskun. He kantavat kaunaa ja hautovat mielissään vihamielisiä tunteitaan pitkän aikaa ja ovat haluttomia antamaan anteeksi solvauksia, vääryyksiä tai loukkauksia joita ovat mielestään saaneet.
-ovat tavallisesti sairaalloisen mustasukkaisia. Heillä on aiheettomia epäilyksiä puolisonsa uskollisuudesta ja luotettavuudesta johon on vähän tai ei lainkaan todisteita. He saattavat yrittää kerätä tavallisia ja aihetodisteita todistaakseen uskomuksensa. Välttääkseen petetyksi tulemisen he yrittävät saada intiimit suhteet täydelliseen valvontaansa, jatkuvasti kyselemällä ja vaatimalla tietää puolisoidensa olinpaikkaa ja siellä olemisen tarkoitusta.

-sisäinen maailma on seurausta heidän epäluuloistaan ja epäluottamuksestaan. Heillä on vaikeuksia suhteissaan muihin, etenkin läheisissä suhteissa. Vihamielisyyttä esiintyy aina ja se saattaa ilmetä liiallisena väittelynhaluna, toistuvana valittamisena sekä selkkauksina, tai vihamielisenä välinpitämättömyytenä. .

- syyttävät muita omista vioistaan. He ovat valittajia ja nopeita tekemään vastaiskuja.Samalla kun he eivät hyväksy kritiikkiä, he itse ovat erittäin kriittisiä.

23

6052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Delight*

      Koskapa minulla ei ole mielenterveyspuolen ammattia, jätän tuon persoonallisuushäiriön sikseen. Mutta sen sanon, että hyvin usein mustasukkaisuudessa (epäilevällä kumppanilla) ei ole pelkkiä putaita jauhoja pusseissa. Kumppania epäillään pettämisestä, koska itse petetään.

      Ja vaikka hän ei sinua pettäisikään, koettaa kumppanisi lopulta rajoittaa elämääsi niin mahdottomasti, että lopulta istut kotona, etkä saa poistua mihinkään tai puhua kellekään.

      Suosittelen eroamaan mahdollisimman äkkiä, etenkään, jos miehesi ei suostu asiiallisesti ja aikuismaisesti keskustelemaan ongelmastaan.

      • eitaaaas

        Miks tälläisiä aloituksia pitää monen vuoden takaa ettiä ja laittaa taas näkyville.


    • tert4re

      En minäkään kommentoi tuota persoonallisuushäiriötä - koska ei kai se ole oleellisinta, sopiiko miehen käytös jonkin "diagnoosin" alle ?!

      Hän kohtelee sinua huonosti ja jatkaa sitä just niin kauan kuin annat hänen niin tehdä. Ei hän näe tekevänsä mitään väärää, koska on mielestään oikeassa ja sinä olet petollinen lumppu... Anteeksi karkea kielenkäyttöni, mutta tuotahan mies tarkoittaa.

      Ei tuollaisesta "parane". Ei etenkään, kun ei näe itsessänsä mitään vikaa.

      Pakene !!!

    • tosi on

      Voi voi. Häiriötä siinä lähinnä aiheutetaan niiden (koulu-,työpaikka-)kiusaajien taholta. Että kyllä niillä kiusaajilla paremminkin se häiriö on kuin jollain tavallisella joka koittaa vain puolustautua ja tietysti loukkaantuu muiden kommenteista ja karttaa kyseisiä tyyppejä siitä syystä. Vielä enemmän karttaa jos on ollu rajua kiusaamista.

    • Aiheetta syytetty

      Kiitos kommenteista.Juu, totta on ettei tässä diagnoosin tekeminen itse ole millään lailla oleellista.Se olkoon ammattilaisten heiniä.
      Jotakin ymmärrystä tai selitystä ihminen ahdingossaan hakee, ei kaiketi nettikirjoittelua esiintyisi niin paljon jos emme itsekin olisi avun tarpeessa.
      No onneksi sitä itselleni haen ja saankin monelta taholta.
      Ja joskus on kai tajuttava (uskallettava) lähteä toimimattomasta suhteesta, sitä vaan jää sellaiseen "voi kun silloin ja silloin oli niin ihanaa"- historiaan kiinni ja jatkaa toivomista että saisi sen paremman ajan takaisin.Siis käsittämättömiin(järjettömiin) mittoihin saakka ihminen toivoo ja uskoo.
      Jos kumppani hae itselleen apua on minun on tehtävä ratkaisu oman hyvinvointini kannalta.

    • Miks edes seurustelet sen idiootti miehen kanssa? Täysin mustasukkainen persoona. veikkaisin et sun on paljon parempi olla vaikka yksin kun tuollaisen miehen kanssa joka syyttää vähän väliä sua. Saisit ikään kuin mielenrauhan et ei tarvii olla koko ajan selittämässä ja puolustamassa itseään.

    • turpa rullalle

      Yleensä mustasukkainen ja pettävä mies syyttää naistaan pettämisestä että saisi huomion itsestään pois. Ajattele nyt, mies on täysi kusipää, se pettää sua ja sen päälle päätteeksi kiusaa ja ahdistelee sua syyttä pettämisestä.

    • Sun täytyy nyt miettiä mitä elämältäsi haluat. Mustasukkainen ja paranoidinen luonne tulee olemaan sitä lppuelämänsä, et sä pysty sitä muuttamaan.

      Olen käynyt samanlaisen suhteen lävitse, toivo paremmista ajoista ei ollut realistinen.

    • mustelmilla

      Epäluuloisuus tulee jatkumaan ja pahimmassa tapauksessa vain pahenemaan. Minulla on parhaillaan kyseisenlainen juttu meneillään. Ja voin kertoa vain sen, että meillä se muuttui potkimiseksi, kuristamiseksi, leukojen vääntelyksi ja iskuiksi kasvoihin. Ja olen sen ansainnut puhtaan mielikuvituksen perusteella. Viimeisin väkivalta perustui siihen, että hänen tuttavansa tuli kyselemään minulta eräässä tapahtumassa, että missä mieheni on. Olin kuulemma hymyillyt, ja siksi ansaitsin saada turpaan.

      • 9+18

        Jätä se, hyvä ihminen.


    • lopen kyllästynyt

      Itselläni on aivan samanlainen tilanne, että mies haukkuu syyttä suotta huoraksi yms. kun sanon etten ole häntä koskaan pettänyt niin vastaiskuna tulee ettei ole kuulemma kuin ajan kysymys milloin tämä tapahtuu. Käynyt jopa mielessa, että pitäisikö sitten oikeasti pettää, kerta jokatapauksessa huoraksi haukutaan, niin olisi edes jotain aihetta kuunnella moista. En silti pysty siihen vaan mielummin jätän nykyisen ennen kun alan tuollaisiin hommiin. Tarpeeksi pitkään kun kuuntelee, niin alkaa jo kiehumaan nupissa.

    • hmmmmmm

      voitko selventää vähän miksi miehesi käyttäytyy tuollain?se on ihme että jos muille kerrotaan asiasta niin jätetään aina omat jutut pois.se on selvä että mies vaikuttaa kusipööltä sun tekstin perusteella mutta epäilen vahvasti että asia ei ihan noin ole?parempi minun mielestä on jos kerran muilta haluaa apua ongelmiinsa niin kertoo asiat niinkuin ne ovat.

    • eini32

      En lähtisi väittämään että miehesi olisi nyt jätettävä ja että hän kyyläisi perääsi lopun elämäsi ajan. Olen itse nyt viidettä vuotta parisuhteessa jonka alussa mieheni käyttäytyi todella mustasukkaisesti ja sai outoja kilahduksia ties mistä asioista ja yleensä kyseessä oli kun vaikka juttelin miespuoleisen kaverini kanssa. Aikaa kului ja lopulta hän sai kerrottua että oli todella vaikeissa rahaongelmissa ja stressi oli loppuvien töidenkin takia huipussaan. Hän vaan oli niin loppu ja stressaantunut että tunsi olonsa niin pieneksi että epäili ja oikeasti toivoikin että pettäisin jotta suhteemme loppuisi ja hän ei vetäisi minua mukaansa rahaongelmiin.
      Puhuimme asiat selviksi ja olemme vielä tänä päivänä onnellisia ja parisuhteemme voi paremmin kuin koskaan ennen. Rahahuolet voivat olla joillekin todella musertavia :( Tosin jos tyyppi oikeasti on mustasukkaista sorttia niin jätä se luuseri mutta koita puhua ensin :)

    • niisku

      Moi!

      Mulla on ihan vastaava tilanne mieheni kanssa. Ollaan seurusteltu kaks ja puoli vuotta. Noin puolen vuoden seurustelun jälkeen mieheni sai ensimmäiset "kilarit", aihetta en enää muista, kun näitä on onnllut niin paljon ja pienistä aiheesta, ettei niitä aikojen päästä enää muista.

      Mutta pääaihe mieheni kilareihin on se, että teen tai sanon jotain, TAI jätän tekemättä/ sanomatta jotakin, jonka mieheni tulkitsee etten välitä hänestä enää tai että minulla on parempaa seuraa muualla tms. Paras esimerkki tästä linee, että jos en ole kotona, minun pitäisi laittaa hänelle tekstiviestiä koko ajan, että hän voisi varmistua siitä, etten petä häntä toisten miesten kanssa tai etten viihdy jonkun muun ihmisen kanssa paremmin kuin hänen kanssaan. Aiheeksi riittää myös mikä hyvänsä sanomani lause, josta mieheni tulkitsee piilomerkityksiä, jotka ovat aina negatiivisia ja joista hän kuvittelee, että olen tarkoituksella sanonut häntä loukatakseni! Syyksi riittää myös hänen mielestään liian vähän tai liian monta hymiötä tekstiviestissä, vanha valokuva jossa seison miespuolisen työkaverin vieressä, ystävällisyys kaupan (miespuoliselle) kassalle, tyttökavereitteni ja sukulaisteni tapaamiset.. esimerkkejä on loputtomiin ja joskus riita on saanut alkunsa niin mitättömästä syystä, ettei se ole oikein valjennut minullekaan.

      Hyvä esimerkki viimeisimmistä kilareista; Olimme molemmat lähdössä töihin, mieheni pesi hampaita vessassa, mina tein viimehetken juttuja, ruokin lemmikeitämme. laittelin eväitä. Mies kysyi, joko pesin hampaat, hän laittaa tahnan minulle valmiiksi harjaan. Vastasin, että juon ensin kahvin rauhassa loppuun, KUNNES huomasin että kello on jo niin paljon etten ehdi juoda kahvianikaan rauhassa, ilman että sitten tulee jo kiire. Sanoin miehelleni, että tulee kyllä kiire jos juon vielä kahvin. Hän sai kilarit. Kuulemma siitä syystä, että hänellä on puolet lyhyempi työmatka kuin minulla, että halusinko nyt itse lähteä jo töihin kiireellä (pois hänen luotaan), vai pitäisikö hänen olla jo lähtenyt? (että saisin olla rauhassa). Nuo suluissa lukevat tekstit ovat omia kuvitelmiani siitä, miten mies ilmeisisesti ajattelee. Kaikki eivät tuostakaan varmaan tajua, mistä ne kilarit on täytynyt ottaa, kun en itsekään ensin tajunnut.

      Mutta, arkemme on aika raskasta. Hyviä aikoja on toistaiseksi vielä enemmän kuin huonoja mutta jos/kun tilanne kääntyy olen aikonut lopettaa tämän suhteen. Olen saanut tietoonit mieheni menneisyydestä kauheista asioita. Mies petti koko ajan ex-vaimoaan, heidän 20-vuotisen liittonsa aikana. Muun muassa silloisen vaimonsa parhaan ystävättären kanssa! Pettäminen on ilmeisisesti ollut suorastaan pakonomaista... niin että sen jatkumista odotellessa ja sillä aikaa haetaan syyllistä koko ajan minusta.

      Rankkaa, mutta itsepä olen tieni valinnut ja edelleen valitsen, että jatkan kyseisen miehen kanssa. Käyn terapiassa, josta selvästi saan voimia siihen, ettei minua ja tahtoani nujerreta.

    • erokaa nyt jo

      Tyhmät naiset ei osaa tai uskalla erota tollasista miehistä jotka haukkuu ja syyttelee ilman syytä. Onko se kivaa kuunnella jatkuvasti kun mies raivoo ja syyttää pettämisestä. Erokaa perkele!

    • jaa

      Noin minäkin sanoin, enen kun omalle kohdalle osui tämmöinen henkilö, joka halutessaan osaa olla toista huomioiva ja huolehtiva kumppani. Elämä kun ei vaan ole noin mustavalkoista, että sitä heti haluaisi erota kun ongelmia ilmenee. Kyllä niitä yrittää selvittää ja toista haluaisi jopa auttaa, kun kerran rakastaa ihmistä. Niiden hyvien päivien takia sitä jaksaa. Lasten takia yrittää, eroaminen on todellakin viimeisin vaihtoehto ja useinkin se ainoa oikea. Mutta rakkaus on ihmeellinen asia, sitä toivoo, uskoo, että toinen huomaisi, että itsellä on ongelma, mikä aiheuttaa ahdistusta hänelle itselleen ja kaikille läheisille, työkavereille ym.
      Oma puolisoni on myös itse sanonut kärsivänsä omasta käytöksestään! Suhteen alussa kertoi, että pelkää menettävänsä mut käytöksensä vuoksi jossain vaiheessa. Niin tosiaan on käymässä. Rajansa kaikella. Eroaminen on silti raskasta ja kyllä sitä vaan kaikkensa yrittää viimeiseen saakka, kunnes oma jaksaminen loppuu. Tunteet kuolee lopulta jos ihminen ei myönnä ongelman olemassaoloa eikä hae apua itselleen. Tämmöinen persoonallisuushäiriöinen ajaa lopulta puolisonsa pois läheltään, vaikka se juuri on hänen pahin pelkonsa.

      Tyhmä kommentti "tyhmät naiset" jne.. Kyllä tämä ongelma koskee ihan kumpaakin sukupuolta, kyllä niitä on rakastavia miehiäkin jotka haluaisi toimivan parisuhteen ja vaimo saattaa olla syyllistävä ja haukkuva, silti niiden hyvien hetkien voimalla jaksaa yrittää. Taisi olla jonkun keskenkasvuisen kommentti tuo edellinen.

    • been there

      Oikeasti, hyvät naiset, tuollainen sairaalloinen mustasukkaisuus ei tule loppumaan. Tilanne tulee vain pahenemaan ajan myötä.

      Mustasukkaisuudessa ei ole kysymys mistään "suurista tunteista", menneisyyden kokemuksista tai muusta, mihin mies yrittää käytöstään vedota.

      Kyse on vain alistamisen halusta. Tällainen mies ei rakasta oikeasti. Hän haluaa vain alistaa ja nauttii vielä siitä.

      Fakta on, että ihminen ei tee mitään sellaista, mistä hän ei saa itselleen jotain kicksejä. Mies siis nauttii alistamista enemmän kuin kokee harmia teidän henkisestä kiduttamisestanne. Miksi hän lopettaisi jotain, mistä kokee itse nautintoa? Hän lopettaa vain, jos seuraukset ovat pahemmat kuin alistamisesta saatava nautinto. Eipä ole kovin todennäköistä, vai mitä?

    • yksinäinen mies

      Niin se menee.
      Mukavalla miehellä ei tee mitään. Naiset rakastuu tollasiin miehiin jotka syyttää pettämisestä, haukkuu horoksi ja ties miksi. Onko se niin kivaa olla tollasen miehen kanssa ettei ole halua erota.

    • MillioN111

      Tuollainen mies voi aluksi olla oikein mukava, oikein (jälkikäteen ajateltuna) epäilyttävän jees. Näin kävi minulle, ei tuo vainoharhaisuus/mustasukkaisuus/valehtelemisesta syyttäminen heti tullut pintaan. Minäkin mietin, kuinka kauan katselen..surettaa, koska miehessä on se kultainenkin puoli, se tuntuu olevan vaan kaukana tästä hirviöstä, joka säännöllisesti vierailee suhteessamme. Lapsia on kuvioissa (miehen) ja koetan olla välillä puskurina. Joskus tuntuu vain, että teen niin tai näin, jotakin mies ei minussa kestä. Rehellisyys vain tuntuu pahentavan, kun mies saa kertomastani ruokaa mielikuvitukselleen, tai paremminkin harhoilleen. Juuri se sattuu eniten, rehellisyys tuntuu ihan paskapaperilta tälläisen asian kanssa. Sitten myöhemmin kyllä kadutaan, surraan ja voivotellaan..Hirvittävän huono itsetunto miehellä on noina pimeyden hetkinä, kun pitää vuosikymmenien takaisille heiloillenikin olla mustis :O

      Hirveää tuo silti on, jonkin sortin luonnevamma, jonka alkuperä ei ole minulle vielä ihan valjennut. Kiihkomielisellä uskonnollisuudella lienee kuitenkin sormensa pelissä lapsuudessa, moralisointi on jotain aivan järkyttävää ja pettämistä/valehtelua tuntuu hetkittäin olevan lähiympäristö täynnä. Ahdistavaa. Saa itse kyllä välillä tehdä ihan töitä että oma kuuppa pysyy kasassa tuollaisen kanssa asuessa.

    • sairaanpuoliso

      Uskon juurikin tuohon persoonallisuushäiriöön, vaikka en ammattilainen olekaan sitä arvioimaan. Käytös on kuitenki niin poikkeavaa.
      Luulen että oma mieheni on myös sairastunut tähän, tai johonkin persoonallisuushäiriöön, sillä ainakin olisi helppo selittää tuo outo käytös. Miehen kaksoisveli sairastaa tätä. Diagnoosikin on tehty, kun joutui rikoksen yhteydessä mielenterveystutkimuksiin. Veljeksillä on traumaattinen lapsuus ja perinnöllinenkin alttius on suuri. Hoitoon tai tutkimuksiin ei miestä saa kirveelläkään. Mustasukkaisuus, kontrollointi, viha-ajatukset epäsosiaalisuus on niin voimakasta että sen tyhmempikin huomaa ettei ole enää normaalia. Mekin ollaan oltu yhdessä niin kauan, ettei tuota ole silti helppo jättää. Turha myöskään syyttää puolisoja että itse aiheutat mustasukkaisuuden ym.

    • Soffapsykologi

      En kaikkia ehtinyt lukea, mutta TÄYSIN SELVIÄ tapauksia aloittajalla ja Niiskulla esim.

      Miehenne ovat NARSISTEJA , VARSINAISIA PSYKOPAATTEJA. Naamioinaan terve mieli.

      Luokitellaan persoonallisuushäiriöksi. Tutustukaa netissä narsismiin ja on joku sivusto: Narsistien uhrit.

      Narsistimiehet tulee ikäänkuin samasta muotista sairaine käyttäytymismalleineen, jotkut äityvät väkivaltaisiksikin.

      Naisillaan kestää yleensä liian pitkään tajuta ja tunnustaa tosiasiat. Arvaan, että miehenne ovat taitavia manipuloijia, osaavat kiristää, jos haluatte lopettaa suhteenne.

      Paras neuvo teille: PAETKAA suhteestanne, josta vaan kärsitte. Tuosta mielenhäiriöstä ei voi parantua. Älkääkä uskoko miehiänne, jos vakuuttelevat muutoksen suuntaan parempaan.

      Narsistit ovat patologisia valehtelijoita! Ja samantien uskovat ITSE OMIIN VALHEISIINSA. Tiedättehän, vaikka 5 muuta todistaa narskun sanoneen jotain tiettyä, niin tämä psykopaatti kieltää pokkana IHAN KAIKEN. Uskomatonta, mutta totta!

      Tunnen useita narsistimiehiä, ja kartan heitä. On surullista tietää miehiä, jotka ovat näiden pauloissa, varsinaisia hovinarreja!

    • poppipop

      "Mitä voi tehdä tällaisessa suhteessa?"

      Hyväksyä miehen hulluus, tai erota. Itse kallistuisin jälkimmäiseen. En ymmärrä mistä niin monet löytävätkään noin hulluja miehiä.

    • epiksenuri

      Exäni oli juuri tuollainen. Epäili minua koko ajan pettämisestä vaikka en koskaan olisi sellaista tehnyt. Seurasi niin fyysisesti kuin virittelemällä nauhureita, mikään keskustelun yrittäminen ei auttanut, vaan se oli kuin löylyä kiukaalle vaan.
      No herra jätti minut itse, mutta taitaa siirtyä uuteen suhteeseen tuo. Kestin sitä noin 20 vuotta, joten tiedä, mistä puhun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe