Kantamuodostamme arvioitua enemmän aikaa?

Tutkijat ovat selvittäneet simpanssien, gorillojen ja muiden kädellisten todellisia sukupolvien välisiä syntyaikoja ja havainneet, että aikaisemmat arviot ovat aliarvioineet sukupolvien väliset erot: todellisuudessa simpanssit ja gorillat synnyttävät keskimäärin vanhempina kuin on luultu, vaikka ne voivat saada ensimmäiset lapsensa jo yhdeksän vuotiaana. Tämä vaikuttaa molekyylikellojen perusteella tehtyyn arvioon viimeisen yhteisen kantamuotomme simpanssien kanssa elinaikaan: Se eli ilmeisesti jo 7-8 miljoonaa vuotta sitten, mahdollisesti jopa 13 miljoonaa vuotta sitten ja viimeinen yhteinen kantamuotomme gorillojen kanssa eli 8-19 miljoonaa vuotta sitten.

http://news.sciencemag.org/sciencenow/2012/08/generation-gaps-suggest-ancient.html?ref=hp

5

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jälleen esimerkki siitä, miten hyödyllistä genomien sekvenssointi on ollut.

    • kr

      Niinpä niin, haarukka oletetulle yhteiselle esi-isälle on siis tarkkojen iänmääritysmenetelmien, siis samanlaisen tuloksen antavien yhtenevien 40:nen erilaisen tutkimukse mukaan 8-19 miljoonaa vuotta. Heh .

      Ja mikähän olikaan tuo esi-isä- otus nimeltään? Onko se se sama joka on kuvattu moniin sukupihimme vai onko se vielä löytymättä?

      Ja mikähän lienee evoluutioennustus seuraavasta muutaman vuoden kuluttua saatavasta ikäarviosta?

      Tähän asti meille on puhuttu tästä asiasta paaskaa alatimuuttuvin argumentein, joten miksi pitäisi kuvitella että nykyarvio pitäisi kutinsa?
      Miten tuossa on otettu huomioon simpanssin evoluution eri aikoina voimassa ollut synnytysikä? Eipä tietenkään mitenkään.

      Mutta aika hyvä on tuo arvio ihmisen ja gorillan esi-isästä, 8-19 miljoonaa v. oleva haarukka. Se on niin iso hehtaaripyssyn laukaus että on täysin selvää että luku on hatusta tempaistu.

      Mutta koska todellisuushan on nykytieteen ja DNA:n lajirajaeston tuntemuksen vuoksi selvillä siitä että evoluutio on vain kuvittelua, niin tokihan tulemme saamaan loputtomasati kuviteltuja raportteja olemattomista esi-isistämme. Kuvitellahan voi ihan mitä vain, vaikkapa hikirauhastissejä.

      • !! !!

        Missä on se lupaamasi 100% Jumalatodiste? Niin kauan kuin sitä ei näy, pidän KAIKKEA kirjoittamaasi täytenä pàskana edes lukematta sitä.


      • kr
        !! !! kirjoitti:

        Missä on se lupaamasi 100% Jumalatodiste? Niin kauan kuin sitä ei näy, pidän KAIKKEA kirjoittamaasi täytenä pàskana edes lukematta sitä.

        Sen jumaltodisteen lupasi Kr, ei kr. Toope.


        Tosin voisinhan minäkin antaa sellaisia muutamanmiljoonan mutta evo-usksonnon sokaisema mielesi ei tunnusta edes sitä tieteellistä faktaa että alkeellisinkin solu on monimutkaisempi kokonaisuus kuin jumbojetti, siis onko jumbojetti älykkään olennon tekemä vai ei? Toope. No onpa tietenkin,vain typerys väittäisi muuta. No entäsJumboa monimutkasempi solu? No tottahan sekin on älykkään tekijän tekele sanoo tervettä logiikkaa noudattava arkitiede.
        Evokkiaivopieruajattelija sanoo erittäin epätieteellisesti että sattuma sen loi.

        Olet täydellinen toope,, nyt näet sen itsekin. Kannattiko kerjätä kuonoonsa?


      • dddddddfsdf
        kr kirjoitti:

        Sen jumaltodisteen lupasi Kr, ei kr. Toope.


        Tosin voisinhan minäkin antaa sellaisia muutamanmiljoonan mutta evo-usksonnon sokaisema mielesi ei tunnusta edes sitä tieteellistä faktaa että alkeellisinkin solu on monimutkaisempi kokonaisuus kuin jumbojetti, siis onko jumbojetti älykkään olennon tekemä vai ei? Toope. No onpa tietenkin,vain typerys väittäisi muuta. No entäsJumboa monimutkasempi solu? No tottahan sekin on älykkään tekijän tekele sanoo tervettä logiikkaa noudattava arkitiede.
        Evokkiaivopieruajattelija sanoo erittäin epätieteellisesti että sattuma sen loi.

        Olet täydellinen toope,, nyt näet sen itsekin. Kannattiko kerjätä kuonoonsa?

        Vertaat elotonta ja elollista keskenään. Toisin kuin solulla, jumbojetillä ei ole ominaisuutta, jolla se valmistaisi kopioita itsestään. Perustelusi kaatuu jo tähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe