Toteutuuko tämä profetia nyt?

.,.

Ennustus Damaskosta. Katso, Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja
luhistuu raunioiksi.
2. Autioiksi jäävät Aroerin kaupungit, karjalaumojen haltuun; ne lepäävät siellä, kenenkään peloittelematta.
3. Efraimilta menee suojavarustus ja Damaskolta kuninkuus ja Aramista jäännöskin: niiden käy niinkuin israelilaisten kunnian, sanoo Herra Sebaot.(Jesaja.17)

23

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi on

      Ei toteudu. Kaikki muutkin ennustukset ovat ihan satua eikä mikään aikaisempikaan ole toteutunut.

    • Jesajan kirjassa puhutaan sen aikuisista tapahtumista.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesaja
      "Jesaja oli suuri juutalainen profeetta ja hänen isänsä nimi oli Amos. Hän vaikutti Jerusalemissa n. 740–700 eaa."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Uus-Assyria#Uus-Assyrian_imperiumi
      "Noin 745 eaa. hän alkoi rakentaa Uus-Assyrian imperiumia (746–609 eaa.), palauttaen Urartun valtaamia alueita Pohjois-Assyriassa ja Syyriassa. Pohjois-Syyria kukistui sitkeän vastarinnan jälkeen. Israel valloitettiin ja Damaskos tuhottiin."


      • Jumalan armosta

        Silloin toteutui kolmannen jakeen profetia, Damaskolta meni vain kuninkuus.
        Apostolien teot kertoo kuinka Paavali kohtasi Jeesuksen Damaskon tiellä ja sen jälkeen kristinusko tavoitti ikivanhan kaupungin.


    • 234erf

      Toteutuu tietenkin. Ihan kuten joka ainoa täällä esitetty profetia, siitäkin huolimatta ettei yksikään niistä oikeasti toteudu. Pitää vain muistaa ettei saa missään nimessä tulla jälkeenpäin kenenkään ilkkumaan ettei tuokaan taaskaan toteutunut. Se on nimittäin pilkkaamista ja profeettamaailmassa mikään ei ole suurempi synti kuin pieleen menneen profetian naureskelu.

      • aikakaudenloppua eletään

        Raamatun profetiat toteutuvat kaikki viimeistä piirtoaan myöten. Vääriä profetioita ja profeettoja saa ja tuleekin arvostella ja nuhdella. Katsokaa ja kuunnelkaa älkää olko sokeitä eikä kuuroja. Kaikki tapahtuu aivan silmiemme edessä, hycänen aika.


      • Akael Migricola.
        aikakaudenloppua eletään kirjoitti:

        Raamatun profetiat toteutuvat kaikki viimeistä piirtoaan myöten. Vääriä profetioita ja profeettoja saa ja tuleekin arvostella ja nuhdella. Katsokaa ja kuunnelkaa älkää olko sokeitä eikä kuuroja. Kaikki tapahtuu aivan silmiemme edessä, hycänen aika.

        Voi hycänen aikha sentään.

        Mitään ei tapahdi meidhän shilmien edeshä.

        Ncain sicsi,etta kaicci tapactuu vaic proceettoje korwiwn valic!


      • Rauha30

        Kuulehan, onko tosiaan syytelty että on synti naureskella profetioille? Eikö ole profetoijat olleet hissun kissun jos ei olekaan profetia toteutunut? Näin olen ainakin minä havainnoinut mutta tietenkin saattavat toiset olla kovin tosikkoja ja arkanahkaisia. Tovottavasti et ole keksinyt omasta päästäsi tuota ivailuasi.

        Kyllä täällä ylilyöntejä on ja monet unet ovat vain ihmisten omia unia, mutta Jumala puhuu ihmisille Raamatun mukaan myös unessa, joten voimme toisiamme kunnioittaa ajattelemme niistä unista mitä hyvänsä. Jotkut ahdistuvat ja huolestuvat uniensa vuoksi ja "varjoaankin pelkäävät" joten käytetään tervettä järkeä ja mietitään yhdessä mikä on vain oma uni ja mikä profeetallinen uni.


    • Jeremia.

    • filadelfi

      Damaskon tuho tapahtuu Ps.83 Israelin lähivaltioiden demonihenkivoimien nostattamassa yhteissotahyökkäyksessä hävittääkseen Jumalan suunnitelman valitun juutalaiskansan nousulle maailman johtajavaltioksi.

      Avunrukouksessa mainittuja profeetallisia sanoja:
      14. Jumalani, tee heidät pyöriviksi ohdakepalloiksi, kuin kuiviksi korsiksi, joita tuuli ajaa.
      15. Niin kuin tuli polttaa metsän, niin kuin liekki korventaa vuoret (=valtiot).

      Israelia uhkaa itsenäisyyden suurin tuho, joten vastahyökkäykseen se joutuu käyttämään mitä ilmeisimmin ydinasetta.

      • >>15. Niin kuin tuli polttaa metsän, niin kuin liekki korventaa vuoret

        Tuohan on vain vertauskuva metsäpalosta, siis jotakin verrataan metsäpaloon, jotka Välimeren kuivassa ja kuumassa ympäristössä on tavallisia.


    • Jeremia.

      Mitä sanoo Raamattu? Jer.49:22-26. 22. Katso, kotkan kaltainen kohoaa ja liitää siivet levällään Bosraa kohti; sinä päivänä on Edomin sankarien sydän niinkuin synnytystuskissa olevan vaimon sydän........

      • filadelfi

        Jumala valmistaa edeltä Jordanin ja Israelin suhteet niin että Israelin pakopaikka tulee olemaan pedon valtakunnan ulkopuolella ja erityisesti Edomin Petrassa.
        Jumalan apua merkitsevät suuren kotkan siivet Israel-vaimon paossa; Ilm.12:14.

        Jes.63:1-6 on kuvaus Jeesuksen avusta Israel-vaimon paon loppuvaiheista;
        Kuka tuolla tulee Edomista, Tulipunaisissa vaatteissa Bosrasta, tuo puvultansa komea, joka uljaana astelee suuressa voimassansa? >> Minä, joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.>>
        Miksi on punaa sinun puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?
        >>Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukossa ollut minun kanssani; minä poljin heidät vihassani, tallasin heidät vihassani, ja niin pirskui heidän vertansa vaatteilleni, ja minä tahrasin koko pukuni.
        Sillä koston päivä oli minun mielessäni ja minun lunastettujeni vuosi oli tullut...
        Ja minä tallasin kansat vihassani ja juovutin heidät kiivaudessani; minä vuodatin maahan heidän verensä.>>

        Tapahtuma liittyy tuhatvuotisen valtakunnan alun kansojen, yhden sukupolven tuomioon, Harmageddonin taistelun jälkeen, Jerusalemin pelastamisen jälkeen (Joel 2:32-3:1), tuomion perusteena on suhtautuminen juutalaisiin; Dan.7:8,9,13,14, 24-27, Joel 3:1-3, Matt.25:31-46.


    • DASDAA<

      Syyrialaiset uhkaavat, että voivat muka tuhota Israelin ydinlaitokset 20 ohjuksella. Niin sellaisella teolla voi kyllä käydä niin, ettei Israelia voiteta, mutta Damaskos tuhoutuu Israelin ydinaseella.

      Syrian envoy: We'll destroy Israeli nuclear facilities with 20 missiles

      http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4272386,00.html

    • Kutto Oosinen.

      Venäjää ja Kiinaa unohtamatta.....

    • Minäkin.

      Onko? tuhat ja yksi valehtelun "ulkopuolella". Mitä sanoo Raamattu? Room.3:4. Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on...

      • tuhat ja yksi

        Kaikin konstein uskovat ovat kautta aikojen vainonneet toisin ajattelevia ja painostaneet väkivalloinkin noudattamaan heidän oppejaan.

        Mieti vähän miksi juutalaisilta ja islaminuskoisilta pojilta leikataan esinahka ? Eikö se olekkin uskoon perustuva riitti jolla merkitään ja varmistetaan uskon siirtyminen uudelle sukupolvelle .
        Ja eikö kasteessa tehdä tuo samainen uskonnollinen riitti erimenetelmin?

        Kaikista tulee niitä oikeaoppisia uskossaan parempia kuin toisuskoiset ja äärimmilleen viety uskonkiihko oikeuttaa sortamaan toisella tapaa uskovia koska oma usko on oikeaa ja toiset väärässä.

        Kristinuskoiset naljailevat täälläkin toisilleen kuka osaa hurjemman harhaselityksen keksiä, näsäviisaus korostuu raamatunjakeitten tulkinnasta vaikka kaikkien uskonsuuntien tulkinnat ovat täysin metsässä.

        Olen tahallisen väärintulkinnan ulkopuolella, - siis en valehtele teille, puhun ja kirjoitan näistä asioista totta, totuus on tietenkin toisenlainen totuus kuin esim, kristinuskon luojalla oli eli apostoli Paavalilla ja muilla Uuden testamentin kirjoittajilla, Jeesu Nasaretilaisesta kun ei Jumalaa saa edes tekemälläkään.
        Tarkoitan tietenkin oikeata Jumalaa , sellaista joka on luonut jotain , - historia on täynnä kertomuksia menneisyyden henkilöistä jotka ovat taikavoimillaan saaneet aikaiseksi mitä ihmeellisimpiä asioita, mihin nuo taikakyvyt muuten on nyt hävinneet ?
        Siihenkö hävisivät kun ihmiset uskalsivat ottaa asioista selvää eikä uskonnollisen manipulaation avulla pelotelleet uskomaan ihmeparantumisiin !
        Entä siihenkö kirkon voima vajosi kun ei enää noitina toisinajattelevia saanut polttaa?
        Entä jalkapuu kirkon edessä?
        Tulisikko minun mennä sinne istumaan jotta asioista tietämättömät ämmät syljeskelisivät päin pläsiä!


      • tuhat ja kaksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Kaikin konstein uskovat ovat kautta aikojen vainonneet toisin ajattelevia ja painostaneet väkivalloinkin noudattamaan heidän oppejaan.

        Mieti vähän miksi juutalaisilta ja islaminuskoisilta pojilta leikataan esinahka ? Eikö se olekkin uskoon perustuva riitti jolla merkitään ja varmistetaan uskon siirtyminen uudelle sukupolvelle .
        Ja eikö kasteessa tehdä tuo samainen uskonnollinen riitti erimenetelmin?

        Kaikista tulee niitä oikeaoppisia uskossaan parempia kuin toisuskoiset ja äärimmilleen viety uskonkiihko oikeuttaa sortamaan toisella tapaa uskovia koska oma usko on oikeaa ja toiset väärässä.

        Kristinuskoiset naljailevat täälläkin toisilleen kuka osaa hurjemman harhaselityksen keksiä, näsäviisaus korostuu raamatunjakeitten tulkinnasta vaikka kaikkien uskonsuuntien tulkinnat ovat täysin metsässä.

        Olen tahallisen väärintulkinnan ulkopuolella, - siis en valehtele teille, puhun ja kirjoitan näistä asioista totta, totuus on tietenkin toisenlainen totuus kuin esim, kristinuskon luojalla oli eli apostoli Paavalilla ja muilla Uuden testamentin kirjoittajilla, Jeesu Nasaretilaisesta kun ei Jumalaa saa edes tekemälläkään.
        Tarkoitan tietenkin oikeata Jumalaa , sellaista joka on luonut jotain , - historia on täynnä kertomuksia menneisyyden henkilöistä jotka ovat taikavoimillaan saaneet aikaiseksi mitä ihmeellisimpiä asioita, mihin nuo taikakyvyt muuten on nyt hävinneet ?
        Siihenkö hävisivät kun ihmiset uskalsivat ottaa asioista selvää eikä uskonnollisen manipulaation avulla pelotelleet uskomaan ihmeparantumisiin !
        Entä siihenkö kirkon voima vajosi kun ei enää noitina toisinajattelevia saanut polttaa?
        Entä jalkapuu kirkon edessä?
        Tulisikko minun mennä sinne istumaan jotta asioista tietämättömät ämmät syljeskelisivät päin pläsiä!

        Hyvä ehdotus, tee se.


    • altavastaaja

      Monet ymmärtävät mikä on Googin sota, mutta usein unohtuu se, että Goog hyökkää turvallisesti asuvien kimppuun, "....jotka asuvat turvallisesti.." (Hes 38:11)

      Miten israelilaiset voivat asua turvallisesti? Sana vastaa Hesekielin mukaan kymmenen lukua aikaisemmin: 28:26. "He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa."

      Israel on ennen Googin sotaa kukistanut naapurivaltionsa ja nähtävästi levittäytynyt luvatun maan rajoille : 1.Moos: 15:18 "Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton, sanoen: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan saakka"

      Israelin on pakko iskeä ja se voi tapahtua aivan pian. Ellei Israel käytä omia joukkotuhoaseitaan, se joutuu Iranin ohjusten kohteeksi ja Mossadin tietojen mukaan Iranin ydinpommit voivat olla valmiita 4 - 5 :n viikon sisällä.

      Isralista tulee kolmannen maailmansodan syntipukki, koska eiväthän muuten kaikkien maiden joukot olisi sen kimpussa Harmagedonin taistelussa.

      Näemmekö enää joulua. Jumala sen tietää ja millainen se on? Kohta voi alkaa se suuri ahdistus, jolloin ihmiset menehtyvät peljätessään mikä maanpiiriä kohtaa, kun taivaitten
      (uraanien ? ) voimat järkkyvät.

      Jyrki Katainen sanoi toissa joulun alla eduskunnan täysistunnossa, että uusi maailmanjärjestys tulee "kresällä 2013" eli siis vajaan vuoden kuluttua. Kansojen merestä nousee uusi järjestelmä, jossa ei ole enää pankkeja eikä rahaa, vaan merkki oikeassa kädessä tai otsassa. Merkki, josta uskovan tulee kieltäytyä, vaikka tulisikin tapetuksi.

      Meille suomalaisille lähiajat voivat olla myös Jumalan kuritusta, koska Goog hyökkää ensin Pohjolassa : "minä tahdon palauttaa palautan sinut takaisin pohjan periltä.." (tarkka kännös)

      Jeesus armahda meitä!

    • tuhat ja yksi

      Suomen leijonat armahtaa jääkiekossa vastustajaa, mutta Jeesus ei tee mitään.

      Selitys googista !

      Juutalaiset hebrelalaiset saivat valloitettua alueita säälimättömällä ihmisten tappamisella 1300-1000 ennenaikaamme Daavid tarunhohtoinen valloittaja laajensi aluettaan senjälkeen juutalaisten valta alkoi luhistua sisällisiin kahinoihin ja maan jakaantumiseen pohjoiseen Israelin valtiooon ja eteläiseen Juudan valtioon.
      Mutta Isrelin Jumalakaan ei mitään mahtanut vahvemmalle Jumalalle Ashura Madsalle niinpä Jerusalemin temppelin portinpieletkin uhrattiin jahjaksi Assuriaan, mikään ei auttanut vaikka Jumala lupasi kansalleen suojelusta kun Manasse kele meni palvelemaan väärin.
      Assuria vaurastui ja valloitti alueuta tekipä selopun juutalaisesta iaraelin valtiostakin 700 luvulla ennenaikaamme juuutakaisten Jumalakaan ei sitä kyennyt estämään ja syy pistettiin kansan piikkiin , heidän jumalattomuuteen ja Manassen syntiin.

      Sitten tuli GOUKI ihka tavallinen Gyges kuningassuku Lyydiasta , taisteli kuninkaitten taistelussa KARMISISSA mm,Egyptin ,Babylonian ,Libyan ,Elamin ja Nubialaisten kanssa kaataen Assurian ja voittajaksi selvisi Nebukabnessarin sen kuluisan isä Babylinian maailmanvalta pääsi siitä alkamaan.
      Juutalaiset hulluudessaan taas luottivat Jumalaan kuin aikaisemmin kun Resiin huuteli herjoja Jesusalemin portilla, mutta huutelemiseksihan se jäi kun Assurian sotajoukko oli myrkytrtty 185 000 sotilasta sai silloin surmansa juutalaisille ymmärtämättömästä syystä heidän mielestään Jumalan enkeli oli lyönyt tuon sotajoukon jonka ruummiitten määrää ei juutalaiset heti kyenneet hautaamaan.
      Assurian kuningas palasi kotiinsa ja siellä hänen poikansa sivalsi pään poikki kuninkaalta.
      Näin oli mennyt Assuria ja näin oli mennyt juutalaisten pohjoinen valtio Israel !
      Ja siinä samassa oli tuo kuningas Gygesin suku sammunut kuninkaalliselta valtaistuimelta Lyydiasta.
      Niin oli Nubia heikentynyt ja myös ala-Egypti , mutta se kuuluisa Nebukadneessar taas vahvistui maailmanvallaksi Babyloniassa. juutalaiset ovat niskoittelevaa kansaa he haluavat olla Herrakansaa ja luulivat jotta Herra suojelee mutta paskan marjat jos ei suostu veroja maksamaan vahvemmalleen suosiolla niin se ottaa ja Babylonia otti pisti pillunpäreiksi koko Jumalan temppelin Jerusalemin siinä sivussa ja vei Sidkian ensin hänet sokaistuaan vaniksi Baabeliin jossa hän kuoli.
      Inhottavaa tuollainen kun poltinraudalla poltetaan ihmisen silmien sarveiskalvot,
      rakkaittensa silmien edessä ja ettei näkisi sitä maata mihin hän vangiksi viedään.
      Näyssä Hesekielille levittelivät siipiään Ashura Madsan kerubit .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      300
      2697
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      100
      2108
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      171
      1472
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe