Itsekäs mies

neuvoa tarttis

Morjens!

Pakko oli tulla täältä kyselemään muilta mielipiteitä..

Elikkä tilanne on sellane, että oon ollu suhteessa mieheni kans noin vuoden ajan, 9kk niistä asuttu saman katon alla.
Kihlattuni on Usa:sta, ja vielä ei ole oleskelulupaa suomessa.
Itse käyn kokopäivätyössä, ja hän viettää päivät pitkät kotona. Koko 9 kk ajan hän ei ole oikestaan saanut mitään aikaan muuta kuin pelannut päiviät pitkät siihen asti aina että tulen kotia, monesti myös aamullakin pelaa jos herää aikaisemmin kun minä.
Itse olen ja perheenjäsenet on kehottanu sitä hakemaan töitä tai opiskelemaan suomen kieltä, mut myöhemmin saa kuulla miten sitä ärsyttää kun muut sanoo et hänen kannattais tehä sitä ja tätä, et miks ei voi tehä mitä ite haluaa..

Mulla on myös kissa, ja jotenkin niin kamalan hankalaa tällä kihlatullani siivota ees sen laatikko jätöksistä, aina valittamassa ettei se oo hänen tehtävä.

Samoten rahankäyttö on hälle ongelma... jos hän tarvittee jotaki ni kyllä sitä rahaa pistetään siihe palamaan vaikka kuinka paljo.. mutta jos ite tarvitsen jotakin itelleni, niin on hän itkemässä et miks mä rahaani sellasiin tuhlaan.

Yhdessä vaiheessa olin hommannut kihlatulleni liittymän, jolla hän voi mulle soitella/viestailla, mut pakko oli se sulkea kun se saatto joihinki palvelunumeroihin soitella ihan turhistaki asioista. Tästä se vasta hermostukin, eikä ymmärtänyt että pakko oli tehä tämä päätös, jotta säästää rahaa.
Sen jälkeen se on kokoajan ollut et mun pitäs se ja se vähentä omalta puhelinliittymältä et säästää rahaa. Jotenki kai se vaan olettaa et mä hommaan ja maksan sille kaiken.

Mieheni on todella mustasukkainen, mitään omaa aikaa oo saanu, aina jos puhelimen tai läppärin ottaa esille tulee se heti viereen vahtaamaan ja vihasesti kysymään mitä hommaan... tällähän on koko päivä aikaa tehä omia juttujaan täällä.

Syyttelyä on ollut monista ihan sairaistakin asioista, kuten jos työkaverilla on ollut fritsu kaulassa, olen sen aiheuttanut koska näyttää tuoreelta...
Samoten jos sama henkilö sattuu tulemaan samalla bussilla monesti ja sattuu kattomaan kihlattuani muka vihaisesti, on mulla tämän kanssa juttua...
Tai jos vaatteissa on ollut muka jotain jälkiä, oon ollu niissä hommissa toisen kanssa..
Syyttely tapahtuu silleen et hän sulkee mut tyyliin makuhuoneeseen ja istuu oven etteen etten pääse pois.

Minnekkään ei pääse yksin ilman et se on syyttelemässä et miks ja onko joku muu tulossa...
Ja jos netissä käy ni kaikki nettisivut pitäs sille sanoo missä käy, muuten valahtelen sille.

Sillon ku se on mukava ni se oikeesti on ihana.... mut aivan liian omistushalunen..

22

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19 + 21

No tuo mustasukkaisuus kuulostaa pahalta. Erittäin pahalta. Et saa suvaita mitään huoneeseen sulkemista missään nimessä.

Mun mielestä yhdessä asuessa vähintään jaetaan kotityöt, ja yleensä se, jolla on enemmän aikaa esim. työttömyyden takia tekee enemmän. Ei voi loisia toisen luona täysihoidossa.

Taas toisen omistaman elukan kakkoja en itse ainakaan käskystä siivoaisi. Minusta jokainen vastaa omista lemmikeistään, eikä ole kenenkään pakko hankkia lemmikkejä, jos niistä ei jaksa itse huolehtia. Vapaaehtoisesti voisin jotain tehdä, mutta se on eri juttu. (Toisen lasta kyllä hoitaisin siinä vaiheessa, kun asuttaisiin yhdessä perheenä, mutta silloinkin päävastuu olisi sillä, jonka lapsi on kyseessä.)

Ei ole ylipäänsä helppoa sopeutua uuteen maahan, jossa ei tunne ketään, tai tuntee vain yhden ihmisen. Se ei onnistu ainakaan kotona yksin muhimalla.

• neuvoa tarttis

Kyllähän sen eläimen vastuu kuuluu toisellekki jos aikoo saman katon alla, kyse ei oo siitä ettenkö ite siivoais sitä, mut se et toinen ei vaivaudu sitä siivoamaan ollenkaan, ja koko kotihan se alkaa haisemaan jos se koko päivän siellä on siivoomattomana..

• 19 + 21

No oli kai se kissanlaatikko yhtä lailla oli koko päivän siivoamatta silloinkin kun sä olit sinkkuna, vai kuka sen silloin päivällä siivosi? Mutta tosiaan muuten miehen kuuluu tehdä kotihommia, kun kerran kämpässä asuu.

Tietokoneeseen voi laittaa salasanan, eikä kannata jäädä kirjautuneeksi palveluihin. Mutta jos toiseen ei voi luottaa ollenkaan, niin kannattaako sellaisen kanssa sitten asua?

• neuvoa tarttis

Samoten hän oli käyttänyt mun tietokonetta, missä kaikki sovellukset on kirjautuneenta... esim facebook, msn, jne... ja hän oli poistellut sieltä kavereita kenen kanssa luuli jotain juttua olevan... vanhoja viestejä oli lukenut, ja kun google translator käännä sitä oikein niin väärinymmärryksiähän siinä tulee... mut kun toinen ei usko vaikka kuin monta kertaa sanoo ettei jokin ole niinku hän luulee.

• pistä pihalle

Ei se sun kihlattus oleskelulupaa Suomesta edes saa tuolla meiningillä. Kai hänen täytyy osoittaa maahanmuuttoviranomaisille, että tekee täällä työtä tai opiskelee? Pelkkä kihlaus ei taida siihen riittää. Älä vaan vihille hänen kanssaan mene. Pistä ukko opettelemaan elämistä maassa maan tavalla ihan yksinään. Ei voi olla ihana mies, jos noin sua kohtelee.

Kissanhoidosta olen kyllä eri mieltä sun kanssa. Se hoitaa, jonka elukat on. En varmasti itsekkään koskisi haisevaan hiekkalaatikkoon, ellei erikseen asiasta sovittaisi. Kuka nuo hommat ennen häntä huolehti kuntoon?

Pistä ukko pihalle, helpoimmalla pääset. Ei se ainakaan rakasta yhtä paljon kuin sä sitä.

• Hälytyskellot!!!

Kuulehan...

Nyt taidat olla sen verran syvällä tuossa suossa, ettet huomaa, miten mies sua kohtelee. Ja miten SINÄ itse itseäsi kohtelet!
      Onko sinulla ollut huono lapsuus, vai miksi ajattelet ansaitsevasi ainoastaan

miehen, joka on selvästi negatiivinen ja sairaalloisen mustasukkainen
      pian myös väkivaltainen (nyt jo ovi edustaa fyysisyyttä)

Olet kai todella nuori tai ainakaan sinulla ei ole kokemusta kivasta ja tervehenkisestä avoliitosta.

Tyttö hyvä, pelasta itsesi ennen kuin hän tekee sinustakin sairaan ja ennen kuin saat kunnolla turpaasi.

(muutoin..ilman työlupaa tai opiskeluviisumia ei voi töitä tehdä/opiskella mutta kirjastossa voi toki itsenäisesti opiskella. Lemmikit ovat sen vastuulla, joka ne on halunnut ja ottanut ennen suhteen alkamista. Eihän hän satuta kissaasi?! Vielä...)

• ja vielä...

miehesi ei ole itsekäs,
        vaan sairas ja narsistinen http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuushäiriö

...ja tämän linkit voitkin "unohtaa" hänelle käännettäväksi.

Mitä oikeastaan tiedät hänen perheestään, taustastaan, edellisistä suhteistaan? Miksei hänen itsetuntonsa riitä antamaan naiselle tilaa hengittää ja elää, nauttia elämästä?
        Miksi hän haluaa kodin ilmapiirin olevan negatiivinen ja miksi hän haluaa kontrolloida sinua pelolla, kettuilulla ja jopa ihan fyysisellä telkeämisellä? Onko tämä hänen ihanteensa mukavasta kodista ja yhdessäolosta?

Entä sinä itse? Miksi annat jonkun kohdella sinua noin? Etkö usko olevasi kivan miehen arvoinen?

• neuvoa tarttis

Itsehän oon kissastani tähöän asti huolehtinut.. Kissa ei kyllä hirveesti välitä kihlatustani.. Aina jos lähelle menee niin juoksee sängyn alle tms.. Tai jos sylissä hän sitä piä ni alkaa joskus sähisemään sille... Sit kun yksin oon oman kissani kanssa ei hän mua pelkää. Aina tulossa viereen jne.

Itse olen kuitenki jo 23w... Yksin oon asunu ja ollu töissä jo reilut 5 vuotta.

Kai sitä ajattelee et asiat muuttuu, niin ku hän on yrittäny luvata.. Mut ei vielä oo mihinkää muuttunu

• voi kiasus

tässä ei oo nyt kyse kissoista vaan sinun omasta turvallisuudestasi. Mies on vaarallinen ja saat pian nyrkistä. "jo 23w" eli tosi nuori siis.

• neuvoa tarttis

Niin ja tietokoneestani, laitoin myöhemmin salasanan siihen.. Mutta hän sanoi ettei se mitään estä et hän tietää miten ohittaa sen

• miksi???

kai sinä tyttönen kysyit, miksi hän haluaa ohittaa salasanan?
        Miksi hänelle on tärkeää tietää, mitä kirjoitat ja kenen kanssa?
        MIKSI???
        Onko hänelle yhtä tärkeää opetella luottamaan sinuun (tai luottaako hän ylipäänsä kehenkään?)
        Tällaisenko suhteen hän haluaa?
        Millaisen?
        JUTELKAAAAAAAAA
        tai parempi, lähde heti suhteesta.

• Neuvoa tarttis

Hän haluaa aina tietää mitä teet, kene kanssa juttelen ja mitä. Jos en kerro kaikkea tarkalleen, on se valehtelemista hälle, ja jos en sanon etten tykkäö et hän on kokoajan kyselemässä että mitä teen ja miksi, sepä hermostuu siitä.
      Mies haluis koko ajan omistaa mut ja mun pitäs omistaa koko vapaa-aikani sille ja työaikanaki kokoajan pitäs viestailla..

• neuvoa tarttis

Samoten hän aina yrittää hallita miten minä käytän omia rahojani. Aina on olettamassa että ostan hälle tavarat mitä hän haluaa. Kaupassakin kun ollaan, kitisee ku pikku lapsi jos haluaa jotain.
      Koskaan en pysty ostamaan itselleni mitään ilman et on vaatimassa et hänenki pitäs saaha jotain tai muuten en saisi ostaa mitään. Sit kun tullaan siihen et hällä on rahaa, ees vessapaperirullan ostaminen on vaikeaa, heti sanomassa ettei tuhlaa omia rahojaan, mut kappas pari pv myöhemmin oli tuhlannut 60e peleihin

• Toooosi kiva mies sulla. Sen kanssa on varmaan tooosi mukavaa elää. ihanko se sua oikein rakastaa ja pitää susta hyvää huolta.

Oot sille vaan palvelija joka tekee kaiken, elätät ja silleen. ja oikeinko se osaa olla ihan joskus. Ei tosta sun kirjoituksestas päätellen ole kovinkaan ihana.

Jokainen tyylillään. On ihana eläää yksin kun ei tarvii tehdä mitään, ei ole kavereita eikä kukaan kaipaa.

• neuvoa tarttis

No niinku sanoin, se osaa olla mukava.. sillon ku ollaan kahestaan ja saa kaiken huomion, tai sit ku ollaan kavereitte kans..
      Ei sil oikee kavereita oo tääl, ei se oo mihinkää kiinnostunu menee et saiskaan ees uusia kavereita... sit se yrittää muakin velottaa pysymään kotona,, ei omia harrastuksia, ei saa yksin olla kavereitte kans..

Kai se on vähä penikka viel, ei oo aikustunu... ehkä se muuttus kun raahais ittesä ihmisten ilmoille omiin harrastuksiin/kouluun/töihin, mut harrastuksetki se olettaa et mun pitäs maksaa...

• neuvoa tarttis

ja millä tapaa se on ihana...
      Joka päivä about on tehny jonku välipalan valmiiks ku tuun kotia töistä, on vieny hienoihin paikkoihin syömään monesti, joskus pitkän työpäivän jälkee saa jotai rentoutushierontaa...
      puhuu mukavia, ja oikeesti tiiän et se tarkottaa niitä

Toinen vaan on liian omistushalunen, ja mustasukkanen,,, pelkää et menettää tai jotai tapahtuu... hänen aikasemmissa suhteissa kuitenki häntä petetty kuulemma

• neuvoa tarttis

Mitenkähän tällasessa tappauksessa toimis, jos hän alkaa todella käymään vaikka väkivaltaiseksi ja uhkailevaksi ja mun ois pakko soittaa poliisit.. tuliskohan maastakarkotus vai? ei mun koti oo sille ees mikään virallinen osote, hän vaan käy täällä aina 3 kk kerrallaan passilla ja menee takas.

• Hah !

Tunnetko muunkin laisia? Oikeesti?

• maksima66

Hei tyttökulta, ihan oikeasti. Ei kuulosta hyvältä.

Uskon että mies osaa olla ihanakin, mutta luettelit aika karmaisevia juttuja. Olet nuori ja sinulla ei voi vielä olla kovin paljoa elämänkokemusta, vaikka nuorena oletkin jo muuttanut omillesi. Toivon että otat meidän kommentit hyvällä, täällä on ollut paljon viisaita kommentteja. Mulla ainakin alkoi hälytyskellot soida ja kovaa kuin luin tätä kertomustasi. Et varmaankaan halua kuulla tällaisia neuvoja, mutta mun mielestä hänen kannattaisi jäädä Jenkkeihin seuraavalla kerralla kun siellä käy. Ei välttämättä pysyvästi, mutta ette voi noinkaan jatkaa. Tarvitset omaa aikaa, kavereita, harrastuksia.

• painu vittuun

Mitä kyselet täällä kun ei ilmeisesti mitään tapahdu. Olet pipi päästäsi.

• oppeliini1

Sinä taidat olla hiukan henkisesti sairas. Kukaan täysijärkinen ei elätä tuonlaista loiskasvia, isoa ja tervettä. vaikka kuinka kauniisti se lässyttäisi ja veisi silloin tälloin "kalliisiin" ravintoloihin.

Tuolle miehelle kuuluisi kielto Suomeen hyväksikäyttämään yksinkertaisia naisia!
      (Heitä, siis hyväksikäyttäjiä) on Suomessa aivan tarpeeksi omasta takaa!

Voi poloinen sinua miten säälittävä reppana sinä olet. Onko kaikki ihmiset kävelleet sinun yli koko elämäsi ajan?

Laita tuo mies ovesi ulkopuolelle ja täysi porttikielto kotiisi! Jos hän yhtävn häiritsee sinua, soitto poliisille auttaa häntä poistumaan maasta.

Aivan omaksi tiedoksesi, on toisenlainenkin tapa elää, tapa jossa kunnioitetaan ja arvostetaa toista ihmistä.
      Sääli vain että sinä olet onnistunut kiertämään sellaiset ihmiset kaukaa.

• Hanki parempi

no heitä helevettiin se pelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe