Kuka kuulee elopellon kutsun?

Herran rekrytointi!

Kutsu kuuluu - kuka kuulee?

Maahan lakoutuva viljapelto...

Tänä aamuna Herra näytti silmien edessä - kypsyneen viljapellon. Sellaisen, jossa tähkät painuvat lakoon, maata kohden. Odottavat työmiehiä. Ja Herra muistutti sanoistaan:

”Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.” Matt 9:37-38.

Samalla muistui Ylivainion näky vuonna 1956. Siinä (ylikypsää) viljaa koottiin kaikella kiireellä, myrskypilvien uhan alla. Vanhanaikaisin tavoin. Niinkuin alkuseurakunnan päivinä. (Tuo Ylivainion näky on yksi niitä harvoja, jotka puhuttelevat selkeydellään ja raamatullisella sanomallaan.)

Ja, monilla rukoilevilla onkin sellainen visio, että kaiken globaalin myrskyn keskellä ( = poliittinen, taloudellinen, sotilaallinen), ihmisten ahdingon keskellä kootaan sitä satoa, jossa pakanoiden luku tulee täyteen. Ne, joiden nimet ovat Elämän Kirjassa – ne Hyvä Paimen etsii laumaansa...
(Ylivainon näky seuraavassa osassa.)

Viimeisten hetkien työmiehet

Työmiehiä kutsutaan (Herran ) palvelukseen vielä ns. yhdennellätoista hetkellä.

Miksi seisotte täällä kaiken päivää joutilaina? ”Kukaan ei ole meitä palkannut?” ”Menkää tekin minun viinitarhaani.” Matt 20:6-7

Mikä on yhdestoista hetki? Juutalaisessa käytännössä päivä alkoi klo 6 aamulla, ja päättyi klo 18 illalla. Yksi ”hetki” tarkoitti tuntia. Yhdestoista tarkoitti meidän kellossamme klo 17 aikaa.
Ja kun pimeys tulee niillä leveysasteilla äkkiä, noin 18:30 -19:00 aikaan, ei optimaalista työaikaa siis ollut kuin noin tunnin verran, ennen hämärää. Herramme Jeesus muistutti, että vielä tuolla viimeisellä työhetkellä kutsutaan työmiehiä...

Nyt? Jumalattomuus on kasvanut tuomion asteelle. Kristikansan luopumus ja penseys, muotojumalisuus – on samoin kypsynyt Jumalan edessä vakavaan vaiheeseen. Mutta ihmiset?
He ovat pimeyden voimien temmellyskenttänä. Perheet, kodit, lapset ja nuorisomme. Vihollinen tekee tuhotyötään: rikkoo, särkee, kiduttaa, surmaa... Viattomat ovat uhreja, usein. Epätoivo ajaa ihmiset surmatekoihin. Kaikella tavalla. Pimeyden ruhtinas kietoo kahleisiinsa kaikkia, myös valvomattomia uskovia.

” Nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi.” Joh 4:35 .

Tätä näkymätöntä ihmisten kärsimystä, uupumusta ja toivottomuutta kuvaavat mm. virret 440, 441, ja 439.
Virrestä 440:
1. Orjantappuroita kasvaa syntiinlankeemuksen maa. Moni harhaa turvatonna tuntematta Jumalaa.
Jaksammeko Herran kansa nähdä kylmin sydämin, vihamiehen saalistusta julmaa valtaa hel-ve-tin.

2. Moni kantaa kärsimystään epätoivo sielussaan. Moni vaipuu vierellämme paatuneena kuolemaan. Käytämmekö itsekkäästi Herran suomaa armoa?
Eikö Jeesus Kristus kuollut kaiken kansan puolesta?

3. Jeesus käski....

Virrestä 439
3. Herkäksi tee sydämeni, että toiset huomaisin, ahdistukset veljieni, omikseni tuntisin. Että huoltaan itkevältä pyyhkisin pois kyynelen, että janon uuvuttaman toisin maahan lähteiden.”
4. Anna aitovierten kansan suureen juhlaas saapua, sokeiden ja ontuvaisten seurassasi riemuita. Saata kaikki joiden taival, työläs on ja helteinen, ristinkuolemasi tähden valtakuntaan autuuden.”

Nyt? On se yhdestoista hetki, ennen lopullisen ”pimeyden” tuloa, jolloin Herramme kutsuu työmiehiä, palvelijoita valtakuntansa asialle.
Sinä sanot: Olen joutilas, kukaan ei ole minua palkannut, olen heikoin, vähäisin ( Tuom 6:12-16).
Herra sanoo. Mene tässä voimassasi. Missä? Herran hengen voimassa. Se riittää, siinä on voittovoima! Kuka kuulee Herran työkutsun? Jos rakastat Häntä, mitä vastaat?

23

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajallaan tulee

      Herran Jeesuksen 144 000, ilman Pyhän Hengen vuodatusta ei kukaan voi tehdä työtä, kuten Jeesus opetti ja tahtoo myös nykyään.

      Ei omin voimin vaan Herran Hengen täyteydessä.

    • -s-

      Kilpailu kiivastuu. Insinööri vastaan multinikki: Kumman raamatunlauselistaukset saavat palstan profeettojen suosion?

    • Pelto odottaa!!

      Niilo Yli-Vainion näky v.1956 Alajärvellä
      (Mauno Saaren kirjasta Saarnaaja, s. 266-267)


      Nämä tapahtumat selvisivät minulle tavallaan jo vuonna 1956 Alajärvellä, kun seurakunnan rukoushuonetta rakennettiin. Olin sairas jo, 36-vuotiaana. Tuli ilmoitus, "pääni näky", ei ilmestys eikä uni, vaan näky, yöllä!
      Näin suunnilleen hehtaarin kokoisen viljavainion. Seisoin sen reunassa. Minulla oli halu ruveta sitä leikkaamaan, mutta vainio oli vihreä.
      Kuva katosi niin kuin filmi katoaa.
      Sitten ilmestyi sama vainio taas. Nyt se näytti kypsältä, mutta kun katsoin sitä, siinä oli ohdakkeita ja juolaa. Taaskin minulla oli tunne, että pitäisi ruveta leikkaamaan. Mutta tämäkin kuva katosi.

      Sitten tuli kolmas kerta. Pelto oli muuttunut kullankeltaiseksi. Sellaiseksi kuin pellon pitää leikkuuaikana olla.

      Taas kuva katosi ja tuli sitten neljännen kerran. Tuuli nousi, idästä, toi synkkiä pilviä, isoja lonkoja, ne laskeutuivat alaspäin. Minulle tuli tunne, että tulossa on hirmumyrsky. Juuri silloin lähtivät vanhanaikaiset vankkurit liikkeelle. Tuli miehiä, jotka nostivat hirmuisella kiireellä lyhteitä vankkureille, leikattua viljaa, pilvien alla, tuulessa, mustien pilvien alla. Siihen päättyi näky.

      Olin hereillä ja tajusin sellaisen päivän tulevan, jona Jumalan viljaa kootaan kiireesti, myrskyn alta, aivan samanlaisin vanhanaikaisin keinoin kuin aikaisemmin, kuin alkuseurakunnan aikana.

      Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, ajattelin, että herätys alkaa myöhään, niin että pelto on ja vilja on jo kasvanut ja ollut, leikkuuta on mietitty. Ja kun herätys alkaa, se alkaa nopeasti, ihmein, merkein ja tunnusteoin. Sen vuoksi se etenee niin, että kuuroille ei tarvitse huutaa. Ei tarvitse temppuilla eikä keksiä konsteja, ei tarvitse kuin antaa mennä, vanhanaikaisilla vankkureilla, ei tarvitse kuin vain julistaa evankeliumia Jeesuksesta.

      ____________________________________________

      Aloittajan kommenttia:

      Koeteltunakin ( 1 Tess 5:21) Yli-Vainion näkyä voi pitää raittiina. Sen raamatullinen viitekehys, sen symbolit. Nyt, 56 vuotta myöhemmin, me ymmärrämme paljon paremmin näyn seikat.

      Olemme niissä armotalouden hetkissä, joissa edessä on ns. viimeinen elonkorjuu. Monien uskovien saamat sanomat Herralta ovat yksisuuntaisia.
      Ydin on tämä: - tulee globaali ahdistus ja kaaos, ja nämä painostavat asiat herättävät ihmiset huutamaan apua. Eräs puhui 30 vuotta sitten näin: - Kun maailmansodan myrskytuulet pauhaavat, silloin herätään...

      Veli Yli-Vainio ei eläessään voinut nähdä näkynsä täyttyvän. Mutta me olemme sen täyttymisen aatossa. Ja siksi Herra nyt KUTSUU palvelijoita elopelolleen.
      Hän itse kutsuu. Hän on monia jo kouluttanut, valmistanut, kasvattanut, karaissut. Ketä missäkin ja milläkin tavalla.
      Ja kun hetki on täysi, Hän lähettää palvelijansa. Ei ketään yksittäistä profeettaa (unohtakaa sellainen illuusio) - vaan Hän lähettää työmiehet ja - naiset kuin Gideonin porukan. Heillä oli tyhjät saviruukut, tulisoihtu ruukuissa...
      ( Tuom 7:16)

      Herra suokoon sen armon, että meillä olisi kuuliaiset korvat, altis sydän?
      Ja saviastiamme olisi tyhjä kaikesta turhasta roinasta ja hömpästä, niin että Herra saisi sytyttää tulisoihtunsa meissä. Valaisemaan tätä pimeää aikaa.
      Näyttämään kadotukseen hukkuville, kärsiville -- valoa, toivoa, Herrassa!

      • VoimaOnVuodatettu

        Ajallaan tulee
        17.10.2012 12:18

        Herran Jeesuksen 144 000, ilman Pyhän Hengen vuodatusta ei kukaan voi tehdä työtä, kuten Jeesus opetti ja tahtoo myös nykyään.

        Ei omin voimin vaan Herran Hengen täyteydessä.
        _________________________________

        Kommenttia:

        "Vaan kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja tulette olemaan minun todistajani sekä..." Apt 1:8

        Pyhä Henki tuli, ja on tullut siitä lähtien jokaiselle, joka Uskoo Jeesukseen Kristukseen, joka ottaa vastaan Hänet.


      • Vain Herran suosio..
        VoimaOnVuodatettu kirjoitti:

        Ajallaan tulee
        17.10.2012 12:18

        Herran Jeesuksen 144 000, ilman Pyhän Hengen vuodatusta ei kukaan voi tehdä työtä, kuten Jeesus opetti ja tahtoo myös nykyään.

        Ei omin voimin vaan Herran Hengen täyteydessä.
        _________________________________

        Kommenttia:

        "Vaan kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja tulette olemaan minun todistajani sekä..." Apt 1:8

        Pyhä Henki tuli, ja on tullut siitä lähtien jokaiselle, joka Uskoo Jeesukseen Kristukseen, joka ottaa vastaan Hänet.

        -s-
        17.10.2012 12:29

        Kilpailu kiivastuu. Insinööri vastaan multinikki: Kumman raamatunlauselistaukset saavat palstan profeettojen suosion?
        _____________________________________

        Kommenttia, oikaisua nimmarille -s-.

        * Tämän ketjun aloittaja ei kilpaile missään sarjassa, täällä, eikä muutenkaan.
        * Jokainen tekee, ja vastaa siitä.
        * Raamattuun ei ole kenelläkään monopolia; sen lukeminen ja soveltaminen on vapaata.
        * Aloittaja ei tavoittele "palstan profeettojen" suosiota. Koska, täällä ei juurikaan ole raamatullisia "profeettoja", ja
        - koska Jumalan palvelija on kiinnostunut vain Herran suosiosta!

        "Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija" - sanoi Paavali. Gal 1:10.


      • Ingenjör_81
        Vain Herran suosio.. kirjoitti:

        -s-
        17.10.2012 12:29

        Kilpailu kiivastuu. Insinööri vastaan multinikki: Kumman raamatunlauselistaukset saavat palstan profeettojen suosion?
        _____________________________________

        Kommenttia, oikaisua nimmarille -s-.

        * Tämän ketjun aloittaja ei kilpaile missään sarjassa, täällä, eikä muutenkaan.
        * Jokainen tekee, ja vastaa siitä.
        * Raamattuun ei ole kenelläkään monopolia; sen lukeminen ja soveltaminen on vapaata.
        * Aloittaja ei tavoittele "palstan profeettojen" suosiota. Koska, täällä ei juurikaan ole raamatullisia "profeettoja", ja
        - koska Jumalan palvelija on kiinnostunut vain Herran suosiosta!

        "Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija" - sanoi Paavali. Gal 1:10.

        Aamen. Kyllä täällä ollaan kirkastamssa Kristusta, ei omaa mitätöntä kuvaa. Enkä yritä kilpailla täällä tai kerätä pisteitä, vaan olen tuntenut pakottavaa tarvetta kirjoittaa eräistä profetioista. Enkä myöskään väitä olevani erehtymätön ja otan arvostelun vastaan, kunhan se on perusteltua.


    • Menkää, ilosanomaa!

      Ingenjör kirjoittaa:

      "....vaan olen tuntenut pakottavaa tarvetta kirjoittaa eräistä profetioista."

      Kommenttia:


      * Usein pakottava tarve on hyvin arveluttava? Sellainen nousee monesti omista peloista, uhkaavista skenaarioista, siis omasta psyyken maailmasta. Sanoohan moni rikokseenkin ryhtynyt, että "minulla oli pakottava tarve" - enkä tiennyt mikä minuun meni. Minun vain PITI sanoa, tehdä, toimia?
      "Pakottava tarve" on tarpeen alistaa Herran Tutkivan Sanan eteen? - Onko kysymys omasta toiminnasta, omien intressien motivoimasta? Sillä Herramme ei pakota! Ei edes taivaaseen! Joh 6:67

      * Silloin kun Kristuksen rakkaus vaatii, kutsuu, motivoi, mitä siitä?
      "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä.." ( 2 Kor 5:14)

      * Mihin Kristuksen rakkaus johdattaa?
      "Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme: Me pyydämme Kristuksen puolesta. anatkaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." ( 2 Kor 20)

      * Ja mikä se päätehtävä on? "Hän uskoi meille sovituksen sanan." ( 2 Kor 5: 19)

      Joka ymmärtää, jolla korva on, se kuulkoon.

      • Ingenjör_81

        Eipäs vedetä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä heikohkosta sanavalinnasta. Tämä ei ole siis obsessio tai pakko, vaan koska olen nähnyt tulevaisuuden profetioiden kautta avautuvan eteeni, niitä paljon tutkiskellessa ja arvostellessa, että hyvän profetian löytyessä minulle on tullut halua jakaa se ja ikään kuin minä olisin Hengessä saanut pyynnöt, kuten Johannekselle konsanaan...

        "Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva." (Ilm. 1:19).

        Olisin voinut jättää toki laittamatta profetiat, sillä eiväthän nämä minua hyödytä ja palkioksi olen saanut räkytyksiä ja väheksymistä sekä muita solvauksia, mutta ne minusta todistavat että olen oikealla asialla.

        "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa." - Matt. 5:11

        Joka tapauksessa, suosittelen että arvostelette aina laittamani profetiat itse Raamatulla.


      • Herran jäljissä?
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Eipäs vedetä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä heikohkosta sanavalinnasta. Tämä ei ole siis obsessio tai pakko, vaan koska olen nähnyt tulevaisuuden profetioiden kautta avautuvan eteeni, niitä paljon tutkiskellessa ja arvostellessa, että hyvän profetian löytyessä minulle on tullut halua jakaa se ja ikään kuin minä olisin Hengessä saanut pyynnöt, kuten Johannekselle konsanaan...

        "Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva." (Ilm. 1:19).

        Olisin voinut jättää toki laittamatta profetiat, sillä eiväthän nämä minua hyödytä ja palkioksi olen saanut räkytyksiä ja väheksymistä sekä muita solvauksia, mutta ne minusta todistavat että olen oikealla asialla.

        "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa." - Matt. 5:11

        Joka tapauksessa, suosittelen että arvostelette aina laittamani profetiat itse Raamatulla.

        Ingenjör kirjoittaa mm.

        "Olisin voinut jättää toki laittamatta profetiat, sillä eiväthän nämä minua hyödytä ja palkioksi olen saanut räkytyksiä ja väheksymistä sekä muita solvauksia, mutta ne minusta todistavat että olen oikealla asialla.

        "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa." - Matt. 5:11
        ______________________________

        Kommenttia:

        Jos jotakuta julkista kirjoittajaa kritisoidaan, oikea profeetan henki ei siitä ole moksiskaan. Siis, jos on Jumalan asialla?

        Kysymys ei olekaan profetioiden tuomisesta, vaan siitä, että profetioiksi nimetään polittisen tason spekulaatioita, kauhuskenaario-uutisia, ja mediaviestejä ylipäätään, linkkejä, ihmisten korottamista, jne.

        Ei ole välttämättä niin, että Ingenjöriä Kristuksen tähden vainottaisiin? Taikka että lainkaan vainottaisiin? Kyse on ihan normaalista ja loogisesta arvostelusta, johon jokainen julkisesti kirjoittava joutuu.

        Ellei tahdo ns. "kärsiä" - on viisasta olla kirjoittamatta?

        Mutta sädekehän nostaminen oman minän ylle siksi, että kaikki eivät voi millään olla samaa mieltä, edes linjakysymyksissä, ei ole hengellistä.

        Eräänkin kerran Ingenjör kirjoitti, että "räkyttäkää vain, tuomion saatte, ja minä kirkkaamman kruunun". Tällainen lause viittaa - ei Jeesuksen mielen mukaiseen. Mutta jos - kun - on omalla asialla, ja sitä omaa minää kohtaan sitten tulee muutakin kuin "amen, halleluja" - niin siitä lihallinen luonto nostaa päätään ja kiukuttelee. Surkuttelee ja säälii itseään, voi voi.

        Mikä on mm. hengellinen näyttö?

        Kun Paavali ja Silas olivat (oikeasti Herran evankeliumin tähden) saaneet paljon pieksämistä kehoonsa, ja ns. turpiinsa -- tekivätkö he näin:
        - Voi, voi! Meitä TAAS vainotaan! Meitä räkytetään, meitä ruoskitaan...
        Mutta tuomion te saatte! Ja meidän kruunu kirkastuu....

        Ei? - Vaan mitä?

        "Keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksessa ja veisasivat ylistystä Jumalalle..." Apt 16:24

        On hyvin yleinen ns. profeetta-syndrooma sellainen, että joku luulee olevansa Erikoinen, Valittu, Profeettakin jopa! Ja touhuaa omiaan, eikä kysy Herralta, mitä tehdä? Ja sitten kun ihmiset eivät aina hoosiannaa huuda, niin luullaan, että Herra on mukana, kun Minä Sentään Olen Hänen Silmäteränsä?

        Infantiilia ajattelua, pimeää.

        Jeesus sanoi:
        "Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen."
        Matt 10:25.

        Joka muunlaista suhtaumista odottaa ja unelmoi ... on harhassa.

        Edelleen on perusteltu syy otaksua, että INg... liikkuu erittäin pitkälle sielun ja omien intressien tasolla. Toki siihen on vapaus. Mutta toisilla on vapaus arvioida ja nähdä.


      • Te eksytte.
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Eipäs vedetä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä heikohkosta sanavalinnasta. Tämä ei ole siis obsessio tai pakko, vaan koska olen nähnyt tulevaisuuden profetioiden kautta avautuvan eteeni, niitä paljon tutkiskellessa ja arvostellessa, että hyvän profetian löytyessä minulle on tullut halua jakaa se ja ikään kuin minä olisin Hengessä saanut pyynnöt, kuten Johannekselle konsanaan...

        "Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva." (Ilm. 1:19).

        Olisin voinut jättää toki laittamatta profetiat, sillä eiväthän nämä minua hyödytä ja palkioksi olen saanut räkytyksiä ja väheksymistä sekä muita solvauksia, mutta ne minusta todistavat että olen oikealla asialla.

        "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa." - Matt. 5:11

        Joka tapauksessa, suosittelen että arvostelette aina laittamani profetiat itse Raamatulla.


      • Sana ON sana
        Te eksytte. kirjoitti:

        Ingerför kirjoittaa:
        "Joka tapauksessa, suosittelen että arvostelette aina laittamani profetiat itse Raamatulla."

        Paavali ei kyllä "suositellut" vaan käski:
        "Koetelkaa kaikki..." 1 Tess 5:21


    • Aika kuitenkin rajal

      Kiitos Herralle, jotkut ovat kutsun kuulleet, eivätkä tavoittele kuuta taivaalta, vaan tahtovat palvelijoita olla!

    • Pelto on maailma

      Joku on viime yönä ja toissa yönä kuullut kutsun. Mutta minkä? On ryhtynyt sabotoimaan tätä palstaa. Mutta sellaiseen voi joutua, jos valvoo väärään aikaan.

    • 141000

      Jokos se elonkerjuu..,ei kun siis elonkeruu,on suoritettu?

    • filadelfi

      Kuullut olen profeetalliset sanat jo vuosia sitten ensimmäisen kerran polvillani siunattavana ja nöyränä Jumalan alttarilla, Herran Voidellun palvelijan käden ollessa väkevänä päälläni mm;
      sinä tulet voittamaan sieluja ja näkemään sellaista jota et ennen ole nähnyt.

      Kokenut sen jälkeen Jumalan koulussa ylä ja alamäkeä, mm. profeetan kädestä pitäen tulevia; tulevan maaimanajan jota ei uneksiakkaan, ...joka nyt on silmiltäsi vielä salattu.

    • -,-.,

      Hieman malttia noihin sanomisiin. Ne on henk.koht. Jollakin on kyky erottaa oikeat vääristä, mutta ikävä kyllä, joiltakin puuttuu todellisuudentaju kokonaan. Siksi varovaisuutta tarvitaan , näitä juttuja luetaan kaukana Suomestakin.

    • 18-3-2013

      Moni myöhästyy. Elonkorjuusta. Ei kuule, mitä Henki seurakunnille sanoo?
      On korvat kääntyneet ihmisten puoleen, jalustalle nostettujen puoleen.

      Mutta ne, jotka jo ovat kuulleet 11. hetken kutsun, saavat jo nyt elää Hengen virrassa. Uudistavassa voimassa. Siellä ja täällä. Ja virta nousee, elävän veden virta. Hes 47. luku

      • Enkien herottelija.

        No,jos syksyllä myöhästyy elonkorjuusta niin sato menee pilalle ja voi käydä niinkin ettei myöskään saa katokorvauksia.


    • Epäitsekkyys

      Sanassa:
      Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin myös kaikki tätä teille annetaan.

      Matteus 6:33

    • /////

      Hyvä huomio nimmarilta Epäitsekkyys!

      Jumalan matematiikka on käänteinen: Jos etsii Hänen asiaansa, Hän auttaa ihmistä itseääkin.

      Mutta jos etsii "omaansa" - niin moni asia katoaa kuin höyry ulos.

    • työtäpitäs

      Oliskohan Jumalalla tarjota töitä? kenkuttaa tämä työnhaku, ei löydy enää tälläiällä, työt muutti kiinaan, eikai Jumala muuta sinne?, ei tässä mihinkään voi enää luottaa.

    • Saarnaus kannattaa?

      Taivas taitaa olla aika huono duunipaikkojen tarjoaja.

      Paitsi saarnaushommien suhteen...

      • Palvelukseen!

        Taivasten Valtakunta on suurin ja globaali työnantaja!

        Palvelijoita tarvitaan, astu riveihin?

        (Saarnaushomma vain murto-osa, suuri osa muuta PALVELUA!)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2065
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      172
      1497
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1455
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1189
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1159
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      894
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      765
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      277
      724
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      695
    Aihe