Jesajasta luku 7:15 ja 16
15. Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä jolloin hän OPPII HYLKÄÄMÄÄN PAHAN JA VALITSEMAAN HYVÄN.
16. Ennen kuin poika on OPPINUT HYLKÄÄMÄÄN PAHAN JA VALITSEMAAN HYVÄN,
tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta pelkäät.
tekikö Jeesus pahaa ja syntiä elämänsä alussa?
tiesikö Jeesus jo lapsena hyvän ja pahan heti syntymästään asti?
eikö Jeesus ollut täydellinen, synnitön ja pyhä uhri Jumalalle?
puhutaanko/tarkoitetaanko tässä kohtaa???
37
128
Vastaukset
- tuhat ja yksi
Se on;
Maher-salal-has-Bas,
Sillä ennenkuin tämä lapsi oppii sanomaan isi tai äitskä Damaskosken aarteet ja Samarian ryöstösaalis viedään Assurian kuninkaan jalkojen juureen.
Mutta velehdellen se on Jeesus ja Damasko tuhoutuu ! - tuliko maa
autioksi Jeesuksen lapsuudessa?
- tuhat ja yksi
tuliko maa
autioksi Jeesuksen lapsuudessa?
Noh eihän tullut !
Ja minä lähestyin vaimoani ja hän tuli raskaaksi ja synnytti pojan. Ja Herra sanoi anna hänelle nimeks Maher-Salal-Has-Bas.
Sanoo Jesaja, mutta Kristitty sanoo Jeesus !
- Joh.6:62
62. Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
Jeesushan oli jo olemassa enne kuin astui alas taivaasta maahan, tiesikö Jeesus jo kaiken syntymästään asti?- tuhat ja yksi
Aika hataraa tietoa Jeesuksen lapsuudesta, ei tiedetä edestarkkaa syntymävuotta.
Jeesuksesta kertomukset on kirjoitettu vasta vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman jälkeen ja noissa kertomuksissa ovat legendan kaikki ominaispiirteet , mm. Jumala kuoltuaan , siihenaikaanhan kuninkaat olivat jo jumalisia ja Jumalia on ymmärrettävä ihmisten uskoa siitä aikakaudesta käsin.
Sitä paitsi elämän alkukodin ajatteleminen onnistuu paremmin maailman kaikkeuteen vartaamalla , ,kuin jotta se kaikki olisi syntynyt täällä maapallolla .
Aiai aivan pahaa tekenee , kun syntynyt maailmankaikkeudessa eikä täällä maa planeetalla , noH taiteiljiakin piirtää Adamin luomisen Adamin kaltainen tökkää etusormella maantomumajaan Adamiin Pyhän Hengen sähköisen virtalatauksen ja siitä sitten se Aadamin sydän legendassa lähtee sykkimään.
Jeesus kasvatettiin essealaiseen juutalaisen kansan vapauttamisoppiin Roomalaisiahallitsijoita vastaan mutta muitten samaa yrittäneitten tapaan Jeesus ei kunnolla yrittänyt kapinoida mahdotonta ylivaltaa vastaan ja siitä huolimatta hän joutui epäsuosioon juutalaisten Jumalan ja uskontoleiitin halveksunnan tähden , ei sopinut olla lähempänä Jumalaa ja ei ainakaan samaistuneena Jumalaan , - niin nirri pois ja ei lähtenyt vaan jäi henkiin , ylösnousemisen jälkeen pelättiin kuin kummitusta.
Ja vielä teille odottajille 2000 vuoden jälkeenkin odottamista riittää. - Jeesus syntyi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Aika hataraa tietoa Jeesuksen lapsuudesta, ei tiedetä edestarkkaa syntymävuotta.
Jeesuksesta kertomukset on kirjoitettu vasta vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman jälkeen ja noissa kertomuksissa ovat legendan kaikki ominaispiirteet , mm. Jumala kuoltuaan , siihenaikaanhan kuninkaat olivat jo jumalisia ja Jumalia on ymmärrettävä ihmisten uskoa siitä aikakaudesta käsin.
Sitä paitsi elämän alkukodin ajatteleminen onnistuu paremmin maailman kaikkeuteen vartaamalla , ,kuin jotta se kaikki olisi syntynyt täällä maapallolla .
Aiai aivan pahaa tekenee , kun syntynyt maailmankaikkeudessa eikä täällä maa planeetalla , noH taiteiljiakin piirtää Adamin luomisen Adamin kaltainen tökkää etusormella maantomumajaan Adamiin Pyhän Hengen sähköisen virtalatauksen ja siitä sitten se Aadamin sydän legendassa lähtee sykkimään.
Jeesus kasvatettiin essealaiseen juutalaisen kansan vapauttamisoppiin Roomalaisiahallitsijoita vastaan mutta muitten samaa yrittäneitten tapaan Jeesus ei kunnolla yrittänyt kapinoida mahdotonta ylivaltaa vastaan ja siitä huolimatta hän joutui epäsuosioon juutalaisten Jumalan ja uskontoleiitin halveksunnan tähden , ei sopinut olla lähempänä Jumalaa ja ei ainakaan samaistuneena Jumalaan , - niin nirri pois ja ei lähtenyt vaan jäi henkiin , ylösnousemisen jälkeen pelättiin kuin kummitusta.
Ja vielä teille odottajille 2000 vuoden jälkeenkin odottamista riittää.7 eKr.
- Joh.2.40,43,48,49,50
2. Lapsi kasvoi, vahvistui ja täyttyi viisaudella ja Jumalan armo oli hänen yllään.
40. Juhlapäivien päätyttyä he lähtivät paluumatkalle, mutta poika Jeeus jäi Jerusalemiin.
Hänen vanhempansa eivät sitä huomanneet.
48. Hänet nähdessään he hämmästyivät ja hänen äitinsä sanoi hänelle: Poikani, miksi meille näin teit?
Isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua.
49. Jeesus vastasi heille: Mitä te minua etsitte?
ETTEKÖ TIENNEET, että minun on oltava niissä, mitkä minun isäni ovat?
50. He eivät kuitenkaan YMMÄRTÄNEET, mitä hän tällä tarkoitti.
Jeesushan oli jo olemassa enne kuin astui alas taivaasta maahan, tiesikö Jeesus jo kaiken syntymästään asti?- tuhat ja yksi
Näillä osastoilla väärätprofeetat osaa runoilla jos jonkinlaista kertomusta pettääkseen uskon avulla itseään ja muita ja sinä heittäydyt ymmärtämättömäksi ettei Jeesuksesta jo siihen aikaan osattu kertoa kertomuksia niinkuin muistakin menneisyyden legendoista.
Menneisyys on täynnä kertomuksia sankareista ja muista utopisista asioista , lurja kesity vähän niihinkin , jos tempaus alkaa olla liian liki. - Raamattu on
tuhat ja yksi kirjoitti:
Näillä osastoilla väärätprofeetat osaa runoilla jos jonkinlaista kertomusta pettääkseen uskon avulla itseään ja muita ja sinä heittäydyt ymmärtämättömäksi ettei Jeesuksesta jo siihen aikaan osattu kertoa kertomuksia niinkuin muistakin menneisyyden legendoista.
Menneisyys on täynnä kertomuksia sankareista ja muista utopisista asioista , lurja kesity vähän niihinkin , jos tempaus alkaa olla liian liki.Jumalan totuudellista tietoa, tietysti kannattaa ymmärtää totuudellisesti myös.
- Kannattaa Jeesukseen
nimessään turvata ja jokainen anova saa sitä hyvää armoliitossa.
Kannattaa varoa loukkaantumasta Jeesukseen, eikä vajavaisiin ihmisiinkään kannata loukkaantua.
Kannattaa tehdä Jeesuksen opetuksen mukaan ja pysyttää itsensä Jumalan armossa ja rakkaudessa. - entä näilä kohdilla?
Room.10:14-16
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. sanoohan Jesaja: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
Jes.11:1
1. Iisin kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristaan.
Jer.30:3,9
3. Sillä tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä palautan kansani Israelin poisviedyt, sanoo Herra.
Minä tuon heidät takaisin maahan, minkä olen antanut heidän isilleen, ja he saavat sen omakseen.
9. Vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastaan jonka minä heille herätän.
Jer.23:5
5. Päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan Vesan.
Hän hallitsee kuninkaana ja menestyy, noudattaa oikeutta ja vanhurskautta maassa.
Jes.53:1 ja 2
1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2. Hän kasvoi Herran edessä kuin vesa, kuin juuri kuivasta maasta.
Ei hänellä ollut muotoa eikä kauneutta.
Me näimme hänet, mutta hänellä ei ollut hahmoa, mihin olisimme mielistyneet.
sak.3:8 ja 6:12
3:8. Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka istuvat edessäsi. Ennusmerkin miehiä he ovat.
Minä lähetän palvelijani Vesan.
6:12. ja sano hänelle: Näin sanoo herra Sebaot: Mies nimeltä Vesa on kasvava omalta pohjaltaan, ja hän on rakentava Herran temppelin.
Hes.34:23,24 ja 37:24,25
23. Minä nostan heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin [jälkeläisen].
Hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
24. Minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellään. Minä Herra olen puhunut.
37:24,25
24. Palvelijani Daavid on oleva heidän Kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen.
He vaeltavat minun oikeuksieni mukaan, noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.
25. He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille, ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lasten lapset ainaisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa. ainiaan!
Jer.30:21
21. Heidän valtiaansa nousee heidän omasta joukostaan, heidän hallitsijansa lähtee heidän keskeltään. Minä annan hänen tulla luokseni, niin että hän saattaa lähestyä minua. Kuka lähestyy minua vakain sydämin?
sanoo Herra.
Jer.49:19
19. Kuten leijona karkaa Jordanin rantatiheiköstä lakastumattomalle laitumelle, niin minä äkisti karkotan heidät sieltä pois. Ja sen jonka olen valinnut,
minä asetan sinne kaitsijaksi. Kuka on minun vertaiseni? Kuka vetää minut tilille? Kuka on se paimen, joka voi kestää minun edessä?- entänäiläkohdilla? 2
Jes.41:2,25,26 ja 42:19 ja 51:18,19 ja 57:17 ja 18 ja 52:10
2. Kuka herätti päivänkoiton maasta hänet, jota vanhurskaus seuraa joka askeleella? kuka antaa kansat hänen valtaansa, kukistaa kuninkaat hänen jalkoihinsa? kuka muuttaa heidän miekkansa tomuksi, heidän jousensa lentäviksi oljenkorsiksi?
25. Minä herätin pohjoiseta hänet, ja hän tuli, päivänkoitosta hänet, joka rukoilee minun nimeäni. Hän tallaa käskynhaltioita kun lokaa, kuten savenvalaja sotkee savea.
26. Kuka on sen alunpitäen ilmoittanut että olisimme tienneet, ja edeltä päin, että voisimme sanoa: Hän oli oikeassa? Ei kukaan sitä ilmoittanut, ei kukaan sitä kuuluttanut, ei kukaan kuullut teiltä sanaakaan.
42:19
19. Kuka on niin sokea kuin minun palvelijani, ja niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän?
kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?
51:18
18. Kukaan hänen synnyttämistään lapsista ei ollut häntä taluttamassa.
Hänen kasvattamistaan lapsista kukaan ei tarttunut hänen käteensä.
19. Nämä kohtasivat sinua kaksittain: tuho ja turmio, nälkä ja miekka.
Kuka sinua surkuttelee?
Millä voin sinua lohduttaa?
Jes.57:17 ja 18
17. Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin, löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Minusta luopuneena hän kulki oman sydämensä tietä.
18. Minä olen nähnyt hänen tiensä, mutta minä parannan hänet, johdatan häntä ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevilleen
52:10
10. Herra paljastaa pyhän käsivartensa [voiman] kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme pelastuksen.
Jes. 60:15
15. Sen sijaan, että olet ollut hylätty ja vihattu, niin ettei ole ollut kauttasi kulkijaa, miä korotan sinut pysyvään kunniaan, iloksi polvesta polveen.
Hesekielistä
luku 16:16
16. Sinä otit vaatteitasi ja teit itsellesi kirjavia uhrikukkuloita ja harjoitit haureutta niiden päällä.
Moista ei ole tapahtunut eikä ole tapahtuva.
Jesajasta
Luku 57:7-13
7. Korkealle ja ylhäiselle vuorelle sinä valmistit vuoteesi. Sinne sinä myös nousit uhraamaan teurasuhria.
8. Oven ja pihtipielen taakse sinä panit oman merkkisi.
Minusta luopuneena sinä paljastit itsesi ja nousit vuoteellesi.
Sinä teit sen tilavaksi ja sovit kaupoista heidän kanssaan, makasit heidän kanssaan mielelläsi, näin heidän häpynsä.
9. Sinä menit kuninkaan luo öljyinesi, runsaine voiteinesi, lähetit viestin viejäsi kauas, laskeuduit alas hautaan asti.
10. Sinä väsyit matkasi pituudesta, et silti sanonut: Turha vaiva! Sinä sait elpynyttä, sen tähden et käynyt heikoksi.
11. ketä sinä arkailit ja pelkäsit, koska et muistanut minua, et minusta välittänyt?
Eikö niin: Minä olen ollut vaiti muinaisajoista asti, ja niin et pelkää minua?
12. Minä ilmoitan, mitä ovat sinun vanhurskautesi ja tekosi. Ne eivät sinua auta.
13. Kun sinä huudat, auttakoon sinua jumaliesi joukko!
Mutta tuuli vie ne kaikki, henkäys ottaa ne pois. Mutta joka minuun turvaa, perii maan ja ottaa omakseen minun pyhän vuoreni.
Jes.63:7-15-19
7. Herran armotöitä minä julistan, Herran ylisttettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt. Hänen laupeudestaan minä puhun, kerron hänen suuresta armostaan ja hyvyydestään, jota hän on osoittanut israelin kansaa kohtaan.
15. Katsele taivaasta, pyhyytesi ja kirkkautesi asunnosta.
Missä ovat päättävyytesi ja voimatekosi?
Sydämesi sääli ja armahtavaisuutesi ovat sulkeutuneet minulta.
16. Sinähän olet Isämme. Aabraham ei meistä tiedä eikä Israel meitä tunne:Sinä, Herra olet Isämme. Meidän Lunastajamme on ikiajoista sinun nimesi.
17. Miksi sallit meidän eksyä pois teiltäsi, Herra, ja annoit sydämenne paatua, niin ettemme sinua pelkää?
Käänny takaisin palvelijoittesi täheden, perintöosasi tähden.
18. vain vähän aikaa pyhä kansasi sai pitää perintönsä.
Meidän ahdistajamme ovat tallanneet sinun puhäköäsi.
19. Me olemme kuin et olisi koskaan hallinnut meitä, kuin ei meitä olisi otettu sinun nimiisi. - entänäiläkohdilla? 3
entänäiläkohdilla? 2 kirjoitti:
2. Kuka herätti päivänkoiton maasta hänet, jota vanhurskaus seuraa joka askeleella? kuka antaa kansat hänen valtaansa, kukistaa kuninkaat hänen jalkoihinsa? kuka muuttaa heidän miekkansa tomuksi, heidän jousensa lentäviksi oljenkorsiksi?
25. Minä herätin pohjoiseta hänet, ja hän tuli, päivänkoitosta hänet, joka rukoilee minun nimeäni. Hän tallaa käskynhaltioita kun lokaa, kuten savenvalaja sotkee savea.
26. Kuka on sen alunpitäen ilmoittanut että olisimme tienneet, ja edeltä päin, että voisimme sanoa: Hän oli oikeassa? Ei kukaan sitä ilmoittanut, ei kukaan sitä kuuluttanut, ei kukaan kuullut teiltä sanaakaan.
19. Kuka on niin sokea kuin minun palvelijani, ja niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän?
Kuka sinua surkuttelee?
17. Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin, löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Minusta luopuneena hän kulki oman sydämensä tietä.
18. Minä olen nähnyt hänen tiensä, mutta minä parannan hänet, johdatan häntä ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevilleen
10. Herra paljastaa pyhän käsivartensa [voiman] kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme pelastuksen.
15. Sen sijaan, että olet ollut hylätty ja vihattu, niin ettei ole ollut kauttasi kulkijaa, miä korotan sinut pysyvään kunniaan, iloksi polvesta polveen.
Hesekielistä
16. Sinä otit vaatteitasi ja teit itsellesi kirjavia uhrikukkuloita ja harjoitit haureutta niiden päällä.
Jesajasta
Luku 57:7-13
7. Korkealle ja ylhäiselle vuorelle sinä valmistit vuoteesi. Sinne sinä myös nousit uhraamaan teurasuhria.
8. Oven ja pihtipielen taakse sinä panit oman merkkisi.
Minusta luopuneena sinä paljastit itsesi ja nousit vuoteellesi.
Sinä teit sen tilavaksi ja sovit kaupoista heidän kanssaan, makasit heidän kanssaan mielelläsi, näin heidän häpynsä.
9. Sinä menit kuninkaan luo öljyinesi, runsaine voiteinesi, lähetit viestin viejäsi kauas, laskeuduit alas hautaan asti.
10. Sinä väsyit matkasi pituudesta, et silti sanonut: Turha vaiva! Sinä sait elpynyttä, sen tähden et käynyt heikoksi.
11. ketä sinä arkailit ja pelkäsit, koska et muistanut minua, et minusta välittänyt?
12. Minä ilmoitan, mitä ovat sinun vanhurskautesi ja tekosi. Ne eivät sinua auta.
Mutta tuuli vie ne kaikki, henkäys ottaa ne pois. Mutta joka minuun turvaa, perii maan ja ottaa omakseen minun pyhän vuoreni.
Jes.63:7-15-19
7. Herran armotöitä minä julistan, Herran ylisttettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt. Hänen laupeudestaan minä puhun, kerron hänen suuresta armostaan ja hyvyydestään, jota hän on osoittanut israelin kansaa kohtaan.
16. Sinähän olet Isämme. Aabraham ei meistä tiedä eikä Israel meitä tunne:Sinä, Herra olet Isämme. Meidän Lunastajamme on ikiajoista sinun nimesi.
17. Miksi sallit meidän eksyä pois teiltäsi, Herra, ja annoit sydämenne paatua, niin ettemme sinua pelkää?
18. vain vähän aikaa pyhä kansasi sai pitää perintönsä.
Meidän ahdistajamme ovat tallanneet sinun puhäköäsi.
19. Me olemme kuin et olisi koskaan hallinnut meitä, kuin ei meitä olisi otettu sinun nimiisi.Jes.63:1-6
1. Kuka tulee tuolla Edomissa, kirkkaan punaisessa puvussa Bosrasta, tuo puvultaan komea, joka uljaana astelee suuressa voimassaan? Minä joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.
2. Miksi on puunaa puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?
3. Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut kanssani. Minä poljin heitä vihassani, tallasin heitä kiivaudessani, ja niin vaatteilleni pirskui heidän vertaan, ja minä tahrasin koko pukuni.
4. Rankaisun päivä oli mielessäni, ja minun lunastettujen vuosi oli tullut.
5. Minä katselin, mutta ei ollut auttajaa ihmettelin. kun ei kukaan tullut tueksi.
Silloin oman käsivarteni voima auttoi minua, ja kiivauteni vahvisti minua.
6. Minä tallasin kansoja vihassani ja juovutin heitä kiivaudessani.
Minä vuodatin maahan heidän verensä.
Jes.4:1-6
1. Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan nimiisi. Poista meidän häpeä.
2. Sinä päivänä on Herran Vesa oleva kaunis ja loistava. Eloon jääneille israelilaisille maan hedelmä nousee rehevänä ja kukoistavana.
3. Siionissa säilyneitä ja Jerusalemissa jäljellä olevia kutsutaan pyhiksi, kaikkia, jotka Jerusalemissa ovat kirjoitettut elävien lukuun,
4. kun Herra on pessyt pois Siionin tyttärien saastan ja huuhtonut Jerusalemista verenviat Hengellä, joka tuomitsee ja puhdistaa.
5. Herra luo Siionin vuorelle koko asuinsijansa ylle ja sen juhlakokouksen ylle pilven päivän ajaksi sekä savun ja tulenloimun yöksi. Kaiken kirkkauden yllä on oleva peite.
6. ja verho varjoamassa päivän helteeltä sekä turvaamassa ja suojaamassa rajuilmalta ja sateelta. - entänäilläkohdilla?
entänäiläkohdilla? 3 kirjoitti:
Jes.63:1-6
1. Kuka tulee tuolla Edomissa, kirkkaan punaisessa puvussa Bosrasta, tuo puvultaan komea, joka uljaana astelee suuressa voimassaan? Minä joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.
2. Miksi on puunaa puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?
3. Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut kanssani. Minä poljin heitä vihassani, tallasin heitä kiivaudessani, ja niin vaatteilleni pirskui heidän vertaan, ja minä tahrasin koko pukuni.
4. Rankaisun päivä oli mielessäni, ja minun lunastettujen vuosi oli tullut.
5. Minä katselin, mutta ei ollut auttajaa ihmettelin. kun ei kukaan tullut tueksi.
Silloin oman käsivarteni voima auttoi minua, ja kiivauteni vahvisti minua.
6. Minä tallasin kansoja vihassani ja juovutin heitä kiivaudessani.
Minä vuodatin maahan heidän verensä.
Jes.4:1-6
1. Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan nimiisi. Poista meidän häpeä.
2. Sinä päivänä on Herran Vesa oleva kaunis ja loistava. Eloon jääneille israelilaisille maan hedelmä nousee rehevänä ja kukoistavana.
3. Siionissa säilyneitä ja Jerusalemissa jäljellä olevia kutsutaan pyhiksi, kaikkia, jotka Jerusalemissa ovat kirjoitettut elävien lukuun,
4. kun Herra on pessyt pois Siionin tyttärien saastan ja huuhtonut Jerusalemista verenviat Hengellä, joka tuomitsee ja puhdistaa.
5. Herra luo Siionin vuorelle koko asuinsijansa ylle ja sen juhlakokouksen ylle pilven päivän ajaksi sekä savun ja tulenloimun yöksi. Kaiken kirkkauden yllä on oleva peite.
6. ja verho varjoamassa päivän helteeltä sekä turvaamassa ja suojaamassa rajuilmalta ja sateelta.Hesekielistä
Luku 46:2,3 ja 12
2. Silloin tulkoon ruhtinas porttieteisen kautta ulkoa ja asettukoon portin pieleen. Kun papit uhraavat hänen polttouhriaan ja yhteysuhriaan, niin hän kumartaen rukoilkoon portin kynnyksellä ja menkööt sitten ulos. mutta porttia älköön suljettako ennen iltaa.
3. Maan kansa kumartaen rukoilkoon sen portin ovella sapatteine ja uusina kuina Herran edessä.
12. Milloin ruhtias uhraa vapaaehtoisia lahjoja, polttouhrin tai yhteysuhrin vapaaehtoisena lahjana Herralle, avattakoon hänelle portti, joka antaa itään päin, ja hän uhratkoon polttouhrinsa sekä yhteys uhrinsa samoin kuin hän uhraa sapatinpäivänä, ja menkööt ulos Hänen mentyään suljettakoon portti. - entä näillä?
entänäilläkohdilla? kirjoitti:
Hesekielistä
2. Silloin tulkoon ruhtinas porttieteisen kautta ulkoa ja asettukoon portin pieleen. Kun papit uhraavat hänen polttouhriaan ja yhteysuhriaan, niin hän kumartaen rukoilkoon portin kynnyksellä ja menkööt sitten ulos. mutta porttia älköön suljettako ennen iltaa.
3. Maan kansa kumartaen rukoilkoon sen portin ovella sapatteine ja uusina kuina Herran edessä.
12. Milloin ruhtias uhraa vapaaehtoisia lahjoja, polttouhrin tai yhteysuhrin vapaaehtoisena lahjana Herralle, avattakoon hänelle portti, joka antaa itään päin, ja hän uhratkoon polttouhrinsa sekä yhteys uhrinsa samoin kuin hän uhraa sapatinpäivänä, ja menkööt ulos Hänen mentyään suljettakoon portti.5 mooseksen kirja
Luku 4:27-31
27. Herra hajottaa teidät kansojen keskuuteen, ja vain vähäinen joukko teitä on jäävä niiden kansojen joukkoon, joiden pariin Herre teidät kuljettaa.
28. Siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä tunne hajua.
29. Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, Jumalaasi, ja sinä löydät hänet, kun kysyt häntä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
30. Kun olet ahdistuksessa, ja kaikki tämä kohtaa sinua AIKOJEN LOPUSSA, niin sinä käännyt Herran, sinun Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään.
31. Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala, Hän ei jätä sinia eikä tuhoa sinua. Hän ei unohda sinun isiesi kanssa tekemää liittoa, jonka hän on heille vahvistanut.
Luku 30:1-5
1. Jos sinä silloin, kun tämä kaikki kohtaa sinua, siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikien KANSOJEN PARISSA, joiden luo Herra, Jumalasi, on sinut karkottanut,
2. käännyt Herran, Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, mitä minä tänä päivänä sinua käsken,
3. niin Herra, sinun Jumalasi, PALAUTTAA sinun karkotettusi ja armahtaa sinua.
Herra sinun Jumalasi, KOKOAA sinun jälleen kaikista kansoista, joiden keskuuteen hän on sinut hajottanut.
4. Vaikka karkottettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.
5. Herra, sinun Jumalasi, TUO sinut siihen maahan, jonka isäsi ovat OMISTANEET, ja niin sinä otat sen omaksesi. Hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.
- tuhat ja yksi
Noista paljoista kysymyksistä huomaa , jotta ihmiset ovat epätoivoisia väärien profeettojen sanomiene päselvyyden vuoksi , tietämättömiä edes yhdenkään kristinuskon uskonopin harhan selityksistä.
Se on jokainen kristinuskon uskonliike on harhainen ja se sisältää sisäänsä omalaatuisen selityksen uskomiseen tarvittavista rakenteista eli opista.
Iisai oli Daavidin kuningassuvun kantaisä, Jeesus tehtiin kertomuksella sukuluetteloon, kun ei edes ollut Joosefin poika ja juutalaiset pitivät sukuluetteloa aina miesten suvun mukaan ja Gabrielin sukupuusta U.t. ei kirjoita mitään vaikka , juuri Gaabriel peitti varjollaan Marian. - Kannattaa tutkia
tarkkaan kuinka Uuden Liiton pyhissä kirjoituksissa on Jumalan Henki esittänyt Jumalan profetiat ja miten ne ovat esitetyt heprealaisissa pyhissä kirjoituksissa.
Ei kannata uskoa ihmisten vääriä opetuksia ja selityksiä, kun näkee sen Jumalan Hengen toimintatavan antaessaan Jumalan profetioita ja myös miten on Jeesuksen Hengen esitys Immanuelin elämisen ja kuolemisen ja ylösnousemisen jälkeen.
Pysytään tiukasti Raamatun ilmoituksessa ja profetioiden sanoman totuudellisessa tulkinnassa. Asioista, joista ei ole tietoa annettu, kannattaa ymmärtää että myös profetoiminen ja tieto on vajavaista ja koeteltava.
Suomen raamattukouluissakin opetetaan profetioiden tulkinnasta sellaista, joka ei toteudu edes Raamatun oman ilmoituksen suhteen profetioiden tulkinnassa Jumalan Hengessä. Myös järkeisoppeja tulee varoa, jos ovat ristiriidassa Raamatun omien periaatteiden kanssa.
Valitettavasti ylpeä ihminen voi itsestään tehdä enemmän oikeassa olevan kuin Jumala itse. Tämä oli papiston ongelma Israelissa ja sama vaara on mahdollinen myös kristinuskossa sen järkeisopeissa. - samat keskustelut
helluntalais ja raamattu palstalla!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10990094
------------------------------------
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10990086 - kertokaapa
mitä näillä kohdilla tarkoitetaan?
- Jes.7:17-25
kertokaa onko tämä jo tapahtunut?
17. Herra lähettää sinulle, sinun kansallesi ja iäsi suvulle AJAN; JOLLAISTA EI OLLUT SIITÄ ASTI kun Efraim luopui Juudasta: hän lähettää Assurin kuninkaan.
18. Sinä päivänä Herra viheltää kärpäset Egyptin virtain suulta ja mehiläiset Assurin maasta.
19. Ne tulevat ja laskeutuvat kaikkialle vuorenrotkoihin ja kallionkoloihin, orjantappurapensaikkoihin ja kaikille juottopaikoille.
20. Siihen aikaan Herra ajattaa virran tuolta puolen palkatulla partaveitsellä Assurin kuninaan, pään, häpykarvat, ja se vie teiltä parrankin.
21. Niinä päivinä pitää mies vain lehmän ja pari lammasta.
22. mutta runsaan maidon tulon tähden syö maitorahkaa.
SITÄ JA HUNAJAA SYÖVÄT KAIKKI MAAHAN JÄLJELLE JÄÄNEET.
23. Siihen aikaan jokainen paikka, jossa kasvaa tuhat viinipuuta, arvoltaan tuhat hopeasekeliä, jää kasvamaan orjantappuraa ja ohdaketta.
24. Sinne on mentävä nuolet ja jousi mukana, sillä koko maa on pelkkää ohdaketta.
25. Yhdelläkään niistä vuorista, joilla käytetään kuokkaa, ei enää mennä orjantappuroiden ja ohdakkeiden vuoksi. Ne jäävät härkien laitumiksi ja lammasten tallattaviksi.- tuhat ja yksi
No onhanse olman muuta tapahtunutta juutalaisten historiaa.
Tarkoittaa sitä aikaa kun Israel menetti itsenäisyytensä, samaria tuhottiin ja Israel vietiin pakkosiirtolaisuuteen Assurian kuninkaitten toimesta.
- raamattu palstalta
lainattu
"tiedetään, tiedetään
18.10.2012 18:45
ei tässä mitään eka luokkalaisia uskossa olla
15. Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä,
jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16. Ja ennenkuin tämä poju
on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän,
tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
"Messiaan täytyy syntyä ihmiseksi, jotta Hän voisi täyttää lain.
Vain ihmisenä Jumaluudestaan riisuutuneena,
Hän voi sen tehdä. Hänen täytyy saada kokea kaikki kiusaukset, "
joo, joo mutta kysymys kuului tekikö Jeesus pahaa lapsena?
kirjeestä Hebrealaisille
Luku 7:26
26. Sellainen Ylimmäinen Pappi meille sopiikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erottettu ja taivaita korkeammaksi tullut
eikö Jeesus ollut täydellinen, synnitön ja pyhä uhri Jumalalle?
Joh.6:62
62. Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
Jeesushan oli jo olemassa enne kuin astui alas taivaasta maahan, tiesikö Jeesus jo kaiken syntymästään asti?
tiesikö Jeesus jo lapsena hyvän ja pahan heti syntymästään asti? - eikö ketään
kiinnosta keskustella tästä aiheesta?
eikö kukaan osaa selittää näitä tässä ketjussa tuotuja kohtia?- Tutki vain Sanaa
Täältä et välttämättä saa vastausta kysymykseesi. Tutki Raamattua rukoillen niin Pyhä Henki avaa kirjoitukset varmasti. Älä tukeudu ihmisvoimiin vaan yksin Jumalaan. Hän ohjaa ja opastaa vaelluksellasi, amen!
- Olkaa tarkkoina
Tutki vain Sanaa kirjoitti:
Täältä et välttämättä saa vastausta kysymykseesi. Tutki Raamattua rukoillen niin Pyhä Henki avaa kirjoitukset varmasti. Älä tukeudu ihmisvoimiin vaan yksin Jumalaan. Hän ohjaa ja opastaa vaelluksellasi, amen!
Näillä palstoilla surffailee jos jonkinmoista seikkailijaa, siksi ei kannata heittäytyä luottavaiseksi, mitä täällä "neuvotaan" paitsi Sanan(Raamattu)tutkimiseen.
- kyse on
tässä ketjussa tämä!
On myös rabbiininen tulkintalinja, joka näkee tulevan KAKSI ERILLAISTA MESSIASTA. Toinen tunnetaan Messias Joosefin poikana, joka kärsii ja jota nöyryytetään kuten Joosefia Egyptissä ja toinen tunnetaan Messias Daavidin poikana, joka hallitsee voitokkaasti kuten Daavid.
"kun luemme huolella Jesajan kirjan luvun 7
jolloin ymmärrämme, että tuossa luvussa esiintyy kaksi poikalasta."
kertokaapa miten on? ja mitä mieltä olet noista kohdista kun ette ole niihin vastannut? - vastauksiaa
odotellaan!
- Jeesus on Herra
On vain YKSI MESSIAS Jeesus Kristus(YaHushua HaMashiah), jonka tulemus näkyy salaman leimahduksena hamasta idästä hamaan länteen(Matt.24:27, Mark.13:26,Ilm1:7)
- luitko koko
Jeesus on Herra kirjoitti:
On vain YKSI MESSIAS Jeesus Kristus(YaHushua HaMashiah), jonka tulemus näkyy salaman leimahduksena hamasta idästä hamaan länteen(Matt.24:27, Mark.13:26,Ilm1:7)
ketjun?
tarkoitetaanko noissa muissakin kohdissa Jeeusta? - Jeesus on Herra
luitko koko kirjoitti:
ketjun?
tarkoitetaanko noissa muissakin kohdissa Jeeusta?Jeesus oli, ja ON TÄYDELLINEN ja SYNNITÖN. Missä ikinä hänet mainitaan tavalla tai toisella eitäydelliseksi, kysymys EI ole silloin Jeesuksesta, Messiaasta. Mitään tahraa ei ole Jumalan karitsassa.
- tiedetään, tiedetää
Jeesus on Herra kirjoitti:
Jeesus oli, ja ON TÄYDELLINEN ja SYNNITÖN. Missä ikinä hänet mainitaan tavalla tai toisella eitäydelliseksi, kysymys EI ole silloin Jeesuksesta, Messiaasta. Mitään tahraa ei ole Jumalan karitsassa.
kirjeestä Hebrealaisille
26. Sellainen Ylimmäinen Pappi meille sopiikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erottettu ja taivaita korkeammaksi tullut
et siltikään vastannut kysymykseeni, etkä selittänyt
entä näillä kohdilla? nimimerkin eli minun viestejä ollenkaan eli kysyin puhutanko niissä kohta Jeesuksesta? - eli näihin
tiedetään, tiedetää kirjoitti:
kirjeestä Hebrealaisille
entä näillä kohdilla? nimimerkin eli minun viestejä ollenkaan eli kysyin puhutanko niissä kohta Jeesuksesta?entä näilä kohdilla?
17.10.2012 21:51
entänäiläkohdilla? 2
17.10.2012 21:58
entänäiläkohdilla? 3
17.10.2012 22:05
entänäilläkohdilla?
17.10.2012 22:19
entä näillä?
17.10.2012 22:23 - lainausraamattupalst
kirjeestä Hebrealaisille
entä näillä kohdilla? nimimerkin eli minun viestejä ollenkaan eli kysyin puhutanko niissä kohta Jeesuksesta?"Kirjoitettu on:
20.10.2012 12:15
profetoiminen on vajavaista ja varsinkin profeetat ovat vajavisia ja kaikki ihmiset lukuunottamatta yhtä Immanuelia eli Jeesusta. Ei eksytä!
Varotaan niitä, joilla omasta mielestään on enemmän kuin Jeesuksella!
tarkoitatko
20.10.2012 12:24
tällä minua? voin sano että ei ole.
"Varotaan niitä, joilla omasta mielestään on enemmän kuin Jeesuksella!"
mutta raamatussa sanotaan näin!
Luukkaan evankeliumista
Luku 6:40
40. Opetuslapsi ei ole opettajaansa parempi.
TÄYSIN OPPINEENA KUKIN ON OPETTAJANSA VERONEN."
koittakaa ymmärtää että en ole eka luokkalainen uskossa! - vastatkaapa
lainausraamattupalst kirjoitti:
"Kirjoitettu on:
20.10.2012 12:15
profetoiminen on vajavaista ja varsinkin profeetat ovat vajavisia ja kaikki ihmiset lukuunottamatta yhtä Immanuelia eli Jeesusta. Ei eksytä!
Varotaan niitä, joilla omasta mielestään on enemmän kuin Jeesuksella!
tarkoitatko
20.10.2012 12:24
tällä minua? voin sano että ei ole.
"Varotaan niitä, joilla omasta mielestään on enemmän kuin Jeesuksella!"
mutta raamatussa sanotaan näin!
Luukkaan evankeliumista
Luku 6:40
40. Opetuslapsi ei ole opettajaansa parempi.
TÄYSIN OPPINEENA KUKIN ON OPETTAJANSA VERONEN."
koittakaa ymmärtää että en ole eka luokkalainen uskossa!tähän kysyykseen puhutaanko näissä kohdissa Jeesuksesta?
Kuka sinua surkuttelee?
Hesekielistä
Jesajasta
Luku 57:11-13
Jes.63:15-19
Jes.4:2
Hesekielistä
12. Milloin ruhtias uhraa vapaaehtoisia lahjoja, polttouhrin tai yhteysuhrin vapaaehtoisena lahjana Herralle, avattakoon hänelle portti, joka antaa itään päin, ja hän uhratkoon polttouhrinsa sekä yhteys uhrinsa samoin kuin hän uhraa sapatinpäivänä, ja menkööt ulos Hänen mentyään suljettakoon portti. - juntti-einari
kirjeestä Hebrealaisille
entä näillä kohdilla? nimimerkin eli minun viestejä ollenkaan eli kysyin puhutanko niissä kohta Jeesuksesta?Miksi sitten kyselet, kun et ole ekaluokkalainen? Valmiita vastauksiako haet vai onkos tämä joku viisasten kerho? Ehei, lue ja tutki. Kerro sitten suuressa viisaudessasi meille muille.
- siksi koska
juntti-einari kirjoitti:
Miksi sitten kyselet, kun et ole ekaluokkalainen? Valmiita vastauksiako haet vai onkos tämä joku viisasten kerho? Ehei, lue ja tutki. Kerro sitten suuressa viisaudessasi meille muille.
haluan kuullamuidenkin mielipiteitä, näkemyksiä ja kantoja tähän asiaan.
luota minuun olen tutkinut tämän asian perin pohjin mutta haluaisin kuulla muidenkin vastauksia.
kertokaapa jos tässä ei puhuta Jeesuksesta niin kestä sitten?
onko tämä henkilö jo ollut vai tuleva?
- 1redrfh1
Kovasti on yksipuolinen ruokavalio. Syökää nyt muutakin kuin voita ja hunajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2194574
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.283320Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1082463Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek342065- 1861758
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341735Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131423Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs71390Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211286- 421272