MITEN KYSYÄ SAAKO SHEIVATA SÄÄRET

Kingkongia

Oon 14 vuotias tyttö ja mulla on ongelma.. Nimittäin että äiti ei anna periaatteessa mun ajella sääriä... Kesällä kysäisin vaan : en halua näyttää king kogilta joten varasin ajan sokeroinriin. No äiti sitten sanoi että ok. Mutta ei maksa toista kertaa enään.
Nyt mulla ois tulossa 2 vkon päästä 'bileet' Kavereiden kanssa ja en kehtaa mennä lyhyessä mekossani jos mulla on kauheet karvat jaloissa.
Sääret on nyt vaalean karvan peitossa, mutta tunnen oloni paljon paremmaksi ihan sileissä säärissä! Eli miten saan 'kysyttyä' saanko sheivata nää pois ?
En voi vaan mennä : moi äiti, voinko sheivata mun jalat ?
Se ois OUTOA !
Kiitos jo etukäteen : -Flicka

31

8065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kingkongia

      Auttakaa:(

    • t14

      ei siinä mitään kysellä tarvii, senku ajelet vaan. sun jalat ne kuitenki on eikös?

    • säärissä karvaa ok?

      eikös nyt voisi olla jo sukkahousut jalassa ja jos kerta nyt on vaaleaa karvaa, ei ne näy sukkisten läpi. Itseäni kaduttaa nyt 24 vuotiaana kun 10 vuotta sitten ajelin liian usein karvoia niitä inhoten. Eli jos vain pystyt olee sheivaamatta. älä sheivaa.

    • jaa-ah

      miten ylipäätään kysyä shaivaamisesta vanhemmilta. Äidillä niin valleat karvat, ettei sheivaa ollenkaan, mutta itse tahtoisin..

    • karvaton!

      Mitä jos vaikka saunassa ottaisit puheeksi karvojen ajelun? Aloittamalla vaikka että:

      Kaverini ajelevat sääristään karvoja ja se on aika yleistä että kaikki tekee niin. Jossain vaiheessa se on kuitenki aloitettava ja minusta tämä tuntuu sopivalta iältä. Olen jo 14-vuotias ja murrosiän partaalla, ovet aikuisuuteen aukeavat kohta. Haluaisin pitää huolta kehostani ja ihostani. Jalkoja on mukavampi rasvaillakkin kun ne eivät ole karvaiset. Karvattomat sääret saavat minut tuntemaan itseni kauniiksi ja minulla on paljon itsevarmempi olo. Sheivaaminen on nopein ja helpoin tapa hoitaa karvat pois, se ei edes satu ja sen jälkeen on ihana tunne kun on tehnyt työtä kauneutensa eteen. Mekkoakin olisi mukava pitää kun sääret sädehtisivät. Pojatkin tykkäävät enemmän.

      Itse olen 16-vuotias tyttö ja sheivaamisen aloitin kun olin 12. En voisi kuvitellaakaan karvoja häiritsemään elämääni.

      • karvaton!

        Ja edelliseen kirjoitukseeni lisäten, eikai äitisi suihkussa seiso vieressäsi vahtimassa mitä teet? Ja muutenkaan tutki onko jaloissai karvoja vai ei. Kun hän huomaa että olet alkanut ajella karvojasi, tuskin hän rupeaa kieltämään.


    • sheah

      Onks tää joku trolli? Siis millä ihmeen perusteella vanhempi voisi tai edes haluaisi kieltää tuon ikäiseltä lapselta niin harmittoman asian kuin säärikarvojen ajamisen? Mitä se sille kuuluu? Ymmärtäisin, jos kyse olisi siitä, että äitisi kieltää sinua ottamasta tatuointia.

      Kuulostaa sitltä, että äitisi ei millään haluaisi hyväksyä sitä, että hänen lapsensa on jo murrosikäinen. Ihan kuin hän yrittäisi tuollaisilla kielloilla jotenkin epätoivoisesti estää sua aikuistumasta.

      Ite en kyllä edes kysyisi asiaan lupaa yhtään keneltäkään. Kuten tossa yllä joku sanoi, ne on sun jalat, ei sun äitis.

    • 12w tyttö

      siiis oot 14v!!!!!!! ja äitis ei anna ajella!!!! mun äiti näkee mun ikäsii lapsii päivitäin ...
      mä ajelen eti ku alko kasvaa olin 11w ajelin henosti pois ja sitä tässä kohta kaks vuotta on tehty... kaverilla on karvoja ja tummia ja se ei ajele mua ärsytää se!!!! ja meijän luokan pojat käski mun kokeilla että kun käsikarvoista tulee sähköset (penkiä vasten käsiä hieroo) mä en sano nu sitten mitään ku en omisstä kasi karvoi... mu kainalot,jalat ja käet ymmärän mut en haaraväliiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 12v tyttö 12

      Itse ajelen kainalo karvat ja ajattelin kohta aloittavani säätikarvojen ajelun

    • sIIistix

      Minulle äiti osti sheivausvälineet kun oli kai 13 ikäinen (10v sitten) ja opetti niiden käytönkin. Ei kuitenkaan pakottanut vaan antoi vapauden päättää mitä karvoja alan pitää poissa. Kainalot kuitenkin suositteli jo silloin ajelemaan viikoittain.
      Säärikarvat sekä alapäänkarvat myös aloin sheivata, mutta käsikarvoihin en ole vieläkään nähnyt tarvetta poistaa kun ovat näkymättömät. Kun olin 15 sain lahjaksi epilaattorin jolla olen käsitellyt pois kaiken muun karvoituksen paitsi kainalot.
      En voi ymmärtää miten vanhemmat voi kieltää karvanpoistoa tai muuta kehon kauneusasiaa josta itselle iloa ja hyötyä.

    • 12v.

      mä oon 12 vuotias ja aloin ajamaan säärikarvoja joskus kun täytin 12. en kysyny mitään upaa, koska käyn aina yksin suihkussa niin sit kerran vaan ajoin ja siitä lähtien mä oon aina ajanu. äiti on aika varmasti huomannu mut ei oo sanonu mitään ku ei muutenkaan olla niin läheisiä et puhuttais mistään sellasista.

    • jokuvaan :)

      en mä oo koskaan kysynyt saanko sheivata jalat tai saanko sheivata kainalot. mä vaan alotin sheivaamaan ne ku meillä on suihkussa kaks sheivaajaa (mitä ikinä ne onkaan) oisinko ollu 11 ku aloin sheivaan kainalo karvat. en kertonu äitille, mutta eiklhän se tiiä ku ei kerran karvoja kainaloissa näy :DDd ja en ylenesä sheivaa jalkoja muulloinku kesällä - paitsi viime kesänä en sheivannu - ja sillon ku käyn uimassa. oon 13, täytän 14.

    • voi apua!

      niin, mutta entäs jos koko talossa ei ole mitään laitteita siihen? ei kehtaisi kuitenkaan käydä itse ostamassa ja raahata sitten jonnekin suihkuun?

      • Helppo juttu

        Eihän tuohon tarvitse mitään kehtaamista. Marketeissa ja isommissa tavarataloissa "höyliä" löytyy hyllystä. Siitä vaan ostoskoriin kun käy muutenkin ostoksilla eikä kukaan ihmettele.


      • voi apua!
        Helppo juttu kirjoitti:

        Eihän tuohon tarvitse mitään kehtaamista. Marketeissa ja isommissa tavarataloissa "höyliä" löytyy hyllystä. Siitä vaan ostoskoriin kun käy muutenkin ostoksilla eikä kukaan ihmettele.

        nokun ei tule siellä ostoksillä käytyä ja asuu pikkukylässä:D


      • Annabell2
        voi apua! kirjoitti:

        nokun ei tule siellä ostoksillä käytyä ja asuu pikkukylässä:D

        Netistä saat myös tilattua monesta paikkaa.


    • Saako??

      Saako 12v ajaa karvat epilaattorilla?

    • po8ikumjyntb

      Mää ainaki tein sillee että äitilläni on pussissa monta sheiveriä, ni otin sieltä omaksi yhen, tietysti käyttämättömän.(: mutta otin vaa a ei se mitää oo sanonu se vaa mainistsi että sheivasitkö säärikarvat vastasin että joo.. ei muuta ja oon 13-vuotias tyttö./01

    • Mitä teen

      Oon 11 vuotias tyttö ja mulla on karvoja.Miten voisin poistaa ne.En viitsisi sanoa äitille että haluaisin poistaa karvat.

      • siten teet

        no jos et äidille halua sanoa (miksi?) niin sano isälle.


      • nössö

        apua mulla on sama ongelma. paitsi että ajoin ekan kerran joskus loppukesästä ja nyt niitä säärikarvoja kasvaa vielä pahemmin ja nyt joudun sheivaamaan ne aika usein. ja ei ne karvat muuten häiritsis mutta harrastan uintia ja ne sitte näkyy ku on uikkari päällä:( ja nyt mua kaduttaa ihan hirveesti se kun alotin koska kun alottaa sheivaamisen ni niitä vaan kasvaa tuplasti enemmän. sheivaan siis mun säärikarvat ja haluaisin epilaattorin mutta en uskalla sanoa vanhemmille siitä että oon jo ajanu karvat aikasemminki. oon siis 11 v. AUTTAKAA MUA PLIIS!


    • Jokuvaabkbi

      Mä oon 13 v tyttö ja oon sheivannu vaan yhen kerran jalat kainalokarvoi oon ajellu jo about vuoden

    • Apuakaipaava11

      Oon 12.v ja haluaisin sheivata mutta mitä sanon äidilleni? Jaloissa karvat ovat aika tummia ja niin kainaloissakin. Auttakaa pliis
      Kiitos jo etukäteen

    • Anonyymi

      Pitääks mun sheivaa jalka karvat kokoaja, jos siä on selkeesto erottuvii karvoi, ku käytän useesti revittyi farkkui, joist näkyy paljas iho, karvoinee päivinnee

    • Anonyymi

      Ite ekan kerran 11 vuotiaana ja oon sen jälkee sheivannu, en oo sanonu äitille ei tarvetta mutta sanoin äske että saanko sit btw et oon sheivannu tms nii sano vaa et miks et sais😌 et se on sun keho ja päätät mitä teet nii ei sun oo pakko kertoo sille.

    • Anonyymi

      Mäki seivaan vaik oon 15 vuotias poika. Ei oo niin ruman näköstä kun on sukkahousut jalassa.

    • Anonyymi

      APUAA! Mulla on kaa aika paljon säärikarvoja:(
      Oon harkinnut et pitäskö sheivata, vai ei? Mä kun en oikein uskalla... Pelottaa, että kun alan sheivata, tuleeko karvoista tummempia ja paksumpia kun ne kasvavat uudelleen? Ja kuinka usein joudun sheivata niitä?

      • Anonyymi

        Ite oon sheivannu jo sääristä karvoja jonkun aikaa. Se on vaa myytti et karvoja kasvaa enemmän tai tummempina, eli sitä ei tarvi pelätä. Jos itesta tuntuu kauniinmalta tai itsevarvemmalta, kun on sheivattu nii go for it! Mut muista, ettei muitten takii kannata vaa siks et itestä tuntuu hyvältä.
        Mulla kasvaa karvat takasin semi nopeesti, mutten näin talvella sheivaa säärikarvoja ollenkaan. Kesällä sheivaan yleensä kerran tai kaks viikossa.


    • Anonyymi

      Ei mun äidillä on rahaa tuolaiseen.Mene meidän ravintoon.Äiti osti halvat höylät S.marketista:rainbow silky shave. Valen punanen paketti. Alle 2e. 5klp .teriä.Sano suihkunalla vesi ja höylä,toimii ja karan karvaa ei ole.Mulla se 1 höylä kestää pitkään.

    • Anonyymi

      Miten kysyä äitiltä että voiko äiti ostaa mulle shaverin oon siis 12

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe