Vastatkaa sanoistanne mitä tänne kirjoitatte.. Ja olkaa valmiit vastaamaan myös oikeana ihmisenä siitä mitä tänne kirjoitatte.
En pidä siitä että yhtä paikkakuntaa täällä herjataan vaikka mimmosilla ehdotuksilla.. alueella asuvia ihmisiä.. naapuripaikkakunnilta ja ties mistä..
Jos kerran meistä ihmisenä on jotain sanomista.. kannattaisi sanoa ihmiselle ne asiat ihan nenätysten eikä tekonimellä yleisillä keskustelupalstoilla ja varsinkin jos kirjoittaa tekstinsä käyttäen hymiöitä.. se on minusta loukkaavaa.. Tekstin pitää olla tekstiä ja siitä pitää poista ilman aikaiset hymiöt joista moni saa vaikka mimmosen käsityksen.
Menkää niille omille paikkakunnillenne ja herjatkaa siellä asuvia ihmisiä missä itsekkin asutte.. vaikka sitten naapureitanne.
Täällä on käyty käsiksi paikallisiin elinkeinoihin.. Nestekkin on vain Neste jossa myydään polttoainetta ja ruokaa kaikille asiakkaille.. Saapa sieltä jopa yösijan jos sitä tarvitsee.. Se palvelee monella tapaa kaikkia ihmisiä..
Tekonimellä kirjoittaville kaikille..
46
385
Vastaukset
- Ritolainen
Kyllä kritiikkiä pitää olla ilmassa koko ajan. Muuten ei asiat parane koskaan. Kärsämäkisillä on helevetin suuret luulot itestään, mutta katetta ei silti minkään vertaa. Ainut mitä täällä on enemmän kuin muualla, on tuo pellolle levitetyn kusen haju. Yrittäkää edes.
- Häi-rikkö
Ritolainen ja monet muut nimimerkit ovat Haapavetisiä häiriköitä ja yksi Oulaisiin muuttanut häirikkö.
- yks kaks kaps kolme
Ritolainen, mimmoset luulot sinulla on itselläsi siellä missä sinä asut.. Kerroppa siitä vaikka täällä siitä omasta itsestäsi... Ja tiedoksi sulle jos pellolla on eläimistä tulleita asioita.. niin tiedätkö että maatalous käyttää ao. asioita lannoitteena.. se on luonnonmukaista ja se pitää naapureiden vain kestää.. jos kerran asuu maatalouden vieressä.. jos ei halua asua ao. paikassa.. ainahan voi muuttaa keskustaan.. sieltä löytyy asuntoja ja ainahan sinne keskustaan voi rakentaa vaikka uudenkin asunnon..
- Ritolainen
Kyllä minä oon palijasjalakanen Kärsämäkinen. Tuosta edellisestä saa semmosen käsityksen, että maajussit ovat jotenkin tarpeellisia kusenhajuineen ja sitähän he missään tapauksessa eivät ole. On se laki naapuruussuhteista olemassa, mutta sen sanoma ei ole vielä tavoittanut tätä tuppukylää.
- jee jee
Ritolainen kirjoitti:
Kyllä minä oon palijasjalakanen Kärsämäkinen. Tuosta edellisestä saa semmosen käsityksen, että maajussit ovat jotenkin tarpeellisia kusenhajuineen ja sitähän he missään tapauksessa eivät ole. On se laki naapuruussuhteista olemassa, mutta sen sanoma ei ole vielä tavoittanut tätä tuppukylää.
Kyllä net on ihan elin tärkeitä. Tämäkin "kaupunki"saa suurimman potin ekuja yhteiseen kassaan,näiltä maajusseilta kusenhajuineen.Tämä on totuus toistaiseksi ainakin ja se ois hyvä muistaa AINA.Ja me muut säätyyn katsomatta kaikkia meitä tarvitaan.
- Rantanen,
jee jee kirjoitti:
Kyllä net on ihan elin tärkeitä. Tämäkin "kaupunki"saa suurimman potin ekuja yhteiseen kassaan,näiltä maajusseilta kusenhajuineen.Tämä on totuus toistaiseksi ainakin ja se ois hyvä muistaa AINA.Ja me muut säätyyn katsomatta kaikkia meitä tarvitaan.
Tehotonta, aivan hullun hommaa on viljellä maata näillä leveysasteilla.
- jee jee
Rantanen, kirjoitti:
Tehotonta, aivan hullun hommaa on viljellä maata näillä leveysasteilla.
Rantanen= Tehotonta?Ne" hullut" on oma" ihmisrotunsa" taipuu vaan ei taitu.Ettei totuus pääsisi unohtumaan!!!.Keräävät suurimman potin ekuja yhteiseen kasaan.
- Rantanen,
jee jee kirjoitti:
Rantanen= Tehotonta?Ne" hullut" on oma" ihmisrotunsa" taipuu vaan ei taitu.Ettei totuus pääsisi unohtumaan!!!.Keräävät suurimman potin ekuja yhteiseen kasaan.
Köyhyydessä ja kurjuudessa ne maajussit elelevät. Parempi olisi, jos niille löytyisi
oikeita töitä. - jee jee
Rantanen, kirjoitti:
Köyhyydessä ja kurjuudessa ne maajussit elelevät. Parempi olisi, jos niille löytyisi
oikeita töitä.Kyllä niille tietysti löytyis vaan mitä ne muut sitte tekis.
- kierrätysekuja
jee jee kirjoitti:
Rantanen= Tehotonta?Ne" hullut" on oma" ihmisrotunsa" taipuu vaan ei taitu.Ettei totuus pääsisi unohtumaan!!!.Keräävät suurimman potin ekuja yhteiseen kasaan.
suomi maksaa eu-lle ja sitten ne annetaan mm. näennäisviljeljiöille jotka ei persettään nosta sohvalta.
Ihan eri asia ne. jotka oikeasti viljelee jne. Menee vain maine oikeiltakin viljelijäiltä noiden loisijoiden takia. - Ssaviselekänen
kierrätysekuja kirjoitti:
suomi maksaa eu-lle ja sitten ne annetaan mm. näennäisviljeljiöille jotka ei persettään nosta sohvalta.
Ihan eri asia ne. jotka oikeasti viljelee jne. Menee vain maine oikeiltakin viljelijäiltä noiden loisijoiden takia.Kannatta kaupasta ostaessaan tarkistaa mistä tuote on peräisin. Poikotoimalla suomalaisia elintarvikkeita saadaan kenties nististettyä muutama turhanaikainen
tukiaispelle poissa kuvioista. Esimerkiksi nyt on hyviä marokkolaisia uusia perunoita myytävänä S-marketissa. Maksavat 1,99 euroa kilo mutta riemulla sen maksaa kun tietää tekevänsä hyvän työn. - Näin on nähtävä
Ssaviselekänen kirjoitti:
Kannatta kaupasta ostaessaan tarkistaa mistä tuote on peräisin. Poikotoimalla suomalaisia elintarvikkeita saadaan kenties nististettyä muutama turhanaikainen
tukiaispelle poissa kuvioista. Esimerkiksi nyt on hyviä marokkolaisia uusia perunoita myytävänä S-marketissa. Maksavat 1,99 euroa kilo mutta riemulla sen maksaa kun tietää tekevänsä hyvän työn.Minä maksaisin riemulla mistä tahansa enemmän jos tietäisin, että sen viljelystä ei ole maksettu tukiaisia.
- jee jee
Ssaviselekänen kirjoitti:
Kannatta kaupasta ostaessaan tarkistaa mistä tuote on peräisin. Poikotoimalla suomalaisia elintarvikkeita saadaan kenties nististettyä muutama turhanaikainen
tukiaispelle poissa kuvioista. Esimerkiksi nyt on hyviä marokkolaisia uusia perunoita myytävänä S-marketissa. Maksavat 1,99 euroa kilo mutta riemulla sen maksaa kun tietää tekevänsä hyvän työn.Onko sitä muuta olentoa maailmassa, kuin ihminen joka puree kättä joka sitä ruokkii
- entinen persu
jee jee kirjoitti:
Onko sitä muuta olentoa maailmassa, kuin ihminen joka puree kättä joka sitä ruokkii
Se on tämä suomalainen tukiaissieppo sellainen joka ei ymmärrä omaa etuaan.
Elää kerjäläisenä tässä maailmassa ja yrittää väittää olevansa vieläpä hyödyllinen.
Toinen ihmisryhmä ovat nämä persulaiset. Vailla minkäänmoista ohjelmaa
sorkkivat asioita pilalle. - jee jee
entinen persu kirjoitti:
Se on tämä suomalainen tukiaissieppo sellainen joka ei ymmärrä omaa etuaan.
Elää kerjäläisenä tässä maailmassa ja yrittää väittää olevansa vieläpä hyödyllinen.
Toinen ihmisryhmä ovat nämä persulaiset. Vailla minkäänmoista ohjelmaa
sorkkivat asioita pilalle.Ja sitte on nämä jotka on olevinaan yläpuolella kaikkien muiden, sitä.....parasta a-ryhmää.
- yks kaks kaps kolme
Maatalous ihmiset on todella tarpeellisia tässä yhteiskunnassa.. ne nääs kasvattaa sen ruoan jota sinäkin Ritolainen ostat sieltä kaupasta.. Maaseudulta ja maanviljelijöistä ne raaka-aineet on lähtöisin jotka sitten menee elintarviketehtaisiin.. ja leipomoihin.. joissa ne valmistetaan kauppaan kuluttajalle sopivaksi ruoaksi.. Maitokin tiedätkös lypsetään lehmästä.. samoin joulun alla myytävät kinkut, ne on lähtöisin sellaisesta eläimestä kun sika.. Ja ne munat.. ne on lähtöisin kanasta.. ja jonkun on hoidettava noita eläimiä ja kasvatettava niille ruokaa pelloillansa.. siis maanviljelijät sitä tekee.. vai miten ajattelit sitä ruokaa ihmisille tuotettavan?
- Pesonen,
Kyllä se vähäistä on mitä maajussin palveluita tarvittaisiin, jos jokainen alkaisi kasvattaa itse ruokansa ja keräisi sitä luonnosta. Ruokaa voidaan tuoda myös ulkomailta, joka silloin on halvempaa ja puhtaampaa. Esimerkiksi karjatalous on niin epäekologista toimintaa, että se pitäisi lailla kieltää Suomessa. Maito on luonnossa tarkoitettu pienille vasikoille. Kyllä me voisimme monella tavalla osallistua tuohon talonpojan tappotalkoisiin. Ensialkuun katkaisemalla niiden siivet tulevissa vaaleissa.
- jee jee
Voi jos kaikki kärsämäkiset olis niin kuin sä,tämä ois luonnonsuojelualuetta.
- Suomalainen aina
Voihan täällä viisauksiaan täysin vatsoin ja yhteiskunnan tuellä päästellä, mutta omavarainen elintarvike-ja energiantuotanto on tärkein turvallisuuspoliittinen asia itsenäiselle valtiolle !!!
- kyllä se
Pesonen= Kaikilla ei vaan taito riitä edes oman ruuan tuottamiseen.Tapaus vuosien takaa, kun eräs virkamies aloitti innolla ruuan tuottamisen perheelleen.Syksyllä sadonkorjuun jälkeen paljastui karu totuus....satoa tuli vähemmän mitä keväällä oli mennyt siemeniä maahan.
- yks kaks kaps kolme
Kysymys nimimerkille Pesonen, miten kaupunkilaiset pystyisi kasvattamaan itse ruokansa? Ja miten sellaiset ihmiset kasvattaa ruokaa jolla on vain sellainen pieni tontti, mitä esim. kuntien keskustaajamissakin on? Miten niissä olosuhteissa pystyy kasvattamaan sikoja.. kenties lehmiä jotta saa sitä maitoa, miten niissä olosuhteissa pystyy pitämään kanoja.. tai muita tuotantoeläimiä.. Kannattaisi Pesosen vähän miettiä ja kokeilla millaista on asua esim. kaupungissa..
Siis mie ainakin toivon että on ihmisiä jotka viljelee maatiloilla.. ja ne ihmiset jotka eivät tykkää asua maatilojen vieressä.. ne voi muuttaa sitten vaikka niihin kuntien keskustaajamiin tai peräti kaupunkeihin.. - Hokmanni
Vaikka olis kuinka lähimmäisenrakkautta niin lehmänmaito on turhaa.
- yks kaks kaps kolme
Hokmanni, mistä sitten valmistetaan juustoav ja voita? Minun tietääkseni lehmän- ja vuohen maidosta.. Jos meinaa lehmältä tahi vuohelta saada maitoa jotta voi valmistaa sitä juustoa.. niin sun on kasvatettava ja ruokittava nuo eläimet.... Vai miten olet ajatelltu sitä juustoa ja voita valmistettavan?
- vassu+persu.....
Onhan niitä valelääkäreitäkin, ettei Sinua KEPUlainen pelota, pussihousun pussit tutisee. Älä pelkää, sillä olenhan MINÄ Sinun kanssasi, nahkurin orsilla tavataan!
- ookkonääs sellaanen
hermooneen ,sillee....
- Hubba bubbas
Hokmanni, oisko tässä islamissa pelastus lähiruokaan ?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288511194518.html - juntti4
pesonen on hyvä ja tuo ruokansa ulkomailta eikä osta mitään suomalaista! ruokajuomat osaa tämä pesonen tehdä ihan ite varmasti liekkö pannu pihisee jossain puskassa... ja tiedoksi vielä että tarvitset kyllä pesonen siihen omaan pikku puutarhaaski missä meinaat ruokas kasvattaa niin yhtälailla niitä lannoitteita ei taho ilman niitä kasvaa.. ja kyllä se maatalous viimesenä tältäkin kylältä loppuu pentti... eläkä ajele sillä autollas pilistä se on hyvin epä egologista...
Yks,kaks,>>>>>, onko tämä oma nimi? Kyllä Haapaveden Hokmannit ovat täällä arvostelemassa ja kuitenkin itse juovat Nevalanmäen lampaanpaskalla höystettyä
pohjavettä.
Mitä taas tulee maatalouteen, niin kotimainen elintarvike-ja energiatuotanto ovat vättämättömät kansakunnalle eikä tämä ole puoluepoliittinen, vaan turvallisuuspoliittinen kysymys. Haapavetiset tehkööt jäähallinsa se ei meille kuulu,
mutta omalla nimellä pitäsi uskaltaa jos vähänkään selkärankaa.- Hokmanni
Varmuusvarastot ovat jo täynnä. Siitä on huolehtineet Remestä viisaammat jo aikoja sitten. Samoin kuin maatalouden omavaraisuudesta mahdollisten kriisiaikojen koittaessa. Siitä oman nimen käytöstä antaisin neuvon, että nimi kuluu ja loppuu joiltakin kokonaan ennen vaaleja. Vaikka Wattunen varoitti aloittamasta erästä ehdokasta liian aikaisesta vaalityöstä, jotta siivet kantaisivat lopuun asti, ei tämä uskonut viisaampien neuvoja. Niinhän tipahti kuin eno veneestä. Kannattaisi kuunnella Haapaveden vanhoja tovereita, kun ne antavat isällisiä neuvojaan.
Hokmanni kirjoitti:
Varmuusvarastot ovat jo täynnä. Siitä on huolehtineet Remestä viisaammat jo aikoja sitten. Samoin kuin maatalouden omavaraisuudesta mahdollisten kriisiaikojen koittaessa. Siitä oman nimen käytöstä antaisin neuvon, että nimi kuluu ja loppuu joiltakin kokonaan ennen vaaleja. Vaikka Wattunen varoitti aloittamasta erästä ehdokasta liian aikaisesta vaalityöstä, jotta siivet kantaisivat lopuun asti, ei tämä uskonut viisaampien neuvoja. Niinhän tipahti kuin eno veneestä. Kannattaisi kuunnella Haapaveden vanhoja tovereita, kun ne antavat isällisiä neuvojaan.
Nimimerkki ei varmaankaan tiedä että viisaammat ovat huolehtineet 3:n kuukauden varmuusvarastot ja mistä sitten kun ei ole omavaraista tuotantoa. Nälkä ei kysy puoluekantaa ja aate ei elätä.
- Hokmanni
Tuohan edellinenhän vaikuttaa julkiselta rakkauden tunnustukselta kepua kohtaan. Taitaa olla perää niissä puheissa kärsäkepujen ja kärsäpersujen lehmäkaupoista.
Kavahtakaa Kärsämäen työtätekevät ja raskautetut.
- Wattunen
Tuo kolme kuukautta varmuusvarastojen kohdalla ei muuten pidä aikkaansa.
Mitä se on, sitä ei kerrota Remekselle eikä koskaan tulla kertomaankaan.
Aate kuitenkin elää täällä Haapavedellä ja on elättänyt työkansaa itsenäisyytemme ajoista saakka. Persut ovat porvareiden asialla ja sieltä ei saada muuta kuin kuulla suunsoittoa.. - Salliperä
Kyllä meillä Haapavedellä on nykyvasemmistosta vain kepun laahusten kantajiksi,
mutta täällä retostellaan kuin paremmatkin miehet, vain nimi erottaa kepuista. Tänään on sananvapaudenpäivä.
Juu.... .mutta Kärsämäki on paras paikka Helsingin jälkeen, oon syntynyt Kärsämäellä -53 hutikuus`. Tosin muuttanut jo aivan pienenä pois sielt`....
- Veneppalonen
Et ole menettänyt mitään vaikka noinkin kauan olet ollut täältä pois. Tämä on täysin kepujen ja persujen pilaama kylä.
- Arhinmäki
Veneppalonen, et asu edes Kärämäellä,mutta tunnet kylän nimen, sekin on sinuksi paljon.
- Kaamasen tiellä
Kaikkihan nyt Venetpalon tietää. Tietää se on Helsingistä pohjoiseen tultaessa se kylä jonka jälkeen alkaa sonta haista. Siitä ei voi erehtyä.
- tedoksi
Sinuhelle yks,kaks,kaps kolme:
Kuules, nykyaikana ei saa herjata edes naapureita, jos et sattumoisin sitä tiedä niin tässä se tulee. - KMÄKINEN...
Aimo Remes ilmoittaa varmuusvaraojen suuruudeksi 3kk, mutta vaikka rukiissa olisi tuo aikamäärä niin kolmen kuukauden jälkee ei olisi siemmenviljaakaan. näin on tosi.
- jee jee
Joo, kyllähän tämä kylä on menossa ihan höpö höpö jutuksi koko paikka. Kärsämäestä tulee tosielämän Telajärvi =)
Niille kärsäturville jotka ei vielä tiedä telajärveä, käykää tutustumassa. Kuuluu konkurssikunnan kuntalaisten yleissivistykseen.
www.telajarvi.net- eka jee jee
jee jee=Tuo nimim:ei sovi meille molemmille,sinulla tuo mielikuvitus niin lähtee laukalle.Vetäydyn puskiin niinkuin lähes kaikki muutkin täällä.Mutta.....kirjottelua jatkan!!!!
- lue säännöt
Mitä aloittaja horisee, Suomi24 kuten muutkin vastaavat saitit perustuu juurikin Anonyymiuteen, saa tietenkin nimellään´kin kirjoittaa, mutta "anonyymius on se "pelin henki, se mitä ja miten kirjoittaa on tietenkin huomioitava ja jos ei tiedä niin lukee ensin "saitin säännöt.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483