VALITUKSEN AIHEET

sherppa

Koska palsta on kuin villi länsi ja tilaa olisi useammallekin kuin yhdelle sheriffille, pyydän ja toivon, että tulette tähän ketjuun kertomaan, mikäli teillä on jotakin valitettavaa

a) minun toiminnastani
b) muiden keskustelijoiden toiminnasta
c) palstan toimivuudesta
d) oikeastaan ihan mistä tahansa

Vastaan myös kysymyksiin, mikäli osaan. En ole tavoitettavissa 24/7 enkä välttämättä edes päivittäin, mutta vastailen sitä mukaa kuin ehdin!

104

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ei poisteta?

      Lastensuojelu se alueena vasta varsinainen villi länsi onkin :D

      Itse sossujenkin mukaan laittoman huostaanoton kokeneena syvästi ihmettelen, miksi tällaisia solvauksia ei poisteta palstalta:

      ""sossu tulloo17.10.2012 22:20

      Kyllä teitä paskoja vanhempia pitääkin valvoa ja rajoittaa. Varokaa ja huolehtikaa lapsistanne paremmin, niin ei tarvitse murehtia tuleeko sossu ja vie lapset.

      Kyllä me kunnollisesti elämästämme huolehtivat vanhemmat saamme avun tarvittaessa eikä tarvitse todellakaan pelätät lastensuojelua.

      HUONOT VANHEMMAT: SOSSU TULEE, VAROKAA!!! "


      Kyllä me kunnolliset, elämästämme ja lapsistamme huolehtivat vanhemmat olemme aikanaan saaneen kokea, miten rikollisesti lastensuojelu pahimmillaan Suomessa toimii.

      Mutta toimivat viranomaiset tai poliitikot miten tahansa, niin tuollainen solvaus on palastan sääntäjen vastainen joka tapauksessa.

      • sherppa

        Poistan, kunhan kerkeän. Laittakaa nyt hyvät ihmiset linkkejä tänne, jotta pystyn tuollaiset viestit poistamaan. Mistä luulette minun näitä viestejä kaivavan esiin ilman linkkiä kyseiseen ketjuun. Tuon poistan kyllä, kunhan sen ensin löydän.


    • sherppa

      Hyvät ihmiset! Laittakaa LINKKI siihen keskusteluketjuun, johon viittaatte, jotta löydän viestin/viestit, joita tarkoitatte, en yksittäistä viestiä lähde etsimään tuolta palstan kätköistä suurennuslasin kanssa kuitenkaan, ellen siihen sattumalta satu törmäämään!!!

      Huom. Tulen sitten tästä ketjusta poistamaan ikuisuuden vanhat viestit sitten kun ne ovat ikuisuuden vanhoja, jotta tämä ketju ei venyisi ikuisuuden pitkäksi. Ilmoitan kuitenkin ensin siitä, olenko saanut kyseisen avuntarvitsijan asian hoidetuksi.

    • vastausta

      Laittaisin linkin ilman muuta, mutta itsekään en huomannut tuota kirjoitusta ennen kuin vasta Palstan säännöistä muistuttavassa ketjussa. Ja sinne ei oltu laitettu linkkiä tähän.

      En minäkään ehdi lukea kaikkea tänne laitettua.
      Käyn täällä yleensä vain viikonloppuisin, enkä aina silloinkaan.

    • Ammattikasvattaja

      Hmm. Erikoista, että tämä tapaus nousee esille yhä edelleenkin.

      "sariellison" kirjautui sisään ja tuotti tuolla akulperäisellä nikillään yhden tekstin. Sen jälkeen hän (?)kyllä kirjoitti muutaman lyhyen tekstin ja vaikeni sitten. Hän kuvaili itse tapahtunutta erittäin suppeasti ja vaikutti lähinnä trollilta. Ehkäpä sheriffillämme on mahdollisuudet nähdä, ovatko tekstit ulkomaisista ip-osoitteista vaiko eivät? En toedä, miten laajalti sheriffit voivat Suomi24:ä hallinnoida.

      Nimimerkki "Kasvattaja" tuossa ketjussa ei ole allekirjoittanut. Muutamia tekstejä on näköjään ketjusta poistettu minultakin, mutta enpä enää muista sitä, miten monta. Muutama viikko on jo kirjoittelusta tuohon ketjuun mennyt. Luotan sheriffin toimintaan asiassa. Mielipiteet vaikuttavat asiallisilta.

      Minun toimintani on mitä on. Sen verran kuitenkin olen nettikeskusteluja harrastellut, etten ihan kaikkea pureksimatta niele. Ehkäpä tämäkin avaus totta jossain määrin oli, ehkä ei. Uskoisin kylläkin näissä keskusteluissa olevan paljon minua asiattomamminkin käyttäytyviä kirjoittajia.

      Tämä ketju saa nyt minun puolestani olla. Sheriffille toivotan jaksamista. Omat haasteet tässä epäilemättä on, vaikka vain "sivutoimesta" kysymys onkin.

      • sherppa

        Teen tätä täysin omalla ajallani ja ilman palkkaa, enkä varsinaisesti edusta kumpaakaan osapuolta (jos osapuolina nähdään lastensuojelu ja biovanhemmat). Itse tosin toivoisin, että ls, biovanhemmat ja sijaishuolto kykenisivät toimimaan yhdessä samalla puolella nimenomaan lapsen edun ajamiseksi.

        Teen tätä itse periaatteessa lapsen näkökulmasta, omaa taustaani sen enempää kaivelematta - se olenko minä itse tuo kyseinen lapsi, on sitten ihan eri juttu.

        Itsekin pohdin, onko tuo "Kasvattaja" -nimimerkin teksti sinun kirjoittamasi, ja en oikeastaan uskonut, vaikka se mielestäni suht ok. kirjoitukselta pääosin vaikuttikin. Sinun viestejäsi poistin melko pelkästään juuri näiden trolli/provo/tms. syytösten vuoksi. Ne ovat periaatteessa turhia, koska kuka tahansa meistä voi olla trolli tai provo, myös minä. :D

        Hallinnointi on asiaan sen kummemmin menemättä pintapuolista, enkä edes haluaisi lähteä kenenkään ip-osoitteita vakoilemaan. Se kuuluu sitten poliisille, jos jonkin viestin kanssa niin pitkälle joudutaan menemään. Poistan siis viestit, joiden koen olevan laadultaan palstalle sopimattomia. Nyt aluksi saatan vielä kommentoida, miksi olen jotakin poistanut, mutta se vie vain turhaan aikaa palstan siivoamiselta, joten tuskinpa myöhemmin enää kovinkaan paljon ehdin vastailla muualle kuin tähän valitukset-osioon, jonne kyllä vastailen aina kun aikaa jää.


    • HYVÄSTI!

      Taidan poistua tältä palstalta lopullisesti.

      En jaksa enään noita "Ammattikasvattaja" :nterrisoimisia. Meidän laiton huostaanotto kokemus on ollut jo niin raju niin henkisesti kuin fyysisestikin, niin on se kumma juttu ettei täällä saa rauhassa purkaa tuskan tuomaa turhautumista vuosien turhaan taistelleena lasteni kuin myös muidenkin lasten/nuorten oikeuksien eteen.

      Tämä taistelu on niin kauan turhaa kun on näitä "Ammattikasvattaja":n tapaisia kaatamassa asiat niin etten minä ja siinä missä muutkaan palstan laittomien huostaanottojen kokeneet vanhemmat saada rauhassa keskustella ja kehitellä joitain keinoja tai ratkaisuja joilla saataisiin nämä laittomat huostaanotot loppumaan. Myöskään uudet kirjoittajat esim. apua,tukea tai neuvoa kaipaavat eivät saa sitä mitä hakevat, koska "Ammattikasvattaja":n kirjoitukset rikkovat sen tarkoituksen.

      En tiedä miten tästä eteenpäin tulen selviämään yksin näiden asioiden kanssa koska ei ole muuta tietä purkaa tuskan tunnetta ja ei ole muuta tietä hakea tukea, apua tai neuvoa. En vain jaksa enään, olla täällä ja lukea tuon "Ammatti kasvattaja":n tyyppisten kirjoituksia. Niitä on vaikea ohittaa koska seassa on muidenkin kirjoituksia niin ketjua on hankala lukea ilman että käy kaikki läpi jotta pysyy kärryillä mistä keskustellaan. Ikävän usein kuitenkin aina vaan törmään tämän yhden "Ammattikasvattajan" kirjoituksiin. Aivan kuin hän ei sallisi muiden kirjoittaa täällä lainkaan vaan koko ajan ns. mainostaa itseään esiintymällä joka ketjussa tai aloituksessa. Aivan kuin hän olisi täällä ainoa kirjoittaja.

      No tämän jälkeen on yksi palstalainen vähemmän. Siitä kiittäen "Ammattikasvattaja":a ja hänen laisiaan kirjoittajia.

      Minulle riitti kiitti.

      Muille palstalaisille hyvät jatkot ja taistelkaa minun lastenikin puolesta siinä missä muidenkin lasten puolesta.
      Kiitän näin jo etukäteen.

      • sherppa

        Harmi, jos sinusta siltä tuntuu.

        Kuitenkin jokaisella teistä on oikeus valita, kirjoitatteko tänne vai ette, ja luetteko muiden kirjoituksia, vai ette. Se, että näet jonkun kirjoittajan kirjoituksen, ei tarkoita, että sinun olisi pakko lukea se. Voit aina itsellesi epämieluisan nimimerkin kohdalla hypätä viestin yli, mikä ei liene mahdotonta, koska Ammattikasvattaja käyttää koko ajan samaa nimimerkkiä. Muiden kirjoittajien kohdalla tämä ei ole yhtä helppoa, koska valtaosa vaihtaa nimimerkkiä kuin sukkaa.

        Kukaan ei täällä kuitenkaan kaada tai lyttää mitään - mielipiteiden esittäminen on kokonaan eri asia kuin toisten kirjoitusten lyttääminen. Aiemmin täällä on ehkä parjattu, haukuttu, mollattu ja herjattu muita, mutta pyrin pitämään siitä huolta, ettei näin tapahdu enää.

        Olen poistanut Ammattikasvattajan asiattomia kirjoituksia tämän päivän mittaan, mutta hänellä on kuitenkin oikeus mielipiteisiinsä. Ikävä, jos koet muiden sananvapauden ja mielipiteenvapauden liian raskaaksi asiaksi elämässäsi, mutta sinulla on kuitenkin yhtäläinen oikeus kertoa tai olla kertomatta täällä omista mielipiteistäsi kuin hänelläkin.

        Ammattikasvattaja ei ole ainoa keskustelija täällä, vaikka hän erittäin aktiivinen toimija tällä palstalla tällä hetkellä onkin.

        Toivon sinulle jaksamista, ja lapsillesi mahdollisimman hyvää tulevaisuutta,

        terveisin,

        Sherppa.


    • Ehdotus1

      Osaisikohan kukaan tehdä uutta foorumia jossa saisi rauhassa keskustella ilman näitä ylinmääräisiä turhia linkittelijöitä ja kirjoittelijoita joilla ei ole asiaa joka koskee palstan aiheeseen?

      Voisi toimia paremmin kun saisi oman foorumin jossa joku toimisi valvojana ja pitäisi huolen ettei tulisi tai poistaisi välittömästi näitä henkilöitä jotka tulevat sotkemaan ketjuja ja tuhoamaan hyviä ketjuja.

      Tällä palstalla kun ei kertakaikkiaan voi keskustella.

      • rauha keskustelijoil

        Monella palstalla on rekisteröintipakko. Ehkä se auttaisi täälläkin tai sitten Suomi24 pitäisi puuttua paremmin näihin häiriköihin. Bänniä voisi antaa Luotsi, esim tunnin tai kaksi kerralla.
        Ikävä kyllä tämäkin palsta alkaa olemaan sellainen jota ei jaksa kohta enää seurata. Tämä eräs kirjoittaja jauhaa näitä Porvoon Sosiaalitoimiston henkilöiden tekoja viestistä toiseen ja sitten kun hänen viestinsä poistetaan, niin alkaa kyselemään miksi miksi. Suomi24 on säännöt joita pitää noudattaa tai sitten vaihtaa toiselle palstalle.


      • Syy miksi näin.
        rauha keskustelijoil kirjoitti:

        Monella palstalla on rekisteröintipakko. Ehkä se auttaisi täälläkin tai sitten Suomi24 pitäisi puuttua paremmin näihin häiriköihin. Bänniä voisi antaa Luotsi, esim tunnin tai kaksi kerralla.
        Ikävä kyllä tämäkin palsta alkaa olemaan sellainen jota ei jaksa kohta enää seurata. Tämä eräs kirjoittaja jauhaa näitä Porvoon Sosiaalitoimiston henkilöiden tekoja viestistä toiseen ja sitten kun hänen viestinsä poistetaan, niin alkaa kyselemään miksi miksi. Suomi24 on säännöt joita pitää noudattaa tai sitten vaihtaa toiselle palstalle.

        Täällä joskus useamman vuoden takaa oli useampikin rekannut itsensä tai käytti nimimerkkiä, niin tilanne meni näiden häiriköiden tai kiusaajien vuoksi mahdottomaksi enään rekatulla tai nimimerkillä kirjoittamisiin koska oli helpompaa kiusaaminen tai häiriköinti kohdistaa henkilö kohtaisuuksiin kun tunnisti nimimerkistä kirjoittajan.

        Nimimerkillä kirjoittaneet usein kirjoittivat omankokemuksen mukaisia asioita, eli niinkuin palstan aihe alueeseen kuuluukin, niin näitä kirjoittajia kohtaan nämä häiriköt kuin kiusaajatkin sitten urakalla hyökkäsivät. Muutenkin oli näillä oman kokemuksen kirjoittajilla mieli maassa, täysin poljettu sossujen taholta,ym. niin sitten vielä olisi pitänyt kestää noiden hyökkäyksiä ja ketjujen tuhoamista häiriköinnillä ja kiusaamisilla.

        Joten sen vuoksi ei täällä ole useampikaan enään omalla nimimerkillä kirjoittele. Ei sherpastakaan paljoa apua ole jollei hän todellakaan bannaa näitä häiriköijiä ja kiusaajia pois palstalta tai puutu esim. Ammatti kasvattajan kirjoituksiin kovemmalla kädellä. Täällä yksi kirjoittikin hyvin tuon näkökulman miten myös minä koen näiden kirjoittamiset,

        " Heillä ei ole juuri muuta annettavaa keskusteluun kuin loputon selitys siitä, miten kieroja vanhemmat ovat, eivätkä näe tai halua myöntää omia virheitään.

        Juuri nuo henkilöt ovat niitä, jotka lyttäävät jatkuvasti muut mielipiteet, aiheuttavat loukkaantumisia ja sitten ihmettelevät kun heille suututaan.

        On se nähty täällä, että taitoa vaatii mitätöidä asiallisesti toisten eriävät kannat, torpata joka ainut keskusteluyritys "olen eri mieltä", "tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa mielestäni" ja toisen henkilökohtaiseen kokemukseen suoltaa oman erilaisen näkemyksensä perusteluja yleisellä tasolla.

        Toisen henkilökohtainen kokemus kun ei välttämättä liity yleistettyyn tasoon mitenkään. Jos vaikka jonkun lapsi otettiin huostaan siksi, että kunta lakkautti ainoan erityisluokkansa, niin ei vanhempaa auta mitenkään se, että joku selittää täällä miten asiallisesti tahansa, että "kyllä minä opettajana näen, miten vastuuttomia useat vanhemmat kuitenkin ovat.

        Tämäkö sitä kokemusten vaihtoa on toisten ls-asiakkaiden kanssa?

        Eikä siinä mitään, jos tämä tapahtuisi vain kerran, eihän siihen paljoa kiinnittäisi edes huomiota, mutta kun tämä "asiallinen" yleistävä toisten kirjoitusten torppaus on ollut täällä ihan jatkuvaa viime aikoinakin. "


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10998513#comment-58028552-view

        Niin jos ei sherppa ymmärrä näitä asioita niin on väärällä palstalla valvomassa.

        Sori nyt vaan ei pahalla, mutta näin minä näen asiat ja mielipiteeni ovat nämä.


      • Ilmoitus asia!

        No niin nyt olen aloittanut uuden foorumin.

        Olisiko kiinnostuneita jakamaan minun kanssani ylläpidon ja valvojan roolia?
        Voisimme yhdessä muokata foorumin viihtyisäksi paikaksi.

        Asiasta kiinnostuneet ottakaa yhteyttä osoitteeseen [email protected]

        Ja ilmoitan myöhemmin muille palstalaisille kun olemme saaneet foorumin käyttökuntoon.


      • sherppa
        Syy miksi näin. kirjoitti:

        Täällä joskus useamman vuoden takaa oli useampikin rekannut itsensä tai käytti nimimerkkiä, niin tilanne meni näiden häiriköiden tai kiusaajien vuoksi mahdottomaksi enään rekatulla tai nimimerkillä kirjoittamisiin koska oli helpompaa kiusaaminen tai häiriköinti kohdistaa henkilö kohtaisuuksiin kun tunnisti nimimerkistä kirjoittajan.

        Nimimerkillä kirjoittaneet usein kirjoittivat omankokemuksen mukaisia asioita, eli niinkuin palstan aihe alueeseen kuuluukin, niin näitä kirjoittajia kohtaan nämä häiriköt kuin kiusaajatkin sitten urakalla hyökkäsivät. Muutenkin oli näillä oman kokemuksen kirjoittajilla mieli maassa, täysin poljettu sossujen taholta,ym. niin sitten vielä olisi pitänyt kestää noiden hyökkäyksiä ja ketjujen tuhoamista häiriköinnillä ja kiusaamisilla.

        Joten sen vuoksi ei täällä ole useampikaan enään omalla nimimerkillä kirjoittele. Ei sherpastakaan paljoa apua ole jollei hän todellakaan bannaa näitä häiriköijiä ja kiusaajia pois palstalta tai puutu esim. Ammatti kasvattajan kirjoituksiin kovemmalla kädellä. Täällä yksi kirjoittikin hyvin tuon näkökulman miten myös minä koen näiden kirjoittamiset,

        " Heillä ei ole juuri muuta annettavaa keskusteluun kuin loputon selitys siitä, miten kieroja vanhemmat ovat, eivätkä näe tai halua myöntää omia virheitään.

        Juuri nuo henkilöt ovat niitä, jotka lyttäävät jatkuvasti muut mielipiteet, aiheuttavat loukkaantumisia ja sitten ihmettelevät kun heille suututaan.

        On se nähty täällä, että taitoa vaatii mitätöidä asiallisesti toisten eriävät kannat, torpata joka ainut keskusteluyritys "olen eri mieltä", "tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa mielestäni" ja toisen henkilökohtaiseen kokemukseen suoltaa oman erilaisen näkemyksensä perusteluja yleisellä tasolla.

        Toisen henkilökohtainen kokemus kun ei välttämättä liity yleistettyyn tasoon mitenkään. Jos vaikka jonkun lapsi otettiin huostaan siksi, että kunta lakkautti ainoan erityisluokkansa, niin ei vanhempaa auta mitenkään se, että joku selittää täällä miten asiallisesti tahansa, että "kyllä minä opettajana näen, miten vastuuttomia useat vanhemmat kuitenkin ovat.

        Tämäkö sitä kokemusten vaihtoa on toisten ls-asiakkaiden kanssa?

        Eikä siinä mitään, jos tämä tapahtuisi vain kerran, eihän siihen paljoa kiinnittäisi edes huomiota, mutta kun tämä "asiallinen" yleistävä toisten kirjoitusten torppaus on ollut täällä ihan jatkuvaa viime aikoinakin. "


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10998513#comment-58028552-view

        Niin jos ei sherppa ymmärrä näitä asioita niin on väärällä palstalla valvomassa.

        Sori nyt vaan ei pahalla, mutta näin minä näen asiat ja mielipiteeni ovat nämä.

        Valitettavasti minulla ei ole mahdollisuutta "bannata" ketään vaan sen tekee ylläpito, joten jos bannia jollekulle kaipaatte, niin yhteys ylläpitoon.


      • sherppa
        Syy miksi näin. kirjoitti:

        Täällä joskus useamman vuoden takaa oli useampikin rekannut itsensä tai käytti nimimerkkiä, niin tilanne meni näiden häiriköiden tai kiusaajien vuoksi mahdottomaksi enään rekatulla tai nimimerkillä kirjoittamisiin koska oli helpompaa kiusaaminen tai häiriköinti kohdistaa henkilö kohtaisuuksiin kun tunnisti nimimerkistä kirjoittajan.

        Nimimerkillä kirjoittaneet usein kirjoittivat omankokemuksen mukaisia asioita, eli niinkuin palstan aihe alueeseen kuuluukin, niin näitä kirjoittajia kohtaan nämä häiriköt kuin kiusaajatkin sitten urakalla hyökkäsivät. Muutenkin oli näillä oman kokemuksen kirjoittajilla mieli maassa, täysin poljettu sossujen taholta,ym. niin sitten vielä olisi pitänyt kestää noiden hyökkäyksiä ja ketjujen tuhoamista häiriköinnillä ja kiusaamisilla.

        Joten sen vuoksi ei täällä ole useampikaan enään omalla nimimerkillä kirjoittele. Ei sherpastakaan paljoa apua ole jollei hän todellakaan bannaa näitä häiriköijiä ja kiusaajia pois palstalta tai puutu esim. Ammatti kasvattajan kirjoituksiin kovemmalla kädellä. Täällä yksi kirjoittikin hyvin tuon näkökulman miten myös minä koen näiden kirjoittamiset,

        " Heillä ei ole juuri muuta annettavaa keskusteluun kuin loputon selitys siitä, miten kieroja vanhemmat ovat, eivätkä näe tai halua myöntää omia virheitään.

        Juuri nuo henkilöt ovat niitä, jotka lyttäävät jatkuvasti muut mielipiteet, aiheuttavat loukkaantumisia ja sitten ihmettelevät kun heille suututaan.

        On se nähty täällä, että taitoa vaatii mitätöidä asiallisesti toisten eriävät kannat, torpata joka ainut keskusteluyritys "olen eri mieltä", "tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa mielestäni" ja toisen henkilökohtaiseen kokemukseen suoltaa oman erilaisen näkemyksensä perusteluja yleisellä tasolla.

        Toisen henkilökohtainen kokemus kun ei välttämättä liity yleistettyyn tasoon mitenkään. Jos vaikka jonkun lapsi otettiin huostaan siksi, että kunta lakkautti ainoan erityisluokkansa, niin ei vanhempaa auta mitenkään se, että joku selittää täällä miten asiallisesti tahansa, että "kyllä minä opettajana näen, miten vastuuttomia useat vanhemmat kuitenkin ovat.

        Tämäkö sitä kokemusten vaihtoa on toisten ls-asiakkaiden kanssa?

        Eikä siinä mitään, jos tämä tapahtuisi vain kerran, eihän siihen paljoa kiinnittäisi edes huomiota, mutta kun tämä "asiallinen" yleistävä toisten kirjoitusten torppaus on ollut täällä ihan jatkuvaa viime aikoinakin. "


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10998513#comment-58028552-view

        Niin jos ei sherppa ymmärrä näitä asioita niin on väärällä palstalla valvomassa.

        Sori nyt vaan ei pahalla, mutta näin minä näen asiat ja mielipiteeni ovat nämä.

        Kuule, ymmärrän minä paljonkin, mutta se, kuvitteleeko joku kirjoittavansa asiallisesti ja tekeekö niin oikeasti, on kaksi eri asiaa. Minulta jatkuvasti kysellään, miksi jokin viesti on poistettu, muistamatta ollenkaan että siellä on milloin ketäkin haukuttu milläkin nimellä. Asiallisinta keskustelua (herjaamatonta siis) edustavat täällä tällä hetkellä ne, joista täällä tällä hetkellä eniten valitetaan, joten enköhän minä ole ihan oikealla palstalla, välillä tuntuu, että joku muu voisi miettiä omien viestiensä sisältöä ennen kuin tulee tekemään tänne niitä valituksiaan muista.

        Ne, jotka valittavat mm. Ammattikasvattajasta ovat useimmiten niitä, jotka eivät siedä minkäänlaista oman mielipiteensä vastaista keskustelua täällä. Pitäisi vain hymistellä ja myönnellä, että juu, niinhän nuo asiat ovat. Hyvä ihminen, tämä on keskustelupalsta!!!

        Ja minulla ei tosiaan ole oikeuksia bannata ketään, joten sellaisissa tapauksissa ottakaa yhteyttä Ylläpitoon.


    • Rikkoo sääntöjä!

      "tomaatti30.10.2012 16:23

      Kun menet automaatille niin etusivu kertoo 17 000 lasta ei voi asua turvallisesti kotonaan. Anna rahaa SOS-lapsikylälle. "

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11019347#comment-58053495-view

      Ja toinen samassa ketjussa.

      "tomaatti30.10.2012 16:18 0 Avaa
      Sulje Automaattisesti olet jyvällä.

      http://www.otto.fi/"



      Eikös tuo mainostaminen ollut tällä palstalla kiellettyä?

      "•Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai käyttää palvelua kaupallisiin tarkoituksiin ilman Suomi24:n lupaa"

      http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot

      • sherppa

        on poistettu.


    • Palstalaiset huom!

      Hei! Hyvät palstalaiset ja muut asiallisesti kirjoittavat ulkopuoliset. Älkää vastailko missään olosuhteissa HÄIRIKÖLLE joka tahallaan sotkee ketjuja. Koska ne kun poistetaan, niin sen jälkeen jää teidän valittamiset häirikölle ketjuun niin nekin sitten sotkevat omalta osaltaan ketjua.

      Joten tuokaa HÄIRIKÖN kirjoitukset suoraan tänne ja jos jotain sanottavaa on tälle HÄIRIKÖLLE niin vastatkaa hänelle täällä niin samalla Sherppa voi poistaa niin HÄIRIKÖN kuin teidän häirikölle vastaamat kirjoitukset pois pyörimästä ja tilaa viemästä.

      Tämä olisi yksi paras tapa pitää ketjut siistinä ja asiallisina.

      • sherppa

        Kiitos, juuri näin!


    • Mitä,missä, milloin?

      Ei ole jauhettu tarpeeksi. ja tulee aiheesta keskustelua olemaan niin kauan, kunnes lapsille saadaan oikeutta viranomaisten väärinkäytöksiä vastaan.

      Minkäslaisia kokemuksia sinulla on kun oma lapsi tai nuori sijoitettu kodin ulkopuolelle??

      • sherppa

        Ei, varmasti ei sinänsä ole jauhettu tarpeeksi, mutta tuo älytön riitely ja kiistely vailla minkäänlaista asiallisuutta loppuu tällä palstalla tähän. Kiitos ja hyvää jatkoa molemmille rähisijöille.


    • Toivotonta 1000x

      Toivotonta on pitää palstaa ja ketjuja asiallisena koska tuo "Ammattikasvattaja" on joka ketjussa haastamassa riitaa tai valittamassa tai vääntelemässä tahallaan asioita aivan kuin ei osaisi tulkinnan varaisesti ymmärtää aloituksen asia sisältöä.

      Tai sitten on syy siinä että hän on sen verran tietämätön näistä kokemuksista joita meillä useimmillakin palstalaisilla on, jolloin "Ammattikasvattaja" ei ymmärrä, aloituksen sisältöä. Jos joudumme selittämään tarkemmin asian sisällön niin siinä sitten taas on pian yksi ketju sotkettu. Jos ei ymmärrä täällä kirjoitetuista asioista niin olisi sitten edes kirjoittamatta. Alkaa niin tuhauttaa tuo "Ammattikasvattajan" tyyli esittää muka "mielipiteitään" tai muka yrittää "keskustella" HÄNEN KANSSAAN KUN EI VOI KESKUSTELLA ILMAN VÄITTELYÄ JA KETJUN SOTKEMISTA!

      • 1. Todiste

        Tässä on jo ensimmäinen esimerkki "Ammattikasvatajan" Ymmärtämis taidosta.

        En ole tuo henkilö jonka tuon alemman on kirjoittanut!

        "Taas tätä edelliselt31.10.2012 23:38 0 Avaa
        Sulje "Lastensuojeluilmoitus EI nykyisin ole synonyymi sanalle huostaanotto. Tämä olisi hyvä ymmärtää. "

        Sinun olisi hyvä ymmärtää ensin se teksti, johon vastaat. Vaivauduitko lukemaan SEN VERTAA, että olisit tajunnut, mistä tekstilainauksesta oli kyse? Ehkä silloin olisi mahdollista sinunkin ymmärtää, mistä ja miksi oletettiin syntyvän kilpailutilanteen siitä, tuleeko alkukontakti vanhempien vai ls:n taholta."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11020026#comment-58079738-view


      • sherppa

        Ammattikasvattajan asiattomia kommentteja olen toki joutunut poistamaan, mutta en menisi sanomaan, että hän on se kaikkein pahin tapaus tällä palstalla. Hänellä on vähintäänkin yhtä suuri oikeus olla tällä palstalla kuin teillä muillakin. Minusta ammattikasvattaja nimenomaan yrittää kuitenkin useimmiten herättää täällä keskustelua sen entisen samaan suuntaan muminan sijasta...


      • sherppa
        1. Todiste kirjoitti:

        Tässä on jo ensimmäinen esimerkki "Ammattikasvatajan" Ymmärtämis taidosta.

        En ole tuo henkilö jonka tuon alemman on kirjoittanut!

        "Taas tätä edelliselt31.10.2012 23:38 0 Avaa
        Sulje "Lastensuojeluilmoitus EI nykyisin ole synonyymi sanalle huostaanotto. Tämä olisi hyvä ymmärtää. "

        Sinun olisi hyvä ymmärtää ensin se teksti, johon vastaat. Vaivauduitko lukemaan SEN VERTAA, että olisit tajunnut, mistä tekstilainauksesta oli kyse? Ehkä silloin olisi mahdollista sinunkin ymmärtää, mistä ja miksi oletettiin syntyvän kilpailutilanteen siitä, tuleeko alkukontakti vanhempien vai ls:n taholta."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11020026#comment-58079738-view

        Tässä minusta ammattikasvattaja esitti vain oman näkökulmansa asiaan, eikä tässä ole mielestäni mitään valittamisen arvoista.

        En sano, että olen samaa mieltä hänen kanssaan. Pyrin pysymään puolueettomana, mikäli en keskustele yksityishenkilönä (jos esitän sherppa-nimimerkillä omia mielipiteitäni, teen sen myös selväksi, että ne ovat minun HENKILÖKOHTAISIA mielipiteitäni, ei mielipiteitäni sheriffinä).

        Minusta tuntuu, että täällä nyt hieman ylireagoidaan ylipäätään siihen, että joku on eri mieltä. En siis puutu Ammattikasvattajan kirjoitukseen, ainakaan tällä kertaa.


    • Kiitos =)

      Sherpalle kiitos! Kun palautit asialliset kirjoitukset.

      • sherppa

        En tiedä mihin viittaat. Harvoin palauttelen.


    • Loppu täällä olo

      Mitä tuollaisella luotsilla on oikein tällä palstalla tarkoitus? Ei ole valvomassa palstaa aktiivisesti niinkuin pitäisi. Tämä palsta alkaa olemaan taas kohta yhtä pulla mössöä. Huvittavalta tuntuu kun täällä vaaditaan asiallista keskustelua en vain ymmärrä miten täällä voi keskustella millään tavalla. On häirikkö sotkemassa palstaa ja poistattaa asialliset keskustelut. Linkittäjä linkittää joka ikiseen ketjuun monta linkkiä.vanhojen ketjujen ylös nostaja myöskin on taas jälleen vauhdissa vai olisiko joku noista edellä oleva? Ylläpidolla lukemisen ymmärtämisen taidon puute poistelevat kai vääristä kohdista koska häirikön kirjoitukset ja sotkut saavat jäädä kun taas asialliset kirjoitukset tai aloituksineen päivineen poistetaan.

      • sherppa

        Luen palstaa niin usein kun pystyn. En ole TÖISSÄ täällä, joten teen sen minkä pystyn. Pahoittelen, jos se ei jollekin mene ymmärrykseen.


    • ranttalikka

      Ei ole ketään poistattajaa, vaan sherppa poistaa viestit yleistä ohjetta ja netikettiä noudattaen. Jos minä vaadin poistamaan asiallisen kirjoituksen, ei moderaattori sitä tietenkään poista. Sherppa käyttää omaa harkintaa ulkopuolisena ja puolueettomana henkilönä. Ei ole olemassa eikä voi olla mitään poistattajaa joka määrää poistettavat tekstit, vaan sheriffi tekee nämä päätökset viimekädessä.

      • Seurannut kaikkia

        Et näköjään ole ajantasalla! Kun muillakin palstoilla on sama ongelma jos et nyt ole sattunut huomaamaan. esim. tuolla tori palstalla on hävinnyt useita asiallisia myynti ilmoituksia. Eikä ole ainoa joka on joutunut tuo häirikön hiehumisen valtaan.

        Joten ihan turhaan Sherppaa kehut täällä.


      • Loppu meitsin osalta

        Rantalikka haluaakin näemmä keskustella häirikön ja linkittäjän kanssa ja hups sitten kun rantalikan kirjoittamat katoaa vaan ei häirikön eikä linkittäjän vaan ne jää koristeleem hienosti palstaa niin ettei kukaan muu viitsi vaivautua tänne tulla mitään kirjoittelemaan.

        Pidä vain hauskaa rantalikka =D


      • ranttalikka
        Loppu meitsin osalta kirjoitti:

        Rantalikka haluaakin näemmä keskustella häirikön ja linkittäjän kanssa ja hups sitten kun rantalikan kirjoittamat katoaa vaan ei häirikön eikä linkittäjän vaan ne jää koristeleem hienosti palstaa niin ettei kukaan muu viitsi vaivautua tänne tulla mitään kirjoittelemaan.

        Pidä vain hauskaa rantalikka =D

        No lähde menemään täältä, mitäs siinä enää kirjoittelet. :) Heippa, mene jo!! Ei tule ikävä.


      • sherppa

        Näin pyrin tekemään, kyllä. Minä ja ylläpito toimimme kuitenkin kahtena toisistamme erillisenä kätenä, joten en pysty sanomaan, miksi ylläpito on poistanut, jos on poistanut. En siis tee kaikkia päätöksiä viimekädessä, mikä tahansa poistettu viesti voi olla joko minun tai ylläpidon poistama.


      • sherppa
        Seurannut kaikkia kirjoitti:

        Et näköjään ole ajantasalla! Kun muillakin palstoilla on sama ongelma jos et nyt ole sattunut huomaamaan. esim. tuolla tori palstalla on hävinnyt useita asiallisia myynti ilmoituksia. Eikä ole ainoa joka on joutunut tuo häirikön hiehumisen valtaan.

        Joten ihan turhaan Sherppaa kehut täällä.

        Saahan minua toki kehua xD

        Mutta tosiaan ainakin adoptiopalstalla jotakin ongelmaa ollut samansuuntaisesti. Mutta en tosiaan tee kaikkia poistopäätöksiä itse, joten vaikea mennä sanomaan.


      • sherppa

        Asiaton kielenkäyttö aiheutti viestisi poiston. Kuitenkin:

        "Ylläpito, PALAUTTAKAA ILMOITUS palstalle tai sitten kerrotte järkevät perustelut mitä asiatonta siinä oli ja miksi se poistettiin!!!! Siinä oli kuvakin imurista, löytyy vielä varmasti. "



        En ole yhtä kuin ylläpito, ja ylläpito EI seuraa tätä ketjua, joten laita viestisi asiaa koskien suoraan ylläpidolle.

        ______________________________

        Ajatellaan, että Suomi24/7 keskustelupalsta on vähän kuin koulu.

        Minä olen vain se siivooja, joka poistaa kaikki pintapuoliset sotkut.
        Ylläpito on opettajat, jotka selvittää, mistä on kyse ja mitä asialle voidaan tehdä, ja Poliisi viime kädessä on rehtori, joka antaa isomman kurinpalautuksen, jos sellaista vaaditaan.

        Älkää siis tulko valittamaan siivoojalle, jos haluatte, että opettaja antaa jälki-istuntoa, tai että rehtori antaa porttikiellon koko koululle. Asia ymmärretty?


      • sherppa
        Loppu meitsin osalta kirjoitti:

        Rantalikka haluaakin näemmä keskustella häirikön ja linkittäjän kanssa ja hups sitten kun rantalikan kirjoittamat katoaa vaan ei häirikön eikä linkittäjän vaan ne jää koristeleem hienosti palstaa niin ettei kukaan muu viitsi vaivautua tänne tulla mitään kirjoittelemaan.

        Pidä vain hauskaa rantalikka =D

        Olipa nyt taas vähän asiaton viesti! Eipä tätä sinunkaan viestiäsi ollut sen suurempi ilo lukea kuin linkittäjän linkkejä. Sisältöäkin oli oikein valtavasti. Keskityhän pitämään omat viestisi asiallisina sinäkin, ennen kuin tulet valittamaan muiden viesteistä.


      • sherppa
        ranttalikka kirjoitti:

        No lähde menemään täältä, mitäs siinä enää kirjoittelet. :) Heippa, mene jo!! Ei tule ikävä.

        Noh noh, eiköhän meillä jokaisella ole oikeus olla täällä...


    • Ammattikasvattaja

      Tämä osio on tilassa, jossa sheriffiä alettaisiin jo kaipailla.

      • sherppa

        Totta. Ikävä vain, että minunkin täytyy välillä käydä töissä ja opiskella ja käydä kaupassa ja nukkua ja pitää ihmissuhteitani yllä.


    • kyllästynyt123

      Tämä koko palsta on siinä tilassa, että tehovalvontaa tarvittaisiin.

      Jokainen ketju tuhotaan linkittämällä mitä ihmeellisempiä tutkimuksia ja mainoksia telkkariohjelmista.Tämä on keskutelupalsta, ei linkityspalsta. Varmaan jokainen meistä osaa netistä kaivaa tietoa googlettamalla.

      • sherppa

        ottakaa yhteyttä ylläpitoon. minä teen kyllä parhaani.


    • Lapsille apua?

      Oli tuo lapsen viestin poisto sellainen teko kuin sijaishuollossa yksinäisyyttään ja ahdistukseensa apua huutavalle lapselle olisi paiskattu märkä rätti päin naamaa.

      Hyvä kun ehti saamaan edes yhden asiallisen ja rakastavan vastauksen, kuten joku kirjoitti. Itse en ehtinyt niitä viestejä näkemään.

      Ja hyvä jos joku ranttalikka piti suunsa kiinni, eikä hyökännyt lasta haukkumaan. Sellaistakin olen nähnyt tapahtuvan, kun lapsi ei moitikaan vanhempiaan vaan sijaishuoltoa. tuo nimimerkki sai raivokohtauksen tuollaisesta lapsen kirjoituksesta. hänen vihansa kohdistuu eniten niihen jotka pystyvät todistamaan kirjoituksensa paikkansa pitäviksi. Ihan sama oliko kirjoittaja lapsi tai aikuinen hänen raivonsa on yhtä suurta kummassakin tapauksessa.

      Onko niin, että poiston voi pyytää joko sherpalta tai ylläpidolta. Ylläpito poistaa ilman lukemista kaikki poistoon pyydetyt viestit. Kun sherppa lukee ja tutkii sisällön ja harkitsee poiston sen perusteella.

      Palstaa vuosia vainonnut edellä mainittu takapiru tietää kyllä nämä systeemit ja tekee poistopyynnöt sen mukaan. En ihmettele vanhempien järkytystä lapsen viestin poistosta, kyllä kolahti minullakin kun siitä kuulin.

      • Tuon tämän asian myös tänne esille, koska asian yhteys koskee myös tuota " "Lapsille apua" kirjoittaneen kirjoituksen sisältöön jossa mainitaan tuo henkilö joka taannoin täällä hyökkäsi todellakin raivokkaasti niin vanhempia kuin lapsiakin kohtaan. Silloin ei ollut luotsia valvomassa palstaa.

        Monet varmasti huomanneet kyseisin palanneen taas jälleen esiin, joten sen vuoksi toivoisin luotsin kuin myös ylläpidon olevan tarkempia ja varuillaan kyseiseisen tapauksen kanssa, ettei hän pääsisi mielivaltaisisesti pyynnöstään poistelemaan asiallisia kirjoituksia, niin vanhempien kuin nuortenkaan.


        "Näin on ja erikoista on se ettei nämä meihin kohdistavat hyökkääjät eivät noudata palstan sääntöjä, siinä missä ei myöskään luotsi tai ylläpito valvo lainkaan että palstan sääntöjä noudatettaisiin?

        Suomi24-palveluissa ei saa:

        "•Hyökätä toisia käyttäjiä vastaan tai uhkailla toisia käyttäjiä
        •Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista käyttäjistä"

        Ei palsta voi toimia oikeudenmukaisesti jos eivät luotsi ja ylläpito skarppaa itsekin noudattamaan laatimiaan sääntöjä ja huoletimaan siitä että niitä myös noudatettaisiin."

        Voiko todellakaan olla enään julmempaa tekoa nuorta kohtaan, tehdä tuollaista ilkivaltaa että hänen hätäviestinsä kirjoituksineen poistatettiin? Nyt jää mietittymään nuoren kohtalo, kuinka hän selviää ilman apua ja neuvoja joita hänellä olisi oikeus käyttää omassa asiassaan jotta hän saisi ihmisarvoisempaa kohtelua vaadittua itselleen. Kun emme nyt voi häntä auttaa millään tavalla kun yhteytemme on katkaistu ja uutta yhteyttä emme ehkä tule enää saamaan, koska nuori kai olettaa että apua ja neuvoja ei saisi kysyä palstassa jossa näitä asioita juurikin käsitellään ja tarkoituksemme on nimenomaan auttaa, tukea, neuvoa, keskustella ja antaa tarvittavia tietoja kysyjän tarpeeseen.

        Jos sinä nuori luet tämän ottaisitko uudelleen yhdeyden, jos vain siihen sinulle mahdollisuus siunaantuu.


      • sherppa
        kirsche66 kirjoitti:

        Tuon tämän asian myös tänne esille, koska asian yhteys koskee myös tuota " "Lapsille apua" kirjoittaneen kirjoituksen sisältöön jossa mainitaan tuo henkilö joka taannoin täällä hyökkäsi todellakin raivokkaasti niin vanhempia kuin lapsiakin kohtaan. Silloin ei ollut luotsia valvomassa palstaa.

        Monet varmasti huomanneet kyseisin palanneen taas jälleen esiin, joten sen vuoksi toivoisin luotsin kuin myös ylläpidon olevan tarkempia ja varuillaan kyseiseisen tapauksen kanssa, ettei hän pääsisi mielivaltaisisesti pyynnöstään poistelemaan asiallisia kirjoituksia, niin vanhempien kuin nuortenkaan.


        "Näin on ja erikoista on se ettei nämä meihin kohdistavat hyökkääjät eivät noudata palstan sääntöjä, siinä missä ei myöskään luotsi tai ylläpito valvo lainkaan että palstan sääntöjä noudatettaisiin?

        Suomi24-palveluissa ei saa:

        "•Hyökätä toisia käyttäjiä vastaan tai uhkailla toisia käyttäjiä
        •Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista käyttäjistä"

        Ei palsta voi toimia oikeudenmukaisesti jos eivät luotsi ja ylläpito skarppaa itsekin noudattamaan laatimiaan sääntöjä ja huoletimaan siitä että niitä myös noudatettaisiin."

        Voiko todellakaan olla enään julmempaa tekoa nuorta kohtaan, tehdä tuollaista ilkivaltaa että hänen hätäviestinsä kirjoituksineen poistatettiin? Nyt jää mietittymään nuoren kohtalo, kuinka hän selviää ilman apua ja neuvoja joita hänellä olisi oikeus käyttää omassa asiassaan jotta hän saisi ihmisarvoisempaa kohtelua vaadittua itselleen. Kun emme nyt voi häntä auttaa millään tavalla kun yhteytemme on katkaistu ja uutta yhteyttä emme ehkä tule enää saamaan, koska nuori kai olettaa että apua ja neuvoja ei saisi kysyä palstassa jossa näitä asioita juurikin käsitellään ja tarkoituksemme on nimenomaan auttaa, tukea, neuvoa, keskustella ja antaa tarvittavia tietoja kysyjän tarpeeseen.

        Jos sinä nuori luet tämän ottaisitko uudelleen yhdeyden, jos vain siihen sinulle mahdollisuus siunaantuu.

        En ole kyseistä viestiä poistanut, joten hyökkäätköhän sinä nyt kenties minua vastaan tässä turhaan. Lisäksi. Kuten on jo aiemmin todettu:

        LUOTSIN EI TARVITSE PERUSTELLA TEKEMIÄÄÄN POISTOJA KESKUSTELIJOILLE!!

        Teen näin vain omasta tahdostani ja halusta saada teidät ymmärtämään, miksi viestinne ovat olleet asiattomia ja siksi poistettu.

        Huomattavasti nopeampaahan se olisi vain poistaa kaikki asiattomuudet selittelemättä poistoja mitenkään.


    • Hei sherppa voisitko poistaa tämän tyyppiset kopiot linkeineen jotka eivät kuulu aloituksen aiheeseen eikä ketjen liittyviin kirjoituksiin ja jossa ei ole oikein omaa asiaa esitetty tuon kopion lisäksi, mielestäni nämä ovat turhia koska ne eivät muuta tee kuin sotkevat ketjuja. Eri asia olisi sitten jos on esitetty omaa asiaa mukaan ja vaikka hiukan perusteluja miksi on esimerkiksi sen kopion tuonnut esille ja viitaten sen oman asian tueksi. Tässä vasta vai osa niistä poistettavista.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11039907#comment-58216829-view

      "Sosiaali- ja terveysministeriö Verkkouutinen 20.7.2012.
      Potilasasiakirjojen käsittelystä uusi opas.

      En lukenut sen paremmin, saattaa kjoskea vain terveydenhuoltoa.

      Selaa sivustoja, jos löytyisi tietoa.

      http://www.stm.fi/tiedotteet/verkkouutinen/-/view/1817112#fi"



      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11040235#comment-58221378-view


      "Suosittelisin kaikkia perehtymään lastesuojelun historiaan 20-30 vuoden ajanjaksolta, eli siihen kun lastensuojeijoista tuli psykoanalyytikko Sigmund Freudin hysteerikkoja ja alkoivat kyttäämään.

      Perehtyää asoihin ja Googlatkaa esimerkiksi.
      hysreria wiki

      Löytysikö tässä ehkä vastauksia lastensuojelun hysteriaan.

      Mielenterveyslehti 2/ 2012.

      http://www.mielenterveysseura.fi/tiedotus_ja_julkaisut/mielenterveys-lehti/mielenterveys_2012/mielenterveys_1_2012/hei_haloo"




      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11039087#comment-58215523-view

      "Venäläisäiti piiloutuu sosiaaliviranomaisilta, hän pelkää, että Sosiaaliviranomaiset sijoittavat hänen neljä lastaan.

      Helsingin Sanomat.

      http://www.hs.fi/msn/kotimaa/Vantaan venäläisäiti piiloutui sosiaaliviranomaisilta/a1305613636032"

      • sherppa

        Pyrin siihen kyllä, sen minkä ehdin. Voisitko sinä puolestaan huolehtia siitä, että omat viestisi ovat asiallisia, ja ettet alentuisi kinastelemaan muiden keskustelijoiden kanssa vaan keskustelisit asiallisesti. Kiitos.


      • sherppa

        Kyllä, kunhan kerkeän, mutta nämä nyt eivät ole sieltä pahimmasta päästä. Vähän toissijaista mm. sinunkin kirjoittamien asiattomien viestien poistamisen rinnalla. Pidä omat viestisi asiallisina, niin minulle jää aikaa keskittyä noihin harmittomampiin, mutta keskustelua yhtä lailla häiritseviin viesteihin.


    • Ammattikasvattaja

      Voisitko sherppa ystävällisesti käydä vilkaisemassa tätä keskustelua taas joskus. Muutama multinikki on mellastanut täällä jo kohta kaksi viikkoa ja luotsia toden totta tarvittaiosiin, jotta tyhjänjauhajat saataisiin kuriin.

      Onko mahdoton ajatus, että pahimmille häiriköille annettaisiin palkinnoksi poissulkeminen vähäksi aikaa?

      • sherppa

        Hei, käyn täällä niin usein kuin muilta hommiltani ehdin. En ole töissä täällä. Minulla ei ole oikeuksia bannata ketään.


    • Hyvä Ammattikasvattaja!

      Voisitko ystävällisesti laittaa tähän linkkejä niihin kirjoituksiin, jotka ovat mielestäsi asiattomia ja palstan sääntöjen vastaisia.

    • Ammattikasvattaja

      Yksittäisen kirjoittajan suora arvostelu näemmä on luvallista ja hyvä toimi, kuten tästä ketjusta huomaa:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11047776

      Vastata ei kuitenkaan saa, koska vastaukset poistuvat välittömästi. Yksipuolista?

      • sherppa

        Koko ketju on nyt poistettu. Valitettavasti minäkään en ehdi täällä jatkuvasti luuhaamaan, kun minulla on työ ja opiskelut ja aika paljon muutakin elämässäni näiden muutaman moderoimani palstan lisäksi.

        Koittakaa ymmärtää, että minä olen vain "siivooja" joka käy täällä vain silloin kun ehdin. En myöskään ole poistanut sinun viestejäsi, lienee ylläpidon käsialaa.

        Nyt kuitenkin olen poistanut koko ketjun, koska olen ihan sheriffinä ja luotsina sitä mieltä, että koko aloitus ja ketju oli tökerö hyökkäys yksittäistä nimimerkkiä vastaan. Pahoittelut, etten sitä ehtinyt poistaa aiemmin.


    • 45567

      Missä seriffi luuraa??? Miksi joku ryhtyy hommaan ja tekee sitten ihan muuta??

      • sherppa

        Ryhdyin hommaan, koska haluan auttaa. Miksi teen jotakin muuta, no siksi, että minulla on ELÄMÄ! Voi luoja teidän kanssa. Ei minulle tästä makseta ja jollain ne pitäis ne laskutkin maksaa...


    • Kysymys Sherpalle

      En viitsi edes avata yllä annettua linkkiä, koska sen takana on ilmeisesti jotain ikävää "keskustelua". Ainakin sitä on ollut paljon ilmassa viime aikoina.

      Yksittäistä kirjoittajaa on arvosteltu hirveän paljon, mollattu ja ilkeilty Porvoon tapauksesta kertovan kohdalla.

      Asialla ovat olleet tämän palstan ulkopuoliset kirjoittajat. Eräs heistä pyrkii määräämään kuka saa kirjoittaa kenelle, milloin kirjoitetaan (klo-aika), mistä kirjoitetaan ja miten usein saa kirjoittaa, ja miten paljon omasta tapauksestaan on kerrottava.

      Jos ei paljasta koko laajankin tapauksensa kaikkia yksityiskohtia, vaan haluaa sillä kertaa puhua vain sen yhdestä osa-alueesta, hänet leimataan osatotuuksien puhujaksi, joka jättää kertomatta OLENNAISTA. Ulkopuolinen ei näköjään pysty ymmärtämään, että useitakin eri tapauksen alueita voi käsitellä ilman, että mitään OLENNAISTA jäisi silti pois. Hänelle tärkeintä näyttää olevan huostaan oton syiden selvittely, jossa hän toimii tuomarina, vaikka laajoissa vuosia kestäneisstä jutuissa voi olla vaikka kuinka paljon sellaisia yksityiskohtia, joilla ei ole tekemistä varsinaisten huostan syiden kanssa.

      Sitten taas jokin juuri alussa oleva tapaus voi olla samanlainen, jos vaikka kuvitellaan jonkun kysyvän, onko viranomaiset pakko laskea kotiinsa tai onko heillä oikeus suorittaa kotietsintä. Nämä ovat periaatteellisia kysymyksiä, joihin voi vasta yleisellä tasolla ilman, että toisen on hirveän tarkkaan selvitettävä, miksi hän arvelee, että noin voisi tapahtua. Mutta tuo kaikkea keskustelua hallitsemaan pyrkivä henkilö leimaa muutaman lauseen alkukuvauksen provoksi tai valheeksi, jos tilannetta ei selvitä juurta jaksain, mitä kyllä sosiaalityöntekijätkään eivät kesken olevassa tapauksessa pidä toivottavana. Siksi kirjoituksissa olisi parasta varoa sellaisia yksityiskohtia, josta viranomaiset pystyvät tunnistamaan tapauksen, mutta sitä ko. henkilö ei halua palstalla huomioida, vaan jos hänen vaatimuksiinsa ei vastata hänen haluamallaan tavalla, on kysyjä kieroilija, joka kertoo osatotuuden. Kaikin tavoin hän antaa ymärtää, että vanhempi peittelee vain mahdollisia omia "pahoja" ja "vääriä" tekojaan.

      Ja vuosia palstaa seurannut henkilö, joka nykyään kirjoittaa vähemmän ainakin omalla nimimerkillään, säestää ja tukee tätä asiatonta käytöstä.

      Nämä asiat vaikuttavat siihen, että palstalaisista moni on lopettanut täällä kirjoittamisen ainakin toistaiseksi, kuka enemmän tai vähemmän turhautuneena, ärtyneenä tai loukkaantuneena, kun useimmat ketjut katkeavat aiheestaan vain yhden ihmisen kanssa jankkaamiseen. Tämä on taustalla myös siihen, jos palstalaisten taholta on joskus tullut myös kitkerää tekstiä, koska on vaikea olla lopulta provosoitumatta jatkuvaan piikittelyyn.

      Ketjut katkeavat myös jatkuviin poistoihin, on vaikea seurata ketjun ajatusta, kun on jouduttu poistamaan tekstejä, joihin on kuitenkin vastattu. On mahdotonta edes yrittää keskustella, kun joku nimeää toisten kirjoitukset asiattomiksi, mielipiteet osatotuuksiksi, vain hänen käsityksensä asioista, joita hän ei tunne ollenkaan, ovat ainoita yleispäteviä totuuksia toisen asioista. Nettipalstalla on vaikea kirjoittaa, jos joku haluaa toimia ikään kuin "puheenjohtajana". Tästä johtuu todennäköisesti suuri poistopyyntöjen määrä.

      KYSYMYS, johon toivoisin sherpalta vastausta, koska poistot ovat aiheuttaneet jonkin verran vieläkin ihmettelyä kirjoittajissa:

      Onko täällä kaksi eri tapaa saada palstan sääntöjä rikkova viesti poistetuksi?

      Jos painaa viestin alareunasta "Ilmoita asiattomasta viestistä", niin meneekö se jonkun muun kuin sinun poistettavaksi ja silloin teksti poistetaan lukematta sitä?

      Tulevatko sinun poistettavaksi vain ne viestit, joista laitetaan linkki ja poistopyyntö tähän ketjuun? Ja silloin vasta lukemisen jälkeen arvioit, onko poistopyyntö aiheellinen?

      Kiitos, jos ehdit vastata tähän kysymykseen!

      • sherppa

        "Yksittäistä kirjoittajaa on arvosteltu hirveän paljon, mollattu ja ilkeilty Porvoon tapauksesta kertovan kohdalla. "

        VASTAUS: Aika monia on ja aika monissa keskusteluissa. Tuntuu olevan tämän palstan tyyli, että jos on vähääkään eri mieltä vakipalstalaisten kanssa niin yritetään heivata ulos jotta voidaan jatkaa hymistelyä yhteen ääneen. (Tämä oli henkilökohtainen mielipiteeni, ei mielipiteeni luotsina/sheriffinä.) Minun on kuitenkin ajateltava asiaa puolueettomasti. Koska en voi tietää asian todellisia taustoja, pyrin poistamaan KAIKKI asiattomat viestit. Koska ylläpito on näyttänyt ottaneen tiukan linjan Porvoo-keskustelulle, niin minä jatkan sitä, toisin sanoen, porvoon asiasta keskustelu päättyy nyt.



        "Asialla ovat olleet tämän palstan ulkopuoliset kirjoittajat."

        VASTAUS: Hmm, vaikea mennä sanomaan. Ja itseasiassa jokainen, joka kirjoittaa palstalle, on palstan "sisäpuolinen kirjoittaja". Eli tuollaista luokittelua et voi tehdä sinä sen enempää kuin minäkään.

        "Eräs heistä pyrkii määräämään kuka saa kirjoittaa kenelle, milloin kirjoitetaan (klo-aika), mistä kirjoitetaan ja miten usein saa kirjoittaa, ja miten paljon omasta tapauksestaan on kerrottava. "

        VASTAUS: Hmm. Kukaanhan ei täällä voi määräillä ketään. Eli jättäkää huomiotta (älkää vaan alkako riidellä!!!) ja tulkaa ilmoittamaan minulle asiattomat viestit (muistakaa liittää viestiinne linkki kyseiseen ketjuun, ilman linkkiä en voi tehdä mitään!!!). Tietysti jos haluaa kattavan vastauksen, niin kannattaa kertoa mahdollisimman paljon ja totuudenmukaisesti. Jos taas haluaa vain yleisluontoisen vastauksen niin sitten kertoo yleisemmin. Ei ole ydinfysiikkaa.


        "Jos ei paljasta koko laajankin tapauksensa kaikkia yksityiskohtia, vaan haluaa sillä kertaa puhua vain sen yhdestä osa-alueesta, hänet leimataan osatotuuksien puhujaksi, joka jättää kertomatta OLENNAISTA."

        VASTAUS: Niin no, sellainen mielikuvahan siitä helposti syntyy. Siksi suosittelen rekisteröimään nimimerkin, johon voi sitten liittää sen verran tietoa omasta tapauksestaan kuin kokee tarpeelliseksi. Voi sitten sanoa epäilijälle, että "tässä en ala selittää, käy katsomassa profiilistani". Jos ei halua kertoa enempää ylipäätään, niin silloin väkisinkin alistuu epäilyksillä. Jokaisella meillä on oikeus epäilyksiimme. Eihän kaikkea mitä netistä lukee voi eikä pidäkään ottaa totuutena, koska niin paljon virheellistä tietoa eri medioissa liikkuu. Lisäksi meillä jokaisella on tapana (ja kyllä aivan jokaisella, minullakin) tapana värittää asioita itselleen hyödylliseen suuntaan. Ikävä kyllä.


      • sherppa
        sherppa kirjoitti:

        "Yksittäistä kirjoittajaa on arvosteltu hirveän paljon, mollattu ja ilkeilty Porvoon tapauksesta kertovan kohdalla. "

        VASTAUS: Aika monia on ja aika monissa keskusteluissa. Tuntuu olevan tämän palstan tyyli, että jos on vähääkään eri mieltä vakipalstalaisten kanssa niin yritetään heivata ulos jotta voidaan jatkaa hymistelyä yhteen ääneen. (Tämä oli henkilökohtainen mielipiteeni, ei mielipiteeni luotsina/sheriffinä.) Minun on kuitenkin ajateltava asiaa puolueettomasti. Koska en voi tietää asian todellisia taustoja, pyrin poistamaan KAIKKI asiattomat viestit. Koska ylläpito on näyttänyt ottaneen tiukan linjan Porvoo-keskustelulle, niin minä jatkan sitä, toisin sanoen, porvoon asiasta keskustelu päättyy nyt.



        "Asialla ovat olleet tämän palstan ulkopuoliset kirjoittajat."

        VASTAUS: Hmm, vaikea mennä sanomaan. Ja itseasiassa jokainen, joka kirjoittaa palstalle, on palstan "sisäpuolinen kirjoittaja". Eli tuollaista luokittelua et voi tehdä sinä sen enempää kuin minäkään.

        "Eräs heistä pyrkii määräämään kuka saa kirjoittaa kenelle, milloin kirjoitetaan (klo-aika), mistä kirjoitetaan ja miten usein saa kirjoittaa, ja miten paljon omasta tapauksestaan on kerrottava. "

        VASTAUS: Hmm. Kukaanhan ei täällä voi määräillä ketään. Eli jättäkää huomiotta (älkää vaan alkako riidellä!!!) ja tulkaa ilmoittamaan minulle asiattomat viestit (muistakaa liittää viestiinne linkki kyseiseen ketjuun, ilman linkkiä en voi tehdä mitään!!!). Tietysti jos haluaa kattavan vastauksen, niin kannattaa kertoa mahdollisimman paljon ja totuudenmukaisesti. Jos taas haluaa vain yleisluontoisen vastauksen niin sitten kertoo yleisemmin. Ei ole ydinfysiikkaa.


        "Jos ei paljasta koko laajankin tapauksensa kaikkia yksityiskohtia, vaan haluaa sillä kertaa puhua vain sen yhdestä osa-alueesta, hänet leimataan osatotuuksien puhujaksi, joka jättää kertomatta OLENNAISTA."

        VASTAUS: Niin no, sellainen mielikuvahan siitä helposti syntyy. Siksi suosittelen rekisteröimään nimimerkin, johon voi sitten liittää sen verran tietoa omasta tapauksestaan kuin kokee tarpeelliseksi. Voi sitten sanoa epäilijälle, että "tässä en ala selittää, käy katsomassa profiilistani". Jos ei halua kertoa enempää ylipäätään, niin silloin väkisinkin alistuu epäilyksillä. Jokaisella meillä on oikeus epäilyksiimme. Eihän kaikkea mitä netistä lukee voi eikä pidäkään ottaa totuutena, koska niin paljon virheellistä tietoa eri medioissa liikkuu. Lisäksi meillä jokaisella on tapana (ja kyllä aivan jokaisella, minullakin) tapana värittää asioita itselleen hyödylliseen suuntaan. Ikävä kyllä.

        "Ulkopuolinen ei näköjään pysty ymmärtämään, että useitakin eri tapauksen alueita voi käsitellä ilman, että mitään OLENNAISTA jäisi silti pois. Hänelle tärkeintä näyttää olevan huostaan oton syiden selvittely, jossa hän toimii tuomarina, vaikka laajoissa vuosia kestäneisstä jutuissa voi olla vaikka kuinka paljon sellaisia yksityiskohtia, joilla ei ole tekemistä varsinaisten huostan syiden kanssa. "

        VASTAUS: Ikäväähän se toki on, mutta varmasti monia kiinnostaa (varsinkin sellaisissa tapauksissa, joissa hyökätään sosiaalityöntekijöitä ja ls-työntekijöitä vastaan) syyt, koska aika yksipuoliseksihan se menee, jos kerrotaan vain toisen osapuolen näkökulma asiasta, ja niinhän siinä käy, jos huostaanoton syytä ei kerrota. Tietysti ihan jokaisessa keskustelussa sitä ei tarvitse kertoa, sitä en tietenkään tarkoita. Eikä myöskään yksityiskohtia. Monille riittäisi varmaan ihan mainintakin, jotta osaisi suhtautua asiaan jollakin tapaa puolueettomasta näkökulmasta. Kuten sanottu, ulkopuolisia täällä ei ole. Jokaisella keskustelijalla on oikeus olla täällä, vaikka kyselisikin hankalia, kunhan keskustelu pysyy asiallisena.


        "Sitten taas jokin juuri alussa oleva tapaus voi olla samanlainen, jos vaikka kuvitellaan jonkun kysyvän, onko viranomaiset pakko laskea kotiinsa tai onko heillä oikeus suorittaa kotietsintä. Nämä ovat periaatteellisia kysymyksiä, joihin voi vasta yleisellä tasolla ilman, että toisen on hirveän tarkkaan selvitettävä, miksi hän arvelee, että noin voisi tapahtua."

        VASTAUS: Totta, juuri näin.


        "Mutta tuo kaikkea keskustelua hallitsemaan pyrkivä henkilö leimaa muutaman lauseen alkukuvauksen provoksi tai valheeksi, jos tilannetta ei selvitä juurta jaksain, mitä kyllä sosiaalityöntekijätkään eivät kesken olevassa tapauksessa pidä toivottavana. "
        VASTAUS: Kyllähän hän pyrkiä voi, mutta älkää kiinnittäkö tällaiseen mitään huomiota. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että juurta jaksain ei tarvitse eikä pidäkään selittää, mutta vaikea ihmisten on sanoa kovinkaan tarkkaan mielipidettään asiaan, mikäli ei kerro TARPEEKSI.

        HUOMIO!!!!!!!
        Älkää kertoko paikkakuntaa, lasten tarkkaa ikää (mikä täällä taas paljastetaan aivan liian usein lapsen yksityisyydensuojaa pahimmillaan rikkoen!!!), tarkkoja syitä huostaanottoon, riittää mielestäni maininta päihteet/mielenterveysongelmat/terveysongelmat/
        lapsen terveys- tai mielenterveysongelmat/ lapsen käytösongelmat/ rikosepäily tms. Maallikkoja täällä ollaan kaikki (oletusarvoisesti!) joten vastaukset tulee aina ymmärtää mielipiteinä, ei absoluuttisina totuuksina - varsinkin, jos ei kerro riittäviä tilannetietoja...


      • sherppa
        sherppa kirjoitti:

        "Ulkopuolinen ei näköjään pysty ymmärtämään, että useitakin eri tapauksen alueita voi käsitellä ilman, että mitään OLENNAISTA jäisi silti pois. Hänelle tärkeintä näyttää olevan huostaan oton syiden selvittely, jossa hän toimii tuomarina, vaikka laajoissa vuosia kestäneisstä jutuissa voi olla vaikka kuinka paljon sellaisia yksityiskohtia, joilla ei ole tekemistä varsinaisten huostan syiden kanssa. "

        VASTAUS: Ikäväähän se toki on, mutta varmasti monia kiinnostaa (varsinkin sellaisissa tapauksissa, joissa hyökätään sosiaalityöntekijöitä ja ls-työntekijöitä vastaan) syyt, koska aika yksipuoliseksihan se menee, jos kerrotaan vain toisen osapuolen näkökulma asiasta, ja niinhän siinä käy, jos huostaanoton syytä ei kerrota. Tietysti ihan jokaisessa keskustelussa sitä ei tarvitse kertoa, sitä en tietenkään tarkoita. Eikä myöskään yksityiskohtia. Monille riittäisi varmaan ihan mainintakin, jotta osaisi suhtautua asiaan jollakin tapaa puolueettomasta näkökulmasta. Kuten sanottu, ulkopuolisia täällä ei ole. Jokaisella keskustelijalla on oikeus olla täällä, vaikka kyselisikin hankalia, kunhan keskustelu pysyy asiallisena.


        "Sitten taas jokin juuri alussa oleva tapaus voi olla samanlainen, jos vaikka kuvitellaan jonkun kysyvän, onko viranomaiset pakko laskea kotiinsa tai onko heillä oikeus suorittaa kotietsintä. Nämä ovat periaatteellisia kysymyksiä, joihin voi vasta yleisellä tasolla ilman, että toisen on hirveän tarkkaan selvitettävä, miksi hän arvelee, että noin voisi tapahtua."

        VASTAUS: Totta, juuri näin.


        "Mutta tuo kaikkea keskustelua hallitsemaan pyrkivä henkilö leimaa muutaman lauseen alkukuvauksen provoksi tai valheeksi, jos tilannetta ei selvitä juurta jaksain, mitä kyllä sosiaalityöntekijätkään eivät kesken olevassa tapauksessa pidä toivottavana. "
        VASTAUS: Kyllähän hän pyrkiä voi, mutta älkää kiinnittäkö tällaiseen mitään huomiota. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että juurta jaksain ei tarvitse eikä pidäkään selittää, mutta vaikea ihmisten on sanoa kovinkaan tarkkaan mielipidettään asiaan, mikäli ei kerro TARPEEKSI.

        HUOMIO!!!!!!!
        Älkää kertoko paikkakuntaa, lasten tarkkaa ikää (mikä täällä taas paljastetaan aivan liian usein lapsen yksityisyydensuojaa pahimmillaan rikkoen!!!), tarkkoja syitä huostaanottoon, riittää mielestäni maininta päihteet/mielenterveysongelmat/terveysongelmat/
        lapsen terveys- tai mielenterveysongelmat/ lapsen käytösongelmat/ rikosepäily tms. Maallikkoja täällä ollaan kaikki (oletusarvoisesti!) joten vastaukset tulee aina ymmärtää mielipiteinä, ei absoluuttisina totuuksina - varsinkin, jos ei kerro riittäviä tilannetietoja...

        "Siksi kirjoituksissa olisi parasta varoa sellaisia yksityiskohtia, josta viranomaiset pystyvät tunnistamaan tapauksen, mutta sitä ko. henkilö ei halua palstalla huomioida, vaan jos hänen vaatimuksiinsa ei vastata hänen haluamallaan tavalla, on kysyjä kieroilija, joka kertoo osatotuuden. Kaikin tavoin hän antaa ymärtää, että vanhempi peittelee vain mahdollisia omia "pahoja" ja "vääriä" tekojaan."

        VASTAUS: Niin no, onhan sekin mahdollista, että vanhempi nimenomaan peittelee omia pahoja tai vääriä tekojaan. Jokaisella meillä on oikeus tehdä olettamuksia, vaikka se kirpaisisikin. Kuten sanottu mitään tarkkaa ei pidä kenellekään kertoa, mutta itse en ainakaan ole havainnut että useinkaan niin tarkkoja täällä kyselläänkään. Useimmat eivät kuitenkaan halua mainita edes yhdellä sanalla sitä syytä, mikä ls:n papereihin on kirjattu. Suomessa on 17 000 huostaanotettua, joten en usko, että vastaus "päihteet" tai "rikosepäily" tms. vielä paljastaisi kenellekään mitään. Jos itse paljastaa paikkakunnan tai lasten iän tms. niin itse pidän sitä kyllä pahempana lapsen oikeuksien rikkomuksena, kuin huostaanoton syyn yleiskuvauksen kertomista.


        "Ja vuosia palstaa seurannut henkilö, joka nykyään kirjoittaa vähemmän ainakin omalla nimimerkillään, säestää ja tukee tätä asiatonta käytöstä."

        VASTAUS: Hmm. No, tähän en voi sanoa mitään, kun et tiettyä nimimerkkiä mainitse. Ja se, kuinka paljon kukin kirjoittaa omalla nimimerkillään, lienee ihan jokaisen oma asia. Minä en täältä näe, kuinka monella eri nimimerkillä kukakin kirjoittelee. Siksi olen pyytänyt teitä rekisteröitymään. Keskustelujen seuraaminen ilman vakiintuneita nimimerkkejä on vaikeaa, kun ei tiedä kuka kellekin vastaa. Sille minä en kuitenkaan voi mitään.

        "Nämä asiat vaikuttavat siihen, että palstalaisista moni on lopettanut täällä kirjoittamisen ainakin toistaiseksi, kuka enemmän tai vähemmän turhautuneena, ärtyneenä tai loukkaantuneena, kun useimmat ketjut katkeavat aiheestaan vain yhden ihmisen kanssa jankkaamiseen."

        VASTAUS: Tälle minä en voi minkään, kun teillä kullakin on oikeus olla täällä, kunhan pitää keskustelun asiallisena.


        "Tämä on taustalla myös siihen, jos palstalaisten taholta on joskus tullut myös kitkerää tekstiä, koska on vaikea olla lopulta provosoitumatta jatkuvaan piikittelyyn. "

        VASTAUS: Eiköhän aikuisen ihmisen pitäisi kyetä olemaan provosoitumatta, ja ainakin pitämään provosoituessaankin keskustelun tason asiallisena. Lapselliseen haukkumiseen ja kiukutteluun antaa aika huonon kuvan tämän palstan keskustelijoista.



        "Ketjut katkeavat myös jatkuviin poistoihin, on vaikea seurata ketjun ajatusta, kun on jouduttu poistamaan tekstejä, joihin on kuitenkin vastattu."

        VASTAUS: Pitäkää omat viestinne asiallisina, niin tulee vähemmän poistettavaa.


        "On mahdotonta edes yrittää keskustella, kun joku nimeää toisten kirjoitukset asiattomiksi, mielipiteet osatotuuksiksi, vain hänen käsityksensä asioista, joita hän ei tunne ollenkaan, ovat ainoita yleispäteviä totuuksia toisen asioista."

        VASTAUS: Tätä kutsutaan keskusteluksi ja hänen käsityksiään mielipiteiksi. Eihän täällä olisi lainkaan keskustelua, jos kaikki olisivat joka asiasta samaa mieltä!


        "Nettipalstalla on vaikea kirjoittaa, jos joku haluaa toimia ikään kuin "puheenjohtajana". Tästä johtuu todennäköisesti suuri poistopyyntöjen määrä."

        VASTAUS: En ole täällä havainnut mainitsemasi kaltaista "puheenjohtajuutta", päin vastoin, paljon asiattomia hyökkäyksiä sellaisia henkilöitä vastaan, joiden mielipiteet eivät mukaile "enemmistön" mielipidettä.


        "KYSYMYS, johon toivoisin sherpalta vastausta, koska poistot ovat aiheuttaneet jonkin verran vieläkin ihmettelyä kirjoittajissa: Onko täällä kaksi eri tapaa saada palstan sääntöjä rikkova viesti poistetuksi?"
        VASTAUS: Kyllä. Minulta pyytämällä (ei automaattista, vaan harkitsen tapauskohtaisesti) ja ylläpidon kautta (heidän järjestelmäänsä en tunne).


        "Jos painaa viestin alareunasta "Ilmoita asiattomasta viestistä", niin meneekö se jonkun muun kuin sinun poistettavaksi ja silloin teksti poistetaan lukematta sitä?"
        VASTAUS: Kyllä, tuota kautta viestit menevät nimenomaan ylläpidolle, jonka toimenpiteisiin en voi vaikuttaa.


        Tulevatko sinun poistettavaksi vain ne viestit, joista laitetaan linkki ja poistopyyntö tähän ketjuun?
        VASTAUS: Kyllä, vain ne viestit.


        "Ja silloin vasta lukemisen jälkeen arvioit, onko poistopyyntö aiheellinen?"
        VASTAUS: Kyllä, juuri näin.


        Kiitos, jos ehdit vastata tähän kysymykseen!


    • Poistoon

      "Näin se on21.11.2012 14:19
      Taas ovat biovanhemmat kasvattaneet väkivaltaisia lapsia. Toki tämäkin on yhteiskunnan ja auttamaan pyrkivien ihmisen vika."

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11069307

      Noiden kaikkein typerimpien viestien IP-osoitteita kannattaisi tosiaan vertailla keskenään. Niistä yllättävän moni taitaa tulla sittenkin yhdestä ja samasta osoitteesta.

      • sherppa

        Poistettu jo ylläpidon toimesta.


    • sherppa

      AIHE PORVOO ON NYT LOPPUUNKÄSITELTY. PORVOO-AIHEISET VIESTIT TÄSTÄ ETEENPÄIN PORVOO-SIVUSTOLLE.

      Muutenkin voitaisiin pidättäytyä menemästä paikkakuntakohtaisiin asioihin ja keskustella tässä mielessä yleisellä tasolla, jotta kunnioitetaan asianomaisten lasten yksityisyyttä, kiitos.

      • nuttu1

        Kiitos!


      • Ammattikasvattaja

        Kas sherppa. Tervetuloa takaisin tauon jälkeen.

        Ymmärtäähän sen hyvin, että sinulla on muutakin elämää kuin vain tämä keskustelu ja sen moderoiminen. Jokaisella meistä lienee muutakiin tekemistä. Välillä vain menee touhu lapselliseksi, mutta silloin on hyvä tehdä muuta.

        Porvoo-päätös on tervetullut.


      • mies mustissa
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Kas sherppa. Tervetuloa takaisin tauon jälkeen.

        Ymmärtäähän sen hyvin, että sinulla on muutakin elämää kuin vain tämä keskustelu ja sen moderoiminen. Jokaisella meistä lienee muutakiin tekemistä. Välillä vain menee touhu lapselliseksi, mutta silloin on hyvä tehdä muuta.

        Porvoo-päätös on tervetullut.

        Olen samaa mieltä.

        Kiitos Sherppa tiukasta linjasta Porvoo juttujen kohdalla.


    • sherppa

      OLEN NYT VASTANNUT KAIKKIIN TÄHÄN MENNESSÄ TULLEISIIN VALITUKSIIN.

      TÄSTÄ ETEENPÄIN VASTAAN VAIN TÄMÄN VIESTIN ALAPUOLELLE ILMESTYVIIN VIESTEIHIN.

      • Leikistä suuttuja

        Mitäs jos sinäkin sheriffinä malttaisit kirjoittaa kauniisti huutamatta isoilla kirjaimilla? Minusta ei ole hyvä oppia siihen, että huomiota saa mesoamalla.


      • "Huoli"

    • sijaishuollon taso?

      Onhan se kiva aina koulujen lomien aikaan nähdä sijaishuollon taso. Aina ja aina aikaisemmin tehdään huostaanottoja ja täällä nähdään kasvatuksen tulos.

      • ...sepä se :O

        Kun ne koulutukset nääs on sen tasosta että oppilas saa hytkyjä, kun se kuulee olevansa erityisen tiedon tietäjä ; )

        Heittäkääs aiheeksi ihan mitä mieleen juolahtaa, niin Ammattilaisilta tulee sieltä taustalta painavaa osaamista, sillai että voi kuvitella heiän olemuksenkin, kun kommentti alkaa "Tuota..."


    • Hyvä EHDOTUS

      Tuonne ylös on vaihdettava palstan kuvaukseen tämä teksti:

      "Keskustele huostaan otoista silloin, kun toisen lapsi on sijoitettu, ei omasi."

      Silloin kirjoitukset ovat sijaishuollon mieleen ja kinastelua ei tule. Niin kauan kun täällä on vallalla tämä "vankilassakin kaikki kieltävät syyllisyyden" asenne, ei tänne mahdu kuin rahanahneiden "totuus".

      Muistutetaan nyt vielä, että rikosoikeudessa on todistetusti tuomittu kuolemaan syyttömiä, sen ovat dna-testit jälkeen päin varmistaneet. Ja Suomen hallinto-oikeus ei ansaitsisi edes tuomioistuin nimitystä, siellä saavat oikeutta vain pari % lapsista.

      • Ammattikasvattaja

        Olet ilmeisesti täysin varma siitä, että kaikilla tietyllä tavalla ajattelevilla tässä keskustelussa on lapsi(a) huostassa?

        Suomessa ei myöskään ole ollut kuolemantuomiota aikoihin.


    • Ammattikasvattaja

      Ei trollien olemassaolo minua haittaa. Lähinnä heidän toimintansa tymåäisee, koska se vaikeuttaa asiallista keskustelua, jota sitäkin jopa ajoittain täällä esiintyy.

      Millähän tavalla vuosikymmenet muuten minulta menevät sekaisin?

      Toisaalta, moni asia OLI paremmin 80-luvulla... Tai, aika vain kultaa muistot.

    • Ruuhi 88

      Luotsi vois käydä täällä useemmin kun kerran kuussa.

    • Sherpalle

      Miksi tästä poistetaan jatkuvasti se huomautus, että täällä kannatetaan ylempänä olevaa ehdotusta vaihtaa palstan luonnehdinta seuraavaksi:

      Keskustele huostaanotoista silloin kun toisen lapsi on huostassa, ei omasi.

      Vosiko Sherppa selittää, millä tavalla tämä kuuluu siihen sarjaan sopimattomia mielipiteitä, jotka on poistettava? Täällähän ei sallita muita kuin lastensuojelua ja sosiaalityöntekijöitä yksipuolisesti ylistävät mielipiteet, muut asiallisetkin kirjoitukset ja kokemukset poistatetaan ylläpidolla.

      Tämä viesti ei kuulu ylläpidon poistettaviin, koska on osoitettu Sherpalle.

      • Ei jaksa ymmärtää

        Miksi täällä poistetaan täysin asiallisia kommentteja toistuvasti?


    • hkkjkkkkk

      12,4 2000 lapseni huostaanotettiin.Koko tämän ajan lapsi on ollut luonani jokatoinen viikonloppu,ja pidemmät lomat,sekä kesälomilla joka toisen viikon.Kertaakaan ei ole jäänyt väliä tai tullut valitusta 13v.olen seilannut hakemaan lastani.Eivät sano mitään syyksi miksi lapsi ei pääse kotiin.En juo,huumeita en ole edes kokeillut ja miessuhteita ei ole ollut koko aikana.Näin se vaan menee jotta nuori on 18 vuotiaaseen asti,kun rahan tulo loppuu niin nuorui saa lähteä

    • pian entinen kävijä

      Koko touhu on mennyt taas täysin pelleilyksi. Yksi kirjoittaja haukkuu kaiken mikä liikkuu ja märisee loputtomiin ammattikasvattajasta ja sherpasta ja ihan kaikesta mikä ei miellytä. Ihan täyttä nettikiusaamistahn tuo on. Jos tuo on seuraus jostain provosoitumisesta niin huh huh. Tää nyt kuiteskin on vaan nettikeskustelua. Ihan hullua touhua jos täältä ei jo bannata pahimpia tyyppejä.

    • Tällaista tämä on

      Niin onkin.

      Yksi ainut nimimerkki määrää, mitä saa kirjoittaa, mitä mieltä saa olla mistäkin asiasta.

      Lastensuojeluun liityviä tosiasioitakin hän yrittää vääntää valheiksi, kuten nyt uusimpana tuo, että sijaisvanhemmat eivät useimmiten tiedä lapsen taustoista yhtään mitään. Keskustelemaan tuo nimimerkki ei kykene, yleensä ketju loppuukin sitten hänen vuolaaseen laverteluunsa asiasta, johon ei eriävää mielipidettä saa kukaan esittää.

    • miksi ihmeessä???

      Mitä asiatonta tai muuten palstalle sopimatonta oli aloituksessani, jossa lainasin lyhyesti sosiaaliportista selityksen sille, miten ns. huostaanottokerroin lasketaan. Sen lukemalla olisi sitten selvinnyt sekin, että huostaanotot eivät todellakaan ole bisnestä kunnille.

    • miksi ihmeessä???

      Mitä asiatonta tai muuten palstalle sopimatonta oli aloituksessani, jossa lainasin lyhyesti sosiaaliportista selityksen sille, miten ns. huostaanottokerroin lasketaan?

      Sen lukemalla olisi sitten selvinnyt sekin, että huostaanotot eivät todellakaan ole bisnestä kunnille. Minun viestini poistettiin, mutta sen sijaan täällä vilisee viestejä, joissa on asiattomuuksia ja törkeitä asiavirheitä. Miksi näin?

    • tehtävä kiinnostaa

      Vanha ketju, mutta kommentoinpa kuitenkin. Jos täällä kaivataan uusia sheriffejä, niin miten tehtävään voi ilmoittautua?

      Olisin kiinnostunut ilonmielin valvomaan palstaa ja jo aiheena biovanhemmat ja lastensuojelu kiinnostavat. Suomi24 tunnukset löytyy kyllä.

    Ketjusta on poistettu 138 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe