Miten suhtaudut ex-läskiin naiseen?

ex-läski

Kysymys miehille: Miten suhtautuisit jos tapaisit hoikan, kauniin, mukavan ja muutenkin kaikin puolin ok naisen joka kertoisi, että on aiemmin ollut sairaalloisen lihava? Ja tästä naisesta ei siis näkyisi mitenkään ulospäin että on joskus ollut ylipainoinen, ei vaatteet päällä tai alasti. Olisiko ajatus siitä, että nainen on joskus ollut järkyttävä ihrakasa niin vaikea niellä, että et pääse ajatuksen yli ja kiinnostus lopahtaa siihen, vai miten ajattelisit asiaa?

Olen juuri tuo nainen ja laihduttanut viimeisen noin 2,5v vuoden aikana kymmeniä kiloja. Nykyisin olen hoikka, harrastan liikuntaa 5-7 kertaa viikossa ja se totaalinen elämäntapojen muutos näkyy myös kropassa, joka on nyt urheilullinen ja timmi. Lihavana ollessa miehet ei juuri vilkaisseet mutta nyt on tilanne vähän toinen, vientiä riittää ihan kotitarpeiksi. Pari kertaa on kuitenkin nyt käynyt niin, että kun ollaan jonkun miehen kanssa vähän tutustuttu ja olen kertonut läskihistoriastani mies ei ole päässyt yli ajatuksesta, että olen joskus ollut kymmeniä kiloja isompi. Onkin tullut mieleeni ettei asiaa varmaan kannattaisi edes kertoa vaan salata asia hamaan hautaan asti.

285

8647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surunveri

      Musta toi kuulostaa uskomattoman typerältä - siis toi miesten reaktio tähän kertomukseesi - ja on suorastaan todella vaikea uskoa sitä.

      Ehkä tämä kuitenkin kertoo tästä ihmisten tyhmänylpeydestä ja loputtomasta egon pönkittämisestä - kun oma itsetunto kestä kumppanin vikoja.

      Hyvä jos he eivät pääse asia yli, niin pääset sä heidän yli.

      • kljkl


      • Jep!

        Hyvin sanottu!! Jos tuollaisesta tekee ongelman niin pikkuisen on nupissa jotain vikana... Ehkä se tuota egon parantelua voi hyvinkin olla. Mutta jollei tuollainenkaan nainen kelpaa, joka siis tuntuu ulkonäköään kohentaneen kohti näitä yleisiä ihanteita vaikka kuinka niin ei v**** hyvää päivää vaan kaikille!!!....................... Mitäs teille sitten pitäisi olla!?!?


      • 500 kg

        FLESUFJÖNTTÄ MIKÄ FLESUFJÖNTTÄ..


      • näyttelyesine ?

        Yksi tyhmä egonsapönkittäjä mies vaati muinoin minulta paitsi hoikkuutta, myös oman asemansa pönkittämistä. Minun tuli olla edustava, hyvin pukeutunut, fiksu ja filmaattinen jota voisi näytellä liiketuttavilleen ja näin saada lisää arvonantoa.
        Mutta kun sanoi tämän humalassa ja aloin katsella miekkosta, pukeutumistaan ja seuraa josssa viihtyi, kadoksissa olevaa fiksuuttaan käännyin kannoillani ja pyyhkäisin moisen mielestä.
        Etsi oikea henkilö, jätä nuo pönkityksen hakijat omaan auvoiseen olotilaansa.


      • iem

        Yleensä naisista, niinkuin miehistäkin, kun he alkaa porkkanan syöntiin ja viettää aikaansa peilin edessä, heistä tulee nirppanokkia ja ylpeitä. Kyllä rehevämpi nainen on kiva, jonka kanssa voi jutellakkin, kun niillä on vielä huumorintaju tallella.


      • miitsukka1
        iem kirjoitti:

        Yleensä naisista, niinkuin miehistäkin, kun he alkaa porkkanan syöntiin ja viettää aikaansa peilin edessä, heistä tulee nirppanokkia ja ylpeitä. Kyllä rehevämpi nainen on kiva, jonka kanssa voi jutellakkin, kun niillä on vielä huumorintaju tallella.

        kiitos sinulle mukavásta vastauksesta,,näinhän se juuri on,,,


      • Tadaaa jne...
        näyttelyesine ? kirjoitti:

        Yksi tyhmä egonsapönkittäjä mies vaati muinoin minulta paitsi hoikkuutta, myös oman asemansa pönkittämistä. Minun tuli olla edustava, hyvin pukeutunut, fiksu ja filmaattinen jota voisi näytellä liiketuttavilleen ja näin saada lisää arvonantoa.
        Mutta kun sanoi tämän humalassa ja aloin katsella miekkosta, pukeutumistaan ja seuraa josssa viihtyi, kadoksissa olevaa fiksuuttaan käännyin kannoillani ja pyyhkäisin moisen mielestä.
        Etsi oikea henkilö, jätä nuo pönkityksen hakijat omaan auvoiseen olotilaansa.

        Pakko kysyä!: Paljonko olet ehtinyt tätä en-nyt-edes-viitsi-ääneen-sanoa-suoraan-mitä-mieltä-olen- tyyppiä kaipaamaan???

        On meitä moneen junaan mutta notta ristus kumminkin minkälaisista hyypiöistä sitä juttua kuuleekin........


      • näyttelyesine ?
        Tadaaa jne... kirjoitti:

        Pakko kysyä!: Paljonko olet ehtinyt tätä en-nyt-edes-viitsi-ääneen-sanoa-suoraan-mitä-mieltä-olen- tyyppiä kaipaamaan???

        On meitä moneen junaan mutta notta ristus kumminkin minkälaisista hyypiöistä sitä juttua kuuleekin........

        Joo en ole jäänyt kaipaamaan.
        Ja jos luulet että sua tarkoitin niin tuskimpa. Vai tunnistitko itsesi :)


      • Leffakliseitä

      • iem kirjoitti:

        Yleensä naisista, niinkuin miehistäkin, kun he alkaa porkkanan syöntiin ja viettää aikaansa peilin edessä, heistä tulee nirppanokkia ja ylpeitä. Kyllä rehevämpi nainen on kiva, jonka kanssa voi jutellakkin, kun niillä on vielä huumorintaju tallella.

        Eli toisinsanoen matalan itsetunnon omaava kumppani on parempi sinulle.


      • .........
        ketusyatti kirjoitti:

        Eli toisinsanoen matalan itsetunnon omaava kumppani on parempi sinulle.

        Hmmm. Ei näinkään vaan ulkoisella kauneudella ei ole mitään virkaa jollei ole sisäistä kauneutta ja leso ihminen on ruma kropasta riippumatta . Ja itse pukeudun ihan itseäni varten enkä minkään näyttämisen takia enkä sano määrää kumppania pukeutumaan mihinkään mitä hän ei halua pukea


    • Delight*

      Heteronaisena en osaa miesten kantaa kerota, mutta päivnvastaisena (nykyinen urheilullinen mies, entinen ylipainoinen) tilanne kelpaisi. Jokaisella on menneisyys, ja jollakulla se on koulukiuttuna olemista, toisella taas ylipöainoa. Harvassa ovat ne ihmiset, joilta ei mitään "salattavaa" löydy.

      Oletko miettinyt (tai jopa kysynyt nältä miehiltä) miksi "läskihistoriasi" heitä häiritsee? Sillä kuulostaa sille, että ongelma on näillä miehillä, jotka eivät jostain syystä kykene hyväksymään (?) toisen menneisyyttä.

      Salaaminen voi olla periaatteessa toimiva keino, mutta tuskin olen väärässä, jos sanon, että jossakin vaiheessa aihe nousee esille muodossa tai toisessa ja joudut joko "synkän salaisuutesi" paljastamaan tai valehtelemaan siitä.

      • Mies35+

        Ihan järjetöntä tuollanen menneisyyden tuomitseminen.


      • aksdjsl<jks

        Mukavaa että olet hetero mutta miten se liittyi tähän?


    • ............

      Sairaalloisen lihavuuden laihdutus pois pitäisi kyllä näkyä roikkuvana ihona. Oletko käynyt leikkauksessa? En kyllä ymmärrä miesten reaktioita. Olen ollut itse lievästi ylipainoinen mies ja nyt normaali, mutta edelleen kuitenkin henkisesti lihava. Elämä on tuskaa, kun ei saa syödä joka päivä karkkia ja sipsejä. Kai sitä silti pitää yrittää pärjätä. :-/

      • ...

        se ns. roikkuva iho on kyllä yleensä roikkuvaa rasvaa joka on seurausta siitä, että laihdutuksen yhteydessä painoa on lähtenyt myös lihaksista, kun on syönyt liian vähän ja siinä sitten jää paikat helposti roikkumaan.

        Siitä pääsee helposti eroon, kun syö tarpeeksi ravitsevaa ruokaa ettei painoa lähde lihaksista ja aiheuttaa kalorivajeen liikunnan avulla jolloin paino lähtee pelkästään rasvasta.

        Jos lihominen on kuiteskin aiheuttanut paljon venytysarpia niin silloin voi kyllä jäädä roikkuvaa nahkaa, josta pääsee eroon vain leikkauksella.


      • ex-läski
        ... kirjoitti:

        se ns. roikkuva iho on kyllä yleensä roikkuvaa rasvaa joka on seurausta siitä, että laihdutuksen yhteydessä painoa on lähtenyt myös lihaksista, kun on syönyt liian vähän ja siinä sitten jää paikat helposti roikkumaan.

        Siitä pääsee helposti eroon, kun syö tarpeeksi ravitsevaa ruokaa ettei painoa lähde lihaksista ja aiheuttaa kalorivajeen liikunnan avulla jolloin paino lähtee pelkästään rasvasta.

        Jos lihominen on kuiteskin aiheuttanut paljon venytysarpia niin silloin voi kyllä jäädä roikkuvaa nahkaa, josta pääsee eroon vain leikkauksella.

        Uskokaa tai älkää mutta mulla ei ole roikkuvaa ihoa! Pitää varmaan kiittää geenejä mutta ihotyyppini on mitä ilmeisimmin kimmoisaa laatua. En ole ollut koko ikääni sairaalloisen lihava vaan aloin lihoa joskus 25-vuotiaana, nyt olen siis 36v. Kovin paljon ei ole myöskään venymäjälkiä eli niidenkään takia ei paikat roiku. Alavatsassa on vähän "ryppyisempää" ihoa mutta lääkärin mukaan sekin tasoittuu vielä ajan myötä. Minusta ei oikeasti näe edes alasti että olen joskus ollut kymmeniä kiloja isompi. No, en nyt sentää miltään parikymppiseltä tytönhupakolta näytä mutta ei tarvitsekkaan:) Liikunnasta on ollut tässä varmasti myös hyötyä, treenin avulla lihakset ovat tulleet mukavasti esiin.


      • asdfsadfasfd

        Käy kysymässä lääkäriltä apua ruokahaluusi, jos jotain apua löytyisi.


      • tyhjät pussit jää...
        ex-läski kirjoitti:

        Uskokaa tai älkää mutta mulla ei ole roikkuvaa ihoa! Pitää varmaan kiittää geenejä mutta ihotyyppini on mitä ilmeisimmin kimmoisaa laatua. En ole ollut koko ikääni sairaalloisen lihava vaan aloin lihoa joskus 25-vuotiaana, nyt olen siis 36v. Kovin paljon ei ole myöskään venymäjälkiä eli niidenkään takia ei paikat roiku. Alavatsassa on vähän "ryppyisempää" ihoa mutta lääkärin mukaan sekin tasoittuu vielä ajan myötä. Minusta ei oikeasti näe edes alasti että olen joskus ollut kymmeniä kiloja isompi. No, en nyt sentää miltään parikymppiseltä tytönhupakolta näytä mutta ei tarvitsekkaan:) Liikunnasta on ollut tässä varmasti myös hyötyä, treenin avulla lihakset ovat tulleet mukavasti esiin.

        Kyllä varmaan on venymäjälkiä sekä myös roikkuvaa pussimaista ihoa. Ainakin vatsan kohdalla. On aloittajalla sen verran ikää ettei enää kiinteydy kuten nuorena.Ehkä juuri tuo löysä, roikkuva iho sekä muhkurainen selluliitti sekä raskausarvet eteknin vatsassa ja reisissä ovat miehille liikaa. samoin monille iäkkäämpänä laihduttaville jää kasvoihin ns. buldogit roikkumaan.....Leikkauksilla näistä pääsee, ei juuri muutoin.
        nm. useita paljon laihduttaneita nähnyt.


      • SivullinenKylläkin
        tyhjät pussit jää... kirjoitti:

        Kyllä varmaan on venymäjälkiä sekä myös roikkuvaa pussimaista ihoa. Ainakin vatsan kohdalla. On aloittajalla sen verran ikää ettei enää kiinteydy kuten nuorena.Ehkä juuri tuo löysä, roikkuva iho sekä muhkurainen selluliitti sekä raskausarvet eteknin vatsassa ja reisissä ovat miehille liikaa. samoin monille iäkkäämpänä laihduttaville jää kasvoihin ns. buldogit roikkumaan.....Leikkauksilla näistä pääsee, ei juuri muutoin.
        nm. useita paljon laihduttaneita nähnyt.

        Sulla vissiin luetunymmärtämisessä vaikeuksia?


      • tietoa on
        SivullinenKylläkin kirjoitti:

        Sulla vissiin luetunymmärtämisessä vaikeuksia?

        kaikkee ei tarvii uskoa...Kyllä kuusikymmentä kiloa on sellainen läskimäärä ettei varmaan iho kellään kiinteydy, se on varmaa...:)


    • ex-läski

      Yksi näistä miehistä jonka kanssa oltiin virittelemässä tutustumista kertoi nähneensä painajaisunta, missä oli sängyssä kanssani ja tässä unessa olin siis lihava. Hän kertoi ihan sumeilematta, että on aina halveksinut lihavia naisia ja suorastaan pilkannut heitä päin naamaa. Muutaman kerran olen törmännyt baarissa myös miehiin jotka ovat alkaneet minulle pilkkaamaan jotakuta lähietäisyydellä ollutta vähän pyöreämpää naista tyyliin "Hyi helevetti mikä läski tossakin, onneksi sä et ole tollainen". Olen ollut sanoinkuvaamattoman järkyttynyt miten paljon lihavia naisia oikeasti inhotaan! Pahalta tuntuu, että vielä pari vuotta sitten olisin itse ollut noiden miesten pilkan kohde.

      • surunveri

        Mielestäni voin samaistua tähän mentaliteettiin.. Tuntuu vähän synkältä kun naiset samaan tyyliin halveksuu työttömiä ja tämmösiä mun tyyppisiä ihmisiä, ja jotenkin tuntuu että tilanne on hyvin samankaltainen, että jos pitäisi omia kertomuksiani muuttaa, niin se olis vähän sama juttu kuin painoongelmista kärsivän naisen kuvaus itsestään jossa kertoo olevansa hoikka ylipainoisen sijaan. No en tiedä oisko omia juttuja pitäny tähä sekottaa mitenkään... noh.

        ... Mun mielestä on hyvä että tommoset ihmiset "paljastuu" niin sanotusti, niin ehkä sitten löyät semmosen tyypin joka ajattelee toisin, ennemmin tai myöhemmin. Mut älä anna ton asian vaivata itsetunnollas! Mä ainakin kunnioita sitä että on päässyt pois 'huonosta jamasta' ja löytänyt keinot oman elämänsä suunnan muuttamiseen, ja niin varmaan moni muukin


      • jestasss

        Aika kummallista, kun itse en juuri koskaan todista tällaista käytöstä, eikä ystävistäni todellakaan kukaan käyttäydy julkisesti noin typerästi. Harvempi yksityisestikään puhuu jotain "hyi, läski"-juttuja.

        En halua väittää mitään, kaikkihan voi olla sattumaa tai epäonnea, mutta jos tuntuu että ympärillä on paljon ihmisiä, jotka tuohon tapaan julkisesti pilkkaavat toisia ja käyttäytyvät epäasiallisesti tuossa mitassa, niin kannattaa miettiä sijoittuuko itse johonkin tiettyyn väestönosaan... Tai onko taipuvainen liikkumaan sellaisessa, no, white trash-tyylisessä porukassa. Tai ajautuuko jostain syystä sellaiseen porukkaan...

        Ja en kirjoita tätä minään akateemisena rilli pystyssä olevana feministimiehenä, vaan katson olevani ihan keskivertomies, jonka ystävät ovat myös keskivertoihmisiä.


      • ex-läski
        jestasss kirjoitti:

        Aika kummallista, kun itse en juuri koskaan todista tällaista käytöstä, eikä ystävistäni todellakaan kukaan käyttäydy julkisesti noin typerästi. Harvempi yksityisestikään puhuu jotain "hyi, läski"-juttuja.

        En halua väittää mitään, kaikkihan voi olla sattumaa tai epäonnea, mutta jos tuntuu että ympärillä on paljon ihmisiä, jotka tuohon tapaan julkisesti pilkkaavat toisia ja käyttäytyvät epäasiallisesti tuossa mitassa, niin kannattaa miettiä sijoittuuko itse johonkin tiettyyn väestönosaan... Tai onko taipuvainen liikkumaan sellaisessa, no, white trash-tyylisessä porukassa. Tai ajautuuko jostain syystä sellaiseen porukkaan...

        Ja en kirjoita tätä minään akateemisena rilli pystyssä olevana feministimiehenä, vaan katson olevani ihan keskivertomies, jonka ystävät ovat myös keskivertoihmisiä.

        Olen akateemisesti koulutettu, maisterin tutkintoja on itseasiassa jopa kaksi kappaletta, jos siis koulutustasolla on jotakin merkitystä. Duunia paiskin päällikkötasolla liike-elämässä ja ystäväpiirini koostuu ihan fiksuista ihmisistä. Näitä läskienmollaajamiehiä on löytynyt ihan kaikista yhteiskuntaluokista.


      • Urpojen emäurpo
        ex-läski kirjoitti:

        Olen akateemisesti koulutettu, maisterin tutkintoja on itseasiassa jopa kaksi kappaletta, jos siis koulutustasolla on jotakin merkitystä. Duunia paiskin päällikkötasolla liike-elämässä ja ystäväpiirini koostuu ihan fiksuista ihmisistä. Näitä läskienmollaajamiehiä on löytynyt ihan kaikista yhteiskuntaluokista.

        Mollaajia löytyy kyllä sekä päällikkötasolta että haalariduunareista.


      • 2. ex-läski

        Olen miettinyt lähiaikoina näitä samoja juttuja, kuin sinäkin. Olen myös ex-läski nainen. Olen aina tykännyt urheilla, mutta jossain vaiheessa liikkuminen jäi ja herkkujen mussutus kasaantui kroppaan. Olin todella iso.

        Itselleni se on käsittämätöntä, että minä, ihan sama ihminen, olin jokin aika sitten monille miehille inhon kohde, täysin turha ihminen ja nyt olenkin sitten "mielenkiintoinen".

        Nyt kun itsellä on varaa valita, blokkaan pahiten ulkonäkökeskeiset miehet pois. Ja niitä todellakin on kaiken ikäisissä, kaiken näköisissä ja kaikissa sosiaaliluokissa! Kärjistetysti ruma, köyhä, kouluttatumaton etc voi kuvitella, että vain missityyppi on hänen arvolleen sopiva, kun taas koulutettu, menestyvä ja komea hunksi kestää rinnallaan muunkin näköisen kumppanin. Ulkonäkökeskeisyys ei siis kerro tyypistä muuta kuin, että hän on kenties pinnallinen, epäkypsä jne...? Sellainen ei taas itseäni ole koskaan kiinnostanut.


      • 6+20
        2. ex-läski kirjoitti:

        Olen miettinyt lähiaikoina näitä samoja juttuja, kuin sinäkin. Olen myös ex-läski nainen. Olen aina tykännyt urheilla, mutta jossain vaiheessa liikkuminen jäi ja herkkujen mussutus kasaantui kroppaan. Olin todella iso.

        Itselleni se on käsittämätöntä, että minä, ihan sama ihminen, olin jokin aika sitten monille miehille inhon kohde, täysin turha ihminen ja nyt olenkin sitten "mielenkiintoinen".

        Nyt kun itsellä on varaa valita, blokkaan pahiten ulkonäkökeskeiset miehet pois. Ja niitä todellakin on kaiken ikäisissä, kaiken näköisissä ja kaikissa sosiaaliluokissa! Kärjistetysti ruma, köyhä, kouluttatumaton etc voi kuvitella, että vain missityyppi on hänen arvolleen sopiva, kun taas koulutettu, menestyvä ja komea hunksi kestää rinnallaan muunkin näköisen kumppanin. Ulkonäkökeskeisyys ei siis kerro tyypistä muuta kuin, että hän on kenties pinnallinen, epäkypsä jne...? Sellainen ei taas itseäni ole koskaan kiinnostanut.

        "Itselleni se on käsittämätöntä, että minä, ihan sama ihminen, olin jokin aika sitten monille miehille inhon kohde, täysin turha ihminen ja nyt olenkin sitten "mielenkiintoinen".

        Nyt kun itsellä on varaa valita, blokkaan pahiten ulkonäkökeskeiset miehet pois. "

        Perus naisen logiikkaa taas, minun mielestäni on ihan normaalia, että kukaan ei halua läskiä naista. Juuri tämän takia ei kannata alkaa seurustelemaan läskin kanssa siinä toivossa, että hän laihtuisi, koska heti jos laihtuu niin kusi nousee päähän.


      • urpojen logiikka?
        6+20 kirjoitti:

        "Itselleni se on käsittämätöntä, että minä, ihan sama ihminen, olin jokin aika sitten monille miehille inhon kohde, täysin turha ihminen ja nyt olenkin sitten "mielenkiintoinen".

        Nyt kun itsellä on varaa valita, blokkaan pahiten ulkonäkökeskeiset miehet pois. "

        Perus naisen logiikkaa taas, minun mielestäni on ihan normaalia, että kukaan ei halua läskiä naista. Juuri tämän takia ei kannata alkaa seurustelemaan läskin kanssa siinä toivossa, että hän laihtuisi, koska heti jos laihtuu niin kusi nousee päähän.

        Ei vaan, vaikka laihtuu, ei siltikään halua olla ulkonäkökeskeisten kusipäiden seurassa. Jos ei sitä halunnut olla läskinäkään, miksi niin tekisi timmissä kunnossa? Vai meinaatko, että kaikkien ihannepainoistein kuuluisi alkaa yhtä pinnallisiksi ihan vaan siksi, että jotkut sattuvat olemaan?


      • *N*
        6+20 kirjoitti:

        "Itselleni se on käsittämätöntä, että minä, ihan sama ihminen, olin jokin aika sitten monille miehille inhon kohde, täysin turha ihminen ja nyt olenkin sitten "mielenkiintoinen".

        Nyt kun itsellä on varaa valita, blokkaan pahiten ulkonäkökeskeiset miehet pois. "

        Perus naisen logiikkaa taas, minun mielestäni on ihan normaalia, että kukaan ei halua läskiä naista. Juuri tämän takia ei kannata alkaa seurustelemaan läskin kanssa siinä toivossa, että hän laihtuisi, koska heti jos laihtuu niin kusi nousee päähän.

        Ihan off topic haluaisin todeta, että olen läski nainen ja haluajia on riittänyt. Luultavasti enemmän kuin dorkilla miehillä.


      • ajslkdfjlakjs
        jestasss kirjoitti:

        Aika kummallista, kun itse en juuri koskaan todista tällaista käytöstä, eikä ystävistäni todellakaan kukaan käyttäydy julkisesti noin typerästi. Harvempi yksityisestikään puhuu jotain "hyi, läski"-juttuja.

        En halua väittää mitään, kaikkihan voi olla sattumaa tai epäonnea, mutta jos tuntuu että ympärillä on paljon ihmisiä, jotka tuohon tapaan julkisesti pilkkaavat toisia ja käyttäytyvät epäasiallisesti tuossa mitassa, niin kannattaa miettiä sijoittuuko itse johonkin tiettyyn väestönosaan... Tai onko taipuvainen liikkumaan sellaisessa, no, white trash-tyylisessä porukassa. Tai ajautuuko jostain syystä sellaiseen porukkaan...

        Ja en kirjoita tätä minään akateemisena rilli pystyssä olevana feministimiehenä, vaan katson olevani ihan keskivertomies, jonka ystävät ovat myös keskivertoihmisiä.

        No joo, siskoni joka on viimeisen päälle nenä pystyssä akateemisine titteleineen ja asemineen, on pahimman luokan halveksija erilaisuuden suhteen. Läskit ja köyhät ovat hänen mielestään täysiä luusereita. Ei koulutus ennenkään ole tuonut sivistystä.
        Sydämen sivistys on jotain mitä ei voi ostaa.


      • -kaunotar-
        2. ex-läski kirjoitti:

        Olen miettinyt lähiaikoina näitä samoja juttuja, kuin sinäkin. Olen myös ex-läski nainen. Olen aina tykännyt urheilla, mutta jossain vaiheessa liikkuminen jäi ja herkkujen mussutus kasaantui kroppaan. Olin todella iso.

        Itselleni se on käsittämätöntä, että minä, ihan sama ihminen, olin jokin aika sitten monille miehille inhon kohde, täysin turha ihminen ja nyt olenkin sitten "mielenkiintoinen".

        Nyt kun itsellä on varaa valita, blokkaan pahiten ulkonäkökeskeiset miehet pois. Ja niitä todellakin on kaiken ikäisissä, kaiken näköisissä ja kaikissa sosiaaliluokissa! Kärjistetysti ruma, köyhä, kouluttatumaton etc voi kuvitella, että vain missityyppi on hänen arvolleen sopiva, kun taas koulutettu, menestyvä ja komea hunksi kestää rinnallaan muunkin näköisen kumppanin. Ulkonäkökeskeisyys ei siis kerro tyypistä muuta kuin, että hän on kenties pinnallinen, epäkypsä jne...? Sellainen ei taas itseäni ole koskaan kiinnostanut.

        Luin huvin vuoksi tätä ketjua ja täytyy sanoa että kolahti lause: "Kärjistetysti ruma, köyhä, kouluttatumaton etc voi kuvitella, että vain missityyppi on hänen arvolleen sopiva, kun taas koulutettu, menestyvä ja komea hunksi kestää rinnallaan muunkin näköisen kumppanin. "

        Toi on nimittäin niin totta kuin olla ja voi!!!!!!! Rumat, laiskat, köyhät ja plösöt miehet kuolaavat huippukaunotarten ja langanlaihojen teinien perään, sairaankomeat ja menestyneet taas huolivat kaikennäköisiä naisia ja huomattavasti vähemmän pinnallisin perustein: nimittäin RAKKAUDESTA.

        Itse olen kasvoiltani kaunis (tosin nyt jo vähän kulahtanut, en siis niin kaunis kuin nuorempana), mutt kiloja on tullut yli kymmen (olen siis vielä just ja just normaalipainon rajojen sisällä) 10 vuoden aikana (nyt olen siis yli kolmekymppinen). Ns. tavisäijät eivät enää niin paljoa kuolaa perään kuin hoikempana, yrittävät joskus kuitenkin kun joka hamehelmaa pitää yrittää. Mutta nytpä vientiä olisi nuorten, komeiden , timmien, urheilullisten, korkeasti kouluttaneiden miesten taholta! :D

        Tämä tilanne on jotenkin vain järjettömän huvittava kun plösömahainen keski-ikäinen raksamies nyrpistää mulle nenää, kun taas huippu-urheilijan kunnossa oleva nelosella alkavaa palkkaa vetävä nousujohteista uraa tekevä unelmien komistus punastelee seurassani ja ostaa kukkia! :)


      • HymyileväinenN33
        -kaunotar- kirjoitti:

        Luin huvin vuoksi tätä ketjua ja täytyy sanoa että kolahti lause: "Kärjistetysti ruma, köyhä, kouluttatumaton etc voi kuvitella, että vain missityyppi on hänen arvolleen sopiva, kun taas koulutettu, menestyvä ja komea hunksi kestää rinnallaan muunkin näköisen kumppanin. "

        Toi on nimittäin niin totta kuin olla ja voi!!!!!!! Rumat, laiskat, köyhät ja plösöt miehet kuolaavat huippukaunotarten ja langanlaihojen teinien perään, sairaankomeat ja menestyneet taas huolivat kaikennäköisiä naisia ja huomattavasti vähemmän pinnallisin perustein: nimittäin RAKKAUDESTA.

        Itse olen kasvoiltani kaunis (tosin nyt jo vähän kulahtanut, en siis niin kaunis kuin nuorempana), mutt kiloja on tullut yli kymmen (olen siis vielä just ja just normaalipainon rajojen sisällä) 10 vuoden aikana (nyt olen siis yli kolmekymppinen). Ns. tavisäijät eivät enää niin paljoa kuolaa perään kuin hoikempana, yrittävät joskus kuitenkin kun joka hamehelmaa pitää yrittää. Mutta nytpä vientiä olisi nuorten, komeiden , timmien, urheilullisten, korkeasti kouluttaneiden miesten taholta! :D

        Tämä tilanne on jotenkin vain järjettömän huvittava kun plösömahainen keski-ikäinen raksamies nyrpistää mulle nenää, kun taas huippu-urheilijan kunnossa oleva nelosella alkavaa palkkaa vetävä nousujohteista uraa tekevä unelmien komistus punastelee seurassani ja ostaa kukkia! :)

        Sun kirjoitus oli ihana ja niin täysillä totta. Terveisin toinen, saman asian huomannut. :D


      • Möhömahanainen
        -kaunotar- kirjoitti:

        Luin huvin vuoksi tätä ketjua ja täytyy sanoa että kolahti lause: "Kärjistetysti ruma, köyhä, kouluttatumaton etc voi kuvitella, että vain missityyppi on hänen arvolleen sopiva, kun taas koulutettu, menestyvä ja komea hunksi kestää rinnallaan muunkin näköisen kumppanin. "

        Toi on nimittäin niin totta kuin olla ja voi!!!!!!! Rumat, laiskat, köyhät ja plösöt miehet kuolaavat huippukaunotarten ja langanlaihojen teinien perään, sairaankomeat ja menestyneet taas huolivat kaikennäköisiä naisia ja huomattavasti vähemmän pinnallisin perustein: nimittäin RAKKAUDESTA.

        Itse olen kasvoiltani kaunis (tosin nyt jo vähän kulahtanut, en siis niin kaunis kuin nuorempana), mutt kiloja on tullut yli kymmen (olen siis vielä just ja just normaalipainon rajojen sisällä) 10 vuoden aikana (nyt olen siis yli kolmekymppinen). Ns. tavisäijät eivät enää niin paljoa kuolaa perään kuin hoikempana, yrittävät joskus kuitenkin kun joka hamehelmaa pitää yrittää. Mutta nytpä vientiä olisi nuorten, komeiden , timmien, urheilullisten, korkeasti kouluttaneiden miesten taholta! :D

        Tämä tilanne on jotenkin vain järjettömän huvittava kun plösömahainen keski-ikäinen raksamies nyrpistää mulle nenää, kun taas huippu-urheilijan kunnossa oleva nelosella alkavaa palkkaa vetävä nousujohteista uraa tekevä unelmien komistus punastelee seurassani ja ostaa kukkia! :)

        "...kun plösömahainen keski-ikäinen raksamies nyrpistää mulle nenää..."

        Raksamiestenn työ taitaa olla kyllä niin raskasta, etteivät siinä plösömahaiset pärjäisi!


      • mies29veeee

        Mun mielestä kannattaa valita seuransa paremmin!
        Et kai sä oikeasti ole tollasesta miehestä kiinnostunut?

        Henkilökohtaisesti pidän kaiken näköisiä, ikäisiä ja kokoisia terveitä naisia viehättävinä.

        Riippuu ihan täysin henkilöstä ja ruumiin rakenteesta. Pieni pyöreys ja muodokkuus sopii naiselle. En siis tarkoita sairaalloisen lihavaa.

        Mutta sekään EI ole minun asiani. Ja vain luuserit kommentoi/halveksuu toisia ihmisiä pinnallisista syistä.

        Eli siis parempaa ja fiksumpaa seuraa kannattaa suosia.


      • pohdiskelee
        ex-läski kirjoitti:

        Olen akateemisesti koulutettu, maisterin tutkintoja on itseasiassa jopa kaksi kappaletta, jos siis koulutustasolla on jotakin merkitystä. Duunia paiskin päällikkötasolla liike-elämässä ja ystäväpiirini koostuu ihan fiksuista ihmisistä. Näitä läskienmollaajamiehiä on löytynyt ihan kaikista yhteiskuntaluokista.

        Jaa että "läskienmollaajamiehiä" ? No, kyllä niitä mollaajia löytyy naisista ihan yhtä lailla, itse asiassa ehkä jopa enemmän. Sitä vain ei sanota suoraan päin naamaa, vaan selän takana puhutaan ja nälvitään. Kai se sitten on hyväksyttävänpää, vai?

        On hieman outoa, että lihavuutta ei saisi arvostella, tai että ihmisen tulisi "pitää" lihavuudesta (joka aina jollain tapaa antaa osviittaa yleisestä terveydestä), olla kertomatta että tietty ruumiinrakenne ei miellytä tai ole viehättävä. Ei sitä teitenkään pidä mennä sanomaan kenellekään päin naamaa. Samalla tavalla kuitenkin liian laihoja ihmisiä kartetaan ja arvostellaan (luuviulut, narukädet, ym. nimitykset). Onko tämä sitten jotenkin vähemmän paha asia?
        Vaikka sen myöntäminen toki vaikeaa onkin, niin ulkonäöllä - myös sillä entisellä - on äärimmäisen tärkeä merkitys parinvalinnassa (evol. seksuaalivalinta), ts. kehon muoto ja ulkonäkö kielivät niin geneettisestä perimästä kuin hedelmällisyydestäkin, sekä esimerkiksi immuunipuolustuksen tasosta. Kaikki tällainen arviointi voi olla, ja usein onkin myös täysin tiedostamatonta.

        Ehkä miehet, joiden kanssa olet viritellyt suhteita pelkäävät, että lihot ja palaat takaisin siihen tilaan, jossa et ilmeisesti itsekään halunnut olla, kun laihdutit?
        Tässä nyt voi odotella sitten niitä kommentteja "pinnallisuudesta" ym. Tosiasia kuitenkin on, että seksuaalivalintaa tapahtuu, ja ulkonäkö on ensimmäinen asia, joka mahdollisesta kumppanista arvioidaan - niin tietoisesti kuin tiedostamattomastikin. Tieto siitä, että mahdollinen kumppani on omannut täysin eri ruumiinrakenteen vaikuttaa tietenkin tähän arvioon.


      • mies29veeee
        ex-läski kirjoitti:

        Olen akateemisesti koulutettu, maisterin tutkintoja on itseasiassa jopa kaksi kappaletta, jos siis koulutustasolla on jotakin merkitystä. Duunia paiskin päällikkötasolla liike-elämässä ja ystäväpiirini koostuu ihan fiksuista ihmisistä. Näitä läskienmollaajamiehiä on löytynyt ihan kaikista yhteiskuntaluokista.

        Maailman suurimpia ITSE petoksia tuntuu olevan se että uskotellaan itsellemme/toisillemme että

        Koulutetut tai 'paremmissa yhteiskuntaluokissa' olevat ihmiset ovat sivistyneempiä/fiksumpia

        Vähemmän koulutetut/'duunarit' ovat taas yksinkertaisempia/typerämpiä/moukkia

        Työpaikka kiusaaminenkin keskittyy 'parempien' ihmisten piiriin
        kirkko / eduskunta / toimisto(lue toimihenkilöt) / sairaala / poliisi
        nämä taitavat olla pahiten kiusaamista harrastavat alat tietenkin
        päiväkoti / ala-aste / yläaste / lukio / jääkiekko harrastus(joukkue urheilut) poislukien.

        Eli lapset kiusaa toisiaan ja jonkun takia hirveän kunnianhimoiset ihmiset (lue kunnianhimoisilla aloilla työskentelevät) tuntuvat käyttäytyvän kuin lapset.

        Duunari töissä en ole ikinä törmännyt tai kuullut edes 'kiusaamisesta'.

        Miksi? Ehkä kyse on motivaatioista pyrkyriys / kyynärpäätaktiikat / kunnianhimo / huono itsetunto motivoi olemaan 'parempi' kuin muut. Parempi koulumenestys, parempi koulutus (lue pidempi/arvostetumpi) ja parempi ura. Vaatii luonnollisesti paremman asunnon paremmalta alueelta, paremmalla keittiöllä jossa on parempi 'kokki' / trophee-vaimo/mies.

        Tai sitten ei ;)


      • mies29veeee
        -kaunotar- kirjoitti:

        Luin huvin vuoksi tätä ketjua ja täytyy sanoa että kolahti lause: "Kärjistetysti ruma, köyhä, kouluttatumaton etc voi kuvitella, että vain missityyppi on hänen arvolleen sopiva, kun taas koulutettu, menestyvä ja komea hunksi kestää rinnallaan muunkin näköisen kumppanin. "

        Toi on nimittäin niin totta kuin olla ja voi!!!!!!! Rumat, laiskat, köyhät ja plösöt miehet kuolaavat huippukaunotarten ja langanlaihojen teinien perään, sairaankomeat ja menestyneet taas huolivat kaikennäköisiä naisia ja huomattavasti vähemmän pinnallisin perustein: nimittäin RAKKAUDESTA.

        Itse olen kasvoiltani kaunis (tosin nyt jo vähän kulahtanut, en siis niin kaunis kuin nuorempana), mutt kiloja on tullut yli kymmen (olen siis vielä just ja just normaalipainon rajojen sisällä) 10 vuoden aikana (nyt olen siis yli kolmekymppinen). Ns. tavisäijät eivät enää niin paljoa kuolaa perään kuin hoikempana, yrittävät joskus kuitenkin kun joka hamehelmaa pitää yrittää. Mutta nytpä vientiä olisi nuorten, komeiden , timmien, urheilullisten, korkeasti kouluttaneiden miesten taholta! :D

        Tämä tilanne on jotenkin vain järjettömän huvittava kun plösömahainen keski-ikäinen raksamies nyrpistää mulle nenää, kun taas huippu-urheilijan kunnossa oleva nelosella alkavaa palkkaa vetävä nousujohteista uraa tekevä unelmien komistus punastelee seurassani ja ostaa kukkia! :)

        Auts.. Ketäs se nyt oli pinnallinen ja lokeroiva ihminen?

        Rumat, plösöt, kouluttamattomat, huonopalkkaiset MIEHET ei hyvä?

        Komeat, urheilulliset, koulutetut, hyväpalkkaiset MIEHET hyvä?

        Rumat, plösöt, kouluttamattomat, huonopalkkaiset NAISET ei hyvä?

        Komeat, urheilulliset, koulutetut, hyväpalkkaiset NAISET hyvä?

        Onhan toi luonnollista ja viehättää se enemmän jos NAINEN on kaunis, seksikäs, fiksu ja rikas...

        Mutta mitä kävi rakkaudelle? Milloin se haudattiin, en ollut muistotilaisuudessa...'

        Minua ei kutsuttu...


      • miisukka11
        -kaunotar- kirjoitti:

        Luin huvin vuoksi tätä ketjua ja täytyy sanoa että kolahti lause: "Kärjistetysti ruma, köyhä, kouluttatumaton etc voi kuvitella, että vain missityyppi on hänen arvolleen sopiva, kun taas koulutettu, menestyvä ja komea hunksi kestää rinnallaan muunkin näköisen kumppanin. "

        Toi on nimittäin niin totta kuin olla ja voi!!!!!!! Rumat, laiskat, köyhät ja plösöt miehet kuolaavat huippukaunotarten ja langanlaihojen teinien perään, sairaankomeat ja menestyneet taas huolivat kaikennäköisiä naisia ja huomattavasti vähemmän pinnallisin perustein: nimittäin RAKKAUDESTA.

        Itse olen kasvoiltani kaunis (tosin nyt jo vähän kulahtanut, en siis niin kaunis kuin nuorempana), mutt kiloja on tullut yli kymmen (olen siis vielä just ja just normaalipainon rajojen sisällä) 10 vuoden aikana (nyt olen siis yli kolmekymppinen). Ns. tavisäijät eivät enää niin paljoa kuolaa perään kuin hoikempana, yrittävät joskus kuitenkin kun joka hamehelmaa pitää yrittää. Mutta nytpä vientiä olisi nuorten, komeiden , timmien, urheilullisten, korkeasti kouluttaneiden miesten taholta! :D

        Tämä tilanne on jotenkin vain järjettömän huvittava kun plösömahainen keski-ikäinen raksamies nyrpistää mulle nenää, kun taas huippu-urheilijan kunnossa oleva nelosella alkavaa palkkaa vetävä nousujohteista uraa tekevä unelmien komistus punastelee seurassani ja ostaa kukkia! :)

        hienio kirjoitus,,minulla kanssa upasti ylipainoa ja keskisuuren toiseks varakkain yksityisyrittäjä viekussani on,,on ihania juhlia ja tuo kukkasia ja lahjoja,,,ottaisvat toisetkin opikseen,,ja olen aina saanut miehiä koostani huolimatta,,eikä ole rumimmasta päästä tarvinnut valiloida,,,jatkataan vaan samaan malliin,,kyllä noille turhan tärkeille,,elämäna senteet vielä kolahtavat paikoilleen,,,uskokaa pois,,,


      • Johan B.
        pohdiskelee kirjoitti:

        Jaa että "läskienmollaajamiehiä" ? No, kyllä niitä mollaajia löytyy naisista ihan yhtä lailla, itse asiassa ehkä jopa enemmän. Sitä vain ei sanota suoraan päin naamaa, vaan selän takana puhutaan ja nälvitään. Kai se sitten on hyväksyttävänpää, vai?

        On hieman outoa, että lihavuutta ei saisi arvostella, tai että ihmisen tulisi "pitää" lihavuudesta (joka aina jollain tapaa antaa osviittaa yleisestä terveydestä), olla kertomatta että tietty ruumiinrakenne ei miellytä tai ole viehättävä. Ei sitä teitenkään pidä mennä sanomaan kenellekään päin naamaa. Samalla tavalla kuitenkin liian laihoja ihmisiä kartetaan ja arvostellaan (luuviulut, narukädet, ym. nimitykset). Onko tämä sitten jotenkin vähemmän paha asia?
        Vaikka sen myöntäminen toki vaikeaa onkin, niin ulkonäöllä - myös sillä entisellä - on äärimmäisen tärkeä merkitys parinvalinnassa (evol. seksuaalivalinta), ts. kehon muoto ja ulkonäkö kielivät niin geneettisestä perimästä kuin hedelmällisyydestäkin, sekä esimerkiksi immuunipuolustuksen tasosta. Kaikki tällainen arviointi voi olla, ja usein onkin myös täysin tiedostamatonta.

        Ehkä miehet, joiden kanssa olet viritellyt suhteita pelkäävät, että lihot ja palaat takaisin siihen tilaan, jossa et ilmeisesti itsekään halunnut olla, kun laihdutit?
        Tässä nyt voi odotella sitten niitä kommentteja "pinnallisuudesta" ym. Tosiasia kuitenkin on, että seksuaalivalintaa tapahtuu, ja ulkonäkö on ensimmäinen asia, joka mahdollisesta kumppanista arvioidaan - niin tietoisesti kuin tiedostamattomastikin. Tieto siitä, että mahdollinen kumppani on omannut täysin eri ruumiinrakenteen vaikuttaa tietenkin tähän arvioon.

        Läskienmollaajanaisiakin on, olen heitä tavannut. Minulle kävi samalla tavalla kuin yllekirjoittaneelle. Olin kouluaikoina ja vielä nuorena aikuisenakin "ällöttävän näköinen läski". Kun laihdutin, muuttui naisten suhtautuminen minuun kerta heitolla. Olen armeijan jälkeen ollut erittäin urheilullinen ja sopusuhtainen, eikä läskimenneisyyteni näy ulospäin. Kerran näytin nuoruuden aikaisia valokuviani entiselle seurustelukumppanilleni ja hänkin kauhistui niistä JA HÄNEN SUHTAUTUMISENSA MINUUN MUUTTUI HETI!!! Hänelle oli jäänyt itselleen toistakymmentä raskauskiloa edellisestä elämästään, mutta hän katsoi olevansa edelleenkin se koulun kaunotar ja teiniprinsessa, jollaisena hän itsensä näki. Huom! Minä en välittänyt hänen ylipainostaan, mutta hän nimitteli minua toisinaan läskiksi, puolitosissaan!
        Eli jos kerran olet läski, niin olet aina läski!


      • sfj2
        *N* kirjoitti:

        Ihan off topic haluaisin todeta, että olen läski nainen ja haluajia on riittänyt. Luultavasti enemmän kuin dorkilla miehillä.

        koska läskit on helppoja


      • sfj2
        -kaunotar- kirjoitti:

        Luin huvin vuoksi tätä ketjua ja täytyy sanoa että kolahti lause: "Kärjistetysti ruma, köyhä, kouluttatumaton etc voi kuvitella, että vain missityyppi on hänen arvolleen sopiva, kun taas koulutettu, menestyvä ja komea hunksi kestää rinnallaan muunkin näköisen kumppanin. "

        Toi on nimittäin niin totta kuin olla ja voi!!!!!!! Rumat, laiskat, köyhät ja plösöt miehet kuolaavat huippukaunotarten ja langanlaihojen teinien perään, sairaankomeat ja menestyneet taas huolivat kaikennäköisiä naisia ja huomattavasti vähemmän pinnallisin perustein: nimittäin RAKKAUDESTA.

        Itse olen kasvoiltani kaunis (tosin nyt jo vähän kulahtanut, en siis niin kaunis kuin nuorempana), mutt kiloja on tullut yli kymmen (olen siis vielä just ja just normaalipainon rajojen sisällä) 10 vuoden aikana (nyt olen siis yli kolmekymppinen). Ns. tavisäijät eivät enää niin paljoa kuolaa perään kuin hoikempana, yrittävät joskus kuitenkin kun joka hamehelmaa pitää yrittää. Mutta nytpä vientiä olisi nuorten, komeiden , timmien, urheilullisten, korkeasti kouluttaneiden miesten taholta! :D

        Tämä tilanne on jotenkin vain järjettömän huvittava kun plösömahainen keski-ikäinen raksamies nyrpistää mulle nenää, kun taas huippu-urheilijan kunnossa oleva nelosella alkavaa palkkaa vetävä nousujohteista uraa tekevä unelmien komistus punastelee seurassani ja ostaa kukkia! :)

        "Tämä tilanne on jotenkin vain järjettömän huvittava kun plösömahainen keski-ikäinen raksamies nyrpistää mulle nenää"

        Niin no yleensä ne keski-ikäiset raksa jätkät/naiset on aivan pirun hyvässä kunnossa johtuu ihan siitä, että ihrakasat ei jaksa enään 40 jälkeen pyöriä raksalla


      • järki_hoi
        6+20 kirjoitti:

        "Itselleni se on käsittämätöntä, että minä, ihan sama ihminen, olin jokin aika sitten monille miehille inhon kohde, täysin turha ihminen ja nyt olenkin sitten "mielenkiintoinen".

        Nyt kun itsellä on varaa valita, blokkaan pahiten ulkonäkökeskeiset miehet pois. "

        Perus naisen logiikkaa taas, minun mielestäni on ihan normaalia, että kukaan ei halua läskiä naista. Juuri tämän takia ei kannata alkaa seurustelemaan läskin kanssa siinä toivossa, että hän laihtuisi, koska heti jos laihtuu niin kusi nousee päähän.

        Älä yleistä! Ei kaikille nouse neste päähän. Ensimmäinen ajatukseni ketjun aloittajasta olikin, että hän on jalat maassa -tyyppi eikä ole hoikkuus noussut hattuun. Tiedän myös sellaisia, joille on ja sellaisten kanssa en viihdy hetkeäkään.


      • Itse olen vaikea
        sfj2 kirjoitti:

        koska läskit on helppoja

        Mutta mitä väliä sillä on, onko helppo vai vaikea, jos "kukaan ei halua läskiä naista"? Oi voi miehen logiikkaa.


      • ajslkdfjlakjs kirjoitti:

        No joo, siskoni joka on viimeisen päälle nenä pystyssä akateemisine titteleineen ja asemineen, on pahimman luokan halveksija erilaisuuden suhteen. Läskit ja köyhät ovat hänen mielestään täysiä luusereita. Ei koulutus ennenkään ole tuonut sivistystä.
        Sydämen sivistys on jotain mitä ei voi ostaa.

        Ei hemmetti kiitos näistä nauruista, jotka sain kun luin sydämen sivistyksestäsi.


      • mies29veeee kirjoitti:

        Maailman suurimpia ITSE petoksia tuntuu olevan se että uskotellaan itsellemme/toisillemme että

        Koulutetut tai 'paremmissa yhteiskuntaluokissa' olevat ihmiset ovat sivistyneempiä/fiksumpia

        Vähemmän koulutetut/'duunarit' ovat taas yksinkertaisempia/typerämpiä/moukkia

        Työpaikka kiusaaminenkin keskittyy 'parempien' ihmisten piiriin
        kirkko / eduskunta / toimisto(lue toimihenkilöt) / sairaala / poliisi
        nämä taitavat olla pahiten kiusaamista harrastavat alat tietenkin
        päiväkoti / ala-aste / yläaste / lukio / jääkiekko harrastus(joukkue urheilut) poislukien.

        Eli lapset kiusaa toisiaan ja jonkun takia hirveän kunnianhimoiset ihmiset (lue kunnianhimoisilla aloilla työskentelevät) tuntuvat käyttäytyvän kuin lapset.

        Duunari töissä en ole ikinä törmännyt tai kuullut edes 'kiusaamisesta'.

        Miksi? Ehkä kyse on motivaatioista pyrkyriys / kyynärpäätaktiikat / kunnianhimo / huono itsetunto motivoi olemaan 'parempi' kuin muut. Parempi koulumenestys, parempi koulutus (lue pidempi/arvostetumpi) ja parempi ura. Vaatii luonnollisesti paremman asunnon paremmalta alueelta, paremmalla keittiöllä jossa on parempi 'kokki' / trophee-vaimo/mies.

        Tai sitten ei ;)

        Duunari ei tarvii kyynärpäätaktiikoita, koska duunarin ei tarvitse kilpailla muita duunareita vastaan työpaikalla johtoportaan yleensä pitää.
        Ja ei se oo lapsellista käytöstä jos kampitat toista omaa etua tavoitellassa.
        Karu tosiasia on että yleensä vähemmän sivistynyt väestö nyt sattuu vain olemaan keskimäärin vähemmän sivistynyttä kuin paremmin koulutetut, toki yksittäisiä poikkeuksia on mutta niitä lienee turha lähteä aukomaan.

        ps. kouluissa ei harrasteta kiusaamista juuri muulla kuin peruskoulu tasolla.


    • superdouper

      Suhtautuisin naiseen ennen kaikkea mukavana, hoikkana ja kauniina. Yrittäisin ehkä kysellä kautta rantain onko hän laihtuessaan oppinut jotain oikeanlaisesta syömisestä ja kuntoilusta, niin hänen kommenteistaan voi ehkä päätellä pysyykö hän normaalipainossa tai sen lähellä myös tulevaisuudessa.

      • tottumukset

        Hyvä pointti, on kuitenkin olemassa riski, että ex läski ei pysy hoikkana.


      • ex-läski
        tottumukset kirjoitti:

        Hyvä pointti, on kuitenkin olemassa riski, että ex läski ei pysy hoikkana.

        Voin taata että tämä ex-läski ei tule ikinä lihomaan takaisin. Mun pitäisi oikeasti sairastua johonkin psykoosiin tai johonkin muuhun vakavaan mielenterveyden häiriöön ennenkun lihoisin takaisin. Tähän laihtumiseen on vaadittu fyysisten ponnistusten lisäksi vielä enemmän henkistä työtä että paluuta entiseen elämään ei yksinkertaisesti enää ole, en vaihtaisi tätä olotilaa enää ikipäivänä vanhaan elämään. Kävin mm. syömisasioihin erikoistuneella terapeutille vuoden päivät työstämässä tätä henkistä puolta, joka on omasta mielestäni se tärkein asia jos haluaa pysyvästi pudottaa painoa.


      • Paluu paheisiin?
        ex-läski kirjoitti:

        Voin taata että tämä ex-läski ei tule ikinä lihomaan takaisin. Mun pitäisi oikeasti sairastua johonkin psykoosiin tai johonkin muuhun vakavaan mielenterveyden häiriöön ennenkun lihoisin takaisin. Tähän laihtumiseen on vaadittu fyysisten ponnistusten lisäksi vielä enemmän henkistä työtä että paluuta entiseen elämään ei yksinkertaisesti enää ole, en vaihtaisi tätä olotilaa enää ikipäivänä vanhaan elämään. Kävin mm. syömisasioihin erikoistuneella terapeutille vuoden päivät työstämässä tätä henkistä puolta, joka on omasta mielestäni se tärkein asia jos haluaa pysyvästi pudottaa painoa.

        Sekin on totta että nuorena alle 25 ei ole niin väliä mitä syö, niin kaikki eivät liho, mutta kun mennään tuon 25 yli niin moni normaalivartaloinen tosiaan rupeaa lihomaan "ikään kuin iän myötä", eli jotkut oppivat oikeat työssäkäyvän aikuisen ruokatavat vasta myöhemmin, eli sinänsä hyvinkin mahdollista että pysyt hoikkana.

        Tosin liikalihavuus on "parantumaton sairaus" (sallittakoon pieni liitoittelu), eli elimistö pyrkii aina takaisin maksimipainoonsa, eikä tosielämässä kovin monelta onnistu olla hoikka pysyvästi, jos on taipumuksia ollut lihoa, EI TOKI MAHDOTONTA. Esimerkiksi monet amerikkalaiset laihdutus-tosi-tv tähdet ovat muutamien vuosien jälkeen ruvenneet taas lihomaan, vaikkeivat nyt heti maksimipainoon takaisin, mutta salakavalasti kuitenkin että kilpailun aikana saadut tulokset ovat selvästi jo kadonneet. Onnea kuitenkin kaikille laihtuneille.

        Samanlaisia mietteitä on myös entisistä tupakoijista (ja alkoholisteista - tosin ei 30 kymppisiä naisalkoholisteja ole kyllä tavannut), eli aina on suurempi vaara sortua noihin tapoihin, 5- , 15- , 25 vuoden kuluttua, jos ei ole "järkeä syntyjään" noita asioita kontrolloida. Jos haluan tupakoimattoman naisystävän, en kelpuuta sellaiseksi entistä tupakoijaa, joka on vain "määräaikaisella" tauolla, vaikka itse kuinka väittäisi että on lopettanut. Aivot eivät unohda addiktion tuomaa mielihyvää, samoin kuin elimistä ei unohda maksimipainoa. Henkisesti voi toki taistella noita vastaan onnistuneesti.


      • paluu paheisiin?
        Paluu paheisiin? kirjoitti:

        Sekin on totta että nuorena alle 25 ei ole niin väliä mitä syö, niin kaikki eivät liho, mutta kun mennään tuon 25 yli niin moni normaalivartaloinen tosiaan rupeaa lihomaan "ikään kuin iän myötä", eli jotkut oppivat oikeat työssäkäyvän aikuisen ruokatavat vasta myöhemmin, eli sinänsä hyvinkin mahdollista että pysyt hoikkana.

        Tosin liikalihavuus on "parantumaton sairaus" (sallittakoon pieni liitoittelu), eli elimistö pyrkii aina takaisin maksimipainoonsa, eikä tosielämässä kovin monelta onnistu olla hoikka pysyvästi, jos on taipumuksia ollut lihoa, EI TOKI MAHDOTONTA. Esimerkiksi monet amerikkalaiset laihdutus-tosi-tv tähdet ovat muutamien vuosien jälkeen ruvenneet taas lihomaan, vaikkeivat nyt heti maksimipainoon takaisin, mutta salakavalasti kuitenkin että kilpailun aikana saadut tulokset ovat selvästi jo kadonneet. Onnea kuitenkin kaikille laihtuneille.

        Samanlaisia mietteitä on myös entisistä tupakoijista (ja alkoholisteista - tosin ei 30 kymppisiä naisalkoholisteja ole kyllä tavannut), eli aina on suurempi vaara sortua noihin tapoihin, 5- , 15- , 25 vuoden kuluttua, jos ei ole "järkeä syntyjään" noita asioita kontrolloida. Jos haluan tupakoimattoman naisystävän, en kelpuuta sellaiseksi entistä tupakoijaa, joka on vain "määräaikaisella" tauolla, vaikka itse kuinka väittäisi että on lopettanut. Aivot eivät unohda addiktion tuomaa mielihyvää, samoin kuin elimistä ei unohda maksimipainoa. Henkisesti voi toki taistella noita vastaan onnistuneesti.

        Tuo edellinen vastaukseni saattoi joillekkin olla perustelu miksi ex-lihavien kanssa ei kannattaisi seurustella. Sitä en yrittänyt sanoa, sillä vaikken ex-tupakoijaa henkilökohtaisesti huoli (siinä on yleensä elämänkatsomuksessakin suuria eroja jos toisen mielestä tupakointi on ollut hyväksyttä jossain vaiheessa elämää), niin ex-lihavan huolisin toki (sillä lihavuus ei ole samallalailla elämänkatsomus, vaan enemmän liikunta/vapaa-aika/elämäntilanne/syömisrutiinien ongelma)


      • bdbfdfbcb
        tottumukset kirjoitti:

        Hyvä pointti, on kuitenkin olemassa riski, että ex läski ei pysy hoikkana.

        onko sulla tarkatkin tilaston riskien suuruudesta? Aika paljon on niitäkin entisiä hoikkia jotka jossakin vaiheessa lihovat, kuten täällä moni on kertonutkin, joten miksei läski vois taas laihtua? Itekin olin nuorena hoikka ja muutaman inhottavan elämäntapahtuman myötä lihoin, mutta myöhemmin laihduin taas takaisin. Ei sen ihmeellisempää.


      • niinpä...
        tottumukset kirjoitti:

        Hyvä pointti, on kuitenkin olemassa riski, että ex läski ei pysy hoikkana.

        Ihan samalla tavalla kuten on aina olemassa se riski, että es hoikka ei pysykään aina hoikkana.


      • docdoc
        paluu paheisiin? kirjoitti:

        Tuo edellinen vastaukseni saattoi joillekkin olla perustelu miksi ex-lihavien kanssa ei kannattaisi seurustella. Sitä en yrittänyt sanoa, sillä vaikken ex-tupakoijaa henkilökohtaisesti huoli (siinä on yleensä elämänkatsomuksessakin suuria eroja jos toisen mielestä tupakointi on ollut hyväksyttä jossain vaiheessa elämää), niin ex-lihavan huolisin toki (sillä lihavuus ei ole samallalailla elämänkatsomus, vaan enemmän liikunta/vapaa-aika/elämäntilanne/syömisrutiinien ongelma)

        On siinä elämänkatsomuksessa suuria eroa silloinkin jos toisen mielestä on ollut OK olla vuosikausia sairaanloisen yli- tai alipainoinen. Kuten sanoitkin, mahdollisuus repsahtaa takaisin huonoihin elämäntapoihin on entisellä ylipainoisella suurempi kuin ikänsä normaalipainossa pysytelleellä. Päihteistä on itseasiassa helpompi päästä eroon lopullisesti kuin ylipainosta - ruokaa kun on ihmisen pakko aina syödä eli paheeseensa ei pääse tekemään koskaan lopullista pesäeroa. En kyllä itse silti rajaisi mukavaa ihmistä suorilta käsin sopimattomaksi siksi että hänellä on joskus ollut ongelma ruoan/ alkoholin/ tupakan/ pelaamisen kanssa. Ihmiset muuttuvat, elämäntavat muuttuvat, on kapeakatseista "rangaista" ketään menneisyyden takia.


      • damien 69
        paluu paheisiin? kirjoitti:

        Tuo edellinen vastaukseni saattoi joillekkin olla perustelu miksi ex-lihavien kanssa ei kannattaisi seurustella. Sitä en yrittänyt sanoa, sillä vaikken ex-tupakoijaa henkilökohtaisesti huoli (siinä on yleensä elämänkatsomuksessakin suuria eroja jos toisen mielestä tupakointi on ollut hyväksyttä jossain vaiheessa elämää), niin ex-lihavan huolisin toki (sillä lihavuus ei ole samallalailla elämänkatsomus, vaan enemmän liikunta/vapaa-aika/elämäntilanne/syömisrutiinien ongelma)

        hei voi helvetti teitä kommununisteja ja teidän läskiä exiä on mmaailmassa vähän vakavampiakin puheenaiheita kuin jotkut vitun läskit exät saatana!!!!!! mikä teihin on oikein mennyt vittu saatana lopettakaa tää paskann jauhaminen. kiitos.


    • höttötöttörö

      No ei kyllä haittaa pätkääkään jos on ex-läski, kuten itse asian ilmaisit.

    • voopotin4

      Tapolan läskistä ei saa Britney Spearsia vaikka laihduttaisi. Parempi olisi olla rehellisesti läski eikä kuvitella liikoja. JOTAIN JÄRKEÄ NYT HEI! HALOO!!!??

    • Yksi mielipide

      Tottakai läskejä mollataan, kuvottavaa ja epäluonnollistahan se on. Toki erikseen niistä huomauttelu joka paikassa on vähän turhaa, kuten minkä tahansa muun epähaluttavuuden kanssa.

      Mutta jos nykyään olet ihmisen mitoissa, tuohan on oikeastaan juuri hieno asetelma. Kertoo sinusta vahvana, itseään kunnioittavana ihmisenä. Tai oikeastaan normaalina. Ehkä nämä kauhistelijat ovat pelänneet niitä roikkuvia nahkoja, vaikkei niitä olisikaan. Tai sitten heillä on päässä vikaa, tai sairaalloinen kammo lihavia kohtaan, ikäänkuin olisit "saastunut" lihavana ollessasi.

      Lyhyesti: itse en voisi kuvitellakaan seurustelevani läskin kanssa, mutta kertomasi kuulostaa erittäin hyvältä.

      • ex-läski

        Nämä miehet olivat jo nähneet minut alusvaatteissa/alasti ennen kun kerroin läskihistoriastani. Eli ei ollut ainakaan siitä kiinni että olisivat pelänneet roikkuvia nahkoja, joita ei siis edes ole. Hyvin kelpasin kunnes kuulivat läskihistorista.


      • lllllllllllllld
        ex-läski kirjoitti:

        Nämä miehet olivat jo nähneet minut alusvaatteissa/alasti ennen kun kerroin läskihistoriastani. Eli ei ollut ainakaan siitä kiinni että olisivat pelänneet roikkuvia nahkoja, joita ei siis edes ole. Hyvin kelpasin kunnes kuulivat läskihistorista.

        Kamaan. Sinulla oli sen verran henkistä potentiaalia, että pääsit tuollaisiin tuloksiin omatoimisella ponnistelulla. Seksielämä tuli ajankohtaiseksi, mutta sitten alat harrastaa seksiä tuollaisten idioottien kanssa...


      • jaaahas....
        lllllllllllllld kirjoitti:

        Kamaan. Sinulla oli sen verran henkistä potentiaalia, että pääsit tuollaisiin tuloksiin omatoimisella ponnistelulla. Seksielämä tuli ajankohtaiseksi, mutta sitten alat harrastaa seksiä tuollaisten idioottien kanssa...

        Läskeillä ei mielestäsi ole seksielämää?


      • lllllllllllllld
        jaaahas.... kirjoitti:

        Läskeillä ei mielestäsi ole seksielämää?

        Tuo "miehet ei juuri vilkaisseet" kuulosti siltä.


      • fuxk

        Se, että kivat tytöt menee naimisiin,

        Se, että aina inhotaan, miksi?
        Me, yleensä normaalit ihmiset karttamme muita ihmisiä

        Niin se vaan menee.

        Yleistys on vaikeaa, ja toivon ettei sitä tehtäiskään.


      • bmi 22
        jaaahas.... kirjoitti:

        Läskeillä ei mielestäsi ole seksielämää?

        Tietysti läskeilläkin on seksiä,
        ehkä lähinnä itsensä tai läskeihin addiktoituneiden kanssa. Kaikenlaisia pervouksia löytyy, googlaile vähän. Paljon löytyy myös erittäin ylipainoisista pitäviä miehiä (miksi ei naisia?).
        Ylipainoisten itsetunto (ja itsekuri!) tuntuu olevan vähän heikko? Mitään rakentavaakaan kommenttia ei kestetä?
        Ok, maatkaa vain sohvalla ja syökää, jos elämänne kaikki sisältö on siinä. Netissä voi tietysti itkeä, miksi ylensyöneitä sorretaan. Kukahan ne kaikki ylimääräiset, sinut lihottaneet herkut on väkisin suuhusi tunkenut?


      • siitä puhe mistä...
        bmi 22 kirjoitti:

        Tietysti läskeilläkin on seksiä,
        ehkä lähinnä itsensä tai läskeihin addiktoituneiden kanssa. Kaikenlaisia pervouksia löytyy, googlaile vähän. Paljon löytyy myös erittäin ylipainoisista pitäviä miehiä (miksi ei naisia?).
        Ylipainoisten itsetunto (ja itsekuri!) tuntuu olevan vähän heikko? Mitään rakentavaakaan kommenttia ei kestetä?
        Ok, maatkaa vain sohvalla ja syökää, jos elämänne kaikki sisältö on siinä. Netissä voi tietysti itkeä, miksi ylensyöneitä sorretaan. Kukahan ne kaikki ylimääräiset, sinut lihottaneet herkut on väkisin suuhusi tunkenut?

        Mitä sinäkään tiedät muiden ( lihavien ihmisten) seksi- tai muusta elämästä? Vai onko omakohtainen kokemus?


      • ...
        bmi 22 kirjoitti:

        Tietysti läskeilläkin on seksiä,
        ehkä lähinnä itsensä tai läskeihin addiktoituneiden kanssa. Kaikenlaisia pervouksia löytyy, googlaile vähän. Paljon löytyy myös erittäin ylipainoisista pitäviä miehiä (miksi ei naisia?).
        Ylipainoisten itsetunto (ja itsekuri!) tuntuu olevan vähän heikko? Mitään rakentavaakaan kommenttia ei kestetä?
        Ok, maatkaa vain sohvalla ja syökää, jos elämänne kaikki sisältö on siinä. Netissä voi tietysti itkeä, miksi ylensyöneitä sorretaan. Kukahan ne kaikki ylimääräiset, sinut lihottaneet herkut on väkisin suuhusi tunkenut?

        "Kukahan ne kaikki ylimääräiset, sinut lihottaneet herkut on väkisin suuhusi tunkenut?"

        Minä olin lapsena lihava ja se johtui nimenomaan ihan siitä, että sukulainen jolla olin jatkuvasti hoidossa syötti leivonnaisia, jäätelöä, karkkia ja juotti limsoja, mehuja yms. väkisin! Olin sairaalloisen lihava, mutta jos yritin kieltäytyä syömästä, niin sain kuulla tuntikausia kommentteja tyyliin "Kuka on kieltänyt syömästä?" ja "Ethän vain ole millään dieetillä?".

        Jouduin nuorena tekemään melkoisesti töitä itseni kanssa, että sain pudotettua ne kilot... Ja joudun yhä edelleen, koska lihon todella helposti... Olen kärsinyt vakavasta masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta niin kauan kuin muistan...


    • Hatunnosto

      Nostaisin hattua ihmiselle, joka on konkreettisesti onnistunut siinä mistä toiset vaan puhuu.

      • Todellakin näin

        Näin on. Suurin osa ruikuttaa tekemättä ite asialla mitään, pizzaa vaan ostamaan ja sohvalle ruikuttamaan.


    • carambola87a

      Ei ole väliä läskihistorialla mutta voisi käydä mielessä että mitä jos lihot uudelleen?

      • bvbnbvbvbv

        Minullekkin tuli mieleen, että joku voi pelätä, että toinen lihoaa uudeleen. Mutta minusta tuo on aika hyvä testi nut aloittajalla millä voi karsia idiootit pois kintereiltä..itse en kyllä kiinnostu ihmisestä joka pilkkaa lihvaai ihmisiä taikka ketään.
        Ja sitten tuli mieleen josko moni rumempi ei menestynyt mies kokee kauniin naisen saamisen enemmän statusta nostattavana kuin menestyneempi mies jonak ei tarvitse todistella niin paljon? Mutta ei voi yleistää kuitenkaan koska ihmisiä on kaikenlaisia.


      • pikkasen pinnallista

        Sehän olis kauheaa jos rakkaani lihoisi! Sitten sitä rakasta ei voisi enää rakastaa! Entä jos olisi ehtinyt mennä naimisiin? Avioero.


    • ex-läski

      Kuka tahansa voi lihoa eli se riski että kumppani lihoo on ihan jokaisen kohdalla sama. Ja kuten kerroin tuossa jo aiemmin, olen pitkän matkan käynyt tässä laihtumistaipaleella ja olen 100% varma etten liho uudelleen.

    • Naisena vastaavassa tilanteessa miehestä, joka on ollut hurjan ylipainoinen, niin eipä mua haittaa. Eipä mua haittaisi sekään, jos mieheni lihoisi reilusti siitä mitä nyt on. Luulen, että häntä itseä se haittaisi paljon enemmän lihavuuden tuomien oheisongelmien myötä.

      Hän on silti se sama ihminen johon olen tykästynyt ja se tykästyminen tulee sen ajatusmaailman kautta ihan etunenässä. olen huomannut, että mitä enempi itselle ikää tulee, sitä vähemmän enää välittäminen riippuu ulkoisista tekijöistä. Pääkopan sisältö nousee arvoon uskomattomaan. Niin paljon on hyvässä kuosissa olevia, mutta ihan helvetin tyhmiä ihmisiä tai pöljästi asioihin suhtautuvia, joita itse ei jaksa sietää kuin olosuhteiden pakosta. Joten paljon parempi, jos pääkopassa kaikki hyvin vaikka pinta oliskin rujompi.

    • .li9

      läski lihoo aina takaisin. Siksi en sorru salaläskeihin, jotka muka laihtuneet.

      • gjhgjhgjhgjhjh

        Läski voi laihtua pysyvästi, mutta sinä tulet olemaan keskimääräistä huomattavasti typerämpi koko ikäsi.


    • poikkkaaa009

      Ei kannata turhaan mitään vastata ,_TÄMÄ aloittaja keksii juttuja päästään .
      Kaikki etusivun jutut on anonymouksen ,katsokaa vaikka ja sieltä täältä keksitty mitä tahansa juttuja ja ikää parin kertaan tietenkin keksitty.

    • mukava5

      Ihanaa voopotin :)
      Mä rakastuin hoikkana likkana läskiin mieheen. Mulle tuli sairaus, jonka vuoksi lihoin useamman kymmenen kiloa. Olin läski minäkin, nyt tilanne korjaantunut ja olen saanut parikyt kiloo jo pois :) Miespä saikin painoa pois lähemmäs sata kiloa ja on nykyään hoikkaa poikaa, hoikempi kuin minä. Lihoamiset tai laihtumiset eivät ole vaikuttaneet sielunelämäämme mitenkään - rakastuimme alunperinkin sisimpään :) Elämässämme suurimmat haasteet ovat liittyneet ihan muihin asioihin, kuin ulkoisiin seikkoihin.

    • Petri999

      tämä on omalla kohdallani hyvinkin ajankohtainen aihe. Olen syvästi ihastunut naiseen, joka on aiemmin ollut aika pyöreä (reilu vuosi sitten). Olen vasta muutamia kuukausia "tuntenut" hänet ja myös tänä aikana hän on entisestään laihtunut.

      Hänen aiemman pyöreytensä sain selville vahingossa eräästä hänen vanhasta työpaikkakuvastaan, jonka näin verkossa. Pyöreydestään huolimatta hän näyttää myös siinä kuvassa syötävän söpöltä.

      Hänen aiemmalla pyöreydellään ei ole pienintäkään vaikutusta tunteisiini. Ei edes siinä tapauksessa, että hänen kroppansa pyöristyisi uudelleen. En sitä tietenkään toivo hänen terveytensä takia.

      Tällainen tapaus täältä.

      • anna kaikkien kukkia

        Minusta laihat ovat rumia. Miten paljon pyöreämpi ihminen saakaan kuulla törkeyksiä, sen osoittaa jo tämä palsta. Tuntuu että heillä ei ole ihmisarvoakaan, vaikka ovat usein näitä luuviuluja fiksumpia ja älykkäämpiä. En ymmärrä,mistä tällainen laihuuden ihannointi on päässyt valloilleen; se on luokkajakoa pahimmillaan. Ja mikä pakko se on mennä kertomaan miesystävälleen menneisyydestään, jos odotettavissa on, ettei miehen älykapasiteetti riitä tällaista ymmärtämään! Ja jos haluaa sietää noin tyhmää miestä vielä jatkossakin...


    • EL: ak:IM

      anonymous

      Toi on ihan perussettiä. Ne luulee alitajuntaisesti että menet joskus jojona takas lihavuuteen. Ei mimmitkään suhtaudu hyvin, jos joku sanoo olevansa parantuva alkoholisti. Tai vaikka entinen mummojen potkija. Hölmöähän se on. Mutta, human nature.

    • Einomies P.

      Minä en _oikeesti_ ymmärrä miksi pitää ravata kaiken maailman terapioissa sun muissa kissanristiäisissä jos haluaa esim. laihduttaa. Tietenkin vaikeahan se on toisen pääkopan sisälle mennä. Oma elämäni on hyvin mustavalkoista. Jos päätän jotain, teen sen. Ainoa pohdinta mitä pitää tehdä on se että onko ponnistelu saavutetun hyödyn arvoista. Siihen en tosin muiden mielipiteitä tarvitse. Jokainen on omillaan.

    • Julkinenhäpäisy

      Olen koko aikuisikäni taistellut ylipainoa vastaan. Olen huomannut, että itseään ei saa laihduttaa hengiltä, mutta syödä saa. Näin julkisen terveydenhuollon puolesta.
      Olin aluksi alipainoinen ja nyt sairaaloisen ylipainoinen. Vatsaani on tullut raskaus- eli venymäarpia jatkuvan lihomisen/laihtumisen myötä. Kaikki viihtyvät seurassani ja koen olevani kaunis, mutta vihaan liikkua ulkona koska olen läski. Uskon ettei kukaan mies halua olla kanssani koska mahani on ruma.

    • M 77kg

      Ehkä miehiä pelottaa paljon laihtuneessa naisessa se, että mitäs jos nainen joskus tulevaisuudessa plösähtää uudelleen ja lihoo takaisin ne kymmenet kilot. Lihavaankin naiseen voi totta kai ihastua ja rakastua, mutta jos ihastuu laihaan naiseen, niin ei ole aina niin helppoa pysyä ihastuneena, jos nainen lihoo muodottomaksi.

      Mutta painohan ei ole maailman vakavin asia. Siitä voi sentään puhua. Jos nainen on ollut lihava, niin ei taivas romahda sen takia, että hän jälleen lihoo. Toisin on asia esim. entisen narkkarin tai juopon kanssa. Katselin Enbusken show'ta. missä oli vieraana tämä laulaja Jippu ja hänen uusi miehensä, pelottavan näköinen linnakundi, joka on entinen kovien huumeiden käyttäjä ja odottaa jälleen uutta linnakeikkaa. Sitä katsellessa ei voinut välttyä ajatukselta, että tietääköhän tuo nainen, mihin ryhtyi, kun rupesi seurustelemaan vasta vuoden verran kuivilla olleen narkomaanin ja rikollisen kanssa. Jos narkkari ratkeaa uudelleen, niin se on aivan eri luokan tragedia kuin se, jos nainen lihoo uudelleen. Kaikki on suhteellista.

      • Eila Allah

        Niih,jos kaikkea verrattanee arabimaiden oloihin.


    • Olet selkeästi tapaillut vääriä miehiä,mennyt on mennyttä eikä muutenkaan koko saisi ratkaista,sellaiset miehet jotka puuttuvat menneisiin,olisi ehkä parempi että "oma käsi " hoitaa.

    • 16+4

      No joo, tossa on vähän se ongelma, että saa olla koko ajan varpaillaan, että milloin nainen lopettaa himourheilun ja ratkeaa taas mässäilemään. Normaalipainossa ei ole mitään hyvää, jos se äärimmäisellä kurinalaisuudella hankittua. Pitäisi olla luonnostaan hoikka, jotta on mahdollisuus säilyä hoikkana läpi elämän. Keski-ikäisenä naiset yleensä lopettavat liikunnan, aloittavat syömisen, leikkaavat hiuksensa lyhyeksi ja muuttuvat tätimäisiksi. Tämä on jokaisen miehen painajainen.

      • Miehet on nii TYHMIÄ

        Ja keski-ikäiset miehetkö sitten pysyvät poikamaisen raikkaina läpi koko elämän?


      • -totuus-
        Miehet on nii TYHMIÄ kirjoitti:

        Ja keski-ikäiset miehetkö sitten pysyvät poikamaisen raikkaina läpi koko elämän?

        Kyllä he pysyvät :)


      • Murback
        Miehet on nii TYHMIÄ kirjoitti:

        Ja keski-ikäiset miehetkö sitten pysyvät poikamaisen raikkaina läpi koko elämän?

        Hai sehän riippunee tietysti .Hmm.Viihdytysjoukoista.


      • kuntomies36
        Miehet on nii TYHMIÄ kirjoitti:

        Ja keski-ikäiset miehetkö sitten pysyvät poikamaisen raikkaina läpi koko elämän?

        "Ja keski-ikäiset miehetkö sitten pysyvät poikamaisen raikkaina läpi koko elämän?"

        Joo, yritän ainakin. Pyrin tähän tavoitteeseen voimaharjoittelun, lenkkeilyn ja järjellisen ruokavalion päihteettömyyden avulla.

        Tulen sitten kertomaan tuloksista tänne palstalle noin 20-25 vuoden päästä..


    • helppo selitys

      Tuo miesten reaktio on ihan normaali "varoitus" joka kertoo heille että tuo on nyt laiha mutta saattaa paisua taas lihavaksi. Ei sen ihmeemmästä ole kyse.

    • Hyvä ihminen

      Mitään vikaa, jos on mukava ja nätti tänäpäivänä! Naurettavaa!

    • Eipä tuo itseäni haittaisi, tietysti itse olen ollut hieman samanlaisessa tilanteessa itsekin, siis ollut runsaasti ylipainoinen ja pudottanut kymmeniä kiloja painoa, joten ymmärrystä ehkä löytyy hieman joitain miehiä enemmän.

    • Heteroäijä

      Ihmetyttää sellaiset ihmiset jotka eivät ymmärrä että menneisyyso on menneisyyttä. Ovatkohan itsekään aina olleet kuin alusta asti ohjelmoituja robotteja jotka ovat samanlaisia 7,17....67,77 ja 87 vuotiaina?

      • elä itsellesi

        Ei tarvitse olla mikään robotti,
        tervejärkiset ihmiset osaavat elää, liikkua ja syödä terveellisesti koko elämänsä.
        Oman, mieheni ja aikuisten lastemme elämänkokemuksen mukaan tämä on täysin mahdollista; elämästä voi nauttia syömättä itseään ylipainoiseksi.


      • terveystäti
        elä itsellesi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla mikään robotti,
        tervejärkiset ihmiset osaavat elää, liikkua ja syödä terveellisesti koko elämänsä.
        Oman, mieheni ja aikuisten lastemme elämänkokemuksen mukaan tämä on täysin mahdollista; elämästä voi nauttia syömättä itseään ylipainoiseksi.

        KUULEHAN TÄYDELLISYYS! On olemassa paljon ylipainoisia ihmisiä, joiden painoon vaikuttaa sairaus/sairaudet, lääkitys,perimä. Miksei tällaista huomioida ollenkaan, kun ihminen lytätään alimpaan helvettiin ulkonäkönsä takia. Sinunlaisesi "tervejärkiset ihmiset" ovat yleensä näitä, joilla paino ei edes nouse tai se putoaa helposti. Silloin on niin helppoa mollata pyöreämpiä ihmisiä ja saattaa heidän älynsäkin kyseenalaiseksi.


    • tik 4

      laihduin näin vanhempana 32 kg ja löysää jäi koska olin todella pitkään lihava. lääkärini sanoi että hän voisi suositella kelan maksamaan tukeen koska selätin myös diabeteksen...mutta eiköhän tässä lie olennaista että ei niin sanottua roikkuvaa rasvaa ole vaan kyllä minulta olisi viety nahkaa ja kiristetty samalla. en lähtenyt moiseen koska on ne vaatteet keksitty ja puolisi huolii tälläisenäkin. toi liittyi tähän roikkuvaan rasvaan.....ja miehet uskoakseni jotkut heistä pelkäävät että laihduttaneesta tulee taas lihava. jos tälläistä pelätään ensin jo niin he eivät ole tutustuneet luonteeseesi ja se on kyllä tärkein ihan ensin, muut juoskoon karkuun kun miettivät tulevaa.

    • hmmm.......

      Mun mielestä naisten on tosi vaikeaa käsittää sitä, että miehille on tosi tärkeää, että nainen on hoikka ja kaunis. Lihavuus on naisessa sama kuin miehessä työttömyys, alkoholismi, huono ulkonäkö, tyhmyys, koulutuksen ja sivistyksen puute yhteensä. Se on tosi huono juttu. Ei moni nainenkaan haluaa ex-alkoholistia. Aika moni mieskään haluaa ex-ylipainoista.

      • Miksi kertoa?

        Mitäs sitten jos nainen ei tunne tarpeelliseksi kertoa asiasta? Menette ehkä naimisiin, perustatte perheen ..?


      • AnnaSofia79

        Siis naiselle on tärkeää miehessä mm. älykkyys, koulutus, sivistys, työ ja se, että mies ei ole alkoholisti.

        Miehelle on tarkeää naisessa vain se, että tämä on hoikka ja kaunis.

        Aliarvioit miehiä aika rankasti.


      • 1+4
        AnnaSofia79 kirjoitti:

        Siis naiselle on tärkeää miehessä mm. älykkyys, koulutus, sivistys, työ ja se, että mies ei ole alkoholisti.

        Miehelle on tarkeää naisessa vain se, että tämä on hoikka ja kaunis.

        Aliarvioit miehiä aika rankasti.

        Tottakai mies haluaa naiselta muutakin (yleensä), mutta hoikkuuden ja kaunden puute on paljon pahempi kuin nuo kaikki luetellut miehen putteet yhteensä. Tämä siis naisille havainnollistamaan asian vakavuutta.

        Nainen saa paljon anteeksi luonteessaan, älykkyydessään ja käyttäytymisessään sillä, että on hoikka ja kaunis. Monille miehille nuo ovat täysin riittävät asiat.


      • ldkfgjldkfgldkf
        AnnaSofia79 kirjoitti:

        Siis naiselle on tärkeää miehessä mm. älykkyys, koulutus, sivistys, työ ja se, että mies ei ole alkoholisti.

        Miehelle on tarkeää naisessa vain se, että tämä on hoikka ja kaunis.

        Aliarvioit miehiä aika rankasti.

        Mies voi itse olla se koulutetumpi, sivistyneempi jne. Ei naisen tarvitse välttämättä sitä suhteessa olla.


      • AnnaSofia79
        ldkfgjldkfgldkf kirjoitti:

        Mies voi itse olla se koulutetumpi, sivistyneempi jne. Ei naisen tarvitse välttämättä sitä suhteessa olla.

        Kysehän ei ollut siitä, kumpi on on koulutetuMPI ja sivistyneeMPI, vaan siitä, että eiköhän koulutettu ja sivistynyt mies haluaisi naiseellaan jotain päässäkin liikkuvan. Mutta ehkä tunnen liian fiksuja miehiä.

        PS. Kaunis ja hoikka eivät ole sama asia.

        PS2. Olen normaalipainoinen nainen (koska tuo elopainonihan teitä teidän itsenne mukaan kiinnostaa enemmän kuin mikään, mitä minulla on sanottavaa).


      • herätys..
        1+4 kirjoitti:

        Tottakai mies haluaa naiselta muutakin (yleensä), mutta hoikkuuden ja kaunden puute on paljon pahempi kuin nuo kaikki luetellut miehen putteet yhteensä. Tämä siis naisille havainnollistamaan asian vakavuutta.

        Nainen saa paljon anteeksi luonteessaan, älykkyydessään ja käyttäytymisessään sillä, että on hoikka ja kaunis. Monille miehille nuo ovat täysin riittävät asiat.

        Älykkyyttä tarvitaan sitten kun kauneus ja hoikkuus on mennyt. Sinäkin vanhenet joskus.


      • bvbnghmjgh

        No jos katsoo ympäristöä niin kyllä siellä lihavia ja laihoja pariskuntia menee sikonsokin ja tykätäänkin toisista. Kyllä se eläminen näkyy monen miehen vyötäröllä ja löysyytenä , sitten on näitä kuivia ikuisen nuoruuden metsästäjiä jotka ovat kaameimpia...turhamaisia kuin mitkä vaikka ei aihetta ole. luulenpa, että terve mieli terveessä ruumiissa on miellyttävintä iäsät riippumatta, mutta koska elämme epätäydellisessä maailmassa kaikkea löytyy ja ehkä ymmärrystä kun oma ulkonäkö ei enää ole täydellinen :D


      • mies29veee
        AnnaSofia79 kirjoitti:

        Siis naiselle on tärkeää miehessä mm. älykkyys, koulutus, sivistys, työ ja se, että mies ei ole alkoholisti.

        Miehelle on tarkeää naisessa vain se, että tämä on hoikka ja kaunis.

        Aliarvioit miehiä aika rankasti.

        Sitä kyllä en ymmärrä miksi on ok jos nainen haluaa mieheltä pinnallisia ominaisuuksia kuten työ, koulutus tai ulkonäkö mutta, jos mies haluaa naiselta pinnallisia ominaisuuksia se ei ole ok?

        Ymmärrän työn merkityksen koska se vaikuttaa perhe-elämään, eli duunari tekee 7-15 töitä 8h 5kertaa viikossa kun taas liikemies / lääkäri voi 'joutua' tekemään ympäri pyöreätä päivää. Mutta tuon logiikan mukaan naisen luulisi suosivan miehiä joilla on vähän töitä / vastuuta työssä. Eikä tarvitse tuoda töitä kotiin.

        Esim. rakennusmiehillä (varsinkin nousukaudella) ja varastomiehillä on mahdollisuus MILLOIN tahansa nostaa kytkintä ja lähteä vaikka koko talveksi pois. Kyllä töitä löytyy sitten kun niitä haluaa tehdä. Koskee monia 'paska'hommia tekeviä ihmisiä.

        Koulutuksen merkitystä en ymmärrä ollenkaan, vain älykkyyden, yleis-sivistyksen ja sivistyneen joviaalin käytöksen. Siihen ei hankenin paperit vaikuta.


      • tasa-arvo ulkonäköön

        Jos näin on, niin en halua ikinä sitoa itseäni tuollaisiin tyhjäpäihin! Miksi miehet itse eivät sitten ole kauniita ja edustavia? Minä ainakaan en tunne monta hyvännäköistä ja vartaloista miestä ja kun näitä nyt täällä kuuntelee, niin ei älyssäkään taida olla paljoa kehumista. Kuka lapset sitten kantaa, synnyttää ja imettää.! Haluaisin nähdä nämä naisvartalo-addiktit-miehet sen jälkeen, kun ovat itse olleet raskaana, synnyttäneet ja imettäneet muutaman lapsen. Ehkä loppuisi tämä tyhjänpäiväinen volina täällä. Muuten - kaljut miehet ovat minusta tosi rumia, kumma vain, kun nykyisin lähes kaikki alkavat viimeistään keski-iässä kaljuuntua. Olisi kauhun paikka minulle, jos minun mieheltäni alkaisi lähteä hiukset päästä...


    • 435yg

      Miehet pelkäävät, että lihot helpommin takaisin niihin läskiaikojesi lukemiin. Sehän on yleisessä tiedossa, että naiset alkavat turpoamaan kun sormus saatu sormeen...Joten nyt kohdallasi kun läskihistoriaa omaat, niin miehillä on se pelko...

      Se on vähän sama kuin jos tietää, että joku tyyppi on ollut täysi alkoholisti joskus. Sitä sitten omaiset pelkäävät, että ratkeaakohan se taas juomaan, jos tulee pahoja elämäntilanteita. Läskistä kun puhutaan, niin sitä oikeasti lihoaa helpommin ku kerran on ollut läski. Ne rasvasolut kasvaa nyt helpommin ku ne on kerran venytetty isoksi. Lisäksi rasvasolujen määräkin on saattanut lisääntyä silloin kun olit tuhdimpi tyttöä. Rasvasolujen määrä taas ei ikinä pienene!

      Mutta silti...eiköhän kuitenkin suuri osa miehistä kelpuuta myös ex-läskin. Kyllä mä itsekin arvostaisin sellaista henkistä lujuutta, että on saanut karistettua kymmeniä kiloja läskiä pois!

    • fbebaebaergv

      Mä olen ollut sekä lihava, että hoikempi. Miehet haluaa hoikan ja urheilullisen naisen. Se on todistettu. Hoikempana, miehiä pörrää ympärillä ja lihavempana kukaan ei katsokaan. Tämä ei ole myöskään sitä, että silloin kun on tyytyväinen itseensä se näkyy ulospäin ja on kiinnostavampi. En usko siihen. En ole ollut yhtään sen onnellisempi laihempana.

      Olen mielestäni hyvännäköinen nainen jolla paksut pitkät kauniit hiukset. Luonteeltanikin olen hauska ja mukava tyyppi, mutta olen ylipainoinen. Oon päättänyt kuitenkin olla yksin, koska kuka tällaista läski haluaisi. Laihduttaminen on vaikeaa, koska joudun käyttämään lääkkeitä, mitkä hidastavat aineenvaihduntaa. Muutenkin en aio laihduttaa miesten takia. Itseni ja etenkin terveyden takia pitäisi, mutta motivaatio hukassa ainakin tällä hetkellä.

      Lisäksi tuntuu siltä, että aina jos yritän jonkun miehen kanssa jotain, niin tulee vaan paha mieli. Miksi pilata mielenterveyttään miesten takia. Jotenkin miehet ällöttää mua nykyään. Voi, kun voisi kääntyä lesboksi. Gaybaarissa mulla olisi ollut vientiä joka kerta...

      Huvittavinta oli, kun yksi mies tuli sanomaan mulle baarissa, itsekin hiukka ylipainoinen, että: "Jos olisit 20 kiloa laihempi oisit tosi kuuma pakkaus ja voisin iskeä sut". Menin niin hämilleni, etten osannut sanoa mitään. Miehet on sikoja. Piste.

      • *N*

        Tulin surulliseksi tämän lukemisesta. Itse olen myös ylipainoinen nainen ja miehiä on kyllä ollut aina ympärillä. Vähemmän itse asiassa silloin kun olin vähän päälle parikymppisenä reilusti hoikempi kuin nykyään. Silloin olin tosi epävarma ja ujo, ja näin jälkikäteen varmasti johtui siitä, etteivät miehet lähestyneet. Tai jos lähestyivät, juoksi pakoon / en tajunnut koko tilannetta. Ja nykyään pyörii ympärillä vain se yksi ihana oma mies. Mutta siihen näiden väliin mahtui vaihe, jossa vientiä oli paljonkin. Sekä yhdenyönjuttuja että vakavampia. Miehiä on monenlaisia, on sellaisiakin, jotka tykkää pyöreämmistä naisista. Ja kaikki tykkää siitä, että on sinut itsensä kanssa. Jospa sinäkin aloittaisit siitä. (Laihduttaminenkaan ei tietty olisi huono idea, sen terveyden takia, meikäläisellekään...)


      • arsi85

        kyllä toi pätee toisinkin päin.... ei meitä isompia miehiäkään nii kattella ku näit lihaskimppuja..... naiset juoksee karkuu ku näkee meitin vaik oonki va hiukka isompi.... no okei 182 pitkä ja saman verra kiloja ei varmaa oo ihan vaa hiukka.... mut niihä ne moni sanoo et kauneus on katsojan silmissä.... mulle ainakin sama minkä kokone ihminen tässä tapauksessa nainen on kuha vaa muuten synkkaa.... muutamankerran ittekseen tosin miettiny et ajattelispa muuttin immeiset samalla tavalla


    • fläski

      Ei sitä sit uskalla keneenkään rakastua, kuka vaan voi lihoa ja plösähtää kun vähän tulee ikää. Lapsien myötä monesta naisesta tulee muodottomia möykkyjä, tissit roikkuu, maha roikkuu, takapuoli leviää valtavaksi, ym. Kaikilta se paino ei sitten lähdekkään millään. Joillekkin ei jää yhtään ylimääräistä, mutta vaihdevuosi-iässä aika moni laihakin lihoo.
      Ihminen voi sairastua ja lihoo sen takia. Ja aika moni mieskin plösähtää ja lihoo vanhemmiten. Tulee polvi- ja muita nivelvaivoja ei siinä sit enää liikutakaan vaikka haluiskin.
      Ei olisi lihavia jos se olisi niin helppoa se laihdutus. Se on paljon elämäntilanteestakin kiinni jaksaako ajatella edes mitään painoaan, jos vaikka on v-mäinen puoliso tms.
      Kyllä niitä on paljon pareja toinen on ihan timmi ja toinen pyöreä, kaikkia ei paino haittaa.
      Jos on tollaisia miehiän joita ylipaino inhottaa niin tuskin joku hoikka fiksu nainen kauan noin pinnallista miestä katselee.
      Elämässä voi sattua mitä vaan ei kannata olla kovin nirso, pilkka osuu usein omaan nilkkaan.

    • lifemocker

      mitäs väliä tuolla on, jos ihokin on ennättänyt palautua! onhan se hatunnoston arvoinen suoritus JOS ei ole jättänyt mitään jälkiä henkisesti

    • Aivan oikein

      On 110% varmaa ja tieteellisestikin todistettua että lihot puolitoista kertaa entisiin mittoihisi kahden seuraavan vuoden aikana.

    • TOTUUSalkuperäiselle

      Kyllähän se pelottaa että nainen lihoaa entisiin mittoihinsa. Moni vielä tyhmänä jättää raskaus aikana liikunnan minimiin ja retkahtaa totaalisesti. Lapsen tulon jälkeen keksitään vaikka mitä tekosyitä ettei tarvitse liikuntaa harrastaa. Ei miehet halua mitään porsasta vaimoksi. Itse pidän huolta, että elämäni nainen on aina ollut urheilullinen ja elämäntapa, ei voisi olla liikkumatta ja syö terveellisesti, tietää ravinnon perusjutut. Olisi karmeaa joutua seurustelemaan lopun ikäänsä valaan kanssa, jonka kanssa on myös lapsia. :/ Mutta jokaisella on omat mielipiteensä, tämäkin kommentti saa muutaman pyöreän leidin raivon valtaan.

      • asiafaktaa

        raskauspahoinvointi, verenpaineen nousu tai lasku, raskausmyrkytyksen oireet, heittelevät sokeriarvot, väsymys, nestetasapainon heittelyt, raudanpuuteanemia, symfyysikivut (ankkakävelyä) ja selkäkivut selän asennon muutoksesta, raskauden luonnostaan tuoma vähintään 10-13 kilon paino ylöspäin, pissan lirahtelu, peräpukamat, suonikohjut, turvotukset, kömpelyys ison vatsan kanssa (sukkien saaminen jalkaan on jo suuri liikuntasuoritus), ison kohdun painaminen keuhkoihin, jolloin olo on joka hetki tukala, vauvan väärä asento, kohdunsuun pehmeys tai heikkous ja periaatteessa milloin vain se voi mennä kesken tai ryöpsähtää lapsivedet käsille tai alkaa synnytys.. Ja lähes nämä kaikki kuuluvat normaaliin raskauteen.

        Ala puhumaan asiafaktaa äläkä omia luulojasi niin sitten voidaan jatkaa samoilla spekseillä.
        ..nehän on vain tekosyitä, miehet urheilemaan kans tuollaisilla raskausoireilla 9kk, niin katsotaan vieläkö puhutaan tekosyistä.


      • bmi 22
        asiafaktaa kirjoitti:

        raskauspahoinvointi, verenpaineen nousu tai lasku, raskausmyrkytyksen oireet, heittelevät sokeriarvot, väsymys, nestetasapainon heittelyt, raudanpuuteanemia, symfyysikivut (ankkakävelyä) ja selkäkivut selän asennon muutoksesta, raskauden luonnostaan tuoma vähintään 10-13 kilon paino ylöspäin, pissan lirahtelu, peräpukamat, suonikohjut, turvotukset, kömpelyys ison vatsan kanssa (sukkien saaminen jalkaan on jo suuri liikuntasuoritus), ison kohdun painaminen keuhkoihin, jolloin olo on joka hetki tukala, vauvan väärä asento, kohdunsuun pehmeys tai heikkous ja periaatteessa milloin vain se voi mennä kesken tai ryöpsähtää lapsivedet käsille tai alkaa synnytys.. Ja lähes nämä kaikki kuuluvat normaaliin raskauteen.

        Ala puhumaan asiafaktaa äläkä omia luulojasi niin sitten voidaan jatkaa samoilla spekseillä.
        ..nehän on vain tekosyitä, miehet urheilemaan kans tuollaisilla raskausoireilla 9kk, niin katsotaan vieläkö puhutaan tekosyistä.

        asiafaktalle,
        Lapsiasi et voi syyllistää ylipainostasi!
        Mulla oli kaikissa kolmessa raskaudessa ongelmia; milloin keskenmenoriski, milloin alkava raskausmyrkytys eli vuodelepoa loppuviikot. Paino nousi aina reilusti yli 20 kg.
        Silti imetysaikojen jälkeen (imettäessä ei kannata laihduttaa, rasvakudokseen kertyneet lisäaineet erittyvät äidinmaitoon) treenasin itseni kuntoon.
        Ei roiku mikään, rinnat luonnollisesti vähän. Syvien vatsalihasten treenin voi aloittaa jo synnytyksen jälkeen.


    • hymy

      Minkä takia täytyy puhua vanhoista läskeistäsi. Ole onnellinen että olet nyt timmi ja pysyt siinä. Saat seuraa ja unohdat menneet. Ei kaikkea tarvitse paljastaa. Nyt on hyvä ja elät onnellisena. Ole oma iloinen itsesi. Nauti uudesta olostasi.

    • hmmmmmph

      miten suhtaudut ex-läskiin naiseen? koko kysymyskin on typerää typerämpi...

    • niinjootaas6

      provo, feikki.
      emme me miehet noin ajattele. elämme preesensissä, toisin kuin te naiset.

    • Kertomatta parempi

      Sinä olet upea. Muista se. Miehetkin yrittävät aina mollata jos mollaamisen aihetta ilmaantuu.

      Minusta sinun ei kannata kertoa ainakaan heti tai ehkä ei ikinä. Koska sinä olet päässyt niistä kiloista pois ja olet hoikka.

      Jos, joskus tulee tarve siihen purkautumiseen ylikilojen lähtemiseen, kannattaa unohtaa kertominen.

      Ei miehet halua kuulla sitä!

    •  alfauros

      Miehet ei taho lisääntyä huonogeenisen naisen kanssa.

    • Luulisin että

      Lihoisit kohta entisellesi, enkä uskaltaisi alkaa kanssasi mihinkään.

    • ex-läski

      Paljon on tullut kommentteja suuntaan ja toiseen, kiitos niistä!

      Tosiasiahan on se, että tietyllä tavalla sitä vähän häpeää omaa läskihistoriaansa, kun on ollut kymmeniä kiloja ylipainoinen niin eihän se mikään ylpeyden aihe totta tosiaankaan ole. Ja en osaa antaa vastausta siihen, miksi päästin itseni lihomaan niin isoksi. Teoreettinen selityshän on toki että söin enemmän kuin kulutin mutta en siis osaa antaa selitystä siihen, miksi periaatteessa ihan fiksu ja tiedostava ihminen päästää itsensä hengenvaarallisen lihavaksi? Omassa elämässäni kaikki palikat olivat ns, kasassa lihavanakin, eli hyvä koulutus ja duuni, paljon kavereita, perusterveys (vielä) tallella, hyvät suhteet perheeseen ja läheisiin, omistusasunto jne. Eli en suinkaan ollut mikään säälittävä reppana. Terapian kautta sitten löytyi kuitenkin tiettyjä mielen lukkoja, jotka piti avata ennenkun tosissaan päästin irti läskistä.

      Uskoisin että samalla määrätietoisuudella millä olin hoitanut myös muita elämäni palikoita sain viimein hoidettua pois myös ylipaino-ongelmani, mutta se vaati PALJON henkistä työtä. Jos ihminen laihtuu (tai lihoo) kymmeniä kiloja, se vaikuttaa hyvin paljon myös pääkoppaan. Muutos on suuri ja siinä ei meinaa pysyä pää aina mukana, siksi monet laihduttaneet lihovatkin helposti takaisin, koska eivät vaan osaa olla uuden olemuksensa kanssa. Tai sitten pelätään takaisin lihomista niin paljon että homma menee syömisen kanssa skitsoiluksi ja lopulta siitä pelosta tuleekin itseään toteuttava skenaario. Eli lihotaan takaisin. Uskokaa mua, been there, done that. Ensimmäinen askel pysyvässä painon pudottamisessa onkin dieettiajattelun hylkääminen, eli ei olla millään dieetillä vaan että säännöllinen, monipuolinen ja ennenkaikkea kohtuullinen syöminen ja ravinto liikunta ovat osa jokapäiväistä elämää hautaan saakka. Tuollaisella asenteella ne kilot ainakin minulta lähtivät ja myös pysyvät poissa, jos tuota toteuttaa jokapäivisessä elämässä niin ei tarvitse pelätä lihomista.

      Meni vähän aiheen vierestä mutta summa summarum, olen päättänyt että en enää kerro uusille tuttavuuksille läskihistoriastani kuin vasta sitten, kun koen sen ns. "turvalliseksi". Olen paljon muutakin kuin ex-läski, joten tutustukoot ensin siihen sisäiseen minuun ennenkun alan kertomaan "synkästä" läskihistoriastani. Ne jotka eivät sitä voi hyväksyä, saavat mennä.

    • KaunoTarTää

      Älä välitä, miehet ovat pellejä tai tonttuja tai sitten kuolleet, elleivät ole varattuja! Pyh.

    • mr 69

      se on verrattavissa raitistuneeseen juoppoon josta ajatellaan että kerran juoppo on aina juoppo

    • ota uusi

      Mitä helvatun väliä sillä on miltä on joskus aikoinaan näyttänyt, jos nyt näyttää toiselta. Voihan raskaana olevia naisiakin sanoa lihaviksi, sillä kyllä siinä muutama lisäkilonen tulee. Aivan naurattavaa edes ottaa puheeksi moinen asia, ja aloittaja ei ole miettinyt miltä tällainen ajattelu voi jostakin lukijasta tuntua. Tämä on vain poikkeustapaus kaikkien joukossa, ei yleinen totuus asenteesta. Ota uusi mies.

    • Todella pinnalista voi jotkut olla,tosi hienoa että oot saanut tehtyä ison ja raskaan urakan,ei mua ainakaan haittaa että millainen ihminen on ollut tai on liikaa pinnalisia ihmisiä on.Eiks se näin mee että ulko kuorella ei ole mitään väliä jos sisältö on kultaa ;)

    • 5+15

      Kaikki ääripäät saa ihmiset varpailleen. Itse olin teininä, yli 10v sitten, anorektikko. Tästä kun uudelle potentiaaliselle miesystävälle kertoo (en tosin enää kerro!), alkaa se jokaisen suupalan kyttäys ja lisäannoksen/ jälkiruokien tuputtaminen, vaikka olen nykyään ihan normaalipainoinen. Enkä todellakaan enää ihaile heroin chic-vartalomallia saati haluaisi itse näyttää siltä. Joistain asioista ei vain yksinkertaisesti kannata sanoa mitään, antaa ihmisten kohdella sellaisena kuin olet juuri nyt eikä sellaisena millainen olit ja mikskä ne pelkää sun taas muuttuvan.

    • Lihava minäkin

      Huh mitä keskustelua! Erityisesti tuo kommentti, jossa kumppanilta vaadittiin terveyttä! Miten voi taata olevansa aina terve ja pysyvänsä terveenä? Ei taida olla kyseessä asia, jonka ihminen voi itse päättää. Jokainen taatusti haluaisi olla terveyden perikuva, jos asia olisi niin yksinkertainen ja ihmisen itsensä päätettävissä.

      • xzcxzczxx

        Äärimmäisen kylmä ja laskelmoiva elämänkatsomus. Ylipainon ja sairaan mielen yhdistäminen on perusteeton väite.


      • Sairas...

        Et ole selvästi koskaan rakastanut, jos olisit valmis lähtemään toisen sairauden vuoksi.


      • hsdhdas

        Kertoo jotain sun kommenteistasi, kun olet kova poika niitä poistelemaan. Eli kirjoitat ensin ja sitten mietit ja häpeät kirjoitustasi ja poistat sen. .......

        Muuten sinun juttujasi en ala kommentoimaan, koska kirjoitat ihan puppua.


    • hohhoiijjjjjj

      Itse olen laihduttanut kanssa ja olen todella hoikka, olen myös treenannut salilla ja mulla on lihastakin, ei mitään löysää ihoa. Silti sama homma, menneisyyden lihavuus haittaa? Mitä sitten vaikka joskus oiskin ollu lihava? Ei se tarkoita ettei kykenis elämäntapamuutokseen, yhtälailla voi nuoruutensa hoikkanakin viettänyt ihminen vanhemmiten pulskistua, toisinkuin se joka tähtää pysyvään muutokseen. Hohhoijaa miehet...

    • mies32

      Ei sillä varsinaisesti olisi mitään merkitystä. Tietysti mielessä kävisi, että lapsena läski lihoaa helposti aikuisena uudelleen. Mutta ehkä tämä pelko ei suhdetta kaataisi.
      Toisaalta kertoisi mielenlujuudesta, mikä on plussaa. Mutta toisaalta menisikö noin lujatahtoinen nainen jo yli oman lujatahtoisuuteni ja siksi emme sopisi yhteen?

      No kuitenkin, en noiden syiden takia ketään dumppaisi jos muuten sitä kemiaa olisi. Aika naurettavalta tuntuu, että joku miettii sitä miltä kumppani on näyttänyt 5v sitten. Onpa ainakin palstan ihanteiden mukainen vähemmän kokenut nainen todennäköisemmin jos ei kerran ole ennen kenellekään kelvannutkaan..

    • Vedätystä

      Juttuhan on siinä, että entinen lihava lihoo helposti takasin, kun sipsit ja karkit kuitenkin aina edelleen maistuisi, mutta itsekuri toimii kun joku pitäisi saada koukkuun niinsanoaksemme. Kun joku kumppani löytyy jätetään samantien lössiksi itsekuri ja lihotaan heti. Sen takia äijät on varuillaan. ote lipsuu heti kun jonkun saa koukkuun.

      • ÄLLITÄLLI

        "Vedätystä". Luepa minun kirjoitukseni tuolta vähän jäljempää. Saat vastauksen, kuin on.


    • dfghdfghdfgh

      Minua ei liikuttais pätkääkään vaikka tyttöystäväni lihoisi, olispahan pehmosempi halittava.

    • diidaaduu

      JOTAIN VÄLIÄ. Mua kiinnostaa paljon enemmän mistä saan työn ja leivän suuhuni. Toivon että säki mietit semmosia ennemmin ku paksuuttas tai ex-paksuuttas. Ite oon kaunis ku mikä mutta ei todellaka oo aikaa ettii jotain äijän räikälettä. Se ottaa mut ite jos ottaa :)

      • gfgfhgghhgm

        Hirvittävän pinnallisia juttuja täällä ja aivan varmasti täältä saa kaikkein pipäisimmät vastaukset :D


    • Dragon.

      Onko sulla minkälaiset mitat tällähetkellä?
      Moni ex satakilonen pitää itseään timminä ja urheilullisena kun painaa sen 80kg.

      • Anteeksi?

        Mitä vikaa on 80kg:ssa? :D


      • Tyyli, ei tunne

        Onko itselläs minkälaiset mitat tällähetkellä? En nyt kysy sitä nakin mittaa hiusuissas, kun sillä tuskin leveilemään pääset. Karmeita noi pienikulliset, alle 80 kiloiset "miehet". Käy enemmän salilla, ehkä sitten joskus komea ulkonäkö kompensoi ja prinssinakki jää huomaamatta.


      • Dragon.
        Tyyli, ei tunne kirjoitti:

        Onko itselläs minkälaiset mitat tällähetkellä? En nyt kysy sitä nakin mittaa hiusuissas, kun sillä tuskin leveilemään pääset. Karmeita noi pienikulliset, alle 80 kiloiset "miehet". Käy enemmän salilla, ehkä sitten joskus komea ulkonäkö kompensoi ja prinssinakki jää huomaamatta.

        Niimpä niin, läskit vetää herneet nenään. 80kg on edelleen läski possu. 25kg edelleen kuraa kropassa.


    • entinen pullukka

      Kuinka aikaisessa vaiheessa oot tuota alkanut miehille selittään? Koska se ei kuulosta asialta, jota kerrotaan ensitapaamisilla. Itsekin säikähtäisin. Saahan saavutuksestaan ylpeä olla, mutta ei tarvitse jokaiselta tapaamaltaan ihmiseltä kerätä jotain sääli-/itsetuntopisteitä.

      Ja tuohon ylempänä menevään "hyi läski" -keskusteluun, itse olen tällä hetkellä normaalin ja ylipainon häilyvällä rajalla oleva 30v nainen, vielä kaksi vuotta sitten painoin 30kg enemmän. Jännä, kun silloinkin riitti perään katsojia, ihan kadullakin eikä vain baareissa. Olen joskus ollut koulukiusattu, että tiedän kyllä katseista milloin ne on pilkallisia ja millon ei ;) Isoimpinakaan aikoina ei ollut. Ehkä se on siitä kiinni, miten kilonsa kantaa. Ei ole paljoakaan eroa siinä vaiheessa onko hoikka vai lihava jos ei hoida itseään.

    • mummoni sanoi aina

      Kyllä pekoni on pekoni vaikka sen voissa paistaisi.

    • tiedä häntä

      No ei kyllä meikäläistä hetkauttaisi vaikka olisi entinen sumopainija. Toisaalta on kyllä vähän huvittavaa lukea miesten treffi-ilmoituksia, jossa ihannekumppani on 100-250 cm pitkä ja 30-300kg painava. Onko se nyt sitten kuitenkaan niin kiva jos oma kumppani (nainen tai mies) on siinä kunnossa että täyttää julkisessa kulkuvälineessä kaksi istuinta?

      Tässä vähän parodiointia.

      http://www.youtube.com/watch?v=AvOzS-shy3I

    • 1EKr

      Ei paljon taida olla iloa tuosta hoikasta ja kauniista vartalosta, jos tänne täytyy tulla kehuja kalastelemaan. Miks piittaat muutaman idarin mielipiteistä, jos oot niin kaunis ja tasapainoinen?

    • ----------

      Laihdutin myös parikymmentä kiloa. Oon saanut tälläistä palautetta: "Tosi kova saavutus!", "Oliko se vaikeaa?" (OLI), "Onko sulla antaa mitään vinkkejä?" Mulle ei myöskään jäänyt mitään roikkuvaa, mutta naama rypistyi ihan älyttömästi..

      • ----------------

        Aloittajalle haluaisin vielä sanoa -ole YLPEÄ itsestäsi! Täällä sua haukkuu ne, jotka eivät itse ole onnistuneet. Jos joku mies näkee vaivaa asiasta, niin ei se ole sun rakkauden arvoinen.


    • ÄLLITÄLLI

      Onpa outoa. Kyllä (itsekin) laihtuneena mietin sitä, että ei enää ikinä takasin entisiin mittoihin. Vaikka vähän tuleekin lisää, on helppo ottaa stoppia. On se mukavampi pudottaa 2 kg kuin 20. Omalla kohdalla "laihis" onnistui täysin huomaamatta ns siinä sivussa muun elämäntilanteen ollessa sekaisin. Onnekseni en ole tyyppiä "syön suruuni". Eipä ole ikinä tullut tuollainen ajatus edes mieleeni.

    • 2+3

      Mun mielestä lupaus laihuuden jatkumisesta on siinä mielessä korni, että se on todella epäuskottava. Alkoholisti on aina alkoholisti. Huumeidenkäyttäjä huumeidenkäyttäjä. Ruokariippuvainen aina ruokariippuvainen, vaikka saisikin parannettua tapansa.

      Naisen elämässä on kuitenkin paljon asioita, kuten lasten hankinta, avioliitto... Voi olla taloudellisesti raskasta. Itsellä on kokemusta kolmesta naisesta, ja kaikki ovat reagoineet vaikeisiin asioihin lihomalla vielä sen päälle, mitä avioliitto on tuonut kiloja tullessaan. Se hoikka ja timmi nainen häviää todella helposti avioliiton myötä. On jännä sana tuo papin Amen, kun sillä on sellaiset vaikutukset.

      Mun mielestä ei kannata käsi sydämellä vannoa pysyvänsä laihana. Elämäntilanteet ovat epävarmoja, ja naiset erityisesti reagoivat niin hyviin kuin huonoihin asioihin lihomalla.

    • 2019

      Koska usein on niin, että monet lihoo uudelleen ja korkojen kera. Tämän
      vuoksi jotkut kokee ex lihavan aina lihavana.

      Minä aloitin elämänmittaisen ruokaremontin n.7 vuotta sitten ja paino tippui
      pikkuhiljaa ilman näläntunnetta. Olen säilyttänyt painoni, mutta koskapa en olllut/ole millään ns. dieetillä, niin sitä repsahdusta vanhoihin tapohin ei silleen
      tule.

      Kaikki dieetit on siinämielessä tuhoontuomittuja, että niitä ei voi noudattaa,
      koko elämäänsä. Ystäväni skarppasi sairaalaan itsensä, kun mässäsi lihalla
      ja pekonilla. Sydän se ei kestä mitä vain.

    • -henccaz8

      Ketjun aloittajan tekstiin:

      Olisi hyvä tietää millaisessa porukassa liikut, eli mistä noin pinnallisia miehiä olet tavannut. Missä on sinun itsekunnioituksesi? Jos olet kovan vaivan nähnyt ja laihduttanut kymmeniä kiloja, niin oletko todella henkisesti yhä niin alhaalla, että alennut miettimään joidenkin vastakkaista sukupuolta edustavien pinnallisten "miesten" mielipiteitä sinusta, ja vain vartalosi perusteella?

      Nyt nainen: lopeta! Me olemme kaikki erilaisia kokonnaisuuksia omine lahjoinemme ja omine puutteinemme.
      Sinä olet oma yksilösi, sinuna itsenäsi!
      Lopeta tuo paskanjauhaminen ja inhottava, alisteinen asenteesi ja tajua edes perus sekat: sinulla on oikeus olla onnellinen sellaisena kuin sinä olet, lihavana, entisenä lihavana, laihana,entisenä laihana, pyöreäkasvoisena, luisevakasvoisena, tummana, violettina, vaaleana, .... Jos et itse saa omaa itsetuntoasikaan kuntoon, on sinun turha kovin ruusuista tulevaisuutta mahdollisessa parisuhteessa itsellesi povata. ...ja siinä ei ulkonäöt paljon paina.

    • Kiinnostunut

      Heippa. Voiko tuo olla edes totta. Mitä helvettii sen on väliä mitä joskus on ollut jos nyt olet hoikka. Mutta ei saa olla liian hoikka en ainakaan Mä sillon tykkää. Pikkasen pitää kyllä olla jotain mistä kiinni tarttuu. Annat vaan niitten mennä kenelle et kelpaa. Lähetä Mulle puh.nro:si niin olen kiinnostunut.

    • varovaisia...

      Ehkä miehet pelkää että lihot uudelleen takaisin samoihin mittoihin joissa jo olit...Näinhän useimmille laihduttajille ennenpitkää yleensä käy..::)))

    • Yetska

      Miksi pitää kailottaa niistä läskeistä? Onko niistä pois pääseminen joku meriitti?

    • No hard feelings

      Kyllä se entinen lihavuus näkyy yleensä rakenteessa, paksut selluliittiset reidet ja pakarat, toisaalta kropan luusto voi tuntua ylisuurelta muuhun massaan nähden taikka pää liian isolta.
      Ehkä myös liikkumisessa ja olemuksessaa on tallella se liikalihavuden aikainen kömpelys taikka suuri massa.

      • WTF???!!!

        "kropan luusto voi tuntua ylisuurelta muuhun massaan nähden taikka pää liian isolta. "

        Siis mitä vittua?????!!!

        Selluliitti ei ole lihavuudesta tai hoikkuudesta riippuvainen asia. Monilla aina hoikkana olleillakin on selluliittia. Luusto ei muutu miksikään painonvaihteluiden vuoksi ja mahdollinen kompelyys ja oman kehon hahmottamiskyky ja koordinaatio palautuu sen nykyisen koon mukaiseksi aika pian laihtumisen jälkeen. Hetken toki vie tottua siihen uuteen olemukseen etenkin jos painon lasku on ollut hyvin nopeaa.

        Täyttä sontaa koko kommettisi.


    • .....mmm....

      Ongelma ei ole sinussa, vaan miehissä,,,itse olen mies, joka on laihtunut 8 kiloa vuodessa.

    • Ajatus vain

      Uskoisin, että miehet pelkäävät ajatusta vakiutua naisen kanssa joka joskus on ollut lihava, koska pelkäävät ylipainon palaavan parisuhteen aikana.

    • Ei vaikuta

      Suhtaudun kuten muihinkin ihmisiin. Persoonallisuuden mukaan määräytyy, kiinnostunko vai enkö kiinnostu.

    • Menneisyys

      Älä kerro jos asia ei ole sulle niin tärkeä ettet voi olla kertomatta.
      Kuitenkin jos kerrot, niin täyspäinen mies on vain mielissään eikä ala kuvittelemaan, että olet pian taas entisissä mitoissasi.
      Eihän sitä muutenkaan tarvi elämäänsä selittää jos ei halua.
      Ei vois vähempää kiinnostaa kun joku tilittää vaikeata avioeroansa eikä keskity henkilöön, jonka kanssa on treffeillä.

    • ikuisesti olet plösö

      Onhan se näin että kerran läski aina läski ja jos joskus olet päästänyt itsesi talipalloksi miksi sitten et uudelleen. luonteesta se johtuu jos ei aina ole pitänyt itsestäään huolta. vähän niinkuinj kerran lyöt niin helpompi lyödä toistamiseen. sinuna pitäisin asian itselläsi ja läskit pois.

    • Entäs jos näin

      http://www.paparazzi.fi/files/pprz/paparazziwomen2/ninja24.jpg

      http://images58.fotki.com/v612/photos/8/840332/3174422/ycfdxvc-vi.jpg

      http://www.himforfans.de/assets/images/ninja1.jpg

      http://www.himmania.com/images/faq/Ninja Sarasalo.jpg

      http://images15.fotki.com/v588/photos/8/840332/3174422/nbvnb-vi.jpg

      http://himfun.ru/images/7126.jpg

      http://static.iltalehti.fi/mallit/ninja3_1306JID_mp.jpg

      Entä jos nainen on ennen aina ollut äärettömän hoikka ja myöhemmin onkin lihava? Yläpuolella kuvissa sama nainen ennen hoikkana ja alapuolella sama nainen myöhemmin lihavana. Veikkaan kuvien välille painoeroa n. 50kg. Eli ennen 50-55kg ja nykyään 100-105kg.
      Onko nykyinen lihava taattu tuleva hoikka, jos on ennen aina ollut hoikka?
      Kuvissa suomalainen entinen huippumallimme Ninja Sarasalo.
      Itse uskon hänen tulevan laihtumaan. Jos ei jo ole laihtunut?

      http://static.iltalehti.fi/viihde/ninja050309PP_vi.jpg

      http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/viihde/555_px_leveat_kuvat/06/739472.jpg

      http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/viihde/1024px_x_614_px_kuvat_uudet/04/1124867-max555x555.jpg

      http://static.iltalehti.fi/popstars/energia1MH_ps.jpg
      http://2.bp.blogspot.com/_Itf_EL9yloM/TFa9DAMxvDI/AAAAAAAAAJQ/lWNol5FbO44/s1600/L1110971_1.JPG

    • vcxvcxxc

      Minun on aika vaikea uskoa, että entinen sairaalloinen lihavuus ei näkyisi nykyään ilman vaatteita.

    • provo.pervo. .

      Öö miksi puhut miehistä? Yleistät... se jo viittaa joko provoon tai sitten sulla vaan on jääny traumoja, olet kiusattu tai jotain... onko itse tunto ongelmia?

      Sun kannattaa miettiä mitkä asiat oikeesti kuuluu kellekään, ja mitkä on sun omia yksityisiä asioita, vedä rajat ja ymmärrä että joo sulla on kyllä oikeus omiin 'oivalluksiin' mutta ne ei aina ole kohtuullisia ja ovat yliampuvia eli provoja, ja siksi sut otetaan tälläkin palstalla provona.

    • Nykyinen hoikkis

      Olen ollut reilusti ylipainoinen itse nuorempana myös mutta saanut sen painon laihdutettua ja ylläpidettyä itseni normaalipainossa jo useamman vuoden. Minä en salaa entistä ylipainoani, vaan pikemminkin haluan karsia ääliöt ympäriltäni jo heti alussa kertomalla siitä.

      En tule ikinä huolimaan miestä joka ilmaisee edes sivumennen inhoavansa ylipainoisia tai puhuu halveksuvaan sävyyn muista jotka ovat liikalihavia. Enkä tee sitä siksi että aikoisin koskaan enää lipsua takaisin entiseen tilanteeseeni mikäli itselläni on asiaan mitään vaikutusmahdollisuuksia, vaan siksi että en todellakaan tahdo tuntea yhtäkään niin ala-arvoista miestä joka määrittelee ihmisarvon pelkän ulkonäön perusteella ja on niin pinnallinen tollo.

      Mieltymyksiä on tietysti jokaisella mutta sellainen tunnekylmyys missä osataan arvostaa muita vain jos he ovat tietyn näköisiä ja kokoisia ja halveksutaan tai vähätellään niitä jotka eivät omia haavekuvia täytä on jo paha luonnevika.
      Miehiä on kyllä pyörinyt ympärillä nyt enemmän kuin ylipainoisena ollessani mutta ikävä kyllä he ovat nyt hoikkana ollessani juuri niitä joita tahdon vältää kuin ruttoa ja joiden arvomaailma perustuu pelkkiin pinnallisiin asioihin.

      Jos mies on luonteeltaan sellainen että hän ajattelisi minusta tai muistakaan vähemmän ja ei kykenisi enää rakastamaan yhtä paljon jos ulkonäköni olisi erilainen kuin nyt niin en tee sellaisella turhakkeella mitään. Jokaisen ulkonäkö kun rapistuu ja muuttuu elämän aikana aina jollain tavoin ja vaikka ei kyseessä olisi lihominen niin koskaan ei voi tietää vaikka saisi jonkin onnettomuuden seurakuksena ruman arven tai ryppyyntyisi tai kaljuunt5uisi tai jotain varhain ja en tosiaankaan tahdo sellaista ihmistä rinnalleni jonka kanssa tarvitsisi pelätä jättämistä koko loppu ikäni jos en enää vastaisikaan hänen ihanteitaan ulkoisesti.

      En kaipaa lihavana olostani kuin yhtä asiaa ja se on se millaiset miehet enemmän minua lähestyivät silloin. He kiinnostuivat, arvostivat ja rakastivat minua oikeista syistä ja paljon syvällisemmin kuin minusta kiinnostuvat miehet nyt. Luonteeni ja ajatukseni elämästä olivat heille se ykkösasia. He eivät rakastuneet minuun siksi miltä näytin vaan siitäkin huolimatta. He eivät olleet mitään lihavien fanittajia tai fetistejä mutta näkivät minussa ihmisen, kauneutta ja hyvää kaikkien pinnallisten seikkojen ohi ja olin heille arvokas riippumatta siitä miltä näytin ja sellaisen miehen tahdon nytkin. Jokaisen sellaisen miehen potkaisin elämästäni jotka kiinnostuivat ja ihastuivat minuun vasta laihduttuani ja joille en kelvannut tuntiessani heidät lihavana.

      Aloittajalle sanoisin että sinäkin ansaitset paremman miehen kuin sellaisen pinnallisen tomppelin jonka rakkaus perustuu vain siihen minkä painoinen tai näköinen olet eli ole iloinen että sait niistä miehistä selville asian jo varhaisessa vaiheessa etkä haaskannut aikaasi ja tunteitasi turhaan suhteeseen jolla ei tulevaisuutta pitemmän päälle kuitenkaan. Pysytpä loppu elämäsi hoikkana tai lihotko niin etsi sellainen mies joka rakastaa sinun sisintäsi riippumatta siitä miltä näytät. Vähempään ei kannata tyytyä.

      • habla.

        Ei ole olemassa mitään sellaista nais ihannetta kuin pelkkä ulkonäkö, tai pelkkä luonne parisuhteessa.
        Kyllä naiselta vaaditaan tiettyä ulkonäköä ja hyvää luonnetta parisuhteeseen pääsemiseksi tietyn tasoisen miehen kanssa. Ei riitä, että sulla on pelkkä luonne tai pelkkä ulkonäkö, niinkun annat ymmärtää. Kyllä sitä omaa kroppaansa kannattaa hoitaa edelleen. Ihmnen on kokonaisuus edelleen. Nämä ylipainoisten marttyyrien paskapuheet eivät muuta totuuksia edelleenkään.
        Huomaan, et sulle on jääny pahat traumat lihavuudestasi..


      • Nykyinen hoikkis
        habla. kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään sellaista nais ihannetta kuin pelkkä ulkonäkö, tai pelkkä luonne parisuhteessa.
        Kyllä naiselta vaaditaan tiettyä ulkonäköä ja hyvää luonnetta parisuhteeseen pääsemiseksi tietyn tasoisen miehen kanssa. Ei riitä, että sulla on pelkkä luonne tai pelkkä ulkonäkö, niinkun annat ymmärtää. Kyllä sitä omaa kroppaansa kannattaa hoitaa edelleen. Ihmnen on kokonaisuus edelleen. Nämä ylipainoisten marttyyrien paskapuheet eivät muuta totuuksia edelleenkään.
        Huomaan, et sulle on jääny pahat traumat lihavuudestasi..

        Huomaa että sinä olet juuri niitä miehiä joita en kelpuuttaisi minkään painoisena ja joita tahdon välttää. Juuri nämä tasoajattelijat ovat niitä tomppeleita joiden koko arvomaailma sisältyy pinnallisiin seikkoihin. Minun traumani liittyvät enemmänkin nyt hoikkana kokemiini asioihin mutta hienoa että pystyt tekemään noin kaikenkattavan analyysin minusta yhden kommentin perusteella. Sinun kommenttisi sen sijaan kertoi minulle kaiken mitä tahdon sinusta edes tietää. En lähde siis arvioimaan sinua sen enempää muilta osin sillä paljastit itsestäsi jo niin ison turn offin että sitä ei minulle kompensoisi mikään muu asia kuitenkaan mitä mahdollisesti olet. Vaadi sinä tiettyä ulkonäköä naiselta aivan rauhassa, se ei ole minulta pois kun en kaltaisistasi pinnallisista hölmöistä ole kiinnostunut kuitenkaan. Have a nice life. Sinunlaisiin ei tätä kommenttia enemmän kannata haaskata aikaansa.


      • habla.
        Nykyinen hoikkis kirjoitti:

        Huomaa että sinä olet juuri niitä miehiä joita en kelpuuttaisi minkään painoisena ja joita tahdon välttää. Juuri nämä tasoajattelijat ovat niitä tomppeleita joiden koko arvomaailma sisältyy pinnallisiin seikkoihin. Minun traumani liittyvät enemmänkin nyt hoikkana kokemiini asioihin mutta hienoa että pystyt tekemään noin kaikenkattavan analyysin minusta yhden kommentin perusteella. Sinun kommenttisi sen sijaan kertoi minulle kaiken mitä tahdon sinusta edes tietää. En lähde siis arvioimaan sinua sen enempää muilta osin sillä paljastit itsestäsi jo niin ison turn offin että sitä ei minulle kompensoisi mikään muu asia kuitenkaan mitä mahdollisesti olet. Vaadi sinä tiettyä ulkonäköä naiselta aivan rauhassa, se ei ole minulta pois kun en kaltaisistasi pinnallisista hölmöistä ole kiinnostunut kuitenkaan. Have a nice life. Sinunlaisiin ei tätä kommenttia enemmän kannata haaskata aikaansa.

        Kyllähän tuosta nyt katkeruus paistaa läpi hyvinkin etäälle. Pääsääntöisesti ihmiset hakevat vertaistaan kaveria = Tasoistaan kaveria. Ei nämä faktat mussuttamalla tästä miksikään muutu.


      • Sisälukutaito?
        habla. kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään sellaista nais ihannetta kuin pelkkä ulkonäkö, tai pelkkä luonne parisuhteessa.
        Kyllä naiselta vaaditaan tiettyä ulkonäköä ja hyvää luonnetta parisuhteeseen pääsemiseksi tietyn tasoisen miehen kanssa. Ei riitä, että sulla on pelkkä luonne tai pelkkä ulkonäkö, niinkun annat ymmärtää. Kyllä sitä omaa kroppaansa kannattaa hoitaa edelleen. Ihmnen on kokonaisuus edelleen. Nämä ylipainoisten marttyyrien paskapuheet eivät muuta totuuksia edelleenkään.
        Huomaan, et sulle on jääny pahat traumat lihavuudestasi..

        Taisi hablalta mennä koko kirjoituksen pointti lennokkaasti ohi. Minusta kirjoituksessa korostettiin juurikin sitä että luonne pysyy olipa hoikka tai lihava eikä puhuttu mitään siitä etteikö omaa kroppaansa kannattaisi hoitaa. Kirjoituksestasi huokuu selvä lihavien halveksunta ja ennakkoluulot eli taisi arvio osua hoikkiksella sinusta kohdalleen.


      • Komppaa halbaa
        habla. kirjoitti:

        Kyllähän tuosta nyt katkeruus paistaa läpi hyvinkin etäälle. Pääsääntöisesti ihmiset hakevat vertaistaan kaveria = Tasoistaan kaveria. Ei nämä faktat mussuttamalla tästä miksikään muutu.

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Ansaitset vertaisesi pinnallisen paskaluonteisen pellen rinnallesi joka vastaa täysin tasoasi.

        Kyllä katkera kaltaisensa tuntee. Sinun kirjoituksestasi katkeruus paistaa läpi ainakin.

        Siinäkin olet oikeassa, että faktat eivät mussutuksestasi muutu miksikään.


      • Nykyinen hoikkis
        habla. kirjoitti:

        Kyllähän tuosta nyt katkeruus paistaa läpi hyvinkin etäälle. Pääsääntöisesti ihmiset hakevat vertaistaan kaveria = Tasoistaan kaveria. Ei nämä faktat mussuttamalla tästä miksikään muutu.

        Haaskaan sinuun nyt sitten vielä toisenkin kommentin verran aikaani kun sitä niin kerjäät. Osittain olet ehkä oikeassakin suhteeni sillä todellakin olen katkera sellaisille ihmisille jotka arvioivat minut tai ketään muitakaan ihmisiä pelkän ulkonäön ja pinnallisten arvojen perusteella. En pidä niitä ihmisiä minään. Kirjoituksesi kertoo minulle että et näe ihmistä kokonaisuutena vaan juurikin pelkän ulkonäön perusteella. Vasta jos joku ylittää vaatimasi "tason" joka on ulkonäkökeskeinen näet sen luonteen minkä pitäisi jokaiselle olla se keskeisin ja oleellisin arvo. Nyt keskityttävä taas töihinkin ja asiasta sinun ajatusmaailmalla olevan kanssa vääntäminen on tosiaankin ajan haaskuuta.


      • habla.
        Sisälukutaito? kirjoitti:

        Taisi hablalta mennä koko kirjoituksen pointti lennokkaasti ohi. Minusta kirjoituksessa korostettiin juurikin sitä että luonne pysyy olipa hoikka tai lihava eikä puhuttu mitään siitä etteikö omaa kroppaansa kannattaisi hoitaa. Kirjoituksestasi huokuu selvä lihavien halveksunta ja ennakkoluulot eli taisi arvio osua hoikkiksella sinusta kohdalleen.

        Ei ollenkaan. Sä et ymmärrä lukemaasi selvästikkään. Lue uudelleen tekstini ja huomaat, että sanoin ihmisen olevan kokonaisuus. Se ei ole pelkkä luonne. Se ei ole pelkkä ulkonäkö. Se on kokonaisuus. Jos sulta puuttuu toinen puoli, niin sä olet puolikas sillon. Hoikka ulkomuoto ei ole yhtään sen pinnallisempaa kuin luonnekkaan. Kuka helvetti on keksinyt, että hoikka ihminen on pinnallinen?
        Kyllä kaikkein surkein ja katkerin luonne näkyy olevan juurikin näillä ylipainoisilla ja ex ylipainoisilla ihmisillä yhdistettynä huonoon itsetuntoon. Sit ne on yhtäkkiä niin helvetin syvällisiä, no joo siltä vaikuttaa...............


      • Mistä näitä sikiää?
        habla. kirjoitti:

        Ei ollenkaan. Sä et ymmärrä lukemaasi selvästikkään. Lue uudelleen tekstini ja huomaat, että sanoin ihmisen olevan kokonaisuus. Se ei ole pelkkä luonne. Se ei ole pelkkä ulkonäkö. Se on kokonaisuus. Jos sulta puuttuu toinen puoli, niin sä olet puolikas sillon. Hoikka ulkomuoto ei ole yhtään sen pinnallisempaa kuin luonnekkaan. Kuka helvetti on keksinyt, että hoikka ihminen on pinnallinen?
        Kyllä kaikkein surkein ja katkerin luonne näkyy olevan juurikin näillä ylipainoisilla ja ex ylipainoisilla ihmisillä yhdistettynä huonoon itsetuntoon. Sit ne on yhtäkkiä niin helvetin syvällisiä, no joo siltä vaikuttaa...............

        Tuollaisen luonteen omaavan tarvitsee kyllä olla jumalaisen komea, lihaksikas adonis, jotta kokonaisuus olisi edes likimain positiivinen kenenkään silmiin, sillä luonteesi on selvästi niin kamala.

        Hoikka ulkomuoto ei ole pinnallista eikä kukaan ole kai niin väittänytkään, mutta pelkästään sen hoikan ulkomuodon arvostaminen ylitse kaiken muun on. Luonteeseen keskittyvät taas keskittyvät syvällisempiin ja pysyvämpiin asioihin ja arvoihin kuin ulkonäkökeskeiset.

        Mikäli ihminen voi olla hyvä ja ihailtava vain tietyn näköisenä, niin se todellakin on pinnallista ajattelua siltä joka niin ajattelee. Taitaa vain olla liikaa, että älykkyydeltään heikommat tajuaisivat edes tuon verran.


      • habla.
        Mistä näitä sikiää? kirjoitti:

        Tuollaisen luonteen omaavan tarvitsee kyllä olla jumalaisen komea, lihaksikas adonis, jotta kokonaisuus olisi edes likimain positiivinen kenenkään silmiin, sillä luonteesi on selvästi niin kamala.

        Hoikka ulkomuoto ei ole pinnallista eikä kukaan ole kai niin väittänytkään, mutta pelkästään sen hoikan ulkomuodon arvostaminen ylitse kaiken muun on. Luonteeseen keskittyvät taas keskittyvät syvällisempiin ja pysyvämpiin asioihin ja arvoihin kuin ulkonäkökeskeiset.

        Mikäli ihminen voi olla hyvä ja ihailtava vain tietyn näköisenä, niin se todellakin on pinnallista ajattelua siltä joka niin ajattelee. Taitaa vain olla liikaa, että älykkyydeltään heikommat tajuaisivat edes tuon verran.

        Otetaan vielä kerran. Siis minä sanoin, että kokonaisuus!! Eli: Minä sillon edellytän naiselta sekä sitä luonnetta, että riittävää ulkonäköä, eli käytännössä hoikkaa vartaloa.. Saatan kyllä panna vähän turpeampaakin, mutta parisuhteeseen ei ikinä sellaista. Tuntuu, että sä olet vähän yksinkertainen tai jotain.
        Ja kuule, minulla ei ole mitään lihavia ihmisiä vastaan, mutta suhdetta ei koskaan tulisi.
        Muistattehan myöskin sanonnan: Don´t shoot the messenger.
        Ymmärrän, että aihe liippaa liian likeltä ja on liian henkilökohtainen, mutta kyllä täytyy olla munaa kuulla totuus ja reagoida siihen asiallisesti.. Tämähän on kuitenkin keskustelupalsta, eiks vaan.


      • vvcxvcxvcx
        Mistä näitä sikiää? kirjoitti:

        Tuollaisen luonteen omaavan tarvitsee kyllä olla jumalaisen komea, lihaksikas adonis, jotta kokonaisuus olisi edes likimain positiivinen kenenkään silmiin, sillä luonteesi on selvästi niin kamala.

        Hoikka ulkomuoto ei ole pinnallista eikä kukaan ole kai niin väittänytkään, mutta pelkästään sen hoikan ulkomuodon arvostaminen ylitse kaiken muun on. Luonteeseen keskittyvät taas keskittyvät syvällisempiin ja pysyvämpiin asioihin ja arvoihin kuin ulkonäkökeskeiset.

        Mikäli ihminen voi olla hyvä ja ihailtava vain tietyn näköisenä, niin se todellakin on pinnallista ajattelua siltä joka niin ajattelee. Taitaa vain olla liikaa, että älykkyydeltään heikommat tajuaisivat edes tuon verran.

        En tiedä kuinka pinnallinen henkilö tuo aiempi kirjoittaja on, mutta jos ei myönnä ulkonäön merkitsevän paljon kaikkien ihmisten parinvalinnassa niin en voi arvostaa kovin pitkälle tuollaisen henkilön ajattelukykyä. Kaikkien mieltymys ei ole hoikka ja kaikkien kriteerit eivät ole yhtä tiukat saatika liity painoon, mutta kaikille merkitsee kumppanin ulkonäkö ja ulkonäkö on usein ensimmäinen asia, joka ihmisessä huomataan.

        Ihminen ei ole pinnallinen jos ei halua parisuhteeseen toisen ihmisen kanssa tämän lihavuuden takia, mutta ihminen on pinnallinen jos ei hyväksy toista ystäväkseen tämän ylipainon takia.


      • Riikka 26
        habla. kirjoitti:

        Otetaan vielä kerran. Siis minä sanoin, että kokonaisuus!! Eli: Minä sillon edellytän naiselta sekä sitä luonnetta, että riittävää ulkonäköä, eli käytännössä hoikkaa vartaloa.. Saatan kyllä panna vähän turpeampaakin, mutta parisuhteeseen ei ikinä sellaista. Tuntuu, että sä olet vähän yksinkertainen tai jotain.
        Ja kuule, minulla ei ole mitään lihavia ihmisiä vastaan, mutta suhdetta ei koskaan tulisi.
        Muistattehan myöskin sanonnan: Don´t shoot the messenger.
        Ymmärrän, että aihe liippaa liian likeltä ja on liian henkilökohtainen, mutta kyllä täytyy olla munaa kuulla totuus ja reagoida siihen asiallisesti.. Tämähän on kuitenkin keskustelupalsta, eiks vaan.

        Huh huh. Siitä päätellen millaisen kuvan annat kirjoituksillasi luonteestasi, niin olet kyllä joutunut olemaan panematta edes niitä turpeampia ikäsi. Ei kukaan tuollaista miestä halua olitpa sitten minkä näköinen hyvänsä. Kamalaa luettavaa jopa minulle, joka olen ollut aina hoikka ja urheilullinen. Pelkästään se, että mainitset sanan kokonaisuus ei auta asiaa, että selvästi asenteistasi heijastuu se ettei sillä ole sinulle mitään merkitystä kuitenkaan, vaan asian ratkaisee pelkkä ulkonäkö. "Saatan kyllä panna vähän turpeampaakin, mutta parisuhteeseen ei ikinä sellaista." Tämä paljasti lopullisesti inhan luonteesi ja kaksinaamaisuutesi.


      • Tilhi_
        vvcxvcxvcx kirjoitti:

        En tiedä kuinka pinnallinen henkilö tuo aiempi kirjoittaja on, mutta jos ei myönnä ulkonäön merkitsevän paljon kaikkien ihmisten parinvalinnassa niin en voi arvostaa kovin pitkälle tuollaisen henkilön ajattelukykyä. Kaikkien mieltymys ei ole hoikka ja kaikkien kriteerit eivät ole yhtä tiukat saatika liity painoon, mutta kaikille merkitsee kumppanin ulkonäkö ja ulkonäkö on usein ensimmäinen asia, joka ihmisessä huomataan.

        Ihminen ei ole pinnallinen jos ei halua parisuhteeseen toisen ihmisen kanssa tämän lihavuuden takia, mutta ihminen on pinnallinen jos ei hyväksy toista ystäväkseen tämän ylipainon takia.

        Ulkonäkö on toki ensimmäinen asia joka vieraissa ihmisissä huomataan, mutta kirjoittaja puhui käsittääkseni sellaisista ihmisistä joihin on jo tutustunut lihavana ollessaan, mutta on tullut heidän ylenkatsomikseen tutustumisesta huolimattakin tai joiden puheet ja asenteet kertovat, että mitään muuta kuin ulkonäköä ei arvosteta ja ei kyetä pinnallista syvempään ajatteluun, vaan puhutaan inhottavaan sävyyn tutuista tai täysin tuntemattomistakin pelkästään sen vuoksi miltä he näyttävät.
        Kyllä ihminen on pinnallinen jos ei halua jonkun kanssa parisuhteeseen tai lähtee parisuhteesta pelkän ulkoisen seikan vuoksi vaikka toinen olisi miten ihana muutoin. Kiinnostukseen tutustua se tietysti voi vaikuttaa entuudestaan tuntemattomien kohdalla, mutta jos se on este tutustuttuakin vaikka toinen osottautuisi millaiseksi niin se on pinnallista. Se on tosin fakta, että jokaisessa meissä on pinnallisuutta jonkin verran, toisissa vain huomattavasti enemmän vielä kuin muissa.
        Jos joku on hyväksynyt ystäväkseen, mutta ei parisuhteeseen lihavana, niin sellainen henkilö kannattaa sitten pitää vain ystävänä laihduttuaankin ja hankkia sellainen kumppani joka arvostaa sinussa muutakin kuin hoikkuutta ja jolle olet rakas vaikka jalka amputoitaisiin tai olisit lihavakin.
        En minäkään huolisi tai arvosta sellaista niin pinnallista tyyppiä.


      • vvcxvcxvcxvcx
        Tilhi_ kirjoitti:

        Ulkonäkö on toki ensimmäinen asia joka vieraissa ihmisissä huomataan, mutta kirjoittaja puhui käsittääkseni sellaisista ihmisistä joihin on jo tutustunut lihavana ollessaan, mutta on tullut heidän ylenkatsomikseen tutustumisesta huolimattakin tai joiden puheet ja asenteet kertovat, että mitään muuta kuin ulkonäköä ei arvosteta ja ei kyetä pinnallista syvempään ajatteluun, vaan puhutaan inhottavaan sävyyn tutuista tai täysin tuntemattomistakin pelkästään sen vuoksi miltä he näyttävät.
        Kyllä ihminen on pinnallinen jos ei halua jonkun kanssa parisuhteeseen tai lähtee parisuhteesta pelkän ulkoisen seikan vuoksi vaikka toinen olisi miten ihana muutoin. Kiinnostukseen tutustua se tietysti voi vaikuttaa entuudestaan tuntemattomien kohdalla, mutta jos se on este tutustuttuakin vaikka toinen osottautuisi millaiseksi niin se on pinnallista. Se on tosin fakta, että jokaisessa meissä on pinnallisuutta jonkin verran, toisissa vain huomattavasti enemmän vielä kuin muissa.
        Jos joku on hyväksynyt ystäväkseen, mutta ei parisuhteeseen lihavana, niin sellainen henkilö kannattaa sitten pitää vain ystävänä laihduttuaankin ja hankkia sellainen kumppani joka arvostaa sinussa muutakin kuin hoikkuutta ja jolle olet rakas vaikka jalka amputoitaisiin tai olisit lihavakin.
        En minäkään huolisi tai arvosta sellaista niin pinnallista tyyppiä.

        " kirjoittaja puhui käsittääkseni sellaisista ihmisistä joihin on jo tutustunut lihavana ollessaan, mutta on tullut heidän ylenkatsomikseen tutustumisesta huolimattakin tai joiden puheet ja asenteet kertovat, että mitään muuta kuin ulkonäköä ei arvosteta ja ei kyetä pinnallista syvempään ajatteluun..."

        En lukenut kaikkia hänen tekstejään, mutta minusta hän kertoi vain tosiasioita.

        "Kyllä ihminen on pinnallinen jos ei halua jonkun kanssa parisuhteeseen tai lähtee parisuhteesta pelkän ulkoisen seikan vuoksi vaikka toinen olisi miten ihana muutoin."

        Pinnallista alkaa parisuhteeseen pelkästään ulkonäön takia, mutta ei lainkaan pinnallista jos ei lähde parisuhteeseen ulkonäön takia. Jos toinen ei ulkonäöllisesti kiinnosta niin ei seksikään ole kovin antoisaa ja rakkauskin jää laimeaksi.


      • ZalamanDeri
        vvcxvcxvcxvcx kirjoitti:

        " kirjoittaja puhui käsittääkseni sellaisista ihmisistä joihin on jo tutustunut lihavana ollessaan, mutta on tullut heidän ylenkatsomikseen tutustumisesta huolimattakin tai joiden puheet ja asenteet kertovat, että mitään muuta kuin ulkonäköä ei arvosteta ja ei kyetä pinnallista syvempään ajatteluun..."

        En lukenut kaikkia hänen tekstejään, mutta minusta hän kertoi vain tosiasioita.

        "Kyllä ihminen on pinnallinen jos ei halua jonkun kanssa parisuhteeseen tai lähtee parisuhteesta pelkän ulkoisen seikan vuoksi vaikka toinen olisi miten ihana muutoin."

        Pinnallista alkaa parisuhteeseen pelkästään ulkonäön takia, mutta ei lainkaan pinnallista jos ei lähde parisuhteeseen ulkonäön takia. Jos toinen ei ulkonäöllisesti kiinnosta niin ei seksikään ole kovin antoisaa ja rakkauskin jää laimeaksi.

        On lukuisia pariskuntia joissa molemmat tai toinen on ulkonäöllisesti epäviehättäviä ja luulenpa, että he eivät olisi lainkaan samaa mieltä rakkauden laimeudesta tai seksin epäantoisuudesta. Noin toki niillä joiden tunteet perustuvat lähinnä vain pinnallisiin asioihin kuten ulkonäköön.


      • vvcxvcxvcx
        ZalamanDeri kirjoitti:

        On lukuisia pariskuntia joissa molemmat tai toinen on ulkonäöllisesti epäviehättäviä ja luulenpa, että he eivät olisi lainkaan samaa mieltä rakkauden laimeudesta tai seksin epäantoisuudesta. Noin toki niillä joiden tunteet perustuvat lähinnä vain pinnallisiin asioihin kuten ulkonäköön.

        Epäviehättävä sinun mielestäsi, mutta mikäs onkaan sen parisuhteessa olevan mielipide kumppaninsa ulkonäöstä tai mikä mielipide on ollut heidän tavatessaan? Kyllä hän on ylittänyt riman.


    • Alkuperäinen kysymys on hyvin pinnallinen,ja täynnä omaa egoa oleva nainen joka korostaa omaa pahaa oloaan ja epävarmuuttaan moisella luulolla että mies olis jotenkin vinksin vonksin kun kuulee että olet ollu läskikasa,olisko sulla itsellä peiliin katsomisen paikka ja käynti tai kaks ammattiauttajan luona olis paikallaan.Minä miehenä ainakin olisin YLPEÄ naisesta joka on moisen saavutuksen tehny,tuskin uskon kenenkään menevän paniikkiin siitä että joku kertoo olleensa läski mutta nyt on timmi...HALOO!helvetti tätä ulkonäkö ja suoritus paineista/keskeistä yhteiskuntaa....sääli kun ihmiset ajattelee noin......!

      • Sivuhuomio

        Lueppa ketjusta monien miesten vastauksia. Ei tainnut aloittaja osua lainkaan väärään niistä päätellen. Melkein jokainen kirjoittaa sitä, että entinen lihavuuden selville saaminen vaikuttaisi heillä koska ajattelevat naisen lihomisen olevan todennäköisempää uudelleen. Tarapiakäyntejä ja ammattiauttajaa suosittelisin sinulle ennemmin kuin ap:lle.


      • vcxvcxvcx
        Sivuhuomio kirjoitti:

        Lueppa ketjusta monien miesten vastauksia. Ei tainnut aloittaja osua lainkaan väärään niistä päätellen. Melkein jokainen kirjoittaa sitä, että entinen lihavuuden selville saaminen vaikuttaisi heillä koska ajattelevat naisen lihomisen olevan todennäköisempää uudelleen. Tarapiakäyntejä ja ammattiauttajaa suosittelisin sinulle ennemmin kuin ap:lle.

        Itseasiassa entisen lihavan lihominen uudelleen on aika todennäköistä, koska se käy kohtalaisen helposti. Kerran venyneet rasvasolut on hankala pitää kurissa lopun elämää.


      • Tilhi_
        vcxvcxvcx kirjoitti:

        Itseasiassa entisen lihavan lihominen uudelleen on aika todennäköistä, koska se käy kohtalaisen helposti. Kerran venyneet rasvasolut on hankala pitää kurissa lopun elämää.

        Aika suppea ja mustavalkoinen näkemys minusta. Aiemmin lihavan ei ole ehkä yhtä helppoa pysyä hoikkana kuin aina hoikan vaan lihominen tapahtuu herkemmin jos palaa takaisin entisiin mässäilytapoihin kuin sellaisella joka pysynyt hoikkana satunnaisista mässäilyistäkin huolimatta, mutta se että jokin asia vaatii hieman enemmän ponnistelua jonkin asian eteen et minusta tee lihomisesta välttämättä kovinkaan todennäköisempää. Hurjan työn hoikuudensa eteen tehnyt ja ylipainon pois laihduttanut on osoittanut jo sillä laihduttamisellaan, että kykenee suurempaan tahdonlujuuteen kuin monet aina hoikempana pysyneet joille se on luonnostaan helppoa ja ollut valmis tekemään sen laihduttamisen siitäkin huolimatta vaikka se on vaatinut isoja ponnisteluja. Minusta tuo on enemmänkin luonnekysymys, että onko joku herkemmin luovuttaja vai ei. Aiempi lihavuus ei automaattisesti kerro luonteen heikkoudesta tai luovuttajaluonteesta. Lihomisen syinä voi olla todella monia muitakin syitä kuin saamattomuus ja laiskuus.


      • vcxvcxvcxvcx
        Tilhi_ kirjoitti:

        Aika suppea ja mustavalkoinen näkemys minusta. Aiemmin lihavan ei ole ehkä yhtä helppoa pysyä hoikkana kuin aina hoikan vaan lihominen tapahtuu herkemmin jos palaa takaisin entisiin mässäilytapoihin kuin sellaisella joka pysynyt hoikkana satunnaisista mässäilyistäkin huolimatta, mutta se että jokin asia vaatii hieman enemmän ponnistelua jonkin asian eteen et minusta tee lihomisesta välttämättä kovinkaan todennäköisempää. Hurjan työn hoikuudensa eteen tehnyt ja ylipainon pois laihduttanut on osoittanut jo sillä laihduttamisellaan, että kykenee suurempaan tahdonlujuuteen kuin monet aina hoikempana pysyneet joille se on luonnostaan helppoa ja ollut valmis tekemään sen laihduttamisen siitäkin huolimatta vaikka se on vaatinut isoja ponnisteluja. Minusta tuo on enemmänkin luonnekysymys, että onko joku herkemmin luovuttaja vai ei. Aiempi lihavuus ei automaattisesti kerro luonteen heikkoudesta tai luovuttajaluonteesta. Lihomisen syinä voi olla todella monia muitakin syitä kuin saamattomuus ja laiskuus.

        Usein jos kilot eivät tule aikanaan takaisin niin tuo kuntoilu on mennyt jo pakkomielteen puolelle. Ei toki aina, mutta ikävän usein.


      • Heh heh taas
        vcxvcxvcxvcx kirjoitti:

        Usein jos kilot eivät tule aikanaan takaisin niin tuo kuntoilu on mennyt jo pakkomielteen puolelle. Ei toki aina, mutta ikävän usein.

        Eli ei kelpaa mahdollisesti uudelleen lihova ex-läski eikä sellainenkaan joka kuntoilulla pitää huolen ettei paino nouse takaisin ja kuntoilee sen mukaan. Juu ehkä sinun kannattaa pysyä sinkkuna varmuuden vuoksi ainiaan. Sillä sellainen aina aiemmin hoikka ja ilman erityistä kuntoilua harrastavakin voi joskus luoja varjele lihota tai saada kuntoilukärpäsen tai jopa aineenvaihdunnan iän myötä hidastuessa tarvita kuntoilua enemmän.


      • vcxvcxvxcvcxvcx
        Heh heh taas kirjoitti:

        Eli ei kelpaa mahdollisesti uudelleen lihova ex-läski eikä sellainenkaan joka kuntoilulla pitää huolen ettei paino nouse takaisin ja kuntoilee sen mukaan. Juu ehkä sinun kannattaa pysyä sinkkuna varmuuden vuoksi ainiaan. Sillä sellainen aina aiemmin hoikka ja ilman erityistä kuntoilua harrastavakin voi joskus luoja varjele lihota tai saada kuntoilukärpäsen tai jopa aineenvaihdunnan iän myötä hidastuessa tarvita kuntoilua enemmän.

        Terveelliset elämäntavat ja terve suhtautuminen liikuntaan jos on ollut koko iän niin tulee sitä todennäköisesti olemaan myös jatkossa. Tuollaiset ailahtelevat persoonat ovat yllätys yllätys alttiita ailahduksille. Toki laihduttanut ihminenkin voi olla vakaa, mutta riski lihomiseen on silti huomattavasti suurempi kuin koko ikänsä kuntoilleella.


    • erswgwsq

      Kaikki tietää että kerran läski, aina läski. Läskiyttä ei vaan voi pidätellä loputtomiin.

    • ei mitään merkitystä

      Ei entisillä kiloilla ole yhtään mitään merkitystä sänkytouhuissa tai muutenkaan.

      T: hyväkuntoinen mies.

    • heh-hee...))

      Näitä laihduttajia on niin paljon nähty ja seurattu ja todettu että kilot palautuu heille pikkuhiljaa takaisin. että ei se ole ihme jos miehet kavahtaa kuullessaan aloittajan olleen lihava,vaikka nyt olisikin hieman laihtunut. Aloittajan ei missään kohtaa kerro nykyistä painoaan, mahdollisesti on vielkäin ylipainoinen.

      Omalla työpaikallani useat nuoremmat n.30-40v. naiset n. vuosi sitten laihduttivat karppaamalla. Eräskin kesrkui ettei enää ikinä leipää ja pullaa tule syömään, mutta tuo lupaus ei kauaa kestäny...Nyt ovat jokaine jo lähes entisessä ylipainossaan, osa jopa lihavampiakin kuin ennen karppausaaltoaan...))
      Niin se pullanhimo voittaa näillä tukevilla"leideillä" se tiedetään...

      • Mistä näitä sikiää?

        Sinäkään et kerro omaa painoasi joten taidat olla itsekin lihava? Olenko minä ja kaikki muutkin jotka eivät painoaan kiloina mainitse nyt sitten lihavia? Typerys olet. Sinun sinkkuutesi syyt ei ainakaan ole kenellekään tätä palstaa lukevalle enää salaisuus.


      • älä usko luulojasi
        Mistä näitä sikiää? kirjoitti:

        Sinäkään et kerro omaa painoasi joten taidat olla itsekin lihava? Olenko minä ja kaikki muutkin jotka eivät painoaan kiloina mainitse nyt sitten lihavia? Typerys olet. Sinun sinkkuutesi syyt ei ainakaan ole kenellekään tätä palstaa lukevalle enää salaisuus.

        Oli kyse aloittajasta, ei sinusta, vai lienetkö itse ketjun aloittaja vaan tietysti eri nimimerkillä. Sinun sinkkuutesi ainakin on selvä syy :tyhmyys.Sitä en tiedä mistä sinä olet "sikinnyt", käyttämälläsi rumalla maalaisilmaisulla. Enkä haluakaan. Lihava olet myös itse, et muuten puolustelisi tuollaista.

        Ensinnäkin, missä kohtaa viestissäni kerron olevani sinkku, tai maintsen oman painoni???
        Tiedoksi, olen lähes kuusikymppinen, ikäni normaali-hoikka ollut, kolme lasta synnyttänyt, ei yli kiloja raskauksista. Useita lastenlapsia sekä puoliso. Kaikki normaalipainoisia.(Elämäntavat periytyvät:::))).)Liikunnaliinen ja terveet elämäntavat omaava.
        Enkä ymmärrä nykynaisia, jotka päästävät itsensä aloittajan kertomaan kuntoon, syömällä!
        Aloittajan en usko olevan akateeminen, vaikka hän sellaistakin kertoo. Alhaisemman koulutusluokan omaavat lihovat, on tutkittu juttu.


    • hoikka->Lihava-Hoikk

      Ettekö te ymmärrä, että maailma on pullollaan myös naisia, jotka ovat olleet tyyliin syntymästään alle kolmekymppiseksi todella laihoja/hoikkia ja sitten *puff* lihonneet 20-50kg vuodessa parissa. Syynä voi olla ja yleensä onkin jokin sairaus, joka lihotti entisen AINA HOIKAN ylipainoon. Toinen syy sitten vaikka raskaus. Syynä ei ole silloin pelkät väärinomaksutut ruokatavat. Entinen aina hoikkahan tietää erittäin hyvin, miten syödään terveellisesti ja oikein. Pahimmassa tapauksessa entinen himourheilija on saattanut joutua yli vuodeksi lähes sänkypotilaaksi ja siksi lihonnut merkittävästi liikunnan jäädessä sairauden vuoksi. Sairauksia on monia ja tuossa vain eräs. Siksi, koska entinen aina hoikka tietää erittäin hyvin, että miten laihdutaan ja syödään kevyesti ja oikein, SIKSI entisen hoikan ja yllättäin lihonneen ENNUSTE LAIHTUA on ERITTÄIN HYVÄ, jos ei aivan täysin ODOTETTAVAKIN!

      Mitäs mieltä olette tuosta?

    • ::::))))

      Yllättäin lihonneen, tarkoitat kai yllättäen lihoneen:::))Kukaan ei kylläkään liho yllättäen, itse seruoka suuhun tungetaan..::))
      Älä kehtaa puolustella, kyllä nuoret naiset ovat vaan niin laiskoja, ei liikuntaa, herkkuja vaan tungetaan koko ajan. HÄVETKÄÄ!!!
      nm. hoikkana PYSYNYT , kolme lasta tehnyt, yli viisikymppinen nainen..

    • ex-läski

      Kylläpä kirjoitukseni on herättänyt huomiota!:-O

      Muutama on tiedustellut nykyisiä (ja entisiä) mittojani. No, pituutta löytyy 175cm ja painoa tällä hetkellä noin 69-72kg, riippuen vähän päivästä ja kierrosta. Olen laihtunut 2,5v vuoden aikana noin 60kg eli olen lähes puolittanut itseni, ennen oli painoa siis 130-135kg.

      Surullista lukea että joidenkin mielestä läski siis leimaa loppuelämän ja on vain ajan kysymys milloin lihon takaisin. No, voin kertoa teille että en liho.

      Tuossa läskihistorian salaamisessa on sellainenkin hankala puoli että törmään edelleen vanhoihin tuttuihin jotka ovat lentää selälleen kun näkevät minut pitkästä aikaa. Osa vanhoista tutuista ei edes tunnista. Lisäksi minusta löytyy runsaasti kuvallista materiaalia missä olen lihava. Pitäisikö siis mahdollisen uuden deittikumppanin kanssa välttää vanhojen tuttujen tapaamista kuin ruttoa ja hävittää kaikki mahdollinen todistusmateriaali läskivuosista?

      • Varma luonnetesti

        >Pitäisikö siis mahdollisen uuden deittikumppanin kanssa välttää vanhojen tuttujen tapaamista kuin ruttoa ja hävittää kaikki mahdollinen todistusmateriaali läskivuosista?

        Vastaus: Ei. Tuo on oikeasti ihan tosi hyvä luonnetesti. Karsit vaan edelleen idiootit ympäriltäsi ottamalla asian ajoissa puheeksi! Onnea Sinulle! :)


    • hoikka->Lihava->Hoik

      Itse olen juuri sairauden vuoksi 1,5-vuodessa lihonnut 40-45kg, entinen aina hoikka ja urheilullinen.

      Olen myös nykyinen hoikka ja urheilullinen, nimittäin sairaus, josta en enempää halua puhua, on selätetty ja olen laihtunut noin vuodessa 40kg ottaessani liikunnan jälleen mukaan elämääni :) Itseni lisäksi tiedän useita vastaavia tarinoita.

      Hoikkana meinaan pysyäkin loppu elämän ja vielä muutaman kilon lisääkin tiputtaa, jotta olen täysin se entinen oma itseni!

      Nyt n. 60kg.

    • leangains

      Kunnioittaisin kyseistä oman elämänsä sankaria reilusti enemmän kuin niitä jotka eivät ole koskaan joutuneet kamppailemaan oman kehonsa eteen. Respektiä! :)

    • Ehkä miehet

      ajattelevat että jossain vaiheessa kuri pettää ja alat taas lihoa. Ei sellaista moni jaksa katsella vaan hakeutuu mielummin varmempaan seuraan.

    • Tsempp Ari

      Olet oikeastaan tosi hyvässä tilanteessa. Tiedät kuinka julmia idiootteja ihmiset voivat olla toisia kohtaan yhden ominaisuuden takia ja osaat asettua sen haukutun asemaan, koska olet itse ollut samassa tilanteessa.

      Nyt voit karsia miehistä ne epäkypsät ja ilkeät tapaukset testaamalla mitä mieltä he ovat "läskeistä". Vaikka ei ylipainoisista itse pitäisikään, niin ei aikuisen, tasapainoisen miehen ole mitään tarvetta haukkua heitä kuin joku yläasteikäinen mukula. Ei kenenkään tarvitse pitää ylipainoista viehättävänä, mutta tuollainen "yök mikä läski" -kommenttien viljely kyllä kertoo paljon miehen luonteesta. Eihän kukaan fiksu tuolla huutele ääneen myöskään jotain "hyi millainen nenä" tai "ällöä miten lyhyt mies" -kommentteja. Tai noh, jotkut huutelee. Eipä ne huutelijat kovin hyvää seuraa koskaan ole.

      Jatkossa ehkä kannattaisi testata miehen luonne ennen kuin hyppää sänkyyn. En myös tajua, miksi sinun täytyisi jatkossa pitää se salaisuutena. Halutko muka oikeasti miehen, joka ällöää ihmisiä heidän painonsa perusteella? Miksi tuntisit häpeää sellaisen miehen takia ja yrittäisit miellyttää häntä? Ole ylpeä itsestäsi, äläkä matele ja piilottele idioottien edessä.

      • Ihmetys1

        Muuten hyvä, mutta miten se luonne testataan ennen sänkyyn hyppäämistä, niin ettei mitään ikäviä yllätyksiä tulisi koskaan jatkossa?
        Ei tuolla sänkyyn päätymisen ajankohdalla ole minusta mitään tekemistä koko asian kanssa. Kaikesta muusta samaa mieltä.


    • Omituista.

      Että sinulla on tarve kertoa olleesi aiemmin lihava? Vanhassa sananlaskussa sanotaan, tyhmä saa olla,mutta se vasta tyhmä on, joka tekee saman virheen kahdesti. Eli selkokielellä,älä kerro olleesi aiemmin lihava.

      • ;;;;;;;;;;;

        Hyvä pohja kestävälle parisuhteelle! Mitä enemmän salaa ja johtaa harhaan menneisyydessään olevista asioista, niin sitä parempi ihmissuhde luvassa.....vaiko?


    • hoikka->Lihava->Hoik

      Olen sitten varmaan joidenkin mielestä ikuinen läski, huoh. Jos entinen koko ikänsä hoikka (bmi 18.5-20) lihoo edes pariksi vuodeksi merkittävään ylipainoon (bmi 34), mutta laihtuu hyvin nopeasti takaisin (bmi20). Hän on ikuinen läski vain sen muutaman läskivuoden vuoksi?

      Kuulostaisi suoraan sanottuna aika paskalta!

      Joo ja ei roiku muuten nahka. Nimittäin liikunta kiinteyttää ja pitää lihakset.

    • rusina päässä

      Suurin osa meistä suomalaisista miehistä on kusipäitä sovinisteja. Minä en tietenkään ole , mutta aika moni on. Eräs tuttu pariskunta on hyvä esimerkki (mies pituus 175cm paino 120kg vaimo pituus 162cm paino 65kg) Mies valittaa kun vaimo on niin järkyttävän lihava ja käskee tämän laihduttaa.

    • buigjnoa

      Ei sinun ole pakko kertoa "historiastasi" yhtään mitään.

      Luulen, että ne miehet, joilla tosiaan on varaa pitää hoikkaa naista, pelkäävät, että sinä leviät vielä käsiin. Totuus kuitenkin on, että ne koko elämänsä hoikkana olleet helpommin levähtävät lasten tultua, kun eivät ole ikinä nähneet vaivaa hoikkuuteensa.

      Oma vaimo kyllä on ollut lihavampi mutta minä olenkin vähän erikoinen, koska haluaisin mieluusti nähdä hänet livenä vielä siinä kunnossa... ;D Häntä se ärstyttää.

    • JJKK.UJUIOIO

      NO PAKKOKO SITÄ ENTISTÄ LIHAVUUTTASI ON HOKEA JOKA IKISELLE???? OMITUISTA MIELESTÄNI. ÄLÄ JANKUTA SIITÄ KOKO AJAN, NIIN KUKAAN EI KIINNITÄ HUOMIOO!!!

    • Voi luoja!

      Koittavatko jotkut kirjoittajat sanoa täällä, että lihavien ei edes pitäisi laihduttaa, koska kerran läski on muka aina läski, vaikka olisi laihtunut normaalipainoon? Mitäs sitten vingutte palstoilla aloituksin, laihduta läski? Aloittajahan on kumminkin laihtunut -60kg, joka on erittäin hyvä ja hatunnoston arvoinen tulos. Moni lihava ei moiseen pystyisi. Onnittelut aapeelle. Hieno suoritus!

      Kerran missi aina missi, vaikka painaisi nykyään 200kg :D Aina on hoikka missi, kun kerran on kerta ollut :D

      Kyllä jani Sievinen on aina kiinteä ja urheilullinen, kun kerran on ollut, vaikka onkin reilusti ylipainoinen nykyään :D Kerran urheilullisen timmi, aina urheilullisen timmi :D

      Aina läski 150kg ja ensimmäistä kertaa elämässä laihtunut nykyinen 55kg, Ikuinen läski, koska on kerran ollut 150kg :D

    • ex-läski

      En hoe ihmisille joka paikassa että olen ex-läski, en todellakaan. Mutta jos miettii ihan oikeasti jotakin vakavampaa suhdetta jonkun miehen kanssa niin uskoisin että asia tulee jossain vaiheessa ilmi, ennemmin tai myöhemmin. Miten selitän siis sen, että minusta löytyy valokuvia joissa olen kymmeniä kiloja lihavampi? Tai miten suhtaudun jos joku tuttu taivastelee ettei meinannut tunnistaa kun olen laihtunut niin paljon?

      En enää tunne olevani identiteetiltäni läski, kahdessa ja puolessa vuodessa on ehtinyt tätä uutta identiteettiäkin miettiä ihan mukavasti. Olen siis ihan oma itseni kaikin puolin ja luonnollisesti paljon onnellisempi ja terveempi kun ei ole enää kymmeniä kiloja mukana raahattavana. Oudolta vaan tuntuu että joidenkin miesten mielestä olen kai sitten "saastunut" kun olen aiemmin ollut sairaalloisen lihava, onneksi vaikuttaa siltä että niitä järjelläkin ajattelevia miehiä on olemassa.

    • nainen vastaa

      Jätät Ap moiset sikamaiset limanuljaskamiehet omaan arvoon. Ansaiset parempaa. Mies, joka sua oikeesti rakastaa, hyväksyy sun hurjan laihtumisen ja ennemminkin arvostaa sun tekemää suurta urakkaa positiivisesti. Tottahan tuoki on, että sun on täysin mahdoton salata noin suurta laihtumistasi, koska aina tulee vastaan joku kaukainen tuttu, joka päivittelee muodonmuutostasi. Onhan muodonmuutoksesi sen verran merkittävä. Vanhat valokuvathan voi vaikka piilottaa tai polttaa, mutta ei kannattaisi minusta. Vois olla outookin jos mies ei koskaan näkis sun vanhoi kuvii. Vois luulla et sulla jotain paljon kamalampaa salattavaa. Eli ootat vaan, että sua vastaan tulee mies, joka hyväksyy sun menneisyyden. Varmasti semmosiikin on. Voimii :)

    • sänkyhommat sujuu

      Kyllä se Ron Jeremykin jaksaa, vaikka silläkin on tuota elopainoa! :)

      • Lihavat miehet pois

        Jaksakoot, mutta harvat kiihottuvat läskistä. :)


    • 300kg

      haaaahhhaaaaa mikä naurettav aaloitus ja vielä naureemmat jutut !

      se nyt lienee selvää että jollaon taipumusta ylipainoon, ajautuu siihen taatusti jossain vaiheessa uudelleenkin vaika olisi ollut suu teipattuna jossain intervallissa.

      eli se siitä japiste loppuun.

    • graseland

      HAITTAAKSE?

    • hoikka minä

      Minä laihdutin 30 kg vuodessa. Synnyin ns. uudesti. Vaati suurta paneutumista asiaan. Muutin ruokavalion ja aloin kuntoileen ja uskokaa tai älkää niin ei yhtään roikkuvaa läskiä/nahkaa missään Sillä läskit muuttui lihaksisksi.
      Muutenkin kehoitan käyttään mittanauhaa eikä puntaria sillä kovan treenin vuoksi saattaa paino ensin nousta vaikka sentiti katoaa.
      Miehet nyt ovat senverran tyhmiä että kuolaavat hyväkroppasen naisen perään. en arvosta sitä. Sattui itsellekin että mieshet jotka aikasemmin eivät huomanneet minua alkoivat hakeenkin seuraani. Tottakai nautin saamastani huomiosta mutta en koskaan voisi edes kuvitella alkavani miehen kans joka vain kiinnittää huomionsa ulkonäköön.

      • naisten logiikkaa

        Mihinkäs muuhun sitä pitäisi kiinnittää huomiota tuntemattomassa naisessa?


      • fgn
        naisten logiikkaa kirjoitti:

        Mihinkäs muuhun sitä pitäisi kiinnittää huomiota tuntemattomassa naisessa?

        Ilmeisesti kuvittelee olevansa jotenkin poikkeuksellinen niihin hoikkiin naisiin verrattuna?


      • hienoa yleistämistä.
        naisten logiikkaa kirjoitti:

        Mihinkäs muuhun sitä pitäisi kiinnittää huomiota tuntemattomassa naisessa?

        taas on joku miestenvihaaja ilmeisesti asialla. Miten kukaan voi olla niin vähäjärkinen että laittaa KAIKKI miehet samaan gategoriaan jne? Ilmeisesti totuus on tässäkin asiassa se, että aloittaja on itse joku pintaliito ihminen ja täten myös miehet joita hän tuntee on saman henkisiä ja siitä tämä mielipide. Itse voin miehenä sanoa etten todellakaan ajattele noin, mutta ihan sama. Jauha mitä jauhat ja usko mitä uskot, mutta voin vaikka minäkin alkaa täällä kirjoittelemaan kuinka KAIKKI naiset inhoavat minua kun minulla on silmälasit, mutta fiksuna ihmisenä tiedän että varmasti on naisia jotka pitävät minusta vaikka minulla onkin silmälasit!


      • naisten logiikkaa
        naisten logiikkaa kirjoitti:

        Mihinkäs muuhun sitä pitäisi kiinnittää huomiota tuntemattomassa naisessa?

        No antaa tulla nyt vastausta miinustelujen sijaan, vai eikö vastausta ole? Mihin tuntemattomassa naisessa tulisi kiinnittää huomiota, jos ulkonäköä ei saa noteerata?


    • läskionmurhaa

      Kerran läski -aina läski. Repsahtaa kuitenkin kun saa miehen koukkuun.
      Parempi varoa näitä jojoilijoita.

    • Vähemmän pinnallinen

      Minulle se ei olisi ongelma. Olenhan itsekin ollut sairaalloisen lihava. Mutta varmaan on sellaisia pinnallisia miehiä, joille asia on ylitsepääsemätön. Ehkä sellaisen miehen kanssa ei kannata suhdetta yrittää. Ongelmana on se, että nämä pinnalliset ovat useimmiten herkemmin lähestymässä. Ehkä kannattaakin lähestyä miehiä itse, eikä valita sitä helpointa.

      Asiaa ei missään nimessä kannata salata, sillä miehen reaktio tällaiseen asiaan kertoo hänen luonteestaan ja arvomaailmastaan erittäin paljon. Kai sinäkin haluat mieluummin fiksun miehen kuin pelkän komean kuoren?

      • upeankomeanuorimies

        Ei ole mitään pinnallista siinä, että karttaa läskejä. HYIIISSSSSSAAATTAAANAA!


    • Kovan_Koulun_Käynyt

      Haahahaahahaa, ei voi muuta sanoa näille pintaliitäjien keskustelulle ihmisen ulkonäön suhteen. Oikeesti. Mitä ihmeen bimboblondeja noi tollaset on, joiden mukaan ulkonäkö on niin helvetin tärkeetä olla viehättävä? En tarkota nyt kenellekään tätä henkilökohtasesti, mutta oikeesti, kun ei muuta voi sanoa joistakuista keskustelijoista täällä. Millon täällä jotkut mulkvistit valittaa, että lihavat naiset on rumia ja etc.
      Kyllä on pinnallista, ei voi muuta sanoa....Pitäisikö kaikkien lihavien ihmisten sitten ruveta morkkaamaan itseään, että yhyy, olen ruma, kun olen näin lihava?!!
      Tässäpä kaikille miehille, jotka valittaa, ettei lihavat naiset ole viehättäviä ynnä muta järjetöntä moskaa!! Jos kerran naisille tollasia ulkonäkövaateita asetatte, ni laittakaapa ittenne ja oma kroppanne hyvään kuntoon, että vedätte muijia puoleenne...Tuskinpa loppupeleissä olette sen paremman näkösiä ja kummempia ku naiset....Paskalla käytte kuitenki samalla tavalla eikä kyllä teidänkään ulkonäkönne ole sen kauniimpi ku jonku naisen, kun kaikki miehetkään ei tod. ole mitään kansikuvapoikia, joten, jos jollakulla sattuu itellään hyllyvä kaljamaha olemaan, ni perkele turha tulla naukumaan siitä, että nainen on ylipainonen!! ;)
      Voi herrajee, mitä paskaa täältä lukeekaan joiltakin keskustelijoilta....
      Ei mikään ihmekään, että monet ihmiset voi tässä yhteiskunnassa pahoin, kun monet on niin ulkonäkökeskeisiä...Ulkonäön suhteen asetetaan jo nykyään niin kohtuuttomia vaatimuksia, että ihan ällöttää....Ihmekös monella naisella on syömishäiriöitä ynnä muuta paskaa....Jos naisen kilot niin miestä häirihtee, ni menkää sitten ettimään itellenne anorektikko, jolla luut törröttää, jos se teitä yhtään tyydyttää....Tuskinpa tykkäisitte sellasestakaan. Aivan, naisen ei pidä olla liian lihava eikä liian laiha, noh, teidän ikäväksenne kaikki naiset niinku miehetkään ei voi olla mitään kukkakeppejä eikä kyllä mun mielestä tartte olla!!
      Ite olen nuori nainen, joka on ollu 6 vuotta itsetuhoinen juuri sen takia, kun ulkonäköä ovat sellaset yläaste-ikäiset minimunat haukkuneet ja tottahan se on muhun vaikuttanut nuorena tyttönä...Ajattelin teini-ikäisenä, että olen ruma, joten ajattelin, että rankaisen itteeni satuttamalla itteeni....Oon ottanu yli-annostuksen lääkkeitä, viillellyt ja miettinyt, että jos vähentäisin syömistä, niin laihtuisin yms. muuta paskaa....Että voisin kysyä nyt miehiltä, että oletteko tyytyväisiä?
      Nyt on vaihe, jossa yritän päästä tuosta itsetuhoisesta käyttäytymisestä eroon, vaikka välillä meinaa vieläkin sortua siihen, mutta mietin, että en halua sellasta paskaa enää elämääni....Uskallanpa kertoa tämän suoraan täällä, kun tyypit täällä niin hehkuttaa ulkonäön tärkeyttä, joo, kyllähän se on plussaa, jos ihminen jollain tavalla vetää ulkokuoreltaan puoleensa, mutta ei meistä kukaan täydellinen kuitenkaan voi olla....Enpä välitä yhtään, jos saan ilkeetä kommenttia joiltakin kusipäiltä, koska tuo kaikki, mitä olen käyny läpi, on kasvattanu mun itseluottamusta ja mua ihmisenä ja tehny musta vahvemman....;)
      Sen tautta en edes viitti ottaa tosissaan joittenki pintaliitäjien typeriä puheita virhettömästä ulkonäöstä....

    • alle 90kg punnit neu

      on hienoa jos todella on noin,itse painoin melkein sata kiloa nut vaaka näyttää 89.5 kiloa.tunnen olevani lähes riisitautinen mies.en kyllä ryhtyisi miettimääm naisen painoa,vaan yhteistä elämää miten saisin painon pysymään nykymitoissa tai pikkuisen pienempänä.siinä sitä olisi yhteisen taipaleen alkuun pääsemisen jutun juuri.onneksi on muitakin saman asian parissa painioita.

    • ikisinkku rumilus

      Suhtaudun samalla tavalla kun naiset suhtautuu rumaan mieheen.

      itse olen hoikka mut naamani on ruma. Läski tai ex-läski nainen on ällöttävä.

    • henkka ktk

      Hattua nostan ihmisille ketkä pystyy laihduttamaan reilusti , itse pudotin painoa 20kg niin tiedän mitä se vaatii

      • he---------------

        Mitäs "vaatii" hommata itselleen kymmeniä kiloja ylipainoa..::)? laiskuutta ja hyvän ruokahalun sekä epäterveet elämäntavat ja ahneuden ja välinpitämättömyyden kanssa ihmisiä ja itseään kohtaan??
        Kai luonnetta pitää löytyä myös itse herkuttelemalla hankkimansa läskien pudottamiseen, vai toisten syytäkö oman perseen leviäminen on, vai peräti"sairaus"::::))


      • 4+17
        he--------------- kirjoitti:

        Mitäs "vaatii" hommata itselleen kymmeniä kiloja ylipainoa..::)? laiskuutta ja hyvän ruokahalun sekä epäterveet elämäntavat ja ahneuden ja välinpitämättömyyden kanssa ihmisiä ja itseään kohtaan??
        Kai luonnetta pitää löytyä myös itse herkuttelemalla hankkimansa läskien pudottamiseen, vai toisten syytäkö oman perseen leviäminen on, vai peräti"sairaus"::::))

        Itse lihoaminen ei ole sairaus. Herkkujen mättäminen ja epäterveellisen ruuan mättäminen ei ole sairaus. Sairaus sen sijaan voi laukaista lihoamisen sairauden sivuoireena. Oletko tyhmä vai tyhmä?

        Lihomista aiheuttavia sairauksia esim.
        crps-oireyhtymä
        kilpirauhasen vajaatoiminta
        masennus
        kaksisuuntainen mielialahäiriö
        PCOS eli monirakkulaiset munasarjat


      • lihoavaa :::))
        4+17 kirjoitti:

        Itse lihoaminen ei ole sairaus. Herkkujen mättäminen ja epäterveellisen ruuan mättäminen ei ole sairaus. Sairaus sen sijaan voi laukaista lihoamisen sairauden sivuoireena. Oletko tyhmä vai tyhmä?

        Lihomista aiheuttavia sairauksia esim.
        crps-oireyhtymä
        kilpirauhasen vajaatoiminta
        masennus
        kaksisuuntainen mielialahäiriö
        PCOS eli monirakkulaiset munasarjat

        Hei "siantuntija."..)) Mitä tarkoittaa "lihoaminen":::)))Lihomistako,?Mikset sitten kirjoita niin...::))
        Miten voi vielä nykyisin olla noin suomen kieltä osaamattomia ihmisiä.....:)))Mee koulun penkille ..


    • synkältä näyttää

      Erikoisinta tässä keskustelussa on ollut havaita että monet niistä, jotka moittivat toisia ulkonäkökeskeisiksi ja pinnallisiksi ovat heti seuraavassa lauseessa morkkamassa muiden fyysisiä ominaisuuksia. Synkältä näyttää. Onneksi on joitain harvoja jotka osaavat olla avarakatseisia.

    • runner_vm86

      No ei haittaa sitten kyllä yhtikäs mitään. Itse voisin ihan hyvin alkaa olemaan naisen kanssa jolla on muutama kilo liikaa tietäen että hän vielä laihduttaa. Paras todiste tähän on se että on jo tiputtanut painoa reilusti.

    • vcxvxcvxcvcx

      Usein ulkoisesti kaunis nainen on kaunis myös sisäisesti. Rumilukset ovat katkeria ja rumia myös sisältä.

      • 10+18

        Plastiikkakirurgia on keksitty. Eikä siitäkään tarvitse kertoa kenellekään, etenkin jos tekee niinkuin itse tein ja muutin työn perässä toiseen kaupunkiin, jossa vanhan nenän ja vanhat kilot muistavia ihmisiä ei ole... (Vanhat valokuvat tuhosin - niitä ei kukaan nykyinen ystäväni, kundikaverista puhumattakaan näe koskaan. :D )


      • MCMLXXVI

        Näin on, vai ovatko jonkun mielestä pulskat, kapakin edessä röökiä kiskovat ja kiroilevat lähiöämmät muka jotenkin sisäisesti jaloja ja "kauniita" rumuutensa tähden?


    • läskimaha

      Itse laihdutin 33 kg mut naiset ei katso siltin päinkään mua. Olen ikuisesti yksinäinen

    • jjjjjjjjjjjjjiiio

      joku väitti että rumat yms miehet katsovat voin missejä :D just joo . aika hyvää yleistämistä. joskus muunnoin kun tapasin aviomieheni hän oli:huonosti palkattu,ulosottovelkainen,puoliksi kaljuuntuva ja no ei todellakaa kauhean komea, minä taas oli 90kg opiskelia nainen enkä minäkään sieltä näteimmäst pääst oo

      • kelia :::)

        Et tosiaan..:))Opiskelia, mikä se on? Tarkoitat varmaan opiskelija?


    • entinen lihava myös

      Itse laihduin vihdoin kun sain Thyroxinia 15 vuoden seurannan jälkeen. Laihtuminen ei silti käynyt salamana ja jouduin triplaamaan harrastamani liikunnan määrän eli nyt käyn viikossa 5 kertaa salilla ja 7 kertaa kävelylenkillä ja muutaman kerran vesijuoksemassa. Liikunnan lisäksi ei elämään sitten muuta mahdukaan, koska lähden aamulla töihin kuudelta ja palaan sitten pikana hakemaan treenikamoja kuuden aikaan ja siitä suoraan liikkeelle. Yksinäistähän tämä elämä on, hyvin kurinalaista ja vaativaa. Mutta nyt on jo 20 kiloa lähtenyt, vielä 10 ja tavoite on saavutettu. Lääkäri tosin varoitti, että koska minulla on muutenkin ongelmia aineenvaihdunnan kanssa ja huono lymfakierto, pitää minun jatkaa tätä ahkeraa liikkumista tai paino alkaa nousta. En voi syödä soijaa allergian takia enkä viljoja keliakian takia ja osa kasviksistakin on kieltolistalla, laktoosi-intoleranssi estää maidon käytön yms. En siis voi käydä ulkona syömässä, koska ruokavaliossani on kamala määrä rajoitteita.
      Sairastin nuorena bulimian ja painoin vuosikausia noin 45 kiloa, siitä johtuen aineenvaihduntani ei koskaan palautunut ennalleen. Mutta, nyt olen siis laihempi erakko, ennen minulla oli vilkas sosiaalinen elämä, nyt en ehdi tavata ihmisiä, kun treenaaminen vie kaiken aikani. Työmatka on 90 minuuttia suuntaansa, joten työkin nielee leijonanosan ajastani. Viikonloppuisin sentään ehdin hoitamaan vanhempieni asioita, etteivät joudu olemaan kokonaan ilman apua. On tämäkin elämää. Mutta, kun olen saavuttanut tavoitteeni, olen vihdoin hoikka. Kilpirauhasen vajaatoiminta selätetty.

      • herää.....:)

        Ehkä mies häpeää että on tutustunut tai kenties seurrustellutkin naisen kanssa joka on päästänyt joskus itsensä 130kiloiseksi, eli hirvittävän lihavaksi. Asiaa ei auta että hän nyt on hoikempi, tsin ilmoittamallaan paino/pituus suhteella ei hoikka ole vieläkään.
        Kyllä se paljon kertoo naisen luonteesta ja välinpitämättömyydestä itseään ja muita kohtaan että on joskus ollut noin valtava. Ei ole jämpti eikä luotettva nainen, vaan jossain kohtaa menettänyt elämänhallinnan antamalla itsensä lihoa tuolliaseksi. Se voi koska tahansa tapahtua uudelleen.
        En itsekään ottaisi misetä joka suurimman osan elämäänsä on ollut omahyväinen, vain itseään herkuilla hemmotteleva läski.


    • " Miten suhtautuisit jos tapaisit hoikan, kauniin, mukavan ja muutenkin kaikin puolin ok naisen joka kertoisi, että on aiemmin ollut sairaalloisen lihava?"

      -Naisen ns "läskihistoria" ei kyllä ainakaan meikäläistä haittaisi milliäkään. Eletään tässä hetkessä, ei menneessä.
      Itseasiassa se saattaisi jopa nostaa ko naisen osakkeita ja arvostusta silmissäni, koska tiedän että tämä nainen on TOSISSAAN sitoutunut terveellisiin elämäntapoihin ja on myös kykynevä niitä noudattamaan. =)

    • pöjpåjpspj

      Läskiys on sellainen tunnepuolen häiriö, eli vika on pään sisässä. Todisteena on se että pitää tulla tänne kasimaan asiaa. Henkisesti hoikat, mutta fyysisesti läskit ihmiset eivät tee asiasta näin suurta numeroa. Mm anorektikot ja bulimikot ovat näitä henkisesti läskejä ihmisiä. He tuntevat itsensä läskiksi vaikka olisivat kuinka laihoja ja koko heidän ajatusmaailmansa pyörii tämän aiheen ympärillä.

    • Tilapäisesti lihava

      Tuossakin on pointti. Sitten on meitä, joilla on oikeasti paha aineenvaihdunta ja nestehäiriö, jota yritetään hoitaa lääkkeillä. Paino alkaa tippua, kun löydetään oikea tasapaino. Minussa ylipaino ei kamalasti näy, kun en oikein tajua olevani ylipainoinen, kun en ennen sairastumista ole koskaan ollut "lihava" vaan treenattu ja urheilullinen. Sellaista vauhtia painan vieläkin tajuamatta, että 20 kiloa on tullut painoa lisää kuitenkin. Mutta kroppa kestää, kun kunto on hyvä. Kävelen päivittäin seitsemänteen kerrokseen, en suostu laiskottelemaan ja käyttämään hissejä. Samoin kävelen joka päivä töistä bussiasemalle melkein tunnin, en ota metroa paluumatkalla. Näin pysyy kunnossa ja on sitten hyväkuntoinen kun paino alkaa laskea. En siis suostu mieltämään itseäni lihavaksi, vaan tilapäisesti ylipainoiseksi. Kumppanille on ihan sama mitä painan, kun jaksan pelata tennistä ja sulkista ja käydä salilla hänen kanssaan. Paino on tärkeä asia, muttei se saa olla ihmistä määrittelevä asia. Kilot pitää kantaa kun ne on kerran kerännyt. Paikoilleen ei saa jäädä eikä jähmettyä suremaan! Elämä on liian lyhyt!

    • ihanko totta...:::))

      "Ylipaino ei näy, kun en oikein itse tajua olevani ylipainoinen.:::)? "Ahaa..::))Et itse oikein tajua:::)))Päivän paras selitys...HEH-hee
      Kyllä se muille näkyy, itse tietenkin jokainen ylipainoinen kuvittelee itsensä hoikaksi..:)))
      Tai selittää painonousunsa sairauksilla...Kertoisitko mikä on sinun salaperäien , erityisesti lhottava sairautsesi.....::))

      • oot nolo

        Kerro nyt vielä meille hymiötrolli ....::::), kuinka olit itse myös ennen ylipainoinen? Siksi kannat kaunaa nykyisille ylipainoisille :D Pahimmat ylipainon vihaajathan ovat juuri entisiä läskejä. Kerro nyt meillekin, millaista kaunaa koit entisen ylipainosi vuoksi? Kerro nyt, kun kerta palstalla kokoajan roikut ;) Vai oliko sun joku perheenjäsen ennen tai peräti onko vieläkin lihava entisen itsesi lisäksi ja siksi vihaat ja häpeät lihavuutta? Taidat tuntea itsesi jotenkin heikoksi ihmiseksi. Voi, olisko ravintoterapeutilla käynti paikallaan sulle? ;)

        Näen sieluni silmin, millainen anorektinen kukkakeppipoitsu oot :D Lisänimenä läskivihaaja.


      • noin juuri.::)
        oot nolo kirjoitti:

        Kerro nyt vielä meille hymiötrolli ....::::), kuinka olit itse myös ennen ylipainoinen? Siksi kannat kaunaa nykyisille ylipainoisille :D Pahimmat ylipainon vihaajathan ovat juuri entisiä läskejä. Kerro nyt meillekin, millaista kaunaa koit entisen ylipainosi vuoksi? Kerro nyt, kun kerta palstalla kokoajan roikut ;) Vai oliko sun joku perheenjäsen ennen tai peräti onko vieläkin lihava entisen itsesi lisäksi ja siksi vihaat ja häpeät lihavuutta? Taidat tuntea itsesi jotenkin heikoksi ihmiseksi. Voi, olisko ravintoterapeutilla käynti paikallaan sulle? ;)

        Näen sieluni silmin, millainen anorektinen kukkakeppipoitsu oot :D Lisänimenä läskivihaaja.

        Etkö itse juuri osoita miksi läskejä vihataan.::)?
        Voin kertoatetten ole koskaan ollut lihava, en edes ylipainoinen ,eikä minusta koskaan sellaista tulekaan....
        Sekä toimin terveydenhuollossa, jossa näen päivittäin kuinka kalliiksi ylipainoiset , itse itselleen läskivuoren hankkineet tulevat yhteiskunnalle.
        Eikä normipainossa pysyminen vaadi kuin hiukkasen itsekuria..::)


    • Tilapäisesti lihava

      Mistäköhän aloittaisin. Minulla meni muutama vuosi, ettei otettu verikokeita, joten ehti kehittyä kilpirauhasen vajaatoiminta, kakkostyypin diabetes ja kaiken huipuksi kärsin vielä monirakkulaisista munasarjoista, odottelen että suostuvat poistamaan kaiken. Syön Avandiaa, joka nostaa painoa, mutta muutakaan ei nyt ole tarjolla, sekä Thyroxinia, joka auttaa kilpirauhasen vajaatoimintaan pikkuhiljaa, arvot ovat vielä ihan päin honkia, sitten syön Atacandia migreeniestoon, se turvottaa. Koska ehdin potea kilpirauhasen vajaatoimintaa aika pitkään (tilasin veriarvoni vuosien takaa, vuonna 92 on ekan kerran ollut jo merkintä, muttei minulle edes sanottu mitään) ehti minulle kehittyä muita autoimmuunisairauksia, kuten astma ja diabetes. Minulla on hyvä ravintoterapeutti, jonka kanssa yritämme laatia minulle ruokavaliota, joka ei häiritse kilpirauhasen toimintaa ja sopii diabeetikolle, jolla on lisäksi keliakia. Tällä hetkellä syön aamiaiseksi smoothien, jossa on mustikkarouhetta, pellavansiemenrouhetta, ohranorasta, sesaminsiemeniä, parapähkinöitä, öljyhampunjyväsiä ja proteiinijauhetta. Lisäksi kahvi. Lounaana on tonnikalapurkki ja maissia tai tonnikalaa ja vesikastanjaa tai bambuversoja. Vihreää salaattia mukana. Sitten illalla syön vielä ennen nukkumaanmenoa leipäjuustoa tai rahkaa. Tämän lisäksi pidän nälkää poissa juomalla kahvia paljon ja juomalla noin kaksi litraa vettä. Minulla on nk seurapiirirakko, en joudu käymään veskissä kuin aamulla ja töistä lähtiessä. Tänään on poikkeuksellinen lounas: syön naudansuikaleita ja moniviljanuudeleita, koska tulen kotiin vasta 20 aikaan, jolloin ehdin seuraavan kerran syödä jotain. Minulla on Nutrilett-patukka mukana laukussa hätätilanteita varten. Mutta, kuten sanottu, tämä ylipaino lähtee tästä vielä laskuun, kun saadaan verensokeri kohdalleen ja tuo typerä lääke saadaan lopetettua, sitten Thyroxin pääsee töihin ja kilpirauhasen vajaatoimintakin alkaa varmasti tasaantua. Ruumiinlämpö on jo noussut ja on aamuisin jo 35,5 kun se aiemmin oli tasan 35. Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu. En miellä itseäni vieläkään lihavaksi, koska minulla on jatkuvasti niin kiire, etten ehdi pysähtyä mietiskelemään, töiden jälkeen olen usein luottamustoimissa, siksi ehdin yleensä lounaan jälkeen syödä vasta kotona, tulee monta täysin kaloritonta tuntia, mikä on hyvä asia. Thyroxin pitää syödä aamulla 30 minuuttia ennenkuin syö mitään, siksi tuo juoma on hyvä, koska sen voi huitaista nopeasti alas, se ei vie aikaa. Juuri teen isälle kirjaa meidän lapsuutemme kuvista. Siinä kaksi laihaa tyttöä ottaa telinevoimistelussa toisistaan mittaa, minä tanssin vielä balettia ja treenasin juoksua lähes koko nuoruuteni, kunnes akillesjänne katkesi moottoripyöräonnettomuudessa. Sitten loppui juokseminen ja loikkiminen. Nyt saa vielä kävellä, onneksi. Eikä tuo haittaa sulkiksessa, kun ei syöksy kovin aggressiivisesti. Tenniksessä en ole kovin hyvä, joten siihen se ei edes vaikuta.
      Meitä on monen kokoisia. En ymmärrä, miksi lihavat ihmiset ovat joillekin muille ihmisille ongelma? En itse ole koskaan tuominnut lihavia ihmisiä. Jokaisella on oma tarinansa. Meillä on töissä ihminen, jolla on todella paha haimasairaus, hän on voimakkaan ylipainoinen, eikä sille mitään voi. On kiitollinen, että on elossa!

      • dfg

        Niin. Monet ylipainoiset ovat monisairaita. Se on yksi syy lisää pompata näiden yli
        parisuhteen osalta. Tulee huonot geenit jälkeläisille kato.


    • Tilapäisesti lihava

      Piti vielä sanomani, että Avandia korvattiin Actosilla kun se alkoi aiheuttaa ongelmia ja tuli laittomaksi, mutta se tekee samaa. Syön Atacandin rinnakkaislääkettä, kun toivoin, että se lopettaisi raajojen turpoamiset, mutta turhaan. Usein herään aamulla kasvot ihan turvonneena ja sormet niin turvonneena, ettei voi käyttää koruja. Alkoholista, makeisista ja suolasta olen luopunut jo ajat sitten. Elämä on kalorienvahdintaa ja kyttäämistä, tuoteselosteiden lukemista ja lääkkeitä, turkimuksia, lääkärillä juoksemista ja hemmetin rankkaa ihan juuri tällä hetkellä. Kun olen saanut painon normaaliksi ja löytyy sopivat hoitovasteet, jaksan taas muutakin kuin olla masentunut kaikesta tästä. Ja jokainen pilkkaava kommentti sattuu. Tästä on leikki kaukana ja masentaa, minulla masennus paheni Thyroxinin aloituksen myötä. Tilanne tasaantuu, mutta kukaan ei tiedä, kauanko tähän menee.

      • näinpä..:)

        Taisi jäädä kertomatta että nesteenpoistolääkkeet on myöskin keksitty, jos tuo todella on vaan turvotusta, niin ne sulle taatusti on aloitettu ja toimivat myös poistaen ylimääräisen nesteen kehosta....::)
        Kyllä selityksiä löytyy, mutta esim. diabetes kehittyy juuri ylipainon seurauksena, se ei siis lihota ketään, vaan ensinnä hankittu ylipaino aiheuttaa diabeteksen...:::))))


      • Tilapäisesti lihava
        näinpä..:) kirjoitti:

        Taisi jäädä kertomatta että nesteenpoistolääkkeet on myöskin keksitty, jos tuo todella on vaan turvotusta, niin ne sulle taatusti on aloitettu ja toimivat myös poistaen ylimääräisen nesteen kehosta....::)
        Kyllä selityksiä löytyy, mutta esim. diabetes kehittyy juuri ylipainon seurauksena, se ei siis lihota ketään, vaan ensinnä hankittu ylipaino aiheuttaa diabeteksen...:::))))

        Tuolla lääkekombinaatiolla ei saa enää syödä nesteenpoistolääkkeitä. Niitä saa syödä vain tiettyjen lääkkeiden kanssa. Ihmiset usein tietämättömyyttään aiheuttavat itselleen vakavia oireita ja rytmihäiriöitä nimenomaan syömällä nesteenpoistolääkkeitä. Varsinkin kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa pitää olla hyvin varovainen, ettei sydän kärsi mistään, se altistaa jo itsessään tykytyksille ja rytmihäiriöille. Ja minä olen ollut lapsena ja nuorena todella hoikka. Aloin lihoa vasta, kun kilpirauhasen vajaatoiminta paheni pahenemistaan enkä tajunnut sitä itse ajoissa. Tietäisitpä millaista on kun ei ole moneen päivään aihetta mennä isommalle asialle vessaan. Se on aika tuskaista. Tai kun yrittää juoda paljon, että saisi nestekiertoa aikaiseksi ja silti ei vaan tule sitä veskihätää. Nyt sentään välillä jo tulee hiki. Vieläkään en voi käydä saunassa. En saa kunnolla hikoiltua ja tulee paha olo. Vain tietämätön ihminen puhuu halveksuen kilpirauhasen vajaatoimintaa potevalle. Maksaisin mitä tahansa että tämä paino lähtisi pois. Mikään ei sitä laske. Lääkäri käski odotella rauhassa. Että se laskee muutaman vuoden kuluttua. Työkaverilla kesti 3 vuotta että löytyi lääketasapaino. Käyttivät tahallaan liikatoiminnan puolella ja paino tipahti nopeasti 30 kiloa ja sitten vielä pari lisää. Nyt hän on laiha. Minut laitetaan liikatoiminnalle vuoden kuluttua, mikäli laihtuminen ei ala. Ruokapäiväkirjan mukaan syön oikein nyt. Se ei vaan auta. Arvaa ahdistaako? Käyn töissä ja menen suoraan kotiin, inhoan näitä kiloja niin paljon. Ja tuollaiset kommentit tekevät kotoa lähtemisen aina vain vaikeammaksi. Tässä on hauskaa se, että jouduin vuosi sitten sairaalaan onnettomuuden seurauksena. He ihmettelivät, kun painoni ei heilahtanut viikossa alas lainkaan, vaikka olin tiputuksessa. Ei sitä asiaa tutkittu silloin ja itse kertoilin asiaa vitsinä kotonakin, että pirun sitkeässä on. Olisivatpa ottaneet jo silloin kokeita paremmin. Mutta, mjnua ei näy missään, kun en käy missään enää. Olen isossa puhelinpalvelukeskuksessa töissä, siellä ulkonäöllä ei ole väliä. Lapsia en voi saada, koska minulla on tuo munasarjaongelma ja endometrioosi. Ei siis huolta että geenit jatkuisivat. Aviomies on ihana ja normaalipainoinen, hänen kanssaan harrastan kotipiirissä asioita ja hiljaiseen aikaan käydään urheilemassa. Hän on jo ymmärtänyt, että minusta on tullut erakko kun häpeän painoani. 20 kiloa kun saan pois olen "normaalipainoinen" BMI-taulukoissa. Entisenä urheilijana tiedän rajani treeneissä ja se auttaa. Ja jossain vaiheessa se sitten alkaa laskea. Lihaskunto on onneksi tallella. Lääkäri sanoi, että minun on ihan turha nyt ottaa painosta stressiä, kun elimistö toipuu kaikesta rauhassa. Kun sydämen syke alkaa vihdoin taas nousta kunnolla rasituksessa, ollaan jo voiton puolella.


    • mies 90kg

      Itsellenihän on ihan sama kuinka painava nainen on kunhan minä olen painavempi!

    • Oma rehellinen asenteeni olisi, että todella upeaa että olet laihduttanut ja onnistunut siinä. Asia jäisi siihen, koska kaikilla on oma menneisyytensä, joka vaikuttaa toki nykyisyyteen, muttei tuon pitäisi vaikuttaa. Etenkin jos osataan elää hetkessä, tässä ja nyt.

      • dfb

        Niin, no mikä sun selitys on ylipainollesi. Ei lihavan ihmisen kannata tulla kommentoimaan lihavalle mitään. Ilmeisesti miellät itsesi ihannepainoiseksi vaikka puhdasta läskiä 20-30kg.


    • ylös alas...

      Miehet voivat pelätä että sinulle rupeaa maistumaan taas sidukka, perunalastut ja leviät uudelleen yli sata kiloiseksi siiderivalaaksi. Parempi kuitenkin noin päin. Sitäkin on nähty kun hoikalta urheilulliselta naiselta on kadonnut lantio ja entiset T-paidat eivät mahdu enää päälle. Tosin luulen kyllä sinun pelkäävän eniten itse kilojen paluuta. Olen itsekin ollut yli sata kiloinen ja tiedän että se ei ole hauskaa kun joudut etsimmään xxxxl housuja. Ei lihava mieskään ole korkeassa kurssissa naisten silmissä (jollei ole myös lihava lompakko).

    • lähdenpä syöm

      jiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaa

      • siitää

        kaunis vaikka paistais


    • Surullista kyllä, tunnistan jollakin tapaa itseni tuosta... minulla ei ole varsinaista kokemusta kuvaamastasi tilanteesta, mutta kun koitan kuvitella tilannetta niin pettymyksekseni huomaan uskovani että kyllä minua voisi asia alkaa häiritä... kuinka paljon? sitä en tiedä...

    • haisooo

      Mul tul kerra paska hous kun lähi lenkil ja olin just syön mässän oike kunnol, tuli iha itellää vaik kuink pinnasin...
      Älkäs syäkö liikaa.

    • bababa

      Läski bebat

      • reilippi

        kaaaaneus katsopas silmäs


    • 19+20

      Itse miehenä luulen että tapaamasi miehet ovat vain sellaisia vässyköitä jotka pelästyvät naista joka on saanut noinkin suuren muutoksen itselleen tehtyä.

    • Tää nyt on niitä asioita, joihin en oikein osaisi suhtautua mitenkään, kun mulle olisi ihan sama, minkälainen olet joskus ollut. Useimmat ihmiset on ollu joskus hoikkia vaan ei enää, ehkä parempi näin päin, jos nyt jokin mielipide asiaan pitäisi sanoa. Tai sitten vaan "Aijaa, enpä olis arvannut."

      Kuulostaa siltä, ettet ole itse ihan sinut menneiden kilojen kanssa?

    • Näin se vaan on

      LÄSKI ON AINA LÄSKI VAIKKA VOISSA PAISTAIS!

      • Todellakin näin!

        Aivan. Kerran läski, aina läski. Kun läskeistään pääsee jää mieleen kuva että läskit on tallella joten sairastuu anoreksiaan. Ei hyväksyttävää. Parempi pysyä kaukana läskeistä.


    • 10+1

      Tuollainen on siinä mielessä riskialtista, että aika monet lihovat herkästi keski-ikäisenä takaisin entisiin mittoihinsa. Uskon, että jos on lapsena ollut lihava, niin on sitä automaattisesti aikuisenakin ellei pinnistele aivan uskomattomasti painonsa eteen tai käy laihdutusleikkauksessa.

      Varmaan kolme asiaa, mitä miehet pelkäävät eniten naiselle tapahtuvan, on kuolema, lihominen ja rupsahtaminen. Miehille ei ole niin väliä, vaikka nainen sekoaisi kokonaan, sairastuisi jakomielitautiin tai tekisi mitä tahansa rikollisia tekoja, kunhan nainen pysyy vain naisen näköisenä.

    • Tuhti nainen vieläva

      Voimia!
      Itse taistelen ylipainon kanssa. Olen sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa 27 vuotta, se huomattiin jo opiskeluaikoina mutta siihen aikaan ei ihmistä alettu lääkitä ennenkuin vasta kun tuli oireita. Oireita tuli sitten parin vuoden aikana kaikki: paino nousi yhtäkkiä yli 20 kiloa, ruumiinlämpö romahti, hiukset lähtivät tukkuina irti, iho kuivui niin pahasti että se hilseili ja vatsa alkoi todella oireilla oudosti. Minulla on aina ollut sellainen aineenvaihdunta, että ruoka sulaa kun sitä huvittaa ja olen nuoresta asti syönyt kuitupainotteisesti ja ummetuslääkkeitä koko elämäni, mikään ei vain ole auttanut. Tässä on nyt lääkitys hiukan helpottanut. Paino vaan ei lähde laskuun. Elin kuukauden 700 kilokalorilla päivässä eikä se paino silti tippunut. Aineenvaihdunta loppui kylläkin ja turposin ihan kamalasti. On kauheata olla ylipainoinen kun ei ole ennen ollut. Ja tämä ei lähde pois millään. Inhoan makeata, en käytä valkoisia jauhojakaan ja välttelen kaikke kaloripitoista, En edes viitsi käydä kylässä kun on hankala selittää miksen syö mitään.

      • Ohoo hooo ho ho

        Selitin samaa lääkärille 09...Hän lupasi kirjoittaa lääkkeen, kuhan ensin tiputan
        10 kg..Tiputin 21 kg (syömällä 2300 kcal päivässä).
        Kun lääkäri kirjoitti reseptiä hän huomautti ,että kyseessä on vajaatoiminta ei toimimattomuus!! Lopeta tekosyyt ja laihduta läski. Kaksi kertaa tiputtanut yli 20 kg.
        Ja tällä hetkellä kolmatta kertaa nyt 31 kg mennyt.


    • Denon87

      AP:lle ja muille vastaaville naisille nostan hattua kun olette päässeet lihavuudesta eroon. Ehkä olet oikeassa että kannattaa naisen pitää entinen ylipaino salassa miehiltä. :)

    • sowolf

      Aika typerältä ja lapselliselta käytökseltä tuo kuulostaa. Mitä väliä sillä on jos on joskus ollu lihava. Tärkeintä pitäis olla tämä hetki ja tulevaisuus, eikä menneisyys. Oma mielipiteeni tuohon salaukseen on että ei. Jos ei ukko pysty sulattamaan sitä niin heivaa pois, koska todennäköisyys että se saa sen selville tavalla tai toisella (kaverit, sukulaiset)

      Itse ainakin oisin onnessani kuullessani tuollaisen uutisen. Kertoo aika paljon ihmisestä joka on tehny täysremontin kropalleen ja elämänlaadulleen. Tuollasia ihmisiä arvostan suuresti. Ei muutakun kerro totuus ja ukko pihalle jos ei kestä. kyllä sieltä löytyy parempia janttereita joilla ei oo ego ongelmia

    • Marianne89...

      Yleensä lihavan kumppanin vältteleminen johtuu ihmisillä (sekä miehillä että naisilla) visuaalisista syistä - toisin sanoen siitä, miltä näyttää juuri tällä hetkellä ja ettei kiihota kyseistä henkilöä tällä hetkellä (tai joillain epäkypsemmillä ihmisillä jopa siitä, että kaverit nauraisivat nähdessään ko. lihavan kumppanin - mutta siinäkin on edelleen kyse siitä miltä ihminen näyttää TÄLLÄ hetkellä). Vaikea kuvitella että kovinkaan moni ihminen kokisi isona ongelmana jotain sellaista, mikä ei käytännössä häntä kosketa niin visuaaliselta kantilta kuin muutenkaan. Itse esimerkiksi en halua lihavaa miestä, mutta ei silti voisi vähempää kiinnostaa onko mies joskus aiemmassa elämässään ollut lihava jos se ei nykyisin ulkomuodosta näkyisi.

    • ...

      Helposti läskistyvä on huonogeenistä ainesta, jota ajattelee (äärimmäisellä vaivalla) laihduttaneenakin ällöttävänä ihravuorena.

    • zeebra1981

      Jättäisin.

    • ex läskikasa

      Itelläni myös takana suurehko painonpudotus. Ei nyt läheskään samanmoinen saavutus kuin sinun 60kg, vain puolet siitä. Itsekin olen törmännyt muutamaan mieheen joille tieto on on ollut "järkytys", vaikka historiani ei minusta millään tavalla näy. En tosin ole tavannut heitä treffailumielessä, mutta silti se käytöksen muutos minua kohtaan on ollut selkeä. Täytyy todeta, että hyvä kun näkyy, sillä itse huolisi miestä jolle en olisi kelvannut 30 kiloa sitten. Jos ulkonäkö on elämän tärkein asia, niin ko. ihminen ei ole minua varten. Vakka kantensa valitsee ja minullakin on oikeus valita omilla kriteereilläni :) En esim. kuuntelisi sekuntiakaan jos mies mollaisi ystäviäni, jotka eivät ole painoaan pudottaneet.

      Sanottakoon tässä kohtaa, että oma painonpudotukseni ei lähtenyt mistään pakottavasta tarpeesta tai suuresta ahdistuksesta. Painon pudottamisen tarve ei lähtenyt ulkonäköpaineista tai miehisen huomion puutteesta. Nykyinen painoni ei ole tulosta äärimmäisestä pidättäytymisestä tai super askeettisista elämäntavoista. En myöskään käynyt terapiassa tai harrastanut muutakaan itsetutkiskelua. Elämässäni vain tapahtui muutoksia ja ensimmäinen 15 kiloa lähti täysin huomaamatta. Tämä jälkeen mietin, että miksi ei voisi koettaa jos lähtisi enemmän. Painon pudottua liikkuminen muuttui yhtäkkiä paljon mukavammaksi ja sitä teki mielellään. Lapsuus ja nuoruusiän huonot muistot jäivät taka-alalle ja korvautuivat ihan toisenlaisilla liikuntakokemuksilla.

      Vain tyhmät ääliöt idiootit voivat ikinä lihoa. Ehkä näin. Minulle ei kukaan koskaan opettanut "hyviä elämäntapoja". Ei meillä kotona syöty aamupalaa tai katsottu että lapsi syö välipalaa, ettei sitten ruoan aikaan ollut kiljuva nälkä ja tullut ahmittua liikaa. Isovanhempani olivat pula-ajan sukupolvea, jonka edessä ei sopinut heittää ruokaa hukkaan. Kaikki piti syödä ja kun kerta ruokaa olin, niin lisää olin vähän niin kuin pakko ottaa. Eivät vanhemmat antaneet esimerkkiä liikunnallisesta elämästä. Ei tarjottu liikunnallisia harrastusmahdollisuuksia. En silti syytä vanhempiani, sillä ei heilläkään ollut tietoa. Eivät he ole liikunnallisia ihmisiä tai ravitsemuseksperttejä. Heille olivat siinä kohtaa tärkeitä ihan muut arvot. He pitivät huolen että lapsi opiskeli ja oppi, teki läksynsä ja menestyi koulussa. Näyttivät maailmaa ja opettivat näkemään elämän myös muiden ihmisten silmin. Uskon jääneeni tässä "vaihtokaupassa" reilusti plussan puolelle :) Koulussa liikunta taas oli sitä pakkoa, jossa mentiin verenmaku suussa, puoliammattilaisen open johdolla ja luokan muutaman "urheilijan" tahdissa. Toki joku aina välillä paasasi tervellisestä ruoasta ja liikunnasta, mutta ei koskaan mitään konkretiaa. Teoriatasolla, syyllistämällä ja haukkumalla, sehän se toimii herkkään teini-ikäiseen kuin myrkky.

      Minä nostan hattua jokaiselle reilusta ylipainosta eroon päässeelle. Minulle se olisi miehessä ei nyt ehkä plussaa, mutta osoitus henkisestä vahvuudesta joka on aina hyvä juttu. Vaikka laihtuminen oli itselleni loppupeleissä varsin helppoa, niin en silti kuvittele hetkeäkään sen olevan sitä kaikille. Itselläni vain palaset loksahtivat kohdalleen siinä kohtaa ja se teki hommasta helppoa. Ainoa asia jonka kanssa olen joutunut taistelemaan on syöminen. Ei ylensyöminen, vaan syöminen yleensä. Kukaan kun ei tosiaan koskaan opettanut miten syödään terveellisesti. Ei näyttänyt esimerkkiä, eikä lyönyt eteen ruokavaliota ja listaa valmiista aterioista, että syö näin seuraava kuukausi ja opi siinä samalla mitä terveellinen syöminen on. Minun alkupudotukseni tuli puhtaasti sillä, että ruoka ei enää maittanut lainkaan. Tästä huolimatta liikuin paljon. Jälkikäteen laskin, että elin tuolloin max 500 kalorilla per päivä. Samaan aikaan liikuin koko ajan töissä ja lisäksi tein pitkiä kävelylenkkejä, joita en ollut aiemmin tehnyt. Kyllä siinä paino putoaa, mutta ei ole terveellistä. Minun piti siis opetella syömään. Terveellisen ruokarytmin luominen oli todellisen tuskan takana. Siis se, että silloinkin pitää syödä, kun ei tee yhtään mieli.

      Miehet ovat aina pitäneen ulkonäöstäni. Myös silloin kun olin läski. Minua on siunattu hyvillä geeneillä. Olen kaunis kasvoiltani ja suurimmassa painossanikin olin tiimalasi, hartiat leveämmät kuin lantio, rinnat ja peppu ja kapea vyötärö. Monille en olisi varmasti kelvannut, mutta en minä sellaisia miehiä koskaan katsellutkaan. Nyt kelpaisin heillekin, mutta ikävä kyllä minun sisälläni asuu aina se sama nainen joka olin 30 kiloa sitten. Minä arvostan ihmisessä edellen muuta kun koreaa ulkokuorta :)

    • Toinen entinen läski

      Minä myös painoin joskus 40 kiloa enemmän kuin nyt, joten olen kohtalotoveri.

      Minulle jäi roikkuvaa ihoa, joten en voi seurustella tai harrastaa seksiä, joten en tiedä miesten suhtautumisesta siinä suhteessa, mutta kyllä välillä saa kuulla aika erikoisia kommentteja. En itse siitä mielelläni puhu, mutta joskus joku kaveri sanoo jotakin vähän vieraamman ihmisen kuullen ja varsinkin miehet sanoo ikäviä asioita. Kuten tässä ketjussakin vastauksista voi lukea, niin miehet on ihan hirveän pinnallisia, eikä naisessa oikein muu merkitse kuin ulkonäkö. Sillä, etten ole enää lihava, ei tunnu olevan merkitystä. Ne, jotka kohteli lihavanakin hyvin, kohtelee edelleen hyvin, ne jotka oli kusipäitä, on sitä edelleen. Aivan kuin läski ei olisi vain rasvakudosta vartalossa, se olisi melkein kuin jokin mielenterveysongelma ihmisten silmissä. Niin kuin jollain tapaa ainakin minulle olikin, olin todella addiktoitunut ruokaan.

      Mutta ap:lle sanoisin, että ainakin tuo on hyvä keino erottaa pinnalliset miehet hyvistä miehistä!

      • Näin tänään

        Rannalla käydessäni kasvoiltansa erittäin kauniin ja olemukseltaan vielä tyttömäisen vaalean naisen, sielukkaat viehättävät piirteet ja kaunis katse. Hänellä oli sopusuhtaiset sirot reiset ja naisellinen lantion kaari. Vatsassa hänellä oli huomattavan roikkuvaa ihoa, juuri sellaisen rajun 40 kg:n laihdutuksen jäljiltä. Iho oli kuitenkin sileää, ei mitenkään vanhan oloista. Kiinnitin huomiota naisen kauniiseen olemukseen ja vasta sen jälkeen huomasin, että nainen on laihduttanut runsaasti, käynyt läpi kokonaisen elämänmuutoksen.

        Tällä naisella ei ollut mitään hävettävää, ja hän todisti sen bikineissään. Laihduttaminen on ennen kaikkea valinta oman terveellisemmän tulevaisuuden puolesta.


      • Toinen entinen läski
        Näin tänään kirjoitti:

        Rannalla käydessäni kasvoiltansa erittäin kauniin ja olemukseltaan vielä tyttömäisen vaalean naisen, sielukkaat viehättävät piirteet ja kaunis katse. Hänellä oli sopusuhtaiset sirot reiset ja naisellinen lantion kaari. Vatsassa hänellä oli huomattavan roikkuvaa ihoa, juuri sellaisen rajun 40 kg:n laihdutuksen jäljiltä. Iho oli kuitenkin sileää, ei mitenkään vanhan oloista. Kiinnitin huomiota naisen kauniiseen olemukseen ja vasta sen jälkeen huomasin, että nainen on laihduttanut runsaasti, käynyt läpi kokonaisen elämänmuutoksen.

        Tällä naisella ei ollut mitään hävettävää, ja hän todisti sen bikineissään. Laihduttaminen on ennen kaikkea valinta oman terveellisemmän tulevaisuuden puolesta.

        Minä en ikimaailmassa uskaltautuisi rannalle, siitä pisteet näkemällesi naiselle! :)

        En minä oikeastaan häpeä, olen ylpeä siitä, että onnistuin laihtumaan, mutta sanoisin, että olen tietoinen siitä, miten rumasti miehet ajattelee epätäydellisistä naisvartaloista ja siksi pidän huolen, että vartaloni on aina tarkasti peitetty.

        Minä olin sinällään täysin terve(tosin riski tietenkin oli), ihan pinnallisista syistä laihdutin.


    • Minä myös :)

      Ihan oikeastiko ei jäänyt yhtään roikkuvaa ihoa? Olen laihtunut 30 kiloa ja minulla iho roikkuu melkoisesti... Ei nyt niin paljon, että sitä pitäisi korjailla, mutta seksiä en voi koskaan harrastaa. Minkälaista liikuntaa harrastit?

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe