Parittomien Riitta

FM.

Täällä näytetään yleisesti inhoavan Riittaa. Minä en inhoa. Minusta hän on aika viehättävä ja ymmärrän häntä, Miksi se, että fiksu ja kouluttautunut ihminen etsii kaltaistaan kumppania on jotenkin pahempaa kuin se, että esim. urheilullinen ihminen etsii urheilullista kumppania? Ihmiset viihtyvät usein ihmisten kanssa, joilla on samantyyppiset intressit ja mielihalut kuin heillä itsellään. Riitan "synti" ilmeisesti oli, että hän toi esille olevansa fiksu ja tohtori. Miksi omien akateemisten saavutusten esitteleminen on jotenkin narsistisempaa ja typerämpää kuin bodatun kropan esittely. Monien miesten mielestä naisen ilmeisesti pitäisi näytellä typerämpää kuin on ja vähätellä omia henkisiä saavutuksiaan, jottei miehille tulisi alemmuskompleksi. Itse puolestaan en oikein voi sietää fiksuja naisia, jotka pitävät miehiä miellyttääkseen oman fiksuutensa piilossa. Haluavatko he todella miehen, joka ei heidän fiksuuttaan arvosta? En ymmärrä?

Juu siis Riitta kelpaisi hyvin minulle ja ihmettelen suuresti miten hänen ihan viehättävää ulkonäköäänkin on täällä mollattu. Minän en välttämättä kelpaisi Riitalle, koska välillämme ei ehkä säkenöisi, mutta se ei olisi Riitan vika.

138

4173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miekkonne.

      Ihan turha nainen. Kuvitteli olevansa jotain vaikka oli ihan tavis ulkonäöltään.

    • pariton mies

      Olihan se koulutuksesta ja älykkyydestä jankkaaminen aika rasittavaa. Ei kai se sen typerämpää ole kuin bodatun kropan esittely, mutta tuskin naisetkaan seuraisivat innolla ohjelmaa jossa bodarimies peilailee itseään, kertoo täydellisestä vartalostaan ja ihmettelee missä ovat yhtä upeakroppaiset naiset.

      • mbgitw

        Ei minulla ole mitään tarvetta kuvitella että olisin se nainen jota ohjelman henkilö etsii. Sinkkulaiva-ohjelma oli hyvä kun ihmiset toivat ihan suoraan esiin omat, välillä asialliset ja välillä ihan pöhköt vaatimukset. Paljon parempaa viihdettä kuin joku siloteltu ohjelma.

        Minäkin haluan älykkään miehen. Älykkäitä miehiä taitaa olla enemmän kuin älykkäitä naisia. Riitta taisi vaan etsiä ns. sivistynyttä kaiken päälle. Sivistyneisyys ja kulturellius on enemmän naisten asioita. Miesten älykkyys ilmenee enemmän yhteen tai pariin asiaan kohdistuvana nörttiytenä.


    • Kuuleeko Houston

      Älykkyydessä ei ole mitään vikaa, olen itsekin tutkitusti huippu älykäs. Mutta kun älykkyydestä tulee fetissi ja sitä pitää todistella itselleenkin, jotain vikaa on vähintäänkin itsetunnossa.

      Todennäköisesti miehen pitäisi jatkuvasti kilpailla tuollaisen naisen kansa älykkyydestä, kun nainen koittaisi todistaa, että kyllä hän on älykkäämpi ja se on vain rakenteellista naisten sortoa, jos hän häviää shakkipelissä. Vähän niinkuin ministeri Kyllönen sanoi, että koko maailma ja ihmiskunta sortaa häntä, koska hän on nainen. Sellainen on tavattoman rasittavaa toiselle ihmiselle, koska se ei ole totta.

      • Huippuälykäs?

        Huippuälykäs on yhdyssana.


      • Valkoinen Valhe
        Huippuälykäs? kirjoitti:

        Huippuälykäs on yhdyssana.

        Huippuälykäs tai ei, niin ihan fiksu kommentti edelliseltä silti. Älkää nyt takertuko pilkkuihin.


      • tarkennettuna
        Valkoinen Valhe kirjoitti:

        Huippuälykäs tai ei, niin ihan fiksu kommentti edelliseltä silti. Älkää nyt takertuko pilkkuihin.

        Tai siis yhdys sana virheisiin.


      • Pilkunnussija
        tarkennettuna kirjoitti:

        Tai siis yhdys sana virheisiin.

        ei nussi


    • KTM, KHT

      Kun typerys toistelee olevansa huippuälykäs, niin itselleni ainakin nousee myötähäpeä pintaan. Riitta ei ole älykäs, koska:

      1) Hänen väitöskirjansa on kvalitatiivista roskaa.
      2) Hän ei ole tutkinnostaan huolimatta saanut kunnon työpaikkaa, vaan on jämähtänyt hanttihommiin.
      3) Hän on ajautunut tilanteeseen, jossa hän on nelikymppinen, rupsahtanut sinkku.
      4) Hän syyttelee omasta ahdingostaan miehiä.

      Nuo nyt ensimmäisenä tuli mieleen.

      • KTM:lle

        Tilintarkastaja on liukuhihnatyöntekijä, robotista yhden askeleen päässä. Päällä vain kiiltävä puku ja palkkaa vähän liikaa, mutta eivät ne muuta sitä, että tilintarkastajasta on pelkkä liukuhihnatyöläinen.


      • KTM, KHT
        KTM:lle kirjoitti:

        Tilintarkastaja on liukuhihnatyöntekijä, robotista yhden askeleen päässä. Päällä vain kiiltävä puku ja palkkaa vähän liikaa, mutta eivät ne muuta sitä, että tilintarkastajasta on pelkkä liukuhihnatyöläinen.

        Niin on ja ei se palkkakaan mikään ihmeellinen ole, ellei ole osakas. Mutta se siitä offtopicista.


      • muiskis muru
        KTM, KHT kirjoitti:

        Niin on ja ei se palkkakaan mikään ihmeellinen ole, ellei ole osakas. Mutta se siitä offtopicista.

        Ei mitenkään asian vierestä oikeastaan. Hyvä kun tuli keskustelijan tausta selville. Olet aika huono arvioimaan väitöskirjan tasoa. Tuskin olet siihen mitenkään tutustunut. Kaiken lisäksi kvalitatiivinen tutkimus on vaikeampi tehdä kuin kvantitaviivinen - useasti näin. Pariutumisessa valitettavasti älykkyydestä ei ole apua, koska ihmiset kuitenkin haluavat seurakseen suunnilleen yhtä älykkään kuin mitä he itse ovat ja älykkäitä on kuitenkin vain tietty pieni osa väestöstä. Riitta ei syyttele miehiä parittomuudestaan, vaan lähinnä toteaa tilanteen. Ei tietenkään ole kenenkään yksittäisen miehen ongelma, ettei jollakin naisella ole miestä. Ongelma on siinä, että toisilleen sopivien ihmisten on vaikea tavata. Tämähän on tiedetty aina ja tässä ohjelmassa tätä ikiaikaista ongelmaa tuodaan esille.


      • ...
        muiskis muru kirjoitti:

        Ei mitenkään asian vierestä oikeastaan. Hyvä kun tuli keskustelijan tausta selville. Olet aika huono arvioimaan väitöskirjan tasoa. Tuskin olet siihen mitenkään tutustunut. Kaiken lisäksi kvalitatiivinen tutkimus on vaikeampi tehdä kuin kvantitaviivinen - useasti näin. Pariutumisessa valitettavasti älykkyydestä ei ole apua, koska ihmiset kuitenkin haluavat seurakseen suunnilleen yhtä älykkään kuin mitä he itse ovat ja älykkäitä on kuitenkin vain tietty pieni osa väestöstä. Riitta ei syyttele miehiä parittomuudestaan, vaan lähinnä toteaa tilanteen. Ei tietenkään ole kenenkään yksittäisen miehen ongelma, ettei jollakin naisella ole miestä. Ongelma on siinä, että toisilleen sopivien ihmisten on vaikea tavata. Tämähän on tiedetty aina ja tässä ohjelmassa tätä ikiaikaista ongelmaa tuodaan esille.

        Toisaalta taas väitöskirjan tekeminen ei ole tae älykkyydestä.


      • No mikä on?
        ... kirjoitti:

        Toisaalta taas väitöskirjan tekeminen ei ole tae älykkyydestä.

        Kerropa se


    • Älykkyydellä ei ole

      mitään tekemisrtä onnistuneen parisuhteen kanssa. Tärkeintä, että nainen on ulkonäöllisesti pantava ja "hyvä tyyppi" noin muuten. Riitta ei ole kumpaakaan.

      • asterux

        Johan se on tutkimuksissakin todistettu, että suunnilleen yhtä älykkäiden parisuhteet kestävät paremmin kuin sellaisten, joiden älykkyydessä on suuri ero. Sanoohan tuon nyt järkikin ;)


      • testing
        asterux kirjoitti:

        Johan se on tutkimuksissakin todistettu, että suunnilleen yhtä älykkäiden parisuhteet kestävät paremmin kuin sellaisten, joiden älykkyydessä on suuri ero. Sanoohan tuon nyt järkikin ;)

        Muistelisin että tutkimuksen tulos oli, että jos parin älykkysosamäärän ero on yli 20 pistettä, syntyy heille vaikeuksia keskinäisessä vuorovaikutuksessaan.

        Mutta muistelen myös, että pariskunnilla, joissa mies oli älykkäämpi oli jonkin verran paremmat mahdollisuudet onnistua kuin, että nainen olisi se älykkäämpi.


      • keskimääräinen mies
        testing kirjoitti:

        Muistelisin että tutkimuksen tulos oli, että jos parin älykkysosamäärän ero on yli 20 pistettä, syntyy heille vaikeuksia keskinäisessä vuorovaikutuksessaan.

        Mutta muistelen myös, että pariskunnilla, joissa mies oli älykkäämpi oli jonkin verran paremmat mahdollisuudet onnistua kuin, että nainen olisi se älykkäämpi.

        Minä taas muistelen jostain tutkimuksesta, että parhaiten yhdessä pysyvät parit, joissa nainen on ripauksen älykkäämpi, esimerkiksi viisi pistettä.


      • tyhmä sinkku
        keskimääräinen mies kirjoitti:

        Minä taas muistelen jostain tutkimuksesta, että parhaiten yhdessä pysyvät parit, joissa nainen on ripauksen älykkäämpi, esimerkiksi viisi pistettä.

        Minä taas muistelen sellaista tutkimusta, jossa todettiin, että tyhmät ihmiset kirjoittelevat keskimääräistä useammin Sinkut-palstalle. Tämä tiedoksi teille molemmille.


      • Ei tuon asian
        tyhmä sinkku kirjoitti:

        Minä taas muistelen sellaista tutkimusta, jossa todettiin, että tyhmät ihmiset kirjoittelevat keskimääräistä useammin Sinkut-palstalle. Tämä tiedoksi teille molemmille.

        toteamiseksi mitään tutkimuksia tarvita....


    • Lauri Töhkä

      En ole katsonut koko ohjelmaa, mutta jos Riitta on sanonut, että Miksemme me koulutetut saa TASOISIAMME miehiä, niin kyllähän sellainen väkisinkin kuulostaa aika perseilyltä. Asioita voi sanoa lyhyesti ja fiksusti, tai moneen kertaan ja ylimielisesti.

    • näin on!

      Oma ongelma tässä oli mielestäni se, että hän korotti koulutuksen arvoa koko ajan. Onhan se hienoa, että on tohtori, vaikka melko köykäiseltä opinalalta. Ei se sitä kuitenkaan tarkoita, etteikö vaikka putkimies voisi olla älyllisesti samalla tasolla tai vaikka ylempänä. Se on sisänsä ihan fine, että etsii samankaltaista seuraa, mutta koulutus harvoin kertoo ihmisestä kaikkea. Itse olen korkeakoulututkinnon suorittanut, eikä se mielestäni kerro minusta mitään.

      Daijua porukkaa on sekä duunareista, että koulutetuista. Tuntuu, että sosiaalisesti taitavimman ja mielyttävimmät yksilöt löytyvät sieltä keskikastista. Toisaalta myös pahimmat mulkut.

      • mies mies.

        Putkimies on huomattavasti korkeammalla älytasolla kuin joku vitun itseään täynnä oleva ämmä. Saman lainen reikä se on tohtorilla kuin duunarillakin. Ei mitään välii.


      • vittu taatana nii
        mies mies. kirjoitti:

        Putkimies on huomattavasti korkeammalla älytasolla kuin joku vitun itseään täynnä oleva ämmä. Saman lainen reikä se on tohtorilla kuin duunarillakin. Ei mitään välii.

        Ei se niinkään päin ole, että kuka tahansa putkiaivo on ketä tahansa huomattavasti korkeammalla vain sukupuolensa takia tai ilmoittamalla itse asiasta tai luulemalla niin.


      • "Itse olen korkeakoulututkinnon suorittanut, eikä se mielestäni kerro minusta mitään."

        Minä olisin taipuvainen väittämään, että se kertoo sinusta moniakin asioita. Olet esimerkiksi päämäärätietoinen ja pystyt viemään aloittamasi asiat loppuun asti. Sinulla on todennäköisesti ainakin hieman tiedonjanoa ja / tai kunnianhimoa. Et aina kulje siitä, missä aita on matalin. Älliäkin sinulle on todennäköisesti ainakin jonkin verran annettu.

        Et myöskään varmasti ole enää sama henkilö, joka olit ennen opintojasi. Riippuu tietysti alastasi, mutta todennäköisesti osaat hankkia, jäsentää ja jalostaa tietoa. Pystyt kaivamaan olennaisen suuresta tietomassasta ja analysoimaan sitä. Hahmotat kokonaisuuksia ja pystyt löytämään niistä osatekijöitä. Voit myös mahdollisesti olla harjaantunut kirjoittajana tai esiintyjänä.


      • Tarkoitatko nyt
        vittu taatana nii kirjoitti:

        Ei se niinkään päin ole, että kuka tahansa putkiaivo on ketä tahansa huomattavasti korkeammalla vain sukupuolensa takia tai ilmoittamalla itse asiasta tai luulemalla niin.

        Riittaa?


      • Mies1985
        discovery-74 kirjoitti:

        "Itse olen korkeakoulututkinnon suorittanut, eikä se mielestäni kerro minusta mitään."

        Minä olisin taipuvainen väittämään, että se kertoo sinusta moniakin asioita. Olet esimerkiksi päämäärätietoinen ja pystyt viemään aloittamasi asiat loppuun asti. Sinulla on todennäköisesti ainakin hieman tiedonjanoa ja / tai kunnianhimoa. Et aina kulje siitä, missä aita on matalin. Älliäkin sinulle on todennäköisesti ainakin jonkin verran annettu.

        Et myöskään varmasti ole enää sama henkilö, joka olit ennen opintojasi. Riippuu tietysti alastasi, mutta todennäköisesti osaat hankkia, jäsentää ja jalostaa tietoa. Pystyt kaivamaan olennaisen suuresta tietomassasta ja analysoimaan sitä. Hahmotat kokonaisuuksia ja pystyt löytämään niistä osatekijöitä. Voit myös mahdollisesti olla harjaantunut kirjoittajana tai esiintyjänä.

        Varmaan pitää paikkaansa mutta tuo sama asia tai asiat on todettavissa monellakin eri tavalla. Ei ole mielestäni reilua todeta noiden ominaisuuksien olemassaoloa tai puuttumista pelkästään joko raksimalla tai jättämällä raksimatta "korkeakoulutus" kohta. Se olisi kuin urheilullisuuden määrittäminen kysymällä harrastaako henkilö juuri pyöräilyä tai nimenomaan luistelua.


      • mies32
        Mies1985 kirjoitti:

        Varmaan pitää paikkaansa mutta tuo sama asia tai asiat on todettavissa monellakin eri tavalla. Ei ole mielestäni reilua todeta noiden ominaisuuksien olemassaoloa tai puuttumista pelkästään joko raksimalla tai jättämällä raksimatta "korkeakoulutus" kohta. Se olisi kuin urheilullisuuden määrittäminen kysymällä harrastaako henkilö juuri pyöräilyä tai nimenomaan luistelua.

        Ehkäpä korkeakoulututkinnon ruksiminen tosiaan kertoo jotain, mutta sen ruksimatta jättäminen ei suoraan kerro yhtään mitään. Sillä nuo samat kyvyt voi hyvin omata myös korkeakoulua käymätön, vaikka se onkin harvinaisempaa heidän keskuudessaan.
        Mutta kuinka olennaisia parisuhteen kannalta sitten mitkään noista tekijöistä ovat? Sanoisin, että niillä on vain pieni merkitys itse suhteelle. Kriittiset tekijät parisuhteessa ovat jotain aivan muuta kuin kyky ymmärtää luetusta materiaaliasta olennainen tms. akateeminen taito. Olennaisinta korkeakoulutuksessa parisuhteelle on statusarvo sekä raha. Eivätkä nämäkään välttämättä vaadi koulutusta.


      • Riippuu täysin
        mies32 kirjoitti:

        Ehkäpä korkeakoulututkinnon ruksiminen tosiaan kertoo jotain, mutta sen ruksimatta jättäminen ei suoraan kerro yhtään mitään. Sillä nuo samat kyvyt voi hyvin omata myös korkeakoulua käymätön, vaikka se onkin harvinaisempaa heidän keskuudessaan.
        Mutta kuinka olennaisia parisuhteen kannalta sitten mitkään noista tekijöistä ovat? Sanoisin, että niillä on vain pieni merkitys itse suhteelle. Kriittiset tekijät parisuhteessa ovat jotain aivan muuta kuin kyky ymmärtää luetusta materiaaliasta olennainen tms. akateeminen taito. Olennaisinta korkeakoulutuksessa parisuhteelle on statusarvo sekä raha. Eivätkä nämäkään välttämättä vaadi koulutusta.

        ihmisistä. Jotkut arvostavat "akateemista asennetta" parisuhteessakin. Toiset eivät. Kaikki korkeakoulutetut eivät suinkaan ole ajattelutavaltaan akateemisia. Monille korkeakoulutus on - kuten mies32 tuossa edellä toteaa- pelkkä statusjuttu. Ei kuitenkaa kaikille.


      • mies32
        Riippuu täysin kirjoitti:

        ihmisistä. Jotkut arvostavat "akateemista asennetta" parisuhteessakin. Toiset eivät. Kaikki korkeakoulutetut eivät suinkaan ole ajattelutavaltaan akateemisia. Monille korkeakoulutus on - kuten mies32 tuossa edellä toteaa- pelkkä statusjuttu. Ei kuitenkaa kaikille.

        Sanoisin, että arvostan älyllistä asennetta. Mielestäni akateemisuus ei sinänsä anna älykkäälle ihmiselle juurikaan eväitä parisuhteeseen. Älykäs ihminen kyllä osaa jo ennen yliopistoakin keskustella toista kuunnellen ja kypsästi ongelmia ratkoen.

        Erään naisen kanssa seurustelin alkaen hänen ensimmäisistä päivistään yliopistolla ja kestäen valmistumiseensa saakka, enkä kyllä suhteen kestäessä huomannut koulutuksen myötä tulleita uusia ajattelumalleja, keskustelutapoja tms. akateemisuuden etuja parisuhteen kannalta. Toki hän oli fiksu tyttö jo ennen yliopistoa, ehkä yliopiston käyminen vaikuttaakin enemmän keskinkertaisiin tai yksinkertaisiin ihmisiin, jotka vasta yliopistossa opetetaan ajattelemaan.


      • Miksi et seurustele
        mies32 kirjoitti:

        Sanoisin, että arvostan älyllistä asennetta. Mielestäni akateemisuus ei sinänsä anna älykkäälle ihmiselle juurikaan eväitä parisuhteeseen. Älykäs ihminen kyllä osaa jo ennen yliopistoakin keskustella toista kuunnellen ja kypsästi ongelmia ratkoen.

        Erään naisen kanssa seurustelin alkaen hänen ensimmäisistä päivistään yliopistolla ja kestäen valmistumiseensa saakka, enkä kyllä suhteen kestäessä huomannut koulutuksen myötä tulleita uusia ajattelumalleja, keskustelutapoja tms. akateemisuuden etuja parisuhteen kannalta. Toki hän oli fiksu tyttö jo ennen yliopistoa, ehkä yliopiston käyminen vaikuttaakin enemmän keskinkertaisiin tai yksinkertaisiin ihmisiin, jotka vasta yliopistossa opetetaan ajattelemaan.

        enää? Jättikö sinut fiksuna tyttönä, kun huomasi, että olet aika mulkku jätkä ; )


      • mies32
        Miksi et seurustele kirjoitti:

        enää? Jättikö sinut fiksuna tyttönä, kun huomasi, että olet aika mulkku jätkä ; )

        Eikö se ala olla jo aika vaihtaa nuorempaan kun nainen valmistuu yliopistosta?


      • Eli olet
        mies32 kirjoitti:

        Eikö se ala olla jo aika vaihtaa nuorempaan kun nainen valmistuu yliopistosta?

        palstan ätämikäisiä noin asenteellisesti (sillä erotuksella että saat, toisin kuin ätämikäiset). Teiniinkö vaihdoit?


      • mies32
        Eli olet kirjoitti:

        palstan ätämikäisiä noin asenteellisesti (sillä erotuksella että saat, toisin kuin ätämikäiset). Teiniinkö vaihdoit?

        Ei, kyllä se yliopistonainen oli teini tavatessamme.

        Missä vaiheessa vitsi kuuluu puhaltaa poikki? En nyt ainakaan enää osaa jatkaakaan mitenkään palstalaisia shokeeraavasti liioitellen.


      • johan vitsin heitit
        Eli olet kirjoitti:

        palstan ätämikäisiä noin asenteellisesti (sillä erotuksella että saat, toisin kuin ätämikäiset). Teiniinkö vaihdoit?

        Ai saa vai? Heh heh.


    • hubba bubba

      Oikeasti fiksun ja kouluttautuneen ei tarvitse joka välissä korostaa ja mainostaa omaa koulutustaan ja fiksuuttaan. Riittää, että asian neutraalisti mainitsee kerran, korkeintaan kaksi. Luotaantyöntäväksi asenteeksi koulutuksen mainostaminen muuttuu silloin, kun sillä aletaan pönkittää omaa itsetuntoa ja haetaan säälipisteitä ja marttyyriutta.

      Ei se fiksuus ja kouluttautuneisuus kuitenkaan näköjään auta siihen, että pystyisi tarkastelemaan omaa tilannettaan objektiivisesti.

    • *Nana*

      Mielestäni on ihan selvää, että ihminen ainakin pohjimmiltaan kaipaa samanhenkistä ja ns. vertaistaan seuraa, siis ihan me kakki. Toisilla se mittari vaan tuntuu liikkuvan vähän kapeammilla alueilla kuin toisilla. Jotkut ihmiset ovat tiukasti fiksoituneet jonkin tietyn asian ympärille, syyt varmasti jokaisella omanlaisensa.

      Itse naisena pidin Riitasta ja varsinkin ohjelman alussa. Mutta vähitellen itseänikin alkoi hieman ärsyttää se jatkuva fiksuuden ja koulutuksen korostus. Voi olla tietysti, että ohjelman leikkaajakin on osasyyllinen. Naiset ovat puhuneet varmasti paljon sellaistakin, mitä ohjelmaan ei ole otettu mukaan.

      Mutta viimeisessä jaksossa korviini pisti erityisesti se, kun Ritta sanoi että hän haluaisi löytää sellaisen tasavertaisen kumppanin, jonka kanssa ei tarvitse kilpailla. Eli tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että Riitalla todella itselläänkin on tarve älylliseen pätemiseen ja todennäköisesti siitä syystä vetää puoleensa miehiä, joilla on samanlainen tarve.

      Eli toisin sanoen, jos hän hellittäisi hiukan tuolla saralla ja alkaisi tutkimaan ja arvostamaan enemmän muita asioita sekä itsessään että muissa, sopiva kumppani saattaisi jopa löytyä - ja sellainen joka on myös älyllisesti samalla tasolla. Mutta jos se fiksuudella päteminen ei ole ensiarvoisen tärkeää enää, niin ei ole myöskään mitään tarvetta kisailla ja pyrkiä lyömään toista laudalta (paitsi ehkä leikkimielisesti :)). Toisten seurasta ja älystä voi vaan nauttia.

      Sinänsä olen jo niin kyllästynyt niihin hokemisiin, kun joku haluaa urheilullisen kumppanin kun on itse urheilullinen tai hoikan kun on itse hoikka. Siinä mielessä on ihan piristävääkin kuulla jonkun sanovan, että haluaa älykkään kumppanin, kun on itse älykäs.

      MItä Riitan ulkonäköön tulee, niin niitä haukkumisia en ollenkaan ymmärrä. Mielestäni hän on kivan näköinen ja viehättävä, ja ihan ikäisensä näköinen. Joten näitä mummotteluja ja tädittelyjä ja vastaavia aika lailla ihmettelen.

      • PeteBoy.

      • näin on!

      • näin on!
        näin on! kirjoitti:

        Ja fiksusta! Suuimpien elyköiden nimen eteen liitetään aina BB.

        *älyköiden


      • ..................

        Miksi Riitalle sitten ei löydy sitä "vertaistaan" seuraa?


      • *Nana*
        PeteBoy. kirjoitti:

        Ruma kurppahan se on, kuten taidat olla sinäkin. Tässä on esimerkki ihan kauniista naistesta:
        http://www.savonsanomat.fi/viihde/2012/08/27/bb_tea_01.jpg/BINARY/w480/bb_tea_01.jpg

        Ihan nätti nainen tuokin. Mutta monenlainen ja monenikäinen ihminen voi näyttää hyvältä.

        Eikä 35-vuotiaan tarvitse näyttää 25 -vuotiaalta tai kuusikymppisen nelikymppiseltä ollakseen hyvännäköinen. Ainakaan siis minun mielestäni.


      • Miksi kukaan
        *Nana* kirjoitti:

        Ihan nätti nainen tuokin. Mutta monenlainen ja monenikäinen ihminen voi näyttää hyvältä.

        Eikä 35-vuotiaan tarvitse näyttää 25 -vuotiaalta tai kuusikymppisen nelikymppiseltä ollakseen hyvännäköinen. Ainakaan siis minun mielestäni.

        mies kiinnostuisi 35-vuotiaasta kurpasta?


      • Oikea kaunotar

      • Koska hän
        Miksi kukaan kirjoitti:

        mies kiinnostuisi 35-vuotiaasta kurpasta?

        ei normaalien ihmisten mielestä ole "kurppa"


      • Selitys.
        Koska hän kirjoitti:

        ei normaalien ihmisten mielestä ole "kurppa"

        Vanha ruma nainen = kurppa


      • minä sulle

      • -------

    • Jos on ruma

      pitää yrittää päteä olemalla muka fiksu.

      • tämä selvää

        Tällä palstalla on todistettu, että monet eivät ole kumpaakaan.


    • Masokismia

      Kummallisinta tässä asiassa on se, että vaikka palstaruikuttajat eivät ikimaailmassa koskisi tuon ohjelman naisiin, joka poika istui silmät tapillaan tuijottamassa heitä ja sitten vikisemässä täällä muille.

      • eikä ole

        Älä sinä itke. Minä olen sanonut koko ajan, että Emma oli symppis vaikka ei mikään kaunotar olekaan. Ja salaperäinen ja kaunis Kati, joka ei kailottanut fuckbudeistaan kuin bb ali-ihminen, on myös ihan oikea saalis.


      • Masokismia
        eikä ole kirjoitti:

        Älä sinä itke. Minä olen sanonut koko ajan, että Emma oli symppis vaikka ei mikään kaunotar olekaan. Ja salaperäinen ja kaunis Kati, joka ei kailottanut fuckbudeistaan kuin bb ali-ihminen, on myös ihan oikea saalis.

        En minä sinusta puhunut vaan palstaruikuttajista. Kyllä tuohonkin joukkoon mahtuu yksi, joka laulaa samaa laulua vähän eri sanoilla. Ei yksi pisara virran suuntaa muuta.


      • KTM.
        Masokismia kirjoitti:

        En minä sinusta puhunut vaan palstaruikuttajista. Kyllä tuohonkin joukkoon mahtuu yksi, joka laulaa samaa laulua vähän eri sanoilla. Ei yksi pisara virran suuntaa muuta.

        Huh. Onpa "Parittomat" saanut monet hyppimään seinille. Miehiä taitaa suurin osa olla. Joku tuossa kirjoittikin, että miksi ne pahimmin ohjelmasta vereslihalle menneet ovat ylipäänsä edes katsoneet niin tiiviisti. Siinäpä miettimistä. Onko niin, että tämän palstan kautta oman äänensä yrittävät saada kuuluville sellaiset, jotka tuntevat jollain tapaa alemmuutta esim. itseään koulutetumpaan ihmiseen verrattuna? Moni viesti vaikuttaa siltä. Asiallisiakin on joukossa paljon, mutta jotenkin jää fiilis, että se koira kovimmin älähtää...jne. On totta, että oman koulutuksen tai mahdollisen älykkyyden esilletuonti kerta toisensa jälkeen ei vaikuta oikeasti enää ollenkaan älykkäältä. Mutta (ja tämänkin joku taisi aiemmin mainita), ohjelmat leikataan, paljon jätetään pois, yhdistetään sopivia otoksia, mielikuvia rakennetaan. Minusta nuo ohjelmassa esiintyvät naiset olivat rohkeita, kun uskalsivat tulla esille ja kertoa mitä toivoisivat elämältä. Se on ihan eri asia kuin raivota täällä omaa turhautumistaan.


      • Nohjaah

        Eipä tuo kovin kummalista ole. Luultavasti he katsoivat sarjaa nähdäkseen millaisia tekosyitä nuo "upeat ja itsenäiset" naiset keksivät sinkkuudelleen. Kuten arvata saattoi: suurin osa siirrettiin miesten syyksi. Miehet eivät ole tarpeeksi sitä tai ovat liian tätä. Minulla on tällaiset harrasteet ja tykkään tuosta, miksi ei miehet tule sinne?

        Joskus olisi kiva nähädä nainen, joka myöntää että myös omalla käytöksellä ja valinnoilla on seurauksia. Kaikki ei olekaan aina vain miesten puutteista tai huonoudesta kiinni.


      • --------------
        Nohjaah kirjoitti:

        Eipä tuo kovin kummalista ole. Luultavasti he katsoivat sarjaa nähdäkseen millaisia tekosyitä nuo "upeat ja itsenäiset" naiset keksivät sinkkuudelleen. Kuten arvata saattoi: suurin osa siirrettiin miesten syyksi. Miehet eivät ole tarpeeksi sitä tai ovat liian tätä. Minulla on tällaiset harrasteet ja tykkään tuosta, miksi ei miehet tule sinne?

        Joskus olisi kiva nähädä nainen, joka myöntää että myös omalla käytöksellä ja valinnoilla on seurauksia. Kaikki ei olekaan aina vain miesten puutteista tai huonoudesta kiinni.

        Katsoin sarjan kaikki jaksot enkä huomannut, että naiset olisivat laittaneet mitään miesten syyksi - lukuunottamatta tätä Riitan viimeisen jakson kommenttia, joka nyt on aiheuttanut hirvittävästi närästystä. Ja sekin oli mielestäni enemmän ihmettelyä kuin syyttelyä.

        Muuten kommentointi oli linjalla ei ole löytynyt, ei ollut kipinää etc. Eli pelkkää asian neutraalia toteamista eikä mitään syyttelyä.

        Ja mitä järkeä ylipäänsä on hakea jotain syyllisiä tällaisessa asiassa?


      • ihmisiä kaikki
        -------------- kirjoitti:

        Katsoin sarjan kaikki jaksot enkä huomannut, että naiset olisivat laittaneet mitään miesten syyksi - lukuunottamatta tätä Riitan viimeisen jakson kommenttia, joka nyt on aiheuttanut hirvittävästi närästystä. Ja sekin oli mielestäni enemmän ihmettelyä kuin syyttelyä.

        Muuten kommentointi oli linjalla ei ole löytynyt, ei ollut kipinää etc. Eli pelkkää asian neutraalia toteamista eikä mitään syyttelyä.

        Ja mitä järkeä ylipäänsä on hakea jotain syyllisiä tällaisessa asiassa?

        Niinpä. Monelle sinkkumiehelle on ehkä tullut paha mieli ja ovat siksi provosoituneet siitä Riitan kommentista. Tämä palsta voi olla monelle yksinäiselle miehelle se ainoa paikka, jossa saa purkaa tuntemuksiaan. Harmi, kun se on mennyt niin alta riman-touhuksi monen kohdalla. Tai pinnallisen yleiseksi "kaikki ne naiset on pahoja ja rumia ja ne ei ymmärrä miehiä" kommentoinniksi. Ehkä omaa pettymystä naisrintamalla on purettu tätä kautta. Siinä sinällään ei ole mitään ihmeellistä, se vaan miten se on tehty saa ihmettelemään. Tavallaan aika mielenkiintoinen ilmiö, että kuinka monen mielenrauhan se ohjelma ja kommentti on rikkonut.


      • -------------------
        ihmisiä kaikki kirjoitti:

        Niinpä. Monelle sinkkumiehelle on ehkä tullut paha mieli ja ovat siksi provosoituneet siitä Riitan kommentista. Tämä palsta voi olla monelle yksinäiselle miehelle se ainoa paikka, jossa saa purkaa tuntemuksiaan. Harmi, kun se on mennyt niin alta riman-touhuksi monen kohdalla. Tai pinnallisen yleiseksi "kaikki ne naiset on pahoja ja rumia ja ne ei ymmärrä miehiä" kommentoinniksi. Ehkä omaa pettymystä naisrintamalla on purettu tätä kautta. Siinä sinällään ei ole mitään ihmeellistä, se vaan miten se on tehty saa ihmettelemään. Tavallaan aika mielenkiintoinen ilmiö, että kuinka monen mielenrauhan se ohjelma ja kommentti on rikkonut.

        Niin, olen seurannut muutamalla nettipalstalla kirjoittelua tähän sarjaan liittyen ja olen törmännyt ihan muutamaan miehen kirjoittamaan viestiin, joka on ollut sävyltään positiivinen. Kaikki muu on ollut kritiikkiä tai hirveää loanheittoa.

        Olen ollut suoraan sanottuna ihmeissäni tästä. Varsinkin kun sarjan naisissa ei ole mielestäni mitään erityisen provosoivaa. Kukaan ei ole mitenkään äärityyppi tai selkeästi massasta poikkeava esim. Ja kaikki mukavan oloisia, sosiaalisia, huumorintajuisia ja fiksuja. Ja ihan kivannäköisiä.

        Vai siinäkö se ongelma piileekin? Että nämä ovat juuri sellaisia naisia, joita miehet haluaisivat, mutta nyt he kokevatkin, että he eivät tällaisille naisille kelpaa? Ja siksi naiset ovat nirppanokkia ja kurppia ja mitä lie....

        Jonkinlaisesta turhautumisesta ja pettymyksistä kirjoittelu joka tapauksessa kertoo, mutta se tehdään usein niin töykeällä tavalla, että on vaikea kokea minkäänlaista ymmärrystä tai empatiaa. Omaa kuoppaansa kaivavat ja jotkut tosi syvälle. :(


      • mies32
        ------------------- kirjoitti:

        Niin, olen seurannut muutamalla nettipalstalla kirjoittelua tähän sarjaan liittyen ja olen törmännyt ihan muutamaan miehen kirjoittamaan viestiin, joka on ollut sävyltään positiivinen. Kaikki muu on ollut kritiikkiä tai hirveää loanheittoa.

        Olen ollut suoraan sanottuna ihmeissäni tästä. Varsinkin kun sarjan naisissa ei ole mielestäni mitään erityisen provosoivaa. Kukaan ei ole mitenkään äärityyppi tai selkeästi massasta poikkeava esim. Ja kaikki mukavan oloisia, sosiaalisia, huumorintajuisia ja fiksuja. Ja ihan kivannäköisiä.

        Vai siinäkö se ongelma piileekin? Että nämä ovat juuri sellaisia naisia, joita miehet haluaisivat, mutta nyt he kokevatkin, että he eivät tällaisille naisille kelpaa? Ja siksi naiset ovat nirppanokkia ja kurppia ja mitä lie....

        Jonkinlaisesta turhautumisesta ja pettymyksistä kirjoittelu joka tapauksessa kertoo, mutta se tehdään usein niin töykeällä tavalla, että on vaikea kokea minkäänlaista ymmärrystä tai empatiaa. Omaa kuoppaansa kaivavat ja jotkut tosi syvälle. :(

        Eiköhän kyse ole vain nettikansan suuresta pahoinvoinnista.
        Näissä naisissa ärsyttää näitä sairastapauksia mm. se, että:

        a) eivät kelpuuta ketä vaan reppanaa
        b) ovat joskus jonkun kelpuuttaneet, mutta eivät kirjoittavaa katkerikkoa tai kaltaisiaan
        c) ovat korkeakoulutettuja
        d) ovat "julkkiksia"


      • oikea syy.
        mies32 kirjoitti:

        Eiköhän kyse ole vain nettikansan suuresta pahoinvoinnista.
        Näissä naisissa ärsyttää näitä sairastapauksia mm. se, että:

        a) eivät kelpuuta ketä vaan reppanaa
        b) ovat joskus jonkun kelpuuttaneet, mutta eivät kirjoittavaa katkerikkoa tai kaltaisiaan
        c) ovat korkeakoulutettuja
        d) ovat "julkkiksia"

        e) ovat yli-ikäisiä kurppia


      • iertjb9iq34tu
        oikea syy. kirjoitti:

        e) ovat yli-ikäisiä kurppia

        Musta ne oli selvästi ihmisiä eikä lintuja. Ja mikä lintulaji elää 35-vuotiaaksi?


      • rwererwer
        iertjb9iq34tu kirjoitti:

        Musta ne oli selvästi ihmisiä eikä lintuja. Ja mikä lintulaji elää 35-vuotiaaksi?

        Albatrossi voi elää 60-vuotiaaksi


      • Ehkä yli-ikäisiä
        oikea syy. kirjoitti:

        e) ovat yli-ikäisiä kurppia

        parikymppiselle, mutta eivät kolmi-neli kymppiselle


      • ------------------- kirjoitti:

        Niin, olen seurannut muutamalla nettipalstalla kirjoittelua tähän sarjaan liittyen ja olen törmännyt ihan muutamaan miehen kirjoittamaan viestiin, joka on ollut sävyltään positiivinen. Kaikki muu on ollut kritiikkiä tai hirveää loanheittoa.

        Olen ollut suoraan sanottuna ihmeissäni tästä. Varsinkin kun sarjan naisissa ei ole mielestäni mitään erityisen provosoivaa. Kukaan ei ole mitenkään äärityyppi tai selkeästi massasta poikkeava esim. Ja kaikki mukavan oloisia, sosiaalisia, huumorintajuisia ja fiksuja. Ja ihan kivannäköisiä.

        Vai siinäkö se ongelma piileekin? Että nämä ovat juuri sellaisia naisia, joita miehet haluaisivat, mutta nyt he kokevatkin, että he eivät tällaisille naisille kelpaa? Ja siksi naiset ovat nirppanokkia ja kurppia ja mitä lie....

        Jonkinlaisesta turhautumisesta ja pettymyksistä kirjoittelu joka tapauksessa kertoo, mutta se tehdään usein niin töykeällä tavalla, että on vaikea kokea minkäänlaista ymmärrystä tai empatiaa. Omaa kuoppaansa kaivavat ja jotkut tosi syvälle. :(

        Kannattaa muistaa, että täällä keskustelupalstoilla äärimielipiteet aina korostuvat. Se suuri massa, joka suhtautuu neutraalisti tai positiivisesti ohjelman antiin, ei paljonkaan kirjoittele tänne. Palstakirjoittajien mielipiteistä ei siis kannata vetää mitään kovin pitkälle meneviä yleistyksiä koskien esimerkiksi suomalaisten miesten näkemyksiä.


      • pelkkää defenssiä
        oikea syy. kirjoitti:

        e) ovat yli-ikäisiä kurppia

        Tarkoitat siis vaihtoehtoja

        a) eivät kelpuuta ketä vaan reppanaa

        tai

        b) ovat joskus jonkun kelpuuttaneet, mutta eivät kirjoittavaa katkerikkoa tai kaltaisiaan

        Yhyy....

        Siis nimittäin kolmekymppisistä naisista kurppina puhuvat ovat vain ja ainoastaan tänne kirjoittelevia, katkeria reppanoita, joita noi parittomat _kaikkien suureksi ällistykseksi ja ihmetykseksi_ EIVÄT kelpuuta.


      • pelkkää defenssiä
        pelkkää defenssiä kirjoitti:

        Tarkoitat siis vaihtoehtoja

        a) eivät kelpuuta ketä vaan reppanaa

        tai

        b) ovat joskus jonkun kelpuuttaneet, mutta eivät kirjoittavaa katkerikkoa tai kaltaisiaan

        Yhyy....

        Siis nimittäin kolmekymppisistä naisista kurppina puhuvat ovat vain ja ainoastaan tänne kirjoittelevia, katkeria reppanoita, joita noi parittomat _kaikkien suureksi ällistykseksi ja ihmetykseksi_ EIVÄT kelpuuta.

        tai siis eivät kelpuuttaisi, jos ätminkäiset ikinä lähestyisivät.

        Ja ehkä nuo olivat lähempänä neljää kymppiä, en nyt muista enkä edes välitä tietää...


    • Panisin.

      Mutta toisaalta minä kyllä panisin ketä tahansa joka antaisi

      • Kysy joltakin

        120 kg naiselta. Saat varmasti. Ainoa ongelma on löytää pillu vatsamakkaroiden seasta


    • Oikea Tosimies71

      No joo! Pakkohan minunkin Tosimiehenä on hieman kommentoida tätä. Aivan samalla tavalla, kuin kerroit, minä myös kunnioitan koulutusta ja se toki kertoo kunnianhimosta. Hän ei nyt vain ajatellut ihan loppuun asti mitä puhui, kuten on minullakin välillä tapana tehdä. Luulisin hänen ihastuvan minuun mikäli tavattaisiin ja juotaisiin muutama drinkki. Silloin molempien vaatimukset hieman laventuvat ja saattaisimme löytääkin jutun juurta. Olen kuitenkin monelta osin kaavoihin kangistuva ja pilkutarkkakin, joten tuollainen akateeminen snobbailu taipuu molemmilta varsin hyvin. Minulle akateemisuus on tokikin hieman tuoreempi juttu ja olen vasta myöhemmällä iällä opiskellut lisää ollen alunperin "AMK-kauraa".
      En minäkään silti usko, että Riitta minuun kallistuisi ja lopulta en todellakaan etsi oopperan asiantuntijaa. Pidän hieman käytännönläheisemmistä aloista ja olen muuten tapaillut kolmea eli TOHTORIA. Näistä kylläkään kukaan ei ole ollut LT, vaan FT, MMT ja yksi oli FAT. Hauskaa iltaa kaikille muillekin sinkuille!:-)

      • Itse olen pannut

        tohtorisnaista ja oli kyllä elämäni paras pano


      • Minkä alan
        Itse olen pannut kirjoitti:

        tohtorisnaista ja oli kyllä elämäni paras pano

        tohtori oli?


      • setämies 32v
        Itse olen pannut kirjoitti:

        tohtorisnaista ja oli kyllä elämäni paras pano

        Minä puolestani olen korkannut 17-vuotiaan ammattikoulua käyvän tytön. Oli elämäni paras pano


    • simmut kii

      Oliko Riitta se mummokasvoinen?

    • jdsaiv0vjnjsjxc

      Piti ihan varta vasten katsoa minkänäköinen ja omasta mielestäni mummomaisen harmaa koko tyyppi, ei iske yhtään.

    • Oikea Tosimies71

      Kyllä mä lopuksikin voisin koko komeuteni tuohon Riittaan upottaa!:-) Sitä, kun Hän saa niin siihen voi tulla riippuvuus,,,

    • Musta se oli ihan suloinen nyt kun Areenalta pari jaksoa näin, sellainen Hangon keksi... toki lopun toive, että koulutus merkkaa ja löytäisi saman tasoisen miehen yms. löpinät söi vähän pisteitä, tuli vähän turhan miesmäisen listamaisesti luetellusti noita vaatimuksia siinä - älyynhän kun ei koulutusta (etenkään humanistista, hehheh - vitsi vitsi) vaadita...

    • Piti katsoa

      Minusta Riitta oli ohjelmassa sympaattinen. Tietysti hän haluaa miehen, jonka älykkyyttä pystyy arvostamaan, eikä sellaista, jonka pitää pinnistää ja kilpailla hänen kanssaan. Ei se ole toisten yläpuolelle asettumista vaan puolison löytämistä vaikeuttava tekijä. Toki hänen olisi kannattanut käydä mediavalmennuksessa ennen kuin menee television sosiaaliporno-ohjelmaan esiintymään. Tutkijakoulutus tai edes työ kulttuurituotannossa ei valitettavasti tarkoita, että ihminen osaisi hallita omaa julkisuuskuvaa ammattimaisesti. Joka tapauksessa juuri lievä kömpelyys loi minulle kuvan aidosta ihmisestä, johon mielellään tutustuisin vaikka treffeillä.

    • q5364574e

      On se ihan nätti.

      Sopisi esim. tämän palstan LB:lle, jos olisi yhtään nuorempi.

      • Miten tuollaista

        mummeliavoi pitää nättinä


      • En todellakaan
        Miten tuollaista kirjoitti:

        mummeliavoi pitää nättinä

        ymmärrä noita mummo- kommentteja. Riitta näyttää mummolta korkeintaan 13-vuotiaasta.


    • Tänään ei voi

      paheksua Riittaa

      • Yle Arenassa

        näkyy vielä


    • Kysyn vain

      Viikonlopun Hesarissa oli kuolinilmoitus: Riitta Hannele Virkkunen, s. 22.5.1976 Lieksa, k. 30.12.2013 Helsinki. Onko sama?

      • Saattoi olla

        Tällä palstalla oli tossa vuodenvaihteessa parittomat ketjussa RIP Riitta viesti, minkä perusteella arvelin hänen kuolleen. Mutta jos edes kuolinilmoitusta ei vielä tuolloin ollut, ilmeisesti joku tiesi kyseessä olevan saman henkilön.


      • 43qqlo2qq!!tu y8@u
        Saattoi olla kirjoitti:

        Tällä palstalla oli tossa vuodenvaihteessa parittomat ketjussa RIP Riitta viesti, minkä perusteella arvelin hänen kuolleen. Mutta jos edes kuolinilmoitusta ei vielä tuolloin ollut, ilmeisesti joku tiesi kyseessä olevan saman henkilön.

        Mielestäni parittomat ohjelma oli leikattu niin että se laitoi Riitan halventavaan valoon, jos olisin ollut hän olisin haastanut koko ohjelman oikeuteen kunnianloukausesta tai muusta sellaisesta, olisin oiken palkannut laki miehen


      • Entinen kollega

        On. Nimen ohella tunnistin siitä, että kuolinilmoituksessa oli pätkä Eino Leinon runosta, jota hän käytti sigunaan sähköposteissa joskus toistakymmentä vuotta sitten.


      • Kysyn vain
        Entinen kollega kirjoitti:

        On. Nimen ohella tunnistin siitä, että kuolinilmoituksessa oli pätkä Eino Leinon runosta, jota hän käytti sigunaan sähköposteissa joskus toistakymmentä vuotta sitten.

        Tietääkö kukaan, mitä Riitalle tapahtui?


      • Kuulumaton
        Kysyn vain kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, mitä Riitalle tapahtui?

        Mitä se sulle kuuluu?


      • Kysyn vain
        Kuulumaton kirjoitti:

        Mitä se sulle kuuluu?

        Katsoin ohjelmaa, joten kyllä ohjelmassa esiintyneiden naisten kohtalo kiinnostaa. Tietenkin ymmärrän sen, jos esim. omaiset tai ystävät eivät halua näitä asioita ympäri kyliä kertoa, mutta he tuskin ovat täällä ensimmäisenä kyselemässä, että mitä nämä asiat muille kuuluvat.


      • Kuulumaton
        Kysyn vain kirjoitti:

        Katsoin ohjelmaa, joten kyllä ohjelmassa esiintyneiden naisten kohtalo kiinnostaa. Tietenkin ymmärrän sen, jos esim. omaiset tai ystävät eivät halua näitä asioita ympäri kyliä kertoa, mutta he tuskin ovat täällä ensimmäisenä kyselemässä, että mitä nämä asiat muille kuuluvat.

        Et vastannut kysymykseen.


      • Kysyn vain
        Kuulumaton kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen.

        Vastasin.

        "Katsoin ohjelmaa, joten kyllä ohjelmassa esiintyneiden naisten kohtalo kiinnostaa."

        Mikä kohta tuossa on vaikea ymmärtää?

        Olen pahoillani, jos Riitan omaisista tai ystävistä kysymys tuntui tungettelevalta, mutta sinä tuskin olet kumpaakaan.


      • Kuulumaton
        Kysyn vain kirjoitti:

        Vastasin.

        "Katsoin ohjelmaa, joten kyllä ohjelmassa esiintyneiden naisten kohtalo kiinnostaa."

        Mikä kohta tuossa on vaikea ymmärtää?

        Olen pahoillani, jos Riitan omaisista tai ystävistä kysymys tuntui tungettelevalta, mutta sinä tuskin olet kumpaakaan.

        Sinä kerroit miksi asia sinua kiinnosta, et miksi se sinulle yhtään kuuluisi.


      • älä saivartele
        Kuulumaton kirjoitti:

        Sinä kerroit miksi asia sinua kiinnosta, et miksi se sinulle yhtään kuuluisi.

        Meitä kiinnostaa ja siksi kysymme. Hän on itse hakeutunut julkisuuteen ja ohjelma jossa hän esiintyi käsitteli tätä palstaa sivuavia aiheita ja siitä on täällä paljon keskusteltu. Saahan sitä aina kysellä ja muistella Parittomia.


      • miten kävi
        älä saivartele kirjoitti:

        Meitä kiinnostaa ja siksi kysymme. Hän on itse hakeutunut julkisuuteen ja ohjelma jossa hän esiintyi käsitteli tätä palstaa sivuavia aiheita ja siitä on täällä paljon keskusteltu. Saahan sitä aina kysellä ja muistella Parittomia.

        kuoliko parittomana?


      • .....
        älä saivartele kirjoitti:

        Meitä kiinnostaa ja siksi kysymme. Hän on itse hakeutunut julkisuuteen ja ohjelma jossa hän esiintyi käsitteli tätä palstaa sivuavia aiheita ja siitä on täällä paljon keskusteltu. Saahan sitä aina kysellä ja muistella Parittomia.

        Se, että suostuu johonkin ohjelmaan ei tarkoita sitä, että antaa luvan kaiken yksityselämänsä julkiseen käsittelyyn. Ymmärrän kyllä uteliaisuuden ja sosiaalipornoaspektin tässä.


      • fdklfdasf
        ..... kirjoitti:

        Se, että suostuu johonkin ohjelmaan ei tarkoita sitä, että antaa luvan kaiken yksityselämänsä julkiseen käsittelyyn. Ymmärrän kyllä uteliaisuuden ja sosiaalipornoaspektin tässä.

        Ei niin mutta mitä haittaa siitä nyt olisi vaikka kertoisitkin kuolinsyyn? Se on relevanttia palstan ja tv-sarjan aihepiiriä ajatellen.


      • ..,.,.,.,.

        Nyt kyllä tämäkin paatunut atm vähän herkistyi. Jos seksuaalisesti kokenut nainen saa kasvot ja sitten kuulee tällaista, niin tulee vähän mietittyä näitä omia lutkitteluja...


      • No hyvä!
        ..,.,.,.,. kirjoitti:

        Nyt kyllä tämäkin paatunut atm vähän herkistyi. Jos seksuaalisesti kokenut nainen saa kasvot ja sitten kuulee tällaista, niin tulee vähän mietittyä näitä omia lutkitteluja...

        Syytä onkin miettiä!


      • ..,.,.,.,.
        No hyvä! kirjoitti:

        Syytä onkin miettiä!

        Ei se sitä kuitenkaan tarkoita, että haluaisin yhtäkkiä seurustella kokeneen naisen kanssa. Ehkä tästä lähtien ajattelen heitä vain normaaleina, minua kiinnostamattomina naisina.


      • .......
        fdklfdasf kirjoitti:

        Ei niin mutta mitä haittaa siitä nyt olisi vaikka kertoisitkin kuolinsyyn? Se on relevanttia palstan ja tv-sarjan aihepiiriä ajatellen.

        Enpä voi sitä kertoa, kun en sitä tiedä, enkä ko. henkilöä tunne. Kerroin vain mielipiteeni aiheesta. Tuollainen perustelu, että "kun on kerran mennyt julkisuuteen, niin yleisöllä on oikeus tietää kaikki ko. ihmisestä ja revitellä hänen yksityisasioitaan julkisella palstalla" on aika heikko perustelu, jonka ainoa motiivi on uteliaisuus ja tirkistelyn halu.


      • Sinikkax

        Miksi kuolinilmoitus vasta näin pitkän ajan kuluttua kuolemasta? Eikö tämä ole aika outoa?


    • rip riitta

      Löytyihän se lauantain Hesari tuolta lehtikorista. Kauheaa kun taas on yksi sinkku kuollut vain keski-ikäisenä, mutta niinhän ne tutkimukset kertovat että sinkkuus lyhentää elinikää. Vaikka häntä tällä palstalla jotkut kritisoivatkin niin samojen ongelmienhan kanssahan hän paini kuin me ätmitkin. Ei saanut kokea pitkää parisuhdetta tai perustaa perhettä kuten emme mekään tule saamaan.

      Kuolema herättää aina ajatuksia ja nyt laitan kuolinilmoituksen tuohon seinälle muistuttamaan siitä kuinka ohikiitävä hetki tämä elämämme onkaan ja kuinka katoavaista on kaikki maallinen kuten omaisuus, oppiarvot yms.

      • ei kai sentään

        tehnyt itsaria?


      • rip riitta

        Siinä vielä tämä ilmoituksessa ollut Eino Leinon runo:

        En mailoitse,
        en sure, huokaa,
        mutta metsän tummuus
        mulle tuokaa,
        puunto pilven,
        johon päivä hukkuu,
        siinto vaaran tuulisen,
        mi nukkuu,
        tuoksut vanamon,
        ja varjot veen,
        niistä sydämeni laulun teen.


      • TUOTA NOIN
        ei kai sentään kirjoitti:

        tehnyt itsaria?

        Aiemmin oli jo ilmeisesti yrittänyt kertaalleen. Empä tiedä muuta.


      • Ikisinkku M

        Surullista todellakin, ei tuollaista kohtaloa kenellekään kyllä toivoisi. Riittahan taisi olla menestyvä uranainen muistaakseni? Harmi kun se pelkkä ura ei tuo onnea ja luulen että jos Riitta olisi aikoinaan opiskellut vähemmän, löytänyt hyvän miehen ja saanut perustaa perheen ei olisi tällaiseen ratkaisuun tarvinnut päätyä.


    • Järkyttynyt

      Olen hyvin järkyttynyt. Minä pidin Riitasta ja minusta on kauheaa. jos hän on kuollut parhaassa iässä. Elämä on helvetin epäoikeudenmukaista.

    • :-(

      Olisiko FB:sta apua? Monien kuolleiden profiilihan voi jonkin aikaa olla muistosivuna.

      Parittomat-sarjassa Riitta mainitsi, että joulutkin menee yksinäisyydessä ja silloin tulee käännettyä vaikka yksi romaani. Hänellä oli ilmeisesti suhteet sukuun ja perheeseen katkennut tms. Toivottavasti ei tuo joulun aika yksin käynyt liian raskaaksi kestää.

      • Entinen kollega

        Riitan FB-sivulla viimeinen päivitys näkyy olleen 18.12. eli 12 päivää ennen hänen kuolemaansa. Ei noissa viimeisissä päivityksissä ilmene mitään vihjettä, että jotain olisi vialla. Tietysti joulumasennus voi iskeä äkisti.


      • RIP Riitta
        Entinen kollega kirjoitti:

        Riitan FB-sivulla viimeinen päivitys näkyy olleen 18.12. eli 12 päivää ennen hänen kuolemaansa. Ei noissa viimeisissä päivityksissä ilmene mitään vihjettä, että jotain olisi vialla. Tietysti joulumasennus voi iskeä äkisti.

        "Toivottavasti Riitta on nyt jossain, missä huolet ja murheet eivät tunnu ylitsepääsemättömiltä", kommentoi joku isän FB-sivuilla Riitan kuolinpäivänä isän ilmoittaessa Riitan olevan poissa keskuudesta.

        Ei itsemurhaan päätyvän masennus välttämättä olekaan näkyvää tai huomattavaa, koska siinä vaiheessa, kun masennus todella pahana ei kykene tekemään itselleen mitään. Tuosta syystä itsemurhan riski voi kasvaa esim. siinä vaiheessa, kun masentuneelle aloitetaan lääkitys, joka aktivoi. (Sekavasti selitetty.)

        Mikä tahansa kuolinsyy, toivottavasti nyt sitten Riitalla on kaikki hyvin. Vaikka en Riittaa tuntenutkaan, ihailin häntä jo tuon Parittomat-sarjan perusteella.


    • WernerM

      Mielestäni tämä kyseinen Riitta oli aivan ihana. Mutta hän taisi myös olla potenssiin 10 tai 100 se "levoton tyttö", josta Anssi Kela teki laulun.

      Hän oli humanisti Tampereen yliopistosta. Pääaineenaan saksan kieli.

      Yksi monista hänen kääntämistään kirjoista oli eräs aikanaan hyvin suosittu teos. Se on alkuperäiseltä nimeltään "Mein Kampf". Suomessa ei varmaan ole ollut näinä päivinä toista yhtä hyvin teoksen alkuperäisen kirjoittajan ajatteluun perehtynyttä ihmistä.

      Mutta Riitta ei mennyt naapurimaahan, eikä kouluun, aseen kanssa. Hän oli tuhat kertaa rohkeampi ja meni televisioon oman herkän sisimpänsä kanssa. Ja hän valloitti monia.

      Riitta olisi tarvinnut paljon enemmän hellyyttä ja paljon vähemmän vaatimuksia. Miksi me, tämän ketjun fiksu aloittaja tai minä tai joku muu, emme tehneet mitä miehen olisi pitänyt tehdä?

      • asdfgvbsd

        Siis mitä olisi kenen miehen pitänyt tehdä? Riittahan tapasi sarjan aikana mielestään erittäin ihanan miehen, mutta kyseinen mies ei jostain syystä kuitenkaan ollut hänelle sopiva. Luulen, että hänellä oli sen verran paljon henkistä taakkaa, että parisuhteen muodostuminen olisi ollut lähes mahdottomuus, vähän kuten palstan ätmeillä. Enkä samaista Riittaa ätmeihin, vaan tarkoita lähinnä sitä, että kuinka vaikea joidenkin on parisuhde löytää erilaisten henkisten painolastien takia.


      • kuljen pois

      • mitä mies voi tehdä

        Kum nirppanoikkaisille itsestään liikaa luuleville naisille ei kelpaa mikään muu kuin ytmi jyystäri - mitä miehen pitäisi tehdä?


      • hgfgfhgfh
        asdfgvbsd kirjoitti:

        Siis mitä olisi kenen miehen pitänyt tehdä? Riittahan tapasi sarjan aikana mielestään erittäin ihanan miehen, mutta kyseinen mies ei jostain syystä kuitenkaan ollut hänelle sopiva. Luulen, että hänellä oli sen verran paljon henkistä taakkaa, että parisuhteen muodostuminen olisi ollut lähes mahdottomuus, vähän kuten palstan ätmeillä. Enkä samaista Riittaa ätmeihin, vaan tarkoita lähinnä sitä, että kuinka vaikea joidenkin on parisuhde löytää erilaisten henkisten painolastien takia.

        Älä sitten samaista mutta sanonpa vain että yksin Riitta eli ja katkeruus ja miesviha tihkui hänen jutuistaan.


      • Minusta ei!
        hgfgfhgfh kirjoitti:

        Älä sitten samaista mutta sanonpa vain että yksin Riitta eli ja katkeruus ja miesviha tihkui hänen jutuistaan.

        Tuo on misogyynimiehen tekemä tulkinta


      • 5+9
        mitä mies voi tehdä kirjoitti:

        Kum nirppanoikkaisille itsestään liikaa luuleville naisille ei kelpaa mikään muu kuin ytmi jyystäri - mitä miehen pitäisi tehdä?

        Entä jos hän etsikin itsensä kaltaista, herkkää ja omalla tavallaan vajavaista ihmistä?


    • Oi voi!

      Aivan liian nuorena lähti!

    • Shark Mac

      Hymy nousi huulilleni, kun kuulin uutisen Riittan poismenosta! Ei siksi, että hän kuoli onnettomana vaan siksi että hän päätti elämänsä valiten sinkkuuden. Eli hän kuoli täsmälleen kuten halusi - yksin!

      Ei voi kuin kunnioittaa ihmistä, joka valitsee yksinäisyyden. Riittan kaltaisen hyväsydämisen oloisen ihmisen kanssa varmasti moni mies olisi ollut rinnalla kenties paljon pidempäänkin, mutta Riittalla oli munasarjoja valita oman tien kulkijana oma valintansa: Hän halusi olla yksin!

      Riitta halusi olla yksin! Ottajia olisi ollut mutta kukaan ei kelvannut eikä hän ketä tahansa totisesti kelpuuttanutkaan. Riitta kuoli juuri kuten halusi! Yksin!

    • Mikael3

      Mistä hemmetin Riitasta täällä puhutaan?

    • Anonyymi

      Kun lukee ennen joulukuun puoliväliä tähän ketjuun lähetettyjä viestejä, niiden sävy ei ole ollut kovin positiivinen.
      Masentuneelle ja yksinäiselle ihmiselle voi itseen kohdistuva negatiivinen arvostelu olla se viimeinen niitti, mikä katkaisee kamelin selän.
      Julkisuuden kirous iskee tuulettimeen myös vilpittömällä mielellä liikkuviin. Kun "15 minutes of fame" onkin lannistava ei itsetunto enää kestä edes normiarjessa.
      Omaa yksityisyyttä sosiaalisen median myötä ei enää monikaan ajattele, mutta mielestäni liiallinen yksityisyyden avaaminen maailmalle voi olla myöhemmin ahdistavaa.

    • Mieleen jää

      Sarjan päätyttyä teki melkein mieli soittaa Riitalle ja ehdottaa tapaamista. Hän oli sekä täydellinen (telkussa ei edes kerrottu kaikkea) että sopivan epätäydellinen. En tietenkään soittanut, ei hän epätoivoista miestä olisi halunnut. Viime kesänä näin hänet kulttuuritapahtumassa tyylikkään, epäilemättä taiteellisen miehen seurassa, ja nauroin hiljaa omille päiväunilleni. Sääli että kävi niin kuin kävi. Hänen varmasti oli vaikea löytää vertaistaan. Itsekritiikin on täytynyt olla musertavaa.

    • at-henkilö

      Maanantain Hesarissa on Riitan muistokirjoitus josta rivien välistä voi lukea että itsarin teki. Olisi mielenkiintoista tietää millä tavalla....

      • Entinen kollega

        Millä tavalla? Varmaan haluaisit nähdä videonkin? Jotain empatian alkeita, kiitos.


    • Riitta-fani

      http://www.hs.fi/paivanlehti/03032014/ihmiset/Kielien tuntija nautti käännöstöistä/a1393736588936


      Muistokirjoitus paljastaa, että kyseessä oli todella korkeatasoinen ihminen kaikkien muiden paitsi tämän palstan totaali-idioottien mielestä. Hieno ura hänellä oli. Osoitti älykkyyttä ja kyvykkyyttä. Sääli, että ei löytänyt elämänsä rakkautta. Turha häntä on nirsoudesta syyttää: ei hänen kaltaisensa älykäs ja sivistynyt ihminen olisi pystynyt elämään jonkun sivistymättömän moukan kanssa.

      • parillinen

        Parittomissa Riitta oli minusta ainoa toivoton tapaus. Sellainen josta oikein huokui ikisinkkuus.


    • Naisen tason

      määrä vain ja ainoastaan ulkonäkö ja sillä mittapuulla Riitta ei ollut tasokas vaan tavis

      • mbgitw

        Minua kyllä älykkäänä akateemisena naisena surettaa Riitan puolesta. Koen jonkinlaista yhteyttä. Itsellä ehkä sitten on ollut sen verran muita kuin akateemisia kiinnostuksenkohteita että tietyt realiteetit ovat tulleet selväksi jo aiemmin. Luultavasti iso osa miehistä pitää minua ärsyttävänä. Muistan kun olin lapsi ja sellainen kovispoika suuttui kun voitin sen älypelissä. Samanlainen suhtautuminen niillä taitaa olla tänäkin päivänä.


      • ,,,,,...
        mbgitw kirjoitti:

        Minua kyllä älykkäänä akateemisena naisena surettaa Riitan puolesta. Koen jonkinlaista yhteyttä. Itsellä ehkä sitten on ollut sen verran muita kuin akateemisia kiinnostuksenkohteita että tietyt realiteetit ovat tulleet selväksi jo aiemmin. Luultavasti iso osa miehistä pitää minua ärsyttävänä. Muistan kun olin lapsi ja sellainen kovispoika suuttui kun voitin sen älypelissä. Samanlainen suhtautuminen niillä taitaa olla tänäkin päivänä.

        Todennäköisesti sinulta puuttuu sosiaalista älykkyyttä. Tykkäät suututtaa miehiä ja osoittaa että olet älykkäämpi. Suomalaiset ovat monesti todella ärsyttäviä paremmuudenosoituspsykoosissaan ja vittuilun- ja älykkyydenkorostustarpeessaan.

        Minusta itseäni älykkäämpi nainen olisi kiinnostava seurustelukumppanina, mutta se älykkyys usein tulee vääränlaisesti esille. Älyllä kehuminen on yhtä lapsellista kuin ulkonäölläkin. Molemmat kun on vaan saatu ilman, että on itse panostettu ollenkaan. Toki ajattelukykyä voi kehittää, mutta synnynnäinen taso määrää kuitenkin reilusti eniten. Siksi mensalaiset ovatkin kuin jotain huonoitsetuntoisia kauneuskilpailijoita. Oikeasti ei saada mitään erityistä aikaan ja "huippuälykkäiden" joukkoon kuuluminen on ainoa saavutus. Eikä senkään eteen olla tehty mitään, koska juuri älykkyystesteissä pärjääminen on synnynnäistä. Niitähän voi tietysti myös harjoitella, mutta se on asia erikseen.


      • ätmi
        mbgitw kirjoitti:

        Minua kyllä älykkäänä akateemisena naisena surettaa Riitan puolesta. Koen jonkinlaista yhteyttä. Itsellä ehkä sitten on ollut sen verran muita kuin akateemisia kiinnostuksenkohteita että tietyt realiteetit ovat tulleet selväksi jo aiemmin. Luultavasti iso osa miehistä pitää minua ärsyttävänä. Muistan kun olin lapsi ja sellainen kovispoika suuttui kun voitin sen älypelissä. Samanlainen suhtautuminen niillä taitaa olla tänäkin päivänä.

        Naisten maailmassa on siis vain naisia ja kovispoikia.


      • pelimanni hesaaast
        mbgitw kirjoitti:

        Minua kyllä älykkäänä akateemisena naisena surettaa Riitan puolesta. Koen jonkinlaista yhteyttä. Itsellä ehkä sitten on ollut sen verran muita kuin akateemisia kiinnostuksenkohteita että tietyt realiteetit ovat tulleet selväksi jo aiemmin. Luultavasti iso osa miehistä pitää minua ärsyttävänä. Muistan kun olin lapsi ja sellainen kovispoika suuttui kun voitin sen älypelissä. Samanlainen suhtautuminen niillä taitaa olla tänäkin päivänä.

        RIP Riitta.

        Sinulle muistutuksena että jos hakeutuu kovisten seuraan niin siinä maailmassa ei kannata älykkyydellään keulia. Linnakundit ei muutenkaan arvosta naisia. Mutta ei siinä mitään kun älykäs mies on mielestäsi turha otus. Pidä vankikarjusi ja kovispoikasi.


      • mbgitw
        ,,,,,... kirjoitti:

        Todennäköisesti sinulta puuttuu sosiaalista älykkyyttä. Tykkäät suututtaa miehiä ja osoittaa että olet älykkäämpi. Suomalaiset ovat monesti todella ärsyttäviä paremmuudenosoituspsykoosissaan ja vittuilun- ja älykkyydenkorostustarpeessaan.

        Minusta itseäni älykkäämpi nainen olisi kiinnostava seurustelukumppanina, mutta se älykkyys usein tulee vääränlaisesti esille. Älyllä kehuminen on yhtä lapsellista kuin ulkonäölläkin. Molemmat kun on vaan saatu ilman, että on itse panostettu ollenkaan. Toki ajattelukykyä voi kehittää, mutta synnynnäinen taso määrää kuitenkin reilusti eniten. Siksi mensalaiset ovatkin kuin jotain huonoitsetuntoisia kauneuskilpailijoita. Oikeasti ei saada mitään erityistä aikaan ja "huippuälykkäiden" joukkoon kuuluminen on ainoa saavutus. Eikä senkään eteen olla tehty mitään, koska juuri älykkyystesteissä pärjääminen on synnynnäistä. Niitähän voi tietysti myös harjoitella, mutta se on asia erikseen.

        Aikuisuuden kynnyksellä käyttämättömät hermosolut alkavat kuolla pois ja uusia kasvaa hitaammin. Jos ei hanki virikkeitä niin aivot rupsahtavat ihan samalla tavalla kuin kroppa, vähän pitemmällä viiveellä ehkä... En halua pitää aivoja kunnossa pelkästään kehuskelua varten vaan siksi että toimivilla aivoilla on kivempi ajatella.

        Minulla on sosiaalista älykkyyttä jonkin verran mutta parhaiten viihdyn sellaisten lievästi autististen henkilöiden seurassa jotka laukovat tavallista suoremmin mitä ajattelevat. Tämä ei ainakaan ole sosiaalisesti älykkäiden palsta.


      • mbgitw
        ätmi kirjoitti:

        Naisten maailmassa on siis vain naisia ja kovispoikia.

        Kovispojilla on enemmän testosteronia. Muitakin miehiä ärsyttää hävitä naiselle muttei niin avoimesti.


      • Anonyymi
        mbgitw kirjoitti:

        Kovispojilla on enemmän testosteronia. Muitakin miehiä ärsyttää hävitä naiselle muttei niin avoimesti.

        Hyvää joulua sinne hautaan


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe