Tiellä ei voi vaeltaa, ellei ole ensin päässyt tielle. On löydettävä tie, jotta voisi kulkea tiellä eteenpäin. Tämän kaikki voivat hyväksyä.
Näin on myös uskonelämässä. Meidän on ensin löydettävä Jeesus, joka on TIE. Sen jälkeen on vaellettava eteenpäin Tiellä, Hänessä.
On jokseenkin sama asia puhummeko uskoon tulosta vai Jeesuksen löytämisestä ja vastaanottamisesta omana henkilökohtaisena Pelastajana. Uskoontulo merkitsee Tielle pääsyä, uudestisyntymistä, Jeesuksen seuraajaksi lähtemistä.
Tien löytäminen ja uskoontulo ei ole ollenkaan vaikeaa, jos emme vastusta, kun Jumala etsii ja kutsuu jokaista ihmistä ajallaan.
Jaak.4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti Hän halajaa henkeä, jonka Hän on pannut meihin asumaan"?
Uskoontulo ja uskossa vaeltaminen
66
233
Vastaukset
Jumala odottaa meiltä henkilökohtaista uskonratkaisua. Jokaisen on tehtävä oma valinta, otammeko vastaan uskon Jeesukseen ja lähdemmekö seuraamaan Jeesusta, Hyvää Paimenta.
Uskoontulo tarkoittaa sydämen avaamista Jeesukselle, siis Hänen vastaanottamistaan henkilökohtaiseksi Vapahtajaksi ja sydämen Valtiaaksi. Ei ole kysymys sen vähäisemmästä ratkaisusta.
Jokainen ihminen joutuu tunnustamaan, että meille on annettu vapaa tahto päättää oman elämämme suunnasta ja siitä, mihin me uskomme, ketä tottelemme.
Profeetta Jesajan kautta Herra vetoaa meihin: "Kääntykää minun tyköni ja ANTAKAA pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." Jes.45:22
Apostoli Pietari tekee saman vetoomuksen: ""ANTAKAA pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta." Apt.2:40.- helluntailainen,
Moni, liian moni vaeltaa Kristuksen ristin vihollisina. Vatsa on heidän jumalansa jne. sanoo Raamattu. Toisin sanoen he ovat uskossa omilla ehdoillaan. Kaikki mitä koittaa varoittaa on heidän mielestään tuomitsemista. Haihattelijoita, joille valkenee totuus liian myöhään. Raamatusta löytyy uskovalle elämän eväät miten uskossa ollaan ja mennään eteenpäin. Hengellisessä elämässä ei voi mennä kuin eteenpäin. Jumalan sanaa Raamattua lukien rakentuu, silloin täyttyy myös Hengellä. Jeesusta katsomalla me muutumme, kasvamme uskossa.
- helluntailainen,
Semper.Fidelis kirjoitti:
>>Toisin sanoen he ovat uskossa omilla ehdoillaan.
>>Useinkin on kysymys aidoista uskovista siinä mielessä, että he ovat tehneet oman uskonratkaisunsa vilpittömällä mielellä.>>
Ei aivan noinkaan. He ovat uskossa sen minkä itse haluavat. Sallivat itselleen mitä milloinkin. He piuvaavat kiertävien julistajian luona kaatumassa, ikäänkuin sillä kuittaavat taivaspaikan. He ovat kyllä uudestisyntyneet, mutta siemeniä kylvettiin niin moneen maaperään. He ovat tyhmien neitsyiden kaltaisia, Matt.25. Heiltä puuttuu kokonaan kilvoittelu ja pyhityselämä, Hebr.12:.4. Jeesus on heillä joskus huulilla, mutta ei näy vaelluksessa. Kirjoitit yllä: >>he ovat uskossa omilla ehdoillaanHe ovat uskossa sen minkä itse haluavat.
- Doggy Style
>>Toisin sanoen he ovat uskossa omilla ehdoillaan.
Sydämen usko tekee autuaaksi ja suun tunnustusella pelastutaan. Tämä ei varmastikaan tarkoita vain lyhyttä toteamusta: "Uskon Jeesukseen.", jonka jälkeen taivaspaikka olisi ikäänkuin varmistettu. Suun tunnustus nähdäkseni tarkoittaa kaikkea mitä suusta tulee. Kun se, mitä suusta tulee ulos, vähitellen alkaa muistuttaa yhä enemmän Kristusta ja ihmisen elämässä alkaa näkyä hedelmiä, voidaan puhua aidosta uudestisyntymästä. Uskon"ratkaisun" heikkoutena on juuri se, että se perustuu ihmisen vilpittömyyteen, eikä Jumalan kaikkivaltiuteen.
Jos joku on mekaanisesti joskus toistanut esim. "syntisen rukouksen" ja häntä on sen jälkeen onniteltu uskoontulleeksi, se ei riitä vakuuttamaan aidosta syntymästä. Jos elämässä ei ole Jumalan pelkoa ja toivetta saada kasvaa pyhityksessä, tai murhetta synneistä, en usko uudestityntymän tapahtuneen. Mainitsemasi Kristuksen sisäisen tuntemisen puuttuminen on mitattavissa suoraan siitä, mitä suusta tulee, miten aikaansa viettää ja miltä Jumaan Sana ihmiselle maistuu.
Suomessa - varsinkin karismaattisissa piireissä - ollaan tarjoiltu monta vuotta niin matalaa teologiaa, annettu niin laveita lupauksia ja yritetty saada vuohia näyttämään lampailta, että toivoisin tämän pelleilyn jo loppuvan. Kukaan ei voi olla uskossa omilla ehdoillaan. Ihminen tulee uskoontullessaan Kristuksen orjaksi, eikä orja esitä omistajalleen ehtoja siitä, miten hän aikoo aikansa käyttää.. - raamatusta
Doggy Style kirjoitti:
Sydämen usko tekee autuaaksi ja suun tunnustusella pelastutaan. Tämä ei varmastikaan tarkoita vain lyhyttä toteamusta: "Uskon Jeesukseen.", jonka jälkeen taivaspaikka olisi ikäänkuin varmistettu. Suun tunnustus nähdäkseni tarkoittaa kaikkea mitä suusta tulee. Kun se, mitä suusta tulee ulos, vähitellen alkaa muistuttaa yhä enemmän Kristusta ja ihmisen elämässä alkaa näkyä hedelmiä, voidaan puhua aidosta uudestisyntymästä. Uskon"ratkaisun" heikkoutena on juuri se, että se perustuu ihmisen vilpittömyyteen, eikä Jumalan kaikkivaltiuteen.
Jos joku on mekaanisesti joskus toistanut esim. "syntisen rukouksen" ja häntä on sen jälkeen onniteltu uskoontulleeksi, se ei riitä vakuuttamaan aidosta syntymästä. Jos elämässä ei ole Jumalan pelkoa ja toivetta saada kasvaa pyhityksessä, tai murhetta synneistä, en usko uudestityntymän tapahtuneen. Mainitsemasi Kristuksen sisäisen tuntemisen puuttuminen on mitattavissa suoraan siitä, mitä suusta tulee, miten aikaansa viettää ja miltä Jumaan Sana ihmiselle maistuu.
Suomessa - varsinkin karismaattisissa piireissä - ollaan tarjoiltu monta vuotta niin matalaa teologiaa, annettu niin laveita lupauksia ja yritetty saada vuohia näyttämään lampailta, että toivoisin tämän pelleilyn jo loppuvan. Kukaan ei voi olla uskossa omilla ehdoillaan. Ihminen tulee uskoontullessaan Kristuksen orjaksi, eikä orja esitä omistajalleen ehtoja siitä, miten hän aikoo aikansa käyttää.."Jos elämässä ei ole Jumalan pelkoa ja toivetta saada kasvaa pyhityksessä, tai murhetta synneistä"
"uudestisyntymä"
Paavalin kirjeestä roomalaisille
Luku 7:7
7. Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Ei suinkaan!
mutta minä en olisi tullut SYNNINTUNTOON muuten kuin lain kautta.
En näet olisi tiennyt, että himo on syntiä, ellei laki olisi sanonut älä himoitse.
Sananlaskuista
Luku 1:29
29.He vihasivat ymmärrystä, eivät valinneet osakseen HERRAN PELKOA
Luuk.17:17-19
17. Jeesus kysyi: Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet?
Missä ovat ne yhdeksän?
18. Eikö ollut muita, jotka olisivat PALANNEET YLISTÄMÄÄN JUMALAA kuin tämä muukalainen?
19. Jeesus sanoi hänelle: nouse ja mene.
USKOSI on pelastanut sinut.
Matt. 12:33
33. Joko tehkää puu hyväksi ja puun hedelmä hyväksi, tai tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi.
HEDELMISTÄÄN PUU TUNNETAAN.
Hesekielistä
Luku 18:31
31. Hylätkää kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, tehkää itsellenne UUSI sydän ja UUSI henki.
Miksi te kuolisitte, Israelin kansa?
5.Moos.10:16
16. YMPÄRILEIKATKAA sen tähden SYDÄMENNE älkääkä enää NISKOITELKO.
1.Kor.5:7
7. Peratkaa pois vanha hapantakina, että teistä tulisi UUSI taikina, kuten te olettekin happamattomia.
Onhan Kristus, meidän pääsiäislampaamme teurastettu.
Johanneksen 1 kirjeestä
Luku 2:6
6. Joka sanoo PYSYVÄNSÄ Hänessä, on VELVOLLINEN VAELTAMAAN niin kuin hän vaelsi
Johanneksen evankeliumista
Luku 8: 42-44
42. Jeesus sanoi heille: Jos JUMALA olisi teidän ISÄNNE, TE RAKASTAISITTE minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut. Minä en tullut itsestäni, vaan hän on minut lähettänyt.
43. Miksi te ette YMMÄRRÄ minun puhettani?
Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon.
44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne HIMOJA te tahdotte tyydyttää.
Hän on ollut murhaaja alsta asti, eikä hän pysy TOTUUDESSA, koska hänellä ei ole totuutta. Puhuessaan valhetta hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Johanneksen 1 kirjeestä
Luku 2:1 ja 4
1. Rakkaat, lapset! Minä kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä.
Jos joku kuitenkin tekee syntiä, meillä on Puolustaja ISÄN luona, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas
4. Joka sanoo: Minä tunnen hänet mutta EI PIDÄ hänen käskyjään on valehtelija, eikä TOTUUS ole hänessä.
Luku 3:6 ja 7-10
6. Kukaan Hänessä PYSYVÄ ei jatkuvasti elä synnissä.
Kukaan SYNTIÄ JATKUVASTI TEKEVÄ ei ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
8. SYNTIÄ JATKUVASTI TEKEVÄ ON PERKELEESTÄ, sillä ******* on tehnyt syntiä alusta asti.
Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi Perkeleen teot.
9. Kukaan Jumalasta syntynyt ei tee [jatkuvasti] syntiä, sillä Jumalan SIEMEN pysyy hänessä. Hän ei saata ELÄÄ SYNNIN HARJOITTAJANA, koska on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ILMI, ketkä ova Jumalan lapsia ja ketkä Perkeleen lapsia.
kuka tahansa ei elä vanhurskauden tekijänä, ei ole Jumalasta, ei myöskään se joka ei rakasta veljeään.
Markuksen evankeliumista
Luku 16:16
16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.
Juudaan kirjeestä
5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.
Luukkaan evankeliumista
Luku 8:11-14
11. Vertaus on tämä: Siemen on Jumalan sana.
12. Tien oheen pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat, mutta sitten ******* tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämistään,
etteivät he USKOISI ja PELASTUISI.
13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta.
He USKOVAT vain hetken aikaa, ja KIUSAUKSEN hetkellä he luopuvat
14. Orjantappuroihin pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan mutta vaeltaessaan TUKEHTUVAT TÄMÄN MAAILMAN ELÄMÄN HUOLIIN, RIKKAUTEEN JA NAUTINTOIHIN, eivätkä tuota kypsää satoa.
Pietarin 1 kirje
Luku 4:17
17. Aika on TUOMION alkaa JUMLAN HUONEESTA.
Jos se ensiksi alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu jotka eivät USKO evankeliumia ja ole sille KUULIAISIA.
Markuksen evankeliumista
luku 1:15
15. Hän sanoi: aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle.
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
"Jos elämässä ei ole Jumalan pelkoa ja toivetta saada kasvaa pyhityksessä, tai murhetta synneistä"
"uudestisyntymä"
Luku 7:7
7. Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Ei suinkaan!
mutta minä en olisi tullut SYNNINTUNTOON muuten kuin lain kautta.
En näet olisi tiennyt, että himo on syntiä, ellei laki olisi sanonut älä himoitse.
Sananlaskuista
Luku 1:29
29.He vihasivat ymmärrystä, eivät valinneet osakseen HERRAN PELKOA
Luuk.17:17-19
17. Jeesus kysyi: Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet?
Missä ovat ne yhdeksän?
18. Eikö ollut muita, jotka olisivat PALANNEET YLISTÄMÄÄN JUMALAA kuin tämä muukalainen?
19. Jeesus sanoi hänelle: nouse ja mene.
USKOSI on pelastanut sinut.
Matt. 12:33
33. Joko tehkää puu hyväksi ja puun hedelmä hyväksi, tai tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi.
HEDELMISTÄÄN PUU TUNNETAAN.
Hesekielistä
Luku 18:31
31. Hylätkää kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, tehkää itsellenne UUSI sydän ja UUSI henki.
Miksi te kuolisitte, Israelin kansa?
5.Moos.10:16
16. YMPÄRILEIKATKAA sen tähden SYDÄMENNE älkääkä enää NISKOITELKO.
1.Kor.5:7
7. Peratkaa pois vanha hapantakina, että teistä tulisi UUSI taikina, kuten te olettekin happamattomia.
Onhan Kristus, meidän pääsiäislampaamme teurastettu.
Johanneksen 1 kirjeestä
Luku 8: 42-44
42. Jeesus sanoi heille: Jos JUMALA olisi teidän ISÄNNE, TE RAKASTAISITTE minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut. Minä en tullut itsestäni, vaan hän on minut lähettänyt.
43. Miksi te ette YMMÄRRÄ minun puhettani?
Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon.
44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne HIMOJA te tahdotte tyydyttää.
Hän on ollut murhaaja alsta asti, eikä hän pysy TOTUUDESSA, koska hänellä ei ole totuutta. Puhuessaan valhetta hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Johanneksen 1 kirjeestä
Luku 2:1 ja 4
1. Rakkaat, lapset! Minä kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä.
Jos joku kuitenkin tekee syntiä, meillä on Puolustaja ISÄN luona, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas
4. Joka sanoo: Minä tunnen hänet mutta EI PIDÄ hänen käskyjään on valehtelija, eikä TOTUUS ole hänessä.
Luku 3:6 ja 7-10
6. Kukaan Hänessä PYSYVÄ ei jatkuvasti elä synnissä.
Kukaan SYNTIÄ JATKUVASTI TEKEVÄ ei ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
8. SYNTIÄ JATKUVASTI TEKEVÄ ON PERKELEESTÄ, sillä ******* on tehnyt syntiä alusta asti.
Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi Perkeleen teot.
9. Kukaan Jumalasta syntynyt ei tee [jatkuvasti] syntiä, sillä Jumalan SIEMEN pysyy hänessä. Hän ei saata ELÄÄ SYNNIN HARJOITTAJANA, koska on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ILMI, ketkä ova Jumalan lapsia ja ketkä Perkeleen lapsia.
kuka tahansa ei elä vanhurskauden tekijänä, ei ole Jumalasta, ei myöskään se joka ei rakasta veljeään.
Markuksen evankeliumista
16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.
Juudaan kirjeestä
5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.
Luukkaan evankeliumista
12. Tien oheen pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat, mutta sitten ******* tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämistään,
13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta.
14. Orjantappuroihin pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan mutta vaeltaessaan TUKEHTUVAT TÄMÄN MAAILMAN ELÄMÄN HUOLIIN, RIKKAUTEEN JA NAUTINTOIHIN, eivätkä tuota kypsää satoa.
Pietarin 1 kirje
Luku 4:17
17. Aika on TUOMION alkaa JUMLAN HUONEESTA.
Jos se ensiksi alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu jotka eivät USKO evankeliumia ja ole sille KUULIAISIA.
Markuksen evankeliumista
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.Luuk. 17:20-21
20. Jotkut fariseukset kysyivät Jeeuskelta, milloin Jumalan valtakunta oli TULEVA. Hän vastasi: Ei Jumalan valtakunta TULE NÄHTÄVÄLLÄ tavalla.
21. eikä voida sanoa: Täällä se on, tai Tuolla. JUMALAN VALTAKUNTA ON NÄET SISÄLLISETI TEISSÄ JA TEIDÄN KESKELLÄNNE. - Doggy Style
raamatusta kirjoitti:
Luuk. 17:20-21
20. Jotkut fariseukset kysyivät Jeeuskelta, milloin Jumalan valtakunta oli TULEVA. Hän vastasi: Ei Jumalan valtakunta TULE NÄHTÄVÄLLÄ tavalla.
21. eikä voida sanoa: Täällä se on, tai Tuolla. JUMALAN VALTAKUNTA ON NÄET SISÄLLISETI TEISSÄ JA TEIDÄN KESKELLÄNNE.Luuk. 24: 32. Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
Selitä meille kirjoituksesi. - raamatusta
Doggy Style kirjoitti:
Luuk. 24: 32. Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
Selitä meille kirjoituksesi."Uskon Jeesukseen.", jonka jälkeen taivaspaikka olisi ikäänkuin varmistettu."
"ihmisen elämässä alkaa näkyä hedelmiä, voidaan puhua aidosta uudestisyntymästä."
"Uskon"ratkaisun" heikkoutena on juuri se, että se perustuu ihmisen vilpittömyyteen, eikä Jumalan kaikkivaltiuteen."
"Jos joku on mekaanisesti joskus toistanut esim. "syntisen rukouksen" ja häntä on sen jälkeen onniteltu uskoontulleeksi, se ei riitä vakuuttamaan aidosta syntymästä."
"Jos elämässä ei ole Jumalan pelkoa ja toivetta saada kasvaa pyhityksessä, tai murhetta synneistä, en usko uudestityntymän tapahtuneen."
silloin kun ihminen uudesti syntyy niin ihmisellä pitää olla neljä perus elementtiä joka ratkaisee onko ihminen uudesti syntynyt, minun mielestä
tämä on sitten vain minun mielipide uudesti syntymästä ja perustuu omaan kokemukseen, ottakaa se huomioon!
4 perus elementtiä
synnintunto, Herran pelko, parannuksen teko/tekeminen, "helvetin pelko".
jos ihmisellä ei ole synnin tuntoa, helvetin pelkoa ja Herran pelkoa niin miten ihminen tuntee mikä on syntiä ja mikä ei? ja miten ihminen voi ilman Herran pelkoa ja helvetin pelkoa pelätä syntiä? eli synnistä joutuu helvettiin!
jos nämä elementit puuttuu niin ei ihminen osaa pelätä syntiä olenkaan ja tiedosta mikä on syntiä ja mikä ei?
otetaan esim. ylensyönti kuinka moni tälläkin palstalla tuntee tämän synniksi ja pelkää ylensyöntiä kuollakseen?
seurakunnissa näkee paljon ihmisiä jotka "kasvattavat mahaa" eli syövät ylen, eikö näillä ihmisillä ole Herran pelkoa ollenkaan ja synnintuntoa olenkaan?
miten ihminen voi vältää ylensyöntiä jos ihmisellä ei ole näitä elementtejä?
toine asia on tupakoitsijat seurakunnissa eikö nämä tunne tätä synniksi ja eikö näillä ole Herran pelkoa ja helvetin pelkoa ollenkaan?
miten ihminen voi välttää tupakaa jos ei ole näitä elementtejä?
tai sitten itsetyydytys kun tässä uskovat jakautuvat kahtia osa sanoo että ei ole syntiä ja osa sanoo että on ja osa sanoo että saa tehdä ja ei saa.
kyllä tämä on syntiä ja tästä pitää tehdä parannus.
miten ihminen voi tehdä tästä asiasta parannuksen jos ei ole näitä elementtejä?
osa kun tekee tätä niin ajattelee että ei pysty vastustamaan ja voittamaan tätä syntiä ollenkaan ja näin ollen aina lankeaa tähän kun paineet kasvavat liian suuriksi niin sitten joutuu menee purkamaan paineet ulos.
siis mitä ihmettä? miten uskova ihminen voi tehdä tämmöstä ja langeta tähän vaikka tietää hyvin että tämä on syntiä?
jos ihmisellä ei ole näitä elementtejä niin silloin ihminen tekee näin mutta jos ihmisellä on nämä niin ei ihminen lankea tähän syntiin ja voi tehdä tätä tekoa, koska synnin pelko, Herran pelko ja helvetin pelko on niin suuri että ei vaan pysty tekemään syntiä kun pelkää syntiä kuollakseen.
miten ihminen voi päästä irti näistä synneistä ja tehdä parannuksen jos ei ole näitä elementtejä?
kannattaa lukea tähän lisäksi tämä kirjoittamani viesti kokonaan, tämä löytyy tuolta alempaa!
raamatusta 2.12.2012 22:58 - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
"Uskon Jeesukseen.", jonka jälkeen taivaspaikka olisi ikäänkuin varmistettu."
"ihmisen elämässä alkaa näkyä hedelmiä, voidaan puhua aidosta uudestisyntymästä."
"Uskon"ratkaisun" heikkoutena on juuri se, että se perustuu ihmisen vilpittömyyteen, eikä Jumalan kaikkivaltiuteen."
"Jos joku on mekaanisesti joskus toistanut esim. "syntisen rukouksen" ja häntä on sen jälkeen onniteltu uskoontulleeksi, se ei riitä vakuuttamaan aidosta syntymästä."
"Jos elämässä ei ole Jumalan pelkoa ja toivetta saada kasvaa pyhityksessä, tai murhetta synneistä, en usko uudestityntymän tapahtuneen."
silloin kun ihminen uudesti syntyy niin ihmisellä pitää olla neljä perus elementtiä joka ratkaisee onko ihminen uudesti syntynyt, minun mielestä
tämä on sitten vain minun mielipide uudesti syntymästä ja perustuu omaan kokemukseen, ottakaa se huomioon!
4 perus elementtiä
synnintunto, Herran pelko, parannuksen teko/tekeminen, "helvetin pelko".
jos ihmisellä ei ole synnin tuntoa, helvetin pelkoa ja Herran pelkoa niin miten ihminen tuntee mikä on syntiä ja mikä ei? ja miten ihminen voi ilman Herran pelkoa ja helvetin pelkoa pelätä syntiä? eli synnistä joutuu helvettiin!
jos nämä elementit puuttuu niin ei ihminen osaa pelätä syntiä olenkaan ja tiedosta mikä on syntiä ja mikä ei?
otetaan esim. ylensyönti kuinka moni tälläkin palstalla tuntee tämän synniksi ja pelkää ylensyöntiä kuollakseen?
seurakunnissa näkee paljon ihmisiä jotka "kasvattavat mahaa" eli syövät ylen, eikö näillä ihmisillä ole Herran pelkoa ollenkaan ja synnintuntoa olenkaan?
miten ihminen voi vältää ylensyöntiä jos ihmisellä ei ole näitä elementtejä?
toine asia on tupakoitsijat seurakunnissa eikö nämä tunne tätä synniksi ja eikö näillä ole Herran pelkoa ja helvetin pelkoa ollenkaan?
miten ihminen voi välttää tupakaa jos ei ole näitä elementtejä?
tai sitten itsetyydytys kun tässä uskovat jakautuvat kahtia osa sanoo että ei ole syntiä ja osa sanoo että on ja osa sanoo että saa tehdä ja ei saa.
kyllä tämä on syntiä ja tästä pitää tehdä parannus.
miten ihminen voi tehdä tästä asiasta parannuksen jos ei ole näitä elementtejä?
osa kun tekee tätä niin ajattelee että ei pysty vastustamaan ja voittamaan tätä syntiä ollenkaan ja näin ollen aina lankeaa tähän kun paineet kasvavat liian suuriksi niin sitten joutuu menee purkamaan paineet ulos.
siis mitä ihmettä? miten uskova ihminen voi tehdä tämmöstä ja langeta tähän vaikka tietää hyvin että tämä on syntiä?
jos ihmisellä ei ole näitä elementtejä niin silloin ihminen tekee näin mutta jos ihmisellä on nämä niin ei ihminen lankea tähän syntiin ja voi tehdä tätä tekoa, koska synnin pelko, Herran pelko ja helvetin pelko on niin suuri että ei vaan pysty tekemään syntiä kun pelkää syntiä kuollakseen.
miten ihminen voi päästä irti näistä synneistä ja tehdä parannuksen jos ei ole näitä elementtejä?
kannattaa lukea tähän lisäksi tämä kirjoittamani viesti kokonaan, tämä löytyy tuolta alempaa!
raamatusta 2.12.2012 22:58muutamia kohtia raamatusta!
"Doggy Style 4.12.2012 09:06
Luuk. 24: 32. Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
Selitä meille kirjoituksesi."
Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille
Luku 1:17
17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan, vaan JULISTAMAAN EVANKELIUMIA, EI PUHEEN VIISAUDELLA, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Matteuksen evankeliumista
Luku 24:14
14. Tämä valtakunnan EVANKELIUMI ON SAARNATTAVA kaikkialla maailmassa TODISTUKSEKSI kaikille kansoille. Sitten tulee loppu.
Paavalin 1 kirje korinttolaisille
Luku 2:14
14. LUONOLLINEN ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on JUMALAN HENGEN, sillä se on hänelle hulluutta. Hän ei kykene tajuamaan sitä, koska se on tutkittava HENGELLISESTI.
2kirje korinttolaisille
Luku 3:6
6. Hän on tehnyt meidät KYKENEVIKSI olemaan uuden liiton palvelijoita, EI KIRJAIMEN, VAAN HENGEN.
Sillä kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.
Luku 11:25
25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan ja sanoi: Minä ylistän sinua Isä taivaan ja maan Herra, että olet SALANNUT NÄMÄ [omasta mielestä] viisailta ja järkeviltä ja ilmoittanut ne LAPSENMIELISILLE.
Luku 3:3,6 ja 12
3. Jeesus vastasi hänelle. Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny UUDESTI ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
6. Jeesus vastasi: totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja HENGESTÄ, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
12. Jos te ETTE USKO kun puhun teille MAAILMAN ASIOITA, kuinka te USKOISITTE kun puhun teille TAIVAALLISISTA?
Matt.10:28
28. Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin voimatta TAPPAA SIELUA.
PELJÄTKÄÄ sen sijaan Häntä, joka voi SIELUN ETTÄ RUUMIIN HUKUTTAA HELVETTIIN.
Apostolien teoista
Luku 2:37 ja 38
37. Kuullessaan tämän kuulijat saivat PISTON sydämeensä. He sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: Miehet, veljet, mitä meidän on TEHTÄVÄ?
38. Pietari vastasi: TEHKÄÄ PARANNUS, ja kastettakoon teistä kukin Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi antaumuksesksi, niin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen lahjan.
Luuk. 3:8-14
8. Tehkää sen tähden HEDELMIÄ, joissa PARANNUKSENNE AITOUS NÄKYY, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: Onhan meillä isänä Aabraham.
Minä sano teille, että Jumala voi näistä KIVISTÄ herättää lapsia Aabrahamille.
9. Kirves on jo pantu puitten juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
10. ihmiset kysyivät Johannekselta: Mitä meidän on tehtävä?
11. Hän vastasi heille: Jolla on kaksi paitaa, antakoon toisen sille, jolla ei ole yhtään. Jolla on ruokaa, tehköön samoin.
12. Myös publikaaneja tuli kastettaviksi, ja he kysyivät Johannekselta: Opettaja, mitä meidän on tehtävä?
13. Hän vastasi: ÄLKÄÄ VAATIKO ENEMPÄÄ MITÄ TEILLE ON SÄÄDETTY.
14. Oli myös sotilaita, jotka kysyivät häneltä: Mitäs meidän on tehtävä?
Hän vastasi: Älkää ryöstäkö keneltäkään älkääkä kiristäkö, vaan tyytykää palkkaanne.
1.kor 13:5-8
5. Koetelkaa itseänne, oletteko USKOSSA?
Tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne ITSEÄNNE, että Jeesus Kristus on teissä?
Ellei, ette KESTÄ koetusta.
6. Toivon teidän tulevan tuntemaan että me emme ole niitä, jotka EIVÄ KESTÄ KOETUSTA.
7. Rukoilemme Jumalaa, ETTETTE TEKISI MITÄÄN PAHAA.
Ei siksi että me näyttäisimme koetuksen kestäviltä, vaan että tekisitte hyvää, ja me olisimme kuin koetusta kestämättömiä.
8. Emmehän me voi mitään TOTUUTTA VASTAAN, VAAN TOTUUDEN PUOLESTA
Markuksen evankeliumista
raamatusta kirjoitti:
muutamia kohtia raamatusta!
"Doggy Style 4.12.2012 09:06
Selitä meille kirjoituksesi."
Luku 1:17
17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan, vaan JULISTAMAAN EVANKELIUMIA, EI PUHEEN VIISAUDELLA, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Luku 24:14
14. Tämä valtakunnan EVANKELIUMI ON SAARNATTAVA kaikkialla maailmassa TODISTUKSEKSI kaikille kansoille. Sitten tulee loppu.
Paavalin 1 kirje korinttolaisille
Luku 2:14
14. LUONOLLINEN ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on JUMALAN HENGEN, sillä se on hänelle hulluutta. Hän ei kykene tajuamaan sitä, koska se on tutkittava HENGELLISESTI.
2kirje korinttolaisille
Luku 3:6
6. Hän on tehnyt meidät KYKENEVIKSI olemaan uuden liiton palvelijoita, EI KIRJAIMEN, VAAN HENGEN.
Sillä kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.
Luku 11:25
25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan ja sanoi: Minä ylistän sinua Isä taivaan ja maan Herra, että olet SALANNUT NÄMÄ [omasta mielestä] viisailta ja järkeviltä ja ilmoittanut ne LAPSENMIELISILLE.
Luku 3:3,6 ja 12
3. Jeesus vastasi hänelle. Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny UUDESTI ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
6. Jeesus vastasi: totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja HENGESTÄ, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
12. Jos te ETTE USKO kun puhun teille MAAILMAN ASIOITA, kuinka te USKOISITTE kun puhun teille TAIVAALLISISTA?
Matt.10:28
28. Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin voimatta TAPPAA SIELUA.
PELJÄTKÄÄ sen sijaan Häntä, joka voi SIELUN ETTÄ RUUMIIN HUKUTTAA HELVETTIIN.
Apostolien teoista
Luku 2:37 ja 38
37. Kuullessaan tämän kuulijat saivat PISTON sydämeensä. He sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: Miehet, veljet, mitä meidän on TEHTÄVÄ?
38. Pietari vastasi: TEHKÄÄ PARANNUS, ja kastettakoon teistä kukin Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi antaumuksesksi, niin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen lahjan.
Luuk. 3:8-14
8. Tehkää sen tähden HEDELMIÄ, joissa PARANNUKSENNE AITOUS NÄKYY, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: Onhan meillä isänä Aabraham.
Minä sano teille, että Jumala voi näistä KIVISTÄ herättää lapsia Aabrahamille.
9. Kirves on jo pantu puitten juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
10. ihmiset kysyivät Johannekselta: Mitä meidän on tehtävä?
11. Hän vastasi heille: Jolla on kaksi paitaa, antakoon toisen sille, jolla ei ole yhtään. Jolla on ruokaa, tehköön samoin.
12. Myös publikaaneja tuli kastettaviksi, ja he kysyivät Johannekselta: Opettaja, mitä meidän on tehtävä?
13. Hän vastasi: ÄLKÄÄ VAATIKO ENEMPÄÄ MITÄ TEILLE ON SÄÄDETTY.
14. Oli myös sotilaita, jotka kysyivät häneltä: Mitäs meidän on tehtävä?
Hän vastasi: Älkää ryöstäkö keneltäkään älkääkä kiristäkö, vaan tyytykää palkkaanne.
6. Toivon teidän tulevan tuntemaan että me emme ole niitä, jotka EIVÄ KESTÄ KOETUSTA.
Ei siksi että me näyttäisimme koetuksen kestäviltä, vaan että tekisitte hyvää, ja me olisimme kuin koetusta kestämättömiä.
Markuksen evankeliumista
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.1.Kor.10:1-13
1. Minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat KAIKKI pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se KALLIO oli Kristus.
5. Mutta useimpiin heistä JUMALA EI MIELISTYNYT, koskapa he hukkuivat erämaassa.
6. Tämä tapahtui VAROITTAVAKSI ESIMERKIKSI MEILLE, että me emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.
7. Älkää myöskään ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään".
8. Älkäämmekä harjoittako haureutta, niinkuin muutamat heistä haureutta harjoittivat, ja heitä kaatui yhtenä päivänä kaksikymmentä kolme tuhatta.
9. Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.
10. Älkääkä napisko, niinkuin muutamat heistä napisivat ja saivat surmansa tuhoojalta.
11. Tämä, mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on KIRJOITETTU VAROITUKSEKSI MEILLE, joille MAAILMANAIKOJEN loppuvaiheet on tulleet.
12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ETTEI LANKEA.
13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin INHIMILLINEN KIUSAUS; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
Uudestisyntyminen merkitsee siis Jeesuksen vastaanottamista ja elämän luovuttamista Hänen täydelliseen johtoonsa. Kysymys ei voi olla mistään osittaisesta ratkaisusta, 'osa-aikaisesta' Jeesuksen seuraamisesta, 'puoli- tai vartti-uskovaisuudesta'.
Useimmissa tapauksissa ratkaisu Jeesuksen vastaanottamisesta tehdään tilanteessa, jossa oma elämä on lähellä haaksirikkoa tai ajautumassa ylipääsemättömältä vaikuttaviin ristiriitoihin.
Jumalan kutsu tulla Jeesuksen luo kaikuu synnin hädässä ja elämän karikoissa taistelevalle ihmiselle taivaalliselta soinnulta.
Psalmi 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."Uskossa vaeltaminen ja kuuliaisuus Jeesukselle ovat edellytys pelastumiselle ja taivasten valtakuntaan pääsemiselle.
Jumalan sana ei anna mitään pelastusturvaa sellaiselle uskovalle, joka jatkaa oman elämänsä herrana ja kulkee välittämättä Jumalan tahdosta. Sellainen henkilö hoippuu kahdella tiellä; toinen jalka on näennäisesti Jeesuksen askelissa, mutta toinen jalka viipottaa lihan tahdossa ja omien himojen tyydyttämisessä.
Jaak.1:7-8 "Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään."Jumala on kuitenkin suunnattoman armollinen. Hän antaa ihmisen kulkea oman tahdon tietä, mutta ei silti hylkää sellaista ihmistä, jonka sydämessä on rakkautta Totuuteen ja evankeliumin sanaan.
Kukaan ihminen, olkoon pappi tai maallikko, kuka tahansa, EI voi määritellä toisen ihmisen pelastusmahdollisuuksia. Jumalalle on kaikki mahdollista. Hän voi loasta nostaa köyhän ja muuttaa kaiken, kunhan vain käännymme Hänen puoleensa.
Psalmi 113:5-7 "Kuka on niinkuin Herra, meidän Jumalamme, joka korkealla asuu ja katsoo syvälle - taivaassa ja maassa? Hän, joka tomusta nostaa alhaisen, korottaa loasta köyhän".
Jumalalla on aikansa jokaisen ihmisen kohdalla ja saamme kiittää Hänen suurta armoaan ja rakkauttaan, että meillä on tänä päivänä mahdollisuus ottaa vastaan pelastussanoma sydämeemme kokonaisvaltaisemmin kuin koskaan ennen.
Heb.3:7-9 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;"- aaterunus
Semperillä on vaellus ja puheet niin pahasti ristiriidassa, että ei vois vähempää kiinostaa hänen julistuksensa.
- supermanni
Olen samaa mieltä minä luulen että se vanha kehno luulee että nyt on hänen aikansa osoittaa ketä hän heittelee? Samalla tavalla heitellään lahkolaisen sielua, jota ollaan raahaamassa helvettiin.
Vaellus ja puheet pitää olla sellaisia että voi sanoa että Jumala asuu niissä, armonsa kautta. - miten voit tietää
oletko hänen naapurinsa ?
- ei voimuuten tietää
supermanni kirjoitti:
Olen samaa mieltä minä luulen että se vanha kehno luulee että nyt on hänen aikansa osoittaa ketä hän heittelee? Samalla tavalla heitellään lahkolaisen sielua, jota ollaan raahaamassa helvettiin.
Vaellus ja puheet pitää olla sellaisia että voi sanoa että Jumala asuu niissä, armonsa kautta.oletko hänen naapurinsa ?
- näinon
supermanni kirjoitti:
Vaellus ja puheet pitää olla sellaisia että voi sanoa että Jumala asuu niissä, armonsa kautta.Samaa mieltä täälläkin, ja melkoista Semperin yksinpuheluahan tämäkin ketju on. Semperillä ei ole hajuakaan todellisesta uudestisyntymisestä.
- raamatusta
"Uudestisyntyminen merkitsee siis Jeesuksen vastaanottamista ja elämän luovuttamista Hänen täydelliseen johtoonsa. Kysymys ei voi olla mistään osittaisesta ratkaisusta, 'osa-aikaisesta' Jeesuksen seuraamisesta, 'puoli- tai vartti-uskovaisuudesta'."
"Uskossa vaeltaminen ja kuuliaisuus Jeesukselle ovat edellytys pelastumiselle ja taivasten valtakuntaan pääsemiselle.
Jumalan sana ei anna mitään pelastusturvaa sellaiselle uskovalle, joka jatkaa oman elämänsä herrana ja kulkee välittämättä Jumalan tahdosta. Sellainen henkilö hoippuu kahdella tiellä; toinen jalka on näennäisesti Jeesuksen askelissa, mutta toinen jalka viipottaa lihan tahdossa ja omien himojen tyydyttämisessä."
Luukkaan evankeliumista
Luku 14:26,27 ja 33
26. Jos joku tulee minun luokseni eikä ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan, lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästäänkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
27. Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, ei voi olla minun opetuslapseni.
33. Niin ei teistäkään voi kukaan olla minun opetuslapseni,
ellei luovu KAIKESTA, mitä hänellä on.
Apostolien toista
Luku 2:45
45. MYYDEN maansa ja tavaransa he jakelivat kaikille sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
luku 19:21
21. Jeesus vastasi: Jos tahdot olla TÄYDELLINEN, mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa, ja TULE ja SEURAA MINUA.
2 Mooseksen kirja
Luku 5:3-5 ja 17
3. Niin he sanoivat: Hebrealaisten Jumala on KOHDANNUT meidät. Anna siis meidän mennä kolmen päivän matka erämaahan UHRAAMAAN Herralle, Jumalallemme, ettei hän rankaisisi meitä rutolla tai miekalla.
4. Egyptin kuningas vastasi heile: Miksi te, Mooses ja Aaron, pidätätte kansan työnteosta? Menkää töihinne.
5. Farao lisäsi: Liian paljon on muutenkin joutoväkeä maassa, ja te tahdotte saattaa heidät kulkemaan työttöminä.
17. Mutta Farao sanoi: Te olette laiskoja, laiskoja olette. Sen tähden te sanotte: Menkäämme uhraamaan Herralle
Jesajasta Luku 58:13
13. Jos sinä pidätät jalkasi rikkomasta sapattia, niin ETTET toimita omia asioitasi minun pyhänpäivänäni, vaan pidät sapattia ilonpäivänä, kunnioitat Herran pyhäinpäivää ja pyhität sen, niin ETTET toimita omia töitäsi, ET aja omia asioitasi ETKÄ puhu joutavia.
Johanneksen 1 kirjeestä
Matt.15:7 ja 8
7. Te ULKOKULLATUT, Jesaja profetoi teistä oikein, kun hän sanoi:
8. Tämä kansa kunnioittaa minua HUULILLAAN, mutta heidän SYDÄMENSÄ on minusta kaukana.
Luukkaan evankeliumista
14. Orjantappuroihin pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan mutta vaeltaessaan TUKEHTUVAT TÄMÄN MAAILMAN ELÄMÄN HUOLIIN, RIKKAUTEEN JA NAUTINTOIHIN, eivätkä tuota kypsää satoa.- raamatusta
Luku 10:21
21. Te ette voi juoda sekä Herran maljasta että riivaajien maljasta, ettekä voi olla osallisia sekä herran pöydästä että riivaajien pöydästä.
Luukkaan Evankeliumista
luku 14:15-24
15. Tämän kuullessaan eräs pöytävieraista sanoi: Jeesukselle. Autuas se joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa.
16. Jeesus sanoi hänelle: Eräs mies laittoi suuret illaliset ja kutsui monta.
17. Illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan KTUSUTUILLE: Tulkaa, sillä kaikki on valmiina.
18. he kaikki rupesivat kuitenkin ESITTÄMÄÄN VERUKKEITA. Eräs sanoi: Olen ostanut pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan.
Pyydän sinua pidä minut ESTETTYNÄ.
19. Toinen sanoi: ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan.
Pyydän sinua, pidä minut ESTETTYNÄ.
20. Muuan sanoi: Olen juuri mennyt naimisiin, ja siksi EN voi tulla.
21. Palvelija tuli takaisin ja kertoi tämän herralleen. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo tänne köyhiä, raajarikkoja, sokeita, rampoja.
22. Palvelija tuli sanomaan Herra, se on tehty, mitä käskit, ja vielä on tilaa.
23. Herra sanoi palvelijalle: mene teille ja aitovierille ja vaadi heitä tulemaan sisälle, että taloni täyttyisi.
24. Minä sanon teille: kukaan niistä miehistä, jotka oli kutsuttu, ei ole maistava minun illallisinia.
Paavalin toisesta kirjeestä Tessalonikalaisille
Luku 2:11,12
11.Sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12.Että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan ovat mielistyneet vääryyteen.
Markuksen evankeliumista
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
Aloituksella ja siihen liittyvillä jatkoviesteillä osoitan Raamatun mukaisen pelastustien keskeiset suuntaviitat. Jumalan Pojan ilmoittama evankeliumi EI ole monimutkainen, ei todellakaan.
Jeesus sanoo opetuslapsilleen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt." Luuk.10:21
Palstalla on esitetty evankeliumin nimissä järkeisoppia, johon on kytketty vieraista aineksista muotoiltuja elementttejä. Sellaiseen ihmisoppiin tulee suhtautua torjuvasti, joskin väärää oppia tuova ihminen ansaitsee kaiken rakkauden ja huolenpidon, mitä suinkin pystymme osoittamaan.
Jeesus sanoo: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;" Matt.7:1
Tuomio on Jumalan, mutta harhaopista on täysi oikeus varoittaa.- kysyväinen
Käytätkö Semper aina omissa ketjuissasi myös raamatusta-nimimerkkiä?
kysyväinen kirjoitti:
Käytätkö Semper aina omissa ketjuissasi myös raamatusta-nimimerkkiä?
En käytä. En ole kertaakaan kirjoittanut sillä nimimerkillä.
- tiedetäään
semper...Tien löytäminen ja uskoontulo ei ole ollenkaan vaikeaa, jos emme vastusta, kun Jumala etsii ja kutsuu jokaista ihmistä ajallaan.
Yllä semperin "lihallista" selitystä joka näyttää että on viikon lihalasti jäänyt kuljettamatta ...ristille.
Uskoontulo on aina vaikea prosessi ei Jumala kuljeta helppoa tietä pelastukseen. Ja kun maailman ruhtinas pitää omiaan kovassa otteessaan ei ihmisen vapaalla tahdolla, ratkaisuilla, eikä se että ei vastustettaisi silloin kun Jumala etsii. Jumala toteuttaa, pelastaakseen voimallaan valittunsa, ilman ihmisen tarjoamaa apua ja semperin järjestä lähtenyttä selitystä joka näkyy olevan itseuskoisten oppia.Joko et ymmärtänyt tai sitten et halunnut huomata asian ydintä.
Jumala EI OLE tehnyt pelastusta ihmiselle vaikeaksi. Vaikeudet ovat peräisin ihmisen lihasta, joka ei tahdo alistua Jumalan lain alle.
Oletko vakavasti punninnut Raamatun keskeisiä perustotuuksia:
- Jumalan rakkautta, jonka Jeesus tiivistää Joh.3:16 sanoissa
- Jumalan tahtoa, että kaikki ihmiset pelastuisivat, 1.Tim.2:4.
Vaikeudet pelastusasiassa ovat siis peräisin vain ja ainoastaan siitä turmeltuneesta luonnosta, jossa lihallinen mieli hallitsee.
"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa" Heb.3:15
Siis, ainoa asia, joka voi estää sinulta pelastuksen, on sinun itsekäs oma lihasi, jonka kautta olet alistettu s-aatanalle.
Luovu omasta turmeltuneesta tahdostasi, kiellä itsesi ja vie lihalliset himolastisi ristille - ja seuraa Jeesusta. Luuk.9:23.
Jatketaan tältä pohjalta keskustelua, pysytään Sanan perustalla.- raamatusta
Joko et ymmärtänyt tai sitten et halunnut huomata asian ydintä.
Jumala EI OLE tehnyt pelastusta ihmiselle vaikeaksi. Vaikeudet ovat peräisin ihmisen lihasta, joka ei tahdo alistua Jumalan lain alle.
Oletko vakavasti punninnut Raamatun keskeisiä perustotuuksia:
- Jumalan rakkautta, jonka Jeesus tiivistää Joh.3:16 sanoissa
- Jumalan tahtoa, että kaikki ihmiset pelastuisivat, 1.Tim.2:4.
Vaikeudet pelastusasiassa ovat siis peräisin vain ja ainoastaan siitä turmeltuneesta luonnosta, jossa lihallinen mieli hallitsee.
"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa" Heb.3:15
Siis, ainoa asia, joka voi estää sinulta pelastuksen, on sinun itsekäs oma lihasi, jonka kautta olet alistettu s-aatanalle.
Luovu omasta turmeltuneesta tahdostasi, kiellä itsesi ja vie lihalliset himolastisi ristille - ja seuraa Jeesusta. Luuk.9:23.
Jatketaan tältä pohjalta keskustelua, pysytään Sanan perustalla.Jumala EI OLE tehnyt pelastusta ihmiselle vaikeaksi. Vaikeudet ovat peräisin ihmisen lihasta, joka ei tahdo alistua Jumalan lain alle.
Matt.11:28-30
28. Tulkaa minun luokseni kaikki työn rasittamat ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29. Ottakaa minun IKEENI päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltä. Niin te saatte levon sielullenne.
30. Minun IKEENI on näet SOPIVA ja minun KUORMANI ON KEVYT.
Sananlaskuista
Luku 20:24
24. Miehen askeleet tulevat Herralta.
Mitäpä IHMINEN ITSE YMMÄRTÄISI TIESTÄÄN?
Luku 16:25
25. Miehen mielestä on oikea moninkin TIE, joka on lopulta kuoleman tie.
Luku 5:21
21. Sillä Herran silmien edessä ovat miehen TIET, ja hän tutkii tämän kaikki polut.
Luku 16:2
2. Kaikki miehen TIET ovat hänen omissaan silmissään puhtaat, mutta Herra tutkii henget.
Luku 21:2
2. Kaikki miehen TIET ovat hänen omissa silmissään oikeita, mutta Herra tutkii sydämet.
Saarnajasta
Luku 7:30
30. Vain TÄMÄ on minulle SELVINNYT: Jumala on tehnyt IHMISET SUORIKSI, mutta ITSE he etsivät monia MUTKIA. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
Matt.11:28-30
28. Tulkaa minun luokseni kaikki työn rasittamat ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29. Ottakaa minun IKEENI päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltä. Niin te saatte levon sielullenne.
30. Minun IKEENI on näet SOPIVA ja minun KUORMANI ON KEVYT.
Sananlaskuista
Luku 20:24
24. Miehen askeleet tulevat Herralta.
Mitäpä IHMINEN ITSE YMMÄRTÄISI TIESTÄÄN?
Luku 16:25
25. Miehen mielestä on oikea moninkin TIE, joka on lopulta kuoleman tie.
Luku 5:21
21. Sillä Herran silmien edessä ovat miehen TIET, ja hän tutkii tämän kaikki polut.
Luku 16:2
2. Kaikki miehen TIET ovat hänen omissaan silmissään puhtaat, mutta Herra tutkii henget.
Luku 21:2
2. Kaikki miehen TIET ovat hänen omissa silmissään oikeita, mutta Herra tutkii sydämet.
Saarnajasta
Luku 7:30
30. Vain TÄMÄ on minulle SELVINNYT: Jumala on tehnyt IHMISET SUORIKSI, mutta ITSE he etsivät monia MUTKIA.Paavalin kirjeestä roomalaisille
Luku 6:22
22. Mutta nyt, kun olette SYNNISTÄ VAPAUTETTUINA tulleet Jumalan palvelijoiksi, teidän hedelmänne on pyhitys, ja sen loppu tulos on ikuinen elämä.
Kirjeestä Hebrealaisille
luku 2:11
11. Pyhittäjä ja pyhitettävä ovat näet kaikki alkuisin yhdestä.
Siksi hän ei häpeä kutsua heitä veljeksi.
Luku 12:4-14
4. Te ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellussa syntiä vastaan
5. ja olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille kuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee.
6. sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa;
hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7. Teidän kärsimyksenne on kasvatusta. Jumala kohtelee teitä kuin lapsia.
Kuka näet on lapsi, jota isä ei kurita?
8. Jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, te olette äpäriä ettekä [aviossa syntyneitä] lapsia.
9. Ja vielä: maalliset isämme olivat meillä kurittajina, ja me kavahdimme heitä. Emmekö paljoa ennemmin olisi alamaisia henkien Isälle*, ja eläisi?
10.Nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan. Tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa tunnu olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa
hedelmänään vanhurskauden rauhan niille, joita siten on harjoitettu.
12. Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne"
13. ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä kukaan ei ole näkevä Herraa.
Paavalin ensimmäisestä kirjeestä korinttolaisille
Luku 10:12
12 SEN TÄHDEN, JOKA LUULEE SEISOVANSA KATSOKOON ETTEI LANKEA.
Juudaan kirjeestä
Markuksen evankeliumista
Matt.7:21
21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, PÄÄSE taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON
Pietarin 2 kirjeestä
luku 2:20-22
20. Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he, opittuaan sen tuntemaan, kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananparsi sanoo: Koira palaa oksennukselleen, ja pesty sika rypee rapakossa. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
Luku 6:22
22. Mutta nyt, kun olette SYNNISTÄ VAPAUTETTUINA tulleet Jumalan palvelijoiksi, teidän hedelmänne on pyhitys, ja sen loppu tulos on ikuinen elämä.
Kirjeestä Hebrealaisille
luku 2:11
11. Pyhittäjä ja pyhitettävä ovat näet kaikki alkuisin yhdestä.
Siksi hän ei häpeä kutsua heitä veljeksi.
Luku 12:4-14
4. Te ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellussa syntiä vastaan
5. ja olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille kuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee.
6. sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa;
hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7. Teidän kärsimyksenne on kasvatusta. Jumala kohtelee teitä kuin lapsia.
Kuka näet on lapsi, jota isä ei kurita?
8. Jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, te olette äpäriä ettekä [aviossa syntyneitä] lapsia.
9. Ja vielä: maalliset isämme olivat meillä kurittajina, ja me kavahdimme heitä. Emmekö paljoa ennemmin olisi alamaisia henkien Isälle*, ja eläisi?
10.Nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan. Tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa tunnu olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa
hedelmänään vanhurskauden rauhan niille, joita siten on harjoitettu.
12. Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne"
13. ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä kukaan ei ole näkevä Herraa.
Paavalin ensimmäisestä kirjeestä korinttolaisille
Luku 10:12
12 SEN TÄHDEN, JOKA LUULEE SEISOVANSA KATSOKOON ETTEI LANKEA.
Juudaan kirjeestä
Markuksen evankeliumista
Matt.7:21
21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, PÄÄSE taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON
Pietarin 2 kirjeestä
luku 2:20-22
20. Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he, opittuaan sen tuntemaan, kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananparsi sanoo: Koira palaa oksennukselleen, ja pesty sika rypee rapakossa.Luukkaan evankeliumista
Luku 8:13 ja 14
Luukkaan evankeliumista
luku 14:28-35
28. Jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi.
29. Muuten voi käydä niin, että hän perustuksen laskettuaan on KYKENEMÄTÖN saamaan rakennusta valmiiksi, ja kaikki, jotka sen näkevät alkavat pilkata häntä:
30. Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi!
Paavalin 2 kirjeestä timoteukselle
Luku 3:7 ja 8
7.He ovat aina OTTAMASSA OPETUSTA, mutta EIVÄT voi päästä TOTUUDEN tuntemiseen.
8. Kuten Jannes ja jambres VASTUSTIVAT Moosesta, niin VASTUSTAVAT TOTUUTTA myös nämä mielestään turmeltuneet ihmiset, jotka EIVÄT KESTÄ USKONKOETUKSISSA. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
Luukkaan evankeliumista
Luku 8:13 ja 14
Luukkaan evankeliumista
luku 14:28-35
28. Jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi.
29. Muuten voi käydä niin, että hän perustuksen laskettuaan on KYKENEMÄTÖN saamaan rakennusta valmiiksi, ja kaikki, jotka sen näkevät alkavat pilkata häntä:
30. Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi!
Paavalin 2 kirjeestä timoteukselle
Luku 3:7 ja 8
7.He ovat aina OTTAMASSA OPETUSTA, mutta EIVÄT voi päästä TOTUUDEN tuntemiseen.
8. Kuten Jannes ja jambres VASTUSTIVAT Moosesta, niin VASTUSTAVAT TOTUUTTA myös nämä mielestään turmeltuneet ihmiset, jotka EIVÄT KESTÄ USKONKOETUKSISSA.1.kor 13:5-8
1.Kor.10:12 ja 13
13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin INHIMILLINEN KIUSAUS; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
Markuksen evankeliumista
raamatusta kirjoitti:
1.Kor.10:12 ja 13
Markuksen evankeliumista
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.Matteuksen evankeliumista
Luku 5:29 ja 30
29. jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois.
parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumis JOUTUU helvettiin.
30. Jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
Parempi on sinulle menettää yksi jäsenistäsi, kuin että koko ruumiisi JOUTUU helvettiin.
- tiedetään,,
eikö "lihamies" semper ymmärrä sanan perustalla että sáatana on todellinen voima joka tekee kaikkensa että Jumalan teot eivät pääsisi tapahtumaan ihmiselle.
Sáatana ei asu lihassa vaan se turmeluksen siemen ja joku toinen jumala on tehnyt semperiläisille pelastuksen helpoksi kun sen voi ottaa vastaan vapaalla tahdolla koska vain(Mohikaani)
semperismiä: Luovu omasta turmeltuneesta tahdostasi, kiellä itsesi ja vie lihalliset himolastisi ristille - ja seuraa Jeesusta. Luuk.9:23
Semperi kuljettaa heti kun liha on pystyssä sen ristille ja näin voi kieltää itsensä ja seurata...savonarolaa ja jaikalia.
Semperin liha tottelee hänen käskyjään jonkin matkan kunnes huomaa että tämähän on jaikalismia.
Minä olen kyllä luovuttanut tahtoni Jumalan huomaan että Herra toteuttaisi henkensä kautta minussa Hänen pyhän tahtonsa.
Himolastit tunnustan Herralle ja ...pah kuinka näitä että pitää olla kovapäistä porukkaa.
Toivottavasti tästä jotain ymmärretään.Eenokkia (?) kunnioitan jo pelkästään siitä syystä, että hänellä on ns.ruuti kuivana. Hän ei hienostele joutavia, vaan käy sanan peitsi tukevassa tanassa puolustamaan omaa uskonnäkemystään.
Hyvä niin.
Kuten tiedetään en ole millään tavalla kallellaan jaikalismiin päin.
Vielä vähemmän olen savonarolan tai omasta mielestään korkeasti pyhittyneen ja 'valaistuksen' kautta uudestisyntyneen nimmarin linjoilla. Myös 'semperismin' leima on täysin turha ja asiaton.
Olen Sanan linjoilla. Seuraan Mestariani Jeesusta totuudessa.
PS. Uskoontulossa meillä on turvana vain Jeesuksen risti.
Mutta meidän on itse OTETTAVA Jeesus vastaan, Joh.1:12.
Vasta senjälkeen, uudestisyntyneinä Jeesuksen seuraajina, meidän on otettava oma risti ja kiellettävä itsemme, joka päivä.- Hakkarainenkin
Eenokkia (?) kunnioitan jo pelkästään siitä syystä, että hänellä on ns.ruuti kuivana. Hän ei hienostele joutavia, vaan käy sanan peitsi tukevassa tanassa puolustamaan omaa uskonnäkemystään.
Hyvä niin.
Kuten tiedetään en ole millään tavalla kallellaan jaikalismiin päin.
Vielä vähemmän olen savonarolan tai omasta mielestään korkeasti pyhittyneen ja 'valaistuksen' kautta uudestisyntyneen nimmarin linjoilla. Myös 'semperismin' leima on täysin turha ja asiaton.
Olen Sanan linjoilla. Seuraan Mestariani Jeesusta totuudessa.
PS. Uskoontulossa meillä on turvana vain Jeesuksen risti.
Mutta meidän on itse OTETTAVA Jeesus vastaan, Joh.1:12.
Vasta senjälkeen, uudestisyntyneinä Jeesuksen seuraajina, meidän on otettava oma risti ja kiellettävä itsemme, joka päivä.varmaan eenokki julistaa muillekin ei hattu kourassa vaan jopa läimäyttää papin vaikka uskovaisenkin päästä töttöröhatun jos sitä taas kuulee paskap.
Vanhoille en kehtaa sanoa pahasti.
semper: Mutta meidän on itse OTETTAVA Jeesus vastaan, Joh.1:12.
Näinhän se on mutta mikä on se oikea tapa? Minä tein "ratkaisuni" krapulassa ja pyörällä ajaessani ja muistelen kyllä että ajattelin oikein että ota sinä Jeesus minut omaksesi en halua en jaksa tätä synnin elämää pelasta minut itse en voi tehdä mitään muuta kuin syntiä. Olen kuin saastainen koira kuin(portto kirkon alttarilla) Siis minun ratkaisuni oli olla se mikä olen, koira tai sika mutta uskoni oli kohdistunut Jeesukseen ja sain armon uskoa että Jeesus on kuollut minunkin syntieni tähden.
En siis kaivanut povettani koska minut oli tyhjäksi riisuttu. Pienestä aloitti Hakkarainenkin.
Uskoin ja uudestisynnyin sain rauhan Jumalan kanssa ja seuraavana päivänä alkoi se ristinkantaminen kun niitä kommunisteja ja jumalattomia hääri ympärilläni suurin joukoin.
Tuo risti ja itsensä kieltäminen ei ainakaan minulle ole ollut helppoa mutta kiitos että vieläkin saan kantaa ristiäni etten ylpistyisi jos kehutaan tai hyväksi sanotaan. En luota itseeni siksi käytän myös itsestäni oikeita kuvauksia kuten koira tai sika ja sitähän me olemme kun katsomme sisäiseen itseemme. Kyllä se nähdään että semperi on rehellinen kilvoittelija.
Se joka pysyy Jeesuksessa ei eksy tietämättömyys ei kadota, mutta jos Jumala jotain vaatii sitä on toteltava autuutemme tähden. - raamatusta
Hakkarainenkin kirjoitti:
varmaan eenokki julistaa muillekin ei hattu kourassa vaan jopa läimäyttää papin vaikka uskovaisenkin päästä töttöröhatun jos sitä taas kuulee paskap.
Vanhoille en kehtaa sanoa pahasti.
semper: Mutta meidän on itse OTETTAVA Jeesus vastaan, Joh.1:12.
Näinhän se on mutta mikä on se oikea tapa? Minä tein "ratkaisuni" krapulassa ja pyörällä ajaessani ja muistelen kyllä että ajattelin oikein että ota sinä Jeesus minut omaksesi en halua en jaksa tätä synnin elämää pelasta minut itse en voi tehdä mitään muuta kuin syntiä. Olen kuin saastainen koira kuin(portto kirkon alttarilla) Siis minun ratkaisuni oli olla se mikä olen, koira tai sika mutta uskoni oli kohdistunut Jeesukseen ja sain armon uskoa että Jeesus on kuollut minunkin syntieni tähden.
En siis kaivanut povettani koska minut oli tyhjäksi riisuttu. Pienestä aloitti Hakkarainenkin.
Uskoin ja uudestisynnyin sain rauhan Jumalan kanssa ja seuraavana päivänä alkoi se ristinkantaminen kun niitä kommunisteja ja jumalattomia hääri ympärilläni suurin joukoin.
Tuo risti ja itsensä kieltäminen ei ainakaan minulle ole ollut helppoa mutta kiitos että vieläkin saan kantaa ristiäni etten ylpistyisi jos kehutaan tai hyväksi sanotaan. En luota itseeni siksi käytän myös itsestäni oikeita kuvauksia kuten koira tai sika ja sitähän me olemme kun katsomme sisäiseen itseemme. Kyllä se nähdään että semperi on rehellinen kilvoittelija.
Se joka pysyy Jeesuksessa ei eksy tietämättömyys ei kadota, mutta jos Jumala jotain vaatii sitä on toteltava autuutemme tähden."Mutta meidän on ITSE OTETTAVA"
"On olemassa oma-usko ja sitten opittu usko ja perintö-usko"
Joh.3:27
27. Johannes vastasi: EI ihminen voi OTTAA mittään, ELLEI hänelle ANNETA sitä taivaasta.
Joh.1:13
13 He eivät ole syntyneet VERESTÄ eivät IHMISEN tahdosta eivätkä MIEHEN tahdosta, vaan JUMALASTA. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
"Mutta meidän on ITSE OTETTAVA"
Joh.3:27
27. Johannes vastasi: EI ihminen voi OTTAA mittään, ELLEI hänelle ANNETA sitä taivaasta.
Joh.1:13
13 He eivät ole syntyneet VERESTÄ eivät IHMISEN tahdosta eivätkä MIEHEN tahdosta, vaan JUMALASTA."Mutta meidän on ITSE OTETTAVA"
Juudaan kirjeestä
19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia.
He ovat SIELULLISIA, HENKEÄ heillä ei ole.
Luku 3:3 ja 6
6. Jeesus vastasi: totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja HENGESTÄ, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
"Mutta meidän on ITSE OTETTAVA"
Juudaan kirjeestä
19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia.
He ovat SIELULLISIA, HENKEÄ heillä ei ole.
Luku 3:3 ja 6
6. Jeesus vastasi: totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja HENGESTÄ, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.Luuk.19:44
44. He kukistavat sinut maan tasalle, surmaavat sinussa olevat asukkaasi eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle kun ET TUNTENUT ETSIKKOAIKAASI
2.Tim.2:25
25. Hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita.
Ehkäpä Jumala ANTAA HEILLE MIELENMUUTOKSEN, niin että he tulevat tuntemaan totuuden.
Jes. 55:6
6: Etsikää Herraa silloin, kun hänet voidaan löytää. Huutkaa häntä avuksi kun hän on läsnä.
Jobista
Luku 33:14,17,18,29 ja 30
14. Jumala puhuu tavalla tai toisella.
sitä ei vain huomata.
17. KÄÄNTÄÄKSEEN heidät pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
18. SÄÄSTÄÄKSEEN hänen elämänsä turmiosta ja hänet juoksemasta keihäiden saaliiksi.
29. Kaikkea tätä Jumala TEKEE kahdesti ja kolmastikin ihmiselle
30. PALAUTTAAKSEEN hänet turmiosta ja ANTAAKSEEN hänelle elämän valon.
Paavalin 2 kirjeestä korinttolaisille
Luku 6:1,2
1. Kristuksen työtovereina me KEHOTAMME TEITÄ VASTAAN OTTAMAAN Jumalan armon niin, ETTEI SE JÄÄ TURHAKSI.
2. Hän näet sanoo: oikealla hetkellä minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.
Nyt on oikea hetki, nyt on pelastuksen päivä.
Apostolien teoista
Luku 19:9
9. kun jotkut PAADUTTIVAT itsensä eivätkä uskoneet, vaan kansan edessä puhuivat pahaa Herran tiestä,
hän meni pois heidän luotaan, erotti opetuslapset heistä ja keskusteli päivittäin Tyrannuksen koulussa.
Luukkaan evankeliumista
Luku 22:31, 32 ja 45, 46
31. Simon, Simon, ******* on tavoitellut teitä valtaansa seuloakseen teitä kuin viljaa.
32. Mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi ettei USKOSI RAUKEAISI TYHJIIN.
Kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi.
Luku 15:10
10. Mutta Jumalan armosta minä olen se mikä olen. Hänen armonsa minua kohtaan ei ole ollut TURHA, vaan enemmän kuin he kaikki olen tehnyt työtä, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on kanssani.
Kirjeestä Hebrealaisille
Luku 4:16
16. Käykäämme sen tähden uskalluksella armon valtaistuimen eteen, että SAISIMME laupeuden ja LÖYTÄISIMME armon avuksemme oikeaan aikaan.
HenB.6:9, 11 ja 12
9. Teistä, rakkaat ystävät, me kuitenkin uskomme parempaan, sitä mikä koituu teille pelastukseksi, vaikka puhummekin näin.
11. Me toivomme, että kukin teistä osoittaisi samaa intoa SÄILYTTÄÄ toivon varmuus loppuun asti.
12. VAROKAA VELTOSTUMISTA ja seuratkaa niiden esimerkkiä, jotka uskon ja kärsimyksen kautta perivät sen, mikä on luvattu.
Matt.24:13
13. Mutta joka kestää LOPPUUN asti, pelastuu.
Joh.Ilm 3:5
5. Joka voittaa, hänet näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Hebr.10:35,36 ja 38,39
35. Älkää siis LUOPUKO uskonne rohkeasta luottamuksesta, jonka palkka on suuri
26. Te tervitsette KESTÄVYYTTÄ tehdäksenne Jumalan TAHDON JA SAADAKSENNE sen, mitä on LUVATTU.
38. Mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta. Jos hän vetäytyy pois, minun sieluni ei mielisty häneen.
39. Me emme kuitenkaan ole niit, jotka VETÄYTYVÄT pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
Markuksen evankeliumista
Niin hyvin ratkaiseva on mitä uskoo. On olemassa oma-usko ja sitten opittu usko ja perintö-usko ja sitten se ainoa oikea usko joka Herra antaa ia luo ihmisiin millä ihminen voi uskoa totuuden ja luottaa siihen..
- Hakkarainenkin
Oikein hyvin kirjoitettu savikselta.
"Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka Häntä avuksi huutavat." Room.10:12.
Jumala yksin voi antaa meille uskon Totuuden sanoihin. Hän kuulee jokaista, joka sielunsa hädässä huutaa avuksi Herraa.
Joh.6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte Häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Jaak.1:17 "Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa."
Omat opit, perintöuskot ymv. ovat esteenä pelastavan ja elävän uskon löytämiselle ja vastaanottamiselle. Ne ovat vain haitallista hapatusta ja kuolettavaa painolastia jokaiselle, joka etsii tietä Jumalan valtakuntaan.- harhaoppiusko
Ja savonarolalla on sitten vielä tuo omantakeinen harhaoppiusko!
- juytgr
harhaoppiusko kirjoitti:
Ja savonarolalla on sitten vielä tuo omantakeinen harhaoppiusko!
katolisuus ja helluntailaisuus on hengeltään aivan samaa pas.aa
Molemmat pyrkivät sulkemaan meneviltä taivaan oven demonisilla opeillaan.
* Jeesus sanoo: " Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. "
* Tämä Jeesuksen toteamus ratkaisee koko uskon olemuksen, on vain yksi vaihtoehto, onko uskossa vaiko ei? Uudestisyntyminen on välttämätön kokemus. Ja sitä ei voi saada omillaan, ei lukemalla tai oppimalla, ei jumalauusopillisilla viisauksilla. Koska uudestisyntyminen tapahtuu YLHÄÄLTÄ, taivaasta alaspäin, eikä alhaalta ylöspäin, ei teologisella koulutuksellakaan. Usko saadaan Jeesukselta, Hänen henkohtaisesti tuntemisella, täytyy kohdata Jeesus, että voi syntyä uudesti. Vain Jeesus voi antaa sitä vettä, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.
* Ei uskontielle lähdetä tosta-vaan! Ensin on PAKKO kohdata ahdasportti, ja se on Jeesus Kristus. Siksi vauvakaste on ihan mieletön ajatuksena jo, että siinä voisi uudestisyntyä. Täytyy tietoisesti kohdata UUDESTISYNNYTTÄJÄ, muuten ei VOI syntyä uudesti Ylhäältä. Ja voiko syntyä Ylhäältä, jos täällä alhaalla ihmiset touhuaa jotain seremonioitaan? EI VOI ! Taivastie on avattu taivaasta maanpäälle, ei päinvastoin. Jeesus on TIE, totuus ja elämä. Häntä ei voi sivuuttaa kukaan eikä koskaan, jos ja kun mielii päästä uudestisyntymään Hengestä. Ja Jeesus vielä vakuuttaa, " Näin on JOKAISEN Hengestä syntyneen laita. Ei ole mitään omatekoisia kasteita, ei uskovien, ei vauvakasteita, vaan on synnyttävä uudesti Ylhäältä HENGESTÄ. Maallinen vesi ei voi ketään uudestisyntyttää, sehän kastelee vaan päältäpäin, ja uudestisyntyminen on sisäinen muutos, ja se on YKSIN Jumalan teko, vain Jeesus voi parantaa sisimpämme, oman verensä kautta sisin puhdistuu vastaan ottamaan uskon, jonka Jeesus vaikuttaa. 1Kor. 12:13. Ef.1:13. Siinä on selkeät merkit jos ja kun uudestisynnytään elävään uskoon.
* Kaste voi tulla kompastuskiveksi ! Jos et tottele uskoon tultuasi, etkä tahdo ottaa kuuliaisuuden ensimmäistä askelta, tunnustaa uskosi julkisesti, ottamalla uskovien upotuskaste, Kirjoitusten mukaan, voit joutua kuivalle erämaa taipaleelle, kunnes alat totttelemaan Sanaa, ja otat kasteen, Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kaste on osa kokonaisvaltaista pelastusta, vaikka uudestisyntyminen on se, joka puhdistaa sydämen ja antaa synnit anteeksi. Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalata.
Kaste on Kristuksen seuraajaksi tunnustautumisen , periaatteessa koko maailmalle ulospäin näkyvä merkki ,että haluaa seurata Kristusta Jeesusta lopunelämäänsä.
* Pietari ja Paavali varoittivat uppiniskaisia, jopa niin, että elleivät ota kastetta, eivät saa syntejään anteeksi. Kaste on uudestisyntymää seuraavaa askel Jeesuksen seuraamisessa. Jos se jää väliin, jää myös liian pitkä askel seuraavaksi, jota ei voi kukaan ottaa ja ohittaa uskovien Raamatullista kastetta.Mohikaani: >>* Ei uskontielle lähdetä tosta-vaan! Ensin on PAKKO kohdata ahdasportti, ja se on Jeesus Kristus.
- greeeeen
Kirjoitat hyvin uudestisyntymisestä, Mohikaani. Sisin nimenomaan PUHDISTUU vastaanottamaan elävän uskon ja uudestisyntyminen PUHDISTAA sydämen. Kukaan ihminen, jonka sisin on täynnä pahuutta, ja jolla on tahto pahaan ja vaikeus tehdä hyvää, ei ole uudestisyntynyt. Itse Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen uudestisyntyneessä.
- irokeesi1
Uudestisyntyminen on välttämätön kokemus sanoo Mohikaani.
Sitten pilkkaa ev. lut. kirkkoa.Hupiukko.
Uudestisyntyminen ei perustu kokemukseen vaan Jumalan tekoon, uskoon ja sen tuomaan rauhaan Jumalan kanssa.
Mohikaani kieltää sanan merkityksen uskoon tulemisessa ja uudestisyntymisessä Mohikaani kun opettaa että koska vain ja milloin vain voi itse päättää uskoon tulemisesta.
Lahkojen kasteesta me tiedämme että se on kyllä merkki, mutta sellainen merkki että tiedämme ketkä ovat antautuneet kokosydämisesti sáatanalle.
Sen johdosta pysymme visusti erossa heistä.
Lahkon kastevesi on saastunutta vettä.
Vai että oikein lahkokaste on ulospäin näkyvä merkki maailman ihmisille joka todistaa että ollaan lähdetty seuraamaan jeesusta koko loppuelämän.
Mohikaani kun on erotettu seurakunnasta ja elää "naisen" kanssa yhdyselämää niin kovin oli Mohikaanilla lyhyt todistus ja me nauramme moisesta Mohikaanista.Hupiukko.
Mohikaanin askeleet ovat kuin vanhalla juopolla sellaista lyhytaskeleista ja hoippuvaa ikäänkuin Mohikaania olisi jo eläessään kuljettamassa helvettiin joukko pahoja henkiä? Hupiukko.- Apt.2:40 ja 41
Apt 2:40 ja 41
40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
- opetus.
Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin kaikki muu teille siinä ohessa annetaan.
Johannes Kastaja saarnasi erämaassa: Tehkää parannus sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.
Jeesus saarnasi sen jälkeen, kun Johannes oli pantu vankeuteen: Tehkää parannus sillä Jumalan valtakunta on tullut lähelle.
Taivasten valtakunta oli tullut maan päälle. Tarkkaan otettuna ovi taivaaseen käveli ja liikkui ihmisten keskellä. Ovi myös puhui ja teki voimallisia tekoja todistukseksi siitä, että oli todellinen ja taivaasta asetettu. ”Minä olen ovi, joka minun kauttani tulee sisälle, sitä minä en hyljeksi.” (tarkemmin Joh 10:7)
Ovi siis eli ihmisten keskellä. Näkyvästi Hän teki palvelusta. Ensiksi ja ensimmäisenä Hän teki palvelusta lähettäjälleen Isälleen. Isä oli Hänet lähettänyt. Isä oli kyllä lähettänyt muitakin, mutta ne eivät olleet itse ovia, vaan lähetetty todistamaan tästä nyt toimivasta ovesta. Johannes oli lähetetyistä viimeinen ennen kun tosi ja todellinen ovi alkoi julkisen, ”näkyvän” toiminnan.
Katsokaamme ovia hiukan ihmisen näkökulmasta.
Ovet vievät aina johonkin. Ovesta astutaan sisään, astutaan ulos, on ovia virastoihin ja toimistoihin, asuntoihin, hisseihin jne.
Se joka käy ovista, on matkalla johonkin.
Esim. MENEMME KIRJASTOON
Ensimmäiseksi meillä on tarve, halu, ajatus lainata kirja, koska minulla ei ole juuri sitä kirjaa. Käyn lainaamassa sen kirjastosta.
Lähdemme kotoa. Avaamme ensin makuuhuoneemme oven, jossa olimme ehkä pitkällämme. Avaamme seuraavaksi eteisen oven, jos meillä on omakotitalo, sitten avaamme ulko-oven ja varmaan näin nykypäivänä avaamme myös auton oven. Kirjaston pihassa avaamme auton oven jälleen, sitten kirjaston ulko-oven. Astumme eteishalliin josta varsinainen ovi kirjastoon avautuu.
Se että pääsemme kirjastoon, vaatii meiltä jotakin. Tahdon päätös: ”Menen kirjastoon”. Se että meille oli tullut tarve johonkin, mitä meillä ei ollut, oli alulle laittava voima.
Näin on myös ihmisen, jolle Jumala antaa taivaskaipuun. Tulee kaipuu johonkin, mitä meillä ei ole. Luonnostaan ihminen ei kaipaa taivaaseen. Ihmisen teot puhuvat ja todistavat sen. Ihminen tekee juuri päinvastaisia tekoja, mitkä pitävät hänet poissa taivaasta.
Ensinnäkin: Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki muukin teille siinä ohessa annetaan.
Ihminen tekee juuri päinvastoin. Hän etsii ensin koulutusta, ammattia, seurustelua, työtä, vapaa-aikaa, rahaa, nautintoja, alkoholia, huumeita, seksiä, lisää rahaa, valtaa, mainetta jne. Lopulta hän etsii kuolemaa.
Kuinka moni tänä päivänä ”etsii kuolemaa”. Moni on niin pettynyt elämäänsä, että haluaisi tänä päivänä kuolla. On niin monia, jotka huokaavat taakkojensa raskauttamina: ”Kunpa kuolisi, niin päästäisiin tästä kaikesta pois”.
TÄMÄ MAAILMA tuottaa vain sitä, mitä se voi. Se tuottaa kuolemaa sieluille. Toisaalta se on uskollinen työmiestensä palkan maksussa. Eikö ole niin, että työmies on palkkansa ansainnut. Synnin palkka on kuolema (Room 6:23). Jumala on oikeudenmukainen. Oikeudenmukaisuus on yksi Jumalan ominaisuuksista. Hän vastaa sanastaan täydellisesti. Myös niiltä osin, mikä koskee oikeudenmukaisuuttaan ja sitä, mitä Hän sanassaan on siitä ilmoittanut. Jos me palvelemme syntiä, saamme oikeutetusti siitä palkan: kuoleman. (Room 6:16) Kyllä sielujen vihollinen tietää tämän. Se vaatii myös ”oikeutta”. Ne jotka palvelevat syntiä, ovat sen työmiehiä ja hän on heidän palkan maksaja; kaikille niille, jotka ovat hänen vallassaan eli ”palkkalistalla”.- opetus.
Jos olemme nyt selvillä siitä, kuka on meidän palkanmaksaja ja saamme kokea jo ”ennakkona” halun kuolla, että pääsisi pois, on ******* kyllä ”lojaali” ja innokas maksamaan palkan jo ennen aikaansa, synnyttämällä itsetuhon ajatuksia mieleen ja tuntoomme. Paha antaa ”kottia” mielellään, jos olemme koko ikämme olleet saman palkanantajan alaisuudessa. Opimme ennemmin tai myöhemmin talon tavoille. Silloin vihollinen on kaiken toiminnan alulle panija talossaan ja mielivaltaisesti sieltä ohjataan ”työmiehiä” synnin tekijöitä syvemmälle talon tavoille. On sanonta, että työmies tunnetaan käsistään (”työmiehen kädet”). Saatanan teot myös näkyvät kaikkialla, missä hän ahkeroi työmiestensä kautta. Näemme tänään kaikkialla, ylhäältä alas, kaikissa sosiaaliluokissa, mitä isot edellä, sitä pienet perässä. On kiire. Kaikilla on toimeksiantoja: yksi pettää, toinen varastaa, kolmas tuhoaa, neljäs tappaa. Jos vähänkään katsoo ympärilleen, näkee että saatanan valtakunta voi hyvin. Ja miksei voisi, koska kaikki puhaltavat yhteen hiileen, joka loimuaa kadotuksen syövereistä, rikin katkuista huuruaan ja myrkyttää ihmissielut valheillaan, sitoen työmiehensä syvemmin talon tapoihin. Kaiken tämän keskellä on sielunvihollinen, solidaarinen: kaikki saavat saman palkan. Oli tehnyt enemmän syntiä tai vähemmän. Synnin palkka on kuolema. Tähän asti on sielunvihollinenkin mukana tupo neuvotteluissa, mutta se ei kerro sopimuksen loppuosaa. No kuinka se voisikaan, koska se on valehtelija valheen isä, niin se ei kerro loppuosaa työmiehilleen. Synnin palkka on kuolema ja iankaikkinen ero Jumalasta.
Kun se on ensin saanut ihmisen omalta osaltaan toteuttamaan suunnitelmaansa (iankaikkista eroa Jumalasta), joka alkoi jo Aatamista (koska Adam ja Eeva lankesivat, kaikki tulevat ihmiset siitä eteenpäin heidän kauttaan lankesivat). Tämäkin on melkein kaikilta työmiehiltä pimitetty totuus. Mutta niihin sopimuksiin, mitä sielunvihollinen tekee, eivät sisälly totuudet. Ja silloinhan hän olisi riitautunut itsensä kanssa ja hänen valtakunnalleen tulisi loppu.
Jos havaitsit, sisälsivät edelliset lauseet ”siemenen”. Totuus tekee vapaaksi. Se on löydettävissä kaikkialla siellä, missä vilpittömästi etsitään tietä ulos saatanan valtakunnasta.
Sielunvihollinen pitää ihmisiä epätietoisena omasta tilastaan, niin että he voivat tehdä, mitä haluavat ja etteivät ole vastuussa teoistaan kenellekään tai millekään. Tässäkin se on pimittänyt tosiasian siitä, että maa ja kaikki mitä siinä on, on minun, sanoo Herra.
Ihmiset ja heidän katoamattomat sielunsa ovat Jumalan.
Onko asiassa jotain ristiriitaa? Jumala sanoo, että maa ja kaikki mitä siinä on, on Hänen. Toisaalta näemme, että ******* on kovaa vauhtia saavuttamassa valtansa huipun. ”Koko maa saastui asukkaidensa alla.” - opetus.
opetus. kirjoitti:
Jos olemme nyt selvillä siitä, kuka on meidän palkanmaksaja ja saamme kokea jo ”ennakkona” halun kuolla, että pääsisi pois, on ******* kyllä ”lojaali” ja innokas maksamaan palkan jo ennen aikaansa, synnyttämällä itsetuhon ajatuksia mieleen ja tuntoomme. Paha antaa ”kottia” mielellään, jos olemme koko ikämme olleet saman palkanantajan alaisuudessa. Opimme ennemmin tai myöhemmin talon tavoille. Silloin vihollinen on kaiken toiminnan alulle panija talossaan ja mielivaltaisesti sieltä ohjataan ”työmiehiä” synnin tekijöitä syvemmälle talon tavoille. On sanonta, että työmies tunnetaan käsistään (”työmiehen kädet”). Saatanan teot myös näkyvät kaikkialla, missä hän ahkeroi työmiestensä kautta. Näemme tänään kaikkialla, ylhäältä alas, kaikissa sosiaaliluokissa, mitä isot edellä, sitä pienet perässä. On kiire. Kaikilla on toimeksiantoja: yksi pettää, toinen varastaa, kolmas tuhoaa, neljäs tappaa. Jos vähänkään katsoo ympärilleen, näkee että saatanan valtakunta voi hyvin. Ja miksei voisi, koska kaikki puhaltavat yhteen hiileen, joka loimuaa kadotuksen syövereistä, rikin katkuista huuruaan ja myrkyttää ihmissielut valheillaan, sitoen työmiehensä syvemmin talon tapoihin. Kaiken tämän keskellä on sielunvihollinen, solidaarinen: kaikki saavat saman palkan. Oli tehnyt enemmän syntiä tai vähemmän. Synnin palkka on kuolema. Tähän asti on sielunvihollinenkin mukana tupo neuvotteluissa, mutta se ei kerro sopimuksen loppuosaa. No kuinka se voisikaan, koska se on valehtelija valheen isä, niin se ei kerro loppuosaa työmiehilleen. Synnin palkka on kuolema ja iankaikkinen ero Jumalasta.
Kun se on ensin saanut ihmisen omalta osaltaan toteuttamaan suunnitelmaansa (iankaikkista eroa Jumalasta), joka alkoi jo Aatamista (koska Adam ja Eeva lankesivat, kaikki tulevat ihmiset siitä eteenpäin heidän kauttaan lankesivat). Tämäkin on melkein kaikilta työmiehiltä pimitetty totuus. Mutta niihin sopimuksiin, mitä sielunvihollinen tekee, eivät sisälly totuudet. Ja silloinhan hän olisi riitautunut itsensä kanssa ja hänen valtakunnalleen tulisi loppu.
Jos havaitsit, sisälsivät edelliset lauseet ”siemenen”. Totuus tekee vapaaksi. Se on löydettävissä kaikkialla siellä, missä vilpittömästi etsitään tietä ulos saatanan valtakunnasta.
Sielunvihollinen pitää ihmisiä epätietoisena omasta tilastaan, niin että he voivat tehdä, mitä haluavat ja etteivät ole vastuussa teoistaan kenellekään tai millekään. Tässäkin se on pimittänyt tosiasian siitä, että maa ja kaikki mitä siinä on, on minun, sanoo Herra.
Ihmiset ja heidän katoamattomat sielunsa ovat Jumalan.
Onko asiassa jotain ristiriitaa? Jumala sanoo, että maa ja kaikki mitä siinä on, on Hänen. Toisaalta näemme, että ******* on kovaa vauhtia saavuttamassa valtansa huipun. ”Koko maa saastui asukkaidensa alla.”Palatkaamme alkuun (hengellisissä asioissa joudumme aina palaamaan alkuun). Alussa oli sana. Palatkaamme totuuteen. Minä olen totuus, sanoo Jeesus. Palatkaamme Jeesukseen.
Alussa ihminen, Jumalan kuva hallitsi paratiisia. Vasta kun hän lankesi (Adam ja Eva), sai ******* vallan hallita maata. (Joh 4:6) Ja maa tuli täyteen väkivaltaa.
Siis alussa ihminen oli Jumalan työmies, Adam asetettiin paratiisiin vartijaksi ja hallitsijaksi. Tästä on jäänteenä jokaisessa meissä kaipuu Jumalan luo. Ja joskus, kun koemme kaipuuta, on meidän otettava vaarin oikeasta hetkestä. Oikea hetki on, kun taivas asiat alkavat kiinnostaa. Eivät ne ”iankaiken” kiinnosta, ellet ota vaarin nyt hetkestä periäksesi iankaikkisen elämän.
Kuten alusta muistamme, päästäksemme kirjastoon, sen jälkeen, kun meille oli tullut tarve kirjaan, meidän piti lähteä toteuttamaan kirjastoon menoa.
Taivasten valtakuntaan on mentävä sisäpuolelle, jos mielii vapautua saatanan valtakunnasta. Voit olla vain siinä maassa, missä tällä hetkellä olet. Allekirjoittanut on nyt Suomessa, kolme viikkoa sitten oli Puolassa. Jos olisin silloin siellä Puolassa alkanut ihmisille väittämään, että olen Suomessa, niin he olisivat pian sanoneet, etten ole Suomessa, vaan olen seonnut. Tämä on Puola.
Näin on. Me olemme joko taivastenvaltakunnassa tai kadotuksenvaltakunnassa, mutta näitä asioita ******* ei kerro meille. Kuten muistamme, hän ei kerro totuutta.
Olemme varmaan jo edenneet ovesta (jos vertaamme alun kirjastoon menoa). Olemme saaneet totuuden siemeniä, tiedämme suunnan taivaanvaltakuntaan. Siellä missä Jumalan sanan totuutta tuodaan ihmiselle, hän pian etenee ovista. Kun astumme ulos talosta, minkä luulimme hallitsevamme (omakotitalo) ja astumme autoomme (evankeliumin vaunuihin), evankeliumin vaunut etenevät Gasan autiolla tiellä. Evankeliumin vaunuihin ei ole koskaan ollut tungosta. Älkäämme hätkähtäkö, jos huomaamme, että ihmisiä ei ole suurin joukoin tunkeilemassa taivaaseen. On harvoja, jotka pääsevät sanoista tekoihin. Kirja pysyy kirjastossa, vaikka kuinka suunnittelisimme ja puhuisimme sen hakemisesta. Ja vaikka evankeliumin vaunuihin astuisimmekin, niin ne vievät meidät (johdattavat) taivaan portille (kirjaston ovelle). On mentävä Jeesus ovesta. On jätettävä eteiseen synnin palkka ja synnin sopimus saatanan kanssa. Kun käymme Jeesus ovesta, meidät vapautetaan kaikista saatanan valtakunnan taakoista ja valheista. Pian tulemme huomaamaan, kun etsimme Jumalanvaltakuntaa ensiksi (ensimmäiseksi), niin muutkin asiat alkavat selviämään.
Aamen
- joskus tuntuu siltä
Toisille se on niin helppoa löytää tie, toisille se tuntuu olevan lähes mahdotonta.Toinen uskoo jo lapsesta pitäen, vaikkei asiaa ole edes tyrkytetty, toinen on heti alusta asti niin epäuskoinen. Jumalan valinta, onko se jo etukäteen päätetty?
- Westsider
Uskoon tulo: Uuudesti syntyminen Jumalan lapseksi, on Jumalan teko, ei ihmisen.
Jumala kutsuu jokaista pari kolme kertaa elämän aikana. Silloin, älä paaduta syddäntäsi..
Pyydä rukouksesbsa tuota kutsua, nöyrry, tunnusta syntisyytesi ja pyydä häneltä uudesti syntymää, jossa sinä tulet Jumalan lapseki, ja hän sinetöi sinut omakseen.
Sinetiksi saat Pyhän Hengen sinetin, joka on hänen omaisuudensa sinetti sinussa, lunastuksen päivää varten. Todista uskostasi ja Jumalan lapseudestasi kaikille.
"Syämen uskollää tullaan autuaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan, sanoo Raamattu. SALATULLA USKOLLA EI PELASTUTA: - Tapio522eikirj
Westsider kirjoitti:
Jumala kutsuu jokaista pari kolme kertaa elämän aikana. Silloin, älä paaduta syddäntäsi..
Pyydä rukouksesbsa tuota kutsua, nöyrry, tunnusta syntisyytesi ja pyydä häneltä uudesti syntymää, jossa sinä tulet Jumalan lapseki, ja hän sinetöi sinut omakseen.
Sinetiksi saat Pyhän Hengen sinetin, joka on hänen omaisuudensa sinetti sinussa, lunastuksen päivää varten. Todista uskostasi ja Jumalan lapseudestasi kaikille.
"Syämen uskollää tullaan autuaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan, sanoo Raamattu. SALATULLA USKOLLA EI PELASTUTA:AHDAS PORTTI
Jeesus sanoo Vuorisaarnassaan : ”Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät”. ( Matt. 7:13)
Mitä Jeesus tarkoittaa ahtaalla portilla tai ahtaalla ovella (Lk. 13:24)?
Jeesuksen puhe ahtaasta portista liittyy Hänen opetukseensa Jumalan valtakunnasta, jonne Jeesus kutsuu tulemaan.
Kristus opettaa, että hän itse on se ahdas portti (ovi).
Karmea tosiasia on, että monet menevät avarasta portista ja vain harvat ahtaasta portista sisään.
----
Mikä sitten estää ihmisiä pääsemästä sisälle ahtaasta portista?
Esteitä löytyy varmaan monia- kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi- vai mitä? - Tapio522eikirj
Tapio522eikirj kirjoitti:
AHDAS PORTTI
Jeesus sanoo Vuorisaarnassaan : ”Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät”. ( Matt. 7:13)
Jeesuksen puhe ahtaasta portista liittyy Hänen opetukseensa Jumalan valtakunnasta, jonne Jeesus kutsuu tulemaan.
Karmea tosiasia on, että monet menevät avarasta portista ja vain harvat ahtaasta portista sisään.
----
Esteitä löytyy varmaan monia- kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi- vai mitä?Omavanhurskaus (väärä uskonnollisuus) on yksi pahimmista esteistä Jumalan valtakuntaan sisälle pääsemiseksi..
Maailma on täynnänsä omatekoisia uskontoja.
Kaikista niistä puuttuu ARMO.
Portista mennään sisälle, kun uskotaan kaikki synnit anteeksi omalle kohdalle.
Meidän itse kunkin on hyvä muistaa Psalmin 139 rukous ”jos olen väärällä tiellä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle” .
>>>>>>>>>>>
”Tie taivaan kaita, ahdas on
ja ohdakkeinen aivan,
vaan matkamiehen voittohon
vie Herra kautta vaivan.
Jos ristintieltä eksytään,
ei taivaan riemuun päästäkään,
ei tulla kruunatuksi”.
(virsi 364:1).
Vaarat ovat monet. - 144000
Westsider kirjoitti:
"Syämen uskollää tullaan autuaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan, sanoo Raamattu. SALATULLA USKOLLA EI PELASTUTA:Voiko sitä saada jonkun muunkin sinetin Jumalalta, kun ton Pyhän Hengen sinetin?
- Eenokki 12
AHDAS PORTTI
----
Esteitä löytyy varmaan monia- kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi- vai mitä?Eiköhän sen portin tee ahtaaksi omat luulot kun siitä eivät pääse sisälle, ne jotka eivät halua kärsiä Jeesuksen nimen tunnustamisen tähden ja turhaan he lihassa ja hekumassa olevat luulevat portista sisään pyrähtävän.
On kiellettävä itsensä, muotojumalisuus ja luulokristillisyys ei peri Jumalan valtakuntaa.
Uskon kilvoituksen tie on kaita.
- raamatusta
Sananlaskuista
Luku 1:20-33
»Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla; meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo: Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut, vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.»
loput täsät luvusta
29.He vihasivat ymmärrystä, eivät valinneet osakseen herran pelkoa
30.Eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan pitivät halpoina kaikkia varoituksiani.
31.Sen tähden he saavat syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
32.Yksinkertaiset surmaa heideän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
33.Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.
Markuksen evankeliumista
tässä yksi hyvä kirjoitus
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9999158- Tapio522eikirj
Markuksen evankeliumista luku 1:15
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi
>>>>>>
Hämähäkki ja verkko
Olin Loppiaisena 6.1.07 Pusulan kirkossa. Pappi piti hyvän saarnan.
Kiitos siitä hänelle.
Hän kehoitti itämaan tietäjien tavoin noudattamaan Jumalan Sanan kehoituksia; ei olemaan vain Jumalan Sanan kuulijoita, vaan myös sen tekijöitä.
Loppiaisen pääsanomahan on itämaan tietäjien saapuminen Jeesus-lapsen luo (Matt. 2:1-12). He toimivat sen Jumalan Sanan ja tiedon varassa, mitä profeetat olivat kirjoittaneet Kristuksen syntymästä:
”Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia” (Miika 5:1).
Saarnan aikana huomasin, että pieni hämähäkki kutoi verkkoaan edessäni olevan penkin alapuolelle.
Kuinkahan satuinkin juuri istumaan siihen paikkaan.
Hämmästelin, koska tuskimpa kirkossa on kovinkaan paljon saalista saatavana.
Olikohan se nyt valinnut sopivan paikan verkolleen?
Mietin mielessäni, että jospa Jumalalla on jotain sanottavaa tämän tapahtuman kautta. Jumala usein puhuu tavalla taikka toisella, mutta me emme aina huomaa sitä.
Kotona tarkemmin asiaa pohdittuani, huomasin, että loppiaisenahan muistellaan pakanakansoja, joille joulun lapsi toi uuden valon ja onnen.
Lähetystyö on suuri ja kallis asia, johon voimme kaikki osallistua. Meitäkin kirkossa kehoitettiin Jeesuksen käskyn mukaan (Luuk. 24:47) viemään evankeliumin sanomaa eteenpäin.
Pusulan kirkon hämähäkin verkko oli vielä tyhjä saaliista ja voi olla, ettei sitä tulekkaan.
Kuinka on meidän verkkojemme laita? (Kuinka käy meidän hankkeillemme?)
Pysyvätköhän nekin tyhjinä ? - Tapio522eikirj
Markuksen evankeliumista luku 1:15
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi
>>>>>>
Hämähäkki ja verkko
Olin Loppiaisena 6.1.07 Pusulan kirkossa. Pappi piti hyvän saarnan.
Kiitos siitä hänelle.
Hän kehoitti itämaan tietäjien tavoin noudattamaan Jumalan Sanan kehoituksia; ei olemaan vain Jumalan Sanan kuulijoita, vaan myös sen tekijöitä.
Loppiaisen pääsanomahan on itämaan tietäjien saapuminen Jeesus-lapsen luo (Matt. 2:1-12). He toimivat sen Jumalan Sanan ja tiedon varassa, mitä profeetat olivat kirjoittaneet Kristuksen syntymästä:
”Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia” (Miika 5:1).
Saarnan aikana huomasin, että pieni hämähäkki kutoi verkkoaan edessäni olevan penkin alapuolelle.
Kuinkahan satuinkin juuri istumaan siihen paikkaan.
Hämmästelin, koska tuskimpa kirkossa on kovinkaan paljon saalista saatavana.
Olikohan se nyt valinnut sopivan paikan verkolleen?
Mietin mielessäni, että jospa Jumalalla on jotain sanottavaa tämän tapahtuman kautta. Jumala usein puhuu tavalla taikka toisella, mutta me emme aina huomaa sitä.
Kotona tarkemmin asiaa pohdittuani, huomasin, että loppiaisenahan muistellaan pakanakansoja, joille joulun lapsi toi uuden valon ja onnen.
Lähetystyö on suuri ja kallis asia, johon voimme kaikki osallistua. Meitäkin kirkossa kehoitettiin Jeesuksen käskyn mukaan (Luuk. 24:47) viemään evankeliumin sanomaa eteenpäin.
Pusulan kirkon hämähäkin verkko oli vielä tyhjä saaliista ja voi olla, ettei sitä tulekkaan.
Kuinka on meidän verkkojemme laita? (Kuinka käy meidän hankkeillemme?)
Pysyvätköhän nekin tyhjinä ?...jatkoa...
Kerroin, kuinka ihmettelin, kun näin hämähäkin kutovan verkkoaan loppiaisena Pusulan kirkossa Jumalanpalveluksen aikaan.
Kun olin taas pian sen jälkeen sunnuntaina samaisessa kirkossa, muistui mieleeni tämä hämähäkki.
Ajattelin taas, ettei kirkossa ole mitään ”saalistettavaa” näin talviaikaan. Ei mennyt kauaakaan, kun pieni kärpänen aivan suhahtaen lensi korvalehdelleni. Pelästyin ja nopeasti pudistelin sen lattialle jalkojeni juureen, jossa se vielä vähänaikaa liikkui.
Halusiko Jumala näin osoittaa, ettei meidän pitäisi olla epäuskoisia, vaan uskossa viedä evankeliumin sanomaa eteenpäin ”kaduille ja aitovierille”.
--
”Maan ääriin asti, Herra, vie valtakuntasi.,
sytytä Hengen liekki kansoille valoksi.
Työvoimaa uutta kutsu viljaasi korjamaan
ja kaikki kansat voita sinua seuraamaan”.
(Virsi 424).
--
"...tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" (j.15).
--
Kun Jumala pysähdyttää meidät, joudumme näkemään oman tilamme.
Huomaamme rikkonneemme Jumalan käskyt.
Jumala odottaa, että käännymme Hänen puoleensa ja tunnustamme Hänelle syntimme. Saamme pyytää syntejämme anteeksi ja anoa voimaa luopua niistä.
Tätä merkitsee parannuksen tekeminen. - raamatusta
...jatkoa...
Kerroin, kuinka ihmettelin, kun näin hämähäkin kutovan verkkoaan loppiaisena Pusulan kirkossa Jumalanpalveluksen aikaan.
Kun olin taas pian sen jälkeen sunnuntaina samaisessa kirkossa, muistui mieleeni tämä hämähäkki.
Ajattelin taas, ettei kirkossa ole mitään ”saalistettavaa” näin talviaikaan. Ei mennyt kauaakaan, kun pieni kärpänen aivan suhahtaen lensi korvalehdelleni. Pelästyin ja nopeasti pudistelin sen lattialle jalkojeni juureen, jossa se vielä vähänaikaa liikkui.
Halusiko Jumala näin osoittaa, ettei meidän pitäisi olla epäuskoisia, vaan uskossa viedä evankeliumin sanomaa eteenpäin ”kaduille ja aitovierille”.
--
”Maan ääriin asti, Herra, vie valtakuntasi.,
sytytä Hengen liekki kansoille valoksi.
Työvoimaa uutta kutsu viljaasi korjamaan
ja kaikki kansat voita sinua seuraamaan”.
(Virsi 424).
--
"...tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" (j.15).
--
Kun Jumala pysähdyttää meidät, joudumme näkemään oman tilamme.
Huomaamme rikkonneemme Jumalan käskyt.
Jumala odottaa, että käännymme Hänen puoleensa ja tunnustamme Hänelle syntimme. Saamme pyytää syntejämme anteeksi ja anoa voimaa luopua niistä.
Tätä merkitsee parannuksen tekeminen."Hän kehoitti itämaan tietäjien tavoin noudattamaan Jumalan Sanan kehoituksia; ei olemaan vain Jumalan Sanan kuulijoita, vaan myös sen tekijöitä."
Jaakobin kirjeestä
Luku 1:22-25
22. Olkaa sanan NOUDATTAJIA eikä vain KUULIJOITA, pettäen itsenne.
23. Jos joku on sanan kuulija mutta EI TEE SEN MUKAAN, hän on kuin mies, joka katselee kuvastimestaan luonnollisia kasvojaan.
24. Hän katselee itseään, poistuu ja UNOHTAA HETI, MILLAINEN OLI
25. Mutta joka katsoo vapauden lakiin ja PYSYY SIINÄ, eikä ole UNOHTAVA kuulija, vaan TEOSSA sitä NOUDATTAVA, hän on autuas tekemisessään.
luku 2:8,10 ja 12
8. jos te Raamatun mukaisesti täytätte kuninkaalisen LAIN: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, te teette hyvin.
10. SILLÄ JOKA NOUDATTAA KOKO LAKIA, MUTTA RIKKOO YHTÄ KOHTAA VASTAAN ON TULLUT SYYLLISEKSI KAIKKEEN.
12. Puhukaa ja toimikaa niin kuin ne, JOTKA VAPAUDEN LAKI ON TUOMITSEVA.
- tervettä oppia
Opetuksesi on selkeää ja raitista semper! Jatka samaan malliin kirjoittaen selkeää Raamattuun pitäytyvää opetustasi! Huomaa miten paljon sua vastusteaan siitä syystä. Monet harhaopin julistajat tällä palstalla saavat vain kiitosta. Pysytään Raamatun totuudessa kiinni! Kiitos sinulle terveestä opetuksestasi!
- raamatusta
Apostolien teoista
Luku 17:27
27. että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla löytää hänet, joka ei kuitenkaan ole kaukana yhdestäkään meistä.
Luku 14:22
22. He rohkaisivat siellä opetuslapsia, KEHOTTIVAT HEITÄ PYSYMÄÄN USKOSSA ja sanoivat: Monen AHDISTUKSEN kautta meidän on mentävä sisälle Jumalan valtakuntaan. Joku kyselee: >>Mitä ihmettä tarkoitat, Semper? Saako uskova siis kulkea oman tahdon tietä? Onko sellainen ihminen, joka kulkee oman tahdon tietä ylipäätään todella uskova?>Ratkaisevaa heidän kohdallaan on se, tapahtuuko heissä vielä Jumalan armosta muutos niin, että heidän sydämensä maaperä tulee otolliseksi uuden luomuksen kasvulle.
- greeeeen
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11097477
Tämä 'joku' kyselee nyt lisää ->
Kerrohan, Semper, lähteekö uusi luomus harharetkille, vai onko niin, että tuhlaajapojassa on kyse vasta oraalle nousseesta, orastavasta uudesta luomuksesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517023Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414764HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982696- 1411979
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161459
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201234mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101119