Yksi mahdollinen selitys myöhemmille vaiheilleni

Hämärän rajoilta

1990-luvun puolivälin korvissa lähestyin murrosikää, joka alkoi minulla melko varhaisessa vaiheessa - kohtalon ivaa, ettei puutteessa kärvistelyyn tuomittua siunattu edes myöhäisemmällä kehityksellä ja täten vähemmillä libidinaalisilla vuosilla! No, niihin aikoihin vielä kaikki olikin teoriassa mahdollista... Olivathan parhaat vuoteni edessäpäin (niin luulin), tulevaisuus täynnä mahdollisuuksia (niin uskoin), ja tytötkin saattaisivat aikuistumisen myötä alkaa nähdä minut toisin silmin (niin toivoin). Radiossa Bryan Adams lauloi siitä, miten mies rakastaa naista - silloin kun ei laulanut Stingin ja Rod Stewartin kanssa, että kaikki rakkauden puolesta!

Sitten, kaikkein herkimmässä ja seksuaalikehitykseni kannalta kriittisimmässä iässä jouduin vasten tahtoani tekemään lähempää tuttavuutta suunnilleen isäni ikäisen vieraan miehen kanssa, joka paljasti minulle syvimpiä seksuaalisia salaisuuksiaan, joita en olisi tahtonut tuolloin tietää - enkä tahtoisi vieläkään.

Puhun siis Tapani Kansasta.

Toki tunsin "haastavan taiteilijasielun" (sivistyneistön käyttämä eufemismi "vittumaiselle känkkäränkälle") jo lapsuudestani, kun automatkoilla C-kasettisoitin toisti miehen viattomia lauluja viattomilta ajoilta 60-luvun lopusta 80-luvun alkuun; "Kesän lapsi", "Paista päivä"... Miten noista olisi voinutkaan olla pitämättä? Tai jokin "R-A-K-A-S", jossa uhattiin vain "pussata puhki koko suu", ei sen enempää...

1990-luvulle tultaessa Tapani oli jotenkin muuttunut ja paha kyllä oudompaan suuntaan. Hän oli oppinut itsestään ja naisista jotakin, minkä tahtoi jakaa radion välityksellä kaikille ihmisille - jopa minulle poloiselle, joka hädin tuskin armon vuonna 1996 oli ehtinyt toiselle kymmenelleen. Hän oli itse kääntänyt, kirjoittanut SANOITUKSEN.

http://www.youtube.com/watch?v=xCwZ9_YkSP0

Aloin vavahdella hervottomasti paljastusten edetessä, mutta siinä vaiheessa tiesin, etten enää koskaan palaisi normaaliksi, kun artisti tarjosi vinkkinsä siitä, mistä tietää seksiä harrastettavan kunnolla. Hyvästi onnellinen viaton lapsuus! Päättyneet on päivät. Hän kertoi minulle:

"Ja kun näet syntymättömän lapsen silmissään
sä rakastelet naista oikein."

.
....
.......Ei.
.....nyt...
..ju..m..mm...al......
..auuuut.....
.............aaAAA!!!....
...aa...a......
.....aaHHHNNNNGGGGG
**

Lopulta oiettuani sikiöasennosta makustelin näitä sanoja mielessäni pitkään, ja tunsin itseni jotenkin häväistyksi pohjia myöten. Näin syntyy kyyneleet. Miettikää miltä teistä tuntui, kun lapsena kuulitte vanhempienne harrastavan seksiä. Sitten miettikää sitä, miltä tuntuu lisätä tuohon mielikuvaan ajatus itsestäsi heijastumassa äitisi katseesta isän silmiin. Oikein hyvä, alatte päästä jyvälle.

Sen jälkeen tämä laulu ja etenkin nuo säkeet ovat kummitelleet alitajunnassani, pulpahtaen esille aina säännöllisen epäsäännöllisesti. Jos yritin fantasioida luokan tytöistä, Kubrickin Avaruusseikkailun "tähtilasta" muistuttanut mielikuva sikiöstä silmämunassa karkotti heidät oitis. Tulkaa tytöt takaisin! Joskus menen nukkumaan Tapsan sanat mielessäni, joskus taas herään. Käymme yhdessä ain. Jokaisen flashbackin jälkeen henkisesti kuohittu olo kestää pitkään; yritä siinä sitten tehdä tuttavuutta vastakkaiseen sukupuoleen, kun mielessä pyörii vain gestationaalinen insesti.

Että kiitos vaan Tapani Kansa, minkä menit tekemään! Et sitten ajatellut lapsia ollenkaan, kun laulusi kirjoitit... tai ajattelithan sinä, nimittäin niitä syntymättömiä. Perkele sinunkin kanssa. Nyt kaikki on kuin on.

4

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki häriö?

Ymmärsinkö oikein: et saa seisokkia, jos naisella ei rakastelun aikana ole Tapani Kansa -naamaria kasvoillaan?

• Hämärän rajoilta

Sano mua Äidin pikkupojaksi!

• Heh,

ja sit se Tapsa ihmettelee miksi poliisi vainoaa häntä...

Mulle on muutenkin jäänyt viime aikoina suomalaisesta musiikista ja TTVK:sta sen verran paska maku suuhun, että välttelen sitä niin paljon kuin mahdollista. Sais artistitkin vähän alkaa miettimään, että kenelle ne musaansa tekee. Faneille tai niille loisille, jotka kovasti väittävät artistien oikeuksia puolustavan.

• Anonyymi

Tämä aloitus ansaitsee TIMANTIN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3468
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2136
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1490
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1251
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1221
    6. 37
      1131
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1073
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1004
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1000
    Aihe