en pysty hyväksymään

oikeus tunteisiini

Miehen kakkoselle vahingossa tehnyttä lasta. En helvetissä pysty. En vaan pysty. Oksettaa ja ahdistaa koko ajatukskin. Omat tunteet ovat häpeä ja viha myös itseäni kohtaan,koska tiedän ettei lapsi pysty vanhempiaan valitsemaan ja sinällään viaton. Lapseen liittyy niin paljon ahdistavia ajatuksia, siitä miten on alkunsa saanut. Mitä kaikkea valhetta ja seläntakana pelaamista on ollut.... Lapsen olen tavannut ja en pysty häntä katsomaan saati isäänsä yhdessä lapsensa kanssa. Mies on isä lapselleen, ainakin paperilla. Ei ole vaatimalla mitään minulta vaatinut. Tuntuu että minun olisi pakko olla niin hyvä ihminen että hyväksyn lapsen. En vaan pysty. Miehelle en anna koskaan anteeksi, hairahduksen tavallaan ymmärrän, mutta ei sitä ettei käyttänyt ehkäisyä. Samoin naiselle joka ei hoitanut lasta pois päiväjärjestyksestä.

105

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähty on

      Niin se vaan on on, että mies voi joutua juuri tuon kakkosen ansaan, jos eksyy toisen petiin.
      Tiedän monta naista jotka ovat juuri tällä lapsenteko tempulla tehneet kiinnityksen mieheen. Tunnen tällaisen naisen lähipiirissäni liiankin hyvin ja ne temput joita hän käyttää ovat hirveitä. Kolmen miehen elämän on ehtinyt tuhota, saatikka sitten se valtaisa läheisten joukko. Mutta kaikkein pahimmin hän on tuhonnut nuo synnyttämänsä lapset, hylkää heidät, hän ei pysty olemaan äiti lapsilleen.
      Hän on hyvin laskelmoiva ihminen, hän ottaa kavereista selvää ennenkuin humalluttaa miehen ja saa näin alkuun lapsenteon, hän rahastaa häikäilemättä. Yksi miehistä ei eronnut ja antoi varat abortin tekoon ja kulukorvauksiin muistakin asiosita, naikkonen piti rahat, teki lapsen. Mies yritti oikeuden kautta saada varojaan takaisin, mutta ei koskaan saanut muuta kuin lapseneläkkeen maksettavaksi. Todella huijattu mies, että humalssa miehen voi viedä tällainen seireeni.

      • Ei tarvitse kaikkea

        Ei tarvitse hyväksyä. Jotkut puolison teot tai seuraukset ovat niin anteeksiantamattomia, että vaikka kuinka rakastaisi, tunnustettava se on, pitkän ajankin ja ajatusten jälkeen, että ei voi hyväksyä, ei aina edes ymmärtää. Silloin, jätä, rakkaudesta huolimatta. Rakkaus, suurinkaan, ei aina ohita oijeudenmukaisuutta.


      • rwerewrew

        Voi elämän -tun kevät taas tätäkin!
        "Niin se vaan on on, että mies voi joutua juuri tuon kakkosen ansaan, jos eksyy toisen petiin. "
        Kunnollinen, omaa vaimoaan rakastava ja parisuhdettaan arvossa pitävä mies EI "EKSY" vieraseen sänkyyn ja piste. "Joutua"... Juupa juu! Aivan kuin vieras vosu olisi asetta ohimolla pitäen pakottanut seksiin kanssaan?!
        Toki sinkkunainen, joka hankkiutuu raskaaksi ukkomiehelle on äärettömän itsekäs ja pahansuopa ihminen, mutta jotain suhteellisuudentajua pitäisi olla kun aletaan häntä YKSIN syyllistää ja mies onkin yhtäkkiä vain hyväksikäytetty ressukka - ei pettäjä!


      • charla1

        No, eihän se ole naisen vika, jos mies spermaansa jakaa kaikenmaailman sutturoille vaimon selän takana! Tottakai nainen voi ja saa olla "laskelmoiva". Siinähän mies luuserit sitten parkuu ja vikisee kun eivät kyenneet pitämään kyrpäänsä kurissa! Se on ihan hyvä, et mies joutuu kärsimään tekonsa seuraukset. Mä en todellakaan ymmärrä miks noit miehii täs tapauksessa pitäis sääliä?!? Itsehän ovat jakaneet tavaraansa!


      • JoopaJoot

        Sinulla nimimerkki Nähty on on väärää tietoa. Ei mies lapselle eläkettä joudu maksamaan vaan elatusmaksut. Lapsi saa lapsen eläkettä alaikäisenä, jos isä kuolee.


    • surullinen emo

      Samassa veneessä olen. Minäkin ihmettelen että miksi voi näin tapahtua. Sydäntä särkevää kun tässä on vielä omatkin lapset

    • --------------------

      Paskan tempun teki miehesi, paskoja miehiä on nuo kaikki pettäjät MUTTA... jos kakkonen on tullut vahingossa raskaaksi - pillerit voi ihan aikuisten oikeesti pettää vaikka se harvinaista onkin - ja vaikka olisi molemmilta ihan puhtaasta huolimattomuudesta kyse, eikä ole käytetty siis mitään ehkäisyä, niin vaikka lapsi ei olisikaan toivottu alun perin edes kakkosen itsensä taholta, niin aika harvassa lienee naiset jotka kykenevät abortiin sitten kun se vauva on oikeasti siellä mahassa...

      Ihmetyttää nuo kommentit että lapsi olisi pitänyt "hoitaa" pois. Vielä jos on tämän lausuja äiti itsekin, niin kuinka kylmä on sellainen ihminen? Mieti olisitko ikinä pystynyt missään tilanteessa "hoitamaan pois" omia lapsiasi?

      Ja se mies joka tieten tahtoen menee toisen naisen sänkyyn ja ilman ehkäisyä panee, on kyllä syyllinen ihan itse, jopa suurempi syyllinen kuin se kakkonen. Eikö tuon kaltaisen miehen vaimona ole aika hirveää olla, kun mistäs tiedät vaikka se panee maksullisia, harrastaa yhdenyön suhteita joidenkin kapakasta iskemiensä naisten kanssa ja kaikki ilman ehkäisyä... Entäs ne taudit? Lapsi on pientä verrattuna hiv -virukseen.

      Ja itse tiedän vaimoja, jotka pitää niin kynsin hampain tämän kaltaisista auervaaroista kiinni, että kun ero uhkaa ja se petturi on viimein itse reilusti lähdössä, vaimo tekeytyy raskaaksi jotta mies ei lähdekään, eli pitkän riitelyn ja pihtaamisen jälkeen alkaakin yhtä-äkkiä "kiltiksi" ja raottaa reisiään tollolle pukille, ja pukkihan panee koska pukille on tärkeintä päästä panemaan... Mutta eipä pukki tiedä että vaimo on tarkkaan laskenut, että nyt on ovulaatio ja pilsut heittänyt mäkeen ajat sitten. Monta avioliittoa tiedän jotka on viattomien lasten harteilla. Melkoinen taakka pienokaiselle kantaa, kun täytyy pitää iskä väkisin kotona, vaikka se todellisuudessa olisi halunnut mennä jo ajat sitten. Siitähän pettämisessä on kyse, halusta loukata puolisoa niin verisesti, että puoliso potkaisee pihalle.

      • Viisas huomio

        "Siitähän pettämisessä on kyse, halusta loukata puolisoa niin verisesti,.."

        Sinulla on viisas lause , Olen yrittänyt saada samaa ajatusta kasaan. On olo, että mies petti aggressiivisesti, vihamielisesti. Aivan kuin, todella, olisi teollaan halunnut loukata minua. Mutta erota ei halunnut. Ristiriitaista, en ymmärrä mistä syvimmillään oli kyse. Oliko kyse kuitenkin itsetuhoisuudesta, aggessiviisuudesta, jonka mies käänsi itseään vastaan, halusta potkia koko oma elämä hajalle...

        Tämä on vaivannut mieltäni.


      • Saa olla vihainen ja
        Viisas huomio kirjoitti:

        "Siitähän pettämisessä on kyse, halusta loukata puolisoa niin verisesti,.."

        Sinulla on viisas lause , Olen yrittänyt saada samaa ajatusta kasaan. On olo, että mies petti aggressiivisesti, vihamielisesti. Aivan kuin, todella, olisi teollaan halunnut loukata minua. Mutta erota ei halunnut. Ristiriitaista, en ymmärrä mistä syvimmillään oli kyse. Oliko kyse kuitenkin itsetuhoisuudesta, aggessiviisuudesta, jonka mies käänsi itseään vastaan, halusta potkia koko oma elämä hajalle...

        Tämä on vaivannut mieltäni.

        En usko. Mies oli ihastunut ja tosi tosi ajattelematon. Aivot oli narikassa.


      • erwrewr23we
        Saa olla vihainen ja kirjoitti:

        En usko. Mies oli ihastunut ja tosi tosi ajattelematon. Aivot oli narikassa.

        Samoin ajattelen omasta exästäni. Ei hän minua pettänyt siksi, että halusi nimenomaan loukata minua. Uskon, kun mies sanoi, että unohduin, kun hän työpaikalla huomasi korviaan myöden ihastuneensa työkaveriinsa. Tekivät töitä rinta rinnan - meillä taas oli yhteiselo siinä vaiheessa kiireisen arjen pyörittämistä.


      • the totuus
        Viisas huomio kirjoitti:

        "Siitähän pettämisessä on kyse, halusta loukata puolisoa niin verisesti,.."

        Sinulla on viisas lause , Olen yrittänyt saada samaa ajatusta kasaan. On olo, että mies petti aggressiivisesti, vihamielisesti. Aivan kuin, todella, olisi teollaan halunnut loukata minua. Mutta erota ei halunnut. Ristiriitaista, en ymmärrä mistä syvimmillään oli kyse. Oliko kyse kuitenkin itsetuhoisuudesta, aggessiviisuudesta, jonka mies käänsi itseään vastaan, halusta potkia koko oma elämä hajalle...

        Tämä on vaivannut mieltäni.

        Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys.


    • NÄin on

      Juuri tuo vaimon raskaaksi tekeytyminen kun suhteessa on kriisi tuntuu olevan joku yleinen kaava. Mitä tahansa tehdään jotta hirveä huijari-petturimies ei jättäisi. Mies jää ja pettää yhä, pariskunta kitkuttaa yhdessä surkeassa suhteessaan ja lapset saavat mallin parisuhteesta jossa valehdellaan, petetään eikä rakasteta toista.

      • Mustat kyljet molemm

        Jos toinen pettää ja toinen tekeytyy sen vuoksi raskaaksi, niin ei voi muuta kuin todeta, että nuo ihmiset ovat varmasti ansainneet toinen toisensa!


    • eilinen ei muutu

      Ymmärrän tunteesi mutta ei me kukaaan voida valita miten tulemme tänne. Jospa nainen ei hyväksynyt aborttia, jota en itsekkään hyväksy ja tälläkin ihmisellä on ihan yhtä suuri oikeus elää täällä kuin sinulla ja minullakin.
      Jos on noin vaikea paikka elää avionrikkojan kanssa niin miksi sitten et tee selvää pesäeroa. itseäsi vaan asialla rassaat ja olet onneton. Ikäviä asioita sattuu meille jokaiselle ja historiaa emme voi laittaa enää uusiksi.
      Kasva jo ihmisenä ja hyväksy elämän realiteetti!

    • kallis ilosi hinta

      Miehesi toimi hyvänä ja innokkaana siittäjänä. Sinun iloisuutesi vuoksiko olisi pitänyt abortti tehdä? Mieti vähän ilosi hintaa. Varmaan roikut tuolla luonteella vielä siinä miehessäsikin?

      • Voi ei mikä syytös

        kallis ilosi hinta, sulla on dioottimainen syytös. Ap ei ole koskaan sellaisessa asemassa, että olisi voinut olla päättämässä yhtään mitään abortista. Hän vain ajattelee, ja ajatuksist aei ketään tuomita.


      • been there once
        Voi ei mikä syytös kirjoitti:

        kallis ilosi hinta, sulla on dioottimainen syytös. Ap ei ole koskaan sellaisessa asemassa, että olisi voinut olla päättämässä yhtään mitään abortista. Hän vain ajattelee, ja ajatuksist aei ketään tuomita.

        MInä tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ukkomiehelle ja vaimonsa soitteli mulle aika monta kertaa ja painosti aborttiin. Piti myös huolen siitä, että miehen sukulaiset ja muutamat yhteiset ystävät kuulivat asiasta ja hekin alkoivat painostaa miestä vaatimaan aborttia ja minun heivaamistani. Että ainakin hän kuvitteli, että hänellä olisi oikeus puuttua tähän asiaan. Ja kaiken tämän teki vain, koska kaiken jälkeen halusi edelleen niin kovasti jatkaa avioliittoaan tuon miehen kanssa.


      • Sitä saa mitä tilaa
        been there once kirjoitti:

        MInä tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ukkomiehelle ja vaimonsa soitteli mulle aika monta kertaa ja painosti aborttiin. Piti myös huolen siitä, että miehen sukulaiset ja muutamat yhteiset ystävät kuulivat asiasta ja hekin alkoivat painostaa miestä vaatimaan aborttia ja minun heivaamistani. Että ainakin hän kuvitteli, että hänellä olisi oikeus puuttua tähän asiaan. Ja kaiken tämän teki vain, koska kaiken jälkeen halusi edelleen niin kovasti jatkaa avioliittoaan tuon miehen kanssa.

        been there once

        Mitä odotit? Jos saat lapsen, isän sukulaisilla on oikeus tietää. Jos heille ei kerrota, vanhemmat toimivat väärin lasta kohtaan, jolla on oikeus omiin isovanhempiinsa. Vaimo piti huolen oikeasta asiasta, kun tiedotti.

        Mitähän odotit että sukulaiset, ja kaikki muutkin ihmiset ajattelisivat sinusta, jos teet lapsen naimisissa olevalle miehelle? Ja mitä odotit vaimolta, eroako odotit?

        Kun tekee tilauksen, ei välttämättä saa sitä mitä odottaa, vaan sitä mitä tilaa.


      • been there once
        Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        been there once

        Mitä odotit? Jos saat lapsen, isän sukulaisilla on oikeus tietää. Jos heille ei kerrota, vanhemmat toimivat väärin lasta kohtaan, jolla on oikeus omiin isovanhempiinsa. Vaimo piti huolen oikeasta asiasta, kun tiedotti.

        Mitähän odotit että sukulaiset, ja kaikki muutkin ihmiset ajattelisivat sinusta, jos teet lapsen naimisissa olevalle miehelle? Ja mitä odotit vaimolta, eroako odotit?

        Kun tekee tilauksen, ei välttämättä saa sitä mitä odottaa, vaan sitä mitä tilaa.

        En odottanut mitään vaimolta, mutta yllätyin hänen toiminnoistaan. Miten intensiivisesti hän yritti kääntää kaikki minua vastaan ja siten pitää miehensä, joka oli loukannut häntä pahasti.

        Lopputulema on se, että tein abortin, mies otti avioeron ja nyt olemme onnellisesti yhdessä.


      • jätettypetetty
        been there once kirjoitti:

        En odottanut mitään vaimolta, mutta yllätyin hänen toiminnoistaan. Miten intensiivisesti hän yritti kääntää kaikki minua vastaan ja siten pitää miehensä, joka oli loukannut häntä pahasti.

        Lopputulema on se, että tein abortin, mies otti avioeron ja nyt olemme onnellisesti yhdessä.

        Ja jos minä olisin onnellisesti tuommoisen tapauksen jälkeen yhdessä en todellakaan täällä roikkuisi kuten sinä olet täällä kuukausi tolkulla ollut.

        Minä olen onneton kakkonen jonka mies hylkäsi kalkkiviivoilla joten tiedän mitä on menettää onni.

        Sinun nikkisi on pyörinyt täällä jo pidemmän aikaa ollen mitä milloinkin, et todella ole onnellinen miehen kanssa muuten et täällä enää olisi.


      • Myötätuntoni
        been there once kirjoitti:

        En odottanut mitään vaimolta, mutta yllätyin hänen toiminnoistaan. Miten intensiivisesti hän yritti kääntää kaikki minua vastaan ja siten pitää miehensä, joka oli loukannut häntä pahasti.

        Lopputulema on se, että tein abortin, mies otti avioeron ja nyt olemme onnellisesti yhdessä.

        Been there once, kuviosi näyttää selvältä. Aborttiisi todellinen syyllinen ja vastuullinen, itsesi lisäksi, on mies. Abortista jää iso haava naisen sydämeen ja kannattaisi tunnustaa siitä johtuvat vihantunteet miesosapuolta kohtaan. Sinä et tunnusta niitä, vaan selittelet olevasi onnellisesti yhdessä. Olet siirtänyt tietoisessa ajattelussasi tuon vihan ja tuskan, jota abortista koet pois todellisten syyllisten harteilta vaimoon. Vihaat ja haukut vaimoa, sen sijaan että tunnustaisit itsellesi, että todellisuudessa vihaat itseäsi ja miestä tuon abortin vuoksi. Niin kauan kuin ihminen ei uskalla katsoa totuutta sellaisena kuin se on, niin kauan joku alitajunnassa oleva persoona huutaa tuskaansa hänen tietoiselle minälleen Myötätuntoni sinulle, ja rohkeutta elämääsi.


      • been there once
        Myötätuntoni kirjoitti:

        Been there once, kuviosi näyttää selvältä. Aborttiisi todellinen syyllinen ja vastuullinen, itsesi lisäksi, on mies. Abortista jää iso haava naisen sydämeen ja kannattaisi tunnustaa siitä johtuvat vihantunteet miesosapuolta kohtaan. Sinä et tunnusta niitä, vaan selittelet olevasi onnellisesti yhdessä. Olet siirtänyt tietoisessa ajattelussasi tuon vihan ja tuskan, jota abortista koet pois todellisten syyllisten harteilta vaimoon. Vihaat ja haukut vaimoa, sen sijaan että tunnustaisit itsellesi, että todellisuudessa vihaat itseäsi ja miestä tuon abortin vuoksi. Niin kauan kuin ihminen ei uskalla katsoa totuutta sellaisena kuin se on, niin kauan joku alitajunnassa oleva persoona huutaa tuskaansa hänen tietoiselle minälleen Myötätuntoni sinulle, ja rohkeutta elämääsi.

        En vihaa miestä. En vihaa myöskään hänen ex-vaimoaan. Ihmettelen vaan, miten hän reagoi, miten hän toimi silloin. Aborttiin päätyminen ei todellakaan ollut helppo päätös, mutta tein sen silloin, koska en halunnut asettua miehen ja hänen vaimonsa väliin. Halusin antaa heille mahdollisuuden. Enkä todellakaan halunnut lasta syntyväksi sellaiseen tilanteeseen, joka olisi voinut olla hänelle hyvinkin kaoottinen.

        Kun mies sitten kuitenkin halusi olla minun kanssani, kävin toki ison keskustelun ensin itseni kanssa ja sitten hänen. Luottamus rakentui uudelleen pala palalta, kun kävimme asioita läpi. Itselleni anteeksi antaminen on todella vaikeaa, mutta miehelle olen antanut anteeksi. Enhän muutoin olisi pystynyt jatkamaan hänen kanssaan.


      • En usko
        been there once kirjoitti:

        En vihaa miestä. En vihaa myöskään hänen ex-vaimoaan. Ihmettelen vaan, miten hän reagoi, miten hän toimi silloin. Aborttiin päätyminen ei todellakaan ollut helppo päätös, mutta tein sen silloin, koska en halunnut asettua miehen ja hänen vaimonsa väliin. Halusin antaa heille mahdollisuuden. Enkä todellakaan halunnut lasta syntyväksi sellaiseen tilanteeseen, joka olisi voinut olla hänelle hyvinkin kaoottinen.

        Kun mies sitten kuitenkin halusi olla minun kanssani, kävin toki ison keskustelun ensin itseni kanssa ja sitten hänen. Luottamus rakentui uudelleen pala palalta, kun kävimme asioita läpi. Itselleni anteeksi antaminen on todella vaikeaa, mutta miehelle olen antanut anteeksi. Enhän muutoin olisi pystynyt jatkamaan hänen kanssaan.

        "en halunnut asettua miehen ja hänen vaimonsa väliin."
        En usko sinua, selittelet itsellesi. Muuten et olisi tullut raskaaksi, sillä naisille on olemassa luotettavat ehkäisymenetelmät.


      • ......
        En usko kirjoitti:

        "en halunnut asettua miehen ja hänen vaimonsa väliin."
        En usko sinua, selittelet itsellesi. Muuten et olisi tullut raskaaksi, sillä naisille on olemassa luotettavat ehkäisymenetelmät.

        Mikään muu kun seksistä pidättäytyminen ei ole 100% luotettava ehkäisymenetelmä. Miehetkin voi sitä käyttää.


      • been there once
        En usko kirjoitti:

        "en halunnut asettua miehen ja hänen vaimonsa väliin."
        En usko sinua, selittelet itsellesi. Muuten et olisi tullut raskaaksi, sillä naisille on olemassa luotettavat ehkäisymenetelmät.

        Ei ole tarvetta selitellä itselleen, kun on asian itsensä kanssa käynyt läpi. Sikäli mitä viittaat ehkäisyyn, niin kierukkani oli edelleen paikallaan, joten se siitä 100% luotettavuudesta.


      • gfdhkoh
        been there once kirjoitti:

        Ei ole tarvetta selitellä itselleen, kun on asian itsensä kanssa käynyt läpi. Sikäli mitä viittaat ehkäisyyn, niin kierukkani oli edelleen paikallaan, joten se siitä 100% luotettavuudesta.

        Se vaan luoja rankasee tommosia ihmisiä vaikka guolla tavalla kun ei muuten älyä.


      • been there once
        gfdhkoh kirjoitti:

        Se vaan luoja rankasee tommosia ihmisiä vaikka guolla tavalla kun ei muuten älyä.

        Just! Jos sulla ei ole tuon rakentavampaa sanottavaa, niin olisit sitten hiljaa.


      • Paha säkä
        been there once kirjoitti:

        Ei ole tarvetta selitellä itselleen, kun on asian itsensä kanssa käynyt läpi. Sikäli mitä viittaat ehkäisyyn, niin kierukkani oli edelleen paikallaan, joten se siitä 100% luotettavuudesta.

        Olipa huono säkä, kun kierukan luotettavuus on sterilisaation tasolla. Ei mitään, ei sun asiat koske meitä tuntemattomia, riittää että sun sanaasi uskotaan omissa piireissäsi.


      • been there once
        Paha säkä kirjoitti:

        Olipa huono säkä, kun kierukan luotettavuus on sterilisaation tasolla. Ei mitään, ei sun asiat koske meitä tuntemattomia, riittää että sun sanaasi uskotaan omissa piireissäsi.

        Jos tarkkoja ollaan kierukan pitäisi kai olla sterilisaatiotakin luotettavampi. Mun usko ehkäisymenetelmien luotettavuuteen on aika hutera, kun olen tullut raskaaksi sekä kierukan kanssa että pillereillä.

        Mutta ap:lle vastatakseni, ymmärrän sua hyvin. Kuten sanoin, tein itse pitkän pohdinnan jälkeen ratkaisun abortista, koska en halunnut mennä tuolla lailla miehen ja vaimon väliin. En myöskään uskonut, että vaimo olisi koskaan lasta hyväksynyt, jos mies olisikin jäänyt avioliittoon. Puhuttuamme miehen kanssa asiasta silloin paljon, ei se ollut kulmakivi heidän eroonsa, että vaimo painosti mua aborttiin, vaikka aluksi siltä tuntuikin. Toki syyt olivat olemassa jo ennen minua. Sinua nyt loukataan sekä uskottomuudella, että siitä seuranneella lapsella. Aika kova pala sulatettavaksi. Tsemppiä!


      • Parhaaksesi suoraan
        been there once kirjoitti:

        Jos tarkkoja ollaan kierukan pitäisi kai olla sterilisaatiotakin luotettavampi. Mun usko ehkäisymenetelmien luotettavuuteen on aika hutera, kun olen tullut raskaaksi sekä kierukan kanssa että pillereillä.

        Mutta ap:lle vastatakseni, ymmärrän sua hyvin. Kuten sanoin, tein itse pitkän pohdinnan jälkeen ratkaisun abortista, koska en halunnut mennä tuolla lailla miehen ja vaimon väliin. En myöskään uskonut, että vaimo olisi koskaan lasta hyväksynyt, jos mies olisikin jäänyt avioliittoon. Puhuttuamme miehen kanssa asiasta silloin paljon, ei se ollut kulmakivi heidän eroonsa, että vaimo painosti mua aborttiin, vaikka aluksi siltä tuntuikin. Toki syyt olivat olemassa jo ennen minua. Sinua nyt loukataan sekä uskottomuudella, että siitä seuranneella lapsella. Aika kova pala sulatettavaksi. Tsemppiä!

        Me tuntemattomat emme usko sanaasi, tarkoitin jo aiemmin. Vielä vähemmän tuon kommentin jälkeen.


      • gfdhkoh
        been there once kirjoitti:

        Just! Jos sulla ei ole tuon rakentavampaa sanottavaa, niin olisit sitten hiljaa.

        Kuuleppa nainen minä tiedän mistä puhut. Olen itse joutunut käymään tuon asian läpi aviovaimon mäkökulmasta niin minun rakentava näkökulma on tuo. Ja varmaan aattelet miks mieheni sitten oli toisessa suhteessa. Ihan hölmöyttään. Olimme sopineet kun toisen nokka ei miellytä se sanotaan suoraan ja ei petetä. Miehelläpä ei ollu munaa kertoa. Hänen heikkous ja kävi miten kävi niin itse olen saanut rauhan et luoja kostaa niille joka toiselle on paha. Ja lapsihan tästä kärvii myös. Isien pahat teot menee lapsille. Et ihan ite työ kakkoset ja pettäjät soppanne keitittä kun että piä niitä kusvehkeitänne housuissa


      • ihmettelen kovasti
        been there once kirjoitti:

        Jos tarkkoja ollaan kierukan pitäisi kai olla sterilisaatiotakin luotettavampi. Mun usko ehkäisymenetelmien luotettavuuteen on aika hutera, kun olen tullut raskaaksi sekä kierukan kanssa että pillereillä.

        Mutta ap:lle vastatakseni, ymmärrän sua hyvin. Kuten sanoin, tein itse pitkän pohdinnan jälkeen ratkaisun abortista, koska en halunnut mennä tuolla lailla miehen ja vaimon väliin. En myöskään uskonut, että vaimo olisi koskaan lasta hyväksynyt, jos mies olisikin jäänyt avioliittoon. Puhuttuamme miehen kanssa asiasta silloin paljon, ei se ollut kulmakivi heidän eroonsa, että vaimo painosti mua aborttiin, vaikka aluksi siltä tuntuikin. Toki syyt olivat olemassa jo ennen minua. Sinua nyt loukataan sekä uskottomuudella, että siitä seuranneella lapsella. Aika kova pala sulatettavaksi. Tsemppiä!

        Siis hei, ei kierukka TODELLAKAAN ole varma ehkäisykeino. Kierukkavauvathan on ihan käsite! Joko se on väärin asennettu tai jotain, mutta tosielämässä näitä vahinkoja kierukan kanssa tosiaan sattuu usein. Eli älkää käyttäkö kierukkaa jos ukkomiesten kanssa vehtaatte. Ja jos on tullut pillereillä raskaaksi niin vähän epäilen että on unohtunut ottaa niitä. Lukekaa käyttöohjeita! Esim. jos on unohtanut pillerin tai esim. vatsataudin takia se ei ole ehtinut vaikuttaa, etenkin kierron alussa, täytyy käyttää kondomia! Mikä siinä on niin vaikeaa.
        Vähän kuulostaa selittelyltä nämä naisten jutut.Ja neuvolassa ollaan monesti samoilla linjoilla.
        Mielestäni, jos tekee abortin, se tulee tehdä siksi että ei pysty yksin huolehtimaan lapsestaan (henkisesti ja/tai taloudelisesti), joka on enemmän kuin mahdollista näiden selkärangattomien pettäjämiesten kanssa sählätessä.


    • Saa olla vihainen ja

      Ei ole mikään pakko hyväksyä, vaikkei asioille mitään voi. Ei kakkoset välitä miehen entisistä lapsista, jotkut tekevät jopa raakoja kidutusta kuolemaan asti, kuten vuodenvaihteessa luettiin.

      Hyvä että purat vihaasi täällä. Vihaa ei saa tukahdutta. Petos olis todella tyhmä ja tulee vaikuttamaan monen elämään ikävästi. Myös sen lapsen.

      • Mene hoitoon hullu.

        Luoja mitä paskaa suollat!! Sen lapsen isäkö ei ollut osallisena kidutukseen? Ne molemmat sekopäät kiduttivat sitä pikkutyttöä, ja ei tuosta kauaa ole, kun oli toisesta oikeudenkäynnistä juttua, jossa lapsen omat vanhemmat MOLEMMAT OMIA!! olivat kiduttaneet lastaan mm. repineet hampaita irti ja muuta vastaavaa, ja kuvanneet kymmenien tuntien edestä videolle tätä toimintaa. Muiden lasten kiduttaminen on aivan eri asia, kuin antaa pillua aviossa olevalle miehelle, yhtälailla kuin isänä ja äitinä oleminen on aivan eri asia, kuin kiduttaa lapsensa hengiltä.


      • Saa olla vihainen ja
        Mene hoitoon hullu. kirjoitti:

        Luoja mitä paskaa suollat!! Sen lapsen isäkö ei ollut osallisena kidutukseen? Ne molemmat sekopäät kiduttivat sitä pikkutyttöä, ja ei tuosta kauaa ole, kun oli toisesta oikeudenkäynnistä juttua, jossa lapsen omat vanhemmat MOLEMMAT OMIA!! olivat kiduttaneet lastaan mm. repineet hampaita irti ja muuta vastaavaa, ja kuvanneet kymmenien tuntien edestä videolle tätä toimintaa. Muiden lasten kiduttaminen on aivan eri asia, kuin antaa pillua aviossa olevalle miehelle, yhtälailla kuin isänä ja äitinä oleminen on aivan eri asia, kuin kiduttaa lapsensa hengiltä.

        Uusi nainen isän kanssa yksissätuumin. Pitääkö sekin tänne erikseen selittää, että miehen uudelle perheelle ei kannata lastaan luovuttaa. Hullu ämmä, joka vihaa entisiä lapsia ja yllyttää isää kurittamaan valehtelemalla.


    • 2.kerta helpompi

      Ap kuitenkin jäi roikkumaan mieheen vaikka tämä sai lapsen toisen naisen kanssa. Ihan tervettä, että tekee tiukkaa hyväksyä tilanne. Voihan niitä perillisiä tulla lisääkin. Toivottavasti ap varautuu siihen. Ehkä toista lasta on jo sitten helpompi katsoa. Tällaiselle miehelle käyttöä riittää.

    • Poistu lapsen elämäs

      Lue täältä, miten rehdit ja suoraviivaiset äijät toimivat, jos vaimo tulee toiselle raskaaksi:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11126423

      Vaimo, jonka aviomies tekee lapsen toiselle, ei ole sen paremmassa asemassa kuin aisankannattaja-mies, joka elättää ja katselee loppuelämänsä toisen miehen lasta. Aviomiehesi maksaa koko elämänsä ruokkoja lapsesta. Ja sinä kärsit koko avioliittosi ajan myös siitä, että tuo raha on pois perheenne taloudesta.

      Avioliiton ulkopuolinen lapsi voi johtaa mielen pysyvään katkeruuteen ja siksi myös itse käyttäytyy koko elämänsä, väärällä tavalla muita kohtaan. Eräs ystäväni ihmetteli huonossa lapsuudessaan, miksi isänsä kohteli häntä kylmästi, vaikka sama isä rakasti syvästi sisarta. Vasta aikuisiässä paljastui, että isä oli biologinen isä vain toiselle lapselleen.

      Sinä vihaat lasta, et kykene hallitsemaan vihaasi. Olet viisas! Olet viisas kun tunnustat vihasii itse itsellesi. Jos yrittää hyväksyä, ymmärtää tai piilottaa oman vihansa omaan alitajuntaansa, silloin saa pahempaa jälkeä aikaiseksi kuin avoimesti vihaten. Alitajuntaan siirretty viha johtaa vihan purkautumiseen todella satuttavin ja rikkovin keinoin.

      Mieti rauhassa. Olisiko niin, että sekä oman että lapsen hyvinvoinnin kannalta fiksuin kaikista huonoista vaihtoehdoistasi on se, että et ole missään tekemisissä tuon lapsen kanssa: Ensin teet vahvan päätöksen, että lapsen ja sinun elämäsi eivät koskaan enää kohtaa. Sitten kerrot tuon päätöksen tinkimättömästi toistaen miehellesi, että hän varmasti ymmärtää. Sen jälkeen, et enää koskaan laita itseäsi tilanteisiin, jossa edes vilaukselta näkisit lapsen, et osallistu miehen puheisiin, valokuvien katseluun tai mitä voikaan olla, torjut kaikki mahdolliset avaukset, jotka koskevat lasta.

      Minusta lapsen elämästä poistuminen on ainoa ja oikea ratkaisu, sillä vihasi ei saa osua puolustuskyvyttömään lapseen, minkä viisaana varmasti ymmärrät.

    • Tätä mieltä

      Aloittaja on aivan uskomattoman tyhmä lehmä. Vihaa viatonta lasta, tahtoisi että tämä olisi tapettu. Petturiukkoansa hän ei kuitenkaan jätä, miesparka kun on syyntakeeton. Tuollaiselle nartulle on aivan oikein että miehesi sinua petti, toivottavasti pettää uudestaan ja tällä kertaa syntyy kaksoset!

      • Suuttumus ap:n puole

        Kas, "rakkaustunnettaan ei voi hallita" (kakkoset), mutta vihantunnetta pitäisi...
        Ap -älä välitä. Vihasi sinun tilanteessasi on oikeutettua, kunhan et kohdista sitä viattomaan lapseen. Itse päätät, miten elät.


      • Saa olla vihainen j
        Suuttumus ap:n puole kirjoitti:

        Kas, "rakkaustunnettaan ei voi hallita" (kakkoset), mutta vihantunnetta pitäisi...
        Ap -älä välitä. Vihasi sinun tilanteessasi on oikeutettua, kunhan et kohdista sitä viattomaan lapseen. Itse päätät, miten elät.

        Aivan oikein. Valitsit juuri oikeat sanat. Kaiken lisäksi ap. yrittää hillitä vihaansa purkamalla sitä täällä. Loppujen lopuksi on kyse hänen autenttisesta kokemuksestaan tilanteeseen. Eikä se ole edes verrattavissa siihen, että kakkonen voi aina valita, MUTTA ap. ei.


    • laske rahoja

      Tuollainen mies ilman muuta pettää uudelleen. Ihan varmaan tapaa lapsensa äitiä heti aina kun ap:n silmä välttää. Täytyyhän isän saada olla lapsensa kanssa. Kannattaa keskittyä raha-asioihin. Jos ei ole avioehtoa, ja ukko heittää veivin, niin tämä lapsi perii osuutensa. Miksi mies valitsi sinut, kun kuuli lapsesta? Miksi hän ei jättänyt sinua? Oletko varakkaampi kuin lapsen äiti?

      • Rahoista

        Raha-asioista, hyvä. Ruokot voivat maksaa 60 000 -- 100 000 euroa, jopa enemmän, jos on varakas, kun niitä makselee lapsen täysi-ikäistymiseen nasti.


      • Joku ottaa opiksi

        Mies ei välttämättä enää petä, jos on inhimillinen ja oppinut kokemuksestaan nyt. Ruokkolapsi lienee pahin opetus, mitä pettäjä voi saada pahoista teoistaan.


      • Kumma juttu
        Joku ottaa opiksi kirjoitti:

        Mies ei välttämättä enää petä, jos on inhimillinen ja oppinut kokemuksestaan nyt. Ruokkolapsi lienee pahin opetus, mitä pettäjä voi saada pahoista teoistaan.

        Ai onko se lapsi joku paholainen? Minusta pahin opetus olisi aids, mutta kai se sitten joillekin on pahinta pieni viaton lapsi.


      • Isättömien isistä
        Kumma juttu kirjoitti:

        Ai onko se lapsi joku paholainen? Minusta pahin opetus olisi aids, mutta kai se sitten joillekin on pahinta pieni viaton lapsi.

        En tarkoittanut, että lapsi on paha, ei koskaan. Nuoret, kokemattomat ihmiset eivät vielä ole tavanneet sukulais- tai ystäväpiireissään miehiä, jotka joskus avautuvat näistä lapsistaan, joihin heillä ei ole välejä.

        Usein sellainen mies on surullinen tai katkera siitä, että hänen pitää joka kuukausi maksaa palkastaan monta sataa euroa lapseen, jota hän ei ehkä edes ole koskaan tavannut tai näki vain vauvana. Joku kertoo, että ei halua tavata, joku miettii, että voisi ehkä tavata, mutta vasta kun lapsi on täysi-ikäinen. Tietenkin, kuulija ymmärtää, ehkä mieskin, että useimmiten mies itse on ollut nuorena vastuuton.


    • pakon edessä

      Suhde on saattanut kestää vuosia. Mies kutsuu sitä hairahdukseksi. Mies tunnustaa vain ne kerrat, joista jää kiinni. Tästä yhdestä kerrasta kävi käry ja oli pakko tunnustaa.

      • Jos näin..

        Voisi olla totta, tai ei. Jos suhde yhä jatkuisi, silloin kakkonen ei olisi ihan terve, jos jatkaisi suhdetta oman lapsensa isän kanssa, joka on toisaalla tiukasti naimisissa. Lapis olisi jo todellinen sijaiskärsijä, jos näin olisi. Olisi kauheaa, jos omalla isällä olisi kaksi naista, minkä lapsi kasvaessaan kyllä tajuaa.


      • Miettikääs tätä
        Jos näin.. kirjoitti:

        Voisi olla totta, tai ei. Jos suhde yhä jatkuisi, silloin kakkonen ei olisi ihan terve, jos jatkaisi suhdetta oman lapsensa isän kanssa, joka on toisaalla tiukasti naimisissa. Lapis olisi jo todellinen sijaiskärsijä, jos näin olisi. Olisi kauheaa, jos omalla isällä olisi kaksi naista, minkä lapsi kasvaessaan kyllä tajuaa.

        No mitä sen kauehampaa siinä on, kuin siinäkään että näiden pettäjämiesten aviossa syntyneet lapset tietävät, että isällä on toinen ja usein kolmas ja neljäskin nainen ja yhdenyön juttuja siinä sivussa? Yhtälailla lapset sen tietää ja yhtälailla se lasta tuhoaa. Tunnen erään perheen jossa isä petti (oli kakkonen lähes koko avioliiton ajan, ja myös lyhyempiäkin suhteita toisiin naisiin siinä sivussa), tyttärestä tuli aikuisena kakkosnainen, kun oli oppinut sen olevan normaalia, kun olihan iskälläkin sellainen ja äitiä ei tuntunut kovin paljon hetkauttavan, ihan ok. siis. Hämmästys olikin tyttärelle suuri kun äiti sitten huoritteli ja pisti välit poikki tyttäreensä saadessaan tietää hänen olevan naimisissa olevan miehen kanssa... Pojasta tuli pettäjä, että isän poluilla jatkoi hän, se kun on ihan normaalia...


      • Kauheaa, silti
        Miettikääs tätä kirjoitti:

        No mitä sen kauehampaa siinä on, kuin siinäkään että näiden pettäjämiesten aviossa syntyneet lapset tietävät, että isällä on toinen ja usein kolmas ja neljäskin nainen ja yhdenyön juttuja siinä sivussa? Yhtälailla lapset sen tietää ja yhtälailla se lasta tuhoaa. Tunnen erään perheen jossa isä petti (oli kakkonen lähes koko avioliiton ajan, ja myös lyhyempiäkin suhteita toisiin naisiin siinä sivussa), tyttärestä tuli aikuisena kakkosnainen, kun oli oppinut sen olevan normaalia, kun olihan iskälläkin sellainen ja äitiä ei tuntunut kovin paljon hetkauttavan, ihan ok. siis. Hämmästys olikin tyttärelle suuri kun äiti sitten huoritteli ja pisti välit poikki tyttäreensä saadessaan tietää hänen olevan naimisissa olevan miehen kanssa... Pojasta tuli pettäjä, että isän poluilla jatkoi hän, se kun on ihan normaalia...

        Kaikkia kauheuksia voi keksiä. Mutta silt myös sei, jos isällä olisi kaksi naista, olisi se kauhea asia lapselle, hänen isänsä ja äitinsä alhainen, väärä teko omalle lapselle.


      • Miettikääs tätä
        Kauheaa, silti kirjoitti:

        Kaikkia kauheuksia voi keksiä. Mutta silt myös sei, jos isällä olisi kaksi naista, olisi se kauhea asia lapselle, hänen isänsä ja äitinsä alhainen, väärä teko omalle lapselle.

        Mutta pettäjämiehillähän ON AINA vähintään kaksi naista, yleensä enemmänkin. Aika harvinaista on tosin se, että noiden toisten ja kolmansien kanssa lapsia syntyy, joten kyllä ne on yleensä juuri siinä avioliitossa syntyneet lapset jotka mieleltään rikotaan, kun isä juoksee vieraissa, ja lapset TIETÄÄ sen!!

        Jo hyvin pienet lapset tajuaa nuo asiat, vaikkei sitä heille kerrottaisikaan. Näissä perheissä elävät lapset oppivat todella väärän mallin vanhemmiltaan. Joko käy noin niin kuin tuttavaperheessäni, että opitaan pettämisen ja kakkosena olemisen tai höynäytettynä kynnysmattovaimona olemisen olevan ihan hyväksyttävä ja normaali juttu, tai sitten lapset katselee koko lapsuutensa vanhempiensa katkeraa tappelua ja huutoa, jos äiti ei suhtaudukaan olankohautuksella miehen pettämisiin. Kumpikin kuitenkin rikkoo lasta.

        Se jos lapsi on syntynyt avioliitossa, ei korjaa yhtään mitään, eikä tee vähäisemmmäksi sitä tosiasiaa, että iskällä on monta naista ja lapset tietää sen... Ihme logiikkaa sulla.


      • Vastaan:väärin molem
        Miettikääs tätä kirjoitti:

        Mutta pettäjämiehillähän ON AINA vähintään kaksi naista, yleensä enemmänkin. Aika harvinaista on tosin se, että noiden toisten ja kolmansien kanssa lapsia syntyy, joten kyllä ne on yleensä juuri siinä avioliitossa syntyneet lapset jotka mieleltään rikotaan, kun isä juoksee vieraissa, ja lapset TIETÄÄ sen!!

        Jo hyvin pienet lapset tajuaa nuo asiat, vaikkei sitä heille kerrottaisikaan. Näissä perheissä elävät lapset oppivat todella väärän mallin vanhemmiltaan. Joko käy noin niin kuin tuttavaperheessäni, että opitaan pettämisen ja kakkosena olemisen tai höynäytettynä kynnysmattovaimona olemisen olevan ihan hyväksyttävä ja normaali juttu, tai sitten lapset katselee koko lapsuutensa vanhempiensa katkeraa tappelua ja huutoa, jos äiti ei suhtaudukaan olankohautuksella miehen pettämisiin. Kumpikin kuitenkin rikkoo lasta.

        Se jos lapsi on syntynyt avioliitossa, ei korjaa yhtään mitään, eikä tee vähäisemmmäksi sitä tosiasiaa, että iskällä on monta naista ja lapset tietää sen... Ihme logiikkaa sulla.

        Logiikkani mukaan, sekä minun että sinun kirjoittamat tapaukset ovat vääryyksiä.


    • Mieti sitä

      Mutta jos se ei ollutkaan vahinko vaan ihan haluttu lapsi.

      • vastuu ja vapaus

        Jos perhe jatkaa yhdessä, vaikka sivuun on syntynyt lapsi, ei se ole vaimon roikkumista, se on avioparin yhteinen päätös. Vaimon ei tarvitse hyväksyä lasta omaan perheyhteisöön. Mies maksakoon ruokot omista tuloistaan. Olisi liikaa vaadittu vaimolta, jos hänen täytyisi olla vasten tahtoaan lapsen kanssa tekemisissä. Näitä lapsia on ollut ijät ja ajat. Surullista tämän lapsen kannalta. tiedän tälläisen lapsen, joka nuorena yritti saada kontaktia sisarpuoliinsa, jotka tylysti hylkäsivät hänet. Ketään ei voi pakottaa.


      • kuffghc

        Yleensä se sille kakkoselle on. Yrittää sillä saada miehen itselleen kun ei enää muita keinoja ole


    • hmmmmmmmmmmmmmm

      "Mies maksakoon ruokot omista tuloistaan."

      Entä sitten? Yhteisestä pussista ne ovat kuitenkin pois!

      • hoh hoo

        Mies säästäköön omista harrastuksistaan. Mies säästäköön vaatehankinnoistaan. Mies säästäköön matkoistaan. Tehköön töitä enemmän. kuten remontit, puuhuolto ym. kotiasumiseen liittyvä. Ja olkoon kuuliainen vaimolleen. Näin meillä:))


      • huhuhu
        hoh hoo kirjoitti:

        Mies säästäköön omista harrastuksistaan. Mies säästäköön vaatehankinnoistaan. Mies säästäköön matkoistaan. Tehköön töitä enemmän. kuten remontit, puuhuolto ym. kotiasumiseen liittyvä. Ja olkoon kuuliainen vaimolleen. Näin meillä:))

        Näitä perhehelvettejä riittää.


      • 1212
        huhuhu kirjoitti:

        Näitä perhehelvettejä riittää.

        Samaa mieltä kanssasi näistä perhehelveteistä, en yhtään ihmettele että miehet pettää.


      • tuomio ukolle
        1212 kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi näistä perhehelveteistä, en yhtään ihmettele että miehet pettää.

        Kukahan perhehelvetin tässä tapauksessa on järjestänyt. Lähteköön helvetistä siihen taivaaseen. Jos ei lähde, vastatkoon huutonsa.


      • perhehelvetti
        tuomio ukolle kirjoitti:

        Kukahan perhehelvetin tässä tapauksessa on järjestänyt. Lähteköön helvetistä siihen taivaaseen. Jos ei lähde, vastatkoon huutonsa.

        Naiset ovat todella karmeita vimmaisessa omistushalussaan. Siinä ei paljoa ihmishenkikään paina, kunhan nainen saa olla vallankahvassa.


      • perhehelvetti tosiaa
        perhehelvetti kirjoitti:

        Naiset ovat todella karmeita vimmaisessa omistushalussaan. Siinä ei paljoa ihmishenkikään paina, kunhan nainen saa olla vallankahvassa.

        Miehet vasta karmeita ovatkin omistushaluissaan. Siinä lähtee helposti naiselta henki.


      • ''''''o'''''''
        hoh hoo kirjoitti:

        Mies säästäköön omista harrastuksistaan. Mies säästäköön vaatehankinnoistaan. Mies säästäköön matkoistaan. Tehköön töitä enemmän. kuten remontit, puuhuolto ym. kotiasumiseen liittyvä. Ja olkoon kuuliainen vaimolleen. Näin meillä:))

        Entäpä jos mies jää työttömäksi? Jää sairaslomalle? Siinäpä sitten säästöt...


    • oikeus

      Ap pyytää oikeutta tunteisiin. Lapsi pyysi oikeutta elämään.

      • On ihmisoikeus elää

        Molemmilla on oikeus sekä tunteisiin, että elämään, pyytämättäkin.


    • ap:lle

      Toivottavasti ap annat miehesi rauhassa tavata lastaan. Pian lapsi oppii istumaan ja sitten kävelemään. On tärkeää, että isä saa olla mukana näissä suurissa tapahtumissa. Miehesi varmaan huolehtii, että lapselle tulee myös sisko tai veli. Et kai ole niin tyhmä, että yrität estää tämän, sillä siinä et onnistu.

      • oma perhe ensin

        Jos joku on tyhmä, sitä olet sinä kirjoittaja. Vaimon ei tarvitse välittää tuosta lapsesta yhtikäs mitään. Ja totuus näissä tilanteissa usein on, että mieskään ei ole niin innokas osallistumaan lapsen seuraamiseen ja hoitoon, maksaa vain elatusmaksut. Jos aviopari on päättänyt jatkaa yhdessä oloaan tapauksesta huolimatta, on uusi lapsi valitettavasti sivullinen. Ja tuo perheenisän " huolehtiminen siskon tai veljen saamisesta" on kyllä mustaa huumoria ja ei tervettäkään. Mistä tuollaisia ajatuksia jonkun päähän tulee.


      • Erilaisia isiä

        Johtuu isästä. Jos isä ei rakasta lasta, jos hän jopa vihaa äitiä ja lasta, sen vuoksi että lapsi ei ollut toivottu, silloin lapsen paras on että isä ei tapaa lasta. Ei näitä tapauksia voi yleistää yhteen muottiin, eikä kakkosen haaveet ikuisesta yhteydestä mieheen lapsen avulla aina toteudu.


    • vastuu teoista

      On selvää, että kakkossuhde jatkuu. Ei ole mustaa huumoria. Kun mies on tällainen tunari, niin vahinkoja sattuu. Pitää vaimon se ymmärtää ja ottaa huomioon, kun tahtoo jatkaa tämän ihmemiehen kanssa . Lapsi tarvitsee isää. Kyllä kunnollinen mies tahtoo osallistua lapsen kasvattamiseen. Tässä tapauksessa vaimo on niin heikkoa tekoa, että estää kai sen monin eri uhkauksin. Vaimo on psyykkisesti hoidon tarpeessa,. Sekin osoittaa sen, kun roikkuu noin epätoivoisesti vieraissa juoksevassa miehessään.

      • arvot kohdalleen

        Jos kyse olisi minun miehestäni, ja hän jättäisi lapsensa oman onnensa nojaan, en tahtoisi ikinä nähdä häntä. Hän ei olisi arvoiseni.


      • Lapsen paras
        arvot kohdalleen kirjoitti:

        Jos kyse olisi minun miehestäni, ja hän jättäisi lapsensa oman onnensa nojaan, en tahtoisi ikinä nähdä häntä. Hän ei olisi arvoiseni.

        Jos mies huolehtii elatusvelvollisuudestaan, hän ei ole jättänyt lasta oman onnensa nojaan. Kaikki muu yhteydenpito ja osallistuminen lapsen elämään on sitten jo eri juttu. Osallistumisen lapsen elämään pitää olla miehen aito, oma halu. Painostaminen osallistumaan, vetoamalla velvollisuuteen, syyyllisyyteen, lapseen tms voi ikävimmillään kääntyä lasta vastaan. Jos lapsen elämässä vaikuttaa aikuinen, joka ei häntä rakasta, joka tietoisesti tai edes alitajuisesti vihaa lasta, lapsi voi pahoin, ja pitkäaikaisessa läsnäolossa kehittyy erilaisia psyykkisiä häiriöitä. Juu, tiedän, näitä sattuu ydinperheissä myös, eli ei tarvitse vasta-argumentoida niillä.


      • johan on
        Lapsen paras kirjoitti:

        Jos mies huolehtii elatusvelvollisuudestaan, hän ei ole jättänyt lasta oman onnensa nojaan. Kaikki muu yhteydenpito ja osallistuminen lapsen elämään on sitten jo eri juttu. Osallistumisen lapsen elämään pitää olla miehen aito, oma halu. Painostaminen osallistumaan, vetoamalla velvollisuuteen, syyyllisyyteen, lapseen tms voi ikävimmillään kääntyä lasta vastaan. Jos lapsen elämässä vaikuttaa aikuinen, joka ei häntä rakasta, joka tietoisesti tai edes alitajuisesti vihaa lasta, lapsi voi pahoin, ja pitkäaikaisessa läsnäolossa kehittyy erilaisia psyykkisiä häiriöitä. Juu, tiedän, näitä sattuu ydinperheissä myös, eli ei tarvitse vasta-argumentoida niillä.

        Komppaan arvot kohdalleen kirjoittajaa täysin. Pelkkä elatusvelvollisuuden hoitaminenhan merkitsee sitä, että on täysin jättänyt lapsen oman onnensa nojaan. Ei se raha korvaa rakkautta. Ei olisi mun arvoinen sellainen mies.


      • Isä ei aina rakasta
        johan on kirjoitti:

        Komppaan arvot kohdalleen kirjoittajaa täysin. Pelkkä elatusvelvollisuuden hoitaminenhan merkitsee sitä, että on täysin jättänyt lapsen oman onnensa nojaan. Ei se raha korvaa rakkautta. Ei olisi mun arvoinen sellainen mies.

        Jos ei rakasta lasta, ei ole mistä antaa.


      • mitä kummaa
        johan on kirjoitti:

        Komppaan arvot kohdalleen kirjoittajaa täysin. Pelkkä elatusvelvollisuuden hoitaminenhan merkitsee sitä, että on täysin jättänyt lapsen oman onnensa nojaan. Ei se raha korvaa rakkautta. Ei olisi mun arvoinen sellainen mies.

        Oman onnensa nojaan, siis jättänyt lapsen äidille? Lapsi pärjää ilman toista vanhempaa, oli puuttuva sitten isä tai äiti, kunhan toinen huolehtii.


      • ''''''o'''''''
        johan on kirjoitti:

        Komppaan arvot kohdalleen kirjoittajaa täysin. Pelkkä elatusvelvollisuuden hoitaminenhan merkitsee sitä, että on täysin jättänyt lapsen oman onnensa nojaan. Ei se raha korvaa rakkautta. Ei olisi mun arvoinen sellainen mies.

        "Ei olisi mun arvoinen sellainen mies"

        Minun arvoiseni ei olisi mies, joka tekee lapsen toisaalle.

        Jos maksaa elarit, niin se ei tarkoita lapsen jättämistä oman onnensa nojaan. Lapsella on äiti, joka ilmeisesti on toivonut lasta.


      • ''''''o'''''''
        mitä kummaa kirjoitti:

        Oman onnensa nojaan, siis jättänyt lapsen äidille? Lapsi pärjää ilman toista vanhempaa, oli puuttuva sitten isä tai äiti, kunhan toinen huolehtii.

        Kyllä näin. Lapsesta voi myös huolehtia moni muu kuin vanhemmat. Rakkaudella ja ilolla.


      • tuli paksuksi
        ''''''o''''''' kirjoitti:

        "Ei olisi mun arvoinen sellainen mies"

        Minun arvoiseni ei olisi mies, joka tekee lapsen toisaalle.

        Jos maksaa elarit, niin se ei tarkoita lapsen jättämistä oman onnensa nojaan. Lapsella on äiti, joka ilmeisesti on toivonut lasta.

        Mutta jos olisit alkanut olemaan sen miehen kanssa vaiheessa, kun hänen kakkonen ei vielä odota lasta? Sitten mies tulisi ja kertoisi, että sori vain, mutta nyt tuli yksi hoito paksuksi. Sinulleko riittäisi miehessä roikkumiseen se, jos mies lupaisi, että ei tapaa lasta vaan maksaa vain elarit? Tai mitä oikein tarkoitat? Ajattelusi on sekavaa.


    • oikea mies

      Jos mies on hulttio ja vapaasta tahdostaan ei tahdo osallistua lapsensa elämään, niin se on siinä sitten ja hän ei ole kummankaan naisen eikä lapsen arvoinen. Tässä tilanteessa yleensä se painostus tulee nimenomaan vaimon taholta, että mies ei saisi olla tekemisissä lapsensa kanssa. Se on tietenkin väärin, jos lapsen äiti käyttää lasta hyväkseen saadakseen otteen mieheen. Vaimo varmaan käyttää kaikki keinot estääkseen miestä tapaamasta lasta, mutta miehen pitää pysyä lujana tällaisessa asiassa eikä saa alistua vaimon uhkailuihin.

      • Just just

        Aha. Taas löytyi ruokkolapsen, hänen äitinsä ja isänsä ongelmissa se todellinen syyllinen, painostava vaimo. Jep jep. Oletko kuullut sanaa itsepetos?


      • ''''''o'''''''

        No kuule kyllä se on se toinen nainen, jolta painostusta tulee eniten. Tietysti. Ei ihan normaali nainen vehtaa ukkomiesten kanssa, saati tee tälle lasta. Normaali nainen myös eroaa miehestään tuollaisessa tilanteessa, ainakaan jos yhtään rakkausliittossa haluaisi olla.


    • voi voi vua

      Kuinka monta hairahdusta aiot vielä ymmärtää? Jatkoitko miehen kanssa hänen pettämisestään huolimatta? Lasta sun ei pitäisi vihata ja tiedät sen itsekin että on täysin syytön syntymäänsä ja vanhempiensa hölmöilyihin.

      Onko teillä yhteisiä lapsia? Ajattelehan asiaa niin, että miltä susta tuntuisi, jos joku vihaisi heitä? Kamalalta, eikö vaan? Näin sivullisesta kuulostaa tuo sun viha ja inho käsittämättömältä. Lapset on ihania. Ehkä sä todellisuudessa vihaat sun miestä ja toista naista, kohdennat vaan vihasi viattomaan lapseen? Taidat miestäsi rakastaakin, kun olet ymmärtäväinen? Rakkauden vastakohtahan ei ole viha vaan välinpitämättömyys.

      Mä ymmärrän täysin tuota toista naista ettei tehnyt aborttia. Lapset on lahja. Moni ei niitä saa toiveistaan huolimatta. Suonet hänelle oikeuden olla onnellinen lapsestaan.

      • Tunteiden hallinta

        Jos lasta vihaa, sitten vihaa. Voihan sitä sanoa että älä vhaa, mutta ei se sanomalla lopu. Viisas vihaaja ei piilota vihaansa, vaan tunnustaa sen itselleen ja pysyy täysin erossa lapsen elämästä, silloin oma viha ei vaikuta lapseen.

        Samoin toimisi viisas kakkonen, joka tunnustaisi rakastavansa, mutta pysyisi poissa rakkaudenkohteensa elämästä, että ei omalla rakkaudellaan aiheuttaisi ongelmia miehen perheelle.

        Tätä kutsutaan tunteiden hallinnaksi. Aikuisten tapa elää.


      • aika haalistaa
        Tunteiden hallinta kirjoitti:

        Jos lasta vihaa, sitten vihaa. Voihan sitä sanoa että älä vhaa, mutta ei se sanomalla lopu. Viisas vihaaja ei piilota vihaansa, vaan tunnustaa sen itselleen ja pysyy täysin erossa lapsen elämästä, silloin oma viha ei vaikuta lapseen.

        Samoin toimisi viisas kakkonen, joka tunnustaisi rakastavansa, mutta pysyisi poissa rakkaudenkohteensa elämästä, että ei omalla rakkaudellaan aiheuttaisi ongelmia miehen perheelle.

        Tätä kutsutaan tunteiden hallinnaksi. Aikuisten tapa elää.

        Ei miehen tarvitse lasta vihata ja ei sitä tee vaimokaan. Käytännössä vain käy niin, että yhteydenpito harvenee. Ydinperheen lapset ovat paremmassa asemassa. Lapsen äiti löytää uuden miessuhteen, tapaamiset harvenevat entisestään. Elatusmaksut hoidetaa ja syntymä joululahjat, usein vaimon ansiosta. Pitkässä juoksussa järjestellään myös omaisuusasiatydinperheen lasten eduksi. Pienenä lapsi voi olla esim. kesälomalla oman joukon jatkona, mutta näin se näkyy vain käyvän. Ilman kenenkään vihaa. Harmi lapsen kannalta.


      • tunteen hallintaa
        Tunteiden hallinta kirjoitti:

        Jos lasta vihaa, sitten vihaa. Voihan sitä sanoa että älä vhaa, mutta ei se sanomalla lopu. Viisas vihaaja ei piilota vihaansa, vaan tunnustaa sen itselleen ja pysyy täysin erossa lapsen elämästä, silloin oma viha ei vaikuta lapseen.

        Samoin toimisi viisas kakkonen, joka tunnustaisi rakastavansa, mutta pysyisi poissa rakkaudenkohteensa elämästä, että ei omalla rakkaudellaan aiheuttaisi ongelmia miehen perheelle.

        Tätä kutsutaan tunteiden hallinnaksi. Aikuisten tapa elää.

        Viisas vaimo lähtisi ulos tällaisesta kuviosta.


      • Kaikkeakanssa4
        aika haalistaa kirjoitti:

        Ei miehen tarvitse lasta vihata ja ei sitä tee vaimokaan. Käytännössä vain käy niin, että yhteydenpito harvenee. Ydinperheen lapset ovat paremmassa asemassa. Lapsen äiti löytää uuden miessuhteen, tapaamiset harvenevat entisestään. Elatusmaksut hoidetaa ja syntymä joululahjat, usein vaimon ansiosta. Pitkässä juoksussa järjestellään myös omaisuusasiatydinperheen lasten eduksi. Pienenä lapsi voi olla esim. kesälomalla oman joukon jatkona, mutta näin se näkyy vain käyvän. Ilman kenenkään vihaa. Harmi lapsen kannalta.

        Parempi, jos kakkonen hankkisi toisen miehen kasvattamaan lasta.Se olisi lapsen edun mukaista, jos löytyy vastuuntuntoinen mies.
        Tai sitten kakkonen joutaa olemaan yh.Toivottavasti hänestä on edes lapsenhoitajaksi, kun ei ehkäisystäkään huolehtinut.


      • sfrdhyftyf7iku9
        tunteen hallintaa kirjoitti:

        Viisas vaimo lähtisi ulos tällaisesta kuviosta.

        Vaimo on ollut alunperin ja purkamista monin verroin enemmän, kuin kakkosella. Elikkä hus siitä!


      • hus itselles
        sfrdhyftyf7iku9 kirjoitti:

        Vaimo on ollut alunperin ja purkamista monin verroin enemmän, kuin kakkosella. Elikkä hus siitä!

        Sinulla ilmeisesti ei ole lapsia kirjoituksestasi päätellen mikä on kohdallasi hyvä asia. Keskity sinä vain roikkumaan miehessäsi tekipä tämä mitä hyvänsä sinulle. Sen näköjään osaat.


    • myötätuntoinen

      En ole aloittajan tilanteessa, ja toivon ja rukoilen etten koskaan joudukaan. Tunnen vain myötätuntoa aloittajaa kohtaan, joka kerta kun hän näkee lapsen, kuulee hänestä tai vain ajatteleekin häntä niin miehen petollisuus tulee mieleen. Sama juttu kun raiskattu nainen katsoo väkivallan hedelmää.

      Aloittaja moittii itseään että vihaa syytöntä lasta. Ei kenenkään pidä häntä moittia rehellisyydestä tai tunteistaan. Käsi sydänmelle naiset, jos oma miehesi tekisi lapsen toisen naisen kanssa niin eikö muka tuntuisi missään? Varmasti yli 90% tuntisi aloittajan tavalla (myös sitä vihaa lasta kohtaan). Jos aloittaja kärsii vielä itse lapsettomuudesta niin miehen teko on vielä moninverroin suurempi.

      Helppoahan se on itse sanoa, mutta itse en pystyisi elämään miehen kanssa tuon jälkeen. Voi kuulostaa itserakkaalta mutta olen mielestäni sevveran laadukas pakkaus että ansaitsen uskollisen miehen, en pettäjää. Jos kirjottaja tähän pystyy ja on vielä onnellinen joskus tulevaisuudessa niin hattua nostan.

    • ---------

      Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Se sinun pitäisi hyväksyä. Sitten kysyä mitä oikein haluat suhteeltasi ja onko sitä enää mahdollista saada. Tietty olisi hyvä kuulla myös miehen kanta.

    • yäks-

      Eihän sun tarvitsekaan, etkä ole edes huono vaikka et hyväksy.

      Ainoa huono tässä on ehkäisyttä ollut kakkonen.Toivottavasti mies katkaisee suhteen naiseen.

      • onko vaikeaa?

        Eikös ehkäisy ole molempien vastuulla? Jos mies ei usko, että nainen käyttää pillereitä tai kierukkaa, niin käyttäköön itse kortsua. Onko vaikeaa?


      • mustanaamio_
        onko vaikeaa? kirjoitti:

        Eikös ehkäisy ole molempien vastuulla? Jos mies ei usko, että nainen käyttää pillereitä tai kierukkaa, niin käyttäköön itse kortsua. Onko vaikeaa?

        Loppupeleissä naisen vastuulla. Vanha viidakon sanalasku. Ja pitänyt kutinsa näihin päiviin asti.


      • päinvastoin
        mustanaamio_ kirjoitti:

        Loppupeleissä naisen vastuulla. Vanha viidakon sanalasku. Ja pitänyt kutinsa näihin päiviin asti.

        Kyllä mä ainakin sanoisin hyvin vahvasti, että näissä rinnakkaissuhteessa vastuu ehkäisystä on loppupeleissä juuri miehellä.Jos mies on se joka pettää, hänen tulisi kantaa vastuu siitä, ettei tule tauteja tai ei-toivottuja lapsia.


      • vastuullisuutta
        mustanaamio_ kirjoitti:

        Loppupeleissä naisen vastuulla. Vanha viidakon sanalasku. Ja pitänyt kutinsa näihin päiviin asti.

        Jos olisin kakkonen ja tietäisin ehkä jääväni lapsen kanssa yksin ja hairahtuisin ilman ehkäisyä sänkyyn niin hoitaisin asian pikimmiten kuntoon ja ehkäisyasian myös. Koskaan en kuvittelisi raskaaksi tekeytymällä saavani pitää miehen. Eli nainen kyllä vastaa ehkäisystä. Helppoa lienee kertoa että syö pillereitä ja jättää syömättä. Onko se sitten miehen vika jos ei joka kerta myös käytä kondomia?/??


      • onko vaikeaa?
        mustanaamio_ kirjoitti:

        Loppupeleissä naisen vastuulla. Vanha viidakon sanalasku. Ja pitänyt kutinsa näihin päiviin asti.

        Voi Mustanaamiota, oikeassa elämässä ne viidakon lait ei päde. Sulla lienee lapsia ympäri maakuntaa. Käykö kalliiksi heidän elättäminen?


      • yritä uskoa epätotuu
        päinvastoin kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin sanoisin hyvin vahvasti, että näissä rinnakkaissuhteessa vastuu ehkäisystä on loppupeleissä juuri miehellä.Jos mies on se joka pettää, hänen tulisi kantaa vastuu siitä, ettei tule tauteja tai ei-toivottuja lapsia.

        Siellä pannaan kuin puput ja aikuinen perheellinen mies on oppinut luottamaan naisen ehkäisyyn, vai kuinka? Vastuu todellakin olisi, mut kaikki naiset tietää kenen vastuulla se on oikeasti. Mikäs sen hauskempaa kuin panna paljaalla, jos vaimokin on joutunut käyttämään lisäehkäisynä kumeja ihmeellisten alapää tulehdusten takia (joita mies silloin tällöin kotiin kantaa).


    • elämä on ???

      Voi Jeesus ihan on sama tyyli tulla raskaaksi on sitten avioliitossa tai sen ulkopuolella.

      Vahinkoja sattuu. Ymmärrän kyllä että ap on vaikea sulattaa asiaa. Mutta elämässä tulee monia muitakin asioita joita on vaan pakko hyväksyä.

      Mies voi lähteä. Vammautuu itse tai saa sen vammautuneen lapsen.

      On vain hyväksyttävä asiat jotenkuten. Ehkä lapsi joskus tulee olemaan miehelle hyvinkin tärkeä

      ja siihen ei ikävä kyllä ulkopuoliset voi vaikuttaa mitenkään.

      Usein nuo isä lapsi suhteet jotka poikotoidaan alussa kasvattavat vaan suuremman halun pitää yhteyttä sitten aikuisena.

      Näinhän suurimmassa osassa kadonneitten henkilöiden ohjelmassa mtv 3 kävi.

      Isät oli ylpeitä lapsistaan vaikka oli se perhe ollut muualla vuosikymmeniä.

      • todellisuus

        "Vahinkoja sattuu. Ymmärrän kyllä että ap on vaikea sulattaa asiaa. Mutta elämässä tulee monia muitakin asioita joita on vaan pakko hyväksyä.

        Tosiasiat pitää hyväksyä, ok. Elämä on silti täynnä valintoja. Ap valitsee, voiko elää miehensä kanssa, jolla on lapsi salasuhteesta.


      • wesrydthfjykuli
        todellisuus kirjoitti:

        "Vahinkoja sattuu. Ymmärrän kyllä että ap on vaikea sulattaa asiaa. Mutta elämässä tulee monia muitakin asioita joita on vaan pakko hyväksyä.

        Tosiasiat pitää hyväksyä, ok. Elämä on silti täynnä valintoja. Ap valitsee, voiko elää miehensä kanssa, jolla on lapsi salasuhteesta.

        Asiaa ei ole pakko hyväksy, vaikka asuiskin miehensä kanssa. Et säkään voi oppia ikinä sinulta varastamista, vaikka joutuisit oleen sen asian kanssa.


      • koeta selvitä
        wesrydthfjykuli kirjoitti:

        Asiaa ei ole pakko hyväksy, vaikka asuiskin miehensä kanssa. Et säkään voi oppia ikinä sinulta varastamista, vaikka joutuisit oleen sen asian kanssa.

        Vähempi siideriä, please "wesryd..jne.". Miksi asua miehen kanssa, jos ei hyväksy tämän tekoja? Ei se varmaan kovin onnellista voi olla puolin eikä toisin? Tai mikä siinä on se idea?


      • Just just

        ""Vahinkoja sattuu"

        Aikuisten oikeesti. Ei satu. Vinkki. Älkää tehkö itsestänne tyhmää väittämällä tuolla oikeassa maailmassa, omasta raskaudestanne näin, aikuisille ihmisille.


      • huom....
        koeta selvitä kirjoitti:

        Vähempi siideriä, please "wesryd..jne.". Miksi asua miehen kanssa, jos ei hyväksy tämän tekoja? Ei se varmaan kovin onnellista voi olla puolin eikä toisin? Tai mikä siinä on se idea?

        Mun mielestä olivat päättäneet yrittää yhdessä .


      • ''''''o'''''''
        wesrydthfjykuli kirjoitti:

        Asiaa ei ole pakko hyväksy, vaikka asuiskin miehensä kanssa. Et säkään voi oppia ikinä sinulta varastamista, vaikka joutuisit oleen sen asian kanssa.

        Jos aikoo jatkaa yhteiseloa, asian hyväksyminen on välttämätöntä.

        Pakko hyväksyä, jos on varkauden kohteeksi joutunut, "olee asian kanssa". Mutta varkaan kanssa ei olisi pakko olla, oma valinta.


    • Tenhulainen

      Koittakaapa hyvät naiset/miehet tajuta yks asia...jos se sinun kumppanisi käy vieraissa, niin se vika on teidän suhteessa, siinä on turha alkaa tätä kakkosta syyttelemään, tuli raskaaksi tai ei, tai teki jonkun raskaaksi tai ei. Jokainen joka elää hyvässä parisuhteessa, osaa myös pitää ne tavaransa jakamiset ja antamiset sen parisuhteen sisällä, ei sillon loikita vieraaseen sänkyyn. Ja se vikahan on siinä pettäjässä eikä siinä suhteen ulkopuolisessa ihmisessä. Ja jos nyt kuvittelette että minä olen tälläinen kolmas osapuoli, niin olette väärässä. Olen mies, joka eli parisuhteessa, eräällä baarireissulla sitten aikamoisessa humalassa eksyin vieraaseen sänkyyn ja lapsihan siitä tuli. Samantien kerroin omalle emännälle että nyt tuli käytyä vieraissa, kadutti todella paljon, mutta minun virheenihän se oli. Ja koskaan en ole tätä vierasta naista mistään syyttänyt, koska vaikka en muista niin olenhan saattanut humalassa valehdella sen hetkisen suhteen tilasta tai olemattomuudesta, yms. Lapsesta maksan elatusmaksuja ja häntä näen mahdollisimman usein, koska lapsi on aivan varmasti täysin viaton koko sotkuun! Itse olen aina ollut sitä mieltä että lapsia en tahdo, mutta joskus käy näin ja jokainen aikuinen olkoon valmis ottamaan vastuun teoistaan ja sanoistaan. Näen myös tätä aikaisempaa avopuolisoani, kihlauksen hän halusi purkaa heti kun pettämiseni selvisi, mutta olemma jälleen tapailleet ja viettäneet aikaa yhdessä. Hän itsekkin sanoi että on mahtavaa kun uskalsin ja tahdoin hänelle heti kertoa virheeni, valehtelu ja salailu on vielä kamalampaa kuin pettäminen. Muistakaa se!

      • oikein toimittu

        Tenhulainenhan on mies eikä hiiri!


    • Näinnäpp

      En minä ainakaan väittäisi pätkääkään valheella ja viekkaudella alkunsa saaneesta kieroilusta, jonka tuloksena syntyisi lapsi.
      Viekastelija hoitakoon vain itse aikaansaannoksensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10255
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1576
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe