Pyhän Häväistys!!

Temppelinaukion kirkossa järjestettiin teatteriesitys, jossa näyttelijät mm. hyppivät alttaripöydällä, pyllistivät alasti yleisölle, laittoivat jalkansa kastemaljaan , vituttelivat kaiken aikaa ,kusivat pulloon ja niin edelleen.

Luin Iltasanomista mitä ev.lut. kirkon siunauksella siellä tehtiin ja kyllä se paikka on saastutettu ja hengellisiin tarkoituksiin kelpaamaton tästedes - eikö totta??
Tämän kaiken ovat "liberaalipapit" tehneet mahdolliseksi ja herää kysymys ettekö
te edes häpeä niitten avarien seinienne sisällä,ettekö kanna huolta lähimmäisistänne joita johdatte harhaan??
Olisiko teillä papeilla syytä pysähtyä miettimään missä oikeastaan olette osallisena??
Suuressa eksytyksessäkö??

30

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuhat ja yksi

Että sellaiset vituttelut !

HoH !
      Sehän on vuosisatainen uskonnon painostus vallan murroksessa tapahtunut osoitus ettei nuo ns, pyhät asiat olekkaan oikeasti mitään pyhiä , vaan ne ovat näytelmää jonka ihmiset ovat ottaneet todesta.

Islamin uskossa naisen pää ja vartalo on pidettävä verhottuna ja auta armias jos oku uskaltaa sitä rikkoa ! Hullua sekin on.
      Meillä perse tulisi olla aina peitetty sitä ei saisi näyttää ja sekin on yhtä samaa ihmisen kehoa kuin pää ja tukkakin.
      Minusta taas perse ja vittukaan sen rumempi oo kuin pää ja tukka - .
      Samasta kehosta molemmat ja kauneus on katsojan silmissä.

• ev.lut. kirkon historiassa ei ymmärtääkseni ole moista tapahtunut eli sikäli
        on kyse aika radikaalista tapahtumasarjasta.

• tuhat ja yksi
        pertsa2012 kirjoitti:

ev.lut. kirkon historiassa ei ymmärtääkseni ole moista tapahtunut eli sikäli

on kyse aika radikaalista tapahtumasarjasta."

Kyllä nyt pitää asettua puolustamaan tuota radikaaliseksi luokiteltua esitystä , ettei mitkään fossiloituneet ajatusmallit saa yliotetta , teatraalisen esiintymisen varjolla.

Yhteiskunnassammehan on epäkohtia joita mielestäni voidaan tuoda esille tavalla tahi toisellakin ja vanha valtaapitävä järjestelmä haluaa ne epäkohdat painaa aina villaisella, koska juuri he ovat ne jopa aiheuttaneet tai sitten se on heidän etukin niin toimia.

Kirkko on vanha järjestö ja siinä saarnataan joka sunnuntai samasta kohtaa Raamatusta ne saarnat , henkeä siellä ei oikeastaa ole vaan on ohjesäännöt jota noudatetaan , se on kirkon valtarakennetta jota pyöritetään vuodesta toiseen kehdosta hautaan niille jotka ovat tuudittautuneet uskon ikuiseen uneen.

Tuosta unesta aina joku radikaali tahtoo herätellä ja HERÄTETTY käy äreäksi koska hänen luomaa ns, turvallista olotilaa on loukattu.

Seksipiippivainen pillastuu kun hänelle näytetään persettä !
        Uskova pillastuu kun Jeesuksesta kerrotaan totuus !
        Järjestyksen valvoja pillastuu kun joutuu töihin järjestyksen palauttamiseksi.
        Jopa pappikin pillastuu kun yhdellä teatteriesityksellä saa aikaiseksi enemmän huomiota kuin hän on saanut aikaan vuosien työllä.

Maan hienoimmat kirkot kerää kulttuurinähtävyytenä enemmän kansaa , kuin sanankuuloon tulleesta kansasta .
        Se on osoitus siitä jotta papin teatteri esityksen sanat pepliikit ja käsikirjoitukset ovat loppuun käytettyjä, kyllä kansa tietää ja se äänestää jaloillaan.

Kirkkomusiikissa on edistytty ,- ensin laulettiin yksiäänisesti , sitten kaksi ,kolme , viisi ja lopuksi nyt lauletaan niin moniäänisesti ettei laulun sanoista saa laisinkaan selvää ja se on sitten sitä kirkkotaidetta se !

Ja ÄLÄ tee itsellesi Jumalan kuvaa ja Jeesus roikkuu monien kirkkojen seinällä !

Ja sitten tämä väärien profetioitten esitys on juuri samanlaiseen tilanteeseen mennyt , kaikki vanhat metsään menneet ennustukset sekoitetaan ettei kukaan niitten alkuperää tunnistaisi.

• No hei,
        pertsa2012 kirjoitti:

pelkkiä ESINEITÄHÄN siellä vain käytettiin osana näytelmää! Eiväthän ESINEET ole pyhiä, eikä niitä voi häväistä. Vain JUMALA on pyhä. Vai uskotko maagisiin taikakaluihin?

• minäkövaan

Joo tähän on tultu,kuka tuollaista esitystä viittisi mennä teatteriinkaan kahtoon,sinnekin sopimatonta kirkosta puhumattakaan.

Eikö ylipapit ole ajantasalla mitä siellä touhutaan.

Muistan aikoinaan Niilo Yli-Vainio ei saanut mennä kirkkoon julistaan papit ei antanut lupaa,tuskin antaisi vieläkään......

• NäitäMiettien

Näin harjoitellaan kuinka pyhille paikoille voi tuoda kauhistuksen. vihollinen toimii pikkuhiljaa.
      Jumala on käskenyt eroittamaan Häntä varten pyhät paikat. Pyhä tarkoittaa erotettua. Siksi on väärin antaa jumalanpalveluspaikka arkisiin tilaisuuksiin, saati sitten tuollaisiin. Silloin se ei ole enää Jumalalle erotettu, eli pyhä.
      Tämä tulee muistaa myös omassa temppelissä. Pulppuaako samasta lähteestä sekä karvasta että makeaa vettä? Onko minun elämäni sekä omia mielihalujani että Jumalaa varten? Onneksi meillä on avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan omassa elämässämme, ja voimme tehdä parannusta.
      Raamatussa tuli lankesi aina uhrin päälle. Meidän edestämme on annettu kertakaikkinen sovitusuhri. Onko sinun elämäsi alttarilla joka aika kiitosuhri jonka päälle Jumalan tuli voi langeta? Onko Sinun temppelisi Herralle pyhitetty.

• UskovaM1977

Olen niin onnellinen etten kuulu mihinkään kirkkoihin tai seurakuntiin. Entinen evlut olen ja eronnut. Onneksi. Uskon Jeesukseen en uskontoon. Uskonto sitoo ja tappaa, Jeesus Kristus pelastaa.

• UskovaM1977 kirjoitti:

Olen niin onnellinen etten kuulu mihinkään kirkkoihin tai seurakuntiin. Entinen evlut olen ja eronnut. Onneksi. Uskon Jeesukseen en uskontoon. Uskonto sitoo ja tappaa, Jeesus Kristus pelastaa.

UskovaM1977 sanoi :
        Olen niin onnellinen etten kuulu mihinkään kirkkoihin tai seurakuntiin. Entinen evlut olen ja eronnut.
        luopuessa vuosituhantisista uskonkappaleistaan antamalla tilaa yltiöliberalismille.
        Heille voimme tuoda näytille sen puhtaan vääristelemättömän Sanan.

• NäitäMiettien
        UskovaM1977 kirjoitti:

Uskonto ja usko on tosiaan kaksi eri asiaa. Jeesus on se joka pelastaa. Uskovien yhteys on kuitenkin tärkeä asia. Siihen ei kuitenkaan tarvita laitoksia. Yksinäinen puu helposti myrskyssä kaatuu.

• ????
        NäitäMiettien kirjoitti:

Uskonto ja usko on tosiaan kaksi eri asiaa. Jeesus on se joka pelastaa. Uskovien yhteys on kuitenkin tärkeä asia. Siihen ei kuitenkaan tarvita laitoksia. Yksinäinen puu helposti myrskyssä kaatuu.

Päinvastoin. Kun myrsky tulee, se koettelee ankarimmin niitä puita, jotka ovat tiuhassa metsässä, toinen toisensa kyljessä olleet, mutta eivät ole karaistuneet. Heitä ei ole myrsky koetellut, niinkuin esim. yksinäistä puuta kalliolla meren rannalla. SE on karut olosuhteet huomioiden tunkenut juurensa syvälle kallion rakoihin, se on kestänyt tuulta, myrskyä...

Kristukseen juurtunut ja lujittunu puu ei kaadu helposti myrskyssä. Mutta ne puut, jotka ovat kasvaneet saamaan kuin ravintonsa pelkästään toisten avulla, ne kaatuvat. Helposti.

Oletko kasvanut KIINNI Kristukseen?

• tuhat ja yksi
        ???? kirjoitti:

Päinvastoin. Kun myrsky tulee, se koettelee ankarimmin niitä puita, jotka ovat tiuhassa metsässä, toinen toisensa kyljessä olleet, mutta eivät ole karaistuneet. Heitä ei ole myrsky koetellut, niinkuin esim. yksinäistä puuta kalliolla meren rannalla. SE on karut olosuhteet huomioiden tunkenut juurensa syvälle kallion rakoihin, se on kestänyt tuulta, myrskyä...

Kristukseen juurtunut ja lujittunu puu ei kaadu helposti myrskyssä. Mutta ne puut, jotka ovat kasvaneet saamaan kuin ravintonsa pelkästään toisten avulla, ne kaatuvat. Helposti.

Oletko kasvanut KIINNI Kristukseen?

Voideltuun juurtunut puu mikä se on ?

"Kristukseen juurtunut ja luj,,"

• Teatterilaisten käsitys taiteesta pakkaa olemaan se että on joko heiteltävä paskaa yleisön niskaan tai sitten itse ryvettävä kusessa ja sonnassa, mielellään alasti, kuten aloittaja kertoo.

Se on "rankkaa", ja se synnyttää "keskustelua". Joku sänkileukainen teatteriohjaaja pääsee sitten tilittämään TV:n ajankohtaisohjelmiin.

• Utelias vain

Kysymys: Oliko kirkon päättäjät/papit tietoisia, millaisesta näytelmästä todella on kysymys, vai tuliko sisältö yllätinä kuitenkin?

• Utelias vain

Lukaisinkin netistä vastauksen kysymykseeni. Kirkkoherra ja osa yleisöäkin tyrmistynyt . Tarkenpaa selvitystä näytelmän sisällöstä ei ennakkoon ollut, nimi vain.
      Näinpä sitten voi paholainen iskeä puun takaakin. Aiemmin kaikilla jonkinlainen käsitys, mikä sopii esitettäväksi kirkossa ja mikä ei.
      Nyt on sekin "selviö" sitten mennyttä aikaa.
      Olin Kallion kirkossa kuulemassa itse paholainen olemuksesta. Eipä ole turvassa uskovatkaan.

• minä en päästäisi

Ihan kirkon omaa syytä mitä päästävät kaikkia riettailijoita esiintymään, eikös joku piispa ollut valmis islamiakin päästämään kirkon tiloihin pyllistelemään. Kirkko on syvällä suossa.

• En minäkään

Ihan asiaa. Kyllä piispa Askolan mielipiteitä islamilaisten juttu.
      Temppelinaukion kirkon tapaus erikseen kun ei osattu edes varautua noin mahdottomiin törkeyksiin. No, nytpä osaavat. (halutessaan)
      Voi, tätä maailman menoa päin pimeyttä.

• tuhat ja yksi

Kyllä piispa Askolan mielipiteitä islamilaisten juttu."

No kyllä se yhdenteatteriesityksen vaatii tuon tyttöjen ympärileikkauksen kieltäminen.

Ja ne hunnut ne täytynee väkivalloin riistää orjuuttamasta naista ja näin antaa musliminaisellekkin ihmisarvoisempi elämä.

• Kirjoitukset ...

Pianpa lähestyykin profetoitu aika, jolloin Jumalan sana siirtyy kotikokouksiin. Maan alle.
      Eksytys mitä hurjimmillaan ja iljetys röyhkeimmillään, nuorisolla ei hajuakaan uskon asioista. Puhuminenkin kiellettyä kouluissa. Raamattu on totta.

• Löysin

Kirjoitukset...(olet oikeassa) Kohdallani toteutui jo! Aikani kierreltyäni eri kristillisiä yhtesöjä löysin ihan pienen raikkaan kotiyhteisön juuri perustetun, siellä on opetus suoraan raamatusta ja voi sitä ihanaa ja sävyisää ilmapiiriä jossa on perheen pienet lapsetkin mukana musisoimassa.. Vihdoinkin löysin uskonnollisen kodin.. Eletään tosi pahoja aikoja.

• tuhat ja yksi
        Löysin kirjoitti:

Kirjoitukset...(olet oikeassa) Kohdallani toteutui jo! Aikani kierreltyäni eri kristillisiä yhtesöjä löysin ihan pienen raikkaan kotiyhteisön juuri perustetun, siellä on opetus suoraan raamatusta ja voi sitä ihanaa ja sävyisää ilmapiiriä jossa on perheen pienet lapsetkin mukana musisoimassa.. Vihdoinkin löysin uskonnollisen kodin.. Eletään tosi pahoja aikoja.

Eksytys mitä hurjimmillaan ja iljetys röyhkeimmillään, nuorisolla ei hajuakaan uskon asioista. Puhuminenkin kiellettyä kouluissa. Raamattu on totta."

Kyllä se silloin oli puhuminen kiellettyä koulussa kun opena oli raivohulluuskova .
        Nykyään on vapaampaa ja opettajille annetaan avarammat mahdollisuudet käydä keskustelua oppilaittensa kanssa.

Sokea käsitys Raamatun todenperäisyydestä on illuusio.

• Joo, nykyisin
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Eksytys mitä hurjimmillaan ja iljetys röyhkeimmillään, nuorisolla ei hajuakaan uskon asioista. Puhuminenkin kiellettyä kouluissa. Raamattu on totta."

Kyllä se silloin oli puhuminen kiellettyä koulussa kun opena oli raivohulluuskova .
        Nykyään on vapaampaa ja opettajille annetaan avarammat mahdollisuudet käydä keskustelua oppilaittensa kanssa.

Sokea käsitys Raamatun todenperäisyydestä on illuusio.

on kouluissa vapaampaa, voi vaikka ottaa pyssyn mukaan ja vähän räiskiä jos siltä tuntuu.

• Lupa on

Tuhat ja yksi. Saahan sitä elää illuusiossakin, sinäkin saat elää omassa illuusiossasi, uskotko sen?

• tuhat ja yksi

illuusiossasi, uskotko sen?"

Aika tavalla jalat maassa , uskomisessa ei ole tarpeeksi haastetta täytyy ottaa asioista selvää.

• ihmetystä

Ihmeellisen kismaisa ja eripuraisia tuntuu uskovien välitkin olevan.

• ----

Minkä uskovien välit? Jos luet nim. tuhat ja yksi tai kaksi niin huomaat, että ainakin kristinuskosta ollaan kaukana. Provosointia lähellä kylläkin.

• tuhat ja yksi

kristinuskosta ollaan kaukana. Provosointia lähellä kylläkin."

Muuten siitä on kysymys ?

Tietääkö kristinuskoinen tulevaisuudesta !

• Luulo

Hei Pertsa! Jos käytät vielä lippalakkia, niin tulit nähdyksi parin viikon sisällä Suomessa. En tunne sinua, mutta näköisesi mies käveli vastaani
      Sokoksen tunnelikäytävällä. Tämä ei ollut Pyhän hävästys!! sorry.

• Jumalan Sana ja Laki

29.1.2013

Huom! Tämänkin viestin esittämisessä sovelletaan ympäröivän yhteiskunnan ilmoittamia perustuslaillisia oikeuksia kuten uskon-, omantunnon- ja sananvapautta!

On päivänselvää, että tämä rivojakin kohtauksia sisältänyt teatteriesitys ei kuulu mihinkään Jumalalle ja Kristukselle pyhitettyyn toimintaan ja tilaan. Oma pohtimisen aiheensa on sitten, missä määrin pahasti turmeltunut luterilainen kirkko on "pyhää" enää missään.

Mediatietojen mukaan tämä Teatteri Ab Totuuden Torvi Oy:n näytelmä "Kuka maksaa innovaation" kertoo itsemurhan tehneestä nuoresta miehestä, joka palaa hakemaan syyllisiä kuolemaansa. Samalla se tarkastelee mikä suomalaisessa yhteiskunnassa oikein on vialla, kun valtaisa määrä nuoria ja aikuisia kärsii masennuksesta ja iso määrä nuoria suunnittelee jossain vaiheessa itsemurhaakin.

Suomalainen yhteiskunta onkin läpikotaisin rappeutunut ja jo hajonnut, niin henkisesti, mielellisesti ja osin ruumiillisestikin sekä varmasti myös taloudellisesti johtuen Jumalan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen rikkomisen etenemisestä.
      Tämä yhteiskunta on yksiselitteisesti parhaillaan tuhoutumassa tässä yhä rappeutuvassa muodossaan.
      Ja suurimpia syypäitä siihen ovat porttokristilliset kirkot ja seurakunnat kannattajineen, joiden perusopitkin perustuvat Jumalan Pyhän Sanan ja Lain sekä näiden määrittelemän Pyhän Järjestyksen rikkomiseen ja sen sallimiseen.

Näiden porttokirkkojen ja -seurakuntien jäsenten joukossa on läpi vuosisatojen ollut valtava määrä oikeitakin Israelin heimojen jäseniä ja on edelleen, mutta heitä on näiden Jumalan Pyhää Sanaa, Lakia ja Järjestystä edustavien väärien oppien johdosta - niihin jäseniä sitouttaen ja vangiten - estetty pääsemästä Kristuksen Uuden Liiton Israelin, Kristuksen oikean apostolisen seurakunnan ja Kristuksen maanpäällisen Kuningaskunnan yhteyteen, mikä tarkoittaa samalla näiden tunnusmerkkien, Jumalan Pyhän Lain, sen ytimen Jumalan oikean Kymmenen Käskyn ja oikean Sapatin noudattamista.

Näitä vääriä kirkkoja ja seurakuntia ovat kaikki, jotka jo vanhojen ekumeenisten ja paikallisten kirkolliskokousten päätösten myötä ovat sitoutuneet rikkomaan Jumalan Pyhää Sanaa ja Lakia sekä oikeata Sapattia.

• Jumalan Sana ja Laki

Jumalan säätämä oikea lepopäivä on perjantai-iltapäivästä lauantai-iltapäivään, mikä aika on käsketty pyhittämään Hänelle.
        Jumalan kalenterissa uusi päivä alkaa tasan tarkalleen keskipäivällä auringon ollessa korkeimmillaan ja samalla aamupäivän vaihtuessa iltapäivään. Tämä on kerrottu jo ensimmäisen Mooseksen kirjan ensimmäisissä luvuissa ja se on ilmaistu oikein myös esimerkiksi Koraanissa.

Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja oli iltapäivä (ehtoo), ja oli aamupäivä (aamu), ensimmäinen päivä. (1.Ms.1:5)

"Uskovaiset, kun kuuluu kutsu rukoukseen perjantaina, niin kiiruhtakaa palvelemaan Jumalaa ja jättäkää kauppatoimet. Tämä on teille parasta, jos haluatte ymmärtää." (Koraani 62:9)

Huom! Kyseinen perjantain rukoushetki on perjantain keskipäivän rukoushetki, jolloin Jumalan oikea sapatti, seitsemäs päivä, alkaa ja samalla viikon viimeinen työpäivä vaihtuu sapatiksi.

Sunnuntai on väärä lepopäivä ja rikkoo Jumalan säätämää Pyhää Järjestystä luomakunnassa.

Oikea sapatti on oikean Israelin yksi keskeisistä tunnusmerkeistä, vieläpä ikuiseksi ilmoitettu.
        Ja kuten Uuden testamentin opetukset korostavat, jos rikot Jumalan Lakia yhdessäkin kohdin, rikot koko lakia. Kristus, Jumalan Sana, on ilmoittanut, ettei hän edes tunne tällaisia Jumalan Lain rikkojia. Joten turha on opettaa mistään Jumalan Lakia rikkovasta Kristuksesta. Sellaista ei oikeasti ole olemassakaan ja joku sellainen löytyy, se on aivan varmasti väärä.

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te (Jumalan) lain rikkojat
        (laittomuuden tekijät)'." (Matt.7:21-23)

"Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin." (Jaak.2:10)

"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen JHVH, joka pyhitän teidät.
        Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
        Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, JHVH:lle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
        Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
        Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä JHVH teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
        Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu. (2.Ms.31:13-17)

"Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen JHVH, joka pyhitän heidät." (Hes.20:12)

"Minä olen JHVH, teidän Jumalanne; minun asetukseni mukaan vaeltakaa, minun oikeudentuomiotani noudattakaa, ne pitäkää
        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen JHVH, teidän Jumalanne." (Hes.20:19-20)

• Jumalan Sana ja Laki
        Jumalan Sana ja Laki kirjoitti:

Jumalan säätämä oikea lepopäivä on perjantai-iltapäivästä lauantai-iltapäivään, mikä aika on käsketty pyhittämään Hänelle.
        Jumalan kalenterissa uusi päivä alkaa tasan tarkalleen keskipäivällä auringon ollessa korkeimmillaan ja samalla aamupäivän vaihtuessa iltapäivään. Tämä on kerrottu jo ensimmäisen Mooseksen kirjan ensimmäisissä luvuissa ja se on ilmaistu oikein myös esimerkiksi Koraanissa.

Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja oli iltapäivä (ehtoo), ja oli aamupäivä (aamu), ensimmäinen päivä. (1.Ms.1:5)

"Uskovaiset, kun kuuluu kutsu rukoukseen perjantaina, niin kiiruhtakaa palvelemaan Jumalaa ja jättäkää kauppatoimet. Tämä on teille parasta, jos haluatte ymmärtää." (Koraani 62:9)

Huom! Kyseinen perjantain rukoushetki on perjantain keskipäivän rukoushetki, jolloin Jumalan oikea sapatti, seitsemäs päivä, alkaa ja samalla viikon viimeinen työpäivä vaihtuu sapatiksi.

Sunnuntai on väärä lepopäivä ja rikkoo Jumalan säätämää Pyhää Järjestystä luomakunnassa.

Oikea sapatti on oikean Israelin yksi keskeisistä tunnusmerkeistä, vieläpä ikuiseksi ilmoitettu.
        Ja kuten Uuden testamentin opetukset korostavat, jos rikot Jumalan Lakia yhdessäkin kohdin, rikot koko lakia. Kristus, Jumalan Sana, on ilmoittanut, ettei hän edes tunne tällaisia Jumalan Lain rikkojia. Joten turha on opettaa mistään Jumalan Lakia rikkovasta Kristuksesta. Sellaista ei oikeasti ole olemassakaan ja joku sellainen löytyy, se on aivan varmasti väärä.

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te (Jumalan) lain rikkojat
        (laittomuuden tekijät)'." (Matt.7:21-23)

"Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin." (Jaak.2:10)

"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen JHVH, joka pyhitän teidät.
        Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
        Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, JHVH:lle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
        Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
        Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä JHVH teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
        Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu. (2.Ms.31:13-17)

"Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen JHVH, joka pyhitän heidät." (Hes.20:12)

"Minä olen JHVH, teidän Jumalanne; minun asetukseni mukaan vaeltakaa, minun oikeudentuomiotani noudattakaa, ne pitäkää
        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen JHVH, teidän Jumalanne." (Hes.20:19-20)

(jatkoa edelliseen)

Alla on lainaus Luterilaisiin tunnustuskirjoihin keskeisesti luettavan Ison Katekismuksen Kymmenen käskyn kolmannen käskyn "Pyhitä lepopäivä" selityksestä, joka todistaa sitä noudattavan luterilaisen kirkon rikkovan Jumalan ja Kristuksen oikean apostolisen seurakunnan oikeata sapattia ja pitävän väärää sapattia, samalla rikkovan Kristuksen Uuden Liiton Israelin tunnusmerkkiä sekä tietenkin samalla koko Jumalan Pyhää Lakia.
        Luterilainen kirkko on sitäpaitsi muun muassa katekismuksissaan poistanut sisältöä Jumalan Kymmenestä Käskystä ja muuttanut käskyjen järjestystä.

http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/3kasky.html

Iso katekismus: Kymmenen käskyä

Kolmas käsky

Pyhitä lepopäivä

Minun mielestäni ei kuitenkaan ole aikaan sidottua, kuten juutalaisten keskuudessa, niin että sen pitäisi tapahtua juuri määräpäivänä, sillä tässä asiassa ei mikään päivä ole toista parempi. Pikemminkin se tulisi tapahtua joka päivä. Koska kansa ei kuitenkaan kykene siten menettelemään, on pakko erottaa ainakin yksi päivä viikosta tähän tarkoitukseen. Vanhastaan sitä varten onkin varattu SUNNUNTAI ja siinä on myös pysyttävä, jotta se tapahtuisi kaikkien hyväksymässä järjestyksessä eikä kukaan aiheuttaisi epäjärjestystä tarpeettomilla uudistuksilla. Tämä käsky merkitsee siis yksinkertaisesti sitä, että kun lepopäivää joka tapauksessa vietetään, tällainen lepo käytettäisiin Jumalan sanan oppimiseen. Tämän päivän varsinainen tehtävä olkoon siis saarnaaminen, joka hyödyttää nuorisoa ja tavallista kansaa. Lepoa ei kuitenkaan pidä käsittää niin ahtaasti, että sen vuoksi kiellettäisiin kaikki välttämätönkin tilapäinen työ.

(Huom. Yllä on SUNNUNTAI merkitty TIKKUKIRJAIMIN sen erottamiseksi.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      106
      9616
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      49
      4711
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1976
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1961
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1660
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1401
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      40
      1329
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      937
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      913
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      912
    Aihe