On mullakin ystävät! :(

Kylmät kädet

Yläasteelta asti ryyppykaverinani ollut ystäväni pyysi mun kännykkääni soitellakseen joihinkin numeroihin, sillä hänellä itsellään oli kuulemma saldo lopussa. Kuulin puhelun läpi, kuinka joku velkoja uhkaili häntä ja vaati satoja euroja.

Kaverini ei ilmeisesti uskaltanut omalla puhelimellaan soittaa hämärämiehelle ikään kuin kokeillakseen kepillä jäätä tilanteesta. Sen jälkeen meikälle alkoikin tulvimaan puheluita oudoista numeroista (en tosin koskaan vastaa outoihin numeroihin, eli ei siitä sen enempää). Tempustaan tuohtuneena haukuin ystäväni pystyyn, että kuinka se voi tehdä vanhalle kaverilleen näin, tosi kovasanaisesti ja lopuksi tökkäsin häntä sormillani napakasti rintakehän tienoille.

Käännyin samantien jo eteiseen pukemaan ja poistumaan asunnosta, kun kaverini hyökkäsi apinan raivolla kimppuuni takaapäin. Tunsin sen kuristusotteestaan, että jos lähettyvillä olisi ollut esim. teräaseita, olisin varmasti saanut puukosta. Hän nimittäin on aikaisemmin joskus nuoruudessaan puukottanut isäänsä. Häkeltyneenä tilanteesta ja täysin vaistonvarassa riuhtaisin hänet irti kimpustani, jolloin kaatuessaan lattialle hänen säärensä meni paskaksi. Sitä en muista, kaaduinko hänen päällensä. Oltiin molemmat humalassa.

Uskoin aluksi, että hän vain teeskentelee taas jokin juoni mielessään, mutta ensihoitajien saapuessa ja nostaessa lahjetta, huomasin vanhan leikkausarven ja he totesivatkin, että joo, kyllä täällä jotain on rikki.

Kuukausia tästä, häneltä alkoi tulla uhkailuviestejä, jossa se vaati 200 euroa siitä, että kuulemma "riehuin hänen kämpässään ja tuhosin hänen jalkansa juoksukelvottomaksi". Vasta pitkästi yli puoli vuotta tuon kaiken jälkeen, jouduin poliisiasemalle kuulusteluihinkin asian tiimoilta, nimikkeellä: "pahoinpitely". Kuulustelun jälkeen, kun jutusta ei sen koomin ole kuulunut mitään, olen ollut yhteydessä kyseiseen (entiseen) kaveriini ja nyt se oli nostanut "korvausvaatimuksensa" jo 900 euroon! Ihan hatusta vetelee näitä summia, sillä tuskin on edes nähnyt sitä laskua jalan hoito-operaatiosta. Siitä olen täysin varma, ettei itse ole joutunut maksamaan penniäkään.

Luulen, että juttu ei ole mennyt läpi syyteharkinnassa, joten hän yrittää nyt saada rahapulassa jotenkin kiristettyä rahaa minulta, jolla ei ole sen enempää massia, kuin hällä itelläkään.

Että tällaisia ystäviä sitä meikäläisellä on.

22

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmät kädet

      Kuulusteluissa kuulin ystäväni version tapahtumista, joka kuten jo etukäteen arvasin, oli täyttä fiktiota. Totuutta ei tarinassaan ollut edes siteiksi asti. Olin kuulemma "pyyhkäissyt" häneltä jalat alta, kun hän oli asiallisesti taluttanut minua pois asunnostaan.

      On sillä ainakin valtavasti pokkaa, se täytyy myöntää. Patologinen valehtelija, joka ilmeisesti uskoo itsekin omiin sepitelmiinsä. Möisi vaikka vaimonsa seksiorjaksi lähi-itään, jos tiedossa olisi vähän ryyppy- ja pelirahaa.

    • kyllä

      jätä suosiolla kaveri ystäväsi unohduksii ja vaihata puhelinumerosi ja poliisille tieto ystävä rahan kiristämis vaatimuksista! Kummassakin teissä oli vika koskapa yksin ei riita ala. Teko ystävältä oli epätoivoine ele koskapa se on pulassa ja sen vuoksi kävi päälle. Se ei ole sinun pään vaivasi miten on elämänsä järjestäny! Pidät vain parhainpana unohtaa kaveri ystävä pysy erossa.

      • Kylmät kädet

        En pysty unohtamaan lapsuudenystäviäni, vaikka ne tekisi minulle mitä tahansa ja vaikka olisin heistä erossa vuosia.

        Olin lapsena onnellinen. Ehkä se johtuu siitä.


      • timangii90
        Kylmät kädet kirjoitti:

        En pysty unohtamaan lapsuudenystäviäni, vaikka ne tekisi minulle mitä tahansa ja vaikka olisin heistä erossa vuosia.

        Olin lapsena onnellinen. Ehkä se johtuu siitä.

        Et sä vaan voi jäädä niiden silmätikuks, ota välimatkaa muuta vaikka?


    • timangii90

      Tiedän tunteen eikä voi tehdä mitään, uhkaillaan ja ahdistellaan. Olovoi olla aika paska. Mut koita vaihtaa kaveripiiriä jos tyypit on tota luokkaa.

    • ghjjkkkkllk

      Jos kaveri soittelee velkojalle, joka on hämärämies, kuulostaa siltä, että hänellä on huumevelkoja. Jos kaverisi on nisti, ei hän ole enää se sama lapsuudenystävä, jonka olet joskus tuntenut. Hän on nykyään eri ihminen. Itsekin ottaisin etäisyyttä, ei tuo ole mikään ystävä joka tuollaista tekee! Hän on yrittänyt takaapäin kuristaa sinut ja "jos lähettyvillä olisi ollut teräaseita, hän olisi varmasti puukottanut" sinua, on nuorena puukottanut isäänsä! Tuollaiset tyypit voivat äkkipikaistuksissaan vaikka tappaa! Hän on oikeasti vaarallinen! Huumehörhö ja saa päähänsä kostaa niin tiedä niistä mitä tekee! Siinä ei kaveruudet paljon paina! Jatkuvastihan näitä juttuja saa lukea, miten kaveri tai oma aviomies on tappanut taas jonkun. Mieti nyt sitä tosiasiaa, että tämä henkilö on puukottanut jopa omaa isäänsä! Siinä sinulle näyte siitä, millainen ihminen hän on ja mitä kykenee tekemään!

      • Kylmät kädet

        Tunsin siitä kuristusotteesta, että hän oli tappoaikeissa. Häkeltyneenä riuhtaisin itseni irti ja nyt minä olen pahoinpitelystä epäiltynä! Oikeudenkäynnit ja kaikki edessä.

        "Jos kaverisi on nisti, ei hän ole enää se sama lapsuudenystävä"

        Hän on tosin aina ollut mummonsa myyvä kusìpää, mutta luulin hänen muuttuneen kymmenien vuosien saatossa. Pikemminkin pahemmaksi vain mennyt.

        Se on totta, että näitä kaveruksien välisiä puukotustappoja tapahtuu aivan yhtenään, heidän ryypätessä keskenään useasti. Harvoin ylittää edes uutiskynnystä, paitsi jos teko on äärimmäisen raaka ja tekijä kuuluisa, kuten Matti Nykänen.


      •  Vaahtokassi
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Tunsin siitä kuristusotteesta, että hän oli tappoaikeissa. Häkeltyneenä riuhtaisin itseni irti ja nyt minä olen pahoinpitelystä epäiltynä! Oikeudenkäynnit ja kaikki edessä.

        "Jos kaverisi on nisti, ei hän ole enää se sama lapsuudenystävä"

        Hän on tosin aina ollut mummonsa myyvä kusìpää, mutta luulin hänen muuttuneen kymmenien vuosien saatossa. Pikemminkin pahemmaksi vain mennyt.

        Se on totta, että näitä kaveruksien välisiä puukotustappoja tapahtuu aivan yhtenään, heidän ryypätessä keskenään useasti. Harvoin ylittää edes uutiskynnystä, paitsi jos teko on äärimmäisen raaka ja tekijä kuuluisa, kuten Matti Nykänen.

        Matti Nykäsen uhri jäi henkiin.


    • sahjshjshjsjs

      Säilytä tyypin kiristysviestit, näytä ne poliisille ja kerro kuulusteluissa sama kuin täälläkin. Voisin kuvitella, että näytön puutteeseen kaatuu hänen puoleltaan hänen kiristysvaatimuksensa.
      Kaverilla on toivonmukaan poliisin kirjoissa tämä oman isänsä puukottaminen. Ehkä kaikenlaista muutakin? Tällainen tausta asettaa hänen oman kertomuksensa kyseenalaiseen valoon ja antaa vakuuttavuutta sinun kertomuksellesi.
      Ei voi muuta kuin toivoa parasta, mutta toivottavasti tajuat lopettaa yhteydenpidon tuollaiseen tyyppiin! Tällä kerralla hän yritti tappaa, seuraavalla kerralla voi onnistuakin...

      • Kylmät kädet

        Samaa sanoivat syyttäjänvirastossa. soitin sinne tänään. En olisi muutenkaan deletoinut niitä, sillä juttu on aivan oikeasti menossa oikeuteen.


    • sjhsjsskjkjs

      Kai lopetat yhteydenpidon hyypiöön? Varoitathan muitakin, yhteisiä tuttujanne ym. kyseisestä tyypistä!

    • K k

      Häkellyin hiukan teidän vastausviesteistänne. En ole koskaan saanut näin intensiivistä palautetta.

      Ette ole lukeneneet vielä mitään. Luvassa on paljon muuta, tulevaisuudessa.

    • joku mies

      mä vetäisin uudestaan turpaan tollasta

    • Kylmät kädet

      Yritti soittaa minulle, mutta olin niin kovassa krapulassa, että näin vasta tunteja myöhemmin, että oli yrittänyt soittaa minulle.

    • Kylmät kädet

      Syyttäjä hylkäsi syytteen, sillä kyseinen kaveri oli kertonut kuulusteluissa 3 (kolme!) täysin erilaista versiota jalkansa murtumisesta. Syytteen hylkäämisen syynä voi lisäksi olla se, että tyyppi mahdollisesti teeskenteli ne kivut, joiden perusteella se jalka on todettu murtuneeksi.

      Hän joko haastoi meikäläisen oikeuteen vasta yli puoli vuotta tapahtumien jälkeen, tai sitten tuleva kuulusteluni oli jonossa sen aikaa. Aivan käsittämätöntä.

      Ilmeisesti pelkäsi sitä, että vaadin röntgenkuvia? Lähes 7 kuukauden jälkeen hän voisi väittää, että jalka on vain ehtinyt parantua. Onko tavallista, että kutsu kuulusteluihin saapuu vasta reilusti yli puolen vuoden päästä tapahtumasta??

    • sahjshjshjsjs

      No hyvä että kävi näin, mukava kuulla. Arvelinkin että juttu kaatuu näytön puutteeseen.
      Toivottavasti olet myös ottanut jo etäisyyttä tyyppiin, olethan?

    • Vielä kun voit

      Tuota noinniin.
      Näitä juttuja läheltä seuranneena (syyttäjäperheestä) sanonapa vain, että otapa järki nyt rivakasti omaan käteen äläkä ota niitä typeriä riskejä enää missään eikä koskaan.
      Nyt on opin paikka. Opettele terveen skeptisesksi ja opettele ennakoimaan omien tekojesi seurauksia sekä opi kerrast poikki ajattelu sekopäisten ihmisten kohdalla.
      Oikeudessakaan ei totuus aina tule esiin eikä paha kärsi palkkaansa. Tässä maailmassa ei mitkään oiekuslaitokset eikä pakkovallan käyttö takaa aina sinun turvallisuuttasi taikka ultimaattista TOTUUTTA. Ihmiset voivat myös mielisairauksissaan tehdä asioita, joita et omassa tyhmyydessäsi koskaan olisi edes kuvitellut tapahtuvansa. Otapa tästä nyt ihan tosissasi neuvoksesi. Älä missään nimessä äläkä enää koskaan sekaannu ihmisiin, joiden toimia esim. oikeudessa voitaisiin sinua vastaan koskaan lukea.
      Älä ikinä ota kyseiseen ihmsieen enää yhteyttä. Hän ei ystäväsi ole ja sen lisäksi uskaltaisin väittää olevan mieleltään häiriintynyt. Ihmiset ovat uskomattoman hyväuskoisia ja luottavaisia inhimillisiin asioihin, kuten joskus koettuun ystävytteen. mikä on toiveajattelua. Sen lisäksi ihmiset ovat myös uskomattoman naiiveja ja yliluottavaisia siihen, että poliisi ja oikeuslaitos pystyisivät aina turvaamaan TOTUUDEN ja OIKEUDEN. Joskus syytön tuomitaan ja syyllistä ei tai mitään ei tapahdu, koska totuutta ei voi vain taltioida tuosta noin. Laki ei aina myöskään MORAALIA. Jotkut teot ovat myös pieniä ja äkkipikaisia sinänsä inhimillisi, mutta seurauksiltaan helvetillisen peruuttamattomia, jotka saattavat maksaa sinulle vapautesi, maineesi ja sopeutumisesi takaisin ytheiskuuntaan = koko elämäsi.
      PYSY SIIS ITSE EROSSA HANKALUUKSISTA. Älä leiki reaalimaailmalla ja ole liian naivi. Vaihda puhelinnumerosi. Salaa osoitteesi. Jos FB välttämättä tahdot käyttää, ole ylivarovainen, mitä ja kelle itsestäsi jaat. Mieti järjellä, minkälaiset riskit missäkin on liikkua ja mihinkö aikaan. Jos sinulla on mitään linkkejä alkoholisteihin, narkkeihin, rikollisiin niin nyt sinulla on mahdollisuus tehdä vielä täysikäännös. Voin kertoa, että näissä asioissa ei ylivarovainen voi olla. Harmittaa millaisia kohtaloita ihmiset itselleen krejäävät (olen mitä uskomattomampia juttuja nähnyt ja jopa heidän puolestaan harmittaa, miten pienillä asioilla ovat elämänsä pilanneet) ja lopulta maksavat vain tyhmyyttään niistä henkensä tai vapautensa. Niele tunteesi ja ota uusi suunta nyt elämällesi vielä kun sinä voit.

    • HUhhuhhaaa

      Kuulostaa todella ikävältä tapahtumaketjulta, mutta onneksi oikeus ilmeisesti khdallasi toteutu, jos syyttäjä hylännyt syyteharkinnan.

    • Kylmät kädet
      • Kylmät kädet

        Mulla on monisivuinen, syytäjän lähettämä nivaska, jossa syyttäjä perustee sen, miksi jättää minut syyttämättä tuon tyypin pahoinpitelystä.

        Tulen sen postaamaan tänne.


    • Kylmät kädet

      Sitä mukaa, kun hän puhuu, hän keksii tarinaa ja kirkkain silmin uskoo itsekkin sen todeksi. Siis oikeasti, puhuessaan keksii kokoajan lisää. intissä ainakin oli diagnoosi moisesta tyypistä: patologinen valehtelija.

      En tiedä, miten nyky-yhteiskunta suhtautuu näin osuviin diagnooseihin. Nykyään pitää aina vain silitellä päätä, vaikka se pää olisi pilannut toisen ihmisen pään.

      • Kylmät kädet

        Kolme eri tarinaa oli keksinyt siitä murtuneesta säärestä/nilkasta. Minä pahoinpitelijänä olin yksi niistä fiktioista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe