Iisebelin nimen merkitys
Iisebel nimi tarkoittaa siveetöntä, puhdasta, Baal on koroitettu ja Baal on aviomies. Baal tarkoittaa omistajaa, aviomiestä ja herraa. Baal oli foinikilaisten ja kanaanilaisten jumala (korkein miespuolinen jumaluus).
1 Kun 16:
30 Mutta Ahab, Omrin poika, teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, enemmän kuin kaikki hänen edeltäjänsä.
31 Ei ollut siinä kylliksi, että hän vaelsi Jerobeamin, Nebatin pojan, synneissä, vaan hän otti myös vaimokseen Iisebelin, siidonilaisten kuninkaan Etbaalin tyttären, ja rupesi palvelemaan Baalia ja kumartamaan sitä.
32 Ja hän pystytti alttarin Baalille Baalin temppeliin, jonka hän oli rakentanut Samariaan.
33 Ahab teki myös aseran. Ja Ahab teki vielä paljon muuta ja vihoitti Herraa, Israelin Jumalaa, enemmän kuin kukaan niistä Israelin kuninkaista, jotka olivat olleet ennen häntä.
1 Kun 21:25 Totisesti ei ole ollut ketään, joka olisi niin myynyt itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, kuin Ahab, kun hänen vaimonsa Iisebel vietteli häntä.
Iisebel ja koston henki
1 Kun 19:
1 ¶ Mutta kun Ahab kertoi Iisebelille kaiken, mitä Elia oli tehnyt ja kuinka hän oli tappanut miekalla kaikki profeetat,
2 lähetti Iisebel sanansaattajan Elian luo ja käski sanoa: "Jumalat rangaiskoot minua nyt ja vasta, jollen minä huomenna tähän aikaan tee sinulle samaa, mikä jokaiselle näistä on tehty"
IIsebel Raamatussa
34
903
Vastaukset
- Samaa vielä
Nyt, totisesti. Tässä on Raamatusta. Pitäisi Raamatun sanan pysyä profetia sivustolla. Ainakin jos omiaan ei kirjoita. Ellei. Siitä voi uskovat tehdä johtopäätöksensä.
1 Kun 21:
1 ¶ Näiden tapausten jälkeen tapahtui tämä. Jisreeliläisellä Naabotilla oli viinitarha, joka oli Jisreelissä Samarian kuninkaan Ahabin palatsin vieressä.
2 Ja Ahab puhui Naabotille sanoen: "Anna minulle viinitarhasi vihannestarhaksi, koska se on niin likellä minun linnaani; minä annan sinulle sen sijaan paremman viinitarhan, tahi, jos niin tahdot, minä annan sinulle sen hinnan rahana".
3 Mutta Naabot vastasi Ahabille: "Pois se, Herra varjelkoon minua antamasta sinulle isieni perintöosaa".
4 Niin Ahab tuli kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena vastauksesta, jonka jisreeliläinen Naabot oli hänelle antanut, kun tämä oli sanonut: "En minä anna sinulle isieni perintöosaa". Ja hän pani maata vuoteellensa, käänsi kasvonsa pois eikä syönyt mitään.
5 ¶ Niin hänen vaimonsa Iisebel tuli hänen luokseen ja puhui hänelle: "Miksi olet niin pahoilla mielin ja miksi et syö mitään?"
6 Ahab vastasi hänelle: "Siksi, että puhuttelin jisreeliläistä Naabotia ja sanoin hänelle: ‘Anna minulle viinitarhasi rahasta, tahi jos haluat, annan minä sinulle toisen viinitarhan sen sijaan’, mutta hän vastasi: ‘En minä anna sinulle viinitarhaani’".
7 Niin hänen vaimonsa Iisebel sanoi hänelle: "Sinäkö olet käyttävinäsi kuninkaanvaltaa Israelissa? Nouse ja syö, ja olkoon sydämesi iloinen; minä kyllä toimitan sinulle jisreeliläisen Naabotin viinitarhan."
8 Ja hän kirjoitti kirjeen Ahabin nimessä, sinetöi sen hänen sinetillään ja lähetti kirjeen vanhimmille ja ylimyksille, jotka olivat Naabotin kaupungissa ja asuivat siellä hänen kanssaan.
9 Ja kirjeessä hän kirjoitti näin: "Kuuluttakaa paasto ja asettakaa Naabot istumaan etumaiseksi kansan joukkoon.
10 Ja asettakaa kaksi kelvotonta miestä istumaan häntä vastapäätä, että he todistaisivat hänestä näin: ‘Sinä olet kironnut Jumalaa ja kuningasta’. Viekää hänet sitten ulos ja kivittäkää hänet kuoliaaksi."
11 Ja kaupungin miehet, vanhimmat ja ylimykset, jotka asuivat hänen kaupungissansa, tekivät, niinkuin Iisebel oli käskenyt heitä ja niinkuin oli kirjoitettu kirjeessä, jonka hän oli heille lähettänyt.
12 He kuuluttivat paaston ja asettivat Naabotin istumaan etumaiseksi kansan joukkoon.
13 Ja kaksi kelvotonta miestä tuli ja istui häntä vastapäätä. Ja ne kelvottomat miehet todistivat Naabotista kansan edessä sanoen: "Naabot on kironnut Jumalaa ja kuningasta". Silloin he veivät hänet kaupungin ulkopuolelle ja kivittivät hänet kuoliaaksi.
14 Sitten he lähettivät Iisebelille tämän sanan: "Naabot on kivitetty kuoliaaksi".
15 Kun Iisebel kuuli, että Naabot oli kivitetty kuoliaaksi, sanoi Iisebel Ahabille: "Nouse ja ota haltuusi jisreeliläisen Naabotin viinitarha, jota hän ei tahtonut antaa sinulle rahasta; sillä Naabot ei ole enää elossa, vaan on kuollut".
16 Kun Ahab kuuli, että Naabot oli kuollut, nousi hän ja lähti jisreeliläisen Naabotin viinitarhalle ottaakseen sen haltuunsa.
Naabotin viinitarha tapauksesta tulee selkeästi esille se kuinka Iisebel oli taustalla, mutta kuitenkin hän käytti kuninkaan valtaa ja oli todellinen johtaja Ahabin selän takana.- Raamatusta
Iisebelin hengen vallassa oleva ei välitä muista kuin itsestään ja niistä jotka toimivat hänen tahtonsa mukaan ja ovat alamaisia hänelle.
Iisebel raivasi tieltään Naabotin petollisen valheen kautta. Iisebel toimitti Naabotia vastaan kaksi kelvotonta ja valheellista todistajaa, jotka antoivat Naabotista väärän ja valheellisen todistuksen. Naabot menetti viinitarhansa sekä henkensä Iisebelin juonittelun seurauksena. Iisebelin hengen vallassa oleva toimii siten, että hän pyrkii valheella tai omilla väärillä olettamuksillaan raivaamaan tieltä pois ne ihmiset, jotka ovat esteenä hänen suunnitelmiensa toteutumiselle. Nykypäivän Iisebel haluaa tappaa vastustajansa hengellisesti koittaen tuhota heidän palvelutyönsä.
- Ahabbi
Tässä on oikea sana Raamatusta ja lisää tulee koko ajan. Ei jää epäselväksi, jos ottaa suoraan sieltä, missä se on oikein kirjoitettu.
Kun. -sana tarkoittaa Kuningastenkirjaa ja tekstin oikeelisuus on sieltä tarkistettavissa. - tuomioita
Iisebelille käy huonosti
2 Kun 9:
5 Ja kun hän tuli sinne, niin katso: sotaväen päälliköt istuivat siellä. Niin hän sanoi: "Minulla on asiaa sinulle, päällikkö". Jeehu kysyi: "Kenelle meistä kaikista?" Hän vastasi: "Sinulle itsellesi, päällikkö".
6 Silloin tämä nousi ja meni sisälle huoneeseen; ja hän vuodatti öljyä tämän päähän ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Minä olen voidellut sinut Herran kansan, Israelin, kuninkaaksi.
7 Ja sinä olet surmaava herrasi Ahabin suvun; sillä minä kostan Iisebelille palvelijaini, profeettain, veren ja kaikkien Herran palvelijain veren.
Jumala näki Iisebelin synnin, kavaluuden ja petollisuuden, siksi Hän sanoi tuomitsevansa Iisebelin, koska hän ei tehnyt parannusta. Samoin myös Ahab joutui tuomion alaiseksi, koska hän salli Iisebelin tekevän syntiä sekä hän antoi Iisebelin hallita ja johtaa hänen selkänsä takana.- ____
Raamatun tekstistä ilmenee, kuinka Raamattu selittää itse itseään. Eipä siihen ole paljon lisäämistä.
- Ilmestyskirja
____ kirjoitti:
Raamatun tekstistä ilmenee, kuinka Raamattu selittää itse itseään. Eipä siihen ole paljon lisäämistä.
Lisää Iisebelistä.
Ilm 2:
20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
Jumala antaa myös Iisebelin hengen vallassa oleville ja hänen kannattajilleen aikaa tehdä parannuksen, mutta jos he eivät tee parannusta, niin Jumala tulee tuomitsemaan heidät.
- Iisebelin henki
Ilmestyskirjan 2 luvun mukaan Iisebelin hengen vallassa oleva oli korottanut itsensä profeetaksi, sanoen itse itseään profeetaksi, vaikka hän ei sitä ollut. Koska hän toimi lihan voimalla ja itse valitun tehtävän kautta, niin siksi hän eksytti Jumalan kansaa haureuden harjoittamiseen sekä syömään epäjumalille uhrattua.
Samoin Iisebel eksyttää ja viettelee Jumalan kansaa syömään epäjumalille uhrattua vääristettyä Jumalan sanan opetusta.
Iisebel muokkaa oman jumalanpalveluksensa itse itselleen mieluisaksi. Tämä tarkoittaa sitä, että hän vääristää todellisen Jumalan olemuksen sekä Raamatun opetuksen, muokaten itselleen hänen lihansa ja tahtonsa mukaisen jumalanpalveluksen. - Iisebeli toimii
Iisebel voi myös toimia siten, että hän sanoo Jumalan antaneen hänelle tehtävän ja asettaneen hänet johtamaan hengellistä toimintaa. Jumala ei peru asetustaan, jonka Hän on antanut Uuden Liiton kansalle. Raamattu opettaa Jumalan asettaneen hengellisen työn johtamisen jokaisella paikkakunnalla paikkakunnan seurakunnan paimenille, eli miehille. Jumala ei toimi vastoin tahtoaan ja asetustaan.
Iisbelin kannattajat ovat uskollisia Iisebelin palveljoita, koska he pelkäävät häntä. Pelon saa aikaan usein se, että he luulevat Iisebelin olevan Herran valittu profeetta tai "johtaja", vaikka Iisebel on eksyksissä ja eksyttäjä.
Jumala antaa Iisebelin touhuilla aikansa, mutta lopulta tuomitsee hänet. Iisebelin imperiumi ja valta murenee ja hävitetään sinä päivänä kun Jumala tuomitsee hänet. Samoin Jumala tulee tuomitsemaan myös Iisebelin kannattajat.- Pyhä Järjestys
14.4.2013
Nimimerkki "Ahabbi" on osannut kuvata oikein luonnehdikkaasti ja osuvasti Iisebelin henkeä ja vahingollisia vaikutuksia.
Valitettavasti tämä henki esiintyy vahvana tässä ajassa. Ja on saanut paljon pahaa aikaan.
Tämä "Ahabbin" kirjoitus, vaikkakin oli jo aikaisemmin laitettu foorumille, vastaa uudelleen esiin nostettuna ajankohtaiseen rukouspyyntööni ja selittää eräitä asioita, joita olen ihmetellyt ja samalla aavistellutkin.
Ja jos näin on, kuten olen aavistellut, se osoittaa Iisebelin hengen pystyvän vaikuttamaan voimakkaasti henkivalloissa ja saamaan synnin tilassa olevia aiheuttamaan vahinkoa niille, jotka pyrkivät elämään ja toimimaan Jumalan Pyhän Säätämyksen mukaisesti.
Mutta pistetäänpa havainnot mieleen ja näin kehotan muitakin tekemään.
- Ahab lankesi
1 Kun 21:
20 Ahab sanoi Elialle: "Joko löysit minut, sinä vihamieheni?" Hän vastasi: "Jo löysin. Koska sinä olet myynyt itsesi tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä,
21 niin katso, minä annan onnettomuuden kohdata sinua ja lakaisen sinut pois ja hävitän Israelista Ahabin miespuoliset jälkeläiset, kaikki tyynni.
22 Ja minä teen sinun suvullesi niinkuin Jerobeamin, Nebatin pojan, suvulle ja niinkuin Baesan, Ahian pojan, suvulle, koska sinä olet vihoittanut minut ja saattanut Israelin tekemään syntiä.
Totisesti ei ole ollut ketään, joka olisi niin myynyt itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, kuin Ahab, kun hänen vaimonsa Iisebel vietteli häntä.
Hän teki ylen kauhistavasti, kun lähti seuraamaan kivijumalia, aivan niinkuin amorilaiset tekivät, jotka Herra karkoitti israelilaisten tieltä.
Mutta kun Ahab kuuli nämä sanat, repäisi hän vaatteensa, pani paljaalle iholleen säkin ja paastosi. Ja hän makasi säkki yllänsä ja liikkui hiljaa.
Niin tisbeläiselle Elialle tuli tämä Herran sana:
2"Oletko nähnyt, kuinka Ahab on nöyrtynyt minun edessäni? Koska hän on nöyrtynyt minun edessäni, en minä anna onnettomuuden tulla hänen aikanansa: hänen poikansa aikana minä annan onnettomuuden kohdata hänen sukuansa." - parannus
Ahabin parannus. Ahab tuli synnintuntoon ja teki parannuksen ja nöyrtyi Jumalan edessä, siksi hän sai armon Jumalan silmien edessä. Iisebelin hengen vaikutuksen alla olevan tulee nöyrtyä ja hylätä Iisebelin eksytys, opit sekä Iisebelin vallan tukeminen. Tämä johtaa parannuksen tekemiseen kun nöyrrytään Jumalan edessä. Iisbelin hengen vaikutus on syvä ja suuri ylpeys sekä vihollisuus todellista Jumalan tahtoa vastaan, siksi Iisebelin hengen vallassa olevan tai sen tukijan täytyy nöyrtyä Jumalan edessä ja tehdä parannus.
- Henki vielä
Iisebelin hengen vallassa oleva koittaa hurmata ihmisten sydämet oman sielullisuutensa kautta, jonka hän tekee koreaksi, kauniiksi ja lihalle miellyttäväksi. Älä lankea Iisebelin sielullisuuteen, vaan palvele Jumalaa Hengessä ja totuudessa.
- Raamatusta vain
Tämä se vaarallinen ketju, jossa suoraan Raamatun sanaa.
- ....
Tämä on se oikea, monta kertaa poistatettu ketju. Ilmestyi sitten itsensä iisebelin tekemä väärennös.
- ....
Paavola on käsitellyt asiaa perusteellisesti.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/iisebel.html - kjhg...
Kuten muitakin asioita.
- Voi!
Siinä toisessa ketjussa varoitettiin paavolan linkistä, niin että menin suoraan katsomaan sen. Se osuikin varoittelijaan kuin napakymppi.
- Silläpä..
Hienoa. Ne varoitukset on yleensä omia juttujaan.
- 1Saara
Paavola kirjoittaa syvällistä totuutta, siksi Iisebelit hänestä varoittelevat!
Meille se on sitäkin selvempi merkki siitä, että Herran Henki lepää Paavolan yllä!
- Aloitus kertoo
1 Saara. Kiitos. Kylläpä tuntuu hyvältä lukea kirjoituksesi. Et arvaakaan kuinka monta kertaa aloitukseni poistettiin. En ymmärtänyt, millä syyllä, kunnes toinen ketju tuli esille. Lopulta Petri Paavolan linkki poistettiin. Tuntui synniltä, sillä olin Paavolan sivuilta lainauksia tehnyt. Ilmoitin Siitä Petri Paavolalle, että en tarkoituksella käyttänyt hänen materiaaliaan ilman mainintaa lähdeaineistosta.
- Oikein on...
Ainakin Raamatullinen ketju.
- Snl 7:24-27
´ Sentähden, poikani, kuulkaa minua, kuunnelkaa minun suuni sanoja. Älköön poiketko sydämesi tuon naisen teille, Älä eksy hänen poluillensa. Sillä paljon on surmattuja, hänen kaatamiaan, lukuisasti niitä, jotka hän on kaikki tappanut. Hänen majastaan käyvät tuonelan tiet, jotka vievät alas tuonelan kammioihin. ´
- yksin armosta
Ilmestyskirja:
2:20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
2:21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
2:22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
2:23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
2:24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
2:25 pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.
2:26 Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
2:27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään - niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain -
2:28 ja minä annan hänelle kointähden.
2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" - Laupeus on ihaninta
yksin armosta kirjoitti:
Ilmestyskirja:
2:20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
2:21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
2:22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
2:23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
2:24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
2:25 pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.
2:26 Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
2:27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään - niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain -
2:28 ja minä annan hänelle kointähden.
2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"jokaisessa ihmisessä. Toki totuudessa on hyvä pysyä myös.
- Totta on
Osaakin tuo Ilmestyskirja olla oikeassa.
- Voi!
Tämänkin ketjun aloituksen Iisebeli poisti, siitä kun erottuu lahjan lähde. Jos Pyhä Henki meissä asuu, on meillä myös henkien erottamisen armolahja, ja sitä hän ei voi sietää. Tämä oli hänestä "ei profetaalista":
NPK..31.3.2013 23:02 10
Jeesus sinussa on kirkkauden toivo. Uusi luomuksesi on Pyhän Hengen temppeli, joka voi vastaanottaa yliluonnollista ilmestystä, lahjoja ja voimaa Jumalalta. Uuden liiton uskovana sinulla on vanhan liiton profeettojakin parempi asema, koska Jeesus itse asuu sydämessäsi. Kilvoittele siis rohkeassa uskossa omistaaksesi kaikki siunaukset ja palvelulahjat, jotka Jeesus on valmistanut sinun omistettavaksesi.
Joh. 7:37-39: Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun niin kuin kirjoitukset opettavat, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat." Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
Pyhään Henkeen upottaminen murtaa sielun voimat ja avaa Jumalan lähteen sinussa. Näin tapahtui vanhan liiton profeetoille, kun he joutuivat hurmoksiin. Näin tapahtui 120 opetuslapselle helluntaina kun Jeesus upotti heidät Pyhään Henkeen.
Jumala on asettanut rajat ihmisen sielulle. Hänen voimansa avaa taivaallisen maailman. Jos yrität avata hengellistä inspiraatiota sielusi kautta ilman Pyhään Henkeen upottamista, joudut noituuden voimien kanssa tekemisiin. Et voi avata Jumalan lähdettä myöskään luonnollisen ymmärryksesi voimin. Luonnollinen ymmärryksesi ja pimeyden inspiraatio ovat "karvas lähde", joka sinun tulee sulkea pois elämästäsi - Yritys on kova
Kylläpäs se D- iisebel yrittää vielä yölläkin nostaa päätään.
- D-iisebelillä
Iisebelillä on hätä.
- Oikein tutkittua
Tutkittua sanaa luettavissa.
- ------------
Iisebel voi myös toimia siten, että hän sanoo Jumalan antaneen hänelle tehtävän ja asettaneen hänet johtamaan hengellistä toimintaa. Jumala ei peru asetustaan, jonka Hän on antanut Uuden Liiton kansalle. Raamattu opettaa Jumalan asettaneen hengellisen työn johtamisen jokaisella paikkakunnalla paikkakunnan seurakunnan paimenille, eli miehille. Jumala ei toimi vastoin tahtoaan ja asetustaan.
- .....
Herran hengessä ei panetella, ei valehdella, eikä mitätöidä muita. Siksi tämä on nyt tärkeää opetusta täällä.
- ,.,.
"Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun syntiä vastaan ja olemaan kestäviä loppuun asti. Tee meidät kansamme keskellä merkiksi Sinun vapauttavasta armostasi. Täytä meidät niin Sinun rakkaudellasi, että me tulemme kuuliaisiksi Sinun käskyillesi. Rakkautesi olkoon meissä se voima, joka voitaa pimeyden vallat kansassamme.
Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme sinun kautta
si, siihen me uskomme. Armahda meitä."
Amen." - dsffdsafdsa
sdfdasadsfdfsa
Ne Raamatun profeetat pakkaavat olemaan aika väkivaltaisia.
Toivottavasti palstan profeetat eivät tässä suhteessa ota heistä esimerkkiä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101179- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753