Ateistikirkko

7+9=79

Iso-Britanniassa toimiva ateistikirkko on perustajiensa mukaan suuri menestys. Kirkossa pidetään messuja ilman jumalaa, yleensä huumorin säestyksellä. Myös häitä ja hautajaisia voidaan järjestää. Sadat ateistit ympäri maailmaa ovat ottaneet yhteyttä heihin, kysyäkseen neuvoja aikomuksenaan perustaa omia ateistikirkkoja.
http://news.discovery.com/human/life/atheist-church-set-to-go-global-130308.htm

No, mikäpä siinä jos kiinnostusta on, mutta täytyy rehellisesti sanoa että en ymmärrä pointtia.

31

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ella

      Eiköhän kyse ole luonnollisesta yhteisöllisyyden tarpeesta.
      Se miksi käytetään nimeä kirkko... on...jo ???

      • ateismi = 0

        Ateistit nauravat uskoville että kun me kokoonnumme "hihhuloimaan", mutta eivät hekään osaa elää ilman kirkkoja ja yhteyttä. Naurettavaa tuo on jos pitää ruveta matkimaan sitä mitä itse halveksii. Eikö urheilukilpailut, tiedeseurat, konsertit ja kapakat sitten riitäkkään?


      • ateismi = 0

        Kyllä Jumala on luonut ihmisen sosiaaliseksi: elämään ja toimimaan yhdessä kokoontuen.( ekklesia). Missäpä yhteisöllisyys toteutuisi niin hyvin kuin samanmielisten kokoontuessa palvelemaan Jumalaan ja tapaamaan toisiaan ja rakntumaan yhteisestä uskosta. Millä esim. ateisti täyttää tuon tarpeen , jos ei ole perhettä ja kyllä ihminen tarvitsee muitakin yhteyksiä. Tänään oli ehtoollistilaisuus, lauloin kuorossa ja vielä naiskvartetossa . Oli myös lopussa yhteinen kavitilaisuus.
        Olen sinkku ja varmaan elämä saataisi olla tylsää jos ei olisi uskovaisten ystäväjoukkoa. En osaa kuvitella mitä harrastaisin. On minulla kyllä muutakin aktiviteettia työn lisäksi.


      • Ella
        ateismi = 0 kirjoitti:

        Kyllä Jumala on luonut ihmisen sosiaaliseksi: elämään ja toimimaan yhdessä kokoontuen.( ekklesia). Missäpä yhteisöllisyys toteutuisi niin hyvin kuin samanmielisten kokoontuessa palvelemaan Jumalaan ja tapaamaan toisiaan ja rakntumaan yhteisestä uskosta. Millä esim. ateisti täyttää tuon tarpeen , jos ei ole perhettä ja kyllä ihminen tarvitsee muitakin yhteyksiä. Tänään oli ehtoollistilaisuus, lauloin kuorossa ja vielä naiskvartetossa . Oli myös lopussa yhteinen kavitilaisuus.
        Olen sinkku ja varmaan elämä saataisi olla tylsää jos ei olisi uskovaisten ystäväjoukkoa. En osaa kuvitella mitä harrastaisin. On minulla kyllä muutakin aktiviteettia työn lisäksi.

        Yhteisöllisyydessä on se hyvä puoli, että oppii kunnioittamaan
        naapuria.. se on samalla itsensä eheyttämistä ja vahvistamista
        ja tämä samainen tarve virtaa jokaisessa ihmisessä.
        Minä olen rakkauden-tutkijana (harrastus) päätynyt siihen, että
        kun on tarpeeksi eheydytty, jo vaisto kertoo mistä rakkaus on peräisin. Siksi kaikenlaiset yhteisöt jotka rakentavat, tekevät Jumalan työtä ihmisten sydämissä.


      • Ella
        Ella kirjoitti:

        Yhteisöllisyydessä on se hyvä puoli, että oppii kunnioittamaan
        naapuria.. se on samalla itsensä eheyttämistä ja vahvistamista
        ja tämä samainen tarve virtaa jokaisessa ihmisessä.
        Minä olen rakkauden-tutkijana (harrastus) päätynyt siihen, että
        kun on tarpeeksi eheydytty, jo vaisto kertoo mistä rakkaus on peräisin. Siksi kaikenlaiset yhteisöt jotka rakentavat, tekevät Jumalan työtä ihmisten sydämissä.

        jatk. mutta sen verran vanhan liiton kannalla, että kirkko-sanaa ei tulisi käyttää ateistien kokoontumisten yhteydessä. Kirkko viittaa kristilliseen yhteisöön. Valtakunnan- tai universumin sali olisi jo parempi.


      • 13rfgg
        ateismi = 0 kirjoitti:

        Ateistit nauravat uskoville että kun me kokoonnumme "hihhuloimaan", mutta eivät hekään osaa elää ilman kirkkoja ja yhteyttä. Naurettavaa tuo on jos pitää ruveta matkimaan sitä mitä itse halveksii. Eikö urheilukilpailut, tiedeseurat, konsertit ja kapakat sitten riitäkkään?

        Höpöhöpö. Sitä kokoontumista kukaan naura, vaan sitä hihhulointia. Varsinkaan sitä ei naureta, että kokoontumistilanne (kirkot), jotka ovat käytännössä tyhjillään suuren osan aikaa, maksaa yhteiskunta.


      • ateismi = 0 kirjoitti:

        Ateistit nauravat uskoville että kun me kokoonnumme "hihhuloimaan", mutta eivät hekään osaa elää ilman kirkkoja ja yhteyttä. Naurettavaa tuo on jos pitää ruveta matkimaan sitä mitä itse halveksii. Eikö urheilukilpailut, tiedeseurat, konsertit ja kapakat sitten riitäkkään?

        "Ateistit nauravat uskoville että kun me kokoonnumme "hihhuloimaan", mutta eivät hekään osaa elää ilman kirkkoja ja yhteyttä."

        Tuolla sunnutaikokoontumisessa ei kuitenkaan hihhuloida.

        "Naurettavaa tuo on jos pitää ruveta matkimaan sitä mitä itse halveksii."

        Tuolla sunnutaikokoontumisessa ei kuitenkaan hihhuloida, joten naura vaan itsellesi.


      • ateismi = 0 kirjoitti:

        Kyllä Jumala on luonut ihmisen sosiaaliseksi: elämään ja toimimaan yhdessä kokoontuen.( ekklesia). Missäpä yhteisöllisyys toteutuisi niin hyvin kuin samanmielisten kokoontuessa palvelemaan Jumalaan ja tapaamaan toisiaan ja rakntumaan yhteisestä uskosta. Millä esim. ateisti täyttää tuon tarpeen , jos ei ole perhettä ja kyllä ihminen tarvitsee muitakin yhteyksiä. Tänään oli ehtoollistilaisuus, lauloin kuorossa ja vielä naiskvartetossa . Oli myös lopussa yhteinen kavitilaisuus.
        Olen sinkku ja varmaan elämä saataisi olla tylsää jos ei olisi uskovaisten ystäväjoukkoa. En osaa kuvitella mitä harrastaisin. On minulla kyllä muutakin aktiviteettia työn lisäksi.

        "Kyllä Jumala on luonut ihmisen sosiaaliseksi"

        Jumala ei ole luonut ihmistä.


    • ehkä...

      Viihdythän säkin täällä toisten ateistien seurassa.

      • ateismi = 0

        Minä viihdyn yleensä kaikenlaisten ihmisten seurassa, mutta en ala kyllä hölmöilemään jotain tuollaista teatteria? Olette te aika totista porukkaa? Huumoria ja pientä pilailua ette salli sitten yhtään?


      • noh noh
        ateismi = 0 kirjoitti:

        Minä viihdyn yleensä kaikenlaisten ihmisten seurassa, mutta en ala kyllä hölmöilemään jotain tuollaista teatteria? Olette te aika totista porukkaa? Huumoria ja pientä pilailua ette salli sitten yhtään?

        Sinulla on aika outo käsitys huumorintajusta. Jos oikein viitsit etsiä jopa totisilta ja synkiltä ateisteiltakin löytyy huumoria, mutta tietenkään se ei kolahda sinun piilovittuilevaan "huumoriisi"


      • noh noh
        noh noh kirjoitti:

        Sinulla on aika outo käsitys huumorintajusta. Jos oikein viitsit etsiä jopa totisilta ja synkiltä ateisteiltakin löytyy huumoria, mutta tietenkään se ei kolahda sinun piilovittuilevaan "huumoriisi"

        huumorintajuusi*


      • ateismi = 0 kirjoitti:

        Minä viihdyn yleensä kaikenlaisten ihmisten seurassa, mutta en ala kyllä hölmöilemään jotain tuollaista teatteria? Olette te aika totista porukkaa? Huumoria ja pientä pilailua ette salli sitten yhtään?

        "Minä viihdyn yleensä kaikenlaisten ihmisten seurassa, mutta en ala kyllä hölmöilemään jotain tuollaista teatteria?"

        Ei se ole teatteria.

        "Olette te aika totista porukkaa? Huumoria ja pientä pilailua ette salli sitten yhtään? "

        Aika surkeaa "huumoria" sinä olet esittänyt. Mitä huumoria on typerässä pään aukomisen yrittämisessä?


    • ateismi = 0

      En kyllä ymmärrä minäkään. Täytyy vain sanoa, että hullu on ihminen ja jumalaton kun sen suunnan ottaa!

    • kysympä vain?

      Milloin te aiotte perustaa kikkonne Suomeen?

      • ateismi = 0

        Mietitään asiaa, heti kun kerrot, mikä kikkonne on.


      • A.Mikkonen(ei kirj.)
        ateismi = 0 kirjoitti:

        Mietitään asiaa, heti kun kerrot, mikä kikkonne on.

        Aika hyvä :)


      • apinoiden planeetta

        ensin tullaan puusta alas ja sit maan alle


      • ensi kerran

        kehitys menee selkeästi alaspäin, huonompaan, hyvä sarjis.


      • tämä on
        apinoiden planeetta kirjoitti:

        ensin tullaan puusta alas ja sit maan alle

        helvetin varjelluin salaisuus, että siellä seuroja pidellään.


    • Ikuinenateisti

      Millon tämmönen tulee suomeen.

    • "No, mikäpä siinä jos kiinnostusta on, mutta täytyy rehellisesti sanoa että en ymmärrä pointtia. "

      Itsehän sinä linkin laitoit ja siellä se "pointti" kerrotaan.

      • 7+9=79

        Kommentoin asiaa omalta kohdalta. Minulla henkilökohtaisesti ei ole tarvetta tällaisille ateistikirkoille.

        Mutta kuten kirjoitin, jos joillakin on kiinnostusta, niin antakaa palaa.


      • ihmettelen vaan

        Hei ertert. Sen sijaan, että hillut täällä kirjoittelemassa asioista, joista et ymmärrä senkään vertaa, kuin sellainen, joka ei ymmärrä mistään yhtään mitään ( eikö ollutkin hauskasti sanottu), tule lopultakin antamaan lupaamasi todistusaineisto minulle ja tietysti muillekin odottaville. Tiedät kyllä mitä pyydän ja missä.


    • Ikuinenateisti

      Ev. lut. kirkkomme on ateistinen kirkko. Papisto harvoin uskoo yliluonnolliseen ja Raamatun ihmeille keksitään mitä omituisempia "luonnollisia selityksiä".

      Kirkko olisikin reilu myöntäessään , että se on pelkkä uskontoteatteri, jossa uskontunnustuksen mukaisella Jumalalla ja Hänen Pojallaan - Kaikkivaltiaalla taivaan ja maan Luojalla ja Jeesuksella Kristuksella, meidän Herrallamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita - ei ole enää sijaa.

      Uskontunnustuksen lisäksi kirkko voisi poistaa repertuaaristaan myös Raamatun, jonka teksteistä on tullut sille vain riippakivi, kun täytyy kosiskella kansansuosiota verotulojen säilyttämiseksi.

      Kunpa olisit joko kylmä tai kuuma, mutta sinä olet haalea ja siksi minä oksennan sinut suustani. (Ilm. 3:15-16)

      • Oikeaoppinen

        Juuri näin. Vääräuskoista roviolle tai ainakin jalkapuuhun! Alas nykyinen lällykirkko!


    • ateismi = 0

      Lopun aikaan kuuluu että kirkko pensistyy ja maallistuu ja menettää suolansa ja jää aavikkosusien ja ja petojen tallattavaksi Todellinen seurakunta kyllä jää ja pysyy ja pian alkaa maailma ja muotojumaliset vainoamaan tosikristittyjä.
      Luulen paha olo saa jumalattomat matkimaan ja pelleilemään ateistikirkossa. He eivät voi täyttää hengellistä tyhjiötään,isimmässä on muuten. Näin tapahtui myös Israelin kansan kohalla kun he alkoivat palvomaan baalejaan. Temppeleissä alettiin harjoittaa pakanuutta, haureutta ym,.

      • 234rtg

        Tyypillinen hihhuli. Vain minä ja kanssani samoin uskovat olemme oikeassa. Me olemme yli-ihmisiä, olemme ansainneet ikuisen orgasmin oikean jumalan hovinarreina. Kaikki muut saavat palaa helevetissä.


      • "Luulen paha olo saa jumalattomat matkimaan ja pelleilemään ateistikirkossa."

        Eikös sinulle jo kerrottu, että kyseisessä kirkossa ei hihhuloida. Kuinak vaikeaa sitä on ymmärtää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe