Ampera/Volt todellinen kulutus

1.6 Trendline

http://www.spritmonitor.de/en/detail/486165.html

457 l bensiiniä 10700km:lla = 4,3 l/100km
1433 kWh sähköä = 13 kWh/100km

4,3 l/100km 13 kWh/100km vastaisi pelkkänä bensankulutuksena noin 5,3 l/100km kulutusta. Melko kaukana tehtaan ilmoittamasta alle kahdesta litrasta.

17

6187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volttari
      • Siksi suoli

        Siksihän meillä on Suoli, että tällaisia valheita voi esittää nimettömänä.


      • 16+5

        Onko sulla linkittää muuta kuin Chevyn lehdistötiedotteita?


      • 16+2
        16+5 kirjoitti:

        Onko sulla linkittää muuta kuin Chevyn lehdistötiedotteita?

        Täältä löydät varmasti jotain uutta provon aihetta. Valehtele, ellei muuten löydy.

        http://www.voltstats.net/


      • 16+5
        16+2 kirjoitti:

        Täältä löydät varmasti jotain uutta provon aihetta. Valehtele, ellei muuten löydy.

        http://www.voltstats.net/

        Missä ovat Suomen pakkasessa ajetut kilometrit?

        Lukemat näyttävät paljon paremmilta kun unohdetaan pitkälle toiselle kymmenelle litralle nousevat polttoaineen kulutukset.


      • 16+2
        16+5 kirjoitti:

        Missä ovat Suomen pakkasessa ajetut kilometrit?

        Lukemat näyttävät paljon paremmilta kun unohdetaan pitkälle toiselle kymmenelle litralle nousevat polttoaineen kulutukset.

        Täältä löytyvät kaikkien ilmastojen ja vuodenaikojen kulutukset.

        http://www.voltstats.net/

        Vuoden keskilämpötila on Etelä-Suomessa 6-7 C.

        Tässä ovat USA:n osavaltiot:

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/Map_of_USA_with_state_names.svg/800px-Map_of_USA_with_state_names.svg.png

        Niiden keskilämpötilat ovat tässä:

        http://www.currentresults.com/Weather/US/average-annual-state-temperatures.php

        Sieltä löytyy paljon Suomen kaltaisia osavaltioita ja kylmempiäkin useita.


    • 95E10

      Tuon auton http://www.spritmonitor.de/en/detail/486165.html kulutushan vastaa aika hyvin Tekniikan maailman Suomessa mittaamia lukemia.

      Eli vähän yli 30kWh/100km sähköllä ajettaessa ja noin 7 l/100km bensiinillä.

      TM mittasi keskikulutukseksi noin 10kWH 5 l/100km.

      • 12+13

        Eipä kukaan suomalainen uskalla laittaa autoaan kulutusseurantaan spritmonitoriin tai vastaaviin...


      • C200K
        12+13 kirjoitti:

        Eipä kukaan suomalainen uskalla laittaa autoaan kulutusseurantaan spritmonitoriin tai vastaaviin...

        Johtuisiko siitä että Suomessa näitä myyty 1-2 kpl?

        Ruotsissa rekisteröitiin 1-3/2013 1 Volt ja 2 Amperaa.


      • huima myynti
        C200K kirjoitti:

        Johtuisiko siitä että Suomessa näitä myyty 1-2 kpl?

        Ruotsissa rekisteröitiin 1-3/2013 1 Volt ja 2 Amperaa.

        VOLT pelastaa maailma saasteilta!!!!!!!!!!


    • Volttari

      Voltstatsista voi katsoa 1555 käyttäjän todelliset kulutuslukemat ympäri vuoden ja erilaisista olosuhteista, niin lämpimistä kuin Suomea kylmemmistä. Etelä-Suomen keskilämpötila on noin 6-7 C.

      http://www.voltstats.net/
      http://www.currentresults.com/Weather/US/average-annual-state-temperatures.php

      Voltin omistajista
      99% on päässyt alle 5 litran kulutuksen
      97% on päässyt alle 4 litran kulutuksen
      87% on päässyt alle 3 litran kulutuksen
      68% on päässyt alle 2 litran kulutuksen
      53% on päässyt alle 1.5 litran kulutuksen
      33% on päässyt alle 1 litran kulutuksen

      Tietysti voi seurata yhden autonkin kulutuksia jos se tuntuu luotettavammalta kuin 1555 auton ympärivuotiset kulutukset kaikissa olosuhteissa.

    • ei siltikään C

      Jokainen omallaan ajatteleva osaa kyllä vertailla em. linkkien todenperäisyyttä. Kumpi lienee lähempänä totuutta, autovalmistajan sponsoroima voltstats vai useita eri merkkejä vertaileva puolueeton spiritmonitor.

      Sama sokeus tosin vaivaa useamman merkin höyrypäitä. Ja saanko perään ne Cruze-huuruisten kehoitukset palata avohoidosta takaisin osastolle?

      • LTZ.

        En tiedä oletko avohoidossa tai et, mutta Googlen kääntäjällä voit selvittää, mitä tämä tarkoittaa suomeksi.

        "This site is not affiliated with Chevrolet."


    • 17+2

      Entä paljonko ovat käyttökulut, kun sähkön ja bensankulutuksen lisäksi huomioidaan akuston vaihto? 2013 hintatiedoilla vaihtoakku (pelkkä osa) maksaa USA:ssa 3000$ eli arvonlisäverollinen Suomi-hinta on noin 4000€. Vaihtotyö huomioiden hinta asettuu noin 5000€:n paikkeille.

      • Gtffttgvv

        Jos akun joutuu vaihtamaan 8v välein, niin sanoisin että helvetinpaljon halvemmat kuin bensalla.


    • Anonyymi

      Omassa käytössä Amperan bensan kulutus ollut n. 5.5L/100km akku tyhjänä kesäaikaan. Akulla pääsee sen 65-70km.

    • Anonyymi

      Ja lisäys edelliseen, auto 10v vanha ja ajettu 250tkm. Akun kunto edelleen kuin uusi, sama range kuin uutenakin.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe