Sofia (sinkkulaiva)

katsoja.

Tää akka haluaa rahamiehen kuten suurin osa naisista. Just joo, omasta mielestään täydellinen, täydellinen pissis.

76

2802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuuuhhhhgggggfg

      Älähän nyt, 30-v nirso pissis 40 vuotiaan naamalla, sehän on täysi saalis.

    • ....

      Sen verran nirso pissis, että ansaitsee olla yksin. Sääli sitä miestä, jos joku Sofian matkaan eksyy.

    • Nipa3

      ...ai yrittäjä? Kuitenkin vaan joku toiminimi... Hehheh.

      • juu.. ei ole tyttö ollut kotona kun älykkyyttä on jaettu


    • Ikisinkku M

      aika hauska kaksikko, Sofia ja kaverinsa, ikääntyviä pissiksiä jotka hakee jotain johon ei ihan oma taso riitä, seksiä varmaan saavat helposti halutessaan mutta vakavampaan suhteeseen eivät taida löytä hakemiensa kaltaisia miehiä kun ne hakee vähn tyylikkäämpiä naisia. Oli heissä se hyvää että on jonkinlaista yritystä pitää kroppa kunnossa, pienellä tyylinmuutoksella voisivat kohtuullisesti toimeen tulevat miehet löytääkin mutta eihän ne varmaankaan riittäisi jotkut toiminimijannut tms..

    • mies.

      Naisten taso senkun vaan huonontuu joka kerta. Ei ihme et naiset ei löydä ketään jos luonne on tota luokkaa.

    • lollolllolllol

      Toihan on (mies32:n luoman palsta-alter-ego) Kympin Nainen :D. "Mä vaan oon niin täydellinen ja businessnainen sekä kaikkien haluama alfa." Hyvää komediaa! Ois vaan se amisviiksinen, kloriittifarkkunen alfamies32 astunut vielä areenalle.

    • Johan Pukkas

      Hyvä esimerkki "vahvasta naisesta".

    • tony29

      Oli kyllä kamalan tuntuinen ihminen se Sofia, ulkoisesti ei tosiaan mikään ihmeellinen mutta mikä eniten inhotti että sisäisesti hän vaikutti entistäkin rumemmalta, harmi.. :/

    • loppukieqaisuuUU

      Yksikään inhimillinen olento ei ansaitse tuollaisella luonteella varustettua kumppania. Onneksi tämä nainen näyttää oikean luonteensa ylimielisen avoimesti, jolloin terve luontoiset miehet osaavat heti välttää.

      Ehkä joku vakavasti luonnehäiriöinen psykopaattimies voisi huoliakin tuon luontoisen naisen, mikäli kaipaa julmaa ja häikäilemätöntä rikoskumppania johonkin pimeään hankkeeseensa, mikä sisältää täydellistä sympatian puutetta rikoksen viattomia uhreja kohtaan.

      Toivossa on ainakin hyvä elää, että rakastavaiset vielä löytävät toisensa kun nainenkin luonteensa noin avoimesti näyttää ja haku on päällä.

    • sanon vaan

      Tuosta akasta haisee perseaukisuus 50km päähän, itse vietin lapsuudessa monien oikeastikkin menestyneiden ihmisten kanssa eikä kukaan niistä ollut läheskään tuollainen. Ite on pätkätyöluuseri mutta kämppä tsadin keskustassa kun halusin sellaisen ja äiti osti :p Noille en kelpaisi mutta en mä noita kyllä haluaisikaan.

      Ei mitään mahdollisuutta saada rikasta tai menystyvää miestä noilla kahdella, kuten joku mainitsi ainostaan jonku psykopaatin rikoskumppaniksi voi päätyä mutta taitavat olla liian tyhmiä psykolle.

    • Juristi83

      Voi olla vaikeaa saada ns. bisnesmies.. :D

    • sinkkuna pysyn

      Meinasin kesällä mennä risteilylle mut kun laivalla olevat naiset on tota luokkaa niin enpä taida mennä. En mä puhu ulkonäöstä vaan luonteesta. Jos luonne on kamala niin ulkonäkö menettää merkityksensä.

    • Kympin Nainen

      Heh, olipa pakko katsoa jakso Sofiasta. Sanoi olevansa itsevarma, mutta epävarmuus paistoi kilometrien päähän – esim. hyökkäävyytenä ja toisten arvostelemisena. Sofia taitaa olla hyvä esimerkki vahvuuden esittämisestä, ts. veti roolia ja sisimmästä kuitenkin paistoi se loukattu nainen (joka ei uskalla olla heikko?). Sofian puolustukseksi on sanottava, että positiivista oli se, että hän itsekin mietti hyökkäävyyden ja kriittisyyden olevan puolustusrefleksejä – kun miettii lisää, niin toivottavasti oppii parempia käytöstapoja ja asennetta. Tuo pinnallinen asenne ja tylyys olivat kyllä karmaisevaa.

      Aika järkyttävää oli myös se, että ensimmäinen parisuhteeseen liittyvä positiivinen asia, jonka Sofia mainitsi, oli se, että kotona olisi töistä tullessa ruoka valmiina. Aika paljon on Sofialla matkaa asennemuutoksen saralla. Joskin ehkä tuonkin kommentin voisi tulkita juuri niin, että hän tuon ”esityksen” takana sisimmässään kaipaa jotakuta joka hänestä huolta pitäisi. Totuus tulee esiin sivulauseissa vaikka yrittäisi vahvaa esittää.

      Positiivista oli myös, että Sofia teki aloitteen, sekä se, että Napakympissä Sofia valitsi ystävän kehoitusta vastaan. Mutta tuo ku*ipäisyys (naisten kohdalla kai pissiys) on jännä juttu – sitä kritisoidaan ankarasti puolin ja toisin – kuitenkin se jossain määrin näyttäisi (ainakin baarielämässä) toimivan (?). Tai ehkä ne ovat sitten juuri ne pelimiehet ja pissisnaiset jotka vi*tuilevat toinen toisilleen siellä baarissa – jonkinlaista nykyajan soidinmenoa (toisen haastamista ja henkistä mittaamista). Sikäli Sofia omalla tylyllä käytöksellään vetänee puoleensa juuri niitä petturimiehiä (ja toistaa valitettavasti omaa kaavaansa ellei omaa toimintatapaansa ja asennettaan muuta) – jos toiseen osapuoleen suhtautuu kuin pelinappulaan, niin pelihän siitä seuraa. Ja se ketä toista huonosti kohtelee, saanee itsekin osakseen huonoa kohtelua.

      lollolllolllol tuossa ylempänä vertasi Sofiaa minuun. Jos tuo Sofia on sinusta Kympin Nainen niin onpa heikko taso sinulla. Ja tuo Sofian käytöshän on nimenomaan sellaista beetan mesoamista, alfuus on jotain ihan muuta. Palstapinnallisuudesta puolestaan kertonee se, että aika harva näyttäisi hiffaneen että kymppeys on myös hyvin pitkälle korvien välistä löytyvää tasokkuutta.

      • kahden euron jyystö

        Yksikään itseään kympiksi tituleeraava ei muiden silmissä näyttäydy kymppinä. Pätee sinun palstahahmoon, tuohon Sofiaan tai vaikka Johanna Tukiaiseen, joka on omasta mielestään ueber-glamour ja ylimaallisen täydellinen.

        Sinun palstahahmoa ja Sofiaa yhdistää tuon kuvitellun täydellisyyden lisäksi juuri se alta pilkottava huono itsetunto, joka kyllä sieltä hyvin helposti näkyy - ehkä eniten juuri siinä, että omaa itsetuntoa pitää niin kovasti korostaa.


      • Kympin Nainen
        kahden euron jyystö kirjoitti:

        Yksikään itseään kympiksi tituleeraava ei muiden silmissä näyttäydy kymppinä. Pätee sinun palstahahmoon, tuohon Sofiaan tai vaikka Johanna Tukiaiseen, joka on omasta mielestään ueber-glamour ja ylimaallisen täydellinen.

        Sinun palstahahmoa ja Sofiaa yhdistää tuon kuvitellun täydellisyyden lisäksi juuri se alta pilkottava huono itsetunto, joka kyllä sieltä hyvin helposti näkyy - ehkä eniten juuri siinä, että omaa itsetuntoa pitää niin kovasti korostaa.

        Huonostipa olet siinä tapauksessa kirjoituksiani lukenut, kun aika monta kertaa olen sanonut olevani ei-täydellinen. Ja aika monissa keskusteluissa olen auliisti myöntänyt jos en jotakin asiaa syvällisesti tunne.

        Mielenkiintoinen sinällään tuo lauseesi – ”itsetuntoa pitää… korostaa”. Itsetunto määritellään: ”Itsetunto eli omanarvontunto tarkoittaa tietoisuutta omasta arvosta, itsekunnioitusta[1]. Itsetunto ei liity välttämättä juurikaan siihen, kuinka menestyksekäs ihminen tosiasiassa on, vaan kysymys on oman itsensä hyväksymisestä ja omiin mahdollisuuksiin uskomisesta. --- Ihminen, jolla on vahva itsetunto, ei taas juuri piittaa siitä, mitä muut hänestä ajattelevat. Hän luottaa itseensä ja omiin valintoihinsa.” http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsetunto

        Suomalaiset taitavat perinteisesti olla aika heikkoitsetuntoista kansaa; tai ainakin perinteisiin kuuluu se, että itsetuntoa ei tule näyttää. Terveen itsetunnon omaava henkilö saatetaan meillä kokea ylimieliseksi, leuhkaksi tms. eli koetaan henkilön korostavan omaa itsetuntoaan. Tässäkin asiassa itsestä poikkeavat ihmiset saatetaan kokea ärsyttävinä, erilaisuudentavoittelijoina, vaikka olisivat vain omia itseään. Selvästikin tämä asia myös korostuu tällä palstalla, jolla niin ”tasosensitiivisiä” ollaan.

        Omaa nimimerkkiäni valitessa ajattelin täysipäistä naista joka itsensä tuntee, hyväksyy ja on onnellinen nahoissaan. Joka tietää, että elämä on ainutkertainen lahja ja se pitää sellaisena ottaa (vaikeuksineen kaikkineen). Joka tietää, että hänellä on mahdollisuus vaikuttaa omaan elämäänsä. Ei tietenkään kaikkeen, mutta siihen että omalla asenteellani ja positiivisella suhtautumisella ympäröivään maailmaani ja toisiin ihmisiin voin edesauttaa omaa onnellisuuttani. Johtuen omasta hyvästä olostani (”korostuneen terveestä itsetunnostani”), minulla on myös paljon annettavaa miehelle – jollekin miehelle.

        En ole vastuussa siitä minkälaisia mielikuvia tai tulkintoja nimimerkkini (kaksi sanaa) muissa ihmisissä herättää. Jokaisen mielikuva on subjektiivinen, yhden ihmisen mielikuva. Sikäli on minulle yhdentekevää, miltä palstahahmoni näyttäytyy – joskin se aiempi käsitykseni, että ihmiset tekevät johtopäätöksiä toisista ihmisistä hyvin pinnallisesti, on valitettavasti vain vahvistunut.


      • Kolmenkympin mies
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Huonostipa olet siinä tapauksessa kirjoituksiani lukenut, kun aika monta kertaa olen sanonut olevani ei-täydellinen. Ja aika monissa keskusteluissa olen auliisti myöntänyt jos en jotakin asiaa syvällisesti tunne.

        Mielenkiintoinen sinällään tuo lauseesi – ”itsetuntoa pitää… korostaa”. Itsetunto määritellään: ”Itsetunto eli omanarvontunto tarkoittaa tietoisuutta omasta arvosta, itsekunnioitusta[1]. Itsetunto ei liity välttämättä juurikaan siihen, kuinka menestyksekäs ihminen tosiasiassa on, vaan kysymys on oman itsensä hyväksymisestä ja omiin mahdollisuuksiin uskomisesta. --- Ihminen, jolla on vahva itsetunto, ei taas juuri piittaa siitä, mitä muut hänestä ajattelevat. Hän luottaa itseensä ja omiin valintoihinsa.” http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsetunto

        Suomalaiset taitavat perinteisesti olla aika heikkoitsetuntoista kansaa; tai ainakin perinteisiin kuuluu se, että itsetuntoa ei tule näyttää. Terveen itsetunnon omaava henkilö saatetaan meillä kokea ylimieliseksi, leuhkaksi tms. eli koetaan henkilön korostavan omaa itsetuntoaan. Tässäkin asiassa itsestä poikkeavat ihmiset saatetaan kokea ärsyttävinä, erilaisuudentavoittelijoina, vaikka olisivat vain omia itseään. Selvästikin tämä asia myös korostuu tällä palstalla, jolla niin ”tasosensitiivisiä” ollaan.

        Omaa nimimerkkiäni valitessa ajattelin täysipäistä naista joka itsensä tuntee, hyväksyy ja on onnellinen nahoissaan. Joka tietää, että elämä on ainutkertainen lahja ja se pitää sellaisena ottaa (vaikeuksineen kaikkineen). Joka tietää, että hänellä on mahdollisuus vaikuttaa omaan elämäänsä. Ei tietenkään kaikkeen, mutta siihen että omalla asenteellani ja positiivisella suhtautumisella ympäröivään maailmaani ja toisiin ihmisiin voin edesauttaa omaa onnellisuuttani. Johtuen omasta hyvästä olostani (”korostuneen terveestä itsetunnostani”), minulla on myös paljon annettavaa miehelle – jollekin miehelle.

        En ole vastuussa siitä minkälaisia mielikuvia tai tulkintoja nimimerkkini (kaksi sanaa) muissa ihmisissä herättää. Jokaisen mielikuva on subjektiivinen, yhden ihmisen mielikuva. Sikäli on minulle yhdentekevää, miltä palstahahmoni näyttäytyy – joskin se aiempi käsitykseni, että ihmiset tekevät johtopäätöksiä toisista ihmisistä hyvin pinnallisesti, on valitettavasti vain vahvistunut.

        Kyllä tuo sun typerä nimimerkkisi tarkoittaa selvästi "Täydellinen nainen", jollet sitten itseironiaa harrasta ja olekin oikeasti joku rupumummo. Kirjoituksissasi kuitenkin harrastat tuota jatkuvaa itsekehua, jopa tuolla tavalla, että "en ole täydellinen ja kun tämän myönnän niin se tekee minusta entistäkin täydellisemmän, se kuuluu kymppiyyteeni". Tarkoitus saattaa olla hyvä, mutta kirjoituksistasi huomaa, että leijailet aika pilvissä ja tykkäät olla huomion keskipiste. Varmaan jos pikkutytöstä asti kehuja niin luonne muuttuu tuollaiseksi. Tuo Sofia on vain tuollainen amisversio sinusta.

        Oletan että lähdet nyt sinne oikeaan maailmaan, kun täällä ei ole riittävän tasokasta keskustelua.


      • Kympin Nainen
        Kolmenkympin mies kirjoitti:

        Kyllä tuo sun typerä nimimerkkisi tarkoittaa selvästi "Täydellinen nainen", jollet sitten itseironiaa harrasta ja olekin oikeasti joku rupumummo. Kirjoituksissasi kuitenkin harrastat tuota jatkuvaa itsekehua, jopa tuolla tavalla, että "en ole täydellinen ja kun tämän myönnän niin se tekee minusta entistäkin täydellisemmän, se kuuluu kymppiyyteeni". Tarkoitus saattaa olla hyvä, mutta kirjoituksistasi huomaa, että leijailet aika pilvissä ja tykkäät olla huomion keskipiste. Varmaan jos pikkutytöstä asti kehuja niin luonne muuttuu tuollaiseksi. Tuo Sofia on vain tuollainen amisversio sinusta.

        Oletan että lähdet nyt sinne oikeaan maailmaan, kun täällä ei ole riittävän tasokasta keskustelua.

        Itse asiassa olen aiemmin sanonut että nimimerkki sisältää ironiaa - joskaan ei sinun mainitsemassasi merkityksessä. Ironiaa enemmän näitä tasokeskusteluja kohtaan.

        Kyllä minä miesten huomiosta nautin, en ole sitä koskaan kieltänytkään. Etkö sinä nauti naisten huomiosta? Muttei se tarkoita sitä että se huomio minut ihmisenä määrittää, koska minussa on niin paljon muutakin (ja minä määritän itse itseni muista lähtökohdista). Ja minä olin itseasiassa nuorempana sellainen poikatyttö, joten ei todellakaan sadellut kehuja, päinvastoin aina sain moitteita epätyttömäisestä käyttäytymisestä.


      • mies satasella
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Itse asiassa olen aiemmin sanonut että nimimerkki sisältää ironiaa - joskaan ei sinun mainitsemassasi merkityksessä. Ironiaa enemmän näitä tasokeskusteluja kohtaan.

        Kyllä minä miesten huomiosta nautin, en ole sitä koskaan kieltänytkään. Etkö sinä nauti naisten huomiosta? Muttei se tarkoita sitä että se huomio minut ihmisenä määrittää, koska minussa on niin paljon muutakin (ja minä määritän itse itseni muista lähtökohdista). Ja minä olin itseasiassa nuorempana sellainen poikatyttö, joten ei todellakaan sadellut kehuja, päinvastoin aina sain moitteita epätyttömäisestä käyttäytymisestä.

        Kuuluuko hyvään itsetuntoosi useinkin se muiden sinulle naureskelu, jota eräässä toisessa ketjussa koet?


      • mies vailla numeroa
        Kolmenkympin mies kirjoitti:

        Kyllä tuo sun typerä nimimerkkisi tarkoittaa selvästi "Täydellinen nainen", jollet sitten itseironiaa harrasta ja olekin oikeasti joku rupumummo. Kirjoituksissasi kuitenkin harrastat tuota jatkuvaa itsekehua, jopa tuolla tavalla, että "en ole täydellinen ja kun tämän myönnän niin se tekee minusta entistäkin täydellisemmän, se kuuluu kymppiyyteeni". Tarkoitus saattaa olla hyvä, mutta kirjoituksistasi huomaa, että leijailet aika pilvissä ja tykkäät olla huomion keskipiste. Varmaan jos pikkutytöstä asti kehuja niin luonne muuttuu tuollaiseksi. Tuo Sofia on vain tuollainen amisversio sinusta.

        Oletan että lähdet nyt sinne oikeaan maailmaan, kun täällä ei ole riittävän tasokasta keskustelua.

        "Varmaan jos pikkutytöstä asti kehuja niin luonne muuttuu tuollaiseksi. "

        Vai oisko niin, että niitä kehuja ei ole tullut tarpeeksi, kun huomioi sen huonon itsetunnon? Ja sitten kun muut kypsyvät siihen itsetunnon boostamiseen, ne aloittavat itse sen itsensä kehuskelun vaikka sitten kympinnaisena suoli24:ssa. Se on jo melkein säälittävintä. Tai no olihan se Tuksu siellä senttihuutokaupassa hakemassa boostia.


      • Kympin Nainen
        mies satasella kirjoitti:

        Kuuluuko hyvään itsetuntoosi useinkin se muiden sinulle naureskelu, jota eräässä toisessa ketjussa koet?

        ??? oliko tämä se auto-onnettomuushomma vai mihin mahdat viitata? Jos oli se, niin en misään vaiheessa kokenut että minulle naureskeltiin. Siinä taisi olla väärinkäsityksiä tms.


      • just wondering....
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Itse asiassa olen aiemmin sanonut että nimimerkki sisältää ironiaa - joskaan ei sinun mainitsemassasi merkityksessä. Ironiaa enemmän näitä tasokeskusteluja kohtaan.

        Kyllä minä miesten huomiosta nautin, en ole sitä koskaan kieltänytkään. Etkö sinä nauti naisten huomiosta? Muttei se tarkoita sitä että se huomio minut ihmisenä määrittää, koska minussa on niin paljon muutakin (ja minä määritän itse itseni muista lähtökohdista). Ja minä olin itseasiassa nuorempana sellainen poikatyttö, joten ei todellakaan sadellut kehuja, päinvastoin aina sain moitteita epätyttömäisestä käyttäytymisestä.

        "Ironiaa enemmän näitä tasokeskusteluja kohtaan."

        KN on useasti tuonut julki, että hänen mielestään tasot ja etenkin markkina-arvoteoria on täyttää huuhaata. Samaan aikaan hän julkituo olevansa alfa. Sosiaalisissa yhteisöissä on hierarkioita - tätä tuskin kukaan kieltää, ja ne on jopa vauvojen huomattavissa. Markkina-arvoteoria eroaa alfa-beta-omega-hierarkiasta siinä, että se esiintyy ihmisyhteisöissä, kun taas viimeisenä mainittu hierarkian muoto muilla sosiaalisilla eläimillä kuin ihmisillä. Olkoonpa markkina-arvoteoriasta mitä mieltä tahansa, sen puolesta on tieteellistä pätevää argumentaatiota. Sen sijaan ei ole ainoatakaan tieteellistä faktaa sen puolesta, että ihmisyhteisöissä esiintyisi esim. susille ja orankeille tyypillistä alfa-beta-omega-hierarkiaa.

        Onko tuo "olen alfa naaras"-höpötyskin siis vain ironiaa tasoja kohtaan, vai silkkaa tyhmyyttä?


      • Kympin Nainen
        just wondering.... kirjoitti:

        "Ironiaa enemmän näitä tasokeskusteluja kohtaan."

        KN on useasti tuonut julki, että hänen mielestään tasot ja etenkin markkina-arvoteoria on täyttää huuhaata. Samaan aikaan hän julkituo olevansa alfa. Sosiaalisissa yhteisöissä on hierarkioita - tätä tuskin kukaan kieltää, ja ne on jopa vauvojen huomattavissa. Markkina-arvoteoria eroaa alfa-beta-omega-hierarkiasta siinä, että se esiintyy ihmisyhteisöissä, kun taas viimeisenä mainittu hierarkian muoto muilla sosiaalisilla eläimillä kuin ihmisillä. Olkoonpa markkina-arvoteoriasta mitä mieltä tahansa, sen puolesta on tieteellistä pätevää argumentaatiota. Sen sijaan ei ole ainoatakaan tieteellistä faktaa sen puolesta, että ihmisyhteisöissä esiintyisi esim. susille ja orankeille tyypillistä alfa-beta-omega-hierarkiaa.

        Onko tuo "olen alfa naaras"-höpötyskin siis vain ironiaa tasoja kohtaan, vai silkkaa tyhmyyttä?

        Kyllä taas jaksatte minua ja sanomisiani ruotia, miksi ihmeessä – jo tässä ruotimisessa on minusta ironiaa kerrakseen :)

        Mutta miksi laitat sanoja suuhuni? En ole koskaan sanonut että markkina-arvoteoria on ”täyttä huuhaata”. Olen kritisoinut sitä, miten KAIKKI miesten ja naisten välinen kanssakäyminen pyritään typistämään YHDEN teorian puitteisiin. Näiden kahden välillä on huima ero. Olen myös kritisoinut sitä, että ihmissuhteiden kyseessä ollessa käytetään liike-elämästä tuttua kieltä, ikään kuin kaikki inhimillinen olisi kaupan.

        Ihminen on sosiaalinen eläin, joten erilaiset vaikuttimet ovat ihmisten välisessä kanssakäymisessä läsnä aina. Tästä lienemme yksimielisiä. Mutta vaikka ihminenkin voidaan jossain määrin nähdä laumaeläimenä, ja tietynlaisia lajinsisäisiä yhteneväisyyksiä käyttäytymismalleissamme on, niin silti uskon aika suureen yksilöidenväliseen vaihteluun. Vaikka suurin osa laumasta saattaa pitää jotakin asiaa puoleensavetävänä, niin se ei ole absoluuttinen totuus koko lajia koskien. Ts. taso, samoin kuin kauneus, on katsojan silmässä.

        No sitten tuo alfa-beta-omega -jaottelu – ihminenhän on kuitenkin eläin, vai kuinka? ”In social animals, the alpha is the individual in the community with the highest rank. Male or female individuals or both can be alphas, depending on their species.” http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_(ethology). Eli sosiaalisen hierarkian olemassaolon tunnustat, mutta termejä alfa tms. ei voi käyttää ihmisistä puhuttaessa? Sitä paitsi, mistä lähtien tällä palstalla ripustaudutaan jokaiseen käytettyyn termiin tieteellisellä pieteetillä? Vielä semmoinenkin on sanottava, että minä en aloittanut tuota alfanaaraskeskustelua tai ”nimittelyä” alun alkaenkaan…

        Mutta pidän kyllä itseäni alfanaaraana koska olen johtaja. Johdan suurta ihmislaumaa työssäni ja yksityiselämässäni olen aloitteellinen ja tavoitteellinen, muun muassa. Muttei se tarkoita sitä etteikö minussa olisi pehmeämpi puolikin. Jos olisin täysin ”kylmä narttu” tuskin esim. vaivautuisin sinulle vastaamaan (tuolle Sofiallehen esim. jo vääränlainen paita saa aikaan ”puhu mun kädelle” – reaktion).

        Palatakseni alkuperäiseen kysymykseesi: ymmärrän kyllä että markkina-arvoteorian mukaan voitaneen määritellä esim. keskimääräinen YTM, ts. mies, jota suurin osa naisista pitää viehättävänä. Mutta mielestäni tämä ei ole relevanttia syystä että ihmissuhteet solmitaan aina yksilöiden välillä – ts. minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään se, mitä suurin osa pitää viehättävänä. Jokainen meistä on kuitenkin yksilöllinen ”palapeli” erilaisia ominaisuuksia. Tästä syystä markkina-arvoteoria; ja kysynnän ja tarjonnan laki soveltuvat mielestäni huonosti ihmissuhteisiin.

        ”Alfuus” puolestaan on johtajuutta, ts. huomattavasti objektiivisempi asia (joku joko on ryhmänjohtaja tai ei ole) eikä riipu yksilökohtaisista määritelmistä tai mieltymyksistä (vaikka nämä ryhmädynamiikkaan voivatkin vaikuttaa). Toki alfuuskin voi vaihdella tilanteesta toiseen ja se voidaan asettaa kyseenalaiseksi (esim. ryhmänsisäinen kilpailu), mutta yleisesti ottaen tilanteessa kuin tilanteessa on yksi ryhmänjohtaja.

        Näin ollen voisi sanoa: parinvalinnassa vaikuttaa pääasiallisesti yksilökohtaiset mieltymykset, kun taas alfuuteen vaikuttaa ryhmädynamiikka. Kun henkilökohtaiset mieltymykset parinvalinnassa ovat usein melko pysyviä, niin ryhmädynamiikka (ja sitä kautta alfuus) puolestaan vaihtelee suuresti tilanteesta toiseen. Kaksi hyvin erillistä asiaa siis, ainakin minun mielestäni.

        Oletetusta itserakkaudestani huolimatta tämä keskustelu minun persoonastani (tai palstahahmostani) on mielestäni äärimmäisen tylsää, joten voitaisiinko lopettaa tämä tähän? Tai voit sinä jatkaa väittelyä jos haluat, mutta minulla on parempaakin tekemistä perjantai-iltapäivänä, moikka ja hyvää viikonloppua!


      • ei muuta....
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Kyllä taas jaksatte minua ja sanomisiani ruotia, miksi ihmeessä – jo tässä ruotimisessa on minusta ironiaa kerrakseen :)

        Mutta miksi laitat sanoja suuhuni? En ole koskaan sanonut että markkina-arvoteoria on ”täyttä huuhaata”. Olen kritisoinut sitä, miten KAIKKI miesten ja naisten välinen kanssakäyminen pyritään typistämään YHDEN teorian puitteisiin. Näiden kahden välillä on huima ero. Olen myös kritisoinut sitä, että ihmissuhteiden kyseessä ollessa käytetään liike-elämästä tuttua kieltä, ikään kuin kaikki inhimillinen olisi kaupan.

        Ihminen on sosiaalinen eläin, joten erilaiset vaikuttimet ovat ihmisten välisessä kanssakäymisessä läsnä aina. Tästä lienemme yksimielisiä. Mutta vaikka ihminenkin voidaan jossain määrin nähdä laumaeläimenä, ja tietynlaisia lajinsisäisiä yhteneväisyyksiä käyttäytymismalleissamme on, niin silti uskon aika suureen yksilöidenväliseen vaihteluun. Vaikka suurin osa laumasta saattaa pitää jotakin asiaa puoleensavetävänä, niin se ei ole absoluuttinen totuus koko lajia koskien. Ts. taso, samoin kuin kauneus, on katsojan silmässä.

        No sitten tuo alfa-beta-omega -jaottelu – ihminenhän on kuitenkin eläin, vai kuinka? ”In social animals, the alpha is the individual in the community with the highest rank. Male or female individuals or both can be alphas, depending on their species.” http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_(ethology). Eli sosiaalisen hierarkian olemassaolon tunnustat, mutta termejä alfa tms. ei voi käyttää ihmisistä puhuttaessa? Sitä paitsi, mistä lähtien tällä palstalla ripustaudutaan jokaiseen käytettyyn termiin tieteellisellä pieteetillä? Vielä semmoinenkin on sanottava, että minä en aloittanut tuota alfanaaraskeskustelua tai ”nimittelyä” alun alkaenkaan…

        Mutta pidän kyllä itseäni alfanaaraana koska olen johtaja. Johdan suurta ihmislaumaa työssäni ja yksityiselämässäni olen aloitteellinen ja tavoitteellinen, muun muassa. Muttei se tarkoita sitä etteikö minussa olisi pehmeämpi puolikin. Jos olisin täysin ”kylmä narttu” tuskin esim. vaivautuisin sinulle vastaamaan (tuolle Sofiallehen esim. jo vääränlainen paita saa aikaan ”puhu mun kädelle” – reaktion).

        Palatakseni alkuperäiseen kysymykseesi: ymmärrän kyllä että markkina-arvoteorian mukaan voitaneen määritellä esim. keskimääräinen YTM, ts. mies, jota suurin osa naisista pitää viehättävänä. Mutta mielestäni tämä ei ole relevanttia syystä että ihmissuhteet solmitaan aina yksilöiden välillä – ts. minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään se, mitä suurin osa pitää viehättävänä. Jokainen meistä on kuitenkin yksilöllinen ”palapeli” erilaisia ominaisuuksia. Tästä syystä markkina-arvoteoria; ja kysynnän ja tarjonnan laki soveltuvat mielestäni huonosti ihmissuhteisiin.

        ”Alfuus” puolestaan on johtajuutta, ts. huomattavasti objektiivisempi asia (joku joko on ryhmänjohtaja tai ei ole) eikä riipu yksilökohtaisista määritelmistä tai mieltymyksistä (vaikka nämä ryhmädynamiikkaan voivatkin vaikuttaa). Toki alfuuskin voi vaihdella tilanteesta toiseen ja se voidaan asettaa kyseenalaiseksi (esim. ryhmänsisäinen kilpailu), mutta yleisesti ottaen tilanteessa kuin tilanteessa on yksi ryhmänjohtaja.

        Näin ollen voisi sanoa: parinvalinnassa vaikuttaa pääasiallisesti yksilökohtaiset mieltymykset, kun taas alfuuteen vaikuttaa ryhmädynamiikka. Kun henkilökohtaiset mieltymykset parinvalinnassa ovat usein melko pysyviä, niin ryhmädynamiikka (ja sitä kautta alfuus) puolestaan vaihtelee suuresti tilanteesta toiseen. Kaksi hyvin erillistä asiaa siis, ainakin minun mielestäni.

        Oletetusta itserakkaudestani huolimatta tämä keskustelu minun persoonastani (tai palstahahmostani) on mielestäni äärimmäisen tylsää, joten voitaisiinko lopettaa tämä tähän? Tai voit sinä jatkaa väittelyä jos haluat, mutta minulla on parempaakin tekemistä perjantai-iltapäivänä, moikka ja hyvää viikonloppua!

        "Oletetusta itserakkaudestani huolimatta tämä keskustelu minun persoonastani (tai palstahahmostani) on mielestäni äärimmäisen tylsää, joten voitaisiinko lopettaa tämä tähän?"

        Minä en ainakaan puhu juuri sinusta. Kenties itsekeskeistä kuvitella niin? Minä puhun asioista, en hahmoista kommenttien takana.

        Kysyit miksi hierarkioista huolimatta ihmisten hierarkioista ei voi käyttää alfa etc-jaottelua. Ilmeinen, looginen vastaus on tietenkin, ettei sellaista ilmiötä ole ihmisyhteisöissä. Toki, jos väität niin olevan, joudut nyt valitettavasti kaivamaan ansioituneen tutkijan, joka argumentoi uskottavasti tuon ilmiön puolesta. Sellaisia ei vain taida löytyä. Jos olisit tuon linkkaamasi Wikipedian artikkelin lukenut, olisit huomannut, ettei siinä mainita ihmisiä. Evoluutiobiologian mukaan alfa etc jako on hävinnyt hyvin kauan sitten hominidi-laumoissa.

        Ryhmädynamiikkaa ei myöskään kuvata missään teoriassa alfa etc-jaottelulla. Johtamisesta puhutaan nykyään hyvin yleisesti hallintana (governance) ja siihenkin ideaan tuo alfa etc istuu äärettömän huonosti.


      • Kympin Nainen
        ei muuta.... kirjoitti:

        "Oletetusta itserakkaudestani huolimatta tämä keskustelu minun persoonastani (tai palstahahmostani) on mielestäni äärimmäisen tylsää, joten voitaisiinko lopettaa tämä tähän?"

        Minä en ainakaan puhu juuri sinusta. Kenties itsekeskeistä kuvitella niin? Minä puhun asioista, en hahmoista kommenttien takana.

        Kysyit miksi hierarkioista huolimatta ihmisten hierarkioista ei voi käyttää alfa etc-jaottelua. Ilmeinen, looginen vastaus on tietenkin, ettei sellaista ilmiötä ole ihmisyhteisöissä. Toki, jos väität niin olevan, joudut nyt valitettavasti kaivamaan ansioituneen tutkijan, joka argumentoi uskottavasti tuon ilmiön puolesta. Sellaisia ei vain taida löytyä. Jos olisit tuon linkkaamasi Wikipedian artikkelin lukenut, olisit huomannut, ettei siinä mainita ihmisiä. Evoluutiobiologian mukaan alfa etc jako on hävinnyt hyvin kauan sitten hominidi-laumoissa.

        Ryhmädynamiikkaa ei myöskään kuvata missään teoriassa alfa etc-jaottelulla. Johtamisesta puhutaan nykyään hyvin yleisesti hallintana (governance) ja siihenkin ideaan tuo alfa etc istuu äärettömän huonosti.

        Lyhyt vastaus tien päältä (artikkelien kaivaminen täytyy jää siis toiseen kertaan):

        "Onko tuo "olen alfa naaras"-höpötyskin siis vain ironiaa tasoja kohtaan, vai silkkaa tyhmyyttä?"

        Tuo oli siis ihan puhtaasti asiaan (ei palstahahmoon) liittyvä kommentti?


    • roope S

      Suurin osa suomi naisista on sofian kaltaisia tylyjä pissiksiä joita ei kannata lähestyä.

    • eyesore

      Hyi helvetti miten röyhkeä eukko! "Täydellinen paketti" muka, paskanmarjat...

    • sdfsdse

      Tuo turjake pitäis vetää kölin ali.

    • 9+7

      Älkääs nyt viitsikö. Kerrankin nainen, joka on todella timmi, liikunnallinen ja itsestään huoltapitävä. Pitäisikö sitten olla vielä muutenkin muka ihana?

      Älkääs heittäytykö kohtuuttomiksi ja ahneiksi. Kun ne kaikkein tärkeimmät kriteerit on täyetty, niin sen jälkeen pitäsi kyllä joustaa. :)

      • katsoja.

        Tärkein kriteeri on kiva luonne. Ottaisin mielummin ruman naisen jolla kiva luonne kuin kauniin naisen sofian luonteella.


      • Kalvoton on kelvoton

        Jos immenkalvo on puhki niin nainen on pilalla. Sitä ei korvaa enää mikään.


    • 6+3

      Kuka hankkisi Sofialle jääkiekon? Omien sanojensa mukaan hän olisi täydellinen jääkiekon vaimo.

    • heh heh...

      Kyseinen pallinaama on oikeasti Oulusta ja muuttanut pari vuotta sitten Helsinkiin.

      • toripollliisi

        Jos oikeesti on noin, miksi ei puhunut "oulua"? Eikö se sovi tulevalle "jääkiekon vaimolle" :b?

        Itse muuttanut Hkiin pohjoisesta n. 10 v. sitten, ja vieläkin "lapin slangi" kuuluu puheessa - ja toivottavasti ei ikinä puheestani häviäkään.


      • 3+12
        toripollliisi kirjoitti:

        Jos oikeesti on noin, miksi ei puhunut "oulua"? Eikö se sovi tulevalle "jääkiekon vaimolle" :b?

        Itse muuttanut Hkiin pohjoisesta n. 10 v. sitten, ja vieläkin "lapin slangi" kuuluu puheessa - ja toivottavasti ei ikinä puheestani häviäkään.

        No eipä tuo Sofia helsinkiläiseltä kuulostanut. En tiedä mitä murreta se sitten oli.


    • supermies33

      En tiedä kummalla tavalla haluais viettää viikonloppuiltoja, Sofian seurassa vai työntämällä neuloja varpaiden kynsien alle ja potkimalla seinään...

    • horsepowerbuust

      Eipä kyllä jäänyt yhtään epäselväksi miksi Sofiaa on petetty.

    • Yli-ikäinen pissis

      Sofialla on todella harhainen käsitys omasta viehätysvoimastaan. Tavispallinaama joka kuvittelee olevansa kaunotar koska on Hypoxi-ohjaaja ja kiinteäkroppainen. Hah hah mikä pelle! Karmea ulkonäkö ja luonne tuntuu usein yhdistyvän, mistähän se mahtaa johtua?

    • vajakki

      Aika itseensä täynnä oleva ihminen

    • dikkelson

      Täydellisiä naisia ei ole kuin siinä tv-sarjassa.

      Tavisnaama ja luonne kuin Venäjän keisarilla, ei hyvä. Vähän pullea leukakin.

      Palaa maan pinnalle pian.

    • Lempi_84

      Voi mahoton miten töykeä oli.. Vaikkei toinen ihminen kiinnostaisi niin kyllä voi silti olla kohtelias. Speeddatingissä käyttäytyi kuin miehet olisi siihen tuotu häntä varten näytille ja sitten miehet arvostellaan.

    • leena viipa

      " Typeryys myydään halvalla, mutta se tulee kalliiksi "

    • perus_erkki

      Sofia vaan trollaa

    • Ihan idiootti

      Tuskin, kyllä se on oikeasti tuollainen. Ei kukaan jaksaisi trollata koko ajan. Sofia käyttäytyi koko ohjelman ajan kuin teinipissis. Oli todella noloa seurattavaa ja se miten miten hän käyttäytyi niitä miehiä kohtaan siinä speeddatingissä oli jotakin todella ala-arvoista.

      • yllytyshullu?

        Varmaan lyönyt kavereiden kanssa vetoa, että onko pokkaa mennä tuohon ohjelmaan ja käyttäytyä noin :D.


    • minkäs sille voi

      Tollasii töykeitä suurin osa suomi naisista on. siksi ei kannata naisia edes lähestyä.

    • Sitä samaa

      Miksi pitää yleistää kaikki suomalaiset naiset tässä ohjelmassa olleiden dorkien perusteella? Kyllä Suomessa niitä töykeitäkin miehiä on, jotka arvostelevat naisia rumasti ja ovat epäkohteliaita ja käyttäytyvät kuin siat. En yleistä että kaikki suomalaiset miehet olisivat tuollaisia mutta osa selvästi on. Ennen kuin arvostelee muita, kannattaa katsoa sinne peiliin ja miettiä myös sitä omaa käytöstä ja sitä miten suhtautuu muihin ihmisiin. Sofia taas oli ihan lapsen tasolle jäänyt, joka kuvittelee itsestään liikoja. Eiköhän sekin laskeudu joskus maan pinnalle. Ainakin toivon mukaan.

      • Taajama Kostaja

        No siis tietenkin tälläisiin formaatteihin kannattaa ottaa mukaan vain persoonallisuushäiriöisiä friikkejä. Eihän niitä muuten olisi mielenkiintoista katsoa. Tosin ois parempi et ne ois vaan erikoisia, eikä vain ärsyttäviä niiinkun tää täti.


      • Ikisinkku M

        "Miksi pitää yleistää kaikki suomalaiset naiset tässä ohjelmassa olleiden dorkien perusteella?"

        Ei pidäkään, jos pitäisi niin sitten kai olisi sama heittää kirves kaivoon kun ei tuolla ole tainnut vielä sellaista naista olla jonk "kelpuuttaisin" suhteeseen mutta sikälihän tuo on mielenkiintoinen läpileikkaus sinkuista että niistä jaksoista joita katsonut niin lähes joka nainen narissut ja arvostellut miehien huonoutta julkisesti eikä sen vuoksi ole laivalta löytynyt, miehet taas ei ole ainakaan kameran edessä ottaneet kantaa juurikaan naisten huonouteen vaan vain todenneet ettei löytynyt, kumpikohan siis on se pinnallisempi sukupuoli?


    • mies.

      "Miksi pitää yleistää kaikki suomalaiset naiset tässä ohjelmassa olleiden dorkien perusteella?"

      Siksi kun en ole tavannut yhtään ystävällista naista joka ei alkais heti arvostelemaan.

      • Hmmm?

        Löytyisköhän maaseudulta tervepäisempiä naisia vai ovatko yhtä sairaita kun nää parastaennen päivät ohittaneet kaupunkipissikset.


      • Sitä samaa

        En arvostele muita ihmisiä enkä tuomitse ketään. En tiedä missä olette tuollaisia nirppanokkia tavannut mutta itse en heihin kuulu.


    • 9+3=93

      Sofia on juuri sellainen nainen, jonka deitti-ilmoitukseen kaikki tämänkin palstan miehet vastaavat; maagiset sanat ovat hoikka, sporttinen, itsestään huolta pitävä - sen jälkeen on ihan sama mitä muuta siellä lukee koska miehet harvoin edes lukevat profiileja.

      Ja kun sofiat vuorostaan hakevat mitä hakevat niin ei ihme, ettei netissä enää ihmiset kohtaa toisiaan.

      • Mike Hammer

        Mitähän ne mukavat naiset sitten kirjoittavat ilmoonsa?


    • Taattosi

      Ihq muija!

    • huijiuuiui

      ei näytä päivääkään yli nelivitoselta ja kivaa kaksaria pukkas. pikkuisen kyllä keuli pohjoisen tytöllä. nää sinkkulaivan tapaukset selittää kyllä itse itsensä.

    • mämämama

      No ei kyllä uskoisi että on 30. Luultavasti valehdellut ikänsä, ainakin 40 taitaa olla mittarissa.

      Aikamoisia jurpojahan lähes kaikki noista on ollut, eikä ole yhtään ihmetyttänyt miksi ovat sinkkuina. Tokihan siellä on pari ihan mukavankin oloista tyyppiä ollut.

    • po33u

      Sofia vastaa varsin osuvasti nykynaisen nirsopissis-stereotyyppiä. Miten kukaan täysjärkinen mies haluasi olla tekemisissä tuollaisen kanssa joka on pönkittänyt egonsa taivaisiin? Siis oikeesti hei, tää jakso oli surullista katsottavaa.

    • Hei nyt oikeesti

      A)Ei ole
      B)Läski ja ruma
      C)Hyi helvetti.

      En oo edes humalas laittanu noin pahannäköst naista.

    • Niin osuva
    • Jaskass4

      Tietääkö kukaan oikeaa nimeä?

      • 1016

        Ai minkä takia? Et sä pääset kiusaamaan vai? Et ole sieltä ala-asteelta yhtään kasvanut henkisesti?


      • jaskass4
        1016 kirjoitti:

        Ai minkä takia? Et sä pääset kiusaamaan vai? Et ole sieltä ala-asteelta yhtään kasvanut henkisesti?

        Njet, kiinnostaa vaan mitenhän menestynyt tämän mimmin oma yritys mahtaa olla.


    • akateeminen M

      Siis katotteks te oikeesti Sinkkulaivaa? Ja pohditte/haukutte niitä ihmisiä porukalla? Sanattomaksi vetää.

      • 11+1

        Joo. No eipä tämä palsta mitenkään sen fiksumpi ole, joten ihan turhaan olet sanaton.


      • 11+1
        11+1 kirjoitti:

        Joo. No eipä tämä palsta mitenkään sen fiksumpi ole, joten ihan turhaan olet sanaton.

        Niin, ja et taida ainakaan mikään akateeminen olla kommenttisi perusteella...


      • 3+5
        11+1 kirjoitti:

        Niin, ja et taida ainakaan mikään akateeminen olla kommenttisi perusteella...

        Voi hyvin olla akateeminen, eivät hekään nykyisin hallitse oikeinkirjoitusta eivätkä arvosta yleissivistystä. Uskokaa pois, aitiopaikalta seuraan.


    • akateeminen M

      Kyllä muuten olen, mut minulla on vapaus kirjoittaa näin. Huvikseni. Ärsyttääks?

    • RomuRaimo

      Sofia oli juuri sinkkulaivan uusinnassa, kyllä oli niin vastenmielisen ylimielinen itseään täynnä oleva narttu että eihän tota voisi edes nusasta nopeasti ellei sillä olisi suukapulaa...kuka jaksaa tommosta scheissee kuunella edes sekuntiakaan? Ei hyvää päivää..

    • Sinkku.

      Katsoin kans ja ällöttävin otus mitä olen nähnyt.

    • Netissä hyvä haukkua

      Sofia tais mennä Kämpissä Helsingissä just naimisiin. Asuu kuulemma Kaivarissa...Täytyy kyllä nauraa. Huonosti menee :D Mites teillä kirjoittelijat...

      • kyllä kelpaa

        että ihan kämpissä ja kaivariin.


    • tänääntaasTVssä
    • Jarkkis2
    • Anonyymi

      Elämänkoululainen jonka elämä ei ole edistynyt 20 vuodessa mihinkään paitsi siihen suuntaan kun Takapuolen siirtoon tarvitaan maansiirtokone nykyään

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe