Voltin todelliset kulutuslukemat

16+2

Voltstatsista voi katsoa 1555 käyttäjän todelliset kulutuslukemat ympäri vuoden ja erilaisista olosuhteista, niin lämpimistä kuin Suomea kylmemmistä. Etelä-Suomen keskilämpötila on noin 6-7 C.

http://www.voltstats.net/
http://www.currentresults.com/Weather/US/average-annual-state-temperatures.php

Voltin omistajista
99% on päässyt alle 5 litran kulutuksen
97% on päässyt alle 4 litran kulutuksen
87% on päässyt alle 3 litran kulutuksen
68% on päässyt alle 2 litran kulutuksen
53% on päässyt alle 1.5 litran kulutuksen
33% on päässyt alle 1 litran kulutuksen

Tietysti voi seurata yhden autonkin kulutuksia jos se tuntuu luotettavammalta kuin 1555 auton ympärivuotiset kulutukset kaikissa olosuhteissa.

15

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++++

      Kerrankin jotain todellista faktaa, eikä häirikön netistä hakema kaikkien aikojen suurin kulutus.

    • 163254

      Kaksi kolmesta ajaa siis alle kahden litran. Kuulostaa hyvältä.

    • 16+2

      Tulipa palstan valehtelijalle kauhea hätä yrittää valheillaan peittää totuus. Sellaista se on mielipuolen surkea elämä.

      • Kim Jong Un

        Totuuden peittely on tärkeintä elämässä.


    • Volttari

      Michigan vastaa lähes täydellisesti Suomea oloiltaan. Siellä ajoista on keskimäärin 81% sähköllä ja bensankulutus on ollut keskimäärin 0.75l/100km.

      Nämä lukemat ovat siis täysin vertailukelpoisia Suomen oloissa.

      • TM-kestotilaaja

        TM:n kestotestissä ajosta 25% sähköllä.

        Bensan kulutus keskimäärin 5 l/100km

        Pelkällä bensiinillä ajettaessa 7 l/100km.


      • Volttari
        TM-kestotilaaja kirjoitti:

        TM:n kestotestissä ajosta 25% sähköllä.

        Bensan kulutus keskimäärin 5 l/100km

        Pelkällä bensiinillä ajettaessa 7 l/100km.

        Kestotesti pitää ajaa lyhyessä ajassa, jolloin ei ajeta normaalisti vaan bensalla.


      • 55200 km/vuosi
        TM-kestotilaaja kirjoitti:

        TM:n kestotestissä ajosta 25% sähköllä.

        Bensan kulutus keskimäärin 5 l/100km

        Pelkällä bensiinillä ajettaessa 7 l/100km.

        Jos ajetaan 55200 km/ vuosi, kuten TM nyt joutuu tekemään, ei osteta sähköautoa vaan diesel. Mutta kuten TM totesi, normaalisti ajettaisiin sähköllä.

        Pahimmillaankin on päästy talvella 40 km akkumatkaan, normaalisti enemmän.
        Tällä 40 km akkumatkalla pääsee 14600 km/ vuosi. Kahdella päivittäisellä latauksella 29200 km/ vuosi.

        Yhdellä latauksella päivässä pääsee kesällä noin 60 km. Jos keskimäärin vuodessa akuilla pääsee yhdellä päivittäisellä latauksella 50 km, se tarkoittaa jo normaalia suomalaista keskiajomatkaa 18 tkm vuodessa.


      • Amp era

        Juuri tällaisia lukemia ajetaan myös Suomessa. Tämä onnistuu helposti kun päivittäinen ajomatka on 50 km tuntumassa tai alle sen.


    • LTZ.

      Tosi pienellä kulkee Volt. Paljon vähemmällä kuin tiesinkään.

    • oku 2010

      Olisipa vähän halvempi niin ostaisin.

      • näin on

        Sitten kun akkujen hinnat putoaa ja Ampera maksaa 35k€ niin ostan. Pitää tietty tulla farkkuna ja koukulla.


      • Akut ja Mikit
        näin on kirjoitti:

        Sitten kun akkujen hinnat putoaa ja Ampera maksaa 35k€ niin ostan. Pitää tietty tulla farkkuna ja koukulla.

        Ja istumapaikkojakin saisi olla enemmän kuin 4 kpl ja tavaratilaakin runsaammin kuin se golf-bagin verran, mitä siinä nyt just ja just on.


    • näin on
    • maemoo

      Uskomattoman pieniä kulutuksia. Olen hieromassa kauppaa Amperasta, joka lienee ihan sama auto kuin Volt mutta minusta kivemmalla maskiratkaisulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe