Lainaus suoraan Taksiliiton jäsenkirjeestä.
"Taksiliikennelain (217/2007) 21 §:n mukaan toimivaltaisen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen
(ELY-keskus) on tarkistettava säännöllisesti ja vähintään kerran vuodessa, että taksiluvan haltijat ja
yhtiömuotoisten luvanhaltijoiden liikenteestä vastaavat henkilöt edelleen täyttävät luvan myöntämisen
edellytykset hyvämaineisuuden osalta ja että he kykenevät vastaamaan asianmukaisesti taloudellisista
velvoitteistaan. Lisäksi ELY-keskuksen on vähintään kerran vuodessa tarkistettava, että taksiluvan
haltijat harjoittavat liikennettä.
ELY-keskukset suorittavat kukin oman toimialueensa taksiluvan haltijoiden hyvämaineisuuden
vuositarkastukset rikos- ja sakkorekisterikyselyin Oikeusrekisterikeskuksesta. Taloudellisten
velvoitteiden asianmukainen hoitaminen selvitetään rekisterikyselyin luvanhaltijoiden ja liikenteestä
vastaavien henkilöiden kotipaikkakuntien mukaisista ulosottovirastoista sekä verohallinnosta.
Rekisterikyselyjen ja niistä johtuvista valvonnallisista toimenpiteistä aiheutuvien kustannusten
kattamiseksi valtioneuvosto on säätänyt 90 euron suuruisen taksiluvan vuotuisen valvontamaksun.
Asiasta säädetään 27.12.2012 annetussa valtioneuvoston asetuksessa (907/2012) elinkeino-, liikenneja
ympäristökeskusten sekä työ- ja elinkeinotoimistojen maksullisista suoritteista vuonna 2013."
Eli jos on jotain perässä ELY peruuttaa luvat.
Nyt selvis miksi eräät "lopettaa"
Valvonta toimiin
3
505
Vastaukset
- Suhmuri
Taas yksi kustannus erä,sunntainakin ajoin 13-22 vuoron kassa 156 e brutto,näitä tulee melken vuositain jotain lisä kustanuksia,onneks eläke lähestyy.
- jfjjfråå
Juu lisämaksut liitto osaa järjestää
- dfghjklöä'lkjhg
Näinhän se on ollut iän kaiken. Nyt ne vaan keksi vielä lähettää siitäkin laskun. Itse lopetin täysin vapaaehtoisesti ilman taloudellisia vaikeuksia. Homma ei vaan enää napannut ja jos aamulla vituttaa lähteä töihin, on tullut aika vaihtaa hommaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473