Eksytyksen tuntomerkkejä

1+4

Monet kyselevät, että mistä tuntee eksytyksen ja onko tuo tai tuo uskonnollinen liike eksytys vai oikea? Meillä on maailmassa erittäin suuri joukko mitä moninaisimpia us­konnollisia liikkeitä, joita voi sanoa harhaoppisiksi tai eksy­tykseksi. Tällaisia perinteisiä eksytykseksi katsottuja liikkeitä ovat mm. Mor­monismi, Vartiotorniliike (Jehovan todistajat), Branhamilai­suus, Scientologialiike ja Uusi aika-liike (New Age). Näissä ja lukemattomissa muissa eksytyksissä on paljon hyvää ja jopa raamatullista, mutta sielunvihollinen on saanut heidän oppeihinsa totuuden sekaan paljon kavalaa valhetta. Mo­nissa eksytyksissä on mukana idän uskontojen (hindu­laisuus, buddhalaisuus ym.) oppeja, jotka uusissa muodois­sa pyrkivät perinteisen kristillisyyden sekaan (mm. TM eli transsendentaalinen mietiskely ja jooga).

Sielunvihollinen marssittaa kuitenkin maailmaan koko ajan uusia ja mitä kavalampia eksytyksiä, jotka pyrkivät ole­maan hyvin lähellä Raamatun totuutta, jotta sekaan "uitet­tu" hienon hieno valhekin uskottaisiin. Näin ollen on mahdo­ton luetteloita kaikkea, onko tuo ja tuo liike Jumalas­ta vai onko se eksy­tys. Me voimme ainoastaan Sanan valossa ottaa esille joitakin pääpiirteitä, joista eksytyksen hedelmät voi tuntea. Otamme tässä lyhyesti esille joitakin piirtei­tä, jotka auttavat myös lopun ajan eksy­tysten tunnistami­seen Raama­tun totuu­den va­los­sa.

Rahan himon eksytys (1.Tim.6:9-12). Raha itsessään ei ole hyvä eikä paha, sillä sitä voidaan käyttää sekä hyvään että pahaan (Luuk.8:1-3). Raamatun mukaan rahanhimo on kaiken pahan juuri. Valitettavasti lopun ajassa, kuten men­neinäkin vuosisatoina, monet uskovan nimeä kantavatkin tavoittelevat liian keskeisesti maallista menestystä ja ter­veyt­tä. Tavoitellaan hengellisyyden nimissä taloja, autoja, kesä­mök­ke­jä, arvos­tet­tua ase­maa yhteiskunnassa ja seu­rakun­nassa. Jos joku on "köyhä ja ki­peä", hänen us­kos­saan väite­tään ole­van jotain vialla ja näin aiheutetaan monelle toivot­tomuutta ja tuskaa vastoin Sanan totuutta. Mihin on unohtunut tyytyminen alhaisiin oloihin? (1.Tim.6:8; Room.12:16). Mihin on unohtunut psalmin 73 sanoma rikkauden ja me­nestyksen vaarasta? Mihin on unohtunut se, että todelliset uskovat joutuvat Sanan mukaan tässä maailmassa usein kärsi­mään vai­noa ja moninaista vaikeutta? (2.Tim.3:12-13; 2.Kor.11:13-33). Sananlaskujen kirjan 1:32 sanoo Jaakon käännöksen mu­kaan, että "hullut tuhoaa heidän menestyk­sensä".

Jos Jumala suo armossaan jollekin uskovalle maallista rik­kaut­ta ja menestystä, hänen on oltava erittäin varuillaan, ettei se tuo hänelle lankeemusta ja tuhoa ja muistettava, että Herra on suonut menestystä vain sen tähden, että hän voisi varoil­laan tukea Jumalan valtakunnan työtä ja Israel-työtä sekä auttaa köyhiä uskovia (vallankin Israelissa) ja lähim­mäi­siä (2.Kor.9:6-11; Gal.6:10; Room.15:25-27; 1.Tim.6:17-19). Jos Herra ei jollekin ole antanut me­nestys­tä ja rikkaut­ta, muista, että sinulta on armollisesti säästetty rik­kau­den tuoma kiusaus (Luuk.6:20-24; 16:19-31). Turvaa Her­raan, sillä Hän on luvan­nut sinulle huolenpidon, elatuk­sen ja vaatteet, kun ensin etsit Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan ja muis­ta että usko­van todelli­nen aarre on tai­vais­sa (Mat.6:19-34; 1.Tim.6:6-8)
http://www.kolumbus.fi/gematria/mtm005.html

67

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herra lähettää....

"...ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkaut­ta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole usko­neet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen" (2.Tes.2:10-12).

• Yksin Jeesus

Ihmistä miellyttää kaikki sellainen, jossa hän voi omilla töillään jotain ansaita. Sellaista eksytystä minä olen nähnyt paljon. Jos ei ole juurruttu evankeliumin Jeesukseen, ja niin aletaan varmuuden vuoksi täyttämään sitä ja tätä, ja vaatimaan toisilta tätä ja tuota. Ei uskalletakaan julistuksessa pysyä kiinni yksin uskossa, yksin armossa, yksin Jeesuksessa Kristuksessa. Ja silti vain armon evankeliumissa on voima joka tekee uudeksi kaiken.

• ...

...

• Jeesus yksin...

Amen. Siinäpä se oli, kiteytetysti sanottu.
      Lisäksi minua kiinnostaa se, mikä saa ihmisen niin omavoimaiseksi ja vaativaksi sen huonon evankeliumin tuntemisen lisäksi. Voiko olla lapsuuden kokemukset, vaativat vanhemmat ym... Itsekin olen törmännyt vastaavaan omavoimaisuuteen.

• ...

...

• ...

...

• Linkistä löydös

Koetusten ahjossa Jumala valmistaa omiaan tehtäviin. Juuri nyt ajankohtainen sanoma kun hyökkäysten kohteeksi on moni Herran palvelija joutunut.
      ..... valmis­taen koe­tus­ten ahjossa uskol­lis­ten jouk­koa lopun ajan tehtäviin (Jaak.5:7; Luuk.8:15; Heb.12:1-11; Dan.12:10; Mal.3:1-4).

"Kun puu tuottaa hedel­mää, ei siinä synny me­lua, vaan hedelmä kasvaa hiljaisuudessa ajan myötä ja sitä odotetaan kärsi­vällises­ti. Samoin on Hengen hedel­mänkin laita. Ei se synny metelin ja kovan menon kautta, vaan taivaallinen puutarhuri kasvattaa vilpit­tömien uskovien sydänten maa­perässä hedelmää hiljaisuudessa ja kärsi­väl­li­syy­des­sä, näin valmis­taen koe­tus­ten ahjossa uskol­lis­ten jouk­koa lopun ajan tehtäviin (Jaak.5:7; Luuk.8:15; Heb.12:1-11; Dan.12:10; Mal.3:1-4). Kun se aika koittaa, silloin armo­lahjat, Jumalan voima sekä ihmeet ja tunnusteot toimivat, mutta sellaisten palvelijain kautta, jotka tuottavat myös Hengen hedelmää totuudessa. Silloinkaan Herra ei tee ihmeitä pelkkien ihmeiden ja sen­saationnälkäisten uteliaiden vuok­si, vaan Sanansa vahvis­tukseksi, että ihmi­set uskoisivat Häneen (Mark.16:15-20)."

• ...

....

• ...
        ... kirjoitti:

....

...

• Hihan ramo

Huomion arvoista:

"Rahan himon eksytys (1.Tim.6:9-12). Raha itsessään ei ole hyvä eikä paha, sillä sitä voidaan käyttää sekä hyvään että pahaan (Luuk.8:1-3). Raamatun mukaan rahanhimo on kaiken pahan juuri. Valitettavasti lopun ajassa, kuten men­neinäkin vuosisatoina, monet uskovan nimeä kantavatkin tavoittelevat liian keskeisesti maallista menestystä ja ter­veyt­tä.

• ...

...

• Jumala on uskollinen

Nämä Raamatunjakeet sisältävät mm. Herran Jeesuksen Kristuksen varoituksen vääristä profeetoista. Ajattelin laittaa tämänkin mukaan uskovien yhteiseksi hyödyksi, näin kun palsta on "profetiat" - palstakin:

12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
      13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
      15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
      16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
      17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
      18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
      19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Jumala on uskollinen

Anteeksi, unohdin laittaa kaikki tiedot eli:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 7

• Jumala on uskollinen
        Jumala on uskollinen kirjoitti:

Anteeksi, unohdin laittaa kaikki tiedot eli:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 7

Tässä on vielä joitain Raamatun kohtia:

Luukas 6:

46. Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        47. Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
        48. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
        49. Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."

Matteus 24:

4 Jeesus vastasi:

"Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. 5 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. 6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. 7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. 8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. 12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.

• Jumala on uskollinen

Tässä on vielä joitain Raamatun kohtia:

Luukas 6:

46. Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        47. Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
        48. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
        49. Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."

Matteus 24:

4 Jeesus vastasi:

"Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. 5 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. 6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. 7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. 8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. 12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.

Laitoin plussan tuohon "Yksin Jeesus 23.4.2013 23:38" kirjoitukseen.

• Jumala on uskollinen

Laitoin plussan tuohon "Yksin Jeesus 23.4.2013 23:38" kirjoitukseen.

Tämä vielä erikseen Matteus 7 stä:

12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

• ...

...

• ---

---

• ,.,.,.

Montako ketjua ajattelit täyttää itselläsi?

• Jumala on uskollinen

Voisitko rehellisesti sanoa, mitä sinulla on minua vastaan?

• sama peli jatkuu

Mitäköhän pahaa jonkun mielestä tai sydämestä noissakin Jeesuksen opetuksissa on kun kaikkiin on isketty miinusta. Mikään ei ole muuttunut sitten siitä kun Jeesus oli täällä. Sama viha. Jeesus kuitenkin tulee vielä takaisin.

• Jeesuksen sanat:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 25:40
      .
      '...Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

• Johannes 15

17. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut
        minua ennen kuin teitä.
        19. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi;
        mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät
        maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija
        herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he
        teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani,
        niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska
        he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        22. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi
        syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
        23. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
        24. Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja,
        joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta
        nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun
        Isääni.
        25. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän
        laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'.
        26. Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän
        tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on
        todistava minusta.
        27. Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun
        kanssani."

• Suurin käsky

Kaikki mikä on rakkaudetonta, on evankeliumista harhaan.

• Kolumbus.fi

"Eräs seikka on myös merkillepantavaa länsimaisessa osin rap­peutuneessa kristillisyydessä, nimittäin se, että hyvin usein van­han tes­tamentin kirjoitukset hylätään ja selitetään että niillä ei ole mitään tekemistä uuden armon liiton ja evankeliumin kans­sa. Vanha liitto selitetään taakse jääneeksi lakiliitoksi Israelin kanssa, jonka Jumala on pannut pois viralta Israelin paatumuksen tähden ja nyt on aika julistaa vain uuden liiton evankeliumia. Hebrealaiskirjeen kirjoittajan mukaan on kuitenkin niin, että evankeliumi julis­tet­tiin Moo­seksen kautta ensin erämaavaelluk­sen ajan israelilaiselle suku­pol­vel­le, josta suuri osa oli epäuskoista ja totte­lema­tonta ja niin he kaatuivat kuolleena erämaahan 40 vuoden aika­na (Heb.3:7-4:9). Tämä merkitsee sitä, että kaikki Moosek­senkin kautta julistettu sanoma (Toora = opetus, oppi, laki) on osa koko­nais­val­tais­ta totuuden evankeliumia. Evanke­liumin ydinsanoma on tietenkin armosta pelastuminen, il­man omia ansioita, uskon kautta, Messiaan sovitustyön pe­rus­teel­la, mutta kokonaisvaltaiseen totuuden evankeliumiin kuuluvat myös vanhan liiton kirjoitukset Mooseksesta alka­en, eivätkä ne ole vähimmässäkään ristiriidassa uuden testamentin (liiton) kanssa koko­naisvaltaisesti tulkittuina (Room.3:19-31). Meidän tulee tutkia kirjoituksia alkaen Mooseksesta ja kaikista profeetoista, kuten Jeshua ja Paavali tekivät (Luuk.24:27; Ap.­t.24:14)."

• Kolumbus.fi

Miksi Jumala sallii harhaopit ja eksytyksen?

"Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jee­suksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia (kreik. UT: skhis­mata = reikiä, repeämiä, riitoja, eripuraisuuksia) keskuu­dessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja ajatus" (1.Kor.1:10).

"Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamie­lisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot (kreik. UT: haireseis), kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo en­nen­kin olen sano­nut, että ne, jotka semmoista harjoitta­vat, eivät peri Juma­lan valta­kuntaa" (Gal.5:19-21).

"Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin (kreik. UT: haireseis = harhaoppeja, (oppi)suuntauksia, koulukun­tia), että kävisi ilmi, ketkä kestävät koetuksen" (1.Kor.11:19).

"Harhaoppista (kreik. UT: hairetikon) ihmistä karta, varoi­tet­tu­asi häntä ker­ran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että sem­moi­nen ihmi­nen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut" (Tiitus.3:10-11).

Uuden liiton seurakunnassa eli Messiaan ruumiissa ei saisi olla eripuraisuutta (skhisma), vaan Herran omien tulisi olla sovin­nos­sa ja yksimieliset (Fil.2:1-3). Tämä vaatii uskovilta paljon nöyryyttä, toinen toisensa kunnioittamista ja vilpitön­tä Sanan pohjalla vaeltamista. Jos erimielisyyksiä tuleekin Raamatun tulkinnassa, sillä yksimielisyys ei aina ole kovin helppoa, meidän ei tulisi antaa niiden kuitenkaan rikkoa seurakunta­ruumiin ykseyttä, johon uskovat ovat kastetut Pyhässä Hengessä, edellyttäen että erimielisyytemme eivät ole vaka­via, Ju­ma­lan Sa­nan perustotuuksia koskevia tai ei ole kyseessä selkeä harha­oppi (1.Kor.12:12-13; Room.12:4-5). Juma­la on vilpit­tömille ja Sanaa kunnioittaville uskoville osoittava aikaa myöten totuu­den, kun­han vain vaellamme samaa tietä (Fil.3:12-16).

Jos kyseessä on harhaoppi (hairesis), tilanne on paljon vakavampi, sillä Paavalin opetuksen mukaan sellaisen harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa ja he ovat itse itsensä tuominneet, koska ovat hyljänneet rakkauden Sanan totuuteen (2.Tes.2:7-12; Joh.17:17; Jos joku on vahingossa vilpittömyyttään joutunut harhaopin valtaan, Jumala armossaan johdattaa totuutta rakastavan uskovan jossakin vaiheessa irti harhaopista). Har­ha­op­pi­sia tulee kart­taa, varoi­tet­tu­am­me heitä kerran tai kah­des­ti. On syytä varoa laske­mas­ta heitä asun­toom­mekin "väitte­le­mään", sillä silloin jou­dum­me vaaraan tulla kiedo­tuksi hei­dän pauloihin­sa (2.Joh.7-11; 2.Tim.2:23).

Miksi Jumala sitten sallii harhaoppeja kristikunnan kes­kelle? Hän tekee sen koetellakseen uskovien vilpittömyyt­tä. Raamatun mukaan koettelemattomalla uskolla ei ole suurta arvoa (1.Piet.1:7-9; 1.Kor.3:13; Snl.17:3). Sallies­saan harhaopit maailmaan ja myös seurakunnan keskelle, Herra koettelee meitä, olemmeko tosissamme rakastuneet Herraan, niin että haluamme noudattaa Hänen totuuden Sanaansa ja käs­kyjänsä, vai onko meillä väärät vai­kut­ti­met, jolloin saatamme joutua harhaopin valtaan ja tuomit­sem­me itse itsem­me (1.Joh.2:3-5; 5:1-3).

• Sana linkistä

Kuinka vältymme eksytyksen pauloilta?

"...ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkaut­ta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole usko­neet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen" (2.Tes.2:10-12).

"Jeesus sanoi heille: 'Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?'." (Mark.12:24).

"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotuk­seen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Juma­lan voima.....me taas saar­naam­me ristiinnaulittua Kris­tus­ta, joka on juuta­laisille pahennus ja pa­kanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juuta­laisia tai kreik­kalai­sia, on Kristus, Jumalan voima ja Juma­lan vii­saus" (1.Kor.1:18, 23-24).

Jeshuan sanojen mukaan eksytyksen valtaan joutumi­seen on kaksi syytä: ettei tunneta kirjoituksia eikä Jumalan voimaa. Hyvin monet ajattelevat, että Jumalan voimassa on kyse joistakin suurista ihmeistä tai armolahjojen väke­västä toiminnasta tai muusta vastaavasta. Edellä olemme jo kuitenkin todenneet, että Sanan valossa armolahjat tai ih­meet eivät ole aina merkki siitä, että toiminta on Jumalasta.

Jumalan voimassa on kysymys aivan muusta. Jumalan voima on Messiaan ristin sovitustyön sanomassa. Siellä missä julistetaan Jeshuan Messiaan (Jeesuksen Kristuk­sen) ristin sovitustyön sanomaa vilpittömällä sydämellä, on Jumalan todellinen voima läsnä. Yksilö ihminen voi tulla tämän Jumalan voiman tuntemaan ottamalla vastaan ristin sovitustyön sanoman, jolloin hän pelastuu. Uskossa vael­taessamme tulemme tuntemaan Jumalan todellisen voiman ottamalla ristimme, olemalla valmiit luopumaan kaikesta ristin Herran tähden ja seuraamalla Häntä (Mat.10:37-38; 16:24-25). Jos tämän teemme kokosydämisesti, me tu­lemme tuntemaan Jumalan todellisen voiman, emmekä ole helposti eksytettävissä.

• Sama lähde

Toinen tärkeä osa jumalallista varustusta eksytyksiä vastaan ja erityisesti tässä eksytyksiä täynnä olevassa lopun ajassa, on Raamatun pyhien kirjoitusten tunteminen. Aiemmin olemme jo todenneet, että Sanan tulkinnassa tulisi noudattaa kokonaisvaltaisen tulkinnan periaatetta, sillä Jumalan sana on totuus Mooseksesta Ilmestyskirjaan. Jos rakastamme Sanan kokonaisvaltaista totuutta, me tulemme tuntemaan totuuden eikä meitä voida helposti eksyttää (Joh.8:32; 16:13; 17:17). Jos meiltä puuttuu rakkaus Jumalan Sanan totuuteen ja olemme ihmismielipiteiden, perinnäis­sääntöjen ja ihmisoppien varassa, me olemme suuressa vaarassa joutua harhaopin valtaan ja tulemme itse itsem­me tuominneiksi. On ymmärrettävä, että kyseessä ei ole vahinko, vaan Jumalan sallima tuomio niiden ylle, jotka ovat hyljänneet rakkauden Sanan totuuteen. Tällaisen harhaan joutuneen ihmisen on äärimmäisen vaikea päästä irti harhaopin pauloista, eivätkä meidän parhaimmatkaan käännytysyrityksemme auta, sillä harhautunut on tällöin valkeuden enkeliksi tekeytyneen sielunvihollisen lumoavan ja eksyttävän hengen "sokea" vanki.

• fjdklhs

Asiallista tietoa eksytyksestä löytyy aloituksen linkistä.

• KTS (Ei kirj.)

Tämä lopun ajan salakavalin eksytys on kristillinen siionismi ja israelfanituspolitiikka. Olemme torjuneet New Agen, kaupunkishamanismin sun muut veppulat mut tää judaismilaismessiaanisen myrkyn ujuttaminen seurakuntaan on pahempi vaara:

http://www.fkf.net/haavisto/vetoomus.html

• ----------

Turhaan niputatat asioita. Luettava tarkasti, missä vetoomuksesssa kysymys.
      Allekirjoittajina myös Leo Meller. Avustyötä ja lähettiperhe Israelissa.
      Esim. tässä yksi asia:
      "Liikkeeltä puuttuu suurelta osin Israelin messiaanisten seurakuntien tuki. Itse asiassa suuri osa sitä kohtaan suunnatusta kritiikistä tulee niiden taholta, jotka Israelissa ovat uskonveljiämme. Kristillinen sionismi ei ole sanottavassa määrin pyrkinyt auttamaan paikallisia uskovia heidän monesti vaikeassa asemassaan. Täten se ei liioin ole tukemassa maassa asuvien uskovien mahdollisuutta todistaa Jeesuksesta Messiaana omalle kansalleen."

• O.Peltola

eräästä eksyttäjästä.

Toistuvasti kysyin kirjan äärellä, miten on mahdollista, että lähes luku- ja kirjoitustaidoton siperialainen talonpoika, musikka saa sellaisen vallan yhteiskuntansa huipulla olevien mielessä. Kuinka hän pystyi lumoamaan niin monia älykkäitä ihmisiä? Radzinski etsii vastausta tähän kysymykseen valottamalla Rasputinia "jumalanmiehenä", "straretsina", profeettana, rukouksella parantajana, ahdistuneiden ja murheellisten lohduttajana ja esirukoilijana.

Rasputin ei olisi koskaan saanut käsittämättömän suurta poliittista vaikutusvaltaa, ellei hän olisi ollut vaikuttava hengellinen johtaja. Kirjan tekijä kutsuu juuri sitä Rasputinin "salaisuudeksi" ja koettaa määritellä hänen hengellisen voimansa ytimen.

Asian selvittely onkin ollut aivan uudella tavalla mahdollista, koska kirjan päälähteenä ovat olleet vasta 1995 Sothebyn huutokaupasta löytyneet helmikuun 1917 vallankumouksen asettaman tutkintakomission alkuperäiset kuulustelupöytäkirjat allekirjoituksineen. Komission tehtävä oli ollut kuulustelemalla Grigori Rasputin läheisesti tuntemia ihmisiä selvittää millainen oli hänen todellinen vaikutuksensa tsaariin (14). Käytettävänä ovat olleet myös Rasputinin asuntoa vuosia valvoneiden poliisien ja ohranan miesten päivittäiset raportit siitä mitä asunnolla tapahtui ja ketä siellä kävi.

• banhui

Ensimmäisessä postissa linkataan GEMATRIA sivulle gematria on käsitykseni mukaan juutalaista mystistä numeroihin ja lukuihin perustuvaa potaskaa ja noituutta vai olenko käsittänyt jotain väärin?

Ekan postin linkki alla.

http://www.kolumbus.fi/GEMATRIA/mtm005.html

• Raamatusta

Teksti on Raamatullinen ja se riittää. Kaikkien mystisiä juttuja, ne on eri juttuja kokonaan. Täällä tuottaa yksi jos toinenkin mystisiä juttuja ohi Raamatunkin. Siksi se Raamatullisuus tärkeintä.

• Mysliini

Linkistä löytyy opetusta eksytyksestä. Mitä mystistä siinä?

• Marttilan P
    • luki,luki

Rasputiinin kohdalla lukee : Eräs eksyttäjä. Silloin on eksyttäjä kysymyksessä, luulisin.

• Eksytys suuri

Eksyttäjästä tarvinnee lisätä tietoa, että tulee selväksi, mistä todella ollut kysymys Rasputiinin kohdalla.

"Taustalla salaperäinen hlystien lahko Nuoruudessaan Rasputin oli ollut juopotteleva ja väkivaltainen riehuja. Hän koki voimakkaan herätyksen 28-vuotinaan. Sen seurauksena hän jätti lähellä Tobolskia olevan kotinsa ja lähti vaeltamaan ympäri Venäjää monien samanlaisen hengellisen kaipuun ajamien pyhiinvaeltajien tavoin. Näinä vaellusvuosinaan hän tutustui hengelliseen liikkeeseen, joka vaikutti hänen taustallaan ja ohjasi hänen ajatteluaan ja toimintaansa. Tämän maanlaajan, mutta salaisen herätysliikkeen kannattajista käytetään nimeä hlystit. Ortodoksinen kirkko piti sitä lahkona ja vainosi sitä."

Heissä Rasputin kohtasi ihmeellisen fanaattisen uskon voiman. Siinä voimassa kietoutuivat toisiinsa usko Jumalaan, hurmahenkisyys, seksuaaliset aktit ja ikivanha shamanistinen pakanuus (53-54, 57). Hlystien mukaan kenestä tahansa miehestä saattoi tulla Kristus ja kenestä tahansa naisesta jumalansynnyttäjä. Ihmisen oli vain ensin ajettava itsestään lihan himo ja valmistettava sieluaan vanhurskaaksi rukouksella, jotta Pyhä Henki voisi asettua häneen (56). Näin Pyhä Henki omaksui hänessä aineellisen muodon. Hlystit kutsuvat itseään Jumalan ihmisiksi ja Kristukseen uskoviksi (57).

• vps-spv
    • Nebukadnessarin aika

Monet eksyivät kumartamaan kultaista kuvapatsasta, mutta ei Daniel eikä kolme ystäväänsä.

Tässä viimeisessä sukupolvessa väkevästä eksytyksestä on kerrottu:

´ Minä näin pedon nousevan merestä. Sillä oli 10 sarvea ja 7 päätä. Sarvissaan sillä oli 10 kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä. Näkemäni peto oli leopardin näköinen. Sen jalat olivat kuin karhun, ja sen kita kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa, valtaistuimensa ja suuren vallan. Minä näin, että yksi sen päistä oli kuin kuolinhaavan saanut, mutta sen kuolinhaava parantui. Koko maa seurasi ihmetellen petoa. Ihmiset kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle. He kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"

Sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja se sai vallan tehdä tätä 42 kuukautta. Se avasi suunsa pilkkaamaan Jumalaa, hänen nimeään, hänen majaansa ja taivaassa asuvia. Sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja se sai valtaa kaikkinaisiin sukukuntiin, kansoihin, kieliin ja kansanheimoihin. Sitä kumartavat kaikki ne maan päällä asuvat, joiden nimet eivät ole kirjoitetut maailman perustamisesta asti teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

Jolla on korvat, hän kuulkoon. Kuka tahansa vie vankeuteen, hän itse joutuu vankeuteen. Joka tappaa miekalla, hänet on miekalla tapettava. Tässä on tarpeen pyhien kärsivällisyys ja usko.

Minä näin toisen pedon nousevan maasta. Sillä oli kaksi sarvea kuin karitsan sarvet, ja se puhui kuin lohikäärme. Hän käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maassa asuvat kumartamaan ensimmäistä petoa, jonka kuolinhaava parani. Hän tekee suuria ihmeitä, saaden tulenkin laskeutumaan taivaasta maahan ihmisten nähden. Hän eksyttää maan päällä asuvia niillä ihmeillä, joita hänen annettiin tehdä pedon nähden, ja hän yllyttää maan päällä asuvia tekemään pedon kuvapatsaan, sen pedon, jossa oli miekanhaava, ja joka oli vironnut eloon. Hänelle annettiin kyky antaa pedon kuvapatsaalle henki, että pedon kuvapatsas puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvapatsasta, tapettaisiin.

Se saa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat panemaan tunnusmerkin oikeaan käteensä tai otsaansa. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla on ymmärrystä, laskekoon [punaisen] pedon luvun. Se on näet ihmisen luku. Sen luku on 666.´

(Ilmestyskirja luku 13)

Ei eksytä kun se väkevä tulee, sillä monet ottavat pedon merkin ja siten kumartavat kuvapatsasta ja antikristusta. Voimme ymmärtää ihmeet ja Jeesuksen nimeä käytetään kuten islamissakin Mahdin ja Jeesuksen opetetaan yhdessä vaikuttavan. Tietysti Mahdi on antikristus ja Jeesus on väärä profeetta.

• Ei hyljätä hyvää

totuudellista Jumalan valtakunnan totuudellista ilmoitusta Ilmestyskirjasta, eikä korvata niitä millään valheilla syytelleen milloin ketäkin ja mahdollisesti jopa Jeesukseen uskovia opetuslapsia, kuten on kristikunnassa sitä paljon tehty. Liha on heikko ja huono ymmärryksen antaja.

• Suuri onnettomuus

on se, että Jeesukseen uskovat vihaavat toisiaan lahkomielessään. Todellinen rakkaus Jeesuksessa ei tunne lainkaan lahkorajoja, näin ei lihan mielessä vaeltavat sielulliset lahkolaiset.

• minä vain

"Suuri onnettomuus" kirjoittaa sellaisesta asiasta mitä itse koen, olen ollut nelisen vuotta uskossa mutten ole löytänyt uskonnollista kotia juuri tuon lahkomielisyyden vuoksi kun he käpertyvät omiin pelisääntöihinsä ja pitävät omaansa parhaimpana eivätkä kulje muualla. Itse kuljen useammassa kristillisessä yhteisössä enkä koe että menettäisin siinä mitään vaan päinvastoin se antaa syvyyttä uskolleni, ei mulla tarvi olla mitään jäsenpapereita, erosin kirkostakin äskettäin ja annan ne säästyvät rahat sinne missä koen että pysytään aidolla tiellä.

• Ei eksytä kuitenkaan

Jeesuksen opetuslapsiana valheellisiin opetuksiin mistään asiasta, ja tässä se pyhitys onkin ja samoin sen keskinäisen rakkauden ja yhteyden ja opetuksen totuudellisen rajanvetämisen vaikeus ihmisillä. Osa kyllä ei erityisesti tahdokaan oppia tuntemaan mitkä ovat Jumalasta totuutta ja mitkä ihmisistä vastoin Jumalan antamaan totuudellista.

Jeesus tahtoo pelastaa kaikki, ja erehtymisiä ja jopa kieltämisiä voidaan antaa anteeksi mutta pyhitys totuudessa on silti Jeesuksen kaita tie meille jotka avuksemme Herraa pyydämme ja kiitämme ja tahdomme myös elää vanhurskaudessaan.

• Jumala on uskollinen

Matteus 28:18 - 20, (1933/1938)

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

Matteus 28:19 - 20, (1992)
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.

• minä vain

Todellakin monelle uskovalle on annettu rikkautta ja menestystä mutta moni on siihen vajonnutkin, selvä koetin. Paikkakunnallani on eräs liikemies, menestyvä kauppias mutta hän käyttäytyy mielestäni niinkuin uskovan pitääkin käyttäytyä, hän on rahoittanut kristillisen rukoussalin pitkälle, työllistää satoja ihmisiä, lahjoittaa paljon, hänelle nostan hattua. Mutta eksytys alkaa jo kun tv:n aukasee, siellä on kaikki sallittua. Itse lopetin kaikki rahapelit uskoontultuani sillä en tarvi rahaa kuin välttämättömään elämiseen, ajatuksena on se että kyllä Jumala huolen pitää ja jos sattuis esim. lottopotti tulemaan niin ehkä voisin hairahtua väärälle tielle eli kannattaa varjella itseään houkutuksilta.

• Eksytyksenä pidän
      - ihmeparantumisten (joita ei ole todettu) käyttäminen houkutuksina tilaisuuksiin
      - kielilläpuhumista yhteen ääneen ja ilman selittäjää
      - rukouspalvelussa kaatumisia (nykimistä, "eläinääniä", kiljahduksia jne)
      - pitkiä uhripuheita ja yleensä rahankeräämistä
      - yhden henkilön ympärille keskittyneitä karismaattisia yhteisöjä
      - niitä yhteisöjä, jotka eivät kestä kritiikkiä
      - lakihenkisiä yhteisöjä
      - uudestikastajia

Listaa voisi jatkaa vielä

• Tuom.

Tästä olen samaa mieltä. Nyt kiinnostaisi M:ltä mikä olisi modernia eksytystä? Vääriä ja taas vääriä on maailma täynnänsä. Mutta yrittääkö joku taho vääristää Elian joukkoa mm. ?
        Helpointahan olisi sanoa, että -kaikki pelastuu. Mutta sana lupaa vain harvoille ja valituille. Siitäkös se viha ja kateus syntyy.
        Mutta täytyy tietysti muistaa: "...ja kaikki jotka ottivat Hänet vastaan.." .-saavat pelastuksen.

• Rahaa, rahaa...

Ka, mistäpä sinä onneton löydät seurakunnan ilman rahankeräämistä. Se ei ole srk, jossa ei raha liiku.
      Ev.lut.= verot kolehti tilaisuudet kirjallisuus ym..
      Vapaat suunnat= kymmenys kolehti kirjallisuus tilaisuuden tuotot ym..
      Kotikokoukset= kolehti puhujan matkakuluihin ym. kuluihin.

Jos raha ei ole sulle epäjumala, sitä voi lantin heittää sinne, missä on saanut hengellistä ravintoakin. Jos ei ole lanttia, niin ei sitten heitä sitä keräykseen.
      Yksinkertaista. Ei pitäisi olla valittamista, sillä ilman rahaa ei Jumalan sana liiku eteenpäin.
      Turhaa jaaritusta rahasta. Jeesuksen ohje: Antakaa keisarille, mikä keisarin on ja Jumalalle, mikä Jumalan on.

• moneymoneymoney

Taatusti liikkuu Jumalan sana eteenpäin. Luuletko,että Jumala on riippuvainen siitä mitä ihmiset tekevät tai jättävät tekemättä. Jumala on KAIKKIVALTIAS, eikä todellakaan ole kädetön eikä jalaton, eikä riippuvainen rahaliikenteestä. Jos ei kukaan evankelioisi niin kivetkin julistaisivat. Almut ja uhrit ovat uudessa liitossa, mutta kymmenykset vanhassa liitossa. Kymmenykset annettiin RUOKANA, JUOMANA, YRTTEINÄ, mutta EI rahassa. Almut ja uhrit annettiin rahana. Jos halutaan noudattaa kymmenysoppia vanhan liiton mukaan niin noudatetaan sitten niinkuin se on Raamatussa mainittu. Valitettavasti rahalle on annettu usein liian suuri rooli. Kolehtipuhe jos kestää 20min. ja vielä heti ensimmäisenä senjälkeen varsinainen "saarna" (10 min), niin jossakin on mätää ja pahasti. Rahasta mainitseminen tuntuu olevan joillekin tahoille kuin "punainen vaate", siitä ei saisi mainita mitään.

• Herran on kaikki
        moneymoneymoney kirjoitti:

Taatusti liikkuu Jumalan sana eteenpäin. Luuletko,että Jumala on riippuvainen siitä mitä ihmiset tekevät tai jättävät tekemättä. Jumala on KAIKKIVALTIAS, eikä todellakaan ole kädetön eikä jalaton, eikä riippuvainen rahaliikenteestä. Jos ei kukaan evankelioisi niin kivetkin julistaisivat. Almut ja uhrit ovat uudessa liitossa, mutta kymmenykset vanhassa liitossa. Kymmenykset annettiin RUOKANA, JUOMANA, YRTTEINÄ, mutta EI rahassa. Almut ja uhrit annettiin rahana. Jos halutaan noudattaa kymmenysoppia vanhan liiton mukaan niin noudatetaan sitten niinkuin se on Raamatussa mainittu. Valitettavasti rahalle on annettu usein liian suuri rooli. Kolehtipuhe jos kestää 20min. ja vielä heti ensimmäisenä senjälkeen varsinainen "saarna" (10 min), niin jossakin on mätää ja pahasti. Rahasta mainitseminen tuntuu olevan joillekin tahoille kuin "punainen vaate", siitä ei saisi mainita mitään.

"Rahan himon eksytys (1.Tim.6:9-12). Raha itsessään ei ole hyvä eikä paha, sillä sitä voidaan käyttää sekä hyvään että pahaan (Luuk.8:1-3). Raamatun mukaan rahanhimo on kaiken pahan juuri. Valitettavasti lopun ajassa, kuten men­neinäkin vuosisatoina, monet uskovan nimeä kantavatkin tavoittelevat liian keskeisesti maallista menestystä ja ter­veyt­tä. Tavoitellaan hengellisyyden nimissä taloja, autoja, kesä­mök­ke­jä, arvos­tet­tua ase­maa yhteiskunnassa ja seu­rakun­nassa. Jos joku on "köyhä ja ki­peä", hänen us­kos­saan väite­tään ole­van jotain vialla ja näin aiheutetaan monelle toivot­tomuutta ja tuskaa vastoin Sanan totuutta. Mihin on unohtunut tyytyminen alhaisiin oloihin? (1.Tim.6:8; Room.12:16). Mihin on unohtunut psalmin 73 sanoma rikkauden ja me­nestyksen vaarasta? Mihin on unohtunut se, että todelliset uskovat joutuvat Sanan mukaan tässä maailmassa usein kärsi­mään vai­noa ja moninaista vaikeutta? (2.Tim.3:12-13; 2.Kor.11:13-33). Sananlaskujen kirjan 1:32 sanoo Jaakon käännöksen mu­kaan, että "hullut tuhoaa heidän menestyk­sensä".

• Tuom.

Pidetään sellaisia kotikokouksia, missä RAHA EI LIIKU ! jokainen antaa tarvitsevalle sydämensä ja varallisuutensa mukaan, piste. Evankeliumin levittäjä ansaitsee myös palkkansa. Mutta pitää olla tarkkana onko kyseessä rahastus vai vilpitön Herran työ?

• Rahat arkkuun

Ja höpö, höpö. Eksytystä pahimmillaan. Jumala käyttää ihmisiä työhänsä ja lähetyskäky Jeesukselta: Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni...

Yritähän yrteillä viedä evankeliumia kaikkeen maailmaan.. Hupsis.. ei taida olla kaikki kotona. Ja rahaa epäjumalana palvovat rakastavat sitä niin, että eivät raaski antaa Jumalan työhön lainkaan.
      Turha puhua rahasta, sillä seurakunnat päättää niistä itse tarpeidensa mukaan.
      Viime sunnuntaina kerättiin eräässä seurakunnassa kolehti leirikeskuksen kunnostamisen. Lähetysseurakunnat omaan työhönsä jne. Vain Jumalan kieltäjät ja epäjumalan palvojat kieltää rahan Jumalan valtakunnan työhön ja avustamiseen, rakénnusten kunnostamiseen, palkkoihin, vakuutuksiin jne...

• rahakiihdyttääjaviihdytt

Ei kukaan ole kieltänyt lähetyskäskyä, joten eipäs vääristellä. Jumalako muka niin pieni, etteikö evankeliumi menisi eteenpäin, vaikka ihminen jarruttelisi? Jumalalla on keinot kaikkeen, joten turha murehtia rahahanoista. Vapaaehtoiset uhrit ja almut kyllä toimivat. Liha se vaan tahtoo syöttää pakkopullaa, ja tulokset näkyvät. Jokainen laittakoon surkeilematta ja sen määrän, minkä pystyy ja piste.

• Rahan himo
        rahakiihdyttääjaviihdytt kirjoitti:

Ei kukaan ole kieltänyt lähetyskäskyä, joten eipäs vääristellä. Jumalako muka niin pieni, etteikö evankeliumi menisi eteenpäin, vaikka ihminen jarruttelisi? Jumalalla on keinot kaikkeen, joten turha murehtia rahahanoista. Vapaaehtoiset uhrit ja almut kyllä toimivat. Liha se vaan tahtoo syöttää pakkopullaa, ja tulokset näkyvät. Jokainen laittakoon surkeilematta ja sen määrän, minkä pystyy ja piste.

Jos et luovu omastasi, olet luonut epäjumalasi, rahan ja palvelet sitä. Raamattu kehottaa antamaan ja auttamaan myös varoillaan. Lähetti ja lähettäjä saavat saman palkan.

"Rahan himon eksytys (1.Tim.6:9-12). Raha itsessään ei ole hyvä eikä paha, sillä sitä voidaan käyttää sekä hyvään että pahaan (Luuk.8:1-3).

• Jumala on uskollinen

Tämä on erityisesti Herraan Jeesukseen Kristukseen uskoville.

Herran Jeesuksen Kristuksen sanoja, mm. eksytyksen välttämiseksi:

Matteus 16:11 .... kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta.
      12. Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.

Johannes 6:28. Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
      29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Luukas 6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?

• Jumala on uskollinen

Fariseusten opin sekoittaminen Herran Jeesuksen Kristuksen oppiin ei tuota hyvää tulosta, vaan seurauksena on sekaannus.

Herra Jeesus Kristus on meitä Fariseusten opista varoittanut täällä maailmassa lihassa ollessaan. Matteus 16:11 .... kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta.
        12. .... fariseusten ja saddukeusten oppia.

• Piristystä
    • Jep...

Nälkämaan laulusta tulee nälkä, mutta niin pitääkin, tosin Jumalan sanan nälkä.

• Aloittaja voisi

tiivistää ja kertoa kenen toiminta uskonnollisuudessa ei ole eksytystä? Riittää vaikka yksi ihan konkreettinen nimi tähän vastaukseksi!

• Kuka on se nykyajan

Jeesus tai Pietari aloittajan mielestä vai onko sellaista lainkaan ihmisten keskuudessa? Kerro sen ihmisen nimi, joka edustaa Jeesusta maan päällä ja joka ei ole eksyttäjä!

• Kun todistus

Jeesuksesta riittää kriteeriksi, niin miljoonia Jeesuksen opetuslapsia on maailmassa, kenties jopa miljardi, en osaa varmuudella sanoa.

• Kun ihminen on

luotu Jumalan kuvaksi, niin onko Luoja jokaisen ihmisen Isä juuri siinä asemassaan?

• Kaikki lahkot syntyy

siitä että tahdotaan itse toimia Jumalassa ja toki ihminen voi itselleen myös valita sen sopivimman seurakunnan mihin liittyy ja missä toimii ja kuka ihminen tietää mikä on Jumalan tahto tässä asiassa ihmiselle.

Varmaa on se, että Jeesus on Herra ja Kuningas ja Jumalan ainoa Poika valittuna Välimiehenä.

Onko paavi Jeesuksen työntekijä tai luterilaisen kirkon pastori tai vapaiden suuntien pastorit tai kuka tahansa Jeesuksesta todistava vai ihan kaikki nämä kun vain nimi on Jeesuksen elämänkirjassa?

Minulla on kyllä näkemykset tästä asiasta ja varmaan toisillakin vaikka toki voi olla epätietoisuutta myös paljon, jos tarkkaan aletaan tutkia ja myös oppia tarvitaan ja hyvää hedelmää ennenkaikkea kun Jeesuksen Hengen vaikutuksesta on kysymys ihmisessä.

• Tästä erotetaan

´ Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme. ´

(Gal. 5:16-26)

• sfdfsd

S24 profetia palsta on käytännössä täynnä eksytystä. Sellaisen lukemisessa ei ole mitään järkeä. Täältä kannattaa poistua.

• Näillä palstoilla

on hyvää Raamatusta ja totuudellisesta tulkinnasta, toki aina on vajavaista tieto ja profetointi ja ihmisen on hyvä tämä ymmärtää. Raamatun profetiat ovat Jumalasta ja annettu ettemme eksyisi ja totuudelliset tulkinnat nähdään kun profetiat toteutuu. Kun edeltä esitetään niin tietysti aina on suuri vaara että väärin osittain menee toki riippuen kuinka rohkeasti ja tarkasti pyrkii esittämään.

Kun Jeesus syntyi Juutalaisten Kuninkaana, oli kansalla aika väärä käsitys mitä Messias-Kuningas tulisi tekemään ja mitkä olisivat ne merkit tässä yhteydessä. Voimme ymmärtää evankeliumista kuinka Kuningas toimi ja merkit täyttyi, mutta valtakuntansa on taivaassa eikä vielä ollut sen aika laskeutua alas vaikka luuli kansa näin. Päin vastoin kansa ei tuntenut etsikkoaikaansa ja maanpakolaisuuteen joutui ja evankeliumi apostoleiden kautta levisi moniin kansoihin.

Hyvä on Raamatun profetioita tutkia ja keskustella näilläkin palstoilla ja samoin esille tuoda sitä mitkä vaikuttavat mahdollisesti profetioiden täyttymiseen. Mitä enemmän ihminen tutkii Raamatun profetioita ja anoo Jeesuksen nimessä Hengen armosiunausta, sitä enemmän myös saa Isältä Jumalalta ja kiittää on hyvä ja ylistää Isää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      63
      6190
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5599
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4465
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      57
      3889
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3795
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3219
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      68
      2989
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59