500 auton ruosteenkestolista.

Breaking news

ViBilägaren tutki Ruotsissa viidensadan auton ruosteenkeston. Alla koko lista. Löytyykö oma autosi sen kärki- vai loppupäästä?

Autot ovat paremmuusjärjestyksessä ja ne on arvioitu arvoasteikolla yhdestä viiteen.

5 = Erittäin hyvä ruostesuojaus tehtaalla. Rakenteet järkeviä ruostumisen välttämistä ajatellen. Suojaus 6 vuoden välein pitäisi riittää.
4 = Hyvä ruostesuojaus, mutta osa korirakenteista hieman epäilyttäviä ja saattavat aiheuttaa pitkän ajanjakson kuluessa ongelmia.
3 = Tavanomainen ruostesuojaus, jonkinlainen käsittely tehty tehtaalla tai satamassa. Ajan myötä lisäsuojaus on tarpeen.
2 = Riittämätön tai kokonaan puuttuva ruostesuojaus. Lisäkäsittely tarpeen mahdollisimman pian.
1 = Ala-arvoinen ruostesuojaus. Auto ei kestä yhtäkään talvea suolatuilla teillä. Välitön ruostesuojaus tarpeen.


Mikä merkki pistää silmään häntäpäässä, järjestään "Riittämätön tai kokonaan puuttuva ruostesuojaus. Lisäkäsittely tarpeen mahdollisimman pian"..

http://www.hs.fi/autot/500 auton ruosteenkestolista/a1305633166341

54

6748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Breaking news

      Noh, ei kommenttia Toyotan "tuloksista" kautta linjan?

      Onko asian prosessointi vielä kesken?

      • ei valittamista

        Toyotan tulos on erinomainen


      • jihuujihuu

        Riittämätön tai kokonaan puutteellinen. Kätevästi ulkoistettu loppu asiakkaalle :)


      • vai erinomainen
        ei valittamista kirjoitti:

        Toyotan tulos on erinomainen

        30 tutkitusta Toyotasta ainoastaan kahden voi sanoa olevan hyviä. 10 tavanomaisia, 18 riittämättömästi tai ei ollenkaan suojattuja. Erinomaisia ei ole yhtään. Pisteiden keskiarvoksi tulee alle 2,5.
        Pahimmalla kilpailijalla taas 9 on erittäin hyvin suojattuja, 26 hyvin ja vain yksi tavanomaisesti. Pisteiden keskiarvoksi tulee 4,22.
        Jos Toyotan tulosta tuossa tutkimuksessa pitää erinomaisena, kannattaisi tutkituttaa oma päänsä.


      • pahvilokari
        jihuujihuu kirjoitti:

        Riittämätön tai kokonaan puutteellinen. Kätevästi ulkoistettu loppu asiakkaalle :)

        Milloinkahan Toyota kutsuu autoja takaisin puutteellisen ruostesuojauksen vuoksi? Aihetta olisi, mutta se taitaa olla suunniteltu ominaisuus ja säästökohde valmistuksessa.


      • hurraatojo
        vai erinomainen kirjoitti:

        30 tutkitusta Toyotasta ainoastaan kahden voi sanoa olevan hyviä. 10 tavanomaisia, 18 riittämättömästi tai ei ollenkaan suojattuja. Erinomaisia ei ole yhtään. Pisteiden keskiarvoksi tulee alle 2,5.
        Pahimmalla kilpailijalla taas 9 on erittäin hyvin suojattuja, 26 hyvin ja vain yksi tavanomaisesti. Pisteiden keskiarvoksi tulee 4,22.
        Jos Toyotan tulosta tuossa tutkimuksessa pitää erinomaisena, kannattaisi tutkituttaa oma päänsä.

        Toyota pitää tässäkin asiassa totutun linjansa, olemalla keskitasoa tai hiukan alle, aivan kuten kaikessa tekemisissään. Tasaisen keskivertoa työtä.


      • sisäpinta ulkona
        jihuujihuu kirjoitti:

        Riittämätön tai kokonaan puutteellinen. Kätevästi ulkoistettu loppu asiakkaalle :)

        ulkoistettu sisäpinta


      • Toyota ykkönen
        sisäpinta ulkona kirjoitti:

        ulkoistettu sisäpinta

        pintaa riittää ja myynti sujuu


      • kutsu kävi jo
        pahvilokari kirjoitti:

        Milloinkahan Toyota kutsuu autoja takaisin puutteellisen ruostesuojauksen vuoksi? Aihetta olisi, mutta se taitaa olla suunniteltu ominaisuus ja säästökohde valmistuksessa.

        Variksia taidettiin kutsua paikkailtavaksi, kun joku sauma kynnyskoteloissa meinasi ratketa jo takuuaikana.


    • prollesti

      Suzukihan se silmään pistää pohjilla ja Audi kärjessä. Miten liittyy Toyo-palstaan?

      Itse olen aina sanonut, että Toyojen heikko kohta verrattuna parhaisiin kilpailijoihin on ruostesuojaus. Toisaalta tekniikka kestävintä. Että tasapainottele nyt siinä sitten. Ehkä Audin tekniikka ruostesuoja voi Toyon kepittää, mutta onhan noissa hintaeroakin.

    • prolleriesda

      Listataanpa nyt muuten kaikki alimman arvosanan saaneet merkit: Alfa Romeo, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Lada, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Subaru, Suzuki.
      Ja kappas vaan, ei yhtään Toyotaa! Aloituksen pointti menee yhä erikoisemmaksi.

      Kakkosen (toiseksi huonoin) on saanut moni Toyota, mutta monen edellämainitun lisäksi niin myös ainakin yksi Volvo, Mitsubishejä, Mazdoja, Lexus, Jaguar ja Dodge.

      Eli yhteensä 25 merkkiä samoilla tai huonommilla arvosanoilla huonoimpien Toyojen kanssa.

      Kolmosen saaneista löytyy lisää Toyoja ja niin myös VW, Saab, Rover, Mini, Land Rover ja useita edellämainittuja. Nyt siis jo 30 merkkiä samoilla luvuilla Toyojen kanssa.
      Nelosiakin löytyy Toyolta sekä aiempien lisäksi Smart, Subaru, Skoda, Seat, Dacia, BMW ja Audi. Eli kaikki merkit löytyvät samoilta arvosanoilta Toyojen kanssa.
      Vain vitosia ei Toyo ole saanut, mutta eipä ole suurin osa muistakaan merkeistä.

      • halpa ei hyvä!

        "Nelosiakin löytyy Toyolta" OHO oikein 2mallia Previa ja MR2 ovat saaneet 4!!

        "Vain vitosia ei Toyo ole saanut, mutta eipä ole suurin osa muistakaan merkeistä."
        "vain" Audi, BMW, Land Rover, Opel, Renault, Seat, Skoda, Volvo, VW...ei kovin moni juu!!!

        2 saaneita on Toyotalla kaikkein eniten!?! Ei ole mikään kovin hyvä laatu Toyotan ruostesuojauksella, sekin maksatetaan asiakkaalla!!!


      • halpa ei hyvä! kirjoitti:

        "Nelosiakin löytyy Toyolta" OHO oikein 2mallia Previa ja MR2 ovat saaneet 4!!

        "Vain vitosia ei Toyo ole saanut, mutta eipä ole suurin osa muistakaan merkeistä."
        "vain" Audi, BMW, Land Rover, Opel, Renault, Seat, Skoda, Volvo, VW...ei kovin moni juu!!!

        2 saaneita on Toyotalla kaikkein eniten!?! Ei ole mikään kovin hyvä laatu Toyotan ruostesuojauksella, sekin maksatetaan asiakkaalla!!!

        Meinaatko, että se on Audissa ilmaista? kyllä se hintaan lisätään älä pelkää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • köfff
        nippondenso kirjoitti:

        Meinaatko, että se on Audissa ilmaista? kyllä se hintaan lisätään älä pelkää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        nippodenso se on sitä laatua, jota typerä tojota autoilia tajua niinkuin sinä..audissa on sitä laadun juhlaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. sinäkin ymmärrät kun joskus pääset audin puikkoihin. hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


      • allakkakin kellastuu
        nippondenso kirjoitti:

        Meinaatko, että se on Audissa ilmaista? kyllä se hintaan lisätään älä pelkää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Audi on ylikallis laadultaan, jossa paljon vikoja

        Kaiken lisäksi lähes kalleimmat huollot, mitä merkeistä löytyy

        Kalleimmat huollot on Audeissa, MB ja BMW. Ovat vielä kaiken lisäksi heikoimpia tekniikaltaan, joten hyviä rahasampoja ovat tehtaille, maahantujalle ja merkkikorjaamoille


    • Aloittajalle kysymys

      Laitoitko tämän varsin omituisen keskustelualoituksesi kaikkien merkkien sivuille? Jos et, niin ei voi kuin ihmetellä motiivejasi....

    • Kiala Viulu

      Älä taas valehtele petteri pakkomielteinen.

      Kyseinen Ruotsalainen vakuutusyhtiön tutkimus on tehty hyvin pienellä otannalla ja automäärällä, eikä anna oikeaa tulosta.

      Nämä autot ruostuvat
      käsiin Suomessa uusimman, virallisen ja laajimmalti kootun tietojen mukaan.

      Tutkimuksen on tehnyt Auto Bildin toimesta isoimmalla/ laajimmalla otannalla, jossa on eniten ja monilta eri vuosilta. Ruostekasojen joukkoon ei kuulu Toyota. Sinne kuuluu heikot ja kallit autot, joita muka luullaan hyväksi kuten esim. Mersun mätänevä raakine ynm. joutavat räpsän keikat.

      Toyotat ei ole koskaan ollut ruosteelle alttiita ja sen uusimmat ja laajimmat tilastot osoittaa. Ruoste-räpsien kunniapaikalla on muut yksilöt ja Toyotaa ei listoilla ole.

      Katso hyytävä lista.

      www.automerkit.fi/uutiset/palvelut/artikkelit/naemae-autot-ruostuvat-kaesiin-suomessa-katso-hyytaevae-lista.html

      • Aijjaijjai

        Kyllä, näin on ollut. Toyotan kustannusjahti alkaa näkyä ruostetilastoissa vasta viiveellä.

        Tuulilasi on hyvin pitkälle tehnyt samat havainnot kuin ViBilägere:
        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla

        Toyota Avensis 2010:
        Arvostelu
        •Alusta 2-
        •Kotelot 1
        •Ovet ja luukut 1,5
        •Pyöräaukot 2

        Tuulilasi kirjoittaa mm:
        - Avensiksen alustan suojaus on minimitasoa
        - Aiemmin suojaus oli parempi
        - Sekä ulkopuolisissa että sisäpuolisissa pinnoissa oli näkyvissä jo alkavaa pintaruostetta.
        - runkopalkkien etuosat ovat aivan paljaana.
        - Levyjen etureunoja ei myöskään ole kunnolla kohotettu, joten rapa pääsee helposti levyn ja korin väliin.
        Kivisuihkulle erittäin altis paikka, helmakotelon takapää, on muotoiltu huonosti. Se kaartuu sisään ja alaspäin muodostaen ”seinän”, eikä mekaanisista suojausta ole ollenkaan.
        - Lattian ja helmakotelon välinen sauma on alaspäin, eikä siinä ollut maalia parempaa suojausta.
        Sisäpuolisissa koteloissa ei ole minkäänlaista ruosteenestoainetta, ja ruostuminen oli jo paikka paikoin alkanut.
        - ovienkin sisäpinnoilla oli jo alkavaa ruostumista

        Auris:
        - Auris ei yltänyt sen parempaan suojaustasoon kuin isoveljensä.
        - Auriksen koteloissa ei ollut mitään suoja-aineita. Työnjälki kittien osalta oli yhtä rujoa tekoa kuin Avensiksessakin. jne.


      • V40 T5

        no katoppas kyllä kialakin heräs kun ruettiin puhumaan tojotan ruostumisesta. TOTUUS VAAN ON KAKSIVUOTTA VANHAT TOJOTAT ON LÄPI MÄTIÄ. KATTOKAA HYVÄT IHMISET RUOSTE SUOJAUSTA TEKEVIEN LIIKEIDEN SIVUILTA. KAIKKIHAN SEN TIETÄÄ. VÄHITEN RUOSTUVIA ON VOLVO, AUDI, JA KAIKKI VOLKKARI KONSERNIN TUOTTEET. ALÄ TAAS VALEHTELE KIALA VIULU PAKKOMIELTEINEN......


    • Kiala Viulu

      Älä petteri höpötä, kun et ymmärsä kaikkea
      kokonaistilastoista.

      Toyotat myös läpäisevät katsastukset parhaiten ja helpoiten, koska on vähiten autoista ruostevaurioita ja teknisesti muita vikoja.



      Liikenteen
      turvallisuusvirasto Trafin kokoamista viime vuoden 2012
      tilastoiduissa
      määräaikaiskatsastuksissa Toyota(t) selvisi
      pienimmällä vikamäårällä selvästi.

      Siinä ovat mukana
      kaikkien Suomessa
      suoritetut
      määräaikaiskatsastus
      tapahtumat ja myös A-Katsastukset tulokset.

      Täysin selvä näyttö Toyotan
      paremmuudesta on selviö ja kiistatta, kun mukana on kaikki Suomen
      katsastuspaikat Trafin
      kokomassa tilastossa!

      Paras kymmenikkö
      koostui seuraavista
      malleista:

      Toyota Corolla, Mercedes-Benz SLK, Honda HR-V, Toyota Avensis, Subaru Legacy, Honda Civic, Toyota Yaris, Suzuki Impreza, Mitsubishi Colt ja Toyota Celica.

      Kymmenen kärkeen ylsi siis 4:ä Toyotaa ja näistä ainoastaan Toyota Corolla ylsi alle kymmenen prosentin hylkäystasoon.

      Myös Saksan TÜV-katsastus raportissa Toyota on aivan ylivoimainen joka luokassa. Vähiten ruostevaurioita ja muita vikoja

      www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/fiat marea oli katsastuksen murheenkryyni/201302366631

      Toyotaa ei ruosteet ja muut viat paina ja siksi myynti sujuu maailmanluokan parhaimpaan tahtiin tänäkin vuonna, ollen alkuvuoden 2013 myydyin merkki ensimmäisellä neljänneksellä.

      www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-niukasti-gmn-ja-vwn-edella


      Siksi Toyotan myynti loistaa maailman ykkösenä, kun tekee maailman laadukkaimmat ja kestävimmät autot.


      www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/meneekoe-taellae-merkillae-jo-liian-hyvin.html

      www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota nousi taas autokaupan ykkoseksi/201301349149

      www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota voitti vaikeudet - luvassa vahva vuosi/201302355115


      Saksan suurimman ja uusimman 2013 TUV-katsastusraportin selvä voittaja ruostevapaana ja vähävikaisempana on Toyota joka luokassa.

      TUV-paportti perustuu lähes 9 milj. auton katsastus tapahtumiin ja siitä ei jätetä mitään pois, niin kuin muista raporteista esim. auton kokonaiskilometrit ynm...

      www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/taemae-automerkki-on-saksan-tuev-laaturaportin-2013-ehdoton-ykkoenen.html

      Toyota kauppa ei todellakaan kävisi tähän tahtiin, jos olisi ruosteherkkä ja täynnä vikoja oleva automerkki. Vain laatu ja merkin kestävyys kaikilta osin pitää myynnin korkealla.

      • Aijjaijjai

      • nippon denso

      • NO HUH HUH!!

      • nokkosihottu.
        nippon denso kirjoitti:

        Pari kuvaa samanikäisestä Avensiksesta menossa ruostesuojaukseen.
        http://aijaa.com/HSPRLI
        http://aijaa.com/311VKT
        http://aijaa.com/u8Wp8E
        http://aijaa.com/V4szHq
        http://aijaa.com/85Did5

        Vielä ei tainnut olla liian myöhäistä.

        itseasiassa nämä ruosteet eivät ole kuin kosmeettisia, toki ehdottomasti kannattaa ruostesuojauttaa jos meinaa autoa pitää kauan.

        Esim. startin käytetyn koeajossa skoda octaviassa oli enemmän ruostetta, toki oli vanhempikin eikä siinäkään mistään hirvittävästä ongelmasta kyse ollut, toki siinäkin ruostesuojauksen paikka.

        Toki olen ehdottomasti samaa mieltä että ruostesuojaus kannattaa tehdä uuteen toyotaan jos meinaa autoa pitää.
        Finikorin sivuilta joskus aikanaan katsoin myös ekakopan avesta kun oli 3v vanha niin oli alkavaa ruostetta pyöränripustuksissa, jokainen joka ko. merkin omistaa tietää että yllättävän hyvä on ekan kopan ave on ruostesuojaukseltaan muihin merkkeihin nähden.

        Mut niin kuin sanoin toyotaan jos johonkin kannattaa muutama satanen sijoittaa ruostesuojaukseen, tekniikka kun on huomattavasti toimintavarmempaa kuin moneen muuhun merkkiin vertaa.


      • p a s k a puhetta
        nokkosihottu. kirjoitti:

        itseasiassa nämä ruosteet eivät ole kuin kosmeettisia, toki ehdottomasti kannattaa ruostesuojauttaa jos meinaa autoa pitää kauan.

        Esim. startin käytetyn koeajossa skoda octaviassa oli enemmän ruostetta, toki oli vanhempikin eikä siinäkään mistään hirvittävästä ongelmasta kyse ollut, toki siinäkin ruostesuojauksen paikka.

        Toki olen ehdottomasti samaa mieltä että ruostesuojaus kannattaa tehdä uuteen toyotaan jos meinaa autoa pitää.
        Finikorin sivuilta joskus aikanaan katsoin myös ekakopan avesta kun oli 3v vanha niin oli alkavaa ruostetta pyöränripustuksissa, jokainen joka ko. merkin omistaa tietää että yllättävän hyvä on ekan kopan ave on ruostesuojaukseltaan muihin merkkeihin nähden.

        Mut niin kuin sanoin toyotaan jos johonkin kannattaa muutama satanen sijoittaa ruostesuojaukseen, tekniikka kun on huomattavasti toimintavarmempaa kuin moneen muuhun merkkiin vertaa.

        "Esim. startin käytetyn koeajossa skoda octaviassa oli enemmän ruostetta, toki oli vanhempikin eikä siinäkään mistään hirvittävästä ongelmasta kyse ollut, toki siinäkin ruostesuojauksen paikka."
        Tuo lausunto epäilytti senverran, että piti oikein tarkistaa. Valhettahan se olikin! Ei edes alustan komponenteissa ollut ruostetta niin paljon kuin tässä keskustelussa esitetyissä Avensiksen kuvissa. Korissa ei ollut pilkkuakaan ruostetta. Hanttarin puolen takalokasuojan kaaressa oli selvä ryykkäysjälki jota oli meikattu. Sanottiin olevan maalipaikkaiksia myös helmoissa, mutta yhtään kuvissa näkyvää ei ollut. 6-vuotias Octavia oli siis paremmassa kunnossa kuin 3-vuotias Avensis.


      • p a s k a puhetta
        p a s k a puhetta kirjoitti:

        "Esim. startin käytetyn koeajossa skoda octaviassa oli enemmän ruostetta, toki oli vanhempikin eikä siinäkään mistään hirvittävästä ongelmasta kyse ollut, toki siinäkin ruostesuojauksen paikka."
        Tuo lausunto epäilytti senverran, että piti oikein tarkistaa. Valhettahan se olikin! Ei edes alustan komponenteissa ollut ruostetta niin paljon kuin tässä keskustelussa esitetyissä Avensiksen kuvissa. Korissa ei ollut pilkkuakaan ruostetta. Hanttarin puolen takalokasuojan kaaressa oli selvä ryykkäysjälki jota oli meikattu. Sanottiin olevan maalipaikkaiksia myös helmoissa, mutta yhtään kuvissa näkyvää ei ollut. 6-vuotias Octavia oli siis paremmassa kunnossa kuin 3-vuotias Avensis.

        Tässä Startin koeajo:
        http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/717267-startin-5-vaihtoauton-koeajossa-skoda-octavia


      • kun hakemalla haetaa
        p a s k a puhetta kirjoitti:

        "Esim. startin käytetyn koeajossa skoda octaviassa oli enemmän ruostetta, toki oli vanhempikin eikä siinäkään mistään hirvittävästä ongelmasta kyse ollut, toki siinäkin ruostesuojauksen paikka."
        Tuo lausunto epäilytti senverran, että piti oikein tarkistaa. Valhettahan se olikin! Ei edes alustan komponenteissa ollut ruostetta niin paljon kuin tässä keskustelussa esitetyissä Avensiksen kuvissa. Korissa ei ollut pilkkuakaan ruostetta. Hanttarin puolen takalokasuojan kaaressa oli selvä ryykkäysjälki jota oli meikattu. Sanottiin olevan maalipaikkaiksia myös helmoissa, mutta yhtään kuvissa näkyvää ei ollut. 6-vuotias Octavia oli siis paremmassa kunnossa kuin 3-vuotias Avensis.

        Kyllä skodan pyöränripustuksissa oli ruostetta ihan siinä missä kuvan avessa vastaavissa kohdissa.

        Mainittiin myös alustan alkavista ruostevioista. ..."korissa ei ole pilkkuakaan ruostetta"...jaa videon sta nyt tuskin pystyy valalle menemään siitä asiasta, toki päällisin puolin nyt avessakaan yleensä ruostetta ole, omaa kokemusta on monestakin avesta ja vanhin mikä on edelleen tyttären käytössä on 98 mallin 380tkm ajettu ja päällisin puolin ei kyllä ole minkäänläista ruostevikaa ja joka katsastuksen laakista hyväksytysti, joten eipä se alustakaan sitten läpimätä voi olla.

        Huvittavinta mikä tässä sinun vastauksessa paistaa läpi että tänne oli tietoisesti lähetetty valikoidun auton kuvia vioista kun taas octavia oli satunnainen otos...vai väitätkö ettei skodasta löydy aika tuoreitakin ruosteisia yksilöitä jos lähdetään niitä kaivamaan?

        Ja muista vioista ei sitten kannata lähteä edes puhumaan..

        Mitä tulee vielä maalipintaan niin skodissa on ollut ihan samaa vikaa kuin volkkareissa eli maali on joistakin lähtenyt suurina paloina pois, ilmeisesti kova maalipinta.


      • rapeaa
        nippon denso kirjoitti:

        Pari kuvaa samanikäisestä Avensiksesta menossa ruostesuojaukseen.
        http://aijaa.com/HSPRLI
        http://aijaa.com/311VKT
        http://aijaa.com/u8Wp8E
        http://aijaa.com/V4szHq
        http://aijaa.com/85Did5

        Vielä ei tainnut olla liian myöhäistä.

        Kyllä tuossa vaiheessa on jo myöhäistä. Kehitystä voi toki vielä hidastaa, mutta ruostumista ei voi estää. Katsoin vasta äskettäin oman ranskanrapean pohjaa. Se oli huomattavasti paremmassa kunnossa kuin noiden kuvien autot. Ikää sillä on vasta 8 vuotta. Ei ollut aihetta puhdistusta kummempiin toimiin.


      • ruosteskoda
        p a s k a puhetta kirjoitti:

        "Esim. startin käytetyn koeajossa skoda octaviassa oli enemmän ruostetta, toki oli vanhempikin eikä siinäkään mistään hirvittävästä ongelmasta kyse ollut, toki siinäkin ruostesuojauksen paikka."
        Tuo lausunto epäilytti senverran, että piti oikein tarkistaa. Valhettahan se olikin! Ei edes alustan komponenteissa ollut ruostetta niin paljon kuin tässä keskustelussa esitetyissä Avensiksen kuvissa. Korissa ei ollut pilkkuakaan ruostetta. Hanttarin puolen takalokasuojan kaaressa oli selvä ryykkäysjälki jota oli meikattu. Sanottiin olevan maalipaikkaiksia myös helmoissa, mutta yhtään kuvissa näkyvää ei ollut. 6-vuotias Octavia oli siis paremmassa kunnossa kuin 3-vuotias Avensis.

        täyttä ruskeapaskaa


    • Suolaa suolaa

      Toyota Prius Autobildin 100 000 kestotestissä:
      http://i.auto-bild.de/ir_img/5/7/7/9/1/Nichts-ist-unmoeglich-auch-nicht-Rost-an-einem-Toyota-304x202-949af889e1ad1a32.jpg

      http://www.autobild.de/artikel/100.000-km-dauertest-toyota-prius-ii-57951.html#

      Ei kovin ruosteeton. Tämäkin käytännössä uusi auto.

      Tämä korostuu kun auto tuodaan ruostesuojaamattomana suomalaisiin olosuhteisiin ja kun tiet sulatetaan nestemäisellä suolalla. Suojaamaton Toyotan kori imee kapillaari-ilmiöllä saumat täyteen vesi-kura-suolaliuosta vieden "pohjan pois".

      • ostaisko premiumin

        Tais olla tossa priuksin tapauksessa aika merkityksetön ruostepaikka, pidike?
        En jaksanut priuksen testiä lukea 100tkm matkalla, voisitko kertoa kuinka testi muuten sujui esim. miten volkkarin vastaavat autot on ko. testin pärjännyt suhteessa priukseen...näkisi sitten sen premiumin eron tavalliseen?


    • arnie

      Esitteleppä päivystävä "pikku-tärrä" myös niitä muiden merkkien ruostevikoja linkkelneen, joita on huomattavasti enemmän kuin Toyoalla

      Uskallan väittää, ettet vahigossaakaan laita muiden merkkien ruoste- ja vikalistoja tänne Toyota palstalle, eikä tarvitsekkaan koska ne löytyvät monilta verkkosivuita muutenkin ilman apujasi ja niitä on huomattavasti enemmän pitkiä listoja kuin Toyotalla

      Esimerkiksi Ford, MB ynm. on huomattavasti enemmän ruosteessa jo kahden vuoden jälkeenkin käyttöönotosta

      Toyota merkkinä kestää parhaiten ja sen keski-ikä on suomessakin n. 17 vuotta. Muiden automerkkien keski-ikä jää n. 11,7 vuoteen, jonka jälkeen poistetaan rekisteristä ja ajoneuvo romutetaan korjauskelvottomana ruoste- ja teknisten vikojen vuoksi, joita ei kannata korjata auton arvon alennuksen johdosta ja korkeiden korjauskustannusten vuoksi

      Toyota pitää tänäkin päivänä hintansa parhaiten käytettynä ja hinta kaskee huomattavasti vähemmän, kuin muilla merkeillä laadullisista syistä

      • Razzia

        Tarkoitat kai että kesti, sillä nykyisissä ei ole mitään ruostesuojausta, kts. aloitusposti.

        Hintansa pitää kohtuudella, no esim. huonommin kuitenkin kuin esim. Dacia Sandero.


      • Mikä dacia?
        Razzia kirjoitti:

        Tarkoitat kai että kesti, sillä nykyisissä ei ole mitään ruostesuojausta, kts. aloitusposti.

        Hintansa pitää kohtuudella, no esim. huonommin kuitenkin kuin esim. Dacia Sandero.

        En ole kuullutkaan ! Myydäänkö Suomessa?


      • Das auto
        Mikä dacia? kirjoitti:

        En ole kuullutkaan ! Myydäänkö Suomessa?

        Tästä pääset lukemaan hyvän paketin Dacia Sanderosta verrattuna Toyota Aurikseen. Dacia vaikuttaa aikalailla ylivertaiselta hinta huomioituna, oikeastaan voisi puhua jo markkinahäiriköstä!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11432629


      • dacia vai rasia
        Das auto kirjoitti:

        Tästä pääset lukemaan hyvän paketin Dacia Sanderosta verrattuna Toyota Aurikseen. Dacia vaikuttaa aikalailla ylivertaiselta hinta huomioituna, oikeastaan voisi puhua jo markkinahäiriköstä!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11432629

        Mikä dacia? Ikinä moista merkki'ä kuullukkaan.

        Ei oo näkynyt top 10 moista merkkiä....ei kait tää oo se renaultin halppismalli ja kun jokainen tietää mikä renun laatu on , mitä voikaan odottaa joltain paskan halppismallista ::::)))))


      • Das Dacia
        dacia vai rasia kirjoitti:

        Mikä dacia? Ikinä moista merkki'ä kuullukkaan.

        Ei oo näkynyt top 10 moista merkkiä....ei kait tää oo se renaultin halppismalli ja kun jokainen tietää mikä renun laatu on , mitä voikaan odottaa joltain paskan halppismallista ::::)))))

        Käy koeajamassa ja hämmenny, niin ei tarvitse täällä arvailla. Faktat on tuossa viestiketjussa, ainakin Aurikseen verrattuna on niin paljon plussia ..


      • Das Dacia kirjoitti:

        Käy koeajamassa ja hämmenny, niin ei tarvitse täällä arvailla. Faktat on tuossa viestiketjussa, ainakin Aurikseen verrattuna on niin paljon plussia ..

        Lopeta se Dacia höpötys..... Mitä tekee paskalla kun ei ole peltoakaan!!?.. Tai vaihda palstaa!!!!


      • Das auto
        nippondenso kirjoitti:

        Lopeta se Dacia höpötys..... Mitä tekee paskalla kun ei ole peltoakaan!!?.. Tai vaihda palstaa!!!!

        Paha vastus Toyotalle tuo Dacia näemmä


      • ...
        dacia vai rasia kirjoitti:

        Mikä dacia? Ikinä moista merkki'ä kuullukkaan.

        Ei oo näkynyt top 10 moista merkkiä....ei kait tää oo se renaultin halppismalli ja kun jokainen tietää mikä renun laatu on , mitä voikaan odottaa joltain paskan halppismallista ::::)))))

        .


      • paha vastus=))
        Das auto kirjoitti:

        Paha vastus Toyotalle tuo Dacia näemmä

        Daciaa sentään myydään Suomessa n. 50-60 kpl kuukaudessa


      • ???
        Das auto kirjoitti:

        Tästä pääset lukemaan hyvän paketin Dacia Sanderosta verrattuna Toyota Aurikseen. Dacia vaikuttaa aikalailla ylivertaiselta hinta huomioituna, oikeastaan voisi puhua jo markkinahäiriköstä!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11432629

        ...


    • Komsikomsa

      Erityisesti Saabin mallien "9. maaliskuuta" ja "9. toukokuuta" tulokset häikäisivät.


      Näkyy olevan jokunen kappale: sama auto samasta tehtaasta, eri logo keulalla -> eri tähtimäärä. Kovin on luotettava vertailu.

    • ei kauppa käy

      Myytävänä hiase vm.2004, ajettu 198000km, huollettu tojolla, ruostetta löytyy, meni silti leimasta läpi, kyselijöinä vain mannet ja aina pitäs ottaa joku vielä surkeempi maksalaatikko tai kaarina vaihossa.

    • esto ja kesto

      Kylläpä "ruosteenkestossa" Toyota päihittää miltei merkin kuin merkin (ja katsastusmies kiittää) , jos nimittäin puhutaan siitä miten tuhoisasti ruoste etenee autoissa.

      Taasen ruosteenestosta puheenollen silloin kun kakkostason ruostesuojauksella päihitetään auton elikaarella mitattuna ruostesuojauksessa nelos-viitostason autoja, voidaan pitää selviönä, että auto on sinkitykseltään y.m. rakenteeltaan paremmin tehty kuin nuo kilpailijat.

      No nyt meni pihtiputaan pikkupetteriltä vähän yli hilseen, mutta ei se mitään- niin aina-niin aina.

    • Tattista vaan

      Oma autoni on listallaparhaammsta päästä, mutta sillä ei ole mitään merkistystä, sillä aina kun ostan auton, viikon sisällä tilaan sille täydellisen ruostesuojauksen.

      Siis ostaako joku uuden auton, ilman sitä, että vie sen kiireen vilkkaan ruostesuojaukseen?

    • Kiala Viulu

      Toyota laadullisempana, kestävänä ja vähiten ruostuvana voitti jälleen Auto Bildin laajimman ja suurimman testin, jossa oli miljoonia autoja ja ajettiin pitkiä testejä.

      www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538607948.html?nomobile=4

      Toyota voitot puhuvat selvää kieltä ja kellään ei ole nokan koputtamista. Ainoastaa katkeroituneet räksyttävät palstalla kalpeana kateudesta.


      www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538765894.html?nomobile=4


      Toyota- ja Lexsus myös pitävät hintansa parhaiten hyvän laadun vuoksi


      www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/26/nama-autot-pitavat-arvonsa-parhaiten/201242746/304?non=1

      • To-Tuusula

        Ruostekäsittely toyotassa on puutteellinen tai puuttuu kokonaan.


    • lada 666

      nyky autot on näköjään niin ohut maali pinnaltaan että pienikin kiven isku niin heti kohta ruoste pullistelee voimiaan ja hapattaa koslan 5 vuodessa sulatus kuntoon..jälelle jää vaan nippu osamaksu kuitteja ja lopuksi kirje ulosmittarilta!

    • rellupösösitukka

      En ole ruosteeella ajanut tai ollut ajamatta ilman ruostetta.

      Kiinnitän huomiota kestävyyteen ja siinä on paras................................. tuohon voi kirjoittaa jokainen oman suosikin., ettei tule kiistaa

    • AUTO-JUSSI

      MOROJENS! MULLOL PÖSÖ PARTNER 1,9D JA AJOIN SILLÄ KESÄT-TALVET EIKÄ SE RUOSTUNUT, EIKÄ OLLUT LASTENTAUTEJA. SUOSITTELEN. JA TILAA ON KUN KUOPION TORILLA ILTA-AIKAAN. OSTAKEE IHMESSÄ TYÖKIN, EI TARVII KATUA JA HALPAKIN ON. T AUTO-JUSSI SAVOSTA

    • jaska jokunen

      japsit on kautta aikain ollut oikein ruoste pesiä. katsokaa massaus firmojen kuvia kuka ostaa tämän jälkeen tojotaa. ruoste nakertaa rosusrous.maalaritkin varottelee miten paljon takuu maalauksia tojotassa. rous rous rous. nam nam aven pohja.mätänee pariin vuoteen..........................

      • Ruostepesä

        Ave ruosteessa jo puolivuotiaana.


    • juntteja

      Destialle lasku suolasannasta ja vituin hitaista liikennevaloista!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe