Kuvattomuus

yoeyo

Profiilien kuvattomuutta kritisoidaan paljon ja minua häiritsee, kun joku teilaa suoraan, että ei vastaa kuvattomille tms.

Oma syyni kuvattomuuteen on se, että asun pienellä kunnalla, jossa ihmiset tietää toisensa. En siis halua laittaa itseäni näyteikkunalle, että naapuri saa ajatella "siellä se epätoivonen etsii, hähhäähää".

Muutenkin nykypäivänä on hyvä suojella identiteettiä. Identiteettivarkauksia tapahtuu koko ajan ja se pilaa ihmisten elämiä. Voi kuulostaa joillekin foliohattumeiningiltä, mutta sitten ei naurata kun omalle kohalle sattuu. Itse en aio koskaan laittaa pärstääni naamakirjaan taikka muuhun sellaiseen, niin en todellakaan tännekään.

Mielummin laitan profiilin tekstin, että kuvan saa sitten sähköpostilla.

18

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epävalehtelija

      "Profiilien kuvattomuutta kritisoidaan paljon ja minua häiritsee, kun joku teilaa suoraan, että ei vastaa kuvattomille tms."

      Miksi se sua häiritsee?
      Jos joku VI-TUN idiootti ei tajua sitä että joku ei pidä kuvaa profiilissa niin se on HEIDÄN ongelmansa, ei sinun.

      Miksi vaivaat päätäsi näillä vähä-älyisillä alkueläimillä ja heidän mielipiteiillään miten ja mitä sinun tulisi olla jos he ovat täysin ennakkoluuloisia estereita ja einereitä kykenemättä näkemään oikeasti ihmistä sen kaiken pinnallisen moskan takana?

      Nykyaikana kaiken pitää katso olla joillekin esillä kuin nainen haarat levällään nokan edessä.
      Jos niin ei ole niin alkaa itku ja vaikerrus kun muuten jää jotain kokematta.
      Mitä sinä noilla ihmisillä teet?

      Minulla on kuva facessa ja kun olen jossain tutustunut ihmiseen niin silloin satunnaisena tuttavana voidaan vaihtaa kuvat tai ohjaan hänet faceen etsimään kuvaani.
      Sillä tavoin toimin myös nettideitissä kun siellä olin.

      Mutta täysin tuntemattomille ihmisille joiden mielipide minusta perustuu kuvaan jossain profiilissa nettideitissä ei ole mitään aihetta nähdä kuvaani eikä kenenkään tuntemattoman ole tarpeen tunnistaa minua nettideitissä.

      Nämä jotka odottavat että ihmisellä on kuva profiilissa tai ihmisessä on jotain vikaa ovat vain PELKKIÄ PER-SEREIKIÄ.

      Älä huolehdi heistä, he ovat täysin eri puusta veistetty kuin me.
      Ei heistä ole kumppaniksikaan.

    • yks kuvallallinen

      Kuvassa on se huonopuoli, että siihen tuijotetaan ekaksi ja teksti jää
      lukematta, sen olen huomannut itse. Kysellään sellaisia asioita, jotka
      selviää tuosta proffiilista, jos vaivautuisi sen lukaiseen.

      Tässä kohtaa kiinnostus lopahtaa siihenpaikkaan ja mikä hulluinta, niin
      onpa ollut näitäkin, ketkä pyytää naamasta uuden lähikuvan. Tämä
      on kyllä jo viimeinen pisara..Tekisi mieli vastata, että kun itsensä sekava kuva
      on räpsästy vessanpeilin kautta kännykällä, niin mitä pi-run elvistelyä
      tämä nyt on. Joo nämä saa hypätä kaivoon mun puolesta.

      Selaan ja luen kuvattomien ilmoituksia siinä, missä kuvattomienkin ja
      käynyt treffeillä kahden kanssa, vain viestittelyn pohjalta.
      Ihan ovat ihmisen näköisi ja kokoisia olleet.

      • yks kuvallinen

        no piti olla, siinä missä kuvallistenkin profiileja.


      • miesvm1967
        yks kuvallinen kirjoitti:

        no piti olla, siinä missä kuvallistenkin profiileja.

        Ne jotka eivät vaivaudu lukemaan edes sitä profiilin tekstiä ajatuksella paljastuvat muutenkin ihan muutamassa viestissä. Vaikka ei olisi ulkonäöllisesti suuriakaan kriteerejä, täytyy toisessa sentään joitakin ulkoisestikin miellyttäviä piirteitä olla, ne selviää vain näkemällä. Kun ei sekään ole reilua että piilottelee kuvaansa ja antaa itsestään virheellistä tietoa. En ota kantaa siihen miltä ihmisen pitäisi näyttää koska jokaisella on makunsa. Ellei ole profiilikuvaa niin sitten on paikallaan lähettää todellisuutta vastaava kuva vaikkapa meilissä.

        Tuo lähikuvan jälleenpyytäminen naamasta on kyllä jo aika koppavaa tosiaan jos omakin kuva on joku pieni suttu, kyllä senkin suhteen pitää olla tasapuolinen :)

        Kyllä mä olen senkin hyväksynyt ettei kuvaa ole kun siihen on päteviä perusteluja, tuo erityisen pieni paikkakunta tai sellainen työ jossa tapaa päivittäin paljon ihmisiä ovat mun mielestä ainakin ihan hyväksyttäviä sillä noissa tapauksissa profiilikuvasta voi olla jopa haittaakin oikeassa elämässä. Olen myös käynyt sokkona treffeillä vaikkei nainen olisi kuvaansa lähettänyt vedoten ettei ole omasta mielestä hyvää kuvaa itsestään :D

        Se siinä vaan on että jos nainen maalailee itsestään liian "ruusuisia kuvia" ilman sitä potrettia ja kaiken lisäksi vähän fiilailee ja korjailee profiilin sisältämiä tietoja fysiikastaan niin ottaahan semmonen pattiin jonkun verran, aika ja vaiva menee hukkaan kun se tulee vasta treffeillä ilmi.

        Suhtaudun itse siis niin että kuva olis profiilissakin suotava. Jos kuvaa pyytää niin olis hyvä kanssa lähettää (useimmat kyllä tarjoutuu lähettämään sen ihan itse). Eikä sekään mikään maailmanloppu ole vaikkei koko kuvaa näkis jos nainen muuten vaan vaikuttaa mielenkiintoiselta, kunhan ei liikoja maalailis itestään semmosta mitä ei oo, se on kyllä turn-offia muuten.

        No, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa tästä kuva-asiasta, ei kannata pyöriä sitte semmosten kanssa joiden mielipiteet ärsyttää :)


      • kuva-asiaa
        miesvm1967 kirjoitti:

        Ne jotka eivät vaivaudu lukemaan edes sitä profiilin tekstiä ajatuksella paljastuvat muutenkin ihan muutamassa viestissä. Vaikka ei olisi ulkonäöllisesti suuriakaan kriteerejä, täytyy toisessa sentään joitakin ulkoisestikin miellyttäviä piirteitä olla, ne selviää vain näkemällä. Kun ei sekään ole reilua että piilottelee kuvaansa ja antaa itsestään virheellistä tietoa. En ota kantaa siihen miltä ihmisen pitäisi näyttää koska jokaisella on makunsa. Ellei ole profiilikuvaa niin sitten on paikallaan lähettää todellisuutta vastaava kuva vaikkapa meilissä.

        Tuo lähikuvan jälleenpyytäminen naamasta on kyllä jo aika koppavaa tosiaan jos omakin kuva on joku pieni suttu, kyllä senkin suhteen pitää olla tasapuolinen :)

        Kyllä mä olen senkin hyväksynyt ettei kuvaa ole kun siihen on päteviä perusteluja, tuo erityisen pieni paikkakunta tai sellainen työ jossa tapaa päivittäin paljon ihmisiä ovat mun mielestä ainakin ihan hyväksyttäviä sillä noissa tapauksissa profiilikuvasta voi olla jopa haittaakin oikeassa elämässä. Olen myös käynyt sokkona treffeillä vaikkei nainen olisi kuvaansa lähettänyt vedoten ettei ole omasta mielestä hyvää kuvaa itsestään :D

        Se siinä vaan on että jos nainen maalailee itsestään liian "ruusuisia kuvia" ilman sitä potrettia ja kaiken lisäksi vähän fiilailee ja korjailee profiilin sisältämiä tietoja fysiikastaan niin ottaahan semmonen pattiin jonkun verran, aika ja vaiva menee hukkaan kun se tulee vasta treffeillä ilmi.

        Suhtaudun itse siis niin että kuva olis profiilissakin suotava. Jos kuvaa pyytää niin olis hyvä kanssa lähettää (useimmat kyllä tarjoutuu lähettämään sen ihan itse). Eikä sekään mikään maailmanloppu ole vaikkei koko kuvaa näkis jos nainen muuten vaan vaikuttaa mielenkiintoiselta, kunhan ei liikoja maalailis itestään semmosta mitä ei oo, se on kyllä turn-offia muuten.

        No, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa tästä kuva-asiasta, ei kannata pyöriä sitte semmosten kanssa joiden mielipiteet ärsyttää :)

        Jos se ihminen valehtelee, se voi valehdella kuvallisenakin. Se voi lähettää vanhan kuvan, kertoa jotain mitä ei ole: aivan kuten kuvattomanakin. Ei se kuva mitään takaa, se voi olla 10 vuotta ja 30 kg sitten otettu.
        Jokainen taas joka oikeasti on sinut itsensä kanssa, osaa kuvailla itsensä rehellisesti siksi, mikä on, joka tapauksessa. Jos ei urheile, ei ole urheilullinen, ja jos on normaali on normaali, jos pullukka niin pullukka.
        Tarkoitan, että kuten olet huomannut, sen näkee livenäkin. Jos se valehtelee olevansa jotain mitä ei ole, niin morojentes, ihan niinkun jos ei synkkaa tai jos kuva on väärä. Ei mitään sen kummempaa.

        Ongelma saattaa olla sekin, että on kuvauksellinen ja kuva maalaa semmoisen kuvan, että on vaikea tutustua enää.
        Ei sekään ole kovin kivaa, jos suhun halutaan tutustua VAIN ulkonäön perusteella. Ja siihen, että ei, saa vanheta aikalailla, ihan jopa vuosikymmeniä... Olen huomannut. Siksi sitä kuvaa ei myöskään ole kiva laittaa. Ois kiva siitä kauniistakin että joku ois kiinnostunut ihmisenä siitä sisällöstä eikä naamasta ja näyttelyesineestä.

        Ja vielä sekin pointti, että jotkut taas vaan eivät ole kuvauksellisia. Pätkääkään. Hyvän kuvan saaminen siis on työn ja tuskan takana, vaikka livenä ois ihan nättikin. Kuitenkin, ei ole sama millainen se kuva on, jos se on. Jos se on mörkki tai huono ilme niin sehän se hallitseva mielikuva on. Se on sitten ihan sama mitä on luonnossa. Huonoa kuvaa on turha lähettää, ihan yhtä turha kun väärää kuvaa.

        Sokkotreffit on sitäpaitsi jännittävät, kaikessa sekä kaameudessaan että iloisissa yllätyksissään!


    • sarana55

      kirjoita profiiliisi... olen ollut viisi kertaa naimisissa ja kolme kertaa avoliitossa satunnaiset seurustelut silloin tällön. arvelee naiset heti että "komee" mies, eikä profiiliisi mitään kuvaa tartte. naisia on kohta jonoksi asti. :D lycka till..

    • tätä mieltä

      Mieluummin kokonaan kuvaton profiili, kuin sellainen missä on joku 4-5 vuotta vanha (tai jopa vielä vanhempi kuva). Yrittääkö jotkut oikeesti pitää ns. täkynä
      sellaista vähän vanhempaa freesimpää kuvaa itsestään ?
      Kun livessä totuus kuitenkin valkenee, etenkin jos on tuo alkoholi maistunut ja röökiä poltettu. Ei se välttämättä vielä nuoremmissa ihmisissä niin näy, mutta 40v ja siitä ylöspäin. Jotkut voi tosiaan pelkän kuvankin perusteella viestitellä ja sitten livetapaaminen onkin, kas kummaa, pieni pettymys.

    • Itse laitoin kuvan alunperin nimenomaan siitä syystä, että tutut tunnistaisi. Siellä kun tosiaan niihin tuttuihin törmää jonkin verran, niin on kyl yksinkertaisempaa kun tuntee heti, eikä tartte alkaa selittelemään, että moi, olen sejase, jos satut muistamaan. Eihän ne tutut tietenkään ikinä kirjoita, mutta tietäväthän ainakin että olen vapaa, jos sattuisi kiinnostamaan.

      Toinen syy kuvan pitämiseen on sitten se kaikille suurena yllärinä tuleva asia, että ulkonäkö vaikuttaa parinvalintaan. En haluakaan saada viestejä miehiltä joiden mielestä olen ruma. Näistä syistä siis itse laitoin kuvan.

      Vastaan kyllä myös kuvattomille profiileille, jos viestejä laittavat, mutta en ihan ekana, jos viestejä on paljon. Syynä se, että sieltä kuvattomien joukosta ne ukkomiehet todennäköisesti löytyvät..

      Jos nyt joku on niin törkyruma, että ei mitenkään voi uskoa kenenkään sietävän ulkonäköään, niin ehkei sitä kuvaa kannata sitten laittaa, vaan pitää yrittää sen sijaan hurmata virtuoosimaisen loistavilla viesteillä. Mutta jos siinä ei ihan täydellisesti onnistu, niin sitten voipi olla vielä ne pakit edessä, kun lopulta tavataan. Se on sitä luonnonvalintaa se.

    • kiltti mies.

      Mulla on kuva mut ei siltin kukaan vastaa. On siis ihan sama onko kuva vai ei.

    • Jos oon niin kuvallisena.

      Aloittajalle sen verran,että ei isommin kiinnosta tutustua ihmiseen jinka fiilis on piilotella ajatuksella "siellä se epätoivonen etsii, hähhäähää".

      En edes tuollaisena hahmona profiilia laittaisi jonka mielestä siinä on jotain hävettävää... Tätä päivää ja kiva tapa tutustua ihmisiin siinä missä moni muukin.

    • sarana55

      epätoivoisille tuollaiset deittilinjat on juuri tarkoitettukin.

    • kuvatusc

      Itse jätin kuvan pois koska takana on vaikea ero enkä halunnut exän saavan tietää adiasta. Lähetin kuitenkin kuvan pyytämättä muutaman viestin jälkeen mielenkiintoisille henkilöille. Profiilitekstistä selvisi myös syy kuvattomuuteen. Itse vastasin sekä kuvallisille että kuvattomille...suurempi kriteeri oli profiilin teksti.

      • n32

        Ihan nyt näin tarkemmin asiaa tuntematta hieman ihmettelen, että miten kukaan jaksaa välittää hevonperseen vertaa jonkun eksän mielipiteistä. Jos itse lukisin kuvattomasta profiilista jotain tuollaista selitystä, niin kyllä vähän heräisi epäilys, että mikähän mahtaa olla oikea syy kuvan puuttumiselle.

        No, ei oo mun asiani, eikä sinänsä ollut tarkoitus loukata ketää


    • kkrabazuk

      Mulla ei vaan ole hyvää kameraa. Webcamilla ja puhelimella tulee kalansilmäkuvia.

    • kuva ratkasee paljon

      On ihan paskapuhetta, ettei ulkonäkö merkitse mitään. jos naisen profiilissa ei näy kuvaa niin täytyy olla sellanen rupikonna , mikä ei kehtaa kuvaansa näyttää. tai hyvin huono itsetunto. ulkonäkö kun näkyy enasimmäisenä. Luonnehan viimekädessä ratkaisee. senhän nyt kaikki ymmärtävät. työpaikan kohdalla tyhjää eli työtön. Auikas jylhät eväät on jollakin.

      • tsib

        Sun sosiaalis-älykkäät eväät on kyl kans aika jylhät. Mutta se on ihan hyvä noin, etpähän vahingossakaan ota yhteyttä niihin naisiin, jotka ei tollasta sivistymätöntä ennakkoluuloa sietäis.


    • ei oo, ei tuu

      Profiilini on aivan riittävän suosittu ilman kuvaakin. Kymmeniä kävijöitä ja lukuisia viestejä viikossa on hyvä luku miehelle, joka ei tee muuta kuin kirjoittaa lyhyen profiilin.

      Skype on hyvä paikka tarkastaa naamat ja kemiat ennen treffeille lähtöä. Se on paljon rehellisempi kuin profiilikuvat tai kuvat sähköpostissa.

      • huomioitu kuvaton

        Näin juuri.
        Itselläkin on kuvaton profiili tarkoituksella, juurikin karsimaan niitä jonninjoutavia yrittäjiä, jotka pelkkää kuvaa tuijottavat.
        Ne jotka kiinnostuvat ihmisestä profiilitekstin takana, saavat kuvan s-postilla.
        Voin kertoa, että ulkonäköäni ei ole moitittu kertaakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe