Tämä foorumi pilaantuu hihhulien vuoksi

HiHHulit pois

Menkää Hihhulit kaikki tuonne jeesusfoorumille - kaltaistenne joukkoon ja jättäkää meidät rauhaan.

14

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huh-hah-hei

      Hihhulit etsivät täältä totuutta?

      • "Hihhulit etsivät täältä totuutta? "

        Eivät hihhulit totuutta etsi, koska he luulevat löytäneensä sen jo.


      • Apo-Calypso
        ertert kirjoitti:

        "Hihhulit etsivät täältä totuutta? "

        Eivät hihhulit totuutta etsi, koska he luulevat löytäneensä sen jo.

        Hihupellet pelkäävät totuutta kuollakseen.


      • Evohömppä kriisissä
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Hihupellet pelkäävät totuutta kuollakseen.

        Skeptisyys evoluutiofantasiaa kohtaan lisääntyy koko ajan.


      • hgchfcjgcf
        Evohömppä kriisissä kirjoitti:

        Skeptisyys evoluutiofantasiaa kohtaan lisääntyy koko ajan.

        Missä? Evoluutioteoria voi aina vain paremmin.


      • Evohömppä kriisissä
        hgchfcjgcf kirjoitti:

        Missä? Evoluutioteoria voi aina vain paremmin.

        Raamattupiirissä tekemäni haastattelututkimuksen mukaan vain yksi piti evoluutioteoriaa mahdollisena, tosin hänkään ei todennäköisenä.


      • hkvchvhg
        Evohömppä kriisissä kirjoitti:

        Raamattupiirissä tekemäni haastattelututkimuksen mukaan vain yksi piti evoluutioteoriaa mahdollisena, tosin hänkään ei todennäköisenä.

        Erotettiinko hänet, vai selvisikö julkisella nuhtelulla seurakunnan läsnäollessa?


      • hkvchvhg kirjoitti:

        Erotettiinko hänet, vai selvisikö julkisella nuhtelulla seurakunnan läsnäollessa?

        Ainakin roviolla polttaminen olisi varmaankin herättänyt kiusallista huomiota.


      • hakati481
        Evohömppä kriisissä kirjoitti:

        Skeptisyys evoluutiofantasiaa kohtaan lisääntyy koko ajan.

        nimimerkille Evohömppä kriisissä
        Olen lukenut evoluutiota käsittelevää kirjallisuutta 60v ja samalla olen
        lukenut "luomistieteen" kannattajien kirjoituksia.
        Jo silloin 60v sitten creationistin kirjoittivat esim: biologit ovat sankoin joukoin
        luopumassa evoluutiosta. Täysin toisin on käynyt, viimeisen 60v aikana
        tapahtunut biologian tutkimus ja löydöt ovat vain vahvistaneet evoluutiota.
        Se, että evoluutiota vastaan oltaisiin tieteen piirissä yhä enemmän, ON
        AINA OLLUT VAIN USKOVAISTEN TOIVEAJATTELUA ja tulee olemaan
        tulevaisuudessakin


    • Tutkija AAA

      Noh, on luonnollista että kun jonkin asian kannattaja kohtaa asian joka uhkaa kaataa hänen kannattamansa asian perusteet, niin hän alkaa vastustaa tuota asiaa. Mitä suuremmaksi uhka koetaan, niin sitä pontevammin ja kuurommin omaa kantaa puolustetaan.
      Uskonnollisilla piireillä näyttää siis olavan suuri hätä ja monet kokevat uskonsa horjuvan.

      • Ja kun vielä koko elämä perustuu sille kannatetulle asialle eli kiihkouskovaisuudelle.

        Tässä suhteessa "keskustelu" ei tosiaan ole ihan tasa-arvoista. Eihän evoluutioteoria sentään tieteen hyväksyjien elämän ohje ja perusta ole. Kirjoa löytyy uskovaisista ateisteihin ja monilla muillakin akseleilla.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ja kun vielä koko elämä perustuu sille kannatetulle asialle eli kiihkouskovaisuudelle.

        Tässä suhteessa "keskustelu" ei tosiaan ole ihan tasa-arvoista. Eihän evoluutioteoria sentään tieteen hyväksyjien elämän ohje ja perusta ole. Kirjoa löytyy uskovaisista ateisteihin ja monilla muillakin akseleilla.

        >>Eihän evoluutioteoria sentään tieteen hyväksyjien elämän ohje ja perusta ole.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        >>Eihän evoluutioteoria sentään tieteen hyväksyjien elämän ohje ja perusta ole.

        Kiihkouskovaisuuden ehkä olennaisin elementti onkin erittäin vilkas, mutta ankarasti määritellyissä rajoissa ja suunnissa pyörivä mielikuvitus, jonka tuotteet uskotaan tosiksi yhtä vahvasti kuin raamatun sana.


      • Narikka-aivo
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kiihkouskovaisuuden ehkä olennaisin elementti onkin erittäin vilkas, mutta ankarasti määritellyissä rajoissa ja suunnissa pyörivä mielikuvitus, jonka tuotteet uskotaan tosiksi yhtä vahvasti kuin raamatun sana.

        Kyse on mielestäni vääristyneestä uskonnollisuudesta, jossa ollaan raamatullisempia kuin raamattu itse.
        Kun ympäristö on vankasti paalutettu vihollisilla ja joka suuntaan selvästi rajattu, niin on helppoa olla lankeamatta vääriin oppieihin. Ei tarvita muuta kuin tunnettujen tahojen väitteiden ja ohjeiden 100 % :sta sokeaa noudattamista.
        Olisihan se pelottavaa, jos myönnettäisiin, että elämässä on harmaa alue, jossa oikea ja väärä eivät ole aina erotettavissa. Sehän voisi helposti houkutella pimeälle puolelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe