Kela kuljetukset

säästöseppo

Miten pelaa eri kolkissa maassamme.

32

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kffkrked

      Kelan maksamat kuljetukset kasvaneet, maaseudun keikat hiljentyneet eli kyydit menny kaupunkiin näin voimme todeta että taksiliiton organisoima tulonsiirto kaupungin autoille on onnistunut kohtuullisesti.

      • jäsen pitkään

        Eilö taksiliitto nimenomaan aja maankattavaa järjestelmää. On helppoa tarkistaa ja seurata kuka ne ajaa. Varmaan jokainen lääninyhdistyken toiminnanjohtaja kerkeää tulostaa raportit ja toimia sen mukaisesti.


      • kduufuuda a.a
        jäsen pitkään kirjoitti:

        Eilö taksiliitto nimenomaan aja maankattavaa järjestelmää. On helppoa tarkistaa ja seurata kuka ne ajaa. Varmaan jokainen lääninyhdistyken toiminnanjohtaja kerkeää tulostaa raportit ja toimia sen mukaisesti.

        Varmasti kertoo, ja kelasta saa tiedot kasveneista kuluista ja toimiiko sekosuko


      • näin kerrotaan
        kduufuuda a.a kirjoitti:

        Varmasti kertoo, ja kelasta saa tiedot kasveneista kuluista ja toimiiko sekosuko

        Mitenniin? Potilaathan saa tilata kotipaikkakunnalta tai kotikylästä taksin,keskuksen kautta toki. Keskukset on rehtiä porukkaa ja toimivat säännösten mukaan. Vain tietokone virheitä sattuu. Kerrotaan keskuksissa olevan valantehneitä ulkopuolisia työntekijöitä.


      • quueueJ
        näin kerrotaan kirjoitti:

        Mitenniin? Potilaathan saa tilata kotipaikkakunnalta tai kotikylästä taksin,keskuksen kautta toki. Keskukset on rehtiä porukkaa ja toimivat säännösten mukaan. Vain tietokone virheitä sattuu. Kerrotaan keskuksissa olevan valantehneitä ulkopuolisia työntekijöitä.

        Ihan varmasti joo


      • Aivoja peliin
        näin kerrotaan kirjoitti:

        Mitenniin? Potilaathan saa tilata kotipaikkakunnalta tai kotikylästä taksin,keskuksen kautta toki. Keskukset on rehtiä porukkaa ja toimivat säännösten mukaan. Vain tietokone virheitä sattuu. Kerrotaan keskuksissa olevan valantehneitä ulkopuolisia työntekijöitä.

        "Kerrotaan keskuksissa olevan valantehneitä ulkopuolisia työntekijöitä." Tarkoittaa, että Kela keskuksessa töissä oleva joutuu tekemään vaitiolosopimuksen, koska käsittelee ihmisten luottamuksellisia tietoja. Tällä ei ole mitään tekemistä kyytien jakamisen kanssa, kone ne jakaa ja juuri siten kun se on ne ohjelmoitu jakamaan. Nämä ovat kaksi eri asiaa.


      • väitätkö vastaan
        Aivoja peliin kirjoitti:

        "Kerrotaan keskuksissa olevan valantehneitä ulkopuolisia työntekijöitä." Tarkoittaa, että Kela keskuksessa töissä oleva joutuu tekemään vaitiolosopimuksen, koska käsittelee ihmisten luottamuksellisia tietoja. Tällä ei ole mitään tekemistä kyytien jakamisen kanssa, kone ne jakaa ja juuri siten kun se on ne ohjelmoitu jakamaan. Nämä ovat kaksi eri asiaa.

        Aivoja peliin.On keksitty puhelimet,sillä saa kelatunnukset. Se siitä "tietokoneen syötöstä", onneksi on korttiasiakkaita.


      • Suko tappaa :)
        väitätkö vastaan kirjoitti:

        Aivoja peliin.On keksitty puhelimet,sillä saa kelatunnukset. Se siitä "tietokoneen syötöstä", onneksi on korttiasiakkaita.

        Häh? Kelatunnukset puhelimella, mitkä ihmeen tunnukset? "onneksi on korttiasiakkaita", siis tavallisia asikkaita jotka maksavat matkansa kotilla vai mitä? Taitaa nyt isopyörä lyödä sulla tyhjää tai sitten et osaa kirjoittaa mitä oikein tarkoitat! Me täällä etelässä ei moista jargonia tajuta ollenkaan, kun ei ole veillä mitään sukoa.


      • ~¢~
        Suko tappaa :) kirjoitti:

        Häh? Kelatunnukset puhelimella, mitkä ihmeen tunnukset? "onneksi on korttiasiakkaita", siis tavallisia asikkaita jotka maksavat matkansa kotilla vai mitä? Taitaa nyt isopyörä lyödä sulla tyhjää tai sitten et osaa kirjoittaa mitä oikein tarkoitat! Me täällä etelässä ei moista jargonia tajuta ollenkaan, kun ei ole veillä mitään sukoa.

        miten te siellä ne kelakyydit ajatte?

        Entäs nää vammaispalvelut?


      • 6+18
        ~¢~ kirjoitti:

        miten te siellä ne kelakyydit ajatte?

        Entäs nää vammaispalvelut?

        Kelakyydit menee Y79:n kanssa niin kuin ennenkin. Vammais- eli matkapalvelukyydit ajetaan aika suurelta osin (luulen, määristä ei ole tietoa) suoraohjausautoilla joissa ei korttia tarvitse vinguttaa. Muuten tietysti höylätään kortti.


    • siikalatva1

      Raahen keskus jakaa kyydit miten sattuu , osa autoilijoista ei oteta järjestelmään ollenkaan

    • äly hoi

      "Keskukset on rehtiä porukkaa ja toimivat säännösten mukaan.
      Vain tietokone virheitä sattuu."

      Toi viimeinen lause ei mene jakeluun - tuha syyttää koneita, kone ei tee virheitä itse. Tapahtuipa mitä missä tahansa , aina syytetään tietokoneita, on helpointa. Kone joko toimii tai sitten ei, jos tietokone tekee virheitä niin mikä ne virheet aiheuttaa ensikädessä. Ihminen eli henkilö joka käyttää konetta, edellytyksellä että ohjelmisto on alunperin ollut oikein ohjelmoitu. Erilaisia parametreja muuttamalla ohjelmien toimintoja saa kyllä helposti muutettua toimivasta toimimattomaksi.

      Kaikkea skeidaa tietokoneen tekemistä virheistä on turha uskoa. Kyllä se todellinen vika on jossain muualla. AINA TODELLINEN syy löytyy KÄYTTÄJÄSTÄ.

      • kerro kerro kuvasti

        Nämä tiedot on tullut välityksen johdolta.Tottakai keskuksessa voi pelata,missä ei olisi hyväveliverkostoa? Ei tarvitse valitta kun itsemaksavat lisääntyy.


      • ~¢~
        kerro kerro kuvasti kirjoitti:

        Nämä tiedot on tullut välityksen johdolta.Tottakai keskuksessa voi pelata,missä ei olisi hyväveliverkostoa? Ei tarvitse valitta kun itsemaksavat lisääntyy.

        pelaaminen ainakin vähenisi huomattavasti, jos kela ei enää korvaisi muita kuin keskuksen kautta tilattuja taksikyytejä. Samoin jos paluukyydin kyttääjät velvoitettaisiin palaamaan asemapaikalleen välittömästi ajon päätyttyä. Auto voisi jäädä odottamaan ainoastaan jos kyyti on meno-paluu.


      • laaja-ala ajatus
        ~¢~ kirjoitti:

        pelaaminen ainakin vähenisi huomattavasti, jos kela ei enää korvaisi muita kuin keskuksen kautta tilattuja taksikyytejä. Samoin jos paluukyydin kyttääjät velvoitettaisiin palaamaan asemapaikalleen välittömästi ajon päätyttyä. Auto voisi jäädä odottamaan ainoastaan jos kyyti on meno-paluu.

        Näinkin kapeasti ja pölhösti voi asioita ajatella.

        Jos auto tuo asiakkaan esim 100 km:n päästä, niin keskuksen pitäisi tarjota ko autolle paluukyyti. Jos paluu kyytiä ei ole tarjolla niin sitten vasta se auto saa palata tyhjänä takaisin.
        Jos toinen auto lätee samalle suunnalle muutaman minuutin sisällä, se ajaa ensin 100 km ja sitten 100 km tyhjänä takaisin.
        Eli kokonaiskilometejä laskettaessa eka auto tuo ja vie, kokonaiskilometrit =200 eikä tyhjänä ajoa.
        Tapauksessa kaksi: ekaauto tyhjäna takaisin ja toinen auto tyhjänä takaisin, kokonaiskilometrit 400 josta tyhjänä ajoa 200.
        Missä on tuon kakkostapauksen järki. Lyhyellä aikajanalla ajateltuna ei kannata edes alkaa miettimään. Pidemmässä juoksussa ajateltuna kakkosvaihtoehto on kaikille parhain (tuottavin) vaihtoehto.


      • 13+16
        laaja-ala ajatus kirjoitti:

        Näinkin kapeasti ja pölhösti voi asioita ajatella.

        Jos auto tuo asiakkaan esim 100 km:n päästä, niin keskuksen pitäisi tarjota ko autolle paluukyyti. Jos paluu kyytiä ei ole tarjolla niin sitten vasta se auto saa palata tyhjänä takaisin.
        Jos toinen auto lätee samalle suunnalle muutaman minuutin sisällä, se ajaa ensin 100 km ja sitten 100 km tyhjänä takaisin.
        Eli kokonaiskilometejä laskettaessa eka auto tuo ja vie, kokonaiskilometrit =200 eikä tyhjänä ajoa.
        Tapauksessa kaksi: ekaauto tyhjäna takaisin ja toinen auto tyhjänä takaisin, kokonaiskilometrit 400 josta tyhjänä ajoa 200.
        Missä on tuon kakkostapauksen järki. Lyhyellä aikajanalla ajateltuna ei kannata edes alkaa miettimään. Pidemmässä juoksussa ajateltuna kakkosvaihtoehto on kaikille parhain (tuottavin) vaihtoehto.

        "Jos toinen auto lätee samalle suunnalle muutaman minuutin sisällä, se ajaa ensin 100 km ja sitten 100 km tyhjänä takaisin."

        Kyllä nyt taas vedetään oman asian tukemiseksi mutkia vähän suoraksi. Kun ne maalaistaksit tukkivat kaikki Meilahden sairaala-alueen vapaat pysäköintitilat taksitolppaa lukuunottamatta tuntikausiksi, niin ei se siitä johdu että kahviossa on niin hyvää pullaa. Ne venttaavat sitä paluukyytiä, joka ei todellakaan siis tule muutaman minuutin sisällä, vaan esimerkiksi kolmen tunnin kuluttua. Pointtisi on ihan hyvä siltä osin kun niitä paluukeikkoja oikeasti olisi tarjolla useampia tunnissa, mutta näinhän ei ole. Jos ajat asiakkaan sairaalaan aamulla, niin on aika epätodennäköistä, että sieltä kotiutettaisiin samaan suuntaan lähtevä samalla kellonlyömällä. Jo ihan sen takia miten sairaaloiden osastot on aikataulutettu (aamupalat, lääkärin aamukierros jne.).


      • laaja-ala ajatus
        13+16 kirjoitti:

        "Jos toinen auto lätee samalle suunnalle muutaman minuutin sisällä, se ajaa ensin 100 km ja sitten 100 km tyhjänä takaisin."

        Kyllä nyt taas vedetään oman asian tukemiseksi mutkia vähän suoraksi. Kun ne maalaistaksit tukkivat kaikki Meilahden sairaala-alueen vapaat pysäköintitilat taksitolppaa lukuunottamatta tuntikausiksi, niin ei se siitä johdu että kahviossa on niin hyvää pullaa. Ne venttaavat sitä paluukyytiä, joka ei todellakaan siis tule muutaman minuutin sisällä, vaan esimerkiksi kolmen tunnin kuluttua. Pointtisi on ihan hyvä siltä osin kun niitä paluukeikkoja oikeasti olisi tarjolla useampia tunnissa, mutta näinhän ei ole. Jos ajat asiakkaan sairaalaan aamulla, niin on aika epätodennäköistä, että sieltä kotiutettaisiin samaan suuntaan lähtevä samalla kellonlyömällä. Jo ihan sen takia miten sairaaloiden osastot on aikataulutettu (aamupalat, lääkärin aamukierros jne.).

        "Kyllä nyt taas vedetään oman asian tukemiseksi mutkia vähän suoraksi."

        VÄÄRIN. Ei tässä mitään omaa asiaa tueta, vaan avointa ajatusleikkiä.
        Ei kaikki saa pyöriä vain omannavan ympärillä.

        Useimmiten jo edellisenä päivänähän tiedetään mahdollisesti kotiutettavat. Pientä ennakkovinkkiä keskukselle niin keskus voi ennakoida ja infota mahdollisesti paluukyydin saavia autoja, paluu siis lähes lähtöpaikkakunnalle.
        Muut saa ihan rauhassa mussuttaa sitä pullaa siellä kahviossa vaikka kokopäivän ja palata tyhjänä asemapaikalleen illalla.
        Muutpaluut sitten sairaalapaikkakunnan autoilla, tai jos asiakas haluaa niin sitten se ns omanpaikkakunnan auto (nomi kotiutus). Mikäli asiakkaan sairaalaan tuova auto ei ehdi muilta kyydeiltään odottaa niin sitten asiakas kotiutuu "normi kotiutus" kyydillä. Mahdollisesta paluukyydin odotuksesta/peruutuksesta ei erikseen maksettaisi. Auton saa siis maksun vain ajetusta/toteutuneesta paluusta. Normi menopaluu nykykäytännön mukaan.

        Todella tasapuolinen systeemi, edellytyksellä että keskus toimii REHELLISESTI ja kohtelee kaikkia tasapuolisesti.
        Ehkä tuossa kelakeskuksien toiminnan tasapuolistamisessa ja kehittämsessä olisi paljonkin tehtävää (väite perustuu tämän palstan lueskeluun). Millaisia attribuutteja käytössä eri autoilla ja ns hakuketjut kuntoon.

        Vähän tällainen järjestelmä tuottaa mukamas "lisää duunia" tietyissä kohdin (työnvieroksujat alkavat ruikuttaa heti liksaa lisää). Mutta onhan jokapaikassa olemassa tietokoneet ja tiedonsiirtoverkot, tieto kulkee näppärästi paikasta a paikkaan b.


      • 6+3
        laaja-ala ajatus kirjoitti:

        "Kyllä nyt taas vedetään oman asian tukemiseksi mutkia vähän suoraksi."

        VÄÄRIN. Ei tässä mitään omaa asiaa tueta, vaan avointa ajatusleikkiä.
        Ei kaikki saa pyöriä vain omannavan ympärillä.

        Useimmiten jo edellisenä päivänähän tiedetään mahdollisesti kotiutettavat. Pientä ennakkovinkkiä keskukselle niin keskus voi ennakoida ja infota mahdollisesti paluukyydin saavia autoja, paluu siis lähes lähtöpaikkakunnalle.
        Muut saa ihan rauhassa mussuttaa sitä pullaa siellä kahviossa vaikka kokopäivän ja palata tyhjänä asemapaikalleen illalla.
        Muutpaluut sitten sairaalapaikkakunnan autoilla, tai jos asiakas haluaa niin sitten se ns omanpaikkakunnan auto (nomi kotiutus). Mikäli asiakkaan sairaalaan tuova auto ei ehdi muilta kyydeiltään odottaa niin sitten asiakas kotiutuu "normi kotiutus" kyydillä. Mahdollisesta paluukyydin odotuksesta/peruutuksesta ei erikseen maksettaisi. Auton saa siis maksun vain ajetusta/toteutuneesta paluusta. Normi menopaluu nykykäytännön mukaan.

        Todella tasapuolinen systeemi, edellytyksellä että keskus toimii REHELLISESTI ja kohtelee kaikkia tasapuolisesti.
        Ehkä tuossa kelakeskuksien toiminnan tasapuolistamisessa ja kehittämsessä olisi paljonkin tehtävää (väite perustuu tämän palstan lueskeluun). Millaisia attribuutteja käytössä eri autoilla ja ns hakuketjut kuntoon.

        Vähän tällainen järjestelmä tuottaa mukamas "lisää duunia" tietyissä kohdin (työnvieroksujat alkavat ruikuttaa heti liksaa lisää). Mutta onhan jokapaikassa olemassa tietokoneet ja tiedonsiirtoverkot, tieto kulkee näppärästi paikasta a paikkaan b.

        Olisihan se ihanne, että paluukyydit natsaisivat, mutta kun valitettavasti ne sairaalat pelaavat omien aikataulujensa mukaan. Ja kun siellä ei ole erikseen henkilökuntaa ottamassa potilaita vastaan ja kotiuttamassa heitä, vaan samat hoitajat tekevät kummatkin operaatiot, niin olosuhteiden pakosta kotiutus ja osastolle otto harvemmin osuvat samalle kellonlyömälle. Yleensähän se menee sillä tavalla, että tutkimuksiin ilmoittaudutaan aamulla (vaikka itse operaatio olisi iltapäivällä) ja kotiutukset taas tehdään jossain vaiheessa aamukierron jälkeen tai sitten iltapäivällä. Harvoin sieltä osastoilta suurta purkua tapahtuu välillä 8.00-9.00 kun hoitajien päivävuoro vasta aloittaa työpäiväänsä.


      • homo sapiens
        6+3 kirjoitti:

        Olisihan se ihanne, että paluukyydit natsaisivat, mutta kun valitettavasti ne sairaalat pelaavat omien aikataulujensa mukaan. Ja kun siellä ei ole erikseen henkilökuntaa ottamassa potilaita vastaan ja kotiuttamassa heitä, vaan samat hoitajat tekevät kummatkin operaatiot, niin olosuhteiden pakosta kotiutus ja osastolle otto harvemmin osuvat samalle kellonlyömälle. Yleensähän se menee sillä tavalla, että tutkimuksiin ilmoittaudutaan aamulla (vaikka itse operaatio olisi iltapäivällä) ja kotiutukset taas tehdään jossain vaiheessa aamukierron jälkeen tai sitten iltapäivällä. Harvoin sieltä osastoilta suurta purkua tapahtuu välillä 8.00-9.00 kun hoitajien päivävuoro vasta aloittaa työpäiväänsä.

        Minä en ole paluukyytiä saanut toki riittää menokyytikin. Joillekkin kelakuljetukset on "henki ja elämä" ,hoitohenkilöillä ja välitysportaassa. Perustana on kateus, joka luo tyhjänpäiväisiä ristiriitoja. Turha väitellä näistä asioista.


      • lsödm
        homo sapiens kirjoitti:

        Minä en ole paluukyytiä saanut toki riittää menokyytikin. Joillekkin kelakuljetukset on "henki ja elämä" ,hoitohenkilöillä ja välitysportaassa. Perustana on kateus, joka luo tyhjänpäiväisiä ristiriitoja. Turha väitellä näistä asioista.

        Noille maalaisautoille kelakyydit ovat henki ja elämä sen takia, että yksi keikka saattaa olla sen 150-200 euroa. Koko päivän kassa voi siis koostua yhdestä edestakaisesta matkasta sairaalaan.


      • Potilas humioon
        lsödm kirjoitti:

        Noille maalaisautoille kelakyydit ovat henki ja elämä sen takia, että yksi keikka saattaa olla sen 150-200 euroa. Koko päivän kassa voi siis koostua yhdestä edestakaisesta matkasta sairaalaan.

        Näihän se on mutta on kohtuutonta odotuttaa kotituvaa potilasta odottamaan tuntikausia oman paikkakunnan autoa kun vieressä makaa vapaita autoja viemään asiakas heti kotiin. Kelan systeemi perustuu siihen, että ensin kyytiin etsitään kotipaikkakunnan autoa ja vasta sitten se annetaan lähimälle vapaalle autolle. Mikäli lähin vapaa kotukunnan auto on 100km päässä on järjetöntä antaa kyytiä sille vaan lähimmälle vapaalle autolle. Mikäli autolijalla riittää rahkeita ja aikaa jääköön sitten kyttäämään niitä paluita jos haluaa mutta itse en jäisi ikipäivänä.

        Suurimmat itkijät ovat niitä jotka ovat perustaneet koko toimintansa vuosikausia pelkkien kelakyytien ajamiseen.


      • oikokoipi
        Potilas humioon kirjoitti:

        Näihän se on mutta on kohtuutonta odotuttaa kotituvaa potilasta odottamaan tuntikausia oman paikkakunnan autoa kun vieressä makaa vapaita autoja viemään asiakas heti kotiin. Kelan systeemi perustuu siihen, että ensin kyytiin etsitään kotipaikkakunnan autoa ja vasta sitten se annetaan lähimälle vapaalle autolle. Mikäli lähin vapaa kotukunnan auto on 100km päässä on järjetöntä antaa kyytiä sille vaan lähimmälle vapaalle autolle. Mikäli autolijalla riittää rahkeita ja aikaa jääköön sitten kyttäämään niitä paluita jos haluaa mutta itse en jäisi ikipäivänä.

        Suurimmat itkijät ovat niitä jotka ovat perustaneet koko toimintansa vuosikausia pelkkien kelakyytien ajamiseen.

        Jos asiakas haluaa odottaa niin mikäs siinä ei kun jalkaa oikoseksi ja pokaa hakemaan ei se sen kummempi juttu ole


      • laaja-ala ajatus
        oikokoipi kirjoitti:

        Jos asiakas haluaa odottaa niin mikäs siinä ei kun jalkaa oikoseksi ja pokaa hakemaan ei se sen kummempi juttu ole

        Pakko selventää kommenttia
        "Useimmiten jo edellisenä päivänähän tiedetään mahdollisesti kotiutettavat. Pientä ennakkovinkkiä keskukselle niin keskus voi ennakoida ja infota mahdollisesti paluukyydin saavia autoja, paluu siis lähes lähtöpaikkakunnalle. "

        Eli sairaalan henkilökunta tietää jo edellisenä päivänä seuraavana päivänä mahdollisesti kotiutettavat. Eli henkilökunta vaan infoaa keskusta joka infoaa autoilijoita, jotka ovat tuomassa asiakkaita jos niillä olisi mahdollisuus odotella paluuta takaisin omalle paikkakunnalle. Autoilijan riskillä kuitenkin mentäisiin, jos kerran siellä nyt kytätään tyhjänpanttina parkkipaikkojen täytteenä, niin sitten olisi ainakin tietoa kannattaako mahdollisesti jäädä. Jos ei ole näköpiirissä paluuta, niin sitten takaisin kotipaikkakunnalle.

        Mikäli asiakas haluaa auton omaltapaikkakunnalta ja on valmis odottamaan auton saapumista, se hänelle suotakoon.
        Ei se sen vaikeampaa ole, vähän asennemuutosta ja rehellisyyttä peliin niin kaikki toimii.


      • kotiin vaan
        laaja-ala ajatus kirjoitti:

        Pakko selventää kommenttia
        "Useimmiten jo edellisenä päivänähän tiedetään mahdollisesti kotiutettavat. Pientä ennakkovinkkiä keskukselle niin keskus voi ennakoida ja infota mahdollisesti paluukyydin saavia autoja, paluu siis lähes lähtöpaikkakunnalle. "

        Eli sairaalan henkilökunta tietää jo edellisenä päivänä seuraavana päivänä mahdollisesti kotiutettavat. Eli henkilökunta vaan infoaa keskusta joka infoaa autoilijoita, jotka ovat tuomassa asiakkaita jos niillä olisi mahdollisuus odotella paluuta takaisin omalle paikkakunnalle. Autoilijan riskillä kuitenkin mentäisiin, jos kerran siellä nyt kytätään tyhjänpanttina parkkipaikkojen täytteenä, niin sitten olisi ainakin tietoa kannattaako mahdollisesti jäädä. Jos ei ole näköpiirissä paluuta, niin sitten takaisin kotipaikkakunnalle.

        Mikäli asiakas haluaa auton omaltapaikkakunnalta ja on valmis odottamaan auton saapumista, se hänelle suotakoon.
        Ei se sen vaikeampaa ole, vähän asennemuutosta ja rehellisyyttä peliin niin kaikki toimii.

        "Pientä ennakkovinkkiä keskukselle niin keskus voi ennakoida ja infota mahdollisesti paluukyydin saavia autoja, paluu siis lähes lähtöpaikkakunnalle. "

        Miten joku voi ajatella näin! Ei keskus voi toimia noin, sehän hukkuisi moisiin ilmoituksiin ja ne ei ikinä mielyttäisi kaikkia. Ikuinen natina, että silloin tuli ilmoituksia ja silloin taas ei, Ei tule toimimaan. Keskus ei voi ajatella yksittäistä autoilijaa, vaan kokonaisuutta.

        Aivan tuulen huutomaa hommaa jäädä kyttäämään jotain paluita. Paluu napsahtaa koneelle mikäli tuuri käy.


      • Ei pöllömpää
        kotiin vaan kirjoitti:

        "Pientä ennakkovinkkiä keskukselle niin keskus voi ennakoida ja infota mahdollisesti paluukyydin saavia autoja, paluu siis lähes lähtöpaikkakunnalle. "

        Miten joku voi ajatella näin! Ei keskus voi toimia noin, sehän hukkuisi moisiin ilmoituksiin ja ne ei ikinä mielyttäisi kaikkia. Ikuinen natina, että silloin tuli ilmoituksia ja silloin taas ei, Ei tule toimimaan. Keskus ei voi ajatella yksittäistä autoilijaa, vaan kokonaisuutta.

        Aivan tuulen huutomaa hommaa jäädä kyttäämään jotain paluita. Paluu napsahtaa koneelle mikäli tuuri käy.

        "Aivan tuulen huutomaa hommaa jäädä kyttäämään jotain paluita. Paluu napsahtaa koneelle mikäli tuuri käy."

        Kannattaa ehkä lukea kokonaisuus, eikä takertua vain yksittäisen lauseeseen. Tuurilla ei tuossa välttämättä ole niin paljon tekemistä kuin jossain muissa toimintamalleissa. Tietenkin jos tykkää pullasta.

        Hienö idea. Ajatuksena, miksei käytännössäkin.

        Vanha ja tuttu on turvallista, kun taas kaikki uusi on pelottavaa ja vaarallista.

        Vähän kannataisi ehkä avata silmälappuja enemmän, ja antaa ajatuksen virrata uusille ulottuvuuksille ja uomille.

        Tietotekniikka kun on olemassa, vain napin painallus.


      • Äly hoi älä jätä
        Ei pöllömpää kirjoitti:

        "Aivan tuulen huutomaa hommaa jäädä kyttäämään jotain paluita. Paluu napsahtaa koneelle mikäli tuuri käy."

        Kannattaa ehkä lukea kokonaisuus, eikä takertua vain yksittäisen lauseeseen. Tuurilla ei tuossa välttämättä ole niin paljon tekemistä kuin jossain muissa toimintamalleissa. Tietenkin jos tykkää pullasta.

        Hienö idea. Ajatuksena, miksei käytännössäkin.

        Vanha ja tuttu on turvallista, kun taas kaikki uusi on pelottavaa ja vaarallista.

        Vähän kannataisi ehkä avata silmälappuja enemmän, ja antaa ajatuksen virrata uusille ulottuvuuksille ja uomille.

        Tietotekniikka kun on olemassa, vain napin painallus.

        "Kannattaa ehkä lukea kokonaisuus" Kannataisi myös ottaa selvää miten keskus toimii, siellä ei ole "ehkä kotiutuu" nappia! Miltä kuulostaisi ilmoitus: Kyksistä kotituu Leppävirralle huomenna "ehkä" kome potilasta, jotka "saattavat" saada oikeuden käyttää Kelan korvaamaan taksikyytiä :)


      • ~¢~
        Äly hoi älä jätä kirjoitti:

        "Kannattaa ehkä lukea kokonaisuus" Kannataisi myös ottaa selvää miten keskus toimii, siellä ei ole "ehkä kotiutuu" nappia! Miltä kuulostaisi ilmoitus: Kyksistä kotituu Leppävirralle huomenna "ehkä" kome potilasta, jotka "saattavat" saada oikeuden käyttää Kelan korvaamaan taksikyytiä :)

        joo ei tuommonen tule toimimaan teoriassa eikä käytännössä. Paluukyytien kyttääjille pitäisi olla joku aikaraja.

        Kun sairaalasta kotiutetaan niin kyyti tilataan silloin. Jos kotiutusaika tiedetään jo aikaisemmin ja asiakas haluaa oman kylän taksin, niin on ok kutsua sitä. Nämä kotiutuvat ovat kuitenkin niin kärsimättömiä, että 20 min odottelu kyytiä saa ne jo pahalle päälle.


      • ajatusta kehiin
        Äly hoi älä jätä kirjoitti:

        "Kannattaa ehkä lukea kokonaisuus" Kannataisi myös ottaa selvää miten keskus toimii, siellä ei ole "ehkä kotiutuu" nappia! Miltä kuulostaisi ilmoitus: Kyksistä kotituu Leppävirralle huomenna "ehkä" kome potilasta, jotka "saattavat" saada oikeuden käyttää Kelan korvaamaan taksikyytiä :)

        "Kannataisi myös ottaa selvää miten keskus toimii"

        Täältähän se on luettavissa, toimii jos toimii, ...monen mielestä huonosti.

        Nythän ei ilmeisesti ollutkaan kyse tuosta, mitten toimii nyt. Olen ymmärtänyt että kirjoittaja on kehitellyt ns "avointa ajatusleikkiä" miten se voisi toimia.

        Melkoista ajatusleikkiä.
        Tässä se taas nähdään lukutaito ja luetun ymmärrys.


      • miljoonien potti:kela
        lsödm kirjoitti:

        Noille maalaisautoille kelakyydit ovat henki ja elämä sen takia, että yksi keikka saattaa olla sen 150-200 euroa. Koko päivän kassa voi siis koostua yhdestä edestakaisesta matkasta sairaalaan.

        Älä sie unta nää,kyllä se tolppamuru isolla pakettia-autolla lähtee ajamaan satojakilometriä yhtä sairasta.Voit sä heittää kaupungille,en, muuten menetän maakunnan kyytin.


    • sikaritoloppa

      ja oulusta kuuluu pelekkää itkua parkua ja valitusta...

      • mikä lie

        Kai heillä syy on valituksiin? olisikohan virus liikkeellä.


    • datsun34954309583405

      Täällä toimii aivan hyvin. Miksi kysyt?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe