Yliopistonkatu TB Turku korjaamo

aut1

Olin tänään korjaamolla.
TYÖ: Kaksi viimeistä pakoputken äänenvaimentajaa vaihdettiin henkilöautooni. Lisäksi tarkastettiin jarruputkiston kunto. Mukana oli itse hankkimani pakoputket tarvikkeineen. Tuntiveloitus 79 eur. Laskutettiin 1.75h = 138,25 eur.

Laskutuksen tehnyt henkilö selitteli hintaa asian hoitoon kuluneen puhelinajan perusteella ja sillä että auto olis seissyt nosturilla asiaa selvitellessä mitä jarruputkille tehdään.

Itse alan ihmisenä tiedän mitä tehty työ oikeasti ottaa aikaa. Laskutuksessa on kyllä röyhkeyttä todella tuntuvasti. Valitsen toisen korjaamon ensikerralla. Valitsetko sinä tämän korjaamon?

5

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elinkeinonharjoittaj

Olisit antanut korjaamon hankkia osat, niin työ olisi ollut halvempi kun olisivat laittaneet pienen katteen osiin. He saavat osta huomattavasti halvemmalla kuin sinä ja vaikka he lisäävät pienen katteen ei osien hinta tule sinulle kalliimmaksi.
      Ilmaiseksikö niitä hommia pitäisi tehdä tai hyväntekeväsyyttäkö odotat?

• Neitiauto

Miksi korjaamolla on oikeus laskuttaa tekemättömästä työstä. Jos palikat on siinä valmiina, ei kulu aikaa niiden hankintaan. Pakoputken vaihto on autotekniikan perustöitä, ei mitään vikakoodien selvittelyä joissa tuntiveloitus on samaa tasoa. Kun vaihdetaan uuteen putkeen ei vanhaa säälitä vaan se katkaistaan poikki kylmästi. Klemmari katkaistaan samoin. Putki nypätään kannakekumeista ja uutta tilalle. Ei ota ammattimieheltä kuin muutaman minuutin. Palvelu voi olla ystävällistä ja työstä voi sopia puhelimitse tai jopa tiskillä huomioiden asiakas kerrallaan. Rahaa voi mennä kerjäämään vaikka kauppatorille, mutta se ei ole autokorjaamo silloin.

• jostain korjaamolta

Tässä taas esimerkki siitä kun ei ymmäretä paljonko aikaa kuluu! työ kuullostaa nopealta ja helpolta mutta usein putken liitokset ovat ruostuneet eivätkä aukea ne joudutaan katkaisemaan ja jopa poraamaan eikä uusi putki aina ole prikulleen sopiva.Sama juttu myös polttimon vaihdossa asiakas mieltää että hommassa menee 5min vaikka mallista riippuen joutuu purkamaan jopa etupuskurin irti

• ...ompp

Paljonko aikaa menee moottoriremonttiin?

• loo1
        ...ompp kirjoitti:

Paljonko aikaa menee moottoriremonttiin?

Riippuu mitä tehdään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe