Nyt itkettää!

väsynytopiskelija

Olen tammikuusta asti kirjoittanut kymmeniä hakemuksia oman alani kesätöitä varten (ja myös omasta alastani sivuavia) - huolella ja kullekin työpaikalle sopivasti räätälöiden. Olen myös soitellut, kysellyt ja ollut todella oma-aloitteinen. Mutta ei.

17-vuotiaasta asti olen painanut duunia koulun ohessa perse hiessä, mutta en vain ole päässyt tästä paskaduuniloukusta pois. Yliopisto-opintoja on jäljellä enää alle pari vuotta, joten tuntuu NIIN TURHALTA, että olen nähnyt opiskelujen eteen tolkuttomasti vaivaa ja samalla tehnyt töitä, mutta siitä huolimatta minkäänlaisia koulutustani vastaavia hommia ei heru! Tällä hetkellä olen vakituisessä työsuhteessa eräässä tunnetussa ja suuressa yrityksessä (täällä olen ollut myös kaksi viimeistä kesää), mutta nyt alkaa pikku hiljaa riittää! En mä turhaan ole opiskellut - näihin hommiin kykenisi oravakin! Olen hakenut myös tästä yrityksestä haastavampia töitä. On omituista, että nykyinen työnantajani ei näköjään halua hyödyntää arvokasta käytännön kokemustani yhdessä teoriaosaamisen kanssa. Sehän olisi heille eduksi! Aina olen työni hyvin hoitanut, ja pomot ovat kehuneet! Työpaikkoja ei "rekrytoijien" mukaan ole, mutta paskan marjat! Kesäisin toimihenkilötehtäviin palkataan pomojen sukulaisia jne.

Tuntuu todella pahalta, ja nyt tämän hakemusrumban jälkeen tekisi mieli vain itkeä. Mä en jaksa enää. Ja ei tuo opiskelumotivaatiokaan kasva, kun lopputulos lienee työttömyys joka tapauksessa :( Olen hakenut myös paljon erinäisiä assistentin ym. paikkoja, mutta ehkä koulutusnimikkeeni sitten häiritsee tai jotain :(

Olen kielitaitoinen, todella sosiaalinen, oma-aloitteinen ja älykäs. Mitä vielä? Pitäisikö tässä alkaa harrastaa vuoristokiipeilyä tai opetella puhumaan kiinaa, jotta erottuisi vai mitä ihmettä?

Veljeni sai huippuduunin ilman mitään hakemuksia - kaveri vain suositteli häntä - ja eräs opiskelukaverini pääsi töihin valehtelemalla. Ai niin, ja yksi sai hyvän homman, kun hyppäsi osastopäälikön pöksyihin.

Mitä tässä voi tehdä enää? Alan olla todella väsynyt ja turhautunut! Voiko jossain kouluttautua superihmiseksi, kun sitä työnantajat tuntuvat nykyään vaativan?

4

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VapaaMuuraritLakaise

Valitettavasti "hyvä velikerho" on pirun ratkaisevassa asemassa nykyään. Jos sulla on joku keskeinen päättäjä/suosittelija firmassa (tai joku heidän kaveri muualla yms.) niin todennäköisyys päästä sisälle taloon nousee käsittämättömästi.

Ainoa ohje minkä osaan antaa on että hae eri paikkoja ihan pirusti. Ja jos asut muualla kuin Hesassa niin muuta sinne valmistumisen jälkeen viimeistään. Muualla tulevaisuus/uramahdollisuudet ovat vähintäänkin kyseenalaiset.

• JatkoaEdelliseen

Jos haluat niin voin silmäillä CV:si (tietenkin niin että anonymisoit sen ensin) ja antaa siitä oman mielipiteeni / parannusehdotuksia. En takaa että se auttaa tilannettasi yhtään mutta ei siitä haittakaan ole, olen auttanut useita ihmisiä parantamaan heidän ansioluetteloaan.

Vastaile tähän ketjuun jos kiinnostaa, niin teen sitä varten anonyymin sähköpostiosoitteen (ja lienet itsekin teet - jotta henkilöllisyytesi ei paljastu minulle).

• ....................

Ei kannata ottaa työllistymisestä liian suurta stressiä, koska tärkeintä on minusta oman ammattitaidon kasvattaminen tai toisin sanoen omien taitojen kehittäminen. Aina voi itse työssään keksiä jotain haastavampaa ja joskus valitettavasti asia on niin, että olemme sokeita omalle ammattitaidollemme.

Minusta hyvin moni nuorimies antaa itsestään järkevämmän kuvan työnantajan silmissä. Työnantaja kuitenkin arvostaa sellaista tunnollista ja rationaalista asennetta työhön.

Eilenkin keskustelin naapurinini kanssa. Tyttö on 22-vuotias, mutta itse en häntä palkkaisi töihin. Liian paljon omia henkilökohtaisia ongelmia elämässä ja minusta hän on suoranaisesti todella laiskakin. En itsekään 22-vuotiaana tiennyt mitä halusin, mutta viimeisin kolmen vuoden sisällä olen kasvanut ihmisenä.

Ollakseni rehellinen, hyvin harva tapaamani naisihminen on miellyttävä työkaveri. Joko nainen työkaverina jatkuvasti syyttelee ja piikittelee tai sitten vain on muuten epäluotettava.

• ...

Kun sulla on jo työpaikka, niin katotaan helposti, että et oikeasti tartte työpaikkaa. Toinen juttu on se, että jos oot huippuhyvä nykyisessä työssä ja pomosi tyytyväinen, niin ehkä he eivät halua sinua päästä sieltä nykyisestä pois. Eli oot siihen nykyiseen hyvä ja siinä he haluavat sut pitää. Kolmas juttu on, että suhteet rulaa, eli suhteilla suurin osa pääsee. Neljäs juttu minkä itse olen kokenut, että jättäytyy työttömäksi ja te-keskus alkaa patistella oman alan töihin eli kappas kappas sieltä löytyi oman alan töitä tekemättä asian eteen mitään, mutta jos ite laittais hakemuksia niin sais laittaa satoja ja käydä kymmenissä haastatteluissa ja sittenkään ei palkattais, vaikka kuinka pätevä on ja työkokemusta, mutta ei suhteita. Viides juttu on, että ns. paskaduuneista on tosi vaikea ponnahtaa pois ja oman alan hommiin, tämän on itse kokenut ja suoraan haastatttelijat sanoneet, että ei oikein oteta todesta hakijaa, joka on paskahommissa, vaikka koulutusta olisi parempaan. Katotaan, että se henkilö ei arvosta itseään eikä ole tosissan hakemassa oman alan hommia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37