Miehelle tärkeintä itse

onko hän se väärä?

Olen kihloissa narsistipsykopaatin kanssa?

Kysyin häneltä ravintolaillallisen aikana, mikä on miehelle tärkeintä hengellisesti (on uskovainen). Moni normaali mies sanoisi, että toisen hyvinvointi ja onni on tärkeintä. Minun kihlattuni paukautti pokerinaamalla: "Oma pelastus". Eli siis se, että Hän pääsee taivaaseen. Siihen hän lisäsi, että "tottakai, että mahdollisimman moni muukin". Ei sanallakaan mainintaa minusta.

Minua on ärsyttänyt mies jo piiiitkän aikaa. Miehen itsekkyys kukkii välillä muissakin asioissa. Välillä olen myös miettinyt onko hänellä mahdollisesti Aspergerpiirteitä, tms. Hänellä on aikamoinen bakteerikammo, hän esimerkiksi saattaa tarttua ravintolaruokalistaan sormiensa varsilla (en jaksa selittää miten, kuvitelkaa) ja jos olen flunssassa, käy tuomassa ovelle ruokakassin (sitäkin saa pyytää ja neuvotella). Jos hän sattuu hengittämään "flunssaista ilmaa", saattaa hän sylkäistä tuon ilman ja bakteerin pois suustaan... :D Eikä pidä sitä ollenkaan outona. Tämä ällöttää minua, enkä kehtaa viedä miestä kavereiden luo. Ei sillä, että miehellä kavereita juuri olisi.

Mies myös keskittyy johonkin asiaan todella paljon. Vaikuttaa siltä, ettei hän ole paikalla, vaan omissa maailmoissaan. Mies myös pukeutuu tilanteisiin sopimattomalla tavalla usein ja ei ollenkaan ahdistu siitä, että käyttää vaikkapa hengityssuojaa kävellessään työpaikalle. (ei KUKAAN muu käytä sitä).

Mies kertoo oikeasti huonoja vitsejä ja tykkää iskelmästä. :( Olen AIVAN Onneton. Emme ole yhtään samanlaisia edes musiikillisesti. :(

Voi toisen kerran!

17

385

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiltti mies.

Ja mistä syystä olet kihloihin mennyt sen kanssa? Tilapainen mielenhäiriö vai oletko vaan itse hullu?

• hei haloo!!!

Mitäs hyvää siipassasi on, vai näetkö pelkät ärsyttävät puolet?

Onko sinun PAKKO olla ihmisen kanssa, jonka seurassa et viihdy? Rakastatko miestä?

• ilmarin poika

Juu, on. Perusteluna oma tekstisi.

• halleluujjaa

Ihan tuo kuulostaa tavalliselta hihhulilta, jonka elämän keskipiste on minäminä ja juuri aina omat näkemykset ainoita oikeita. yritetään aivopestä ja väkisin tuputtaa sitä omasta mielestä oikeaa uskoa ja elämäntapaa. Itse on niin mahtava ihminen kun uskoo johonkin, voi hyvin pilkata ja solvata "vääräuskoisia" kun itse on niin paljon parempi ihminen.

• ap.vasta

No kai sitä vähän hullu olen itsekin. No kun näissä uskovaispiireissä on tapana mennä nopeasti kihloihin. Ei ollut vielä niin pahoina nämä oireet silloin aikaisemmin.

Pitäkääpä kommentit asiallisina, vaikka heitin kyllä itsekin aika provocatiivisen viestin ilmoille..

• nainen vaan

No mutta sähän kysyit mieheltä mikä on tärkeintä HENGELLISESTI ja vastaus oli hengellinen...ei siinä mies toiminut väärin.Jos olisit kysynyt esim. mikä on SUHTEESSA tärkeintä niin olisit saanut ehkä haluamasi vastauksen.

• luukkonen1

no kait se oma pelastus voi olla tosi tärkeä seikka "hengellisesti". todennäköisesti sinä olet kuiteskin hänelle tärkeä muuten mutta ei se välttämättä hengellisiin juttuihin liity mitenkään.

• puhukaa-asioistanne

no mitäkä ovat hänen hyvät puolensa? rakastatko häntä? mihin hänessä ihastuit? miksi menit kihloihin? onko bakteerikammosta puhuttu vai onko se vain sinun mielipide hänestä?

• Persoonallisuushäiri

Miehellä lienee persoonallisuushäiriö. Mikä ja millainen, sitä on maallikon , edes hänen kanssaan elävän ihmisen mahdoton analysoida.

Lue täältä.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Persoonallisuushäiriöt

Bakteerikammo on usein yksi osa persoonallisuushäiriöitä, nk. pakko-oireinen häiriö:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_häiriö

Maallikko ei voi korjata tai parantaa toisen persoonallisuushäiriötä, joten älä odota että tilanne korjaantuu, jos mies ei itse ymmärrä tilaansa eikä halua apua.

• Miehellä? Minusta häiriö on naisella, joka ryhtyy parisuhteeseen pakko-oireisen miehen kanssa.

• yleensä666

Uskiksilla on eniten mielenterveysongelmia, koska:

- Täytyy oppia tukahduttamaan kaikki "pahat" tuntemukset. Pahat ajatuksetkin on syntiä, vaikka ajatuksissa voi käydä vaikka mitä ihmisen elämän aikana. Eri asia on niiden toteuttaminen.

- Kihloihin täytyy rynnätä, koska "ei saa" seurustella, harjoittaa esiaviollista seksiä tai edes itsetyydyttää.

- Uskikset pelkää kuolemaa vaikka se on yhtä luonnollista kuin syntymä.

- Uskikset ei voi ymmärtää muita kulttuureja ja uskontoja...

- Uskisten ei sovi juoda alkoholia tai kokeilla tupakin polttoa, siis ei saa hullutella ikinä.

- Uskikset pelkää erilaisia ihmisiä, kuten homoja ja ateisteja.

Jeeep. Ei kannata mennä fanaattisen uskiksen kanssa yhteen. Jotain hyviä piirteitä saattaa joskus pilkahtaa, kuten se, että telkkari ja väkivaltaviihde on haitaksi lapsille ja että ilman telkkaria VOI elää.

• sinkkumies37.

Kyllä se on se VÄÄRÄ vaikka en sua tunnekkaan mut tekstistäs päätellen kannattaa erota. Tuo teidän juttu ei ole rakkauttaa nähnytkään. Rakkaus on tukemista, auttamista, välittämistä, tunnetila jossa on hyvä olla. Sulla ie ole hyvä olla tuon miehne kanssa.

• miesvm1967

"kertoo oikeasti huonoja vitsejä ja tykkää iskelmästä"

Joo, noi on totaalinen turn-off. Pelasta sinä itsesi kun kerran aloit henkiseksi tai hengelliseksi.

• ~c~

KAIKKI miehet on äärimmäisen itsekkäitä, uskovaiset ja ei-uskovaiset. Mies määrittelee aina mikä on suhde, mitä siihen kuuluu ja mitä ei, miten siinä pitää olla ja mikä on naisen asema siinä.

Eikä siinä mitään, niin tekee nainenkin. Paitsi että nainen ei kuvittele, että hänen totuutensa on universaali totuus. Voit kuitenkin noudattaa omaa totuuttasi omassa elämässäsi ja pitää miehet viihteenä. Se on ainoa ratkaisu.

• ap.vastaa

kiitos kaikille, yllätyin positiviisesti kun niin monta vastasi.

Kysyin mieheltä nyt, että mitä tarkoitti.. Hän juuri mietti tätä hengellistä näkökulmaa. Kysyin, että mikä tärkeysjärjestys on noin muuten esim.perheessä? No hän vastasi, että kaikki ovat tasapuolisia.. Mutta tuokaa ei ole sitä asennetta, että esim.lapset ensin, jne. Tämä huolettaa..

• ~c~
        ap.vastaa kirjoitti:

kiitos kaikille, yllätyin positiviisesti kun niin monta vastasi.

Kysyin mieheltä nyt, että mitä tarkoitti.. Hän juuri mietti tätä hengellistä näkökulmaa. Kysyin, että mikä tärkeysjärjestys on noin muuten esim.perheessä? No hän vastasi, että kaikki ovat tasapuolisia.. Mutta tuokaa ei ole sitä asennetta, että esim.lapset ensin, jne. Tämä huolettaa..

Niin, sori että vastasin vähän yleisemmällä tasolla kun sinä puhut yhdestä miehestä.

Tossa hengityssuoja-asiassa olen kylläkin miehen kannalla. Suomessa nyt aina on kaikelle turvallisuudelle naureskeltu, ennen kuin on totuttu. Ensin turvavyöt autoissa oli naurettavia, eihän niitä kukaan käytä. Jääkiekkoa pelattiin ennen ilman kypärää, koska eihän tosimiehet kypärää suostuneet päähän laittamaan. Sitten naureskeltiin tupakoinnin rajoittamiselle.

Aasiassa hengityssuojat on ihan yleisiä ja aasialaiset vaihto-opiskelijat niitä estoitta myös Suomessa käyttää. Allergisille niistä voisi myös olla hyötyä, mutta kun ei uskalleta käyttää ettei kukaan tuijota... No, ohi aiheesta.

Älä suotta ole miehen kanssa joka on liian itsekeskeinen. Tosin muunlaista et löydä, mutta mieshän ei ole kodin pakollinen varuste.

• Ajattele, ajattele!!

Mikä SINUA vaivaa? Miksi ihmeessä sä olet siinä analysoimassa toisen outoja tapoja ja leikit jotain Tayloria, kun et viihdy ja häpeät ja koet kaiken kamalaksi?
      Mikä sua vaivaa?
      Miksi sä olet siinä suhteessa?
      Oletko sä läheisriippuvainen? Epätoivoinen? Koetko sä vallan tunnetta kun voit analysoida toista ja saatko sä siitä millaista tyydytystä?
      Miksi sä et etsi normaalia suhdetta? Miksi sä et mieti mitä ITSE haluat suhteelta, mieheltä ja miksi et valitse sitä?
      Onko joku muu vastuussa ihmissuhteistasi kuin sinä, valitseeko joku muu?

Mitä väliä sillä on, mikä sitä miestä vaivaa, eikös sun kannalta sun valintoihin liity enemmän sun mielipiteet, tunteet, valinnat, elämä, tahto ja ajatukset.
      No, mitä sä sitten sillä diagnoosilla teet?
      Ja hei, voit sä vastuun vierittää "uskovaispiireillekin" mutta kyllä se silti olet sinä joka omaa elämäänsä elää, eikä sun uskovaispiirit.

Sinun pitäisi diagnosoida nyt ihan oma häiriösi ja että mitenkäs sen korjaisi.
      Pystyt varmaan sen jälkeen vastaamaan ihan itsekin kysymykseen, onko hän se väärä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe