Tietokonekartelli

Hinnat makaa

Näyttää nuo hinnat jämähtäneen paikoilleen, niin Verkkokauppa.comissa, kuin Gigantissakin.

16

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se pelaa hyvin

Niin, mutta meneppä Cittariin, voi olla halpaakin. Itse ostin W7 tietsikan 299,99 eurolla, ja on hyvin toiminut jo 2 vuotta, jopa asennuslevy tuli mukana.

• Minun monitori on varmaan 4v vanha eikä siitä ole mennyt edes takuu umpeen vielä.

Keskusyksikkö toimii varmaan vielä 10v ihan hyvin.

2v käyttöikä on jotain naurettavaa rihkamaa.

• Voi ne nousta, jos Koreassa vähän rähistään tai tulee jotain luonnonmullistusta jossain.

Nythän niitä kuluttajaromuja myydään jokseenkin olemattomilla katteilla ja se näkyy myös heikossa laadussa, ei ainoastaan hinnassa.

• Verkkokauppa, gigantti....

Eikö kannattaisi itse koota se kone ei se niin vaikeaa ole tai joku ystävä auttaa.
      Ikinä en ostaisi pakettikonetta paitsi tietysti läppärin.

• Mikäs vika siinä on että kone on valmiiksi kasattu ja testattu?

• M-Kar kirjoitti:

Mikäs vika siinä on että kone on valmiiksi kasattu ja testattu?

Vika on siinä saako asiakas koneensa hänen toivomustensa mukaan ja yleensä pakettikoneita ei saa.

• ex-tissuttaja4 kirjoitti:

Vika on siinä saako asiakas koneensa hänen toivomustensa mukaan ja yleensä pakettikoneita ei saa.

Tottakai saa. Dellin sivuilla pystyy esimerkiksi helposti räätälöimään kokoonpanon. Shuttle tekee samaa. Sen lisäksi, valmiita kokoonpanoja löytyy yllinkyllin.

• M-Kar kirjoitti:

Tottakai saa. Dellin sivuilla pystyy esimerkiksi helposti räätälöimään kokoonpanon. Shuttle tekee samaa. Sen lisäksi, valmiita kokoonpanoja löytyy yllinkyllin.

Ok saa kai niitä.
        Minä kokoan mielelläni koneen itse.

• Kone kannattaa koota itse jos sen aikoo hommata peli/editointikäyttöön. Näin saa paremman laadu, hinta, kesvävyys suhteen.

Ja itseasiassa nykyään suurin osa komponenttiliikkeistä tarjoaa lisähintaan kokoamispalvelun eli ostajan tarvitsee vain valita osat ja liike kokoaa koneen.

• No nimenomaan laadussa kärsii kun testaaminen jää itse hoidettavaksi. Se että joku liike kokoaa koneen on yhtä tyhjän kanssa, kun tietokonevalmistaja laittaa vaikka 1000 konetta jauhamaan johonkin halliin testiohjelmia niin näkevät sitten ihan oikeasti, että millä tavalla vikaantuvat ja miten kestävät.

Eikä kyllä voita hinnassakaan mikäli omalle ajankäytölle antaa yhtään arvoa.

• M-Kar kirjoitti:

No nimenomaan laadussa kärsii kun testaaminen jää itse hoidettavaksi. Se että joku liike kokoaa koneen on yhtä tyhjän kanssa, kun tietokonevalmistaja laittaa vaikka 1000 konetta jauhamaan johonkin halliin testiohjelmia niin näkevät sitten ihan oikeasti, että millä tavalla vikaantuvat ja miten kestävät.

Eipä ole ollut hankaluuksia mutta ehkä tuo juttu ei ole suositeltava aloittelijoille.

• delljalaatuhahaha
        M-Kar kirjoitti:

No nimenomaan laadussa kärsii kun testaaminen jää itse hoidettavaksi. Se että joku liike kokoaa koneen on yhtä tyhjän kanssa, kun tietokonevalmistaja laittaa vaikka 1000 konetta jauhamaan johonkin halliin testiohjelmia niin näkevät sitten ihan oikeasti, että millä tavalla vikaantuvat ja miten kestävät.

laadukasta kamaahan ne 1v kestävät pommipowerit siellä delleissä on

• DO IT YOURSELF

Eikai nyt perus nettiselaamisen ja farmville-peleihin tarvitse mitään kummoista, joku Pentium G tai i3 vaikkapa integroiduilla näytönohjaimillaan ellei pakettikoneen mukana tule joku tehoihinsa nähden liioitetulla 2GB muistilla varustettu OEM-näyttis, hyvä tietysti siinä mielessä että ei vie keskusmuistia.

Powereista tosin ilmenee pieni huoli jos ei olekaan 80 hyväksyntää (sähkölasku ja hukkateho/lämpö, mahdollisesti heikko laatu ja halvat komponentit), joskus saattaa jopa olla 80 Bronzeakin ja laatuvalmistaja (esim. Delta Electronics, tarjoaa sen mitä etiketissä lukee).

Kovalevytkin voivat pahimmillaan olla jotain Hitachi/Toshiba paskaa, mutta joskus olen törmännyt jopa Western Digitalin ja Seagaten laatukovoihin ainakin Acereissa.

Kotelotkin noissa on suunnilleen mallia juuri ja juuri, tärkeitä ominaisuuksia puuttuu ja ilmanvaihto on lähestulkoon olematonta, ehkä joku 80mm/92mm tuuletin saattaa siellä yrittää puhallella lämpimiä ilmoja ulos.

Itse kasaamalla voi räätälöidä itselleen juuri sellaisen koneen kuin haluaa ja puristaa mahdolliset ilmat hinnoista. Nykyaikaisen nettikoneen voi suunnitella itse vaikkapa 300 eurolla jos löytyy muistikampoja, levyasema yms. lähipiiristä.

• Sellaisen saa valmiinakin.

• I7 3960X

Itse kasattuna saa huomattavasti tehokkaamman tietokoneen samaan hintaan kuin valmiiksi kasatun koneen jopa halvemmallakin.

Ja eikä tuo kasaus mitään rakettitiedettä ole. Itsekin kasasin keväällä ensimmäisen koneen ja niin teen tästä edespäinkin.

• i7 3970X

tai sit jos ei millään pysty kasaamaan, kauppa kasaa sulle noin 30-50€ hintaan ja saat silti halvemmalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe