Vaimo ja naispuoliset ystävät

epätoivoinenmies

Miksi vaimo ei siedä naispuolisia ystäviä? Olemme olleet naimisissa kolme vuotta ja koko sen ajan olen joutunut puolustelemaan ystävyyssuhteitani. Äijien kanssa heitetään läppää ja rentoudutaan, naisten kanssa luotsataan syntyjä syviä.

Parisuhteessa on kaikki mielestäni kunnossa. Puhumme paljon, on läheisyyttä ja seksiä. Rakastan vaimoani todella paljon ja jonain päivänä perustamme perheen.

En vain ymmärrä tätä piirrettä. Kenenkään naisen kanssa ei saa jutella. Ei kasvotusten eikä puhelimessa. Hän käy läpi puhelimeni, sähköpostin ja facebook-tilin ja mikä mekkala siitä nousee jos olen naisen kanssa jutellut. Se ei kuulemma ole soveliasta. En ole eläessäni pettänyt enkä aio pettää joten tällainen kontrollointi tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Minun on vain helpompi jutella joistain asioista naisen kuin miehen kanssa. Henkireikä.

Naiset, kertokaa miksi käyttäydytte näin? Onko muita miehiä samassa tilanteessa?

24

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelko kaiken takana

Pelkää oman paikkansa menettämistä, siitähän koko mustasukkaisuus syntyy.
      No, aina voi keskustella aikuisen ihmisen kanssa asioista niin kauan, että se menee jakeluun sille pelkurillekin, että millaista voi olla ystävyys jopa naisen ja miehenkin välillä. Sun vaimollasihan vaikuttaa olevan siitä vain yhdenlainen kuvitelma.

Ei sun ole pakko esitellä vaimoasi ystävillesi ellet itse niin halua, mutta jos kuvittelet sen auttavan naistasi ymmärtämään millaisesta ystävyydestä todellaisuudessa on kyse, esittele se esim. yhdelle naiskaverillesi.
      Jos taas kuvittelet sen vaan pahentavan asiaa, älä esittele, peskustele tarvettasi ystävyyteen senkin edestä.

Ei puolisolla ole mitään oikeutta sanella ehtoja kummaninsa ystävyyssuhteille. Jos itsetunto ei kestä sitä, että ystäviä on eri sukupuolistakin, niin se on aina sen pelkurin oma ongelma, ei kumppanin, ja tätä ei moni tajua.

Rakkaus otetaan helposti aseeksi silloin kun pelottaa; jos rakastat mua, jätät sen kaveris jne. Mikä on ihan väärin ja itsekästä ja perustuu vain menettäisen pelolle.
      Sitä pelkoa EI pidä tukea, päinvastoin, pitää tukea aikuisen ihmisen luontaista järjenkäyttöä ja luottamusta, joka sekin on iso osa rakkaussuhteessa elämistä.

• epätoivoinenmies

Kiitos ajatuksistasi.

Tästä asiasta on keskusteltu paljon. Silti ainoa irtisaamani peruste on se, ettei naimisissa olevan miehen ole soveliasta kaveerata naisten kanssa. Siitä on vaikea päätellä mitään, mutta veikkaan että pelko-olettamuksesi osuu oikeaan. Mutta en ymmärrä miksi hän pelkäisi. Vaimoni on kuitenkin itsevarma, menestynyt ja sosiaalinen nainen. Ja ne muutamat naisystäväni ovat omilla tahoillaan varattuja. En ymmärrä yhtälöä.

Olen kysynyt jos hän haluaisi tavata ystäviäni, ei kuulemma halua. Kerran bileiltansa päätteeksi hän kaiveli pari numeroa esiin kännykästäni ja soitti ystävilleni. Oli tivannut miksi pidämme yhteyttä. Eli voisi kai nyt sanoa että tutustuminen on hoidettu? Olen alkanut harkitsemaan että poistan numerot puhelimestani vastaisuuden varalta, muistan ne joka tapauksessa ulkoa, suojellakseni ystäviäni häiriköinniltä.

Minunkaan mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta vesittää ihmisen ystävyyssuhteita. Kai se on jatkettava keskusteluyrityksiä.

• erytufyl6

Yks kysymys: miksi annat naisesi käydä läpi puhelimesi, s.postisi ja fb:n?

Se EI ole soveliasta, että hän kuvittelee omaavansa omistusoikeuden sinuun!

• epätoivoinenmies

En varsinaisesti anna käydä läpi, mutta näköjään hän käy tarkastuksen tekemässä ajoittain siitä huolimatta. Facebookissa ja sähköpostissa on koneeltani automaattikirjautuminen käytössä. Ei minulla ole salattavaa, sen kun käy siellä, mutta rasittavaa tämä avoimuus alkaa olla.

• Dino Rex

Muijasi on ns. sekaisin (huono itsetunto yhdistettynä kontrollifriikkiyteen), eikä se ole sun vikasi. Älä anna itsesi kärsiä tuon takia. Jos nainen ei ala suhtautua kunnioittavasti sun yksityisyyteen (facebook ja kännykkä), niin kovat keinot käyttöön. Sanot että jos vielä tekee noin niin saa siirtyä sohvalle nukkumaan. Muutenkin kannattaa jättää kaikenlaiset huomionosoitukset ja muut väliin jos muija ei käyttäydy niiden arvoisesti.

Jos vaimosi ei puheesta ymmärrä että sä yksin päätät ystävistäsi, niin kysy häneltä: "Kuinka kauan sä luulet että mä jaksan katella noin lapsellista käytöstä". Äläkä peräänny vaikka nainen sanoisi mitä. Jos nainen esim. uhkaa erolla niin vastaa vain rauhallisesti: "No jos sä kerran niin haluat."

• RS98767

Olen nainen ja en pidä tuollaista todellakaan normaalina. Vaimollasi on ongelma, kannattaisi varmaan hakea siihen apua esim. pariterapiasta.

• Et ole ystäviesi arvoinen. Se, että he eivät voi kirjoittaa sinulle luottamuksellisesti, tekee ystävyyden mahdottomaksi.

Henkilökohtaiset viestit ovat yksiselitteisesti vain sinulle tarkoitettuja. Jos et salaa yhteydenpitoa salasanalla vaan annat naisen lukea keskustelusi niin on reilua ilmoittaa ystävillesi, että yhteydenpitonne on loppu tai ainakaan he eivät enää voi luottaa sinuun.

Ongelma ei ole se, ettei vaimosi siedä naispuolisia ystäviä vaan se, että sinä et pidä kiinni rajoistasi.

• epätoivoinenmies

Olen kertonut tästä ongelmasta ystävilleni, joten ne henkilökohtsisimmat asiat puhutaan kasvotusten. Ajattelin myös että avoimuus saattaisi lepyttää vaimon mielen. Huomaisi että ihan tavallista ystävyyttä tämäkin on.

• asian vierestä sataa

Kuinka yllättävää, että simasuuneiti tarrautui taas siihen yhteen ainoaan oljenkorteensa. Aloituksessa kysyttyyn et vastannut mitenkään.

• miesvm1967
        asian vierestä sataa kirjoitti:

Kuinka yllättävää, että simasuuneiti tarrautui taas siihen yhteen ainoaan oljenkorteensa. Aloituksessa kysyttyyn et vastannut mitenkään.

Simis vastasi että AP tekee täysin väärin kun antaa puolisonsa lukea viestejänsä ystäviensä kesken.

Jos kyseessä on oikea ystävä jonka kanssa jaetaan ne todella intiimit tunteet ja ajatukset elämässä jotka ei paskaakaan kuulu ulkopuolisille, vaikka se ulkopuolinen olisi oma puolisokin, niin ei niitä tosiaan saa levitellä edes hänelle. Ei niillä ole mitään tekemistä pettämisen tai valehtelemisen kanssa. Kyse on ystävien välisestä luottamuksesta! Kaikki muut ovat siinä ulkopuolisia sukulaisuussuhteesta riippumatta. Ei puolison tarvi tietää hänelle vieraan ihmisen ongelmista ja ahdistuksista tai muistakaan intiimiasioistaan, paskaako ne sille kuuluu.

Tarkoitan että jos oma kumppani vaatisi näyttämään itselleen mun feissiviestini niiden harvojen ihmisten kanssa joita ystäviksi voin kutsua, niin vastaisin ettei käy koska ystävä luottaa minuun, että asia jää minun ja ystäväni väliseksi. Tai saa lukea jos ystäväni antaa hänelle luvan, soittakoon ja kysyköön henkilökohtaisesti, minä en edes ilkeä semmosia alkaa kyselemään. Ellei lupaa heru ja on edelleen kina asiasta niin kyseessä on todella paha luottamuspula joka johtaa mahdollisesti eroonkin.

Ainoa mistä olen Simiksen kanssa eri mieltä on että kyllä naisessa on myös jotain vikaa jos riehuu noin, ainakin jos tosiaan ei pitäisi olla mitään erityistä syytä. Ehkä joku megamustis tyyppi tms. luonnehäiriöinen. Mies ei kuitenkaan saisi antaa periksi noin tärkeässä asiassa, jees.

• Ei suinkaan kaikki naiset käyttäydy noin, kyseessä on sairaalloinen mustasukkaisuus.

Rakastat häntä, mutta mieti tosiaan että onko hän sen arvoinen.

• vaimoke2

Onko vaimosi kokenut suhteenne jossakin vaiheessa luottamisen sinuun vaikeana? Onko tapahtunut jotakin, mikä on horjuttanut luottamusta? Tai onko hänellä kenties aikaisemmista suhteista huonoja kokemuksia? Näistä kannattaa keskustella ja mahdollisesti jopa käydä pariterapiassa.

Olen kyllä samoilla linjoilla, että naimisissa olevan miehen ei vain yksinkertaisesti ole enää soveliasta olla tekemisissä naispuoleisten ystävyyksien kanssa kahden kesken. Ainakin yhteydenpitoa voisi vähentää. Miksi et tapaa näitä ystäviäsi yhdessä vaimosi keanssa?

Ovatko naispuoleiset ystäväsi mielestäsi viehättviä/kauniita? Oletko joskus fantasioinut heistä? Voisitko seurustella heidän kanssaan, jos nykyistä parisuhdetta ei olisi olemassa (kummallakaan)? Jos vastaat johonkin näistä kyllä, niin sinun ei sovi olla enää ystävyyssuhteessa, koska olet NYT naimisissa. Miksi leikkiä "tulella"?
      Mutta tämä on siis minun mielipiteeni. Sinun mielipiteesi on taas erilainen.

Jokatapauksessa sinulla ja vaimollasi on tässä asiassa erilaiset arvot, jotka olisi varmaan kannattanut puhua halki ennen naimisiinmenoa. Kummankin täytyy tulla vastaan toisiaan ja tehdä kompromisseja. Vaimollesi tuo asia on selkeästi vakava asia, joten mikset kunnioita hänen toivettaan? Sitä en ymmärrä, jos hän vaatii sinua luopumaan naispuoleisista ystävistäsi ihan kokonaan. Mutta eikö hyvä ja toimiva ratkaisu voisi olla se, että pidät näihin naisystäviisi yhteyttä tapaamisilla, joihin vaimosikin osallistuu. Eli tekisitte vaikka pariskuntatreffit. Näin vaimosi luottamus voisi pikkuhiljaa myös vahvistua ja ystävyys säilyä.

Elämä muuttuu sen mukaan mitä valintoja teemme - ja sen mukana täytyy olla valmis kasvamaan ja muuttumaan. Kaikki ei voi säilyä aina ennallaan. Jostain täytyy aina luopua, jotta saa jotain uutta.

Keskustelkaa!

• epätoivoinenmies

En ole mielestäni antanut mitään syytä luottamuspulaan. Huomioin naistani usein ja osoitan että hän on ykkönen elämässäni. Vaimollani on takana yksi pitkä parisuhde, joka loppui yhteisestä päätöksestä. Kasvoivat erilleen. Ei ollut pettämistä tai suuria ristiriitoja.

Kyllä naisystäväni ovat viehättäviä, jokainen omalla tavallaan. Varmasti maailmassa on miljoona muutakin viehättävää naista. Olenko joskus fantasioinut heistä? Voisin väittää että suurin osa miehistä fantasioi vaikka kenestä. Jopa niistä vähemmän viehättävistä. Mutta vaimoni on se jonka olen valinnut ja jota haluan.

Kuten aiemmassa viestissäni kerroinkin, vaimoni ei halua tavata ystäviäni. He eivät saa tulla kylään emmekä voi yhdessä käydä ulkona syömässä tms. Eikä tähän ole tullut mitään järkevää selitystä. Ymmärtäisin jotenkin sen, että aviomiehen ei ole soveliasta kahden kesken tapailla naisystäviään, mutta kysymys on nyt julkisella paikalla kahvittelusta/syömisestä ja puhelimessa puhumisesta. Ja tosiaan varattuja ovat nämä naisetkin. Yhteydenpito ei ole päivittäistä, joskus voi mennä viikkojakin ennenkuin vaihdetaan kuulumisia.

Jos nyt luopuisin tästä, jäisi elämääni iso kolo. Voisin tulla vastaan jos tietäisin miten. Mutta mielestäni vaimonikin voisi laskea rimaa. Tai edes keskustella aiheesta. Nyt lopputulos on aina riita ja ehdoton tapaamiskielto. Siksi minä täältä yritänkin saada keinoja ymmärtää toisen ajatuksia.

• 11+10
        epätoivoinenmies kirjoitti:

En ole mielestäni antanut mitään syytä luottamuspulaan. Huomioin naistani usein ja osoitan että hän on ykkönen elämässäni. Vaimollani on takana yksi pitkä parisuhde, joka loppui yhteisestä päätöksestä. Kasvoivat erilleen. Ei ollut pettämistä tai suuria ristiriitoja.

Kyllä naisystäväni ovat viehättäviä, jokainen omalla tavallaan. Varmasti maailmassa on miljoona muutakin viehättävää naista. Olenko joskus fantasioinut heistä? Voisin väittää että suurin osa miehistä fantasioi vaikka kenestä. Jopa niistä vähemmän viehättävistä. Mutta vaimoni on se jonka olen valinnut ja jota haluan.

Kuten aiemmassa viestissäni kerroinkin, vaimoni ei halua tavata ystäviäni. He eivät saa tulla kylään emmekä voi yhdessä käydä ulkona syömässä tms. Eikä tähän ole tullut mitään järkevää selitystä. Ymmärtäisin jotenkin sen, että aviomiehen ei ole soveliasta kahden kesken tapailla naisystäviään, mutta kysymys on nyt julkisella paikalla kahvittelusta/syömisestä ja puhelimessa puhumisesta. Ja tosiaan varattuja ovat nämä naisetkin. Yhteydenpito ei ole päivittäistä, joskus voi mennä viikkojakin ennenkuin vaihdetaan kuulumisia.

Jos nyt luopuisin tästä, jäisi elämääni iso kolo. Voisin tulla vastaan jos tietäisin miten. Mutta mielestäni vaimonikin voisi laskea rimaa. Tai edes keskustella aiheesta. Nyt lopputulos on aina riita ja ehdoton tapaamiskielto. Siksi minä täältä yritänkin saada keinoja ymmärtää toisen ajatuksia.

Mut ainakin kasvatettiin niin että naisella ei sovi olla miespuolisia ystäviä. Ehkä vaimosi on kasvatettu samoin?

• .....

Ex-aviomiehelläni oli vastaavanlaisia vaatimuksia. Annoin aika paljon periksikin, mutta ei siitä ollut juuri apua - esimerkiksi kavereiden numeroiden poistamisen puhelimesta hän tulkitsi niin, että halusin pitää heihin yhteyttä salassa. Sen jälkeen hänen piti siis tarkastaa kaikki kännykän numerot, ettei olisi naisen nimellä miestä...

Suhde päättyi, ja pitkälti sen takia, että aloin olla todella ahtaalla. Töistäkin piti palata minuutilleen samaan aikaan joka päivä, koska töissähän oli miehiä. Välillä mieheni saattoi seurata minua esim. kauppaan nähdäkseen, tapaanko siellä jonkun.

Eksäni perusteli käytöstä menettämisen pelolla, mutta jälkeenpäin olen tajunnut, että kyllä kyse oli lähinnä äärimmäisestä mustasukkaisuudesta ja omistushalusta, jota mä en kyllä millään toiminnalla kyennyt lievittämään. Aina oli löytyvinään lisää jotain epäiltävää. Ei se kyllä ollut ihan tervettä käytöstä, mutta kun itse olin sen kaiken keskellä, en oikein osannut pitää puoliani.

• Dino Rex

"Vaimollesi tuo asia on selkeästi vakava asia, joten mikset kunnioita hänen toivettaan?"

Siksi ei tarvitse kunnioittaa että koko toive on lapsellinen. Jos mies lähtee hyppimään "kunnioituksen" takia minkä tahansa toiveiden mukaan, niin ei siinä voi kovin hyvää suhdetta odottaa. Kuka nainen sellaista miestä arvostaa, joka ei pysty pitämään omaa päätään sellaisissa asioissa, jotka yksinkertaisesti eivät kuulu vaimolle? Mitä jos nainen sanoo ettei siedä kun mies katsoo jääkiekkoa. Pitääkö miehen lopettaa jääkiekon katsominen kunnioituksesta?

• Dino Rex

"Nyt lopputulos on aina riita ja ehdoton tapaamiskielto. Siksi minä täältä yritänkin saada keinoja ymmärtää toisen ajatuksia."

Ratkaisu on että et yritä ymmärtää. Meillä miehillä on usein sellainen paha tapa, että me ajattellaan että naisten vaatimuksissa on aina muka joku järki takana tai että ne on aina kohtuullisia ja meissä miehissä on jotain vikaa kun ei ymmärretä. Ei näin. Älä anna naiselle ballsejasi. Yksikään nainen ei ole sen arvoinen, eikä kukaan järjissään oleva nainen sitä mieheltä toivokaan. Jos naisesi ei sitä hyväksy vaan laittaa sulle jatkossakin kohtuuttomia ehtoja, silloin se on väärä nainen ja se kannattaa dumpata.

• Dino Rex kirjoitti:

"Vaimollesi tuo asia on selkeästi vakava asia, joten mikset kunnioita hänen toivettaan?"

Siksi ei tarvitse kunnioittaa että koko toive on lapsellinen. Jos mies lähtee hyppimään "kunnioituksen" takia minkä tahansa toiveiden mukaan, niin ei siinä voi kovin hyvää suhdetta odottaa. Kuka nainen sellaista miestä arvostaa, joka ei pysty pitämään omaa päätään sellaisissa asioissa, jotka yksinkertaisesti eivät kuulu vaimolle? Mitä jos nainen sanoo ettei siedä kun mies katsoo jääkiekkoa. Pitääkö miehen lopettaa jääkiekon katsominen kunnioituksesta?

"Siksi ei tarvitse kunnioittaa että koko toive on lapsellinen. Jos mies lähtee hyppimään "kunnioituksen" takia minkä tahansa toiveiden mukaan, niin ei siinä voi kovin hyvää suhdetta odottaa"

- Tämä toimii sitten myös toisinkinpäin, jos miehellä on järjettömiä vaatimuksia/toiveita niin niitä ei todellakaan tarvitse "kunnioittaa"

Kunnioitus parisuhteessa kasvaa ajan myötä, ja siihen kuuluu että molemmilla on yksityisyys, yksityinen elämä ja omat ystävät.

• Dino Rex
        mis.sy kirjoitti:

"Siksi ei tarvitse kunnioittaa että koko toive on lapsellinen. Jos mies lähtee hyppimään "kunnioituksen" takia minkä tahansa toiveiden mukaan, niin ei siinä voi kovin hyvää suhdetta odottaa"

- Tämä toimii sitten myös toisinkinpäin, jos miehellä on järjettömiä vaatimuksia/toiveita niin niitä ei todellakaan tarvitse "kunnioittaa"

Kunnioitus parisuhteessa kasvaa ajan myötä, ja siihen kuuluu että molemmilla on yksityisyys, yksityinen elämä ja omat ystävät.

"Tämä toimii sitten myös toisinkinpäin, jos miehellä on järjettömiä vaatimuksia/toiveita niin niitä ei todellakaan tarvitse "kunnioittaa""

Kiitti kun kerroit...

• lll

Olen samoilla linjoilla hänen kanssaan!

Ongelmaan löytyy varmasti jokin ratkaisu.

• vaimoke2

Kuten aiemmin tähän jo viittasin, teidän kannattaa hakeutua pariterapiaan. Voi olla, että selviätte jo muutamalla käynnillä. Tilanteenne on tuon asian suhteen täysin lukossa ja se ei täällä Suomi24 "laatu"keskustelupalstalla parane.

Mielestäni on hieman kummallista, että ette voi järjestää pariskuntatreffejä, koska kyseessä on vanhat ystävyyssuhteet

Mutta tosiaan henkilökohtainen näkökantani on, että aviossa olevan miehen ei ole soveliasta tapailla naisystäviään kahden, edes siellä kahvilassa. Vaimollasi vaikuttaa olevan sama kanta, tosin se ulottuu pariskuntatreffeihin. Ja mielestäni tuo asia teidän täytyisi saada korjattua.

Kirjoitat, että haluaisit ymmärtää vaimoasi. Tuskin se onnistuu täällä - siksi suosittelen teille pariterapiaa - jolloin te molemmat voitte alkaa ymmärtämään toisianne (myös vaimosi sinua). Sinun on kuitenkin hyvä tiedostaa, että näin kristillisestä näkökulmasta naisystäviesi fantasiointi / heidän ajattelu viehättävinä, ei kuulu avioliitoon. Jos sellaisia ajatuksia tulee mieleen, niin ne kannattaa heti sysätä sivuun. Toisilla se saattaa vaatia ihan erikseen harjoittelua ja toisilla se tulee luonnostaan.

• lifemocker

naisellasi on pazka itsetunto

• pakko sanoa

Näin hyvät suhteet kariutuvat. Nämä naistuttavat antavat sinulle paljonkin näkökenttää naisen näkökulmasta ja se on hyväksi liitollesi. Vaimosi vain on niin kypsymätön ja mustis että siihen suhde karahtaa. Ainahan on pelko että löydät sieltä ymmärtäväisemmän naisen joka kuitenkin osoittautuu liitossa samanlaiseksi kontrollifriikiksi kuin nykyinen vaimosikin. Olet kahden tulen välissä.
      Koita selvitä .

• 3 + 15

"Nämä naistuttavat antavat sinulle paljonkin näkökenttää naisen näkökulmasta ja se on hyväksi liitollesi. Vaimosi vain on niin kypsymätön ja mustis että siihen suhde karahtaa. "

Ihmisiä ei voi laittaa samaan muottiin, olivatpa he sitten kaikki naisia tai miehiä. Se mitä joku toinen nainen ajattelee, ei välttämättä peilaakaan ap:n vaimon näkökulmaa. Kärjistettynä esimerkkinä voisi vaikka sen, että ap:n naistuttavuus sanoo että turha ostaa puolisollesi mitään rehuja(kukkia), ei naiset niistä välitä. Kun puolestaan ap:n vaimoke odottaisi/toivoisi toisinaan saavansa kukkia, edes syntymäpäivänään.

Ap:lle vielä vähän kommentoisin:
      "Äijien kanssa heitetään läppää ja rentoudutaan, naisten kanssa luotsataan syntyjä syviä."

Jos puolisoni sanoisi minulle noin, loukkaantuisin. Kokisin, että hän ei voi olla avoin kanssani eikä halua keskustella kanssani "syntyjä syviä". Esimerkiksi itse koen negatiivisena asiana sen, jos mies keskustelee "syntyjä syviä" suhteestamme jonkun toisen kanssa. Siinä tulee itselle petetty olo, sillä asiat mitä on puhunut tai tehnyt toiselle/toisen kanssa, ovat henkilökohtaisia asioita eivätkä kuulu ulkopuolisille. Tiedän, että olen hyvin sisäänpäin lämpeävä ihminen, mutta tuli mieleen, että niin saattaisi olla vaimosikin?

Itseäni myös loukkaa esimerkiksi se, että kuulen jostain mieheeni liittyvästä asiasta joltakin toiselta (vrt. ystävät tietävät jotain olennaisia asioita ennen minua). Ehkä vaimosi tuntee, että pidät häntä ns vähemmän tärkeänä, en tiedä?

Ainoa asia mitä en ymmärrä on se, ettei hän suostu tapaamaan naispuolisia ystäviäsi. jos kyseinen tilaisuus kuitenkin tulee, muista HUOMIOIDA vaimoasi koko tapaamisen aikana. Selitä hänelle kaikki asiat mitä hän ei tiedä (ettei jää ulkopuoliseksi keskustelusta), äläke edes valitse aiheita jotka eivät ole hänelle tuttuja. Ja pidä huolta koko ajan, että hän viihtyy tilanteessä. Jos vaikuttaa huonolle, päätä tapaaminen aiottua aikaisemmin. Eli huomioi, huomioi ja huomioi puolisoasi.

Haluaisin sinun Ap myös miettivän, että mitä sellaista saat niiltä naistuttaviltasi, mitä et omalta kullaltasi saa?

Itse olen laittanut ystävyyden poikki vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, koska puolisoni ei tapaamisistamme pitänyt. (ja kyllä, kyseessä oli aiempi tuttavuus, varattu mies, eikä välillämme ollut todellakaan mitään seksuaalista!) Ihan tyytyväinen olen ollut päätökseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe