Suomessa naimisiin turkkilaisen miehen kanssa

Taurus vuoret

mies on Suomessa, hänellä on työ ja oleskelulupa.
Minkälainen prosessi on mennä tässä tapauksessa naimisiin maistraatissa?
Tarvitaanko muuta kuin miehelle esteettömyystodistus kotimaastaan, mistä se muuten Turkissa haetaan, jos joku tietää?
Pitääkö se käyttää konsulaatissa tai muualla , vai viedä suoraan maistraattiin jossa tutkitaan avioliiton esteet?
Olemme kumpikin eronneita aikuisia ihmisiä ja toivon asiallisia vastauksia, kiitos.

30

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taurus vuoret

      Luinkin jo tuon maistraatin linkin, siinä vain on niin ympäripyöreästi kaikki sanottu, kiinnostaa tietää juuri turkkilaisen kannalta.

    • mitä mä teen

      Turkkilaisen miehen on mentävä kotimaahansa hakemaan esteettömystodistus, todistus jossa kerrotaan hänen olevan riittävän jälkeenjäänyt mennäkseen naimisiin suomalaisen naisen kanssa. Suomeen tultuaan hän joutuu puoleksi vuodeksi tutkintavankeuteen jossa selvitetään miksi hän tänne oikein halusi, tuo tapahtuu ainakin silloin jos nainen on jo parhaat vuotensa nähnyt. Poliisi ei usko ja epäilee rikollista toimintaa.

      :)

      • myötähäpeää

        Taas yksi tapaus, jossa nainen joutuu hoitelemaan asioita miehen puolesta. Eikö se turkkilainen äijä pysty paremmin kyselemään Turkista, mistä saa mitäkin. On kyllä tosi ihmeellistä hyysäämistä akkojen taholta.


      • mustasukkaisuuttako
        myötähäpeää kirjoitti:

        Taas yksi tapaus, jossa nainen joutuu hoitelemaan asioita miehen puolesta. Eikö se turkkilainen äijä pysty paremmin kyselemään Turkista, mistä saa mitäkin. On kyllä tosi ihmeellistä hyysäämistä akkojen taholta.

        kuitenkin


      • Brush-Uncle
        mustasukkaisuuttako kirjoitti:

        kuitenkin

        Asia selviää helpoimmin soittamalla omaan maistraattiisi, tai sähköpostilla. Mikään monimutkainen asiahan se ei ole. Miehesi joutuu ilmeisestikin hankkimaan esteettömyystodistuksen kotimaastaan ja laillistamaan sen, en nyt muista missä. Asia selviää kyllä kysymällä.


      • Taurus vuoret
        Brush-Uncle kirjoitti:

        Asia selviää helpoimmin soittamalla omaan maistraattiisi, tai sähköpostilla. Mikään monimutkainen asiahan se ei ole. Miehesi joutuu ilmeisestikin hankkimaan esteettömyystodistuksen kotimaastaan ja laillistamaan sen, en nyt muista missä. Asia selviää kyllä kysymällä.

        Arvasinkin että joku naljailee, vaikka kerroin että miehellä on asiat kunnossa, hänen ei tarvitse mennä naimisiin kenenkään kanssa hyötymistarkoituksessa.
        Kuten kerroin on oleskelulupa, ammatti ja ja asiat kunnossa.
        Ajatelkaa kateelliset joskus joku voi mennä ihan rakkaudesta naimisiin,
        en ole edes rikas joten rahankaan takia minua ei kannata vaimoksi ottaa.
        Tietysti mies selvittää omasta maastaan miten saa esteettömyystodistuksen,
        kysyin vaan, mutta ilmeisesti ei ole ketään kuka oikeasti tietää ja on ollut samassa tilanteessa.
        Koska minä halusin tietää.


      • ei vielä naimisiin
        Taurus vuoret kirjoitti:

        Arvasinkin että joku naljailee, vaikka kerroin että miehellä on asiat kunnossa, hänen ei tarvitse mennä naimisiin kenenkään kanssa hyötymistarkoituksessa.
        Kuten kerroin on oleskelulupa, ammatti ja ja asiat kunnossa.
        Ajatelkaa kateelliset joskus joku voi mennä ihan rakkaudesta naimisiin,
        en ole edes rikas joten rahankaan takia minua ei kannata vaimoksi ottaa.
        Tietysti mies selvittää omasta maastaan miten saa esteettömyystodistuksen,
        kysyin vaan, mutta ilmeisesti ei ole ketään kuka oikeasti tietää ja on ollut samassa tilanteessa.
        Koska minä halusin tietää.

        entäs jos on kaksoiskansalainen, minä seurustelen miehen kanssa jolla on sekä suomen ett turkin passit.
        Riittääköhän silloin Suomesta esteettömyyden selvittäminen, vai pitääkö hankkia "poikamiestodistus" myös sieltä toisesta maasta ?
        Teoriassa on tietty mahdollisuus että voisi olla naimisissa Turkissa, vaikka ei Suomen väestörekisterin mukaan olisikaan


      • susanan sussu
        ei vielä naimisiin kirjoitti:

        entäs jos on kaksoiskansalainen, minä seurustelen miehen kanssa jolla on sekä suomen ett turkin passit.
        Riittääköhän silloin Suomesta esteettömyyden selvittäminen, vai pitääkö hankkia "poikamiestodistus" myös sieltä toisesta maasta ?
        Teoriassa on tietty mahdollisuus että voisi olla naimisissa Turkissa, vaikka ei Suomen väestörekisterin mukaan olisikaan

        hyvä että joku on menossa naimisiin jonkun Suomessa jo olevan kanssa, onhan näitä täällä, miksi niitä pitäisi aina tuoda lisää maahan uusia. Parempi on jo Suomessa oleva, Suomen tavoille oppinut, kielitaidon ja ammatin omaava. HYVÄ ja onnea teille !!!


      • hmmmhh
        Taurus vuoret kirjoitti:

        Arvasinkin että joku naljailee, vaikka kerroin että miehellä on asiat kunnossa, hänen ei tarvitse mennä naimisiin kenenkään kanssa hyötymistarkoituksessa.
        Kuten kerroin on oleskelulupa, ammatti ja ja asiat kunnossa.
        Ajatelkaa kateelliset joskus joku voi mennä ihan rakkaudesta naimisiin,
        en ole edes rikas joten rahankaan takia minua ei kannata vaimoksi ottaa.
        Tietysti mies selvittää omasta maastaan miten saa esteettömyystodistuksen,
        kysyin vaan, mutta ilmeisesti ei ole ketään kuka oikeasti tietää ja on ollut samassa tilanteessa.
        Koska minä halusin tietää.

        taidan tuntea teidät. Eikö miehesi muka tiedä kun on jo kerran ollut suomalaisen kanssa naimisissa??


      • --------------------
        ei vielä naimisiin kirjoitti:

        entäs jos on kaksoiskansalainen, minä seurustelen miehen kanssa jolla on sekä suomen ett turkin passit.
        Riittääköhän silloin Suomesta esteettömyyden selvittäminen, vai pitääkö hankkia "poikamiestodistus" myös sieltä toisesta maasta ?
        Teoriassa on tietty mahdollisuus että voisi olla naimisissa Turkissa, vaikka ei Suomen väestörekisterin mukaan olisikaan

        Kyllä pitää olla esteettömyystodistu molemmista maista. Varsinkin, kun aloittajan kultsu mussuka on ollut jo naimisissa Suomalaisen kanssa aiemmin. Kuinkahan monta onnensekaista kirjoitusta täälläkin kyseisen exän aloitteesta ilmestyi.


      • Kateellinen....
        Taurus vuoret kirjoitti:

        Arvasinkin että joku naljailee, vaikka kerroin että miehellä on asiat kunnossa, hänen ei tarvitse mennä naimisiin kenenkään kanssa hyötymistarkoituksessa.
        Kuten kerroin on oleskelulupa, ammatti ja ja asiat kunnossa.
        Ajatelkaa kateelliset joskus joku voi mennä ihan rakkaudesta naimisiin,
        en ole edes rikas joten rahankaan takia minua ei kannata vaimoksi ottaa.
        Tietysti mies selvittää omasta maastaan miten saa esteettömyystodistuksen,
        kysyin vaan, mutta ilmeisesti ei ole ketään kuka oikeasti tietää ja on ollut samassa tilanteessa.
        Koska minä halusin tietää.

        Paljonko tuollaisen puoliapinan elättäminen maksaa?


    • Chom chom

      Kysy maistraatista tarkemmin. Meidän tapauksessamme miehellä oli kotipaikka (ja tietty oleskelulupa) Suomessa, vaikkei hän Suomen kansalainen ollutkaan. Pyysimme kirjallisesti esteiden tutkintaa Suomen lain mukaan.

      Jos ei onnistu näin tai ette halua näin tehdä, Turkin lähetystö varmaan osaa neuvoa, mistä paperin voi Turkin-päässä hankkia ja miten se vahvistetaan. Luultavasti miehellä on jokin todistus (oikeuden päätös tms.) edellisestä avioliitosta ja avioerosta?

      • Taurus vuoret

        juu, kyllä on erotodistus Turkista. Ehkäpä se riittää maistraatille, no hän ottakoon selvää, minä vain haluan itsekin tietää, missä mennään ja mitä tarvitaan, se ei liene kiellettyä.


    • kynöästä

      Erotodistus?
      Single todistus lienee se mitä kysytään?
      Saanko udella millä kielellä se on?

      Onko juttu aito vai keksitty?

    • peepee12

      Mun mielestä voisit mennä turkkiin, täällä kun ei taida olla turkinpojalle muuta duunia kun lätynpaistoa ja ne kippolat jo täynnä näitä "urhoja".

      • kdfjieurkvdilseuio

        taas joku pikkupipp..l. älähti....kateudesta. Mitä kadehdit toiselta veronmaksajalta?


      • en tiedä yhtään?
        kdfjieurkvdilseuio kirjoitti:

        taas joku pikkupipp..l. älähti....kateudesta. Mitä kadehdit toiselta veronmaksajalta?

        Kerros meille edes yksi asia ,mistä olla katellinen.


      • possuliinit
        en tiedä yhtään? kirjoitti:

        Kerros meille edes yksi asia ,mistä olla katellinen.

        Mä haluaisin myös tietää mistä ja kenelle pitäisi olla kateellinen. Tuo kateellisuuskortti otettiin taas kerran esiin, todella köyhää.


      • mamupip
        kdfjieurkvdilseuio kirjoitti:

        taas joku pikkupipp..l. älähti....kateudesta. Mitä kadehdit toiselta veronmaksajalta?

        Näillä mamufaneilla on aina pippeli mielessä. Normi ihmiset kun miettivät sopeutumista, lakia, veronmaksua, sosiaalisia ongelmia, persujen nousua jne... Mamufani kuittaa kaiken viittauksella pippeliin. Se on sitä kulttuurista rikkautta :)


    • turkin waimo

      Tässä asiallinen vastaus: ette tarvitse muuta kuin esteettömyystodistuksen miehen kotimaasta. Sitä mistä se haetaan, en osaa neuvoa. Kun teillä se todistus sekä sinun että miehen puolelta varaatte ajan maistraatista.
      Onnea!

    • aputapi

      noinko pujottasit karvakäden sormeen sormuksen ? hyj fittan

      • sormusx2

        Juu noin pujotin karvakäden vasempaan nimettömään sormuksen ja hän minun. :) Kyllä ja fittan också :)


      • bbuuaaa
        sormusx2 kirjoitti:

        Juu noin pujotin karvakäden vasempaan nimettömään sormuksen ja hän minun. :) Kyllä ja fittan också :)

        Sinä varmaankin maksoit ne sormukset, heheh.


      • hehehrhh
        bbuuaaa kirjoitti:

        Sinä varmaankin maksoit ne sormukset, heheh.

        Tottakai milläs ne persaukiset mitään maksas.


      • sormusx2
        bbuuaaa kirjoitti:

        Sinä varmaankin maksoit ne sormukset, heheh.

        En vaan mies maksoi molemmat :) hahah


      • fuulaa
        sormusx2 kirjoitti:

        En vaan mies maksoi molemmat :) hahah

        Tuohon ei usko kukaan,turha yritys, heheee.


      • sormukset
        fuulaa kirjoitti:

        Tuohon ei usko kukaan,turha yritys, heheee.

        No etpä sinä näytä uskovan mutta etpä ollut paikalla. Juuri tässä nimettömässäni toista niistä katselen. Itseasiassa mies maksoi 3 sormusta. Mun kihla- ja vihkisormuksen ja oman vihkisormuksensa.
        Ole uskomatta, ei vaikuta tähän ollenkaan, hahaaa.


    • EmilyDeLaPaz

      Minä menin turkkilaisen mieheni kanssa naimisiin Suomessa. Hänen veljensä, joka asuu Turkissa, kaupungintalolta hakemassa "sukuselvityksen" paperin josta kävi ilmi puolisoni Isän, äidin, siskon ja veljen tiedot, nimi, ikä, henkilönumero ja siviilisääty. Miehen veljeni vielä käännätti sen englanniksi virallisella kielenkääntäjällä ja haki apostille leimat. Sitten vain postissa Suomeen ja thats it :)

      • Taurus vuoret

        Kiitos kaikille, jotka vastasitte asiallisesti.
        Tiedoksi epäilijöille, ette voi tuntea meitä, olette aivan väärillä jäljillä,
        en ole kertonut mitään yksilöiviä tietoja.
        Hyvää kesää mukavat ihmiset !


    • heiksu85

      Onnea teille! Itse olen kanssa menossa ensi kesänä naimisiin turkkilaisen miehen kanssa. Yhdessä olemme olleet jo 10 vuotta ja lapsiakin kolme. Mies asunut suomessa 4 vuotiaasta lähtien ja on siis pysyvä oleskelulupa. Meillä myös edessä nuo asioitten selvittelyt =)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe