Suurin voitto ja suurin tappio

rautaako?

PS sai maan historian suurimman vaalivoiton mutta onnistui aiheuttamaan itselleen maan historian suurimman poliittisen tappion.

Kun PS sabotoi järkevän hallituksen muodostamista ja pakotti maahan luonnottoman hallituksen, hallituspuolueiden piti ensin löytää mahdollisimman paljon yhteisiä päämääriä ohjelmaan, koska tärkeissä talouspoliittsissa kysymyksissä oltiin liian kaukana toisistaan.

Yhteinen sävel löytyi helposti. Kaikki PS:n änkyrälinjaukset pantiin juuri päinvastaiseen suuntaan. Maahanmuutto, vihreät verot, kaksikielisyys, kehitysapu, pakkoruotsi, eurotuki ja puolustuspolitiikka pantiin korostettuun anti-jytky asentoon.

Kahden vuoden aikana mikään ei osoita että Soini olisi kehittämässä puoluettaan poliittiseksi toimijaksi. Edelleenkin hän harrastaa vain jusulointia ja lööppivaalikampanjaa. Puolueella ei edelleenkään ole linjaa, kyvykkäitä poliittisia toimijoita tai yhteiskunnalllista tukiverkostoa.

Seuraavalla kerralla en usko että Soini enään uskaltaa uskoa siihen että "kansa" uskoo hänen selityksiinsä jos hän itse ilmoittaa jäävänsä pois hallituksesta.

Siksi hän nyt ärsyttää kaikkia tulevia kumppneitaan siinä määrin ettei kukaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Kun muut jättävät hänet rannalle, hän voi pukea ylleen martyyrinviitan ja toivoa että tyhmimmät eivät ymmärrä hänen huijannenn taas. Ja jatkaa jusulaplokilööppikampanjaansa seuraavia vaaleja silmälläpitäen.

Tämän itsekkyyden ongelmana on vain se että hallitusohjelma ei vastaa vaalitulosta. Viime vaaleissa yli puoli miljoonaa ääntä mitätöitiin vain ja ainoastaan Soinin toimesta.

Soini on ainakin tähän saakka omalla toiminnallaan osoittanut aukottomaksi hokeman "kyllä kansa tietää" vääräksi. Ei kai äänestävä kansa tieteentahtoen roskiin heittele äänensä?

44

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porvari.............

      Kun muutaman vuoden kuluttua EU laskut realisoituvat Suomelle, niin kylmä todellisuus tulee vielä esiin. Putoamme kuin kivi EU köyhien maiden joukkoon kuten Bulgariat ym ... Sitten vain on enää myöhäistä!

      • Yhden asian kupla

        Ainoa sisältö koko persuilussa on tuo EU:sta rätkätys.

        Ei sillä pitkälle pötkitä.


      • Se toinen asia
        Yhden asian kupla kirjoitti:

        Ainoa sisältö koko persuilussa on tuo EU:sta rätkätys.

        Ei sillä pitkälle pötkitä.

        Unohdin että onhan siellä toki myös valtakunnan natsit, fasistit, rasistit ja breivikläiset eurabia hörhöt. Niin hyvää settiä.


    • Rehelline PS

      >Tämän itsekkyyden ongelmana on vain se että hallitusohjelma ei vastaa vaalitulosta. Viime vaaleissa yli puoli miljoonaa ääntä mitätöitiin vain ja ainoastaan Soinin toimesta.

      Minä ainakin äänestin Perussuomalaisia mm. "piikki kiinni heti!" politiikan takia ja jos Soini olisi kääntänyt takkinsa, eli mennyt hallitukseen käteisen juoksutettavaksi "piikki auki jatkuvasti" politiikkaan, kuten eräät muut takiaispuolueet tekivät, niin en olisi enää koskaan äänestänyt perussuomalaisia ja näin ajattelee suurin osa PS-äänestäjistä.

      Tämä rehellisyys kynnyskysymyksissä on tietenkin vaikeaa käsittää vanhoille märänneitä puolueita äänestäneille, koska he ovat jo tottuneet epärehellisyyteen toimia myös EU:ssa sen omien lakien vastaisesti ja vieläpä luuserivaltioita kohtaan jotka ovat väärennelleet tunnuslukujaan ja joille olisi pitänyt antaa potku persuksiin epärehellisyydestään, eikä rahaa.

      • rautaako?

        "Minä ainakin äänestin Perussuomalaisia mm. "piikki kiinni heti!" politiikan takia"

        Kyllä. Ja sinä sait "piikki auki taivaaseen asti" politiikan. Miksi? Siksi että Soini petti. MItä hiton väliä sillä sitten on miten hän sinulle selittää sen että sinun äänesi ei näy maamme politiiikassa?

        Jos hän olisi mennyt hallitukseen PIIKKI OLISI OLLUT VÄHEMMÄN AUKI kuin se on nyt. Eli sinä olisit saanut vähän vastiketta äänellesi. Nyt et saanut, koska Soini petti. Se EI ole rehellisyyttä millään mittapuulla.

        "Tämä rehellisyys kynnyskysymyksissä on tietenkin vaikeaa käsittää vanhoille märänneitä puolueita äänestäneille"

        Soini lupasi, sinä ja puoli miljoonaa muuta uskoi luopaukseen, mutta Soini päätti olla vaikuttamatta europolitiikaan jarruttavasti. Millä rehellisyyden määritelmällä sinä oikein politiikkaa seuraat?

        "kynnyskysymyksissä"

        Meidän nykysiessä järjestelmässä kynnyskysymys on yhtä kuin hallituksesta jättäytyminen. Se on varmin tapa taata että asiat menevät tasan toiseen suuntaan.

        "vieläpä luuserivaltioita kohtaan"

        Nuo "luuserivaltiot" ostavat suomalisen duunarin tuotteita.Tällä hetkellä osittain myyjän myöntämällä maksuajalle, eli luotolla, mutta silti. "Luuserivaltiot" siis työllistävät suomalaisia.


      • Näillä mennään

        Rehellisyys ei ole adjektiivi, jota voitaisiin käyttää persuista puhuttaessa. Persujen epärehellisyys lähtee käsitteiden tahallisesta hämärtämisestä ja päätyy suoraan valehteluun. Tällainen toiminta voi olla ymmärrettävissä ainoastaan silloin, jos persujen todellinen päämäärä on yhden puolueen diktatuuri, jonka saavuttamiseksi kaikki keinot ovat hyväksyttäviä.

        Jos lähtökohtaisesti hylätään kompromissien tekeminen muiden puolueiden kanssa, astutaan ulos demokratiasta ja hyväksytään ainoaksi hallintomuodoksi diktatuuri. Äänestäjiltä saatua valtakirjaa ei käytetä yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen vaan se uhrataan tavoiteltaessa oman puolueen diktatuuria.

        Tämä ei tietysti ole täysipäisten ja loogisesti ajattelevien ihmisten toimintaa, mutta toisaalta persut ovat avanneet portit puolueeseensa lähes kaikille äärioikeiston ryhmittymille Väinö Kuisman Suomi-Isänmaasta alkaen. Näille ryhmittymille lapsenomainen toiminta "puhtaan aatteen" puolesta on tärkeämpää kuin yhteiskunnallisten epäkohtien korjaaminen demokratian keinoin.

        Persut ovatkin tehneet poliittisesta toiminnastaan lähinnä murrosikäisten koulukiusaamista muistuttavaa toimintaa, jossa tärkeintä on muiden ryhmien ärsyttäminen ja huomion herättäminen. Sitä toteutetaan rikkomalla vakiintuneita käytössääntöjä ja hakemalla laillisen toiminnan rajoja. Tämä toiminta vetoaa tiettyyn osaan äänestäjistä, jota oikea yhteiskunnallinen vaikuttaminen ei edes kiinnosta.


      • Laillisuuspuolue PS
        Näillä mennään kirjoitti:

        Rehellisyys ei ole adjektiivi, jota voitaisiin käyttää persuista puhuttaessa. Persujen epärehellisyys lähtee käsitteiden tahallisesta hämärtämisestä ja päätyy suoraan valehteluun. Tällainen toiminta voi olla ymmärrettävissä ainoastaan silloin, jos persujen todellinen päämäärä on yhden puolueen diktatuuri, jonka saavuttamiseksi kaikki keinot ovat hyväksyttäviä.

        Jos lähtökohtaisesti hylätään kompromissien tekeminen muiden puolueiden kanssa, astutaan ulos demokratiasta ja hyväksytään ainoaksi hallintomuodoksi diktatuuri. Äänestäjiltä saatua valtakirjaa ei käytetä yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen vaan se uhrataan tavoiteltaessa oman puolueen diktatuuria.

        Tämä ei tietysti ole täysipäisten ja loogisesti ajattelevien ihmisten toimintaa, mutta toisaalta persut ovat avanneet portit puolueeseensa lähes kaikille äärioikeiston ryhmittymille Väinö Kuisman Suomi-Isänmaasta alkaen. Näille ryhmittymille lapsenomainen toiminta "puhtaan aatteen" puolesta on tärkeämpää kuin yhteiskunnallisten epäkohtien korjaaminen demokratian keinoin.

        Persut ovatkin tehneet poliittisesta toiminnastaan lähinnä murrosikäisten koulukiusaamista muistuttavaa toimintaa, jossa tärkeintä on muiden ryhmien ärsyttäminen ja huomion herättäminen. Sitä toteutetaan rikkomalla vakiintuneita käytössääntöjä ja hakemalla laillisen toiminnan rajoja. Tämä toiminta vetoaa tiettyyn osaan äänestäjistä, jota oikea yhteiskunnallinen vaikuttaminen ei edes kiinnosta.

        "Tämä ei tietysti ole täysipäisten ja loogisesti ajattelevien ihmisten toimintaa, mutta toisaalta persut ovat avanneet portit puolueeseensa lähes kaikille äärioikeiston ryhmittymille Väinö Kuisman Suomi-Isänmaasta alkaen."

        Entä sitten? Meillä kaikilla on menneisyytemme. Varmaa on vain se että perussuomalaisissa ei rasismia hyväksytä eikä puolueeseen ole otettu rasisteja. Sitä vastoin vasemmistoliitto ja vihreät ovat täynnä niin entisiä kuin nykyisiäkin äärivasemmistolaisia, jopa vanhoja taistolaisia, jotka aikoinaan ovat kannattaneet Suomen liittämistä kommunistiseen Venäjään. Kaikenlaista talonvaltaajaa, makasiinienpolttajaa ja kettutyttöä löytyy noista hörhöpuolueista.

        "Näille ryhmittymille lapsenomainen toiminta "puhtaan aatteen" puolesta on tärkeämpää kuin yhteiskunnallisten epäkohtien korjaaminen demokratian keinoin."

        Nimenomaan äärivasemmistohan Suomessa mellakoi lapsenomaisesti, viimeksi Suomen Sisun kokouksen yhteydessä. Niin kuin Halla-aho aikoinaan sanoi, joskus sitä huomaa harmittelevansa, "että poliisi ei vallitsevassa mediailmapiirissä voi ampua luotia päähän kiviä nakkelevalle ihmissaastalle". No, perussuomalaiset toimii laillisuuden ja demokratian pohjalta eikä tunne tarvetta ryhtyä rähinöimään edes äärivasemmistolaisten huligaanien kanssa. He ovat poliisiasia.


      • Sanoja suuhumme???
        rautaako? kirjoitti:

        "Minä ainakin äänestin Perussuomalaisia mm. "piikki kiinni heti!" politiikan takia"

        Kyllä. Ja sinä sait "piikki auki taivaaseen asti" politiikan. Miksi? Siksi että Soini petti. MItä hiton väliä sillä sitten on miten hän sinulle selittää sen että sinun äänesi ei näy maamme politiiikassa?

        Jos hän olisi mennyt hallitukseen PIIKKI OLISI OLLUT VÄHEMMÄN AUKI kuin se on nyt. Eli sinä olisit saanut vähän vastiketta äänellesi. Nyt et saanut, koska Soini petti. Se EI ole rehellisyyttä millään mittapuulla.

        "Tämä rehellisyys kynnyskysymyksissä on tietenkin vaikeaa käsittää vanhoille märänneitä puolueita äänestäneille"

        Soini lupasi, sinä ja puoli miljoonaa muuta uskoi luopaukseen, mutta Soini päätti olla vaikuttamatta europolitiikaan jarruttavasti. Millä rehellisyyden määritelmällä sinä oikein politiikkaa seuraat?

        "kynnyskysymyksissä"

        Meidän nykysiessä järjestelmässä kynnyskysymys on yhtä kuin hallituksesta jättäytyminen. Se on varmin tapa taata että asiat menevät tasan toiseen suuntaan.

        "vieläpä luuserivaltioita kohtaan"

        Nuo "luuserivaltiot" ostavat suomalisen duunarin tuotteita.Tällä hetkellä osittain myyjän myöntämällä maksuajalle, eli luotolla, mutta silti. "Luuserivaltiot" siis työllistävät suomalaisia.

        Minäkin äänestin EU kriittisyyden ja eurotukipakettien takia PS:ää. Hallitukseen meno olisi vaatinut raakaa takinkääntöä puolueelta tässä asiassa. Todennäköisesti se hallitus olisi kaatunut heti kättelyssä. Oppositiossa perussuomalaiset ovat kyenneet tuomaan kansan näkyville monta asiaa jotka ovat pielessä EU:ssa ja rahaliitto eurossa.

        Perussuomalaisia äänestäneenä olenkin hyvin tyytyväinen niihin lukuisiin välikysymyksiin, sekä jyrkkiin kannanottoihi EU jäsenmaksuista ja eurokriisin hoidosta. Nämä kommentit olisivat jääneet tulematta julki, jos Soini olisi mennyt hallituksen ehdoilla.

        Turha siellä on kiihkeästi persuja vastustavien laittaa sanoja ja mielipiteitä meidän puolen miljoonan äänestäjän suuhun. Meillä on mielipide ja ääni, jota käyttää. Älä väärennä meidän ajatuksiamme tai julista kuinka me tunnemme itsemme petetyiksi.

        Olen ylpeä äänestämäni puolueen toimista ja edustajani toimista. Nykyhallituksen touhua katsellessa olen myös tyytyväinen, että ei lähdetty joo joo miehiksi käskytyshallitukseen.

        Ja kynnyskysymys... Joopa joo.. Urpilainen kertoi julkisuudessa demareiden kynnyskysymykset. Jyrki käskytti ja niin joutui Jutta nielemään kynnyskysymyksensä, takki kiepuen roikkumaan hallituksessa, ei siis jättäytynyt hallituksesta. Sama kävi vasemmistolle. Ainoat ketkä jättäytyivät hallituksesta olivat OIKEAT vasemmistolaiset Yrttiaho ja Mustajärvi. Hatunnosto heille rehellisyydestä ja suoraselkäisyydestä!!


      • rautaako?

        "Minä ainakin äänestin Perussuomalaisia mm. "piikki kiinni heti!" politiikan takia ja jos Soini olisi kääntänyt takkinsa, eli mennyt hallitukseen käteisen juoksutettavaksi "piikki auki jatkuvasti" politiikkaan"

        Soinilla oli kaksi vaihtoehtoa.

        1) Mennä hallitukseen takaamaan ettei piikki olisi auki taivaaseen asti vaan noin kolmanneksen vähemmän (Sonilla olisi siis ollut noin kolmannekens paino hallituksessa)

        2) Pettää äänestäjänsä ja taata että piikki on auki taivaaseen asti kuten muut puolueet olivat luvanneet

        Soini valitsi siis vastoin sinun tahtoasi pitää piikki auki taivaaseen asti. Se siitä rehellisyydestä!


      • rautaako?
        Sanoja suuhumme??? kirjoitti:

        Minäkin äänestin EU kriittisyyden ja eurotukipakettien takia PS:ää. Hallitukseen meno olisi vaatinut raakaa takinkääntöä puolueelta tässä asiassa. Todennäköisesti se hallitus olisi kaatunut heti kättelyssä. Oppositiossa perussuomalaiset ovat kyenneet tuomaan kansan näkyville monta asiaa jotka ovat pielessä EU:ssa ja rahaliitto eurossa.

        Perussuomalaisia äänestäneenä olenkin hyvin tyytyväinen niihin lukuisiin välikysymyksiin, sekä jyrkkiin kannanottoihi EU jäsenmaksuista ja eurokriisin hoidosta. Nämä kommentit olisivat jääneet tulematta julki, jos Soini olisi mennyt hallituksen ehdoilla.

        Turha siellä on kiihkeästi persuja vastustavien laittaa sanoja ja mielipiteitä meidän puolen miljoonan äänestäjän suuhun. Meillä on mielipide ja ääni, jota käyttää. Älä väärennä meidän ajatuksiamme tai julista kuinka me tunnemme itsemme petetyiksi.

        Olen ylpeä äänestämäni puolueen toimista ja edustajani toimista. Nykyhallituksen touhua katsellessa olen myös tyytyväinen, että ei lähdetty joo joo miehiksi käskytyshallitukseen.

        Ja kynnyskysymys... Joopa joo.. Urpilainen kertoi julkisuudessa demareiden kynnyskysymykset. Jyrki käskytti ja niin joutui Jutta nielemään kynnyskysymyksensä, takki kiepuen roikkumaan hallituksessa, ei siis jättäytynyt hallituksesta. Sama kävi vasemmistolle. Ainoat ketkä jättäytyivät hallituksesta olivat OIKEAT vasemmistolaiset Yrttiaho ja Mustajärvi. Hatunnosto heille rehellisyydestä ja suoraselkäisyydestä!!

        "Hallitukseen meno olisi vaatinut raakaa takinkääntöä puolueelta tässä asiassa. "

        Monipuoluehallituksessa kaikki kääntää takkejaan. Se kuuluu demokratiaan. Nyt kuitenkin Soini käänsi kaikista eniten takkiaan. Jos hän olisi mennyt hallitukseen Suomen eurotukilinja olisi noin kolmanneksen (PS paino hallituksessa) kireämpi.

        Mutta Soini päättikin kääntää takkinsa ja antaa Suomen tukea paljon enemmän kuin mitä hän oli "luvannut".

        "Olen ylpeä äänestämäni puolueen toimista ja edustajani toimista. "

        Maamme politiikka on kaikkien PS-päämäärien kannalta äärimmäisessä anti-jytkyasennossa. Näin ei olei jos Soini olisi pitänyt sanansa. Jos PS olisi hallituksessa maan politiikka olisi kaikilta osin kolmanneksen enemmän PS-suuntainen.

        Ei tuopllaisesta historiallisesta epäonnistumisesta todellakaan kannata olla yloeä. Kansa halusi muuta kuin sai koska kansan äänitorveksi julistautunut petti täydellisesti.

        "Urpilainen kertoi julkisuudessa demareiden kynnyskysymykset."

        Eläkeikää ei nosteta ja "vakauksia" vaaditaan Kreikalta. Nämä olivat Urpilaisen kynnyskysymykset.

        Nuo ääliömäiset kynnykset maksavat Suomelle joka päivä, mutta hän pitää niistä kiinni. Valitettavasti.

        Kynnyskysymykset EIVÄT ole nykyaikaa.

        "Jyrki käskytti ja niin joutui Jutta nielemään "

        Kyllä. Siksi Urpilainen marssi ulos hallitusneuvotteluista ja neuvotteli Soinin kanssa. Mutta koska Soini ei tosiasiallisesti halunut mistään hinnasta hallitukseen hän antoi myös Urpilaiselle rukkaset. Siksi Urpilainen palasi pöytään ja neuvotteli sillä mandaatilla kun hän kansalta oli saanut. Katainen joutui luopumaan todella paljosta hänkin.


      • soini täs tere
        rautaako? kirjoitti:

        "Hallitukseen meno olisi vaatinut raakaa takinkääntöä puolueelta tässä asiassa. "

        Monipuoluehallituksessa kaikki kääntää takkejaan. Se kuuluu demokratiaan. Nyt kuitenkin Soini käänsi kaikista eniten takkiaan. Jos hän olisi mennyt hallitukseen Suomen eurotukilinja olisi noin kolmanneksen (PS paino hallituksessa) kireämpi.

        Mutta Soini päättikin kääntää takkinsa ja antaa Suomen tukea paljon enemmän kuin mitä hän oli "luvannut".

        "Olen ylpeä äänestämäni puolueen toimista ja edustajani toimista. "

        Maamme politiikka on kaikkien PS-päämäärien kannalta äärimmäisessä anti-jytkyasennossa. Näin ei olei jos Soini olisi pitänyt sanansa. Jos PS olisi hallituksessa maan politiikka olisi kaikilta osin kolmanneksen enemmän PS-suuntainen.

        Ei tuopllaisesta historiallisesta epäonnistumisesta todellakaan kannata olla yloeä. Kansa halusi muuta kuin sai koska kansan äänitorveksi julistautunut petti täydellisesti.

        "Urpilainen kertoi julkisuudessa demareiden kynnyskysymykset."

        Eläkeikää ei nosteta ja "vakauksia" vaaditaan Kreikalta. Nämä olivat Urpilaisen kynnyskysymykset.

        Nuo ääliömäiset kynnykset maksavat Suomelle joka päivä, mutta hän pitää niistä kiinni. Valitettavasti.

        Kynnyskysymykset EIVÄT ole nykyaikaa.

        "Jyrki käskytti ja niin joutui Jutta nielemään "

        Kyllä. Siksi Urpilainen marssi ulos hallitusneuvotteluista ja neuvotteli Soinin kanssa. Mutta koska Soini ei tosiasiallisesti halunut mistään hinnasta hallitukseen hän antoi myös Urpilaiselle rukkaset. Siksi Urpilainen palasi pöytään ja neuvotteli sillä mandaatilla kun hän kansalta oli saanut. Katainen joutui luopumaan todella paljosta hänkin.

        Ei PS tee sellaista sopparia eu tukipaketeista, linja on EI tukipaketeille. Ei voi olla niin et sanotaan ekana ei paketeille ja sit ku päästään hallitukseen niin aletaan kuiten mukaan niihin. Muissa asiossa ois voinu neuvotellakki mut ei täs.


      • pesunkestävä PS
        rautaako? kirjoitti:

        "Minä ainakin äänestin Perussuomalaisia mm. "piikki kiinni heti!" politiikan takia"

        Kyllä. Ja sinä sait "piikki auki taivaaseen asti" politiikan. Miksi? Siksi että Soini petti. MItä hiton väliä sillä sitten on miten hän sinulle selittää sen että sinun äänesi ei näy maamme politiiikassa?

        Jos hän olisi mennyt hallitukseen PIIKKI OLISI OLLUT VÄHEMMÄN AUKI kuin se on nyt. Eli sinä olisit saanut vähän vastiketta äänellesi. Nyt et saanut, koska Soini petti. Se EI ole rehellisyyttä millään mittapuulla.

        "Tämä rehellisyys kynnyskysymyksissä on tietenkin vaikeaa käsittää vanhoille märänneitä puolueita äänestäneille"

        Soini lupasi, sinä ja puoli miljoonaa muuta uskoi luopaukseen, mutta Soini päätti olla vaikuttamatta europolitiikaan jarruttavasti. Millä rehellisyyden määritelmällä sinä oikein politiikkaa seuraat?

        "kynnyskysymyksissä"

        Meidän nykysiessä järjestelmässä kynnyskysymys on yhtä kuin hallituksesta jättäytyminen. Se on varmin tapa taata että asiat menevät tasan toiseen suuntaan.

        "vieläpä luuserivaltioita kohtaan"

        Nuo "luuserivaltiot" ostavat suomalisen duunarin tuotteita.Tällä hetkellä osittain myyjän myöntämällä maksuajalle, eli luotolla, mutta silti. "Luuserivaltiot" siis työllistävät suomalaisia.

        Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: Katainen ei ottanut Perussuomalaisia hallitukseen, koska juuri nämä keskeiset asiat eivät rimmanneet. Soini ei lähtenyt Kataisen ja Urpilaisen kelkkaan tukemaan ja kantamaan rahaa euroopan "köyhille," eli Kreikalle, Kyprokselle, Espanjalle, Irlannille...ja ja ja! Olisiko pitänyt?
        Jos Suomen vienti on sen euroopan maille maksaman tuen varassa, niin onpahan meillä erikoinen näkemys markkinataloudesta. Ja jopa Kataisen lyhyen matikankin kutosen pitäisi riittää kertomaan pojulle asioiden tilasta.

        PS on ainut puolue, mikä on pitänyt vaalilupauksensa äänestäjilleen. Odotan todella mielenkiinnolla seuraavia eduskuntavaaaleja!


      • Sanoja suuhumme??
        rautaako? kirjoitti:

        "Hallitukseen meno olisi vaatinut raakaa takinkääntöä puolueelta tässä asiassa. "

        Monipuoluehallituksessa kaikki kääntää takkejaan. Se kuuluu demokratiaan. Nyt kuitenkin Soini käänsi kaikista eniten takkiaan. Jos hän olisi mennyt hallitukseen Suomen eurotukilinja olisi noin kolmanneksen (PS paino hallituksessa) kireämpi.

        Mutta Soini päättikin kääntää takkinsa ja antaa Suomen tukea paljon enemmän kuin mitä hän oli "luvannut".

        "Olen ylpeä äänestämäni puolueen toimista ja edustajani toimista. "

        Maamme politiikka on kaikkien PS-päämäärien kannalta äärimmäisessä anti-jytkyasennossa. Näin ei olei jos Soini olisi pitänyt sanansa. Jos PS olisi hallituksessa maan politiikka olisi kaikilta osin kolmanneksen enemmän PS-suuntainen.

        Ei tuopllaisesta historiallisesta epäonnistumisesta todellakaan kannata olla yloeä. Kansa halusi muuta kuin sai koska kansan äänitorveksi julistautunut petti täydellisesti.

        "Urpilainen kertoi julkisuudessa demareiden kynnyskysymykset."

        Eläkeikää ei nosteta ja "vakauksia" vaaditaan Kreikalta. Nämä olivat Urpilaisen kynnyskysymykset.

        Nuo ääliömäiset kynnykset maksavat Suomelle joka päivä, mutta hän pitää niistä kiinni. Valitettavasti.

        Kynnyskysymykset EIVÄT ole nykyaikaa.

        "Jyrki käskytti ja niin joutui Jutta nielemään "

        Kyllä. Siksi Urpilainen marssi ulos hallitusneuvotteluista ja neuvotteli Soinin kanssa. Mutta koska Soini ei tosiasiallisesti halunut mistään hinnasta hallitukseen hän antoi myös Urpilaiselle rukkaset. Siksi Urpilainen palasi pöytään ja neuvotteli sillä mandaatilla kun hän kansalta oli saanut. Katainen joutui luopumaan todella paljosta hänkin.

        PS:lle annettiin mahdollisuus äänestää kaksi kertaa EU:ta ja euroa vastaan. Arvaa montako kertaa siellä on näistä asioista äänestetty. Kymmeniä, satoja... Jos PS olisi lähtenyt hallitukseen Kataista peesaamaan, niin olisi petetty äänestäjät, sekä puollettu tukipaketteja hampaat irvessä kylläkin. Kritiikkiä ei olisi tullut oikein mistään ja SE olisi maksanut suomelle vielä enemmän.

        Olen aina pitänyt siitä, että asiat tuodaan esille ja auktoriteettejä ravistellaan. Tätä työtä PS on tehnyt. Tuonut ilmi väärinkäytöksiä (Wallin, Kaikkonen, Hautala ym.)

        Pidän myös siitä, että hienoilla termeillä asioita kiertäviltä kiiltokuvaministereiltä kysytään suoralla suomen kielellä miten asiat ovat.

        Miksi yrität kieltää minulta kannatuksen puolueta kohtaan? Minä olen tyytyväinen (suurimmalta osin) puolueen ja äänestämäni kansanedustajan toimiin. Edustajani sai kehuja muiltakin puolueilta tietynlaisesta tietämyksestä ja aloitteellisuudesta.

        Jutan kynnyskysymys ja sanomansa mukaan hänen uskottavuutensa takia kynnyskysymys oli rahoitusvero, jonka Katainen polki suohon tuosta vain. Ja Urpilainen jatkoi hymyilyä, torjuntavoitto kai?

        Vasemmiston politiikkaan ei olla tyytyväisiä, syy hallitukseen meno ja Kataisen peesaus.

        SDP:n politiikkaan ei olla tyytyväisiä, syy halitukseen meno ja Kataisen peesaus.

        Persujen politiikkaan ollaan tyytyväisiä, syy jättäytyminen oppositioon ja Kataisen kyseenalaistaminen.


      • Kyselty on, joo-o
        Sanoja suuhumme?? kirjoitti:

        PS:lle annettiin mahdollisuus äänestää kaksi kertaa EU:ta ja euroa vastaan. Arvaa montako kertaa siellä on näistä asioista äänestetty. Kymmeniä, satoja... Jos PS olisi lähtenyt hallitukseen Kataista peesaamaan, niin olisi petetty äänestäjät, sekä puollettu tukipaketteja hampaat irvessä kylläkin. Kritiikkiä ei olisi tullut oikein mistään ja SE olisi maksanut suomelle vielä enemmän.

        Olen aina pitänyt siitä, että asiat tuodaan esille ja auktoriteettejä ravistellaan. Tätä työtä PS on tehnyt. Tuonut ilmi väärinkäytöksiä (Wallin, Kaikkonen, Hautala ym.)

        Pidän myös siitä, että hienoilla termeillä asioita kiertäviltä kiiltokuvaministereiltä kysytään suoralla suomen kielellä miten asiat ovat.

        Miksi yrität kieltää minulta kannatuksen puolueta kohtaan? Minä olen tyytyväinen (suurimmalta osin) puolueen ja äänestämäni kansanedustajan toimiin. Edustajani sai kehuja muiltakin puolueilta tietynlaisesta tietämyksestä ja aloitteellisuudesta.

        Jutan kynnyskysymys ja sanomansa mukaan hänen uskottavuutensa takia kynnyskysymys oli rahoitusvero, jonka Katainen polki suohon tuosta vain. Ja Urpilainen jatkoi hymyilyä, torjuntavoitto kai?

        Vasemmiston politiikkaan ei olla tyytyväisiä, syy hallitukseen meno ja Kataisen peesaus.

        SDP:n politiikkaan ei olla tyytyväisiä, syy halitukseen meno ja Kataisen peesaus.

        Persujen politiikkaan ollaan tyytyväisiä, syy jättäytyminen oppositioon ja Kataisen kyseenalaistaminen.

        "Perussuomalaisia äänestäneenä olenkin hyvin tyytyväinen niihin lukuisiin välikysymyksiin, sekä jyrkkiin kannanottoihi EU jäsenmaksuista ja eurokriisin hoidosta."

        Ja mikähän vaikutus tällä "jyrkällä" toiminnalla on ollut tehtyihin päätöksiin? Vaikutus olisi ollut sama, vaikka olisi kironnut itseksesi hallituksen toimintaa vaikkapa tunnin verran viikossa eikä olisi tarvinnut nähdä äänestämisen vaivaa.

        Mitä ihmeen demokratiaa se sellainen on, että puolue ei ole jättimäisestä vaalivoitosta huolimatta valmis vastuuseen? Eli mitä persut odottavat? Yksinkertaista enemmistöä? Tosin tällainen enemmistö näyttäisi löytyvän jo puolueen sisältä, kun kerran räyhääminen ilman käytännön vaikutusmahdollisuuksia riittää.


      • Perslauma
        Kyselty on, joo-o kirjoitti:

        "Perussuomalaisia äänestäneenä olenkin hyvin tyytyväinen niihin lukuisiin välikysymyksiin, sekä jyrkkiin kannanottoihi EU jäsenmaksuista ja eurokriisin hoidosta."

        Ja mikähän vaikutus tällä "jyrkällä" toiminnalla on ollut tehtyihin päätöksiin? Vaikutus olisi ollut sama, vaikka olisi kironnut itseksesi hallituksen toimintaa vaikkapa tunnin verran viikossa eikä olisi tarvinnut nähdä äänestämisen vaivaa.

        Mitä ihmeen demokratiaa se sellainen on, että puolue ei ole jättimäisestä vaalivoitosta huolimatta valmis vastuuseen? Eli mitä persut odottavat? Yksinkertaista enemmistöä? Tosin tällainen enemmistö näyttäisi löytyvän jo puolueen sisältä, kun kerran räyhääminen ilman käytännön vaikutusmahdollisuuksia riittää.

        Kysely, inttäminen ja riidanhaasto. Kuin lapsia koko perssuomalais lauma.


      • rautaako?
        soini täs tere kirjoitti:

        Ei PS tee sellaista sopparia eu tukipaketeista, linja on EI tukipaketeille. Ei voi olla niin et sanotaan ekana ei paketeille ja sit ku päästään hallitukseen niin aletaan kuiten mukaan niihin. Muissa asiossa ois voinu neuvotellakki mut ei täs.

        " Ei voi olla niin et sanotaan ekana ei paketeille ja sit ku päästään hallitukseen niin aletaan kuiten mukaan niihin."

        Olet oikeassa. Hallituksessakin PS olisi ajanut EI-linjaa. Mutta jos ei olisi saanut linjalleen tarpeeksi kannatusta se olisi pyrkinyt kompromissiin joka on mahdollisimman lähellä omaa linjaansa.

        Tämä on ainoa tapa oikeast ajaa mitään linjaa. Nyt PS väitti ajavansa EI-linjaa, mutta ei oikeasti ajanut yhtään mitään. SE on epärehellistä.

        Lopputulos on itsestäänselvästi eutotukimyönteisempi linja kuin jos PS olisi rehellisesti ajanut linjaansa!

        Se että te toistatte Soinin sanallista silmänkääntötemppua jolla hän selittää mustan valkoiseksi ei muuta sitä että maamme on nyt eurotukimyöteisempi kuin jos Soini olisi pitänyt sanansa!

        "Muissa asiossa ois voinu neuvotellakki mut ei täs. "

        Oikeasti Soini tiesi että jytky oli liian suuri. PS ei olisi voinut mennä suurpuoplueena hallitukseen. Yhdelläkään edustajalla ei ollut edes hallituspuoluekokemusta, ministerikokemuksesta puhumattakaan. Edes Soini itse ei ole ollut koskaan edes öähellä hallitusneuvotteluja, saatikka hallituksessa. Suurin osa ehdokkaista oli untuvikkoja joilla ei ollut mitään poliittista kokemusta.

        Nyt on kaksi vuotta mennyt ja mikään ei viittaa siihen että Soini olisi kehittänyt puoluetta oikeaksi poliittiseksi tekijäksi. Näin ollen on todennäköisin vaihtoehto on se että Soini ei seuraavaankaan hallitukseen puoluettaan vie. Hänen alituinen tyhjänpäiväinen riidanhaastaminen kaikkien kanssa osoittaa että hän jatkaa entisteen tapaan. Hän keskittyy äänte kerrämiseen, mutta jättä sovinolla poliittisen työn muille.

        Tässä on se hyvä puoli että hän kerää kaikenkarvaisten änkyröiden äänet aika tehokkaasti, ja maan kannalta on hyvä jos näitä ääniä näy hallitusohjelmassa. Sääli vain että tämä vaati tällaisen likaisen tempun, joka ei ole omiaan vahvistamaan kansalaisten luottamusta politiikkaan.


    • jykä nollas

      Vaalituloksen vaatimala EU-nöyryyttä ja rahan jakoa. Kansa juuri sitä vaalilla vastusti! Tuliko käsky EU.ta, ei persuja hallitukseen estämään EU.n kuppausta?

      • rautaako?

        "Kansa juuri sitä vaalilla vastusti! "

        Jep. Mutta Soini ei viitsinytmuutta kansan tahtoa teoiksi. Kun muut puolueet sitten mahdollisuuksien mukaan piti lupauksensa niin hallitusohjelma ei vastannut kansan tahtoa.

        Epäsuhdan syypää on Soini.

        Eli jos haluatte politiikkaa käännettäväksi päinvastaiseen suuntaan kuin PS haluaa. Äänestäkää persuja.


      • rautaako?

        "Tuliko käsky EU.ta, ei persuja hallitukseen estämään EU.n kuppausta? "

        Ei. Soini vain päätti ettei viitsi mennä hallitukseen, ja keksi siihen sopivan jusulafraasin jottei ilmiselvä pettäminen huomattaisi ainakaan siinä 18% äänestäjiä jotka lukevat vähiten lehtiä.


    • Timo petosperse

      Nyt Soini VALEHTELEE lokissaan Kataisen väittäneen, että "miesten puolustaminen on vanhakantaista". Sen valheen ympärille Soini on pyöräyttänyt päivän valheensa ns. lokiinsa. -Osaakohan tuo Soini edes hävetä? No eipä tietenkään!!!

    • RAUTAAKO ? EI OLE

      täähän kopsattu jostain blogista

    • Timo Riitapukari No1

      Toivottavasti Soini pysyy jatkossakin oppositiossa, poissa hallituksesta asioita sotkemasta ja riitelemästä. Eiköhän Soini keksi näitä "linja pitää" tekosyitä jatkossakin vastuunpakoiluun?

      Soini kuuluu puskahuutelijoiden heimoon. Kieltämättä hän osaa rahastaa pöljiä, mutta siihen ne SMP:n konkurssiherra Soinin taloustaidot sitten loppuvatkin.

    • säätiörahaa

      Totta tämäkin!

    • pesusieni44

      Soini on julistanut perussuomalaiset työväenpuolueeksi ilman sosialismia. Kyseessä on halpahintainen populismi, sillä käytännön politiikassa perussuomalaiset on työväen vastainen puolue kuorrutettuna muukalaisvihalla, sovinismilla sekä nuorten, köyhien ja duunareiden kyykytyksellä.

      • Kokoomuksen Soini

        Niin totta. Soinin populismista on hyötynyt eniten kokoomus. Soini on hajoittanut työläiset eri leireihin ja täten kokoomus on päässyt mielivaltaan.


      • mukatyöväenpuolue

      • Tässä PS:n funktio:
        Kokoomuksen Soini kirjoitti:

        Niin totta. Soinin populismista on hyötynyt eniten kokoomus. Soini on hajoittanut työläiset eri leireihin ja täten kokoomus on päässyt mielivaltaan.

        Kokoomus on Suomen suurin puolue ainoastaan siksi, että sen likaisen työn tekijä ja aseellinen siipi, hajottajapuolue perussuomalaiset on vienyt riittävästi kannattajia ja ääniä SDP:ltä ja keskustalta. Ja niin pääsee porvari Suomessa jyräämään työläiset ja maalaiset.


      • Suora yhteys kansaan

        On totta, että PS vastustaa sosialismia.
        Sillä PS tietää, että sosialismi ei ole työläisten edun mukaista.
        PS on työväen asialla.
        PS on Suomen suurin työväenpuolue.
        Katsokaa gallupeita.
        Odottaa seuraavien vaalien tuloksia.
        Kyllä kansa tietää.

        Köyhyys loppuu työtä tekemällä ja tienaamalla.
        Työtä tekemään oppii, kun pannaan duuniin jo nuorena.
        Nuorten paikka on työtä oppimassa.
        Oppiminen on elämää, ei koulua varten.
        Niin välttää köyhyyden, pääsee leivän syrjään kiinni.
        Ennen tämä oli itsestäänselvyys koko yhteiskunnalle.
        Se on yhä itsestäänselvyys PS:lle.


      • Jytky on iso paska
        Tässä PS:n funktio: kirjoitti:

        Kokoomus on Suomen suurin puolue ainoastaan siksi, että sen likaisen työn tekijä ja aseellinen siipi, hajottajapuolue perussuomalaiset on vienyt riittävästi kannattajia ja ääniä SDP:ltä ja keskustalta. Ja niin pääsee porvari Suomessa jyräämään työläiset ja maalaiset.

        Jeah. Persujytkyn tuloksena kokoomus vie kaiken.


    • Timo natsihyysäri

      Soini on tehnyt kaikkensa, ajaakseen vasemmistopuolueet alas ja hajottaakseen kepun, näin äärioikeisto saisi Soinin vetämänä käskyvallan suomessa. IKL, Väinö Kuisman Suomi Isänmaa, Suomen Sisu, Valkoinen Rintama ja muut natsihenkiset tahot on imuroitu em. operaatiota varten pohjamutia myöten Soinin käskystä persuihin. Nyt on kuitenkin tullut katto vastaaan. Soinismin kannatuksen huippu on saavutettu, eikä loikkareita ja muuta poliittista roskasakkia löydy enää mistään enemää soinisäätiötä paisuttamaan.

      • PS: äärioikealta ohi

        Tiukka kansalliskonservatiivinen ja thatcheriläinen Soini-Halla-aho-Terho-akseli on perussuomalaisten todellinen kova ydin. Muu on silmänlumetta, pölhöpopulismia, kulissihahmoja ja iskulauseita joilla huijataan tyhmiä eli perussuomalaisten normiäänestäjiä. Perussuomalaiset ei aja duunarien asiaa, vielä vähemmän "pienten ihmisten". Todellinen tavoite on vasemmiston murskaaminen, maltillisen keskustan hajottaminen ja kokoomuksen palauttaminen perussuomalaisten esimerkin painostustuksesta kokoomuksen 1920- ja 1930-luvun oikeistokonservatiiviselle nationalistilinjalle. SE on Halla-ahon unelma, ja Halla-ahon lähipiirin unelma. Soini on juonessa mukana.


    • politiikkabisnes

      Seuraavissa eduskuntavaaleissa Soini jättää kannattajansa taas heitteille. Katsokaa vaan.

    • Faktaperse

      Soinin kannattaisi todellakin muistaa, että jokaista voi pettää muutaman kerran, mutta kaikkia ei voi pettää kaikenaikaa. -Ei onnistu edes Soinilta.

    • blöja

      Ompas persulit menny hiljaseks. Varmaan miettii et mitäs seuraavaks äänestäis...

    • pSS auringonlasku

      Soinin haukkumat "wanhat puolueet" eivät pelkää enää persuja. Kaikki natsit, loikkarit ja muu poliittinen roskasakki on jo satanut Soinin laariin. Fiksumpaa väkeä lähtee koko ajan pois. Muutama karvaperseduunariksi itseään kutsuva saattaa tulla tilalle, mutta vastaavasti naisten joukkopako persuista kiihtyy päivä päivältä.

      • päästiinpäs niistä

        Perussuomalaiset on imuroinu kaikki kateelliset muista puolueista.


      • bhjkdfg
        päästiinpäs niistä kirjoitti:

        Perussuomalaiset on imuroinu kaikki kateelliset muista puolueista.

        ja kaikki väkivaltaiset


    • kylmää faktaa,,,

      Mistään muusta puolueesta ei löydy sellaista kirjavaa kokoelmaa poliittista järjenköyhyyttä kuin persuista.

    • asdas3
      • lkjhgffg

        HAH HAH HAAAAAAA! ei saattanas kyl on Tussuvaisella nyt harhoja.


      • iiiiiiiiiiiiiiiiiik

        Back to DDR.


    • asdas3

      Tossavaisen "työskentelee" tuossa nimenomaisessa virastossa, eduskunnassa.
      Idiootti ei itsekään ymmärrä missä ja miten pitäisi toimia.

    • rautaako?.

      Hionoa, että PS puolue!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe