Hengityksen paha haju

ongelma tyyppi

Joo siis mun hengitys haisee yleensä , vaikka pesen kahdesti päivässä hampaita ja syön terveelisesti. Iskä väittää sen johtuvan paksusuolesta...Pitääkö se paikaansa vai liittyykö mun ongelma suuhygieniaan?

Tuntuu rasittavalta kun hengitys haisee. Pelkään et menetän ystäviäni tän hajun takia. En uskalla lähestyä kavereitani vaan psyn kauas heistä.

En kyllä polta enkä juo. Mun pitää mässäytellä aina jotain, jotte hengitys haisisi. Auttakaa! Kannataisko kääntyä tk-lääkärin puolelle vai hammaslääkärin puolelle?

15

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä näin tai noin..

      mikäli haju hengityksessäsi on makeahko niin silloin suosittelen tk lekurin puoleen kääntymistä, muussa tapauksessa hammaslekurille kehoittaisin menemään..joka tapauksessa kannattaa aloittaa sieltä hammaslekurin puolelta..eiköhän hän osa sinulle neuvot parhaimmat antaa.. :)

      • ongelma tyyppi

        ok kiitos :)


    • Entinen haisuli

      Voi tulla myös keuhkoista.
      Onko sulla muta ongelmia?

      • ongelma tyyppi

        astma...mut vaikuttaako se mitenkään?


    • ongelma tyyppi

      ni-ni mun iskä väittää että se johtuu IBS- sairaudesta, eli mun suoli on ärtynyt...pitääkö se paikaansa?

    • 2+abc

      Eräässä terveys-lehdessä oli siteerattu tutkimusta jonka tulos oli seuraava. Usein pahanhajuinen hengitys joutuu kielen päällä olevasta bakteeripeitteestä. Tähän auttaa kielen puhdistus esim. hammasharjalla tai kielenpuhdistimella SEKÄ maitohappobakteerien annostelu kielen päälle. Ko. maitohappobakteerit vähitellen korvaavat kielellä olevat hajua tuottavat pöpöt ja siten hajut vähenevät.

    • Testaa varuilta en-
      • ongelma tyyppi

        ei mulla oo mitää tollaisii oireit (onneksi :D )


      • Mummi vaan
        ongelma tyyppi kirjoitti:

        ei mulla oo mitää tollaisii oireit (onneksi :D )

        Tuleeko joskus sellaisia valko-kellertäviä pieniä pahanhajuisia papanoita suukun? Nämä ovat ruoka ym. jätteitä jotka tavallisesti haihtuvat vatsaan mutta jos jokin este kurkussa, exm stoppi niin jäävät siihen ja haisevat siellä. Nenä-korva lääkäriin vaan niin tutkivat ja jos vika siellä niin vika poistetaan leikkauksella.


      • Mikes1
        Mummi vaan kirjoitti:

        Tuleeko joskus sellaisia valko-kellertäviä pieniä pahanhajuisia papanoita suukun? Nämä ovat ruoka ym. jätteitä jotka tavallisesti haihtuvat vatsaan mutta jos jokin este kurkussa, exm stoppi niin jäävät siihen ja haisevat siellä. Nenä-korva lääkäriin vaan niin tutkivat ja jos vika siellä niin vika poistetaan leikkauksella.

        Teepä seuraavanlainen testi.
        1. Pese hampaasi normaalisti.
        2. Pese hammasharja puhtaaksi.
        3. Ota jokin puhdas vatimainen astia.
        4. Pese suun kaikki muut alueet, harjalla oikein reilusti poskia venytellen, ihan viimeistä soppea myöten.
        4. Tarkastele vatiin kertynyttä "vettä".
        Voisivatko kyseiset ruokajäämät vanhetessaan aiheuttaa hajua hengitykseesi.
        Lopppupäätelmä on sinun, tai ainakin ystäviesi aistittavissa.


    • bakteeriterapia

      Pahanhajuinen hengitys (kuten myös tulehdukset ja plakin muodostuminen) voi johtua siitä, että suussa on enemmän huonoja kuin hyviä bakteereja. Hampaiden harjaus ja suuvedet eivät auta mikäli mikrobisto on epätasapainossa, sillä mekaanisella puhdistuksella poistat niin hyvät kuin huonot pöpöt.

      Hyviä bakteereja voi onneksi lisätä helposti käyttämällä esim. Tootguide-purutabletteja, joissa on bakteereja, jotka estävät suun ongelmia kuten reikiintymistä ja myös pahan hajuista hengitystä. Kannattaa kokeilla näitä, jos suuhygienia on kunnossa ja silti haisee. http://toothguide.fi/tuotteet/

      • Antaa haista

    • petey4789

      olisko nielurisat ja proput niissä.

      • Luetun ymmärrys

        HÄH ? Onko sulla vaikkua korvissa?


    • vanha konsti

      Pidä mukanasi taskussa mätä rotta. Sitten kun kaverit huomaavat hajun tempaiset vaan rotan taskusta ja selität että haju johtuu siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe