Ajatteleva ihminen uskoo. Mitään ei synny itsestään. Kaikki monimutkainen vaatii monimutkaista suunnittelua jne. Niin ja entä ihmeet. Ne todistaa Jumalasta. Mutta ateistit ei usko vaikka omin silmin näkevät esimerkiksi videolta. Tässä on kiistämätön todiste henkivaltojen olemassaolosta. Kyseessä on riivaus eli possessio ja manaajana toimii yhdysvaltalainen evankelista Bob Larson:
http://www.youtube.com/watch?v=UxRhFgPC15s
Ateismi todistettu vääräksi.
49
441
Vastaukset
Taisi tulla telkkaristakin tuota manaushommaa ja nauratti kyllä hirviästi.
- niin nytkin
Tuo nauratti hirveästi, on ateistilla tyypillinen avuttomuuden tehotorjuntafraasi kommentoidessaan asioita joita hän ei pysty selittämään.
- ...
niin nytkin kirjoitti:
Tuo nauratti hirveästi, on ateistilla tyypillinen avuttomuuden tehotorjuntafraasi kommentoidessaan asioita joita hän ei pysty selittämään.
Neiti ei sitten huomannut että ketjussa on jo monta selitystä aloituksen hupivideolle. Ehkä neidillä on ns Mortonin demoni joka estää älyämästä asioita.
- kaislikossa suhisee
niin nytkin kirjoitti:
Sama selitys tässäkin pätee kuin vaikkapa Steven Spielbergin Poltergeistissa.
niin nytkin kirjoitti:
No kun nauratti hirviästi. Miksei naurattais?
- Ei naurata
Ihan oikeasti, on vakavasta asiasta kyse
- :))
Mistä ne noin kehnot näyttelijät on löytäneetkin:)
- kaislikossa suhisee
Ei näyttelijät ihan täysin luokattomia ollut koska pokka piti kaikilla.
kaislikossa suhisee kirjoitti:
Ei näyttelijät ihan täysin luokattomia ollut koska pokka piti kaikilla.
Samaa sarjaa Steven Seagalin ja Van Dammen kanssa, vaikkakin palkkiot ovat ehkä hmm... hieman eri tasoa.
- Mä oon Herra
Ateismin voit osoittaa vääräksi vain esittelemällä meille kriitikoille todisteet jotka lyövät kerralla kaikkien tajunnat ällikällä (se ei silloin olisi sattumaa). "Ihmeet" eivät riitä sillä mitä tahansa voidaan nimetä "ihmeeksi". Pois todistelistasta voit myös jättää nämä manausjututkin. Pystynhän minäkin manaamaan riivaajia pois toisesta kunhan löytyy sopiva näyttelijäpari.
Jos määritellään "ihmeeksi" harvinaislaatuinen tapahtuma, niin miten se vielä jumalan olemassaolon todistaa? Miksi on syytä olettaa että että sattuma => jumala? Harvinaislaatuinen tapahtuma todistaa vain sen että poikkeuksellisen monta erillistä tapahtumaa ajoittuu samanhetkisesti (eli erilliset asiat kohtaavat toisistaan riippumatta), mutta miten tämä nyt sen jumalallisempaa on kuin omenan tippuminen puusta? Tai kymmenen omenan tippuminen samanaikaisesti? Tai sadan? Jne. Todellinen ihme isolla iillä olisikin mielestäni maailma jossa ei "ihmeitä" eli sattumia edes koskaan tapahtuisi!
Mielenkiintoista olisi jos todella ateismi todistettaisiin virheelliseksi ja silti moni jatkaisi ajattelua ilman jumalan vaikutusta. Vai jatkaisiko, onhan jumala voinut silloin oletetusti voinut vaikuttaa siihenkin. Nyt ei ole kuitenkaan mitään syytä olettaa jumalaa jos niitä todisteita ei kuulu. Jos jumalaa ei hyväksy mikäli sellainen olisikin olemassa, olisi ateismi itseasiassa uskoa. Mutta koska näitä todisteita satuoliosta ei ole esitelty, on jumalan olemassaolon (positiivinen väite) hyväksyminen todisteiden puuttuessa nimenomaan sitä uskoa..- ...
Silkkaa silofofiaa kirjoitti:
Tajusin juuri jotain, yurki on sofisti-lady, eli Jyrki ei ole varma siitä onko se setä vai täti.
- Ällikällä lyöty
Ihmeen erottaa sattumasta tarkoitus ja merkitys, sanoi filosofian tohtori Lehtinen - itse ihmeen kokenut, joka muutti koko hänen elämänsä suunnan.
- yurki1000
... kirjoitti:
Tajusin juuri jotain, yurki on sofisti-lady, eli Jyrki ei ole varma siitä onko se setä vai täti.
...
Olet hyvä dekkari.
Oletko ajatellut laajentaa toimenkuvaasi?
http://www.youtube.com/user/pleaseconvinceme
http://coldcasechristianity.com/
says
Man With No Tie
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lfaw69VYLc1qchzcgo1_500.png - Minä olen Jumala
Ällikällä lyöty kirjoitti:
Ihmeen erottaa sattumasta tarkoitus ja merkitys, sanoi filosofian tohtori Lehtinen - itse ihmeen kokenut, joka muutti koko hänen elämänsä suunnan.
"Ihmeen erottaa sattumasta tarkoitus ja merkitys"
...ja mitä on merkitys? Merkitys on sitä että tarkastelija liittää yhden kohteen symboloimaan toista kohdetta, merkitsee / antaa merkityksen, subjektiivisesti siis. Objektiivista merkitystä on aika hankala kuvailla; millainen olisi tarkastelijasta riippumaton merkitseminen? Paljon riippuu merkitys tilanteesta; peukku pystyssä merkitsee yhtäältä sitä että kaikki on kunnossa, toisaalta jos sen tekee tien varressa se onkin liftausta eli avun pyytämistä. Sama ele, merkitys riippuu kontekstista.
...ja mitä on tarkoituksena pitäminen? Tämäkin on subjektiivista. Tarkastelijan näkökulmasta voidaan nimetä erilaisia haluttuja ja toivottuja tarkoituksia. Mutta millaista olisi objektiivinen tarkoitus? Minun vajaavaisen käsityskyvyn rajoissa objektiivinen tarkoitus on fysiikan lait, kausaliteetti. Päälle voi sitten kuka tahansa havaitsija sepittää omia tarkoitus-syitä, tukemaan omia väittämiään jos ne kritiikkiä kestävät.
Siihen en halua / osaa ottaa kantaa miksi joku alkaa "todistaa" "ihmettä". Syitä on yhtä paljon kuin ihmisiä. - ...
yurki1000 kirjoitti:
...
Olet hyvä dekkari.
Oletko ajatellut laajentaa toimenkuvaasi?
http://www.youtube.com/user/pleaseconvinceme
http://coldcasechristianity.com/
says
Man With No Tie
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lfaw69VYLc1qchzcgo1_500.png
Eipä videolla näkynyt yhtään riivaajaa. Kai tajuat, että tuollaista pystyy näyttelemään.
Sitten asiaan: Väität että monimutkaiset asiat vaativat monimutkaista suunnittelua. Onko jumala monimutkainen? Vastauksesta riippuen päästään kahteen johtopäätökseen:
1. Jumala on monimutkainen ja tämän takia vaatii monimutkaista suunnittelua.
2. Jumala on yksinkertainen eikä tarvitse monimutkaista suunnittelua ja tämä yksinkertainen asia voi luoda monimutkaisia asioita. Tällöin olet myöntänyt yksinkertaisten ja suunnittelua kaipaamattomien asioiden kykenevän synnyttämään monimutkaisuutta eikä tähän tarvita mitään jumaluuksia.
You fail.- kldjldljdjld
good comment. very good. juuri nöin typerää on uskovaisen logiikka, että mitään monimutkaista ei voi olla itsessään olemassa ilman suunnittelua, mutta kuitenkin uskotaan itsestään olemassaolevaan monimutkaiseen kolmipersoonaiseen jumalolentoon. kun kaikkein loogisintihan olisi uskoa monimutkaiseen maailmankaikkeuteen ja luonnonlakeihin ja todellisuuteen joka on ollut aina olemassa ilman mitään jumalia.
- yurki1000
kldjldljdjld kirjoitti:
good comment. very good. juuri nöin typerää on uskovaisen logiikka, että mitään monimutkaista ei voi olla itsessään olemassa ilman suunnittelua, mutta kuitenkin uskotaan itsestään olemassaolevaan monimutkaiseen kolmipersoonaiseen jumalolentoon. kun kaikkein loogisintihan olisi uskoa monimutkaiseen maailmankaikkeuteen ja luonnonlakeihin ja todellisuuteen joka on ollut aina olemassa ilman mitään jumalia.
Hei kld...
Raamatun mukaan langennut maailma ei kiinnostu Jumalasta, ellei Jumala kutsu ensin. Mahdollisen kutsun tullessa on hyvä tietää etukäteen, ettei luomista ole kumottu.
Erotatko atomin paljaalla silmällä?
- Hebr.11:3 "uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan Sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä."
THE AMAZING FIRST VERSE OF THE BIBLE - You MUST see this film!
http://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4
KEHITYSOPPI VAI JUMALAN TYÖ ?
http://www.sanansaattaja.com/SIVU66.htm
Pitkämielinen Jumala kutsuu jopa kolme kertaa.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
paz
jyrki - Paskaa...
yurki1000 kirjoitti:
Hei kld...
Raamatun mukaan langennut maailma ei kiinnostu Jumalasta, ellei Jumala kutsu ensin. Mahdollisen kutsun tullessa on hyvä tietää etukäteen, ettei luomista ole kumottu.
Erotatko atomin paljaalla silmällä?
- Hebr.11:3 "uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan Sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä."
THE AMAZING FIRST VERSE OF THE BIBLE - You MUST see this film!
Pitkämielinen Jumala kutsuu jopa kolme kertaa.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
paz
jyrkijyrki...
- TosiKristitty
Päätä puistellen tuota ristillä ja Raamatulla uhkaamista ja huutamista katselee, tuollainen EI kuulu nykyaikaiseen kristityn elämään, aivan hullua ja pelottavaa, sairasta touhua.
Valitsen aivan varmasti aivan normaalin ja järkevän uskon Jeesuksen Jumalaan jatkossakin, ja pysyn kaukana aloittajan mielipuolisista riivajaisista ja riivatuista ja ulosajajista.
Jeesus ei huutanut riivatuille koskaan, Jeesus vain ja ainoastaan nuhteli ja käski demoneja vaikenemaan, tai poistumaan. Ja sillä sipuli.- kaislikossa suhisee
"Ei kuulu nykyaikaiseen kristityn elämään"
Jumalanne on kyllä kärkäs muuttamaan pelisääntöjä kesken pelin,vai keksittekö säännöt ihan itse? - Seemos,jumalaton
kaislikossa suhisee kirjoitti:
"Ei kuulu nykyaikaiseen kristityn elämään"
Jumalanne on kyllä kärkäs muuttamaan pelisääntöjä kesken pelin,vai keksittekö säännöt ihan itse?Eikös juuri raamatun jeesus, tai joku muu mohikaani ajanut riivatusta miehestä pirulaiset sikoihin? Ja sitten hukuttanut koko possen?
Siinäpä sitä rakkaus (pekoniin) kukki XD
- 23fgb
...ja sitten nämä pösilöt kehtaavat vielä ihmetellä miksei heitä oikein kukaan ota tosissaan yhtään missään?
Tulipa mieleen Tuomas Enbuske kun hän kävi hellarien bileissä ja siellä eräs nainen silmät riemusta loistaen selitti Enbuskelle että ajattele! Nooan arkki on löydetty Araratin vuoristosta, joten vedenpaisumus on totta!
Enbuskella tuntui olevan lieviä vaikeuksia pitää naama peruslukemilla. - kaislikossa suhisee
:)) kirjoitti:
Tulipa mieleen Tuomas Enbuske kun hän kävi hellarien bileissä ja siellä eräs nainen silmät riemusta loistaen selitti Enbuskelle että ajattele! Nooan arkki on löydetty Araratin vuoristosta, joten vedenpaisumus on totta!
Enbuskella tuntui olevan lieviä vaikeuksia pitää naama peruslukemilla.Juu,niinhän ne hihhulit väittää lemmenlaivan löytyneen Araratilta,eihän siihen todisteita tarvita,riittää kun kuulee niin uskoo myös.
Sikstoiseen alkuperäinen arkin tulvan jälkeinen rantautumispaikka on vasta 200 tai 300 luvulla tapahtuneen käännösvirheen jälkeen Ararat,alunperin arkki kuiville karahti Armeniassa.
- Aina vaan
Eipä näkynyt videolla yhtään ainoaa henkeä tai demonia tai Jeesusta tai Jumalaa.
Näkyi vain uskovia idiootteja käyttäytymässä idioottimaisesti.
Uskonto on siis todistettu idioottien hommeleiksi.
Mutta tämähän jo tiedettiinkin.
On se silti aivan käsittämätöntä, että joku aikuinen ihminen voi ottaa noin luokatonta roskaa ihan tosissaan. Se kertoo niin pohjattomasta tyhmyydestä, että oikeastaan ei tiedä saako noin vammaisille edes nauraa. "Ajatteleva ihminen uskoo. Mitään ei synny itsestään. Kaikki monimutkainen vaatii monimutkaista suunnittelua jne. Niin ja entä ihmeet. Ne todistaa Jumalasta. Mutta ateistit ei usko vaikka omin silmin näkevät esimerkiksi videolta."
Vaikka teillä uskovilla ei nyt luomiselle mitään kovin päteviä todisteita olekkaan.
On jonkin ihmevideolla todisteleminen aika hemmetin kaukaa haettua touhua luomisen puolesta. Eikä mitenkään kovin kriittinen todiste sille, että mitään luomisia tai henkivaltoja olisi edes olemassa. Muuten kuin niiden reppanoiden mielikuvituksissa, jotka niihin uskovat.- 12+10
Bob Larson käyttää tilaisuuksissaan sekä hypnoosia että palkattuja näyttelijäitä. Video oli sen verran paljon kliseistä showta että siinä olu kyseessä juuri ne palkatut näyttelijät.
- 123erfg
Onhan se kyllä niinkin, että näille BobLarsoneille ja vastaaville on helppoa ja aiheellistakin naureskella, mutta BobLarsoneita itseäänkinkin naurattaa vielä makeammin kun tarkastavat tiliotteensa. Ei makeaan elämään tarvita kuin kourallinen uskolla uunotettuja ja sen nämä BobLarsonit kyllä tietävät. Jeesus on helevvvetin hyvä bisnes.
Hetkinen, hetkinen! Jos ateismi on todistettu vääräksi, niin eikö Jumala ole silloin olemassa? Mutta missä ovat nämä todisteet? Ja missä on kansainvälinen uutisointi tästä mullistavasta totuudesta? Eikö Jumalan löytyminen ole vähintään etusivun juttu?
- Hyytyvä hymy
Kyllä sinunkin hymysi tulee vielä hyytymään kun kuolemasi hetkellä henkiruumiisi irtoaa ruumiistasi ja vajoat maapallon sisälle ja löydät itsesi vankityrmästä kahden haisevan ison pedon kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=Gw2qOLprNrk - Hyytyvä hymy
Hyytyvä hymy kirjoitti:
Kyllä sinunkin hymysi tulee vielä hyytymään kun kuolemasi hetkellä henkiruumiisi irtoaa ruumiistasi ja vajoat maapallon sisälle ja löydät itsesi vankityrmästä kahden haisevan ison pedon kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=Gw2qOLprNrkJa unohtui vielä sanoa että olet siellä ikuisesti.
- Einomies Purkkaposki
Hyytyvä hymy kirjoitti:
Ja unohtui vielä sanoa että olet siellä ikuisesti.
Harmi vain, että emme saa nähdä sinun hymysi hyytyvän, kun kukaan ei joudukaan ikusesti käristettäväksi.
- 213rfg
Hyytyvä hymy kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=Gw2qOLprNrkTuo kökkövideo kyllä hyydytti hymyn, mutta vain siksi, etten voi millään käsittää että joku viitsii uskoa tuollaista aivotonta pasketta. Näitä samoja typeriä sekopäähihhulointivideoita on postailtu sinne tänne pitkin nettiä jo vuosikausia, eikä yksikään ajattelemaan kykenevä ihminen ole koskaan niitä edes katsonut. Otsikot jo riittävät kertomaan että hevonpaskaa on luvassa.
- Hyytyvä hymy
213rfg kirjoitti:
Tuo kökkövideo kyllä hyydytti hymyn, mutta vain siksi, etten voi millään käsittää että joku viitsii uskoa tuollaista aivotonta pasketta. Näitä samoja typeriä sekopäähihhulointivideoita on postailtu sinne tänne pitkin nettiä jo vuosikausia, eikä yksikään ajattelemaan kykenevä ihminen ole koskaan niitä edes katsonut. Otsikot jo riittävät kertomaan että hevonpaskaa on luvassa.
Jos et usko videoita niin usko sitä mitä Raamatussa itsessään sanotaan kadotuksesta.
Dan.12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."
Ilm.14:11 "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti"
Mark.9:43 "Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, missä mato ei kuole eikä tuli sammu."
Luuk.16:24-31 "Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'." - K.R.S.
Hyytyvä hymy kirjoitti:
Jos et usko videoita niin usko sitä mitä Raamatussa itsessään sanotaan kadotuksesta.
Dan.12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."
Mark.9:43 "Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, missä mato ei kuole eikä tuli sammu."
Luuk.16:24-31 "Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."Hanki parempaa luettavaa.
Hyytyvä hymy kirjoitti:
Luuk.16:24-31 "Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'.""Jos et usko videoita niin usko sitä mitä Raamatussa itsessään sanotaan kadotuksesta."
Vaikka jokin väite esitetään kirjoitettuna, ei se tee siitä yhtään sen todellisempaa kuin videolla esitetty väite. Samaa sontaa, eri paketissa.Hyytyvä hymy kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=Gw2qOLprNrkKyllä kyllä, huvittavaa tosin, Raamatun tutkijat ovat tulleet siihen tulokseen, että kristityt ovat tulkinneet Raamattua väärin: Raamatun mukaan sielu ei voi elää ilman ruumista, joten Bill Wiesen joko todistaa kristinuskoa vääräksi, tai liioittelee, uskoo omiaan.
On myös huomattavaa, että herra Wiesen kertoo vain subjektiivisista kokemuksistaan. Tiede tunnetusti on objektiivista: kun sanon, "olen maailmankuulu kelloseppä" lausetta ei voida falsifioida niin kauan, kun kieltäydyn antamasta muita todisteita. Se ei ole siis minkään arvoinen. Sama koskee Wieseä. Hän sanoo: minä näin "X", mutta ei voi uudelleenluoda kyseistä tilannetta, niin ettäsitä voitaisiin analysoida.- kaislikossa suhisee
Hyytyvä hymy kirjoitti:
Luuk.16:24-31 "Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."Harry Potter ob kuulemma hyvä kirja, en usko sitäkään.
- yurki1000
Hei x42.
http://www.nic.fi/~jlindell/genesis.htm#5.1
https://www.google.fi/search?q=impossible evolution&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11370299#comment-61101687
KAIKEN TEORIA (kannattaa uskoa heti, koska teorian todistaminen veisi liikaa aikaa)
- Oletetaan ettei Jumalaa ole. Kaikki olevainen tuli taikaiskun voimasta. Ennen aikaa ei ollut tilaa. Tilattomassa tilassa oli taikaiskun voimasta nuppineulan pään verran tilaa. Tuohon mitättömään tilaan tuli taikaiskun voimasta nuppineulan pää.
- Taikaiskun voiman aikaansaaman lain mukaan nuppineulan pää pysyi kasassa. Koska aikaa ei tuolloin ollut, emme tiedä kuinka kauan pää pysyi kasassa.
- Sitten, tietyn olemattoman ajan jälkeen, taikaisku muutti lakia niin, että alkoi pään purkaus. Taikaiskun voima sai pään laajenemaan tilattomassa tilassa.
- Pää laajeni, kunnes taikaiskun voimasta laki muuttui niin, että pää alkoi kasautua. Siitä lähtien on pää sekä laajennut että kasautunut. Ja me saamme arvuutella, että osaako taikavoima päättää pään lopullisen määränpään.
NYKYAIKA
Room:
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=hulluu&kirjat=kr
http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0
http://www.luominen.fi/darvinistinen-evoluutio-mahdotonta/
http://s8int.com/phile/page54.html
http://creation.com/
http://www.icr.org/
http://www.rae.org/
TSERNOBYL = KOIRUOHO
https://www.google.fi/search?q=chernobyl youtube&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
- Ilm. 8:11 Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
MUINAINEN ATOMIAIKA
http://www.s8int.com/atomic1.html
MERKKI = TAU = 400
http://hebrew4christians.com/Grammar/Unit_One/Aleph-Bet/Tav/tav.html
"Esitelmöitsijä aloitti tarkastelemalla Auringon ja Kuun suhdetta. Aurinko ja Kuu näyttävät taivaalla täsmälleen samankokoisilta. Aurinko on kuitenkin todellisuudessa suunnilleen 400 kertaa suurempi kuin Kuu, mutta se on myös 400 kertaa kauempana. Täysikuu näyttää yötaivaalla melko kirkkaalta, mutta Maasta katsottuna Aurinko on noin 400.000 kertaa kirkkaampi!"
http://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htm
Danilo Valla: Auringonpimennys
http://www.youtube.com/watch?v=GiJb2o0XhYw
- 1.Moos 1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
Tuliperäinen toiminta synnyttää kanjoneita.
http://www.youtube.com/watch?v=mB4J14KnE-E
The Mount St. Helens Story
http://www.youtube.com/watch?v=FnDT_6V4qVw
- 1Moos. 7:11 Ja sinä vuonna, jona Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, sen toisena kuukautena, kuukauden seitsemäntenätoista päivänä, sinä päivänä puhkesivat kaikki suuren syvyyden lähteet, ja taivaan akkunat aukenivat.
http://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=1mo 7:11
NUORI MAA
http://www.youtube.com/watch?v=qP4pe0vAMGw
Sattuman oikku?
http://www.youtube.com/watch?v=yqESR7E4b_8
Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=perhekuntasi&kirjat=kr
jyrki - Pekka-
yurki1000 kirjoitti:
Hei x42.
http://www.nic.fi/~jlindell/genesis.htm#5.1
https://www.google.fi/search?q=impossible evolution&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11370299#comment-61101687
KAIKEN TEORIA (kannattaa uskoa heti, koska teorian todistaminen veisi liikaa aikaa)
- Oletetaan ettei Jumalaa ole. Kaikki olevainen tuli taikaiskun voimasta. Ennen aikaa ei ollut tilaa. Tilattomassa tilassa oli taikaiskun voimasta nuppineulan pään verran tilaa. Tuohon mitättömään tilaan tuli taikaiskun voimasta nuppineulan pää.
- Taikaiskun voiman aikaansaaman lain mukaan nuppineulan pää pysyi kasassa. Koska aikaa ei tuolloin ollut, emme tiedä kuinka kauan pää pysyi kasassa.
- Sitten, tietyn olemattoman ajan jälkeen, taikaisku muutti lakia niin, että alkoi pään purkaus. Taikaiskun voima sai pään laajenemaan tilattomassa tilassa.
- Pää laajeni, kunnes taikaiskun voimasta laki muuttui niin, että pää alkoi kasautua. Siitä lähtien on pää sekä laajennut että kasautunut. Ja me saamme arvuutella, että osaako taikavoima päättää pään lopullisen määränpään.
NYKYAIKA
Room:
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=hulluu&kirjat=kr
http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0
http://www.luominen.fi/darvinistinen-evoluutio-mahdotonta/
http://s8int.com/phile/page54.html
http://creation.com/
http://www.icr.org/
http://www.rae.org/
TSERNOBYL = KOIRUOHO
https://www.google.fi/search?q=chernobyl youtube&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
- Ilm. 8:11 Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
MUINAINEN ATOMIAIKA
http://www.s8int.com/atomic1.html
MERKKI = TAU = 400
http://hebrew4christians.com/Grammar/Unit_One/Aleph-Bet/Tav/tav.html
"Esitelmöitsijä aloitti tarkastelemalla Auringon ja Kuun suhdetta. Aurinko ja Kuu näyttävät taivaalla täsmälleen samankokoisilta. Aurinko on kuitenkin todellisuudessa suunnilleen 400 kertaa suurempi kuin Kuu, mutta se on myös 400 kertaa kauempana. Täysikuu näyttää yötaivaalla melko kirkkaalta, mutta Maasta katsottuna Aurinko on noin 400.000 kertaa kirkkaampi!"
http://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htm
Danilo Valla: Auringonpimennys
http://www.youtube.com/watch?v=GiJb2o0XhYw
- 1.Moos 1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
Tuliperäinen toiminta synnyttää kanjoneita.
http://www.youtube.com/watch?v=mB4J14KnE-E
The Mount St. Helens Story
http://www.youtube.com/watch?v=FnDT_6V4qVw
- 1Moos. 7:11 Ja sinä vuonna, jona Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, sen toisena kuukautena, kuukauden seitsemäntenätoista päivänä, sinä päivänä puhkesivat kaikki suuren syvyyden lähteet, ja taivaan akkunat aukenivat.
http://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=1mo 7:11
NUORI MAA
http://www.youtube.com/watch?v=qP4pe0vAMGw
Sattuman oikku?
http://www.youtube.com/watch?v=yqESR7E4b_8
Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=perhekuntasi&kirjat=kr
jyrkiMistä ihmeestä teitä taikauskoisia ihmisiä oikein sikiää?
Elämme suhteellisen sivistyneessä maassa, jossa kaikille taataan perustason koulutus. Nähtävästi tämäkään ei riitä poistamaan taikauskoa syrjäseuduilta.
Onneksi menemme edelleen kohti parempia aikoja, Taikausko katoaa maaseudultakin ennen pitkää. - Seemos,jumalaton
Hyytyvä hymy kirjoitti:
Luuk.16:24-31 "Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."USko mitä haluat. Mutta tuota TV-rahastusta nyt ei usko kukaan suomessa!
K.R.S. kirjoitti:
Hanki parempaa luettavaa.
Joo,ei se vaan vetele enää.
Ei nykyihmisiä kannata yrittää helvetillä uhkailla,ei siitä seuraa muu ku vitutus ja joukkopako kirkosta.- kretarded
Hyytyvä hymy kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=Gw2qOLprNrkOlipa 'yllätys', että Bill Wiese tekee rahaa 'kokemuksellaan'. Yhtään ei yllätä sekään että myös herran vaimo on mukana bisneksessä. Ovat ilmeisesti jossain vaiheessa huomanneet, että uskonnolla voi myydä mitä vain tuubaa ja sitä vielä ostetaankin.
Easy Money. - Jyrki Tonni
Pekka- kirjoitti:
Mistä ihmeestä teitä taikauskoisia ihmisiä oikein sikiää?
Elämme suhteellisen sivistyneessä maassa, jossa kaikille taataan perustason koulutus. Nähtävästi tämäkään ei riitä poistamaan taikauskoa syrjäseuduilta.
Onneksi menemme edelleen kohti parempia aikoja, Taikausko katoaa maaseudultakin ennen pitkää.Valistuksen ajan suurmies Voltaire ennusti, että Raamatusta tulee tarpeeton sadassa vuodessa. Hän oli huono ennustaja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Voltaire
Raamattu toimii. Historia todistaa.
https://www.google.fi/search?q=300 profetiaa&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
Ihmiset todistavat.
http://www.muutokseen.fi/
Arkeologia todistaa.
http://israelsmessiah.com/biblical_archaeology/recent_discoveries.htm
Koodi todistaa.
https://www.google.fi/search?q=youtube bible code&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
Sana todistaa.
Jeesus elää.
https://www.google.fi/search?q=jeesus vapautti&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
https://www.google.fi/search?q=jeesus paransi&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
Raamattu antaa pelastavan uskon.
Johanneksen evankeliumi: 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Roomalaiskirje: 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Roomalaiskirje: 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Johanneksen evankeliumi: 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Roomalaiskirje: 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Jumala lepäsi seitsemännen päivän. Meillekin sopii 7-päiväinen työviikko hyvin. Napoleon uhmasi Jumalaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/French_Republican_Calendar#Ten_days_of_the_week
http://www.suomisanakirja.fi/vallankumouskalenteri
- yrtsi2
Valitettavasti monet epäuskoiset tajuavat liian myöhään olleensa väärässä. Rukoillaan kaikki uskovat ateistien puolesta. Rakkaudessa.
- hmm.
"ateismi on harhaa"
Sinä siis uskot että tuo video on totta. Uskotko kaiken näkemäsi? Star trek, Teräsmies, Batman jne... kaikki totta? - taas tämä
Väsynyttä paskaa. Oletteko te aivan umpihulluja jos tuon tason pelleilyn nielette?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2476787Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664214Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562332
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https381383Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061