Oon tapaillut jonkun aikaa ihanaa miestä. Oikeestaan kuvittelinkin että täytyy olla liian hyvä ollakseen totta. Viime viikonloppuna olttin ulkona ja mies oli mustasukkainen joka liikkeestäni. Hän esitteli minut miespuoliselle kaverilleen mutta sitten muka flirttailin kun esittelin itseni jne. Sitten mua kävi pyytämässä tanssiin monet miehet mutta en lähtenyt, silti sain mustasukkasuusraivot päälleni. Mies myös haukkui mua ilkeillä sanoilla ja kohteli huonosti. Seuraavana päivänä lähetti viestiä niinkun mitään ei ois tapahtunutkaan. Nyt on vihainen kun en noin vaan pysty unohtamaan :( Sanoin että haluan miettiä rauhass asioita niin on vihainen siitä että suutun heti kun yks riita tulee. Mietityttää että jos on noin mustasukkainen tapailuvaiheessa niin entäs sitten myöhemmin :( Tiedän paljon mustasukkaisia ihmisiä ja niiden mustasukkaisuus vaan pahentunut suhteen edetessä. En tiedä uskallanko enää edes yrittää. Niin pahasti mies minua haukkui ja loukkasi :( nyt vasta jälkeenpäin oonkin miettinyt että mies on aina halunnut nähdä vaan kaksin. Jos olen ehdottanut että voisi hänen ystäviään nähdä joskus niin ei oo suostunut mua niille esittelemään vaikka hän on nähnyt paljon mun kavereita. nyt esitteli mut kun törmättiin hänen kaveriinsa baarissa ja heti kauhee meteli ja huuto että oon flirttaileva huora :( ei ainakaan mun mielestä oo mitenkään normaalia...
Voiko mustasukkaisuus laantua??
11
357
Vastaukset
- Surullista totta
Yeap, olet aivan oikeassa; ei normaalia ollenkaan. Yleensä pahat mustispipit pahenevat iän myötä, eivät laannu eivätkä laimene. Vain sellainen ihminen, joka ymmärtää tautinsa ja kaiken sen, mitä siitä parisuhteelle koituu ja aiheutuu ja alkaa sitten työstää ja hoitaa itseään, voi selvitä aiheessa puhtaille vesille.
Kuulostaa erittäin huolestuttavalta. Kyseinen henkilö vaikuttaisi olevan hyvin epävarma itsestään. Sen lisäksi tuollainen toimintatapa, että haukkuu ja loukkaa läheisimpiään, on todella huono merkki. Olisin erittäin varovainen jatkon suhteen.
- loukattu..
Haluankin edetä todella varovaisesti ja katsoa mitä tapahtuu..sitä epävarmuutta mäkin aattelisin. Eniten mua ärsyttää se että mies ei koe tehneensä mitään väärää. On pyytänyt anteeksi koska olen sanonut että voisit edes anteeksi pyytää, mutta silloinkin mies kysyi ensin että mistä hänen pitäisi pyytää. Se just että ei itse edes tajua on huolestuttavaa!!!
- lifemocker
juokse nyt helvetti. tuosta ei seuraa mitään hyvää!
- Asia selväksi
Jos kertomasi on liioittelematta totta, tulee mieleen seuraavaa...
Ei ole normaalia. Ei tule paranemaan. Todennäköisesti asia ei parantuisi vaikka hän esittäisi tajuavansakin asian. Todennäköisesti hän vaan valehtelisi eikä asia silti paranisi. Noin sairaanloinen mustasukkaisuus JOS paranee, paranee pitkäaikaisella terapialla, ei yksin eikä yhdellä päätöksellä.
Se ei parane koskaan eikä milloinkaan niin, ettei toinen edes alkuunkaan ymmärrä mitä on tapahtunut, miksi pitää pyytää anteeksi. Ei koskaan, eikä mitenkään. Tuommoinen on todella hitaasti paraneva ja haastava asia silloinkin kun hän tajuaisi ja se olisi huolestuttavaa silloinkin. Huomioi tämä: se ei yksistään ole huolestuttavaa ettei hän tajua, vaan tuo olisi huolestuttavaa vaikka hän tajuaisi.
Mies ei ole ihana, vaan sairas. Mies on liian hyvää ollakseen totta, eli hän ei ole totta. Nyt kun etenet ja etenet ja jäät siihen koukkuun, on irrottautuminen koko ajan vaikeampaa.
Et siis voi oikeasti luottaa etkä ihastua, eikä tuo ongelman vakavuus ole voinut jäädä enää epäselväksikään. Kukaan normaali ihminen ei käyttäydy noin, eikä normaalissa riidassakaan toista haukuta hu*raksi, nimitellä, raivota jne. riitely, siis terve riitely, on väittelyä, ehkä joskus kovasanaistakin väittelyä, ehkä joskus vänkäämistäkin, mutta ei raivoa, nimittelyä, haukkumista jne. Teillä ei ollut tuon mukaan "riita" vaan hänellä oli ku**pään käytös mihin hän oletti sinun alistuvan suuttumatta.
Vauriot eli "epävarmuus" tuossa (miehessä, tuommoisen mustasukkaisuuden perusteella) ovat myös niin pahat, ettei epävarmuus johdu edes tuosta suhteesta, vaan sen juuret on jo jossain paljon syvemmällä, ja sinä et sitä pysty korjaamaan. Ellet ole psykiatrian ammattilainen ja hän sinun paranemista toivova potilaansa, joka on valmis asian eteen työskentelemään. Milloin et kyllä voi hänen kanssaan seurustella.
Haluan vaan tehdä selväksi, että tee mitä teet, mutta ymmärrä nämä asiat. Kun tilanne tuosta pahenee, ymmärrät että se ei tule yllätyksenä ja valitset nyt mitä vaan, teet sen tietoisena siitä, että sinä olet itse valinnut. Olet ehkä silloin myös miettinyt minne saakka siedät, mitä siedät ja koska lähdet jos lähdet. Tai jos jäät, jäät tietäen nämä asiat.
Että kun tulee turpaan, olet tietoinen siitä, että se riski on ollut koko ajan realistinen ja olemassa.
Eniten pitäisi ärsyttää se, että sinua haukkui huoraksi, itseään muille tyrkyttäväksi, miehensä pettäväksi, ja epäluotettavaksi, mies joka väittää sinusta välittävänsä mutta käytöksellään todisti että pitää sinua kynnysmattona ja ihmisenä jota saa kohdella kuin pa*kaa ja syyttää, haukkua ja mollata täysin ilman syytä.
Tarkalleen ottaen sen pitäisi raivostuttaa niin paljon että käskisit sen mennä nuolemaan muniaan ja hoitoon, ilmoittaisit että etsii itselleen toisen kynnysmaton ja luottaa tästä eteenpäin äitinsä rakkauteen, koska naisen rakkautta ei tuommoisella saa.
Tarkalleen ottaen sinulla on enemmän kuin syytä "suuttua" ja "ärsyyntyä".
Älä selittele hänen puolestaan mitään. Hyviä kommentteja edellä. Jos ylipäänsä vielä häntä tapaat niin pidä silmät auki ja erota omat haaveesi ja mielikuvasi siitä, mitä todellisuus hänen kanssaan on. Ihastumisvaiheessa on niin mukava luoda mielikuvia toisesta ihmisestä ja tulevaisuudesta hänen kanssaan; sitä haluaisi rakastua siihen rakastumisen tunteeseen ja pitää siitä ja omista mielikuvistaan kiinni. Kun toinen vielä hehkuttaa mahdollisesti ihanaa tulevaisuutta niin olisi helppo heittää jalat irti maanpinnasta - mutta teot ratkaisevat, ei puheet. Eivätkä ihmiset todellisuudessa muutu pelkästään lupailemalla sitä jälkeen päin.
Ja muista: Mikään mitä teet tai jätät tekemättä ei paranna mustasukkaisuutta. Se on ihmisen omien korvien välissä ja jos hän ei edes tiedosta sitä saati halua parantua niin mahdollisuudet suhteen onnistumiselle ovat nollissa. Jos jostain käsittämättömästä syystä edelleen tuollaista miestä haluat tavata niin tee se tilaisuudessa, jossa on muita ihmisiä ja etenkin muita miehiä. Yksi kerta voi olla vahinko, joissakin asioissa, mutta kaksi kertaa on tapa, oli kyse mistä tahansa.- Tuttu tarina
Juokse tyttö juokse. Juokse kovaa. Tuosta miehestä et saa muuta kuin vaikeuksia. Hän on selvästi sairaalloisen mustasukkainen ja yrittää vielä syyllistää sinua sinun pahasta mielestäsi.
Nyt täytyykin kysyä, että mikä tuossa miehessä sitten muka oli niin ihanaa että hän on "liian hyvää ollakseen totta"? Ulkonäkö? Seksi? Pelkästään sen takia ei kannata tuollaista luonnevammaista miehekseen ottaa?
Mies ei tule muuttumaan. Eihän hän edes myönnä tekevänäs väärin, vaan syyttää sinua. Ei pyydä edes anteeksi käytöstään, vaikka loukkaa sinua pahasti.
Millaisen tulevaisuuden sinä oikeasti näet tuollaisen ihmisen kanssa? Minä Kerron millaisen minä näen: Miehen mustasukkaisuus ei vähene yhtään ajan myötä. Luultavasti se vain pahenee. Sen seurauksena hän alkaa vähitellen eristämään sinua muista ihmisistä. Et saa käydä enää kavreiden kanssa ulkona, koska voit törmätä siellä johonkin mieheen. Jos sinulla on miespuolinen ystävä, mies syyttää että petät hänen häntä sen miehen kanssa. Kotona mies alkaa alistamaan sinua ja vie vähitellen itsetuntosi. Vähitellen alat kuvittelemaan että via tosiaan on sinussa, etkä edes tajua enää jättää miestä, vaikka ystäväsi yrittävät puhua sinulle järkeä.
Kuulostaako liiottelulta? Valitettavasti se ei ole sitä, vaan hyvin tuttu tarina. Älä anan miehen ulkonäön, hyvän seksin tai lässytysten huijata itseäsi. Huomaa vaaran merkit ajoissa ja lähde heti jos alat huomaamaan liikaa vaaran merkkejä. Luota alkuajan intuitioon, äläkä uskottele itsellesi että ehkä se joskus muuttuu. - lifemocker
"run forrest run"
jos tuohon suhteeseen lähdet niin saat sitten turpaasi jonkun ajan päästä.
sitten on turha itkeä kun kaikki hälytyskellot soivat jo nyt, sitten muistat vaan, että se oli sun oma päätös lähteä hakattavaksi- i6786r5riy
Mä olen siinä kohtaa eri mieltä, että aina saa itkeä kyllä. Omalla vastauksellani tarkoitin sitä, että pitää pettymyksen hetkellä tiedostaa, että tiesi että näin saattaa käydä, eikä ole siis huijattu, eikä ole enää sillä tavalla uhri, että itseään pitäisi sääliä, katkeroitua tms. vaan silloin tietää mitä on tehnyt ja valinnut, minkä riskin on ottanut. Silloin pystyy valitsemaan uudelleen, jos ei aikaisemmin ole pystynyt. Mutta valita saa.
Sydäntään saa silti surra, ja jos valitsee väärin, saa surra pettymystäänkin, vaikka tiesikin että se on tulossa. Joskus me emme aina ymmärrä toisten valintoja ja joskus meidän on pakko valita mitä me valitsemme. Käsittämättömistäkin syistä. Siksi, en koskaan tarkoita olla tuomitseva, vaan pyydän vain tiedostamaan asioita. Joskus meidän on valittava väärin myös nähdäksemme kuinka väärässä olemme. Jokaisen on tehtävä virheensä ja maksettava laskunsa, tämmöisessä hulluudessa olisi vain syytä tiedostaa että lasku voi maksaa myös terveyden sekä jopa hengen.
Mutta oikeutta tuntemiseen, suremiseen ja itkemiseen se ei poista eikä se suinkaan oikeuta hakkaamaan. Uhria ei tarvitse syyllistää koskaan, se ei tee kenestäkään viisaampaa etkä kukaan tiedä muiden valintojen syitä. Helposti monet kuulostavat ihmiseltä joka odottaa pääsevänsä sanomaan "minähän sanoin". Kokemattomilta. Se ei tee heidän neuvoistaan helppoja noudattaa, eikä heistä viisaampia. Toisaalta, marttyyreja se ei herätä omalta uhriutumiseltaan eikä läheisriippuvainen ymmärrä. Apua siitä tuskin siis on.
Ei tarvitse olla myötunnoton, mustavalkoinen eikä tuomitseva ollakseen suorapuheinen. - lifemocker
i6786r5riy kirjoitti:
Mä olen siinä kohtaa eri mieltä, että aina saa itkeä kyllä. Omalla vastauksellani tarkoitin sitä, että pitää pettymyksen hetkellä tiedostaa, että tiesi että näin saattaa käydä, eikä ole siis huijattu, eikä ole enää sillä tavalla uhri, että itseään pitäisi sääliä, katkeroitua tms. vaan silloin tietää mitä on tehnyt ja valinnut, minkä riskin on ottanut. Silloin pystyy valitsemaan uudelleen, jos ei aikaisemmin ole pystynyt. Mutta valita saa.
Sydäntään saa silti surra, ja jos valitsee väärin, saa surra pettymystäänkin, vaikka tiesikin että se on tulossa. Joskus me emme aina ymmärrä toisten valintoja ja joskus meidän on pakko valita mitä me valitsemme. Käsittämättömistäkin syistä. Siksi, en koskaan tarkoita olla tuomitseva, vaan pyydän vain tiedostamaan asioita. Joskus meidän on valittava väärin myös nähdäksemme kuinka väärässä olemme. Jokaisen on tehtävä virheensä ja maksettava laskunsa, tämmöisessä hulluudessa olisi vain syytä tiedostaa että lasku voi maksaa myös terveyden sekä jopa hengen.
Mutta oikeutta tuntemiseen, suremiseen ja itkemiseen se ei poista eikä se suinkaan oikeuta hakkaamaan. Uhria ei tarvitse syyllistää koskaan, se ei tee kenestäkään viisaampaa etkä kukaan tiedä muiden valintojen syitä. Helposti monet kuulostavat ihmiseltä joka odottaa pääsevänsä sanomaan "minähän sanoin". Kokemattomilta. Se ei tee heidän neuvoistaan helppoja noudattaa, eikä heistä viisaampia. Toisaalta, marttyyreja se ei herätä omalta uhriutumiseltaan eikä läheisriippuvainen ymmärrä. Apua siitä tuskin siis on.
Ei tarvitse olla myötunnoton, mustavalkoinen eikä tuomitseva ollakseen suorapuheinen."Uhria ei tarvitse syyllistää koskaan"
kyllä se on jokaisella omakin vastuu elämästään, mitään järkeä mennä kerjäämään verta nokastaan jos lopputulos on tiedossa. tai ainakaan turha asiasta valittaa sen jälkeen! jokaisella on vastuu itsestään, vaikka väkivalta väärin onkin niin sitä voi jokainen myös koittaa vältellä omilla päätöksillään!
"Ei tarvitse olla myötunnoton"
ihmisten oma typeryys ei ansaitse minkäänlaista myötätuntoa
- fakta tieto
Oletko ajatellut, montako ihmistä on menettäny henkensä mustasukkaisen ihmisen käden kautta ...ja ajattele..sinä voi olla seuraava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622522
- 681742
- 211522
- 201470
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151332
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251066