Olisiko hyvä idea ostaa halpis ja vaihtaa se heti uuteen?

Voi säästää tonneja?

Ihan yleisellä tasolla mietin tätä asiaa, kun Korsumäen auto pyytää käytetyistä monta kertaa enemmän kuin muut.

Jos Korsumäellä joku auto maksaa esimerkiksi 6900 ja samanlainen on saatavana muualta 100-500 eurolla, niin eikö kannattaisi ostaa tuo halpa ja vaihtaa se Korsumäellä uuteen Toyotaan?

Jos Korsumäki hyvittää siitä 5000 uuteen Aygoon, niin välirahaksi jäisi vain 6500. Ilman vaihtoa ostavat maksavat uudesta Aygosta 11500.

29

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uuden osto järjetön

      Uuden auton ostajalle on verkossa tarjolla paljon ja monen tasoista tietoa. Merkkien markkinointisivujen lisäksi puolueettomampaa tietoa saa automerkkien ympärille syntyneiden verkkokerhojen sivuilta. Niissä autojen omistajat jakavat kokemuksia autoistaan, ja huomattavan usein kokemukset ovat kaikkea muuta kuin hyvää mainosta merkille.

      Kauhukertomusten huolestuttavin piirre on se, että kaikkien nykyautojen korjauskustannukset näyttävät karanneen tähtitieteellisiksi. 5000 euroa vähänkin reilummasta remontista kuulostaa ensin vitsiltä, mutta ei ole sitä. Kovimmat hinnat esimerkiksi vaihteistoremonteista hipovat kymppitonnia, jolloin vähänkin vanhemman auton remontoinnissa ei yksinkertaisesti ole enää järkeä.

      Samaa kertoo kokemus myös verkkokeskustelujen ulkopuolelta.

      ” 4000 euroa”, heittää asentaja silmää räpäyttämättä arvioksi kustannuksista, jos kalliimman dieselauton kaikki ruiskusuuttimet joutuu uusimaan. Siis 4000 euroa pelkästä suutinremontista!

      Kehitys tulee tätä menoa johtamaan siihen, että tämän päivän uudet autot menevät paalaukseen tai varaosiksi huomattavasti nuorempina kuin autot esimerkiksi kymmenen vuotta sitten. Tämä taas tulee näkymään autojen vaihtoarvoissa, arvonalenemat kasvavat.

      Yksi yleinen murheen aihe ovat koneiden tasaisen käynnin takaavat kaksoismassavauhtipyörät.

      Jos dieselautolla on reilut 100 000 kilometriä ajettu, ei useamman tonnin remontti ole isokaan yllätys. Ennen vanhaan moiset kilometrimäärät dieselautolle tarkoittivat lähinnä sisäänajoa.

      Osta halpa tai vuokraa

      Mitä sitten tekee rahoistaan tarkka autoilija? Riskiä voi pienentää kahdella tavalla.

      Yksi tapa on tyytyä mahdollisimman halpaan autoon, koska silloin arvonalenemat pysyvät paremmin kohtuudessa.

      Jos auton tarve ei ole jatkuvaa, autoa ei ehkä ollenkaan kannata omistaa. Fiksumpaa on vuokrata auto, jolloin voi aina vuokrata sellaisen, jota kulloinkin tarvitsee. Keskihintaisestakin uudesta autosta koituu helposti neljän tuhannen euron arvonalenema vuodessa. Tuolla rahalla vuokraa auton kesälomaksi ja vähintään joka toiseksi viikonlopuksi loppuvuoden aikana.

      Ja kaikki muut autoilun kiinteät kulut jäävät toisten murheeksi.

      • Tuhlarit

        Heti kun ajat uuden auton liikkeen kynnyksen yli niin se onkin käytetty ja auton arvo putoaa sillä sekunnilla 20-30%.


    • MIETI VÄHÄN

      Eihän Korsumäen auto ole hyvittänyt 6900.- autosta kuin 200-300.-, jonka arvoinen se on. Loppu on katetta ja katteeseenhan kaikki kaupankäynti perustuu.

    • Terveisiä Ähtäristä

      Korsumäki hyvittää autoista vaihdossa paljon enemmän kuin muut. Kanta-asiakkaat loppuisivat jos vaihdossa otetuista autoista pyydettäisiin tuplasti tai triplasti enemmän kuin on hyvitetty. Ja niitä vaihtoautoja myydään niillä pyyntihinnoila eli ei ne hintalaput mitään vitsejä ole.

    • henrik ijls72

      myy pois vanha ja hanki uusi huono

      • henrik ijls72

        nissan sunny87 on kaatopaaa ikkatavaraa sais sill'ä uuden 3600euron auton


      • henrik ijls72
        henrik ijls72 kirjoitti:

        nissan sunny87 on kaatopaaa ikkatavaraa sais sill'ä uuden 3600euron auton

        minö en ole tyhmsä auton ostossa näen viat heti


      • henrik ijls72
        henrik ijls72 kirjoitti:

        minö en ole tyhmsä auton ostossa näen viat heti

        nissania en myy tehty niin paljon korjauksia etten myy


      • henrik ijls72
        henrik ijls72 kirjoitti:

        nissania en myy tehty niin paljon korjauksia etten myy

        loppuelän ajaa sillä


      • henrik ijs72
        henrik ijls72 kirjoitti:

        loppuelän ajaa sillä

        kaikki osat melkein korjattu renkaista ja muista.


      • henrik ijls72
        henrik ijs72 kirjoitti:

        kaikki osat melkein korjattu renkaista ja muista.

        nissania ei myydä se on matka oulusta helsinkiin


      • henrik ijls72
        henrik ijls72 kirjoitti:

        nissania ei myydä se on matka oulusta helsinkiin

        crafenwersissa joku mättäässa myös
        olkivissa nmyös


      • ajele aina vain...
        henrik ijls72 kirjoitti:

        nissania en myy tehty niin paljon korjauksia etten myy

        aja loppuikäs sillä sitten, koira ja lapsetkin häpee vanhaa väsynyttä riisikuppia..


    • Miks ei

      Eipä tuossa isoa riskiä ole jos kerran kokeilee.

    • snorestopper

      kerro sitten miten kävi.

      • kuorsaaja1

        Ostin ja maksoin netillä osoitteesta fi.snorestopper.eu 1 kpl laitetta hintaan 79 euroa. Tilauksesta ja maksusta on kulunut 16 päivää, enkä ole saanut toimitusta. Myyjä ei ilmoita missään puhelinnumeroa eikä sp-osoitetta, josta voisi tiedustella. Olenko tullut huijatuksi?


    • kutokaa sukkia

      Siinä on taas asiantuntija äänessä. Toki kauppa kävisi tosi kuumana moninkertaisilla hinnoilla.

    • Noin isot hintaerot?

      "Jos Korsumäellä joku auto maksaa esimerkiksi 6900 ja samanlainen on saatavana muualta 100-500 eurolla"

    • Gal-Antti

      Lähteekö 6000 eurolla jos tekee nopean kaupan? www.nettiauto.com/5333720

    • martti k.

      tarjoa niin selviää.

    • Korsun Mega-farkku

      Kuulemma 6500 on tiukka.

    • baskeri

      ostaisin heti jos olisi rahaa.

    • hyvä on idea

      Ainahan on hyvä idea ostaa halvalla ja myydä kalliilla.

      • 100e on 1000e

        KORSUMÄEN AUTO SUOMEN SUURIN VITSI.


    • 100 e on 1000e

      Niinpä niin ,mutta kun hyvitys on vaan 500e siihen uuteen aygoon.

      • 30v jobbarina

        Onks toi korumäen auto todellakin TOIJOTA jälleen myyjä
        Tekee varmaan hyvää toijota autoliikkeiden imagolle .
        Et yks suomen suurin käytettyjen autojen kusetaja edustaa
        SUOMEN VALTUUTETTUA TOYOTA MYYNTIÄ
        ps.normaali käytäntö,myydään satasen ,kahden vaihdokit
        pikku yrittäjille,jotka suolaavat auton muutamalla satasella.Ja
        kaikki mun mielestä ok,vai onko mielestänne oikein että
        suomen valtuutettu KORSUMÄEN AUTO kusettaa ihmisiä
        jotka eivät seuraa autojen päivittäis hintaa useilla tuhansilla
        PER AUTO.Esimerkkejä löytyy liikeen sivuilta.Kaikki
        vanhat 500e autot suolattu 2000-3000e JA joku menee aina
        halpaan.KO liikeen mainoslause LUOTETTAVAA AUTOKAUPPAA HUOMISESTA LÄHTIEN.


      • jaa hä

        Mistä autosta?


    • huijausta..

      kävin tuolla korsumäen auton sivuilla jossa on käytettyjä autoja joussa Mittarilukema on 0km :D :D

      voi morjes. Kuka tuolta ostaa? Kyl on saa olla tyhmä jos ostaa korsumäeltä, mutta ilmesesti tuon firman tarkoitus on kusettaa ihmisiä jotka eivät tiedä käyttettyjen autojen oikeita hintoja ja ilmesesti tuo jopa toimii,koska pulju on vieläkin pystyssä.

    • milloin kaatuu??

      Miten tälläinen firma voi pysyä pystyssä? tyhmien ihmisten avulla?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe