Milloin teilla alko menkat?

apuwa!55625

Eli olen 14 vuotias tyttö ja mulla ei oo alkanu menkat. Pitäiskö huolestua? Milloin teil alko?

43

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mo58635

      ku olin 13v

    • tyttö15

      Alko ku olin 13. Mut sun ei tarvitse todellakaa huolestuu nimittäi kyl ne menkat viel tulee! sitku oot 16 ja jos menkkoi ei näy ni kannattaa jutella terkkarin kaa tai mennä lääkärii:)

    • 13 w

      ja voit kysyä milloin sinun siskosi tai äitisi menkat alko.. minä itse olen 13w mutta äidillä alkoi 13-14w eli älä huolestu :))

    • moroo:333

      14 vuotiaana:)

    • :)) eihätää vielä

      14

      oot onnekas!

      • omppupoppi

        Mulla on ollu nyt noin 5 kertaa ne...(:
        Älä huolestu!


    • 13 w

      mä olen 13 w eikä mulle oo tullu menkkoja eikä mitään valkovuotoja....

    • 13 w

      ja jos ei ole vielä alkanut menkat kannattaa kysyä milloin teidän siskojeni tai äidin menkat alko? minun äitillä alko 13-14 vuotiaana joten enää noin vuosi minulla :DD

    • apuwa!55625

      no mut äitil alko nuorempa??? eikä oo siskooxd

    • Ei oo alkanu...

      Mul ei oo alkanu ja täytän kuukauden päästä 15

    • aswjdf

      Mulla alko muistaakseni joskus puol vuotta sen jälkee ku täytin 15,

      Joskus vasta 17 vuotiaana kannattaa asiasta kysäistä terkkarilta tms. jos ei ala näkyä :p

      Elekää huoliko, kyllä te saatte menkat tavalla tai toisella, olkaa vaa onnellisia ettei tarvi kestää niitä. :D

    • kuukauden_kidutus

      älä sure, kyllä ne vielä alkaa! itselläni alkoi 13 vuotiaana ja voin kertoa että menkka kivut ei ole mitään mukavaa..

      • toivottavasti never

        olenhan poika :)


    • fgfgfgfgfgfgfgfgfgfg

      13v mulla alko... onko sulla mitään murroiän merkkejä? jos ei ole murroiän merkkejä 16v:n'äkään niin lääkäriin jos menkat ei oo alkanu 18 ennen niin lääkäriin. oo onnekas vielä kun sul ei oo menkkoja

    • tohtorijyrki

      ehdottomasti pitää huolissaan, kyllä terveellä tytöllä alkaa viimeistään 11v

    • tyttö01

      Mul Alko ku olin 9v nyt oon 12 lokakuus
      olis ne saanu alkaa vähä myöhemmi :)

    • Don't worry

      Mä olin 12.v. Mut kaikilla alkaa eriaikaan ei vielä kannata huolestua.

    • 5v kokemus

      Mulla alkoi 12 vuotiaana ja te keillä alkoi vasta yli 14v ONNEA!

    • kun olin

      12v

    • Ittellä alko, ku olin 13v... Onneks ei oo ollu kipuja yhtää ;) 2-3 päivää vuoto aina x) Oon aika tyytyväinen...
      Mutt ei tarvii huolestuu ap! Vast jos on täyttänyt 16v kannattaa lääkärillä käydä ja kysäistä onks kaikki ok. Oo ilonen, ku ei oo alkanu!!

    • Pena56w

      Mun menkat alko eile.

    • äiti ja mummu jo

      Ainakin ennen oli niin että kun paino meni yli 45 kg.
      Mummullani *1890 alkoivat 17v. Äidillä * 1918 alkoivat 16 V.
      Siskollani, joita kolme minua vanhempaa alkoivat samana keväänä ja minulla kesällä, olimme 16v. 14v. 12v. ja minä 9v. Olen 10-5 cm pitempi kun siskot 174 cm. pikkusiskolla alkoivat 14 v.

      Jos painat alle 45 kg ei mitään ongelmaa, mene juttelemaan sitten kouluterveyden hoitajan kanssa jos et äidin kanssa kehtaa.

      • Jacqueline1

        16 v. ja muutenkin kehityin naiseksi vasta myöhään lukiossa.


    • tyttö15w

      Kuukautta ennen kuin täytin 15 :/ en kestä niitä

    • pinkkihalinalle

      12 v alkoi, ja ei vielä 14 v ikäisenä pitäisi ihmetellä, vielä on aikaa :)

      • laizalove

        Mä oon 13, eikä oo tullu :/


    • Olkaa vaa ilosii, et teillä ei oo alkanu!(:

    • tuskaa...

      Mulla alko sillon vähän ennen kun täytin 10. Se oli tuskaa ja jos nyt voisin päättää koska ne alkais ni voisin ollaa vaikka 50 =D

    • Voilolkuärsyttää

      Täl viikol tuli ekat... Iha perseest älä välitä:) ja täytin täs kuus 13

      • nyt 12.v

        11 vuotiaana


      • Elen2
        nyt 12.v kirjoitti:

        11 vuotiaana

        Miloin valkovuoto alkaa......


    • mmöl

      Ei hätää, ite olin kans ihan paniikis ku täytän koht 15, mut ne alko viime torstaina. Älä oo huolissas :)

    • Eimenkkoja15v

      mä oon 15 ei oo kuulunu niit viel saatikka valkovuotoo

    • tyttövaan!13

      ei oo viel alkanu

    • dodiihz

      alko 11v, nyt oon 15v

    • äläjaksa...

      mul alko tänä vuonna oon nyt 12

    • daa

      12-v alkoi, ei oo ollu kertaakaan menkkakipui (:

    • kivut tuli

      Eipä niit menkkakipuja välttämättä heti olekkaan. Mulla on menkat ollu jo 5 vuotta, ja suunnilleen kaks ekaa vuotta oli ihan kivuttomia, mut myöhemmin ne sit tuli ja nykysin niit on paljonki tai sit vähän vähemmän. Mut toivottavasti kenellekkään ei tulis!

    • 6+16

      Olin pari kuukauttua vaille 14.

    • Janzga

      Mul alko 12v ja aik kovat kivut :/ te joilla alko myöhemmin onnee! :)

    • älä huolestu!

      Oon 14 eikä oo alkanu. Äitilläkin alko 14 vuotiaana, joten se periytyy suurimmaksi osaksi. Minkä ikäsenä sun äidillä alko?

    • nuorinainen3

      Heips! Mulla alkoi 12vuotiana.

      • blagjkvggj

        mulla 12. nyt oon 14. todella onnekadta ku ei oo alkanut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe