Poikkeuksellisen lämpimät säät, ympäri maapalloa, johtuvat ilmaston lämpenemisestä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288574593299.html
Ilmastonmuutos näkyy jo kohonneina lämpötiloina!
Juhannuksesta poikkeuksellisen LÄMMIN
28
224
Vastaukset
- Torakan pieru
jopa 20 astetta luvassa.
Ja yölläkin 15.
Kyllä on tavatonta keskikesällä - Lämmmintäkö?
Ensimmäistä kertaa sääkartoilla neljäkymppiä näkyvissä.
- hohhoijaa
Juhannuksen yllätyshelteet on ääri-ilmiö, jonka ilmastonmuutos aiheuttaa.
Ilmaston lämpeneminen tekee säästä yllätyksellisen. Niin se ilmastonmuutos näkyy jo! - hohhoijaa
Lämpö vyöryy Suomeen Juhannuksena.
Ennen ilmastonmuutosta Suomessa ei ollut kuin lumivyöryjä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288574755405.html - sääpalstalle sää
Jos ilmiöt kuten sade tai 20 asteen lämpö on jotain outoa, pelottavaa ja ihmeellistä niin suositan astumista raikkaseen ulkoilmaan ja tutustumaan maailman menoon.
- riskijussi
Vai ympäri maapalloa muka? Luehan tuosta millaista juhannussäätä ennustavat Uuten-Seelantiin. Merenpinnan tasoonkin jopa 20 cm uutta lunta.
http://www.stuff.co.nz/national/8803839/Big-snow-set-to-follow-the-rain - --------------
Ilmaston lämmetessä lämpimien juhannusten tilastollinen todennäköisyys lisääntyy.
Mutta sinun kaltaisille tieteenkieltäjille se on vielä niin uutta ja ihmeellistä. - nähkääs
Kaikkien aikojen lämpimin Juhannus tulossa.
- Tollo-peloton
On se vaan herttaista katsella AGW-uskovien positiivista asennetta.
Silloin, kun on lämmintä, sitä hehkutetaan isoon ääneen.
Silloin, kun on kylmää, niin hehkutetaan sääennusteita, joissa luvataan lämmintä. - Fysiikan tri
Juhannuksen kaikkien aikojen lämpöennätys on vuodelta 1935. Ihmetyttää miksei ennätyksiä ole 1800- 1700-1600-1500-1400-1300-1200-luvuilta ollenkaan, kyllä on selvästi AGW nähtävissä koska kaikki lämpöennätykset on mitattu höyrykoneen keksimisen jälkeen.
- Torakan pieru
Fysiikan tri kirjoitti:
Juhannuksen kaikkien aikojen lämpöennätys on vuodelta 1935. Ihmetyttää miksei ennätyksiä ole 1800- 1700-1600-1500-1400-1300-1200-luvuilta ollenkaan, kyllä on selvästi AGW nähtävissä koska kaikki lämpöennätykset on mitattu höyrykoneen keksimisen jälkeen.
1200 - 1800 luvuilla satelliittien lämpömittaus ei ollut kovin tarkkaa ja siten luotettavaa.
Silloin päästiin noin puolen asteen tarkkuuteen.
Nykyään päästää sadaosan tarkkuuteen 100 vuoden päähän.
- AGW-juhannus TULOSSA
Juhannuksena ENNENNÄKEMÄTTÖMÄN KUUMAA ja ÄÄRI-ILMIÖITÄ YMPÄRI SUOMEA!!!
http://ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/676222
(Piti vähän muotoilla IL:n tiedotteen otsikkoa, kun se ei ollut puhtaan AGW-uskon mukainen) - nyt nautitaan
Ilmastonmuutos Juhannus on kiva Suomessa
- aikauheevoikauhee
Juhannusta juhlitaan kaikkialla maailmassa poikkeuksellisen kuumassa säässä.
Syynä ilmastonmuutos. - Tollo-peloton
Joko on tullut poikkeuksellisen lämmintä?
Vai tarkoittiko uutinen ensi vuoden juhannusta?
No älkää AGW-uskovat menettäkö toivoa, kyllä joskus tulee vielä kova helteinen juhannus...- Eelis Permanen
Tuo kommentti kertonee että olet menettänyt uskosi apostoli Happipulloon.
- hohhoijaa
No tulihan se HelleJuhannus, niin kuin viikkoja sitten jo sanoin. Helteet yleistyy, ilmaston lämmetessä.
Niin se ilmastonmuutos näkyy jo!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013062117180435_uu.shtml- Tollo-peloton
Viikkoja sitten kehuit, että tulee POIKKEUKSELLISEN lämmin juhannus.
No meillä on ollut poikkeuksellisen keskivertoa, kun on täysin keskiarvoissa nuo lämmöt... - .... . . .. . . ..
Tottakai yleistyvät, kymmenen vuoden päästä listataan vain ei-hellepäiviä.
- lämpenee
Tollo-peloton kirjoitti:
Viikkoja sitten kehuit, että tulee POIKKEUKSELLISEN lämmin juhannus.
No meillä on ollut poikkeuksellisen keskivertoa, kun on täysin keskiarvoissa nuo lämmöt...Lähes koko Suomessa näyttäisi olleen juhannuspäivänä normaalia lämpimämpää:
http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/ANIM/sfctmpmer_01a.fnl.30.gif - Tollo-peloton
lämpenee kirjoitti:
Lähes koko Suomessa näyttäisi olleen juhannuspäivänä normaalia lämpimämpää:
http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/ANIM/sfctmpmer_01a.fnl.30.gifEipä yllätä yhtään, kun tuo sun kartta näyttää taas pahasti ylä kanttiin...
Meillä oli yöllä 8 astetta ja päivällä kävi karvan yli 20, joten täysin keskiarvoa oli juhannuspäivä...
- hohhoijaa
Kymmenen vuoden päästä on vain helle Juhannuksia!
- tropiikin helmi
Vieläkin yli 20 astetta, vaikka on jo keskiyö. On tämä ilmaston lämpeneminen hurjaa.
- höyryturbo
Joo ei auta valittaa Juhannuskeleistä, hyvä näinkin.
Vaikka Tampereen kaupunki oli vielä 1870-luvulla nykyiseen verrattuna hyvinkin maaseutumainen, sen keskusta oli kuitenkin varsin epäsiisti hökkelikylä. Sen vuoksi monet halusivat päästä todelliseen maaseudun rauhaan ja puhtauteen. Niinpä Kauffmann rakennutti konepajalla perheelleen kesämatkoja varten oman pienen huvihöyrylaivan Götan. Heillä oli myös kesäasunto Sommarbo (Kesämaja) Teiskolan lahden etelärannalla vastapäätä Teiskolan kartanoa. Kauffmann oli myös siten kesämökkikulttuurin uranuurtaja Tampereen seudulla. Vuonna 1877 perhe muutti Kesämajalle vasta juhannusaattona, jolloin sää oli myrskyisä ja räntäsateessa lämpötilakin jäi 3-5 asteeseen. - hohhoijaa
Lämpenee entisestään!
Nyt tulee kaikkien aikojen kuumin kesä. Voiko tähän olla muuta selitystä kuin ilmastonmuutos?Tuskinpa.
http://www.hs.fi/kotimaa/Ensi viikolla jopa 30 asteen helle/a1371864961149- Eelis Permanen
Näinpä. Ja on tuo Tampere-esimerkki valaiseva, se kertoo kuinka se tosiaan vanhaan aikaan on ollut kylmää!
- Tollo-peloton
On se vaan herttaista katsella AGW-uskovien positiivista asennetta.
Kun juhannukseksi tuli ihan normi kelit, niin AGW-mies alkaa hehkuttaan ensi viikkoa.
No toivotaan, että AGW-mies ois kerrankin oikeassa... - Tollo-peloton
Eelis Permanen kirjoitti:
Näinpä. Ja on tuo Tampere-esimerkki valaiseva, se kertoo kuinka se tosiaan vanhaan aikaan on ollut kylmää!
Ääliksen mielestä ennenvanhaan on ollut vain kylmää?
No se suomen lämpimin juhannus on ollut vuonna 1935, kuten monet muutkin lämpöennätykset ovat 30-luvulta...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483