Juhannuksesta poikkeuksellisen LÄMMIN

hohhoijaa

28

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torakan pieru

      jopa 20 astetta luvassa.

      Ja yölläkin 15.

      Kyllä on tavatonta keskikesällä

    • Lämmmintäkö?

      Ensimmäistä kertaa sääkartoilla neljäkymppiä näkyvissä.

    • hohhoijaa

      Juhannuksen yllätyshelteet on ääri-ilmiö, jonka ilmastonmuutos aiheuttaa.

      Ilmaston lämpeneminen tekee säästä yllätyksellisen. Niin se ilmastonmuutos näkyy jo!

    • hohhoijaa
    • sääpalstalle sää

      Jos ilmiöt kuten sade tai 20 asteen lämpö on jotain outoa, pelottavaa ja ihmeellistä niin suositan astumista raikkaseen ulkoilmaan ja tutustumaan maailman menoon.

    • riskijussi
    • --------------

      Ilmaston lämmetessä lämpimien juhannusten tilastollinen todennäköisyys lisääntyy.

      Mutta sinun kaltaisille tieteenkieltäjille se on vielä niin uutta ja ihmeellistä.

    • nähkääs

      Kaikkien aikojen lämpimin Juhannus tulossa.

      • Tollo-peloton

        On se vaan herttaista katsella AGW-uskovien positiivista asennetta.

        Silloin, kun on lämmintä, sitä hehkutetaan isoon ääneen.
        Silloin, kun on kylmää, niin hehkutetaan sääennusteita, joissa luvataan lämmintä.


      • Fysiikan tri

        Juhannuksen kaikkien aikojen lämpöennätys on vuodelta 1935. Ihmetyttää miksei ennätyksiä ole 1800- 1700-1600-1500-1400-1300-1200-luvuilta ollenkaan, kyllä on selvästi AGW nähtävissä koska kaikki lämpöennätykset on mitattu höyrykoneen keksimisen jälkeen.


      • Torakan pieru
        Fysiikan tri kirjoitti:

        Juhannuksen kaikkien aikojen lämpöennätys on vuodelta 1935. Ihmetyttää miksei ennätyksiä ole 1800- 1700-1600-1500-1400-1300-1200-luvuilta ollenkaan, kyllä on selvästi AGW nähtävissä koska kaikki lämpöennätykset on mitattu höyrykoneen keksimisen jälkeen.

        1200 - 1800 luvuilla satelliittien lämpömittaus ei ollut kovin tarkkaa ja siten luotettavaa.
        Silloin päästiin noin puolen asteen tarkkuuteen.

        Nykyään päästää sadaosan tarkkuuteen 100 vuoden päähän.


    • AGW-juhannus TULOSSA

      Juhannuksena ENNENNÄKEMÄTTÖMÄN KUUMAA ja ÄÄRI-ILMIÖITÄ YMPÄRI SUOMEA!!!

      http://ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/676222

      (Piti vähän muotoilla IL:n tiedotteen otsikkoa, kun se ei ollut puhtaan AGW-uskon mukainen)

    • nyt nautitaan

      Ilmastonmuutos Juhannus on kiva Suomessa

    • aikauheevoikauhee

      Juhannusta juhlitaan kaikkialla maailmassa poikkeuksellisen kuumassa säässä.

      Syynä ilmastonmuutos.

    • Tollo-peloton

      Joko on tullut poikkeuksellisen lämmintä?

      Vai tarkoittiko uutinen ensi vuoden juhannusta?

      No älkää AGW-uskovat menettäkö toivoa, kyllä joskus tulee vielä kova helteinen juhannus...

      • Eelis Permanen

        Tuo kommentti kertonee että olet menettänyt uskosi apostoli Happipulloon.


    • hohhoijaa
      • Tollo-peloton

        Viikkoja sitten kehuit, että tulee POIKKEUKSELLISEN lämmin juhannus.

        No meillä on ollut poikkeuksellisen keskivertoa, kun on täysin keskiarvoissa nuo lämmöt...


      • .... . . .. . . ..

        Tottakai yleistyvät, kymmenen vuoden päästä listataan vain ei-hellepäiviä.


      • lämpenee
        Tollo-peloton kirjoitti:

        Viikkoja sitten kehuit, että tulee POIKKEUKSELLISEN lämmin juhannus.

        No meillä on ollut poikkeuksellisen keskivertoa, kun on täysin keskiarvoissa nuo lämmöt...

        Lähes koko Suomessa näyttäisi olleen juhannuspäivänä normaalia lämpimämpää:

        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/ANIM/sfctmpmer_01a.fnl.30.gif


      • Tollo-peloton
        lämpenee kirjoitti:

        Lähes koko Suomessa näyttäisi olleen juhannuspäivänä normaalia lämpimämpää:

        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/ANIM/sfctmpmer_01a.fnl.30.gif

        Eipä yllätä yhtään, kun tuo sun kartta näyttää taas pahasti ylä kanttiin...

        Meillä oli yöllä 8 astetta ja päivällä kävi karvan yli 20, joten täysin keskiarvoa oli juhannuspäivä...


    • hohhoijaa

      Kymmenen vuoden päästä on vain helle Juhannuksia!

    • tropiikin helmi

      Vieläkin yli 20 astetta, vaikka on jo keskiyö. On tämä ilmaston lämpeneminen hurjaa.

    • höyryturbo

      Joo ei auta valittaa Juhannuskeleistä, hyvä näinkin.

      Vaikka Tampereen kaupunki oli vielä 1870-luvulla nykyiseen verrattuna hyvinkin maaseutumainen, sen keskusta oli kuitenkin varsin epäsiisti hökkelikylä. Sen vuoksi monet halusivat päästä todelliseen maaseudun rauhaan ja puhtauteen. Niinpä Kauffmann rakennutti konepajalla perheelleen kesämatkoja varten oman pienen huvihöyrylaivan Götan. Heillä oli myös kesäasunto Sommarbo (Kesämaja) Teiskolan lahden etelärannalla vastapäätä Teiskolan kartanoa. Kauffmann oli myös siten kesämökkikulttuurin uranuurtaja Tampereen seudulla. Vuonna 1877 perhe muutti Kesämajalle vasta juhannusaattona, jolloin sää oli myrskyisä ja räntäsateessa lämpötilakin jäi 3-5 asteeseen.

    • hohhoijaa
      • Eelis Permanen

        Näinpä. Ja on tuo Tampere-esimerkki valaiseva, se kertoo kuinka se tosiaan vanhaan aikaan on ollut kylmää!


      • Tollo-peloton

        On se vaan herttaista katsella AGW-uskovien positiivista asennetta.

        Kun juhannukseksi tuli ihan normi kelit, niin AGW-mies alkaa hehkuttaan ensi viikkoa.
        No toivotaan, että AGW-mies ois kerrankin oikeassa...


      • Tollo-peloton
        Eelis Permanen kirjoitti:

        Näinpä. Ja on tuo Tampere-esimerkki valaiseva, se kertoo kuinka se tosiaan vanhaan aikaan on ollut kylmää!

        Ääliksen mielestä ennenvanhaan on ollut vain kylmää?

        No se suomen lämpimin juhannus on ollut vuonna 1935, kuten monet muutkin lämpöennätykset ovat 30-luvulta...


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe