Etelänavalla uusi lämpöennätys

-30 C

23

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 794567

      Hui kauheeta se sulaa, no ei vaitiskaa lisää jäätä pukkaa.

    • xwxwxwxwzzwzwx

      Ei tiedä kovin hyvää pohjoiselle pallon puoliskolle, jos etelässä vaihdetaan sykleissä lämpimän puolelle. Kylmä tulee...

    • ViluPetteri

      Missähän kohtaa siellä antarktiksella on 30 astetta normaalia korkeammat lämpötilat tällä hetkellä? Se ei mitenkään näy tuosta aloituksen linkistä. Jos jollain alueella on lämpötila ollutkin vain -30 C astetta, niin tuskinpa sillä alueella normaalisti on -60 C astetta. Antarktis on suuri manner ja lämpötilat eri alueilla vaihtelevat suuresti.

      http://www.coolantarctica.com/Antarctica fact file/antarctica environment/climate_graph/vostok_south_pole_mcmurdo.htm

      • -30 C

    • Voi perse..

      Eli koko lämpenemisuutinen oli ankka.

      Ilmankos AGW-CACCA-miehen juttuja ei ole maailmalla noteerattu.

      Jatkakaa AGW-porukka samaan malliin ihmisten kusetusta. Eiköhän se ala pikkuhiljaa näkymään.

    • Eelis Permanen

      Mikäs ankka se nyt on, kesäkuun kuumuusennätys -30 astetta saavutettu ja se on siinä.

    • arktisankka

      Se on niin helppoa manipuloida ihmisiä etelä- ja pohjoisnapa-alueitten olosuhteilla, siellä kun ei ole juuri ketään informoimassa paikallista todellisuutta. Antarktis-tutkimusasemilta tietoa tulee nihkeästi, tai se vaan osoittaa että samaa v*tun pakkasta tääl on aina.

    • napakonsultti

      Eipä kehdannut aloittaja vakionimimerkillään moista lööperiä tarjoilla. Manner on iso ja monellakin asemalla lämmöt olivat selvästi aloittajan ilmoittamia korkeammat, aivan kuten tilastojen mukaan kuuluikin olla.

      http://www.wunderground.com/global/AN_ST_Index.html

      • no huh hoijaa

        Sinulla näyttäisi olevan melkoisen paha lukihäiriö. Kyse oli etelänavalla olevan mittausaseman uudesta kesäkuun lämpöennätyksestä. Mitä kohtaa siitä et ymmärtänyt?


      • huh nuijaa
        no huh hoijaa kirjoitti:

        Sinulla näyttäisi olevan melkoisen paha lukihäiriö. Kyse oli etelänavalla olevan mittausaseman uudesta kesäkuun lämpöennätyksestä. Mitä kohtaa siitä et ymmärtänyt?

        Kerro sitten aseman nimi tai sijainti, jos tiedät.


      • no huh hoijaa
        huh nuijaa kirjoitti:

        Kerro sitten aseman nimi tai sijainti, jos tiedät.

        No kerron.

        Aseman nimi: Amundsen-Scott (South Pole)
        Sijainti: Etelänapa (90 S)


      • napakonsultti
        no huh hoijaa kirjoitti:

        No kerron.

        Aseman nimi: Amundsen-Scott (South Pole)
        Sijainti: Etelänapa (90 S)

        Näkyy sitten aseman maksimilämpö kesäkuussa olleen -28.8 astetta, joten lööperiä pani aloittaja vai lieneekö sitten tarkoittanut vain kuluvaa vuotta? Jos niin, niin olisi tuon voinut selvemminkin sanoa.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Amundsen-Scott_station


      • -----
        napakonsultti kirjoitti:

        Näkyy sitten aseman maksimilämpö kesäkuussa olleen -28.8 astetta, joten lööperiä pani aloittaja vai lieneekö sitten tarkoittanut vain kuluvaa vuotta? Jos niin, niin olisi tuon voinut selvemminkin sanoa.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Amundsen-Scott_station

        Ja aloittajan laittaman Wikipedia-linkin mukaan aseman maksimilämpö kesäkuussa on ollut -31 astetta, aivan kuten hän kertoi:

        http://en.wikipedia.org/wiki/South_Pole#Climate.2C_and_day_and_night

        Joten yhtälailla voimme väittää sinun "napakonsultti" panneen lööperiä, eikö vain.


      • -30 C
        napakonsultti kirjoitti:

        Näkyy sitten aseman maksimilämpö kesäkuussa olleen -28.8 astetta, joten lööperiä pani aloittaja vai lieneekö sitten tarkoittanut vain kuluvaa vuotta? Jos niin, niin olisi tuon voinut selvemminkin sanoa.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Amundsen-Scott_station

        Tuossa on tosiaan -28,8 C. Ei kannata kuitenkaan suoraan uskoa mitä Wikipediassa kerrotaan. Sitähän saa muokata kuka tahansa. Kannattaa tarkistaa lukemat lähdeviittauksista. Molemmat Wikipedian sivut käyttävät lähdeviittauksina samaa sivua.

        http://www.weatherbase.com/weather/weather.php3?s=90098&refer=&units=metric

        Siinä on kesäkuun maksimiennätys -31 C.


      • napakonsultti
        ----- kirjoitti:

        Ja aloittajan laittaman Wikipedia-linkin mukaan aseman maksimilämpö kesäkuussa on ollut -31 astetta, aivan kuten hän kertoi:

        http://en.wikipedia.org/wiki/South_Pole#Climate.2C_and_day_and_night

        Joten yhtälailla voimme väittää sinun "napakonsultti" panneen lööperiä, eikö vain.

        No missä se aloittajan linkki muka oli tai on? Omassa selaimessani siinä näkyy vain jokin vesivärityö. Napakonsultti tarkistaa aina omat linkkinsä eikä luota pelkästään yhteen lähteeseen.
        http://www.meteogiornale.it/notizia/28053-1-caldo-record-polo-sud

        Jutun pointti on kuitenkin siinä, että etelänapa saattaa nyt olla lämpenemässä, joka Svensmarkin teorian mukaan ennakoi pohjoisen pallonpuoliskon viilenemistä.


      • -----
        napakonsultti kirjoitti:

        No missä se aloittajan linkki muka oli tai on? Omassa selaimessani siinä näkyy vain jokin vesivärityö. Napakonsultti tarkistaa aina omat linkkinsä eikä luota pelkästään yhteen lähteeseen.
        http://www.meteogiornale.it/notizia/28053-1-caldo-record-polo-sud

        Jutun pointti on kuitenkin siinä, että etelänapa saattaa nyt olla lämpenemässä, joka Svensmarkin teorian mukaan ennakoi pohjoisen pallonpuoliskon viilenemistä.

        Vaihda ihmeessä nimimerkiksesi "napakonsultin" sijasta "lukihäiriöinen".


      • napakonsultti
        ----- kirjoitti:

        Vaihda ihmeessä nimimerkiksesi "napakonsultin" sijasta "lukihäiriöinen".

        No missä ihmeessä se aloittajan linkki sitten muka on? Jos tarkoitat saman nimimerkin tai samaa nimimerkkiä käyttäneen muun kirjoittajan muita kommentteja, tulee niihin viitata nimimerkillä ja pitkässä ketjussa mieluusti myös kellonajalla.
        Mutta pääasiahan siis oli, että Svensmarkin teorian mukaisesti mennään. Auringon aktiivisuuden hiipuessa pilvisyys lisääntyy, jolloin etelänapa lämpenee ja taallä pohjoisessa ilmat viilenee. Muistakaa tuo, kun ensi syksyllä taas ihmettelette koillisväylän liikenteen sujuvuutta.


    • kuuuuumeneee

      Melkoisen turhaa kinata parin asteen eroista eri lähteissä, kun aloituksen pointti oli ilmeisesti se, että NOAA:n "vesivärikuva" oli taas kerran oikeassa, ja että sen väriasteikko ei riitä lähellekään siihen, että etelänavalla oli aivan käsittämättömät lähes 30 astetta normaalia lämpimämpää.

      Lisäksi kautta maailman näyttäisi olleen reilusti enemmän normaalia kuumempaa kuin normaalia kylmempää. Sillä tavallahan se ilmastonmuutos näkyy jo.

      • näin se näkyy

      • edelleen lämpenee

    • fakta homma

      Se ei ole mikään illuusio vaan fakta että globaali ilmasto ei ole lämmennyt 15 vuoteen. Miksi se tosiasia on niin vaikea hyväksyä? Ehkä lämpeneminen on vain tilapäisesti pysähtynyt, tai ehkä lämpenemiskehitys on nyt päättynyt, tai ehkä trendi kääntyy tulevaisuudessa alaspäin, kukaan ei varmuudella tiedä.

    • Epäileväinen minä

      Siinä lämpötilassahan jää sulaakin jo kohisten. Kauheaa, kohta on Etelänapakin sula, saa veneellä mennä.

      • -30 C

        Napahan on keskellä mannerta. Ei sinne veneellä pääse vaikka kaikki jää sulaisi.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe